ihminen,mutta on tietämättömyyttään väärässä uskonnossa,kuoleeko sellainen ihminen Harmagedonissa?
Jos on rehellinen
91
107
Vastaukset
- ko.koo
Totta kai. VT-sarjakuvasaastetta levitetään ympäri palloa. Jos ei lue, ja käänny, niin ähäkutti.
- - helel -
Kuinkas kookoon pukamat jaksavat?
- Toivoa on vielä!!
Mielenkiintoinen kysymys..
Luin juuri Kesäkuun Vartiotornin keskiaukeamalta seuraavanlaisen tiedon (s.17)
¤. Ketkä palaavat eloon?
-tulevassa uudessa maailmassa miljoonat haudassa olevat palaavat eloon.
joukossa on niitäkin, jotka harjoittivat aikanaan pahaa, koska he eivät tunteneet Jehovaa...
Täytyykin tutkia tarkemmin.....
http://www.jw.org/index.html?option=QrYQCsVrGZNT
uskoisin että vilpitönsydämisillä ihmisillä on toivoa....
älä ko.koo viitsi puhu vastoin parempaa tietoasi.
Lue Wartsikoita niin opit iloisia asioita tulevaisuudesta......
diovmorfkin lukee niitä ;)*Toivoa on vielä!!*
>>Ketkä palaavat eloon?>>
Kysymys ei ole nyt siitä, ketkä saavat ylösnousemuksen, vaan siitä, ketkä nykyään elävistä ihmisistä teloitetaan Harmagedonissa. Luehan tästä, erityisesti viimeinen virke:
"Kaikkia, jotka ovat joskus eläneet ja kuolleet, ei kuitenkaan herätetä kuolleista. Jotkut ovat tehneet syntejä, joita ei voi saada anteeksi. He eivät ole Haadeksessa vaan Gehennassa, jossa heidän osanaan on ikuinen tuho. Näihin kuuluvat myös ne, jotka teloitetaan nyt lähellä olevassa ”suuressa ahdistuksessa”." (Palvo Jumalaa 2002, s. 87, 88)- WOE_WOE_WOE......
diovmorf kirjoitti:
*Toivoa on vielä!!*
Kysymys ei ole nyt siitä, ketkä saavat ylösnousemuksen, vaan siitä, ketkä nykyään elävistä ihmisistä teloitetaan Harmagedonissa. Luehan tästä, erityisesti viimeinen virke:
"Kaikkia, jotka ovat joskus eläneet ja kuolleet, ei kuitenkaan herätetä kuolleista. Jotkut ovat tehneet syntejä, joita ei voi saada anteeksi. He eivät ole Haadeksessa vaan Gehennassa, jossa heidän osanaan on ikuinen tuho. Näihin kuuluvat myös ne, jotka teloitetaan nyt lähellä olevassa ”suuressa ahdistuksessa”." (Palvo Jumalaa 2002, s. 87, 88)diovmorf on valinnut osakseen SYKÄN TUOMIONENKELIN osa ;D
Ei armoa, hahhaa!
¤. Ketkä palaavat eloon?
joukossa on niitäkin, jotka harjoittivat aikanaan pahaa, koska he eivät tunteneet Jehovaa...
älä diovmorf viitsi puhu vastoin parempaa tietoasi.
Jehova on armollinen.
diovmorf ei.
df ei anna anteeksi kokemiaan "vääryyksiä" kun ei ole edennyt elämässään tavalla jonka olisi itse katsonut itselleen parhaaksi.
Nyt hän vihoittelee Jehovalle, ja Vt-seuralle... ;D
Sivullinenkin näkee että kovasti morffia ketuttaa kun ei uraputki edennyt...
liekö tuo armoton asenne ja toivon toisilta pois riistäminen syynä eroonkin?
Semmoista ei srk ilolla katsele, ja morffiahan ei saa kukaan neuvoa.... WOE_WOE_WOE...... kirjoitti:
diovmorf on valinnut osakseen SYKÄN TUOMIONENKELIN osa ;D
Ei armoa, hahhaa!
¤. Ketkä palaavat eloon?
älä diovmorf viitsi puhu vastoin parempaa tietoasi.
Jehova on armollinen.
diovmorf ei.
df ei anna anteeksi kokemiaan "vääryyksiä" kun ei ole edennyt elämässään tavalla jonka olisi itse katsonut itselleen parhaaksi.
Nyt hän vihoittelee Jehovalle, ja Vt-seuralle... ;D
Sivullinenkin näkee että kovasti morffia ketuttaa kun ei uraputki edennyt...
liekö tuo armoton asenne ja toivon toisilta pois riistäminen syynä eroonkin?
Semmoista ei srk ilolla katsele, ja morffiahan ei saa kukaan neuvoa....*WOE_WOE_WOE......*
>>diovmorf on valinnut osakseen SYKÄN TUOMIONENKELIN osa ;D>>
Minä olen tässä kaiken aikaa perustellut kritiikkini Vartiotorni-seuran omalla materiaalilla, kun sinä taas olet kyennyt lähinnä käymään vain henkilöön kiinni asiattomilla kommenteillasi. Jokainen voi nähdä, minkälaisilla eväillä Jt-järjestön todistajat on evästetty "totuudestaan" puolustamiseen.
>>df ei anna anteeksi kokemiaan "vääryyksiä" kun ei ole edennyt elämässään tavalla jonka olisi itse katsonut itselleen parhaaksi.>>
Sinun keskustelusi on atkuvaa tyylipuhdasta argumentointivirhettä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
>>Sivullinenkin näkee että kovasti morffia ketuttaa kun ei uraputki edennyt...>>
"ad hominem on argumentaation muoto ja samalla usein, mutta ei aina, argumentaatiovirhe, joka tarkoittaa henkilökohtaisuuksiin menemistä itse keskustelun kohteena olleen asian kustannuksella" (linkki yllä)
Kuten jo yllä totesin, kyse ei ole tässä siitä, ketkä aiemmin kuolleet saavat mahdollisesti ylösnousemuksen. Kyse on siitä, ketkä NYKYÄÄN ELÄVÄT tullaan pian tappamaan, siis Jt-opin mukaan. Juuri tähänhän Jt-lahkon harjoittama pelottelu perustuukin.- ?O_O?
diovmorf kirjoitti:
*WOE_WOE_WOE......*
>>diovmorf on valinnut osakseen SYKÄN TUOMIONENKELIN osa ;D>>
Minä olen tässä kaiken aikaa perustellut kritiikkini Vartiotorni-seuran omalla materiaalilla, kun sinä taas olet kyennyt lähinnä käymään vain henkilöön kiinni asiattomilla kommenteillasi. Jokainen voi nähdä, minkälaisilla eväillä Jt-järjestön todistajat on evästetty "totuudestaan" puolustamiseen.
>>df ei anna anteeksi kokemiaan "vääryyksiä" kun ei ole edennyt elämässään tavalla jonka olisi itse katsonut itselleen parhaaksi.>>
Sinun keskustelusi on atkuvaa tyylipuhdasta argumentointivirhettä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
>>Sivullinenkin näkee että kovasti morffia ketuttaa kun ei uraputki edennyt...>>
"ad hominem on argumentaation muoto ja samalla usein, mutta ei aina, argumentaatiovirhe, joka tarkoittaa henkilökohtaisuuksiin menemistä itse keskustelun kohteena olleen asian kustannuksella" (linkki yllä)
Kuten jo yllä totesin, kyse ei ole tässä siitä, ketkä aiemmin kuolleet saavat mahdollisesti ylösnousemuksen. Kyse on siitä, ketkä NYKYÄÄN ELÄVÄT tullaan pian tappamaan, siis Jt-opin mukaan. Juuri tähänhän Jt-lahkon harjoittama pelottelu perustuukin.Kuten jo yllä totesin, kyse ei ole tässä siitä, ketkä aiemmin kuolleet saavat mahdollisesti ylösnousemuksen.
Kyse on siitä, ketkä NYKYÄÄN ELÄVÄT tullaan pian tappamaan, siis Jt-opin mukaan.
Juuri tähänhän Jt-lahkon harjoittama pelottelu perustuukin.-----------
Tämä onkin se pointsi joka saa diovmorfinkin valvomaan öisin ja tutkimaan uusimmatkin julkaisut suurennuslasin kanssa ;D
Ahkerammin kuin ennen eroaan.... - Käänny pian!
Vain Jeesuksen omat pelastuvat! Älä lue mitään muuta kirjaa kuin raamattua oppaanasi! Älä mene kadotukseen, vaan käänny ja tee parannus! Ota Jeesus sydämeesi asumaan ja hylkää kaikki väärät opetukset ja kirjoitukset. Raamattu sanoo: Joka muuttaa yhtäkään siitä mitä teille on opetettu, hän olkoon kirottu!
?O_O? kirjoitti:
Kuten jo yllä totesin, kyse ei ole tässä siitä, ketkä aiemmin kuolleet saavat mahdollisesti ylösnousemuksen.
Kyse on siitä, ketkä NYKYÄÄN ELÄVÄT tullaan pian tappamaan, siis Jt-opin mukaan.
Tämä onkin se pointsi joka saa diovmorfinkin valvomaan öisin ja tutkimaan uusimmatkin julkaisut suurennuslasin kanssa ;D
Ahkerammin kuin ennen eroaan....*?O_O?*
>>Tämä onkin se pointsi joka saa diovmorfinkin valvomaan öisin ja tutkimaan uusimmatkin julkaisut suurennuslasin kanssa>>
Mitä minun tekemiseni tai tekemättä jättämiseni liittyvät Jt-oppien perustelemiseen? Vaikka sinä höpöttäisit kuinka paljon tahansa minusta keksimiäsi juttuja, niin eivät Jt-järjestön opilliset ongelmat sillä korjaannu. Tuo on varsin läpinäkyvää ja lapsellista venkoilua puoleltasi.
Myöskään se, että Jehovan todistajat ja muut tuossa opissa henkisesti kiinni olevat uskovat Vartiotorni-seuran oppeihin, ei suinkaan tarkoita sitä, että myös järjestön toimintaa kritisoiva entinen Jehovan todistaja uskoisi edelleen niihin.
>>Ahkerammin kuin ennen eroaan....>>
Kun minä keskityn kirjoittamaan Vt-seuran opetuksista, niin sinä keskityt kirjoittamaan minusta. Lisäksi minä perustelen väitteeni, sinä et perustele omiasi. Miltäs tämä vaikuttaa?
*ja vilpitön*
>>kuoleeko sellainen ihminen Harmagedonissa?>>
VIrallisen Jt-opin mukaan Harmagedonissa tapetaan KAIKKI muut ihmiset paitsi kastetut Jehovan todistajat, olivatpa nämä sitten kuinka rehellisiä tai tietämättömiä tahansa. Tämä käy ilmi seuraavasta lainauksesta:
"Talosta-taloon-palveluksen tärkeys voidaan havaita profeetta Hesekielille annetusta näystä. Hesekiel näkee tuossa näyssä kuusi miestä, joilla on aseet kädessään, sekä seitsemännen miehen, jolla on yllään pellavapuku ja lanteillaan sihteerin mustesarvi. Seitsemännen miehen käsketään ”kulkea kaupungin keskitse” ja ”panna merkki niiden ihmisten otsaan, jotka huokailevat ja voihkivat kaikkia sen keskuudessa tehtäviä inhottavuuksia”. Kun merkitsemistyö on tehty, KUUTTA HÄVITYSASEIN VARUSTAUTUNUTTA MIESTÄ KÄSKETÄÄN TELOITTAMAAN KAIKKI NE, JOILLA EI OLE MERKKIÄ. (Lue Hesekielin 9:1–6.)"
"Ymmärrämme, että tämän ennustuksen täyttymyksessä ”pellavapukuinen mies” edustaa hengellä voideltujen kristittyjen jäännöstä. Voideltu luokka panee saarnaamis- ja opetustyön välityksellä kuvaannollisen merkin niihin, joista tulee osa Kristuksen ”muita lampaita” (Joh. 10:16). MIKÄ TUO MERKKI ON? Se on todiste – ikään kuin paljaassa otsassa näkyvillä oleva merkki – joka osoittaa, että nämä ”lampaat” ovat Jeesuksen Kristuksen vihkiytyneitä, KASTETTUJA OPETUSLAPSIA ja että he ovat pukeneet ylleen Kristuksen mallin mukaisen uuden persoonallisuuden (Ef. 4:20–24). Nämä lampaankaltaiset ihmiset muodostavat yhden lauman voideltujen kristittyjen kanssa ja auttavat heitä heidän elintärkeässä merkitsemistyössään (Ilm. 22:17)."
"Hesekielin näky korostaa yhtä syytä, miksi meidän on kiireellisen tärkeää etsiä edelleen ihmisiä, jotka ”huokailevat ja voihkivat”. Kyse on ihmisten elämästä. Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, TUHOAVAT PIAN NE, JOILLA EI OLE KUVAANNOLLISTA MERKKIÄ."
(Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6, korostukset: diovmorf)- Fyi, masentaja!
Tämä on ex-todistaja diovmorfin kanta.
"VIrallisen Jt-opin mukaan Harmagedonissa tapetaan KAIKKI muut ihmiset paitsi kastetut Jehovan todistajat, olivatpa nämä sitten kuinka rehellisiä tai tietämättömiä tahansa."
Minä kyllä olen lukenut että JUMALA päättää asian.
diovmorf ei ole viisaampi kuin Jumala.
Hän ei edes usko Jumalaan, ja tahtoo vetääPOIS kaikki nekin, jotka uskovat.
Näin hän on kertonut itse näillä saiteilla.
Kompastuttaja-missio on hänellä vahva.
Haluaa ottaa toisilta pois toivon, mutta
MITÄÄN EI ANNA TILALLE.
Jäljelle jää epätoivo yhä huononevasta Maapallon tilasta ja
muista kauheuksista, joita media tuuteistaan syytää,
tiedemiesten vahvistuksella. Fyi, masentaja! kirjoitti:
Tämä on ex-todistaja diovmorfin kanta.
"VIrallisen Jt-opin mukaan Harmagedonissa tapetaan KAIKKI muut ihmiset paitsi kastetut Jehovan todistajat, olivatpa nämä sitten kuinka rehellisiä tai tietämättömiä tahansa."
Minä kyllä olen lukenut että JUMALA päättää asian.
diovmorf ei ole viisaampi kuin Jumala.
Hän ei edes usko Jumalaan, ja tahtoo vetääPOIS kaikki nekin, jotka uskovat.
Näin hän on kertonut itse näillä saiteilla.
Kompastuttaja-missio on hänellä vahva.
Haluaa ottaa toisilta pois toivon, mutta
MITÄÄN EI ANNA TILALLE.
Jäljelle jää epätoivo yhä huononevasta Maapallon tilasta ja
muista kauheuksista, joita media tuuteistaan syytää,
tiedemiesten vahvistuksella.*Fyi, masentaja!*
>>Tämä on ex-todistaja diovmorfin kanta.>>
Ei, vaan Vartiotorni-seuran virallinen kanta. Lainasin suoraan Vartiotornin artikkelia, jossa asia yksiselitteisesti selvitettiin, mutta sen toki haluat nyt sivuuttaa kokonaan.
Tässä vain huomaamme jälleen kerran lahkon mielenhallinnan voiman: lahkon opissa kiinni oleva on valmis sivuuttamaan jopa lahkonsa oman materiaalin, kun tuota oppia kritisoidaan. Varsin valikoivaa ja epärehellistä menoa, mutta onhan sinulla toki oikeus uskoa mihin haluat.
>>Haluaa ottaa toisilta pois toivon, mutta MITÄÄN EI ANNA TILALLE.>>
No mitä sinä haluaisit tilalle? Vastaavanlaisia uskonnollisia valheita vai? Todellisuudessa uskonnollisen liikkeen valheiden ja epäkohtien paljastamisesta ei johdu minkäänlaista velvoitetta tarjota jotain vastaavaa huttua tilalle; tuo on ainoastaan järjestön epätoivoinen yritys mitätöidä kaikki sen kohtaama kritiikki.
Onhan jokainen vapaa uskomaan aivan mihin haluaa; minä vain osoitan Vt-seuran oppien perusteettomuuden tuon järjestön omalla materiaalilla. Olisiko sinulla ehkä antaa jokin yleispätevä peruste sille vaatimuksellesi, että Jt-liikkeen valheellisuudesta tulisi vaieta?
>>Jäljelle jää epätoivo yhä huononevasta Maapallon tilasta ja
muista kauheuksista>>
Aivan turhaan vedät aiheen sivuun, kysymys on kaiken aikaa *Vt-seuran* epäkohdista. Tuo oppi ei tule yhtään sen perustellummaksi maailman kauheuksiin viittaamalla; oikeastaan tuollainen on vain ikävien tosiasioiden pakenemista.- niinkö teit?
diovmorf kirjoitti:
*Fyi, masentaja!*
Ei, vaan Vartiotorni-seuran virallinen kanta. Lainasin suoraan Vartiotornin artikkelia, jossa asia yksiselitteisesti selvitettiin, mutta sen toki haluat nyt sivuuttaa kokonaan.
Tässä vain huomaamme jälleen kerran lahkon mielenhallinnan voiman: lahkon opissa kiinni oleva on valmis sivuuttamaan jopa lahkonsa oman materiaalin, kun tuota oppia kritisoidaan. Varsin valikoivaa ja epärehellistä menoa, mutta onhan sinulla toki oikeus uskoa mihin haluat.
No mitä sinä haluaisit tilalle? Vastaavanlaisia uskonnollisia valheita vai? Todellisuudessa uskonnollisen liikkeen valheiden ja epäkohtien paljastamisesta ei johdu minkäänlaista velvoitetta tarjota jotain vastaavaa huttua tilalle; tuo on ainoastaan järjestön epätoivoinen yritys mitätöidä kaikki sen kohtaama kritiikki.
Onhan jokainen vapaa uskomaan aivan mihin haluaa; minä vain osoitan Vt-seuran oppien perusteettomuuden tuon järjestön omalla materiaalilla. Olisiko sinulla ehkä antaa jokin yleispätevä peruste sille vaatimuksellesi, että Jt-liikkeen valheellisuudesta tulisi vaieta?
muista kauheuksista>>
Aivan turhaan vedät aiheen sivuun, kysymys on kaiken aikaa *Vt-seuran* epäkohdista. Tuo oppi ei tule yhtään sen perustellummaksi maailman kauheuksiin viittaamalla; oikeastaan tuollainen on vain ikävien tosiasioiden pakenemista.Sorry Morrffy, mutta SINÄ se tällä palstalla painotat kaikkia kauheuksia ja Jehovan
"teloittamisia",
-- aivan kuin olisit repinyt pois Raamatustasi lunnaista ja Paratiisista kertovat kohdat? - - helel -
diovmorf kirjoitti:
*Fyi, masentaja!*
muista kauheuksista>>
Aivan turhaan vedät aiheen sivuun, kysymys on kaiken aikaa *Vt-seuran* epäkohdista. Tuo oppi ei tule yhtään sen perustellummaksi maailman kauheuksiin viittaamalla; oikeastaan tuollainen on vain ikävien tosiasioiden pakenemista."Tässä vain huomaamme jälleen kerran lahkon mielenhallinnan voiman: lahkon opissa kiinni oleva on valmis sivuuttamaan jopa lahkonsa oman materiaalin, kun tuota oppia kritisoidaan."
Minusta tässä on pieni ristiriitaisuus.
Todistajat ovat tietoisia siitä, että julkaistu materiaali on joskus hiukan karkeaa.
Sinunkin pitäisi tietää tämä. - helel - kirjoitti:
"Tässä vain huomaamme jälleen kerran lahkon mielenhallinnan voiman: lahkon opissa kiinni oleva on valmis sivuuttamaan jopa lahkonsa oman materiaalin, kun tuota oppia kritisoidaan."
Minusta tässä on pieni ristiriitaisuus.
Todistajat ovat tietoisia siitä, että julkaistu materiaali on joskus hiukan karkeaa.
Sinunkin pitäisi tietää tämä.*- helel -*
>>Todistajat ovat tietoisia siitä, että julkaistu materiaali on joskus hiukan karkeaa.>>
Kylläpä loiventelet ja kaunistelet. Tässä ei ole kyse ainoastaan järjestön käyttämästä karkeasta kielikuvasta, vaan aivan selkeästä ja konkreettisesta pelotteesta, joka nojaa täysin sairaalle opille. Tuon opin mukaisesti Jehova tappaisi tuhannesosaa vaille koko ihmiskunnan pian Harmagedonissa:
"Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)
>>Todistajat ovat tietoisia siitä, että julkaistu materiaali on joskus hiukan karkeaa.>>
Entä ovatko todistajat myös tietoisia esimerkiksi siitä, että eräs keskeinen Jt-oppi perustuu täysin järjestön johtajien valehtelulle? Kyseessähän on oppi vuodesta 1914, ja sitä kautta monesta muustakin asiasta. Itse muistan todistaja-ajoiltani, että oikeastaan kukaan ei ollut tietoinen tästä asiasta.
>>Sinunkin pitäisi tietää tämä.>>
No nyt tiedän paremmin, myös Jt-uskonnon varjopuolet.- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
Kylläpä loiventelet ja kaunistelet. Tässä ei ole kyse ainoastaan järjestön käyttämästä karkeasta kielikuvasta, vaan aivan selkeästä ja konkreettisesta pelotteesta, joka nojaa täysin sairaalle opille. Tuon opin mukaisesti Jehova tappaisi tuhannesosaa vaille koko ihmiskunnan pian Harmagedonissa:
"Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)
Entä ovatko todistajat myös tietoisia esimerkiksi siitä, että eräs keskeinen Jt-oppi perustuu täysin järjestön johtajien valehtelulle? Kyseessähän on oppi vuodesta 1914, ja sitä kautta monesta muustakin asiasta. Itse muistan todistaja-ajoiltani, että oikeastaan kukaan ei ollut tietoinen tästä asiasta.
>>Sinunkin pitäisi tietää tämä.>>
No nyt tiedän paremmin, myös Jt-uskonnon varjopuolet."Kylläpä loiventelet ja kaunistelet."
En loiventele. Tämä on faktaa.
Minullekin eräs todistajanainen aikoinaan kertoi miten seuraavissa lehdissä on kuulemma aiheena "eräs asia". Ja kertoi että kyllä varmasti on sympaattinen ja empaattinen kirjoitus tulossa.
Joopa joo, ja voihan nenä, sanoin minä kun luin tulleet kirjoitukset, joista oli empatia ja sympatia kaukana.
Tämä siis vain kuvaamaan sitä, että kirjoitukset ovat usein kylmiä, mustavalkoisia ja jopa syrjiviä. Todistajat eivät kaikki ole sellaisia. - helel - kirjoitti:
"Kylläpä loiventelet ja kaunistelet."
En loiventele. Tämä on faktaa.
Minullekin eräs todistajanainen aikoinaan kertoi miten seuraavissa lehdissä on kuulemma aiheena "eräs asia". Ja kertoi että kyllä varmasti on sympaattinen ja empaattinen kirjoitus tulossa.
Joopa joo, ja voihan nenä, sanoin minä kun luin tulleet kirjoitukset, joista oli empatia ja sympatia kaukana.
Tämä siis vain kuvaamaan sitä, että kirjoitukset ovat usein kylmiä, mustavalkoisia ja jopa syrjiviä. Todistajat eivät kaikki ole sellaisia.*- helel -*
>>Tämä siis vain kuvaamaan sitä, että kirjoitukset ovat usein kylmiä, mustavalkoisia ja jopa syrjiviä. Todistajat eivät kaikki ole sellaisia.>>
En minäkään ole väittänyt kaikkien yksittäisten Jehovan todistajien olevan sellaisia. Moni heistä on ihan oikeasti mukava/hyvä ihminen. Tänäänkin soitin eräälle sellaiselle. Näen Jehovan todistajat lähinnä uskontonsa uhreina, ja tästä syystä olenkin kohdistanut pääasiallisen kritiikkini Vt-seuran johtoon.diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>Tämä siis vain kuvaamaan sitä, että kirjoitukset ovat usein kylmiä, mustavalkoisia ja jopa syrjiviä. Todistajat eivät kaikki ole sellaisia.>>
En minäkään ole väittänyt kaikkien yksittäisten Jehovan todistajien olevan sellaisia. Moni heistä on ihan oikeasti mukava/hyvä ihminen. Tänäänkin soitin eräälle sellaiselle. Näen Jehovan todistajat lähinnä uskontonsa uhreina, ja tästä syystä olenkin kohdistanut pääasiallisen kritiikkini Vt-seuran johtoon."Näen Jehovan todistajat lähinnä uskontonsa uhreina, ja tästä syystä olenkin kohdistanut pääasiallisen kritiikkini Vt-seuran johtoon. "
Voipi olla, mutta aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.helel kirjoitti:
"Näen Jehovan todistajat lähinnä uskontonsa uhreina, ja tästä syystä olenkin kohdistanut pääasiallisen kritiikkini Vt-seuran johtoon. "
Voipi olla, mutta aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.*helel*
>>aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.>>
Onko se jotenkin huono asia? Luonnollisesti jokainen tekee saamillaan tiedoilla mitä haluaa. Pääasia kuitenkin on, että kriittistä materiaalia on ainakin tarjolla.
Ja mikäli esittämässäni kritiikissä on mielestäsi jotakin paikkansapitämätöntä, niin osoita sellainen asia toki minulle, jotta voin oikaista väärät näkemykseni.diovmorf kirjoitti:
*helel*
>>aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.>>
Onko se jotenkin huono asia? Luonnollisesti jokainen tekee saamillaan tiedoilla mitä haluaa. Pääasia kuitenkin on, että kriittistä materiaalia on ainakin tarjolla.
Ja mikäli esittämässäni kritiikissä on mielestäsi jotakin paikkansapitämätöntä, niin osoita sellainen asia toki minulle, jotta voin oikaista väärät näkemykseni.">>aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.>>
Onko se jotenkin huono asia?"
Kyllä on. Jokaisella on oikeus vakaumukseensa, vaikka sinun onkin sitä vaikea sietää.
Se, että kriittistä materiaalia on tarjolla ei ole sama kuin jos sitä tuputetaan uskonnon tyyliin. Siis näiden helluntailaistyyppisten ym. evankelioimismenetelmillä. Joka käänteessä ja jokaiseen mahdolliseen aloitukseen ja koloon käydään huutamassa jotain. Se EI ole asiallista eikä se ole keskustelua.
"Ja mikäli esittämässäni kritiikissä on mielestäsi jotakin paikkansapitämätöntä, niin osoita sellainen asia toki minulle, jotta voin oikaista väärät näkemykseni. "
Voit olla varma siitä etten kiinnitä aloituksiisi mitään huomiota ennen kuin niissä on alkanut niin sanotusti tapahtua. Olet kirjoittanut noita samoja juttuja jo moneen kertaan, enkä jaksa lukea niitä enempää.
Lisäksi en ole kiinnostunut missiostasi, ja sinun viestiesi kommentointi onturhaa sillä et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi. Jotka toki ovat kopioidut ulkomaisilta saiteilta.helel kirjoitti:
">>aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.>>
Kyllä on. Jokaisella on oikeus vakaumukseensa, vaikka sinun onkin sitä vaikea sietää.
Se, että kriittistä materiaalia on tarjolla ei ole sama kuin jos sitä tuputetaan uskonnon tyyliin. Siis näiden helluntailaistyyppisten ym. evankelioimismenetelmillä. Joka käänteessä ja jokaiseen mahdolliseen aloitukseen ja koloon käydään huutamassa jotain. Se EI ole asiallista eikä se ole keskustelua.
"Ja mikäli esittämässäni kritiikissä on mielestäsi jotakin paikkansapitämätöntä, niin osoita sellainen asia toki minulle, jotta voin oikaista väärät näkemykseni. "
Voit olla varma siitä etten kiinnitä aloituksiisi mitään huomiota ennen kuin niissä on alkanut niin sanotusti tapahtua. Olet kirjoittanut noita samoja juttuja jo moneen kertaan, enkä jaksa lukea niitä enempää.
Lisäksi en ole kiinnostunut missiostasi, ja sinun viestiesi kommentointi onturhaa sillä et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi. Jotka toki ovat kopioidut ulkomaisilta saiteilta.*helel*
>>Jokaisella on oikeus vakaumukseensa, vaikka sinun onkin sitä vaikea sietää.>>
Missä minä olen kieltänyt ketään toimimasta uskonnollisen vakaumuksensa mukaisesti?
>>Voit olla varma siitä etten kiinnitä aloituksiisi mitään huomiota>>
Lunastaisitkohan joskus lupauksesi ja jättäisit kommentoimatta kirjoituksiani?
>>Olet kirjoittanut noita samoja juttuja jo moneen kertaan>>
Ja kertaakaan niihin ei olla annettu asianmukaisia vastauksia. Toisin sanoen esittämäni kritiikki on täysin perusteltua. Siitä huolimatta Jehovan todistajat velvoitetaan viemään ihmisten oville tällaista sanomaa ainoana Jumalan totuutena ja pelastuskeinona pian koittavasta maailmanlopusta. Mielestänin on aivan oikeudenmukaista, että Vartiotorni-seuran huuhaa-opit ja valheet ovat esillä kaikille niille, jotka haluavat lukea.
>>enkä jaksa lukea niitä enempää.>>
Mutta eihän sinun hyvä helel tarvitsekaan. Jätä ne jatkossa väliin.
>>Lisäksi en ole kiinnostunut missiostasi, ja sinun viestiesi kommentointi onturhaa sillä et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi.>>
Ja aina suuremmalla syyllä toistan edellisen: jätä ihmeessä kirjoitukseni lukematta. Näin kenellekään ei aiheudu turhaa harmia.diovmorf kirjoitti:
*helel*
>>Jokaisella on oikeus vakaumukseensa, vaikka sinun onkin sitä vaikea sietää.>>
Missä minä olen kieltänyt ketään toimimasta uskonnollisen vakaumuksensa mukaisesti?
>>Voit olla varma siitä etten kiinnitä aloituksiisi mitään huomiota>>
Lunastaisitkohan joskus lupauksesi ja jättäisit kommentoimatta kirjoituksiani?
>>Olet kirjoittanut noita samoja juttuja jo moneen kertaan>>
Ja kertaakaan niihin ei olla annettu asianmukaisia vastauksia. Toisin sanoen esittämäni kritiikki on täysin perusteltua. Siitä huolimatta Jehovan todistajat velvoitetaan viemään ihmisten oville tällaista sanomaa ainoana Jumalan totuutena ja pelastuskeinona pian koittavasta maailmanlopusta. Mielestänin on aivan oikeudenmukaista, että Vartiotorni-seuran huuhaa-opit ja valheet ovat esillä kaikille niille, jotka haluavat lukea.
>>enkä jaksa lukea niitä enempää.>>
Mutta eihän sinun hyvä helel tarvitsekaan. Jätä ne jatkossa väliin.
>>Lisäksi en ole kiinnostunut missiostasi, ja sinun viestiesi kommentointi onturhaa sillä et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi.>>
Ja aina suuremmalla syyllä toistan edellisen: jätä ihmeessä kirjoitukseni lukematta. Näin kenellekään ei aiheudu turhaa harmia."Missä minä olen kieltänyt ketään toimimasta uskonnollisen vakaumuksensa mukaisesti?"
Muistaakseni kysyit vielä hetki sitten onko siinä jotain pahaa jos yrität kovasti saada todistajia luopumaan uskostaan.
Mutta ehkä et kykene vastaamaan omista kommenteistasi.
">>Voit olla varma siitä etten kiinnitä aloituksiisi mitään huomiota>>
Lunastaisitkohan joskus lupauksesi ja jättäisit kommentoimatta kirjoituksiani?"
Näin lienee käynyt jo monesti. Ja missään tapauksessa en ole ensimmäisiä kommentoijia kuten jo sanoin.
">>Olet kirjoittanut noita samoja juttuja jo moneen kertaan>>
Ja kertaakaan niihin ei olla annettu asianmukaisia vastauksia. "
Kuten sanoin, sinä et hyväksy muita kuin "Joo, noinhan se menee", ja "hyvä diovmorf, jatka samaantyyliin" - vastaukset.
">>enkä jaksa lukea niitä enempää.>>
Mutta eihän sinun hyvä helel tarvitsekaan. Jätä ne jatkossa väliin."
Olen jo monesti jättänyt kuten olen kertonut. Niissä ei menetä mitään.
">>Lisäksi en ole kiinnostunut missiostasi, ja sinun viestiesi kommentointi onturhaa sillä et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi.>>
Ja aina suuremmalla syyllä toistan edellisen: jätä ihmeessä kirjoitukseni lukematta. Näin kenellekään ei aiheudu turhaa harmia"
Noh, kuten sanoin: " et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi"- toisto-hyppy-toisto
helel kirjoitti:
">>aika innokkaasti pyrit heidät uskostaan vapauttamaan.>>
Lisäksi en ole kiinnostunut missiostasi, ja sinun viestiesi kommentointi onturhaa sillä et kykene näkemään muita näkökantoja kuin omasi. Jotka toki ovat kopioidut ulkomaisilta saiteilta.diovmorfin psykoottinen jankutus on rasittavampaa
kuin se "kulleista noussut ja koloon nukkunut" -tyyppi...... toisto-hyppy-toisto kirjoitti:
diovmorfin psykoottinen jankutus on rasittavampaa
kuin se "kulleista noussut ja koloon nukkunut" -tyyppi......"Jeesus nousi kulleista ensimmäisenä koloon nukkuneista"
[Balttiksen kuolemattomat lausahdukset, Osa 1]
- kampattu usein
diovmorfilla on kamala hätä kuolevaisesta kropastaan, ja siksi hän huutaakin hätäänsä julki tälläkin saitilla.
No, lohdutus on lähellä, älähän hättäile:
"¤. Ketkä palaavat eloon?
diovmorf, kun haluat oppia TUNTEMAAN Jehovan, on sinullakin toivoa.????
Älä vie toisilta toivoa äläkä kamppaa mummoja äläkä vie vammaisilta kyynärsauvoja:
se lasketaan miinukseksi.. :((((*kampattu usein*
>>diovmorfilla on kamala hätä kuolevaisesta kropastaan>>
Väärin. Toin vain esiin virallisen Jt-opin aloitukessa kysyttyyn asiaan, ja tein tämän lainaamalla suoraan Vartiotornin artikkelia. Sinunkaltaisillasi tuntuu olevan ongelmia Vt-seuran kirjallisuuden lainaamisen kanssa, minkä huomaa kroonisesta henkilöönkäymisestäsi. Surullistahan se toki on, että lahkosi opit paljastetaan perusteettomaksi pelotteluksi ja huuhaaksi.- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*kampattu usein*
>>diovmorfilla on kamala hätä kuolevaisesta kropastaan>>
Väärin. Toin vain esiin virallisen Jt-opin aloitukessa kysyttyyn asiaan, ja tein tämän lainaamalla suoraan Vartiotornin artikkelia. Sinunkaltaisillasi tuntuu olevan ongelmia Vt-seuran kirjallisuuden lainaamisen kanssa, minkä huomaa kroonisesta henkilöönkäymisestäsi. Surullistahan se toki on, että lahkosi opit paljastetaan perusteettomaksi pelotteluksi ja huuhaaksi."Väärin. Toin vain esiin virallisen Jt-opin aloitukessa kysyttyyn asiaan, ja tein tämän lainaamalla suoraan Vartiotornin artikkelia."
Tämä lause alkaa olla aikalailla inflaation syömä.
Jos kerran haluat viedä toivon ihmisiltä, kanna edes vastuusi siitä kuin mies. - helel - kirjoitti:
"Väärin. Toin vain esiin virallisen Jt-opin aloitukessa kysyttyyn asiaan, ja tein tämän lainaamalla suoraan Vartiotornin artikkelia."
Tämä lause alkaa olla aikalailla inflaation syömä.
Jos kerran haluat viedä toivon ihmisiltä, kanna edes vastuusi siitä kuin mies.*- helel -*
>>Toin vain esiin virallisen Jt-opin aloitukessa kysyttyyn asiaan, ja tein tämän lainaamalla suoraan Vartiotornin artikkelia."
Tämä lause alkaa olla aikalailla inflaation syömä.>>
Ja miksiköhän minun tarvitsee toistaa tuota niin usein? Olisikohan siksi, että esille laittamani Vartiotorni-seuran tekstitkään eivät millään meinaa kelvata järjestön puolustelijoille perusteeksi? Hyvin usein Vt-seuran hullut lausunnot käännetään minun sanoikseni, ja muuta sellaista vänkäämistä kaiken aikaa.
>>Jos kerran haluat viedä toivon ihmisiltä>>
Keksitkö yhtään järkevää syytä, miksi Vt-seuran kieroiluja, valheellisuutta ja vahingollisuutta ei saisi/pitäisi tuoda esiin?
>>kanna edes vastuusi siitä kuin mies.>>
Mistä? Siitäkö, että paljastan uskonnollisen vedätyksen? Että osoitan Vartiotornista, mitä siellä lukee? Tai siitä, että käytän sananvapautta ja kirjoitan julkisella foorumilla sen sääntöjen mukaisesti? Älä ole naurettava. Jokainen saa uskoa minun kirjoituksistani riippumatta mihin ja miten parhaaksi näkee.- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>Toin vain esiin virallisen Jt-opin aloitukessa kysyttyyn asiaan, ja tein tämän lainaamalla suoraan Vartiotornin artikkelia."
Tämä lause alkaa olla aikalailla inflaation syömä.>>
Ja miksiköhän minun tarvitsee toistaa tuota niin usein? Olisikohan siksi, että esille laittamani Vartiotorni-seuran tekstitkään eivät millään meinaa kelvata järjestön puolustelijoille perusteeksi? Hyvin usein Vt-seuran hullut lausunnot käännetään minun sanoikseni, ja muuta sellaista vänkäämistä kaiken aikaa.
>>Jos kerran haluat viedä toivon ihmisiltä>>
Keksitkö yhtään järkevää syytä, miksi Vt-seuran kieroiluja, valheellisuutta ja vahingollisuutta ei saisi/pitäisi tuoda esiin?
>>kanna edes vastuusi siitä kuin mies.>>
Mistä? Siitäkö, että paljastan uskonnollisen vedätyksen? Että osoitan Vartiotornista, mitä siellä lukee? Tai siitä, että käytän sananvapautta ja kirjoitan julkisella foorumilla sen sääntöjen mukaisesti? Älä ole naurettava. Jokainen saa uskoa minun kirjoituksistani riippumatta mihin ja miten parhaaksi näkee.En nyt koe olevani naurettava.
Etkä sinä ole vakuuttava. - helel - kirjoitti:
En nyt koe olevani naurettava.
Etkä sinä ole vakuuttava.*- helel -*
>>Etkä sinä ole vakuuttava.>>
Minulle on aivan sama, mikä sinun mielestäsi on vakuuttavaa ja mikä ei. Minä nyt kuitenkin olen yleisesti ottaen perustellut ihan jokaisen väitteeni Vt-seuran julkaisemalla materiaalilla.diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>Etkä sinä ole vakuuttava.>>
Minulle on aivan sama, mikä sinun mielestäsi on vakuuttavaa ja mikä ei. Minä nyt kuitenkin olen yleisesti ottaen perustellut ihan jokaisen väitteeni Vt-seuran julkaisemalla materiaalilla."diovmorf"
Minulle on aivan sama mitä olet perustelevinasi järjestön omalla materiaalilla. Se ei ole vakuuttavaa, eikä se ole keskustelua.helel kirjoitti:
"diovmorf"
Minulle on aivan sama mitä olet perustelevinasi järjestön omalla materiaalilla. Se ei ole vakuuttavaa, eikä se ole keskustelua.*helel*
>>Minulle on aivan sama mitä olet perustelevinasi järjestön omalla materiaalilla>>
Saman seikan olen huomannut minäkin.diovmorf kirjoitti:
*helel*
>>Minulle on aivan sama mitä olet perustelevinasi järjestön omalla materiaalilla>>
Saman seikan olen huomannut minäkin.Unohdit loppuosan:
Se ei ole vakuuttavaa, eikä se ole keskustelua.
- - helel -
"VIrallisen Jt-opin mukaan Harmagedonissa tapetaan KAIKKI muut ihmiset paitsi kastetut Jehovan todistajat, olivatpa nämä sitten kuinka rehellisiä tai tietämättömiä tahansa. "
Tämäpä mielenkiintoista: minulle on kyllä aikoinaan sanottu, että Jehova päättää tällaisen asian.
Ja ihan turha tulla sanomaan mitä lehdessä lukee ja miten se nyt pitäisi tulkita. Minä uskon niihin käsityksiin joita olen todistajilta kuullut.*- helel -*
>>Tämäpä mielenkiintoista: minulle on kyllä aikoinaan sanottu, että Jehova päättää tällaisen asian.>>
Enpä ihmettele tuota ollenkaan. Toisinaan Jehovan todistajia opetetaan antamaan joistakin kiusallisista asioista täysin väärä kuva ulkopuolisille, jotta Vt-seuran lahkomaisen piirteet eivät tulisi niin selkeästi heti esille. Tässä oikein hyvä esimerkki siitä, kuin Jt: opetetaan peittelemään tiettyjä asioita nk. kiinnostuneilta:
"Välttääkseen väärinymmärryksiä Jehovan todistajat yrittävät olla huolellisia siinä, miten he esittävät ajatuksiaan. Monet todistajat käyttävät mieluummin esimerkiksi ilmauksia ”Raamattu sanoo” tai ”ymmärtääkseni Raamattu opettaa” kuin ”Seura opettaa”. Näin he korostavat sitä henkilökohtaista ratkaisua, jonka jokainen todistaja on tehnyt omaksuessaan Raamatun opetukset, ja välttävät myös antamasta sellaista väärää vaikutelmaa, että todistajia jollain tavoin sitoisi se, mitä jokin uskonnollinen lahko sanelee."
(Vartiotorni 15. maaliskuuta 1998, s. 19)
Tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa; Jehovan todistajia nimenomaan sitoo se, mitä heidän uskonnollinen lahkonsa sanelee. Viralliseen Jt-oppiin alistumattomat kun erotetaan Jt-liikkeestä.
>>Ja ihan turha tulla sanomaan mitä lehdessä lukee ja miten se nyt pitäisi tulkita. Minä uskon niihin käsityksiin joita olen todistajilta kuullut.>>
Eli sivuutat "Jumalan viestintäkanavan" välittämän virallisen tiedon tästä asiasta? Eikö se nyt kuitenkin ole painavimmassa asemassa Jt-oppeja arvioitaessa?- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>Tämäpä mielenkiintoista: minulle on kyllä aikoinaan sanottu, että Jehova päättää tällaisen asian.>>
Enpä ihmettele tuota ollenkaan. Toisinaan Jehovan todistajia opetetaan antamaan joistakin kiusallisista asioista täysin väärä kuva ulkopuolisille, jotta Vt-seuran lahkomaisen piirteet eivät tulisi niin selkeästi heti esille. Tässä oikein hyvä esimerkki siitä, kuin Jt: opetetaan peittelemään tiettyjä asioita nk. kiinnostuneilta:
"Välttääkseen väärinymmärryksiä Jehovan todistajat yrittävät olla huolellisia siinä, miten he esittävät ajatuksiaan. Monet todistajat käyttävät mieluummin esimerkiksi ilmauksia ”Raamattu sanoo” tai ”ymmärtääkseni Raamattu opettaa” kuin ”Seura opettaa”. Näin he korostavat sitä henkilökohtaista ratkaisua, jonka jokainen todistaja on tehnyt omaksuessaan Raamatun opetukset, ja välttävät myös antamasta sellaista väärää vaikutelmaa, että todistajia jollain tavoin sitoisi se, mitä jokin uskonnollinen lahko sanelee."
(Vartiotorni 15. maaliskuuta 1998, s. 19)
Tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa; Jehovan todistajia nimenomaan sitoo se, mitä heidän uskonnollinen lahkonsa sanelee. Viralliseen Jt-oppiin alistumattomat kun erotetaan Jt-liikkeestä.
>>Ja ihan turha tulla sanomaan mitä lehdessä lukee ja miten se nyt pitäisi tulkita. Minä uskon niihin käsityksiin joita olen todistajilta kuullut.>>
Eli sivuutat "Jumalan viestintäkanavan" välittämän virallisen tiedon tästä asiasta? Eikö se nyt kuitenkin ole painavimmassa asemassa Jt-oppeja arvioitaessa?"Eli sivuutat "Jumalan viestintäkanavan" välittämän virallisen tiedon tästä asiasta? Eikö se nyt kuitenkin ole painavimmassa asemassa Jt-oppeja arvioitaessa? "
Kyllä minä nyt ajattelen sinun tulkitsevan taas asioita omalla tavallasi. - helel - kirjoitti:
"Eli sivuutat "Jumalan viestintäkanavan" välittämän virallisen tiedon tästä asiasta? Eikö se nyt kuitenkin ole painavimmassa asemassa Jt-oppeja arvioitaessa? "
Kyllä minä nyt ajattelen sinun tulkitsevan taas asioita omalla tavallasi.*- helel -*
>>Kyllä minä nyt ajattelen sinun tulkitsevan taas asioita omalla tavallasi.>>
Mikä tässä tekstissä on sinulle epäselvää:
"Kun merkitsemistyö on tehty, kuutta hävitysasein varustautunutta miestä käsketään teloittamaan kaikki ne, joilla ei ole merkkiä. - - Mikä tuo merkki on? Se on todiste – ikään kuin paljaassa otsassa näkyvillä oleva merkki – joka osoittaa, että nämä ”lampaat” ovat Jeesuksen Kristuksen vihkiytyneitä, kastettuja opetuslapsia - - Kyse on ihmisten elämästä. Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)
Vain ne, joilla on kuvaannollinen merkki, voivat pelastua Jumalan teloitusjoukoilta, kaikki muut ihmiset tapetaan. Tuo merkki taas sisältää kastautumisen Jt-liikkeen jäseneksi. Näin ollen: ainoastaan kastetut Jehovan todistajat voivat pelastua Harmagedonista.- ei armoa-morffille
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
"Kun merkitsemistyö on tehty, kuutta hävitysasein varustautunutta miestä käsketään teloittamaan kaikki ne, joilla ei ole merkkiä. - - Mikä tuo merkki on? Se on todiste – ikään kuin paljaassa otsassa näkyvillä oleva merkki – joka osoittaa, että nämä ”lampaat” ovat Jeesuksen Kristuksen vihkiytyneitä, kastettuja opetuslapsia - - Kyse on ihmisten elämästä. Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)
Vain ne, joilla on kuvaannollinen merkki, voivat pelastua Jumalan teloitusjoukoilta, kaikki muut ihmiset tapetaan. Tuo merkki taas sisältää kastautumisen Jt-liikkeen jäseneksi. Näin ollen: ainoastaan kastetut Jehovan todistajat voivat pelastua Harmagedonista.diovmorf on päättänyt että kaikki tapetaan.
Uskokaamme häntä.
Amen. ;D - lisää ruumiita!
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
Vain ne, joilla on kuvaannollinen merkki, voivat pelastua Jumalan teloitusjoukoilta, kaikki muut ihmiset tapetaan. Tuo merkki taas sisältää kastautumisen Jt-liikkeen jäseneksi. Näin ollen: ainoastaan kastetut Jehovan todistajat voivat pelastua Harmagedonista.Kastettu todistaja..ja PYH_PAH.
Onhan morffikin kastettu todistaja?
Kaikki "kaksoiselämää" viettävät muka-todistajat tapetaan kanssa, unohdit mainita, Masentaja-Morffi ;D ei armoa-morffille kirjoitti:
diovmorf on päättänyt että kaikki tapetaan.
Uskokaamme häntä.
Amen. ;D*ei armoa-morffille*
>>diovmorf on päättänyt että kaikki tapetaan.>>
Minä en tietääkseni ole ollut millään tavalla vaikuttamassa siihen, mitä Jt-liike Vartiotorni-lehtiinsä painaa. Lainaamani lausunto oli Vartiotornista, ei minun keksintöäni. Luehan läksysi paremmin, niin tiedät, mikä virallinen "totuus" on:
"Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä." (Vartiotorni 15. heinäkuuta 2008, s. 5, 6)- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
Vain ne, joilla on kuvaannollinen merkki, voivat pelastua Jumalan teloitusjoukoilta, kaikki muut ihmiset tapetaan. Tuo merkki taas sisältää kastautumisen Jt-liikkeen jäseneksi. Näin ollen: ainoastaan kastetut Jehovan todistajat voivat pelastua Harmagedonista."Mikä tässä tekstissä on sinulle epäselvää:"
Minulle on aivan selvää se, että sinä et tiedä mitä todistajat ajattelevat. Ja jos olet ollut todistaja, olet ollut noita (anteeksi vain), idiootteja, joiden maailmankuva on puhtaan mustavalkoinen, ja joilta puuttuu normaali kyky ajatella.
Lehdissä on sellaistakin tekstiä, jota kaikki eivät suinkaan pidä hyvänä ja ihan asiallisena. Hyvä esimerkki on julkaisukomitean uudelleen lanseeraamasta opista tunkeutua ihmisten seksielämään. Tätä eivät kuitenkaan vanhimmat ole enää ottaneet kovin tiukasti kuuleviin korviinsa, sen verran he oppivat ensimmäisestä kerrasta.
[Raymond Franz]
Minä olen tuntenut henkilökohtaisesti todistajia, jotka ovat ajatelleet että jokin heidän ajattelemansa asia tulee muuttumaan tulevaisuudessa, se ei tosin ole estänyt heitä olemasta todistajia.
Luulenpa että rivitodistajilla on paljon parempi ymmärrys lehtien kirjoituksista kuin sinulla. Onkin harmi että ne annetaan sellaisiin käsiin jotka lukevat niitä kuin Pasi Turunen todistajien oppia.
On aivan sama mitä lehdissä lukee, Jehova päättää asian.
Piste.
ÄLÄKÄ ala jankuttamaan . - helel - kirjoitti:
"Mikä tässä tekstissä on sinulle epäselvää:"
Minulle on aivan selvää se, että sinä et tiedä mitä todistajat ajattelevat. Ja jos olet ollut todistaja, olet ollut noita (anteeksi vain), idiootteja, joiden maailmankuva on puhtaan mustavalkoinen, ja joilta puuttuu normaali kyky ajatella.
Lehdissä on sellaistakin tekstiä, jota kaikki eivät suinkaan pidä hyvänä ja ihan asiallisena. Hyvä esimerkki on julkaisukomitean uudelleen lanseeraamasta opista tunkeutua ihmisten seksielämään. Tätä eivät kuitenkaan vanhimmat ole enää ottaneet kovin tiukasti kuuleviin korviinsa, sen verran he oppivat ensimmäisestä kerrasta.
[Raymond Franz]
Minä olen tuntenut henkilökohtaisesti todistajia, jotka ovat ajatelleet että jokin heidän ajattelemansa asia tulee muuttumaan tulevaisuudessa, se ei tosin ole estänyt heitä olemasta todistajia.
Luulenpa että rivitodistajilla on paljon parempi ymmärrys lehtien kirjoituksista kuin sinulla. Onkin harmi että ne annetaan sellaisiin käsiin jotka lukevat niitä kuin Pasi Turunen todistajien oppia.
On aivan sama mitä lehdissä lukee, Jehova päättää asian.
Piste.
ÄLÄKÄ ala jankuttamaan .*- helel -*
>>olet ollut noita (anteeksi vain), idiootteja, joiden maailmankuva on puhtaan mustavalkoinen, ja joilta puuttuu normaali kyky ajatella.>>
Jt-lahko pitää kaiken aikaa yllä omaa ehdotonta mustavalkoista maailmankuvaansa, johon kaikkien jäsenten tulee kritiikittä uskoa. Kun minä sitten osoitan Vartiotorneista sun muista järjestön julkaisuista tämän, niin syytät minua mustavalkoisuudesta. On sinulla kyllä kummallinen logiikka.
>>Lehdissä on sellaistakin tekstiä, jota kaikki eivät suinkaan pidä hyvänä ja ihan asiallisena.>>
On totta, että kaikki Jt:t eivät ota niin vakavasti kaikkia järjestön oppeja ja tekevät vapaammin omia ratkaisujaan (ja tämä on pelkästään hyvä asia). Tämä ei silti millään muotoa poista sitä tosiseikkaa, että järjestö kuitenkin vaatii kaikkia jäseniään asettumaan samaan muottiin. Tämän takia monet Jehovan todistajat tuntevatkin turhaa syyllisyyttä siitä, että eivät kykene täyttämään järjestön asettamia vaatimuksia riittävän hyvin omassa elämässään.
>>Minä olen tuntenut henkilökohtaisesti todistajia, jotka ovat ajatelleet että jokin heidän ajattelemansa asia tulee muuttumaan tulevaisuudessa>>
Minäkin olen tuntenut sellaisia todistajia. Mutta olen tässä puhunut kuitenkin järjestön virallisista vaatimuksista, joiden takia nämäkään todistajat eivät voi esittää ajatuksiaan vapaasti, vaan heidän täytyy tyytyä pitämään omat näkemyksensä itsellään. Tässä järjestön johtajien epärehellinen ja omakehulta haiseva neuvo sellaisille jäsenille, jotka eivät automaattisesti sulattaisi kaikkea heiltä tulevaa opetusta ihan sellaisenaan:
"Meidän ei pitäisi näin ollen tulla kärsimättömiksi, kun joihinkin raamatullisiin kysymyksiin ei osata tällä hetkellä vastata meitä tyydyttävällä tavalla. Vaatimattomuus estää uskollista ja ymmärtäväistä orjaluokkaa, jonka tehtäväksi on uskottu antaa kristittyjen huonekunnalle ruokaa oikeaan aikaan, menemästä julkeasti asioiden edelle ja esittämästä umpimähkäisiä teorioita asioista, jotka eivät vielä ole selviä. Orjaluokka pyrkii välttämään dogmaattisuutta. Se pitää selvänä mielessään Sananlaskujen 4:18:n ja on kyllin nöyrä myöntääkseen, että se ei osaa tällä hetkellä vastata jokaiseen kysymykseen. Mutta on innostavaa tietää, että Jehova paljastaa jatkuvasti tarkoituksiaan koskevia salaisuuksia omana aikanaan ja omalla tavallaan! Meidän ei pitäisi koskaan tulla kärsimättömiksi Jehovan järjestelyn suhteen eikä yrittää epäviisaasti kiirehtiä salaisuuksien Paljastajan edelle. On todella luottamusta herättävää tietää, että Jehovan nykyään käyttämä kanava ei tee niin! Se on sekä uskollinen että ymmärtäväinen." (Vartiotorni 1. kesäkuuta 1997)
>>Luulenpa että rivitodistajilla on paljon parempi ymmärrys lehtien kirjoituksista kuin sinulla.>>
Minä nyt kuitenkin olen ottanut noista kyseisistä lehdistä tänne suoria lainauksia, jotka lainaukset sinä haluat jostakin tunnistamattomasta syystä usein sivuuttaa. Miksi?
>>On aivan sama mitä lehdissä lukee, Jehova päättää asian.>>
Niin... selvääkin selvemmäksi tässä on tullut ainakin se, ettei Jehova tai kukaan/mikään muukaan jumala päätä sitä, mitä Vartiotorneihin painetaan; sen päättää Amerikassa toimiva orjaluokan hallintoelin ja kirjallisuuskomitea.
>>ÄLÄKÄ ala jankuttamaan>>
Älä sinäkään pyri ohjailemaan muiden kirjoittelemista.- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>olet ollut noita (anteeksi vain), idiootteja, joiden maailmankuva on puhtaan mustavalkoinen, ja joilta puuttuu normaali kyky ajatella.>>
Jt-lahko pitää kaiken aikaa yllä omaa ehdotonta mustavalkoista maailmankuvaansa, johon kaikkien jäsenten tulee kritiikittä uskoa. Kun minä sitten osoitan Vartiotorneista sun muista järjestön julkaisuista tämän, niin syytät minua mustavalkoisuudesta. On sinulla kyllä kummallinen logiikka.
>>Lehdissä on sellaistakin tekstiä, jota kaikki eivät suinkaan pidä hyvänä ja ihan asiallisena.>>
On totta, että kaikki Jt:t eivät ota niin vakavasti kaikkia järjestön oppeja ja tekevät vapaammin omia ratkaisujaan (ja tämä on pelkästään hyvä asia). Tämä ei silti millään muotoa poista sitä tosiseikkaa, että järjestö kuitenkin vaatii kaikkia jäseniään asettumaan samaan muottiin. Tämän takia monet Jehovan todistajat tuntevatkin turhaa syyllisyyttä siitä, että eivät kykene täyttämään järjestön asettamia vaatimuksia riittävän hyvin omassa elämässään.
>>Minä olen tuntenut henkilökohtaisesti todistajia, jotka ovat ajatelleet että jokin heidän ajattelemansa asia tulee muuttumaan tulevaisuudessa>>
Minäkin olen tuntenut sellaisia todistajia. Mutta olen tässä puhunut kuitenkin järjestön virallisista vaatimuksista, joiden takia nämäkään todistajat eivät voi esittää ajatuksiaan vapaasti, vaan heidän täytyy tyytyä pitämään omat näkemyksensä itsellään. Tässä järjestön johtajien epärehellinen ja omakehulta haiseva neuvo sellaisille jäsenille, jotka eivät automaattisesti sulattaisi kaikkea heiltä tulevaa opetusta ihan sellaisenaan:
"Meidän ei pitäisi näin ollen tulla kärsimättömiksi, kun joihinkin raamatullisiin kysymyksiin ei osata tällä hetkellä vastata meitä tyydyttävällä tavalla. Vaatimattomuus estää uskollista ja ymmärtäväistä orjaluokkaa, jonka tehtäväksi on uskottu antaa kristittyjen huonekunnalle ruokaa oikeaan aikaan, menemästä julkeasti asioiden edelle ja esittämästä umpimähkäisiä teorioita asioista, jotka eivät vielä ole selviä. Orjaluokka pyrkii välttämään dogmaattisuutta. Se pitää selvänä mielessään Sananlaskujen 4:18:n ja on kyllin nöyrä myöntääkseen, että se ei osaa tällä hetkellä vastata jokaiseen kysymykseen. Mutta on innostavaa tietää, että Jehova paljastaa jatkuvasti tarkoituksiaan koskevia salaisuuksia omana aikanaan ja omalla tavallaan! Meidän ei pitäisi koskaan tulla kärsimättömiksi Jehovan järjestelyn suhteen eikä yrittää epäviisaasti kiirehtiä salaisuuksien Paljastajan edelle. On todella luottamusta herättävää tietää, että Jehovan nykyään käyttämä kanava ei tee niin! Se on sekä uskollinen että ymmärtäväinen." (Vartiotorni 1. kesäkuuta 1997)
>>Luulenpa että rivitodistajilla on paljon parempi ymmärrys lehtien kirjoituksista kuin sinulla.>>
Minä nyt kuitenkin olen ottanut noista kyseisistä lehdistä tänne suoria lainauksia, jotka lainaukset sinä haluat jostakin tunnistamattomasta syystä usein sivuuttaa. Miksi?
>>On aivan sama mitä lehdissä lukee, Jehova päättää asian.>>
Niin... selvääkin selvemmäksi tässä on tullut ainakin se, ettei Jehova tai kukaan/mikään muukaan jumala päätä sitä, mitä Vartiotorneihin painetaan; sen päättää Amerikassa toimiva orjaluokan hallintoelin ja kirjallisuuskomitea.
>>ÄLÄKÄ ala jankuttamaan>>
Älä sinäkään pyri ohjailemaan muiden kirjoittelemista."Jt-lahko pitää kaiken aikaa yllä omaa ehdotonta mustavalkoista maailmankuvaansa, johon kaikkien jäsenten tulee kritiikittä uskoa."
Ihmiset ovat silti ihmisiä, ja sen mukaan mitä minä tiedän, niin todistajien elämä ei ainakaan kaikilla ole noin vaikeaa kuin mitä esität.
"On sinulla kyllä kummallinen logiikka."
No tämä kertoo sen miksi kanssasi joutuu usein sanaharkkaan.
"On totta, että kaikki Jt:t eivät ota niin vakavasti kaikkia järjestön oppeja ja tekevät vapaammin omia ratkaisujaan (ja tämä on pelkästään hyvä asia). "
No kappas. Eikä kannattaisi puhua asioista niin kuin ne ovat.
"Tämän takia monet Jehovan todistajat tuntevatkin turhaa syyllisyyttä siitä, että eivät kykene täyttämään järjestön asettamia vaatimuksia riittävän hyvin omassa elämässään."
Sinun kommentoinnillasi asiat eivät parane.
"Minä nyt kuitenkin olen ottanut noista kyseisistä lehdistä tänne suoria lainauksia, jotka lainaukset sinä haluat jostakin tunnistamattomasta syystä usein sivuuttaa. Miksi?
"
En ole kiinnostunut irtirevityistä pätkistä, jotka toistavat samoja kohtia vielä kaiken lisäksi. En muuten nytkään lukenut tuota minkä laitoit. Muistuttaa liikaa näitä "Ota Jessua vastaan/Jessua tulee, oletko valmis" -julistuksia. Olen allerginen sellaisille.
Kunnollinen keskustelu olisi suotavampaa, mutta ehkä se on liian vaikeaa.
"Niin... selvääkin selvemmäksi tässä on tullut ainakin se, ettei Jehova tai kukaan/mikään muukaan jumala päätä sitä, mitä Vartiotorneihin painetaan; sen päättää Amerikassa toimiva orjaluokan hallintoelin ja kirjallisuuskomitea."
No VIHDOINKIN asia, josta voin olla kanssasi samaa mieltä.
"Älä sinäkään pyri ohjailemaan muiden kirjoittelemista. "
No jos kerran tarvitset päivittäiset jankutuksesi, niin samapa tuo. Eihän niitä ole pakko lukea. - helel - kirjoitti:
"Jt-lahko pitää kaiken aikaa yllä omaa ehdotonta mustavalkoista maailmankuvaansa, johon kaikkien jäsenten tulee kritiikittä uskoa."
Ihmiset ovat silti ihmisiä, ja sen mukaan mitä minä tiedän, niin todistajien elämä ei ainakaan kaikilla ole noin vaikeaa kuin mitä esität.
"On sinulla kyllä kummallinen logiikka."
No tämä kertoo sen miksi kanssasi joutuu usein sanaharkkaan.
"On totta, että kaikki Jt:t eivät ota niin vakavasti kaikkia järjestön oppeja ja tekevät vapaammin omia ratkaisujaan (ja tämä on pelkästään hyvä asia). "
No kappas. Eikä kannattaisi puhua asioista niin kuin ne ovat.
"Tämän takia monet Jehovan todistajat tuntevatkin turhaa syyllisyyttä siitä, että eivät kykene täyttämään järjestön asettamia vaatimuksia riittävän hyvin omassa elämässään."
Sinun kommentoinnillasi asiat eivät parane.
"Minä nyt kuitenkin olen ottanut noista kyseisistä lehdistä tänne suoria lainauksia, jotka lainaukset sinä haluat jostakin tunnistamattomasta syystä usein sivuuttaa. Miksi?
"
En ole kiinnostunut irtirevityistä pätkistä, jotka toistavat samoja kohtia vielä kaiken lisäksi. En muuten nytkään lukenut tuota minkä laitoit. Muistuttaa liikaa näitä "Ota Jessua vastaan/Jessua tulee, oletko valmis" -julistuksia. Olen allerginen sellaisille.
Kunnollinen keskustelu olisi suotavampaa, mutta ehkä se on liian vaikeaa.
"Niin... selvääkin selvemmäksi tässä on tullut ainakin se, ettei Jehova tai kukaan/mikään muukaan jumala päätä sitä, mitä Vartiotorneihin painetaan; sen päättää Amerikassa toimiva orjaluokan hallintoelin ja kirjallisuuskomitea."
No VIHDOINKIN asia, josta voin olla kanssasi samaa mieltä.
"Älä sinäkään pyri ohjailemaan muiden kirjoittelemista. "
No jos kerran tarvitset päivittäiset jankutuksesi, niin samapa tuo. Eihän niitä ole pakko lukea.*- helel -*
>>No kappas. Eikä kannattaisi puhua asioista niin kuin ne ovat.>>
Olen toistuvasti esittänyt järjestön kirjallisuuden avulla sen, mitä *Vartiotorni-seura* jäseniltään vaatii. Jos sinä haluat pyrkiä vähättelemään noita vaatimuksia (monet Jt:t ihan oikeasti uskovat niihin ja toimivat niiden mukaan), niin ei se mitenkään vähennä niiden todellista merkitystä.
>>Sinun kommentoinnillasi asiat eivät parane.>>
Mikä sinä olet määrittelemään muiden kommenttien arvoa?
>>En ole kiinnostunut irtirevityistä pätkistä, jotka toistavat samoja kohtia vielä kaiken lisäksi. En muuten nytkään lukenut tuota minkä laitoit.>>
Tässä vain yksi syy siihen, miksi keskustelut kanssasi ovat usein aivan turhia. Et välitä edes lukea esitettyjä perusteita, jotka kuitenkin tyrmäät omaan mielipiteeseesi perustuen. Heikkoa menoa on helel.
>>No jos kerran tarvitset päivittäiset jankutuksesi, niin samapa tuo. Eihän niitä ole pakko lukea.>>
Ei olekaan, mutta jotakin erinomaista kertoo toki se, että Vt-seuran puolustelija sivuuttaa jatkuvasti esitetyt tosiasiat ja kutsuu niitä "jankutukseksi". Sinä et tämän järjestön oppeja kykene puolustamaan millään tosiasioilla, koittaisit jo hiljalleen hyväksyä tietyt tosiasiat.diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>No kappas. Eikä kannattaisi puhua asioista niin kuin ne ovat.>>
Olen toistuvasti esittänyt järjestön kirjallisuuden avulla sen, mitä *Vartiotorni-seura* jäseniltään vaatii. Jos sinä haluat pyrkiä vähättelemään noita vaatimuksia (monet Jt:t ihan oikeasti uskovat niihin ja toimivat niiden mukaan), niin ei se mitenkään vähennä niiden todellista merkitystä.
>>Sinun kommentoinnillasi asiat eivät parane.>>
Mikä sinä olet määrittelemään muiden kommenttien arvoa?
>>En ole kiinnostunut irtirevityistä pätkistä, jotka toistavat samoja kohtia vielä kaiken lisäksi. En muuten nytkään lukenut tuota minkä laitoit.>>
Tässä vain yksi syy siihen, miksi keskustelut kanssasi ovat usein aivan turhia. Et välitä edes lukea esitettyjä perusteita, jotka kuitenkin tyrmäät omaan mielipiteeseesi perustuen. Heikkoa menoa on helel.
>>No jos kerran tarvitset päivittäiset jankutuksesi, niin samapa tuo. Eihän niitä ole pakko lukea.>>
Ei olekaan, mutta jotakin erinomaista kertoo toki se, että Vt-seuran puolustelija sivuuttaa jatkuvasti esitetyt tosiasiat ja kutsuu niitä "jankutukseksi". Sinä et tämän järjestön oppeja kykene puolustamaan millään tosiasioilla, koittaisit jo hiljalleen hyväksyä tietyt tosiasiat."Olen toistuvasti esittänyt järjestön kirjallisuuden avulla sen, mitä *Vartiotorni-seura* jäseniltään vaatii."
Mikään ei toki voi estää sinua jankuttamasta samoja asioita edelleenkin.
Kyseessä ei kuitenkaan ole keskustelu vaan julistaminen.
">>Sinun kommentoinnillasi asiat eivät parane.>>
Mikä sinä olet määrittelemään muiden kommenttien arvoa?"
Mikä sinä olet kyseenalaistamaan toisten kommentit? Tai määrittelemään niiden arvon tai sen ovatko ne hyviä tai huonoja.
"Tässä vain yksi syy siihen, miksi keskustelut kanssasi ovat usein aivan turhia. Et välitä edes lukea esitettyjä perusteita, jotka kuitenkin tyrmäät omaan mielipiteeseesi perustuen. Heikkoa menoa on helel."
Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, ja saat ajatella asiasta mitä haluat.
Minusta sinun "suuret todistuksesi" ovat heikkoa menoa.
"Ei olekaan, mutta jotakin erinomaista kertoo toki se, että Vt-seuran puolustelija sivuuttaa jatkuvasti esitetyt tosiasiat ja kutsuu niitä "jankutukseksi". Sinä et tämän järjestön oppeja kykene puolustamaan millään tosiasioilla, koittaisit jo hiljalleen hyväksyä tietyt tosiasiat. "
Minä olen keskustellut näistä sinun kanssasi monesti ja myös esittänyt perusteluja asioille. SINÄ vain et hyväksy niitä koska sinulle kelpaa vastaukseksi vain "Joo, noinhan se menee" ja "Hieno kirjoitus diovmorf, jatka ihmeessä samaa rataa".
Koeta nyt jo hyväksyä se, ettei maailma ole niin mustavalkoinen kuin haluat sen esittää, eivätkä edes todistajat tai heidän oppinsa.
Toistan nyt vielä kerran: jos et hyväksy sinulle esitettyjä perusteluja, se on oma valintasi joka ei perustu todellisuuteen, se tarkoittaa ettet hyväksy muuta kuin etukäteen määräämäsi vastaukset, ja johtaa siihen ettei ketään kiinnosta oikeasti keskustella esiin tuomistasi asioista.helel kirjoitti:
"Olen toistuvasti esittänyt järjestön kirjallisuuden avulla sen, mitä *Vartiotorni-seura* jäseniltään vaatii."
Mikään ei toki voi estää sinua jankuttamasta samoja asioita edelleenkin.
Kyseessä ei kuitenkaan ole keskustelu vaan julistaminen.
">>Sinun kommentoinnillasi asiat eivät parane.>>
Mikä sinä olet määrittelemään muiden kommenttien arvoa?"
Mikä sinä olet kyseenalaistamaan toisten kommentit? Tai määrittelemään niiden arvon tai sen ovatko ne hyviä tai huonoja.
"Tässä vain yksi syy siihen, miksi keskustelut kanssasi ovat usein aivan turhia. Et välitä edes lukea esitettyjä perusteita, jotka kuitenkin tyrmäät omaan mielipiteeseesi perustuen. Heikkoa menoa on helel."
Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, ja saat ajatella asiasta mitä haluat.
Minusta sinun "suuret todistuksesi" ovat heikkoa menoa.
"Ei olekaan, mutta jotakin erinomaista kertoo toki se, että Vt-seuran puolustelija sivuuttaa jatkuvasti esitetyt tosiasiat ja kutsuu niitä "jankutukseksi". Sinä et tämän järjestön oppeja kykene puolustamaan millään tosiasioilla, koittaisit jo hiljalleen hyväksyä tietyt tosiasiat. "
Minä olen keskustellut näistä sinun kanssasi monesti ja myös esittänyt perusteluja asioille. SINÄ vain et hyväksy niitä koska sinulle kelpaa vastaukseksi vain "Joo, noinhan se menee" ja "Hieno kirjoitus diovmorf, jatka ihmeessä samaa rataa".
Koeta nyt jo hyväksyä se, ettei maailma ole niin mustavalkoinen kuin haluat sen esittää, eivätkä edes todistajat tai heidän oppinsa.
Toistan nyt vielä kerran: jos et hyväksy sinulle esitettyjä perusteluja, se on oma valintasi joka ei perustu todellisuuteen, se tarkoittaa ettet hyväksy muuta kuin etukäteen määräämäsi vastaukset, ja johtaa siihen ettei ketään kiinnosta oikeasti keskustella esiin tuomistasi asioista.*helel*
>>Koeta nyt jo hyväksyä se, ettei maailma ole niin mustavalkoinen kuin haluat sen esittää, eivätkä edes todistajat tai heidän oppinsa.>>
Maailman mustavalkoisuudesta en ole kirjoittanut mitään, mutta mitä Jehovan todistajien oppiin tulee , niin osoittaisitko vielä ihan järjestön kirjallisuudesta jotakin, joka tukisi noita kauniita sanojasi? Minä olen mielestäni marssittanut esiin jo kymmeniä lainauksia Vt-seuran materiaalista, jotka halua jatkuvasti sivuuttaa.- itikan ininää.....
diovmorf kirjoitti:
*helel*
>>Koeta nyt jo hyväksyä se, ettei maailma ole niin mustavalkoinen kuin haluat sen esittää, eivätkä edes todistajat tai heidän oppinsa.>>
Maailman mustavalkoisuudesta en ole kirjoittanut mitään, mutta mitä Jehovan todistajien oppiin tulee , niin osoittaisitko vielä ihan järjestön kirjallisuudesta jotakin, joka tukisi noita kauniita sanojasi? Minä olen mielestäni marssittanut esiin jo kymmeniä lainauksia Vt-seuran materiaalista, jotka halua jatkuvasti sivuuttaa.diovmorf on päättänyt että kaikki tapetaan.
Uskokaamme häntä.
Amen. ;D
---------------///////////////----------------
Ehkä häntä pikkasen ketuttaa kuitenkin että muija on Jt ?
Mahtaa olla hankalaa kun on itse uskosta luopunut ja Raamattua halveksiva ,ja
puolisona on aktiivinen jt.
kovasti kun pinnistelee, saa hänetkin kompastettua ;D
Kaikki 1914-jutut ja litteä-maapallo-jutut ei kyllä fiksuun todistajaan vaikuta.
Tsemppiä vaan Rva diovmorfille! diovmorf kirjoitti:
*helel*
Maailman mustavalkoisuudesta en ole kirjoittanut mitään, mutta mitä Jehovan todistajien oppiin tulee , niin osoittaisitko vielä ihan järjestön kirjallisuudesta jotakin, joka tukisi noita kauniita sanojasi? Minä olen mielestäni marssittanut esiin jo kymmeniä lainauksia Vt-seuran materiaalista, jotka halua jatkuvasti sivuuttaa."Maailman mustavalkoisuudesta en ole kirjoittanut mitään, mutta mitä Jehovan todistajien oppiin tulee , niin osoittaisitko vielä ihan järjestön kirjallisuudesta jotakin, joka tukisi noita kauniita sanojasi?"
Ei kiitos, olen lopettanut noiden julkaisujen lukemisen jo K A U A N sitten, enkä ole niistä kiinnostunut enempää kuin on välttämätöntä.
Keskustelen mieluummin raamatusta.
"Minä olen mielestäni marssittanut esiin jo kymmeniä lainauksia Vt-seuran materiaalista, jotka halua jatkuvasti sivuuttaa. "
Olen jo lukemattomia kertoja sanonut ettei sinulle kelpaa muu kuin "Joo, noinhan se menee" ja "Hyvä diovmorf, jatka samaa rataa" -vastaukset.
- jt
Oletteko morffille kateellisia? Hän tekee kiinnostavaa, hyvin palkattua työtä, ja maksaa veronsa. Perhe kasvaa ja omaisuus karttuu. Mielestäni on hienoa, että hän tuntee vastuuta lähimmäisistään ja kertoo Vartiotorni-seuran älyttömyyksistä. Jos ne olisivat jotain salaisuuksia, ei kai niitä julkaistaisi seuran omissa julkaisuissa.
Lisäksi morffilla on sisäpiirin tietoa jehovantodistajista, mistä hän ei kuitenkaan kerro. Hän voisi todella kertoa ikäviä asioita Vartiotorniseurasta, muttei vaivaudu, koska noilla Wartsikassa julkaistuilla mokillakin on puljun älyttömyys osoitettavissa.- hämmästelevä anti-mo
Morffin Jt- vaimo varmaan taputtaa kätösiään hänen jt-vastaisille kirjoituksilleen?
Perhe kasvaa?
Hui kamala, kuinka kukaan voi olla läheisissä suhteissa miehen kanssa jonka tarkoituksena on kaataa puolison uskonyhteisö?
No seura tekee kaltaisekseen, niihän Raamattukin sanoo.
Hauskoja Vt-seuran yhteisiä parjaushetkiä sinulle Morffi vaimosi ja kasvavan perheesi kanssa.
Kyllä Jehova uskollisuutenne työssänne palkitsee ;) - - helel -
"Lisäksi morffilla on sisäpiirin tietoa jehovantodistajista, mistä hän ei kuitenkaan kerro. Hän voisi todella kertoa ikäviä asioita Vartiotorniseurasta, muttei vaivaudu, koska noilla Wartsikassa julkaistuilla mokillakin on puljun älyttömyys osoitettavissa"
Jep, ja minä olen Euroopan kuningas. hämmästelevä anti-mo kirjoitti:
Morffin Jt- vaimo varmaan taputtaa kätösiään hänen jt-vastaisille kirjoituksilleen?
Perhe kasvaa?
Hui kamala, kuinka kukaan voi olla läheisissä suhteissa miehen kanssa jonka tarkoituksena on kaataa puolison uskonyhteisö?
No seura tekee kaltaisekseen, niihän Raamattukin sanoo.
Hauskoja Vt-seuran yhteisiä parjaushetkiä sinulle Morffi vaimosi ja kasvavan perheesi kanssa.
Kyllä Jehova uskollisuutenne työssänne palkitsee ;)>>Morffin Jt- vaimo varmaan taputtaa kätösiään hänen jt-vastaisille kirjoituksilleen?>>
Lahkolaisen paha olo purkaantuu jatkuvana henkilöön käymisenä, kun hän ei kykene itse asioihin mitään järkevää sanomaan. Tuo on toki surullista, mutta näin ainakin jokainen rehellinen palstan lukija huomaa, miten täällä puolustellaan Vt-seuran "totuuksia".
>>Hauskoja Vt-seuran yhteisiä parjaushetkiä sinulle Morffi>>
Jos sinä kykenisit joskus käsittämään edes sen, mikä ero on parjaamisella ja perustellulla kritiikillä, niin voisit mahdollisesti kyetä ihan aiheestakin keskustelemaan tuon lapsellisen henkilöönkäymisesi sijaan. Minä olen esittänyt *perusteltua* kritiikkiä, johon et ole kyennyt vastaamaan millään vakavasti otettavalla tavalla.diovmorf kirjoitti:
>>Morffin Jt- vaimo varmaan taputtaa kätösiään hänen jt-vastaisille kirjoituksilleen?>>
Lahkolaisen paha olo purkaantuu jatkuvana henkilöön käymisenä, kun hän ei kykene itse asioihin mitään järkevää sanomaan. Tuo on toki surullista, mutta näin ainakin jokainen rehellinen palstan lukija huomaa, miten täällä puolustellaan Vt-seuran "totuuksia".
>>Hauskoja Vt-seuran yhteisiä parjaushetkiä sinulle Morffi>>
Jos sinä kykenisit joskus käsittämään edes sen, mikä ero on parjaamisella ja perustellulla kritiikillä, niin voisit mahdollisesti kyetä ihan aiheestakin keskustelemaan tuon lapsellisen henkilöönkäymisesi sijaan. Minä olen esittänyt *perusteltua* kritiikkiä, johon et ole kyennyt vastaamaan millään vakavasti otettavalla tavalla."Tuo on toki surullista, mutta näin ainakin jokainen rehellinen palstan lukija huomaa, miten täällä puolustellaan Vt-seuran "totuuksia"."
Jätämme siis päätöksen teon lukijalle. He näkevät myös sen kuinka "rehelliset" entiset todistajat puhuvat omiaan.
Jokainen exänä esiintyvä omiaan jauhava on vain eduksi, tosin toisin kuin mitä sinä haluat.helel kirjoitti:
"Tuo on toki surullista, mutta näin ainakin jokainen rehellinen palstan lukija huomaa, miten täällä puolustellaan Vt-seuran "totuuksia"."
Jätämme siis päätöksen teon lukijalle. He näkevät myös sen kuinka "rehelliset" entiset todistajat puhuvat omiaan.
Jokainen exänä esiintyvä omiaan jauhava on vain eduksi, tosin toisin kuin mitä sinä haluat.*helel*
>>He näkevät myös sen kuinka "rehelliset" entiset todistajat puhuvat omiaan.>>
Missä minä olen puhunut omiani? Enkö minä nimenomaan ole perustellut väitteeni Vt-seuran virallisella materiaalilla?- - helel -
diovmorf kirjoitti:
*helel*
>>He näkevät myös sen kuinka "rehelliset" entiset todistajat puhuvat omiaan.>>
Missä minä olen puhunut omiani? Enkö minä nimenomaan ole perustellut väitteeni Vt-seuran virallisella materiaalilla?"Missä minä olen puhunut omiani? Enkö minä nimenomaan ole perustellut väitteeni Vt-seuran virallisella materiaalilla? "
Oletko sinä exänä esiintyvä feikki? - helel - kirjoitti:
"Missä minä olen puhunut omiani? Enkö minä nimenomaan ole perustellut väitteeni Vt-seuran virallisella materiaalilla? "
Oletko sinä exänä esiintyvä feikki?*- helel -*
>>Oletko sinä exänä esiintyvä feikki?>>
Miksi sivuutit selvän ja yksinkertaisen kysymykseni: Missä minä olen puhunut omiani? Osoita jotakin näyttöä syytöksillesi, ole hyvä.diovmorf kirjoitti:
*- helel -*
>>Oletko sinä exänä esiintyvä feikki?>>
Miksi sivuutit selvän ja yksinkertaisen kysymykseni: Missä minä olen puhunut omiani? Osoita jotakin näyttöä syytöksillesi, ole hyvä."Miksi sivuutit selvän ja yksinkertaisen kysymykseni: Missä minä olen puhunut omiani? Osoita jotakin näyttöä syytöksillesi, ole hyvä. "
Selitän sinulle nyt vielä kerran, koska tuntuu menevän huonosti jakeluun:
"Jätämme siis päätöksen teon lukijalle. He näkevät myös sen kuinka "rehelliset" entiset todistajat puhuvat omiaan."
Tämä on siis ilmeisesti kommenttini johon takerrut ja josta esität sen syyttävän sinua. Virke on hiukan huonosti muotoiltu, sillä "rehelliset" entiset todistajat " tarkoittaa henkilöä joka esiintyy entisenä todistajana ja puhuu omiaan.
Kysyn nyt vielä uudelleen:
Oletko sinä exänä esiintyvä feikki?
Mitä tulee sinun omiesi puhumiseen, olet todistettavasti levittänyt todistajista väärää tietoa. Aihe oli todistajien mielenterveys, ja vaikka toinen keskustelija (en minä) koetti tuoda asiaa sinulle esiin, sinä vain kävit henkilöön.
Selvästi luotit siihen ettei kukaan rupea asiaa tonkimaan. Tosin vain kävi.
Lisäksi olet kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen rehellisyydestä, jota minä pidän enemmän kuin riittävänä vastauksena sinun rehellisyydestäsi.helel kirjoitti:
"Miksi sivuutit selvän ja yksinkertaisen kysymykseni: Missä minä olen puhunut omiani? Osoita jotakin näyttöä syytöksillesi, ole hyvä. "
Selitän sinulle nyt vielä kerran, koska tuntuu menevän huonosti jakeluun:
"Jätämme siis päätöksen teon lukijalle. He näkevät myös sen kuinka "rehelliset" entiset todistajat puhuvat omiaan."
Tämä on siis ilmeisesti kommenttini johon takerrut ja josta esität sen syyttävän sinua. Virke on hiukan huonosti muotoiltu, sillä "rehelliset" entiset todistajat " tarkoittaa henkilöä joka esiintyy entisenä todistajana ja puhuu omiaan.
Kysyn nyt vielä uudelleen:
Oletko sinä exänä esiintyvä feikki?
Mitä tulee sinun omiesi puhumiseen, olet todistettavasti levittänyt todistajista väärää tietoa. Aihe oli todistajien mielenterveys, ja vaikka toinen keskustelija (en minä) koetti tuoda asiaa sinulle esiin, sinä vain kävit henkilöön.
Selvästi luotit siihen ettei kukaan rupea asiaa tonkimaan. Tosin vain kävi.
Lisäksi olet kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen rehellisyydestä, jota minä pidän enemmän kuin riittävänä vastauksena sinun rehellisyydestäsi.*helel*
>>Mitä tulee sinun omiesi puhumiseen, olet todistettavasti levittänyt todistajista väärää tietoa. Aihe oli todistajien mielenterveys>>
Oikaisin esittämäni väärän syytöksen saatuani asiasta oikeamman kuvan. Puolustelemasi lahko ei toimi näin, vaan ylläpitää jatkuvasti ja Jumalan nimessä omia valheitaan. Jos Vt-seura olisi myöntänyt omat erehdyksensä ja lopettanut hullujen vaatimustensa esittämisen, ei minullakaan enää olisi mitään sanomista kyseisen uskonnon toiminnasta.
>>Lisäksi olet kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen rehellisyydestä, jota minä pidän enemmän kuin riittävänä vastauksena sinun rehellisyydestäsi.>>
Jos sinä siis olet sitä mieltä, että minä toimin epärehellisesti, niin sitten sinä osoitat sen. Muutoin kyseessä on vain sinun oma mielipiteesi, johon perustuen ei kannata lähteä syyttelemään ihmisiä.diovmorf kirjoitti:
*helel*
>>Mitä tulee sinun omiesi puhumiseen, olet todistettavasti levittänyt todistajista väärää tietoa. Aihe oli todistajien mielenterveys>>
Oikaisin esittämäni väärän syytöksen saatuani asiasta oikeamman kuvan. Puolustelemasi lahko ei toimi näin, vaan ylläpitää jatkuvasti ja Jumalan nimessä omia valheitaan. Jos Vt-seura olisi myöntänyt omat erehdyksensä ja lopettanut hullujen vaatimustensa esittämisen, ei minullakaan enää olisi mitään sanomista kyseisen uskonnon toiminnasta.
>>Lisäksi olet kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen rehellisyydestä, jota minä pidän enemmän kuin riittävänä vastauksena sinun rehellisyydestäsi.>>
Jos sinä siis olet sitä mieltä, että minä toimin epärehellisesti, niin sitten sinä osoitat sen. Muutoin kyseessä on vain sinun oma mielipiteesi, johon perustuen ei kannata lähteä syyttelemään ihmisiä."Oikaisin esittämäni väärän syytöksen saatuani asiasta oikeamman kuvan. Puolustelemasi lahko ei toimi näin, vaan ylläpitää jatkuvasti ja Jumalan nimessä omia valheitaan."
Olemme keskustelleet tästä monesti, ja kuten olen sanonut niin on aika vaikea todistaa että kyseessä on tietoinen valehtelu. Sinä et sitä hyväksy, joten en voi asialle silloin mitään eikä tarvetta lisäkeskusteluun ole. Jankuttaa toki voi aina, mutta se on eri asia.
"Jos Vt-seura olisi myöntänyt omat erehdyksensä ja lopettanut hullujen vaatimustensa esittämisen, ei minullakaan enää olisi mitään sanomista kyseisen uskonnon toiminnasta."
No sinulla sitten vaan on sanomista, minkäs sille sitten tekee. Kun olet pettynyt, niin olet pettynyt.
Toki ymmärrän sinua siinä mielessä, että tiedän kyllä mitä on kun pettyy.
">>Lisäksi olet kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen rehellisyydestä, jota minä pidän enemmän kuin riittävänä vastauksena sinun rehellisyydestäsi.>>
Jos sinä siis olet sitä mieltä, että minä toimin epärehellisesti, niin sitten sinä osoitat sen. Muutoin kyseessä on vain sinun oma mielipiteesi, johon perustuen ei kannata lähteä syyttelemään ihmisiä."
Sori nyt vaan, mutta sinä et määrittele minun tekemisiäni etkä kirjoitteluani. Jos sinua sapettaa se, ettet saa vastakaikua kommenteillesi, älä pura sitä minuun. Tämä menee joka kerta samalla tavalla: sinä teet aloituksen, kiukuttelet kun et saa oikeita ja haluamiasi kommentteja, apurisi haukkuvat todistajia minkä ehtivät, ja kun minä sekaannun keskusteluun, niin saan vääntää tätä samaa paskaa seuraavan viikon.
Minä syytän sinua tunteettomuudesta ja empartian puutteesta, en usko sinun rehellisyyteesi, olet mielestäni typerä ja lapsellinen ihminen joka kuvittelee liikoja itsestään jne.
Ja olen tätä mieltä. Pidät asiasta eli et.
Saatana.- Vuf-vuf-RRÄÄYYHH!
diovmorf kirjoitti:
*helel*
Jos sinä siis olet sitä mieltä, että minä toimin epärehellisesti, niin sitten sinä osoitat sen. Muutoin kyseessä on vain sinun oma mielipiteesi, johon perustuen ei kannata lähteä syyttelemään ihmisiä.--lopettanut hullujen vaatimustensa esittämisen,---
Mitä tämä hullu Jt-lahko vielä SINULTA vaatii, diovmorf?
Sinähän läksit lätkimään...
vai erotettiinko sinut sittenkin?
Räksyttämisestäsi päätellen sait potkut.
Syitä näkee ihan sivullinen palstan lukijakin.
ilman suurennuslasia. - elämää nähnyt
helel kirjoitti:
"Oikaisin esittämäni väärän syytöksen saatuani asiasta oikeamman kuvan. Puolustelemasi lahko ei toimi näin, vaan ylläpitää jatkuvasti ja Jumalan nimessä omia valheitaan."
Olemme keskustelleet tästä monesti, ja kuten olen sanonut niin on aika vaikea todistaa että kyseessä on tietoinen valehtelu. Sinä et sitä hyväksy, joten en voi asialle silloin mitään eikä tarvetta lisäkeskusteluun ole. Jankuttaa toki voi aina, mutta se on eri asia.
"Jos Vt-seura olisi myöntänyt omat erehdyksensä ja lopettanut hullujen vaatimustensa esittämisen, ei minullakaan enää olisi mitään sanomista kyseisen uskonnon toiminnasta."
No sinulla sitten vaan on sanomista, minkäs sille sitten tekee. Kun olet pettynyt, niin olet pettynyt.
Toki ymmärrän sinua siinä mielessä, että tiedän kyllä mitä on kun pettyy.
">>Lisäksi olet kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen rehellisyydestä, jota minä pidän enemmän kuin riittävänä vastauksena sinun rehellisyydestäsi.>>
Jos sinä siis olet sitä mieltä, että minä toimin epärehellisesti, niin sitten sinä osoitat sen. Muutoin kyseessä on vain sinun oma mielipiteesi, johon perustuen ei kannata lähteä syyttelemään ihmisiä."
Sori nyt vaan, mutta sinä et määrittele minun tekemisiäni etkä kirjoitteluani. Jos sinua sapettaa se, ettet saa vastakaikua kommenteillesi, älä pura sitä minuun. Tämä menee joka kerta samalla tavalla: sinä teet aloituksen, kiukuttelet kun et saa oikeita ja haluamiasi kommentteja, apurisi haukkuvat todistajia minkä ehtivät, ja kun minä sekaannun keskusteluun, niin saan vääntää tätä samaa paskaa seuraavan viikon.
Minä syytän sinua tunteettomuudesta ja empartian puutteesta, en usko sinun rehellisyyteesi, olet mielestäni typerä ja lapsellinen ihminen joka kuvittelee liikoja itsestään jne.
Saatana.Minä syytän sinua tunteettomuudesta ja empartian puutteesta, en usko sinun rehellisyyteesi, olet mielestäni typerä ja lapsellinen ihminen joka kuvittelee liikoja itsestään jne.
Saatana.--------
helel sanoi hyvin ytimekkäästi asian.
Tunteeton, empatiaan kykenemätön, henkisesti vielä täysin epäkypsä jankuttaja.
Sellainen on mielestäni diovmorf.
Suurin osa existä on onneksi ihan TÄYSIN toisenlaisia kuin hän.
Morffilla olis kasvun paikka.....
- jt
Rehellisen ihmisen tai järjestönkään ei tarvitsisi julkisuutta pelätä.
- - helel -
Julkisuutta pelätään, koska julkisuus ei ole aina rehellistä myöskään. Kuten täälläkin on havaittu.
Kaikilla ei ole aikaa, tarmoa, kykyä, halua jne. olla aina vastaamassa erilaisiin kysymyksiin. Kannattaa vertailun vuoksi kurkata Kirkko kuulolla -palstaa. Siellä on sentään monta vastaajaa, eivätkä hekään kaikkiin kommentoi. Valitsevat ne omasta mielestään "tärkeimmät" kysymykset. - jt
Kirkon pastalla tosiaan vastataan ja vastaajat tietävät sentään jotain edustamastaan kirkosta. Kirkko menee hyvään suuntaan. Käypä jumalanpalveluksessa joskus, yllätyt varmasti, jos olet tottunut Valtakunnansaleihin, kuten mie.
Sie et tunne edes Vartiotorniseuran antamaa opetusta tai sen Totuutta. Sisäpiirin tietoa et ymmärrä silti arvostaa. Ehkä tietämättömyys on Siulle sitten mukava olotila, mutta valehtelu on ihan turhaa, totuus tulee kuitenkin ilmi. Kaikki kirkon mokatkin on paljastuneet ja jehovantodistajienkin tulevat paljastumaan, vaikka se kestääkin kauemmin, koska jäsenmäärä on paljon pienempi. Vain harvat ihmiset tietävät jotain jehovantodistajista ja vielä harvempia kiinnostaa, uutiskynnystä on vaikea ylittää.- - helel -
Tunnen todistajien opin paljon paremmin kuin mitä sinä tulet koskaan tuntemaan. Olet kirkon ihminen, ja kuten sanoin aiemmin, kommenteissasi haisee kolminaisuusoppi.
Kirkko kuulolla -palstalla ei tosiaankaan saa vastauksia kaikkiin kysymyksiin, ateistit ovat sen testanneet.
Kirkolla ei myöskään ole todellisia vastauksia, koska heidän oppinsa on jotain muuta kuin alkukristillisyyttä.
Laita nyt ihan reilusti sellainen nikki, joka kertoo sinusta rehellisesti että olet näitä Jeesus tulee -tyyppejä. - odotan innolla!
- totuus tulee kuitenkin ilmi.-
Kuinka ihanaa onkaan, kun Totuus tulee ilmi! ;D
- jt
""VIrallisen Jt-opin mukaan Harmagedonissa tapetaan KAIKKI muut ihmiset paitsi kastetut Jehovan todistajat, olivatpa nämä sitten kuinka rehellisiä tai tietämättömiä tahansa. "
Tämäpä mielenkiintoista: minulle on kyllä aikoinaan sanottu, että Jehova päättää tällaisen asian.
Ja ihan turha tulla sanomaan mitä lehdessä lukee ja miten se nyt pitäisi tulkita. Minä uskon niihin käsityksiin joita olen todistajilta kuullut."
Justiinsa. Meille jehovantodistajille opetetaan tarkalleen miten ja missä järjestyksessä uusia jäseniä käännytetään. Kun sitten aikanaan edistyt, joudutkin noudattamaan Vartiotorni-lehden ohjeita, koska se sisältää "vahvaa hengellistä ravintoa oikeaan aikaan".
Periaatteessa kaikkia jehovantodistajia tuomitaan Vartiotornin oppien mukaan, poikkeuksiakin toki on ja ne koskevat sisäpiirin sukuja tai muuten tärkeään asemaan hyvä-veli-järjestelmässä päässeitä. Toisaalta kollektiivisiin erottamisiin ei tarvita mitään Vartiotorni-lehdessä mainittuja syitä, mutu riittää, jos se on "henkeytettyä".
Taidat olla sekaantumassa yhteisöön, josta olet saanut hyvän käsityksen joidenkin ystäviesi käännytystyön perusteella.
Kun olet liittynyt, Jehova tuomitsee siut, ihan niin kuin nytkin on asianlaita. Mutta sen tuomion siulle kertoo parhaassa tapauksessa vanhimmisto. Jos siusta vaan halutaan eroon ilman perusteita, saat vain sääntöjen mukaan erotetun kohtelun, josta ymmärrät olevasi yhtäkkiä luopio. Syytä voi sitten miettiä, jos kiinnostaa. Jehovantodistajalle kyseessä on kuolemantuomio, joten kaikki masentuvat aluksi jossain määrin.
Jehovantodistajien säännöt kuulostavat hienoilta, kun ne käännytyksessä kerrotaan oikeassa järjestyksessä ja oikealla tavalla. Mutta sääntöjään eivät noudata tai no - noudattavat jos haluavat. Perusteena ei ole kristillinen rakkaus, vaan ihan samat perusasiat, kuin pakanoidenkin ihmissuhteissa: raha, valta, hupi, joitakuita viehättää alkoholi tai seksi. Jehovantodistajat vain tyypillisesti yrittävät löytää raamatullisia perusteluita seuran valinnalleen, vaikka todellisuudessa kyse onkin vain siitä, ettei veli (tai sisar) ole tarpeeksi varakas, charmikas tms. Sisarilta vaaditaan erityisesti, koska naisia on muutenkin liikaa ja veljistä puolestaan pulaa. Ja maailmalliset ihmissuhteet on jätettävä, saat olla ystäviesi kanssa tekemisissä vain käännyttäessäsi heitä.
Jos et usko, niin kokeile pois, sittenhän saat tietää.- - helel -
Kuten sanoin, et ole todistaja.
Toki voit kuvitella että juttusi menevät läpi, mutta siinä petät vain itseäsi.
- nähy ja tunnistettu
Kuten jo yllä totesin, kyse ei ole tässä siitä, ketkä aiemmin kuolleet saavat mahdollisesti ylösnousemuksen.
Ahkerammin kuin ennen eroaan..
jt 4.6.2011 22:55 puhuu myös paskaa .
ei ole oikea jt.
kateellinen vanhapiika vinkuu kun on "veljistä pulaa" ;D*nähy ja tunnistettu*
>>Tämä onkin se pointsi joka saa diovmorfinkin valvomaan öisin ja tutkimaan uusimmatkin julkaisut suurennuslasin kanssa ;D
Ahkerammin kuin ennen eroaan..>>
Se kun on vaan niin, että luin minä Vartiotornia yöllä tai päivällä, tai tein sitten mitä muuta tahansa, niin sepä ei millään tavalla muuta Jt-järjestön ristiriitaisia ja valheellisia oppeja yhtään sen suoremmiksi. Minä olen tuonut näitä ristiriitoja perustelleen esiin; mitä sinä teet? Sivuutat järjestelmällisesti kaikki esiin nostamani asiat ja tartut jatkuvasti kritiikin kirjtoittajaan keksien minusta milloin mitäkin juttujasi. Tuo on epätoivoista, mutta en minä toki paljon muuta odottanutkaan.diovmorf kirjoitti:
*nähy ja tunnistettu*
>>Tämä onkin se pointsi joka saa diovmorfinkin valvomaan öisin ja tutkimaan uusimmatkin julkaisut suurennuslasin kanssa ;D
Ahkerammin kuin ennen eroaan..>>
Se kun on vaan niin, että luin minä Vartiotornia yöllä tai päivällä, tai tein sitten mitä muuta tahansa, niin sepä ei millään tavalla muuta Jt-järjestön ristiriitaisia ja valheellisia oppeja yhtään sen suoremmiksi. Minä olen tuonut näitä ristiriitoja perustelleen esiin; mitä sinä teet? Sivuutat järjestelmällisesti kaikki esiin nostamani asiat ja tartut jatkuvasti kritiikin kirjtoittajaan keksien minusta milloin mitäkin juttujasi. Tuo on epätoivoista, mutta en minä toki paljon muuta odottanutkaan."Sivuutat järjestelmällisesti kaikki esiin nostamani asiat ja tartut jatkuvasti kritiikin kirjtoittajaan keksien minusta milloin mitäkin juttujasi."
Muistathan että jokaisella on oikeus päättää siitä mihin vastaa ja mihin ei.
Tämä on oikeus jonka varaat itsellesi, joten ymmärrettävästi se kuuluu myös muille. Ja nimimerkki "jt" ei ole todistajia nähnyt kuin ovensa takana.
Piste.
- jt
"Ja nimimerkki "jt" ei ole todistajia nähnyt kuin ovensa takana.
Piste."
Liity nyt ihmeessä jehovantodistajiin, niin saat viimeinkin kaipaamaasi "vahvaa, hengellistä ravintoa". Samalla pääset näkemään todistajat sisältäpäin. Eihän utelias lapsikaan vanhempiaan usko, vaan varoituksista huolimatta kokeilee hellan kuumuutta.- - helel -
"Liity nyt ihmeessä jehovantodistajiin, niin saat viimeinkin kaipaamaasi "vahvaa, hengellistä ravintoa". "
Älä nyt vaihda puheenaihetta.
- valehtelu
Opetetut valehtelemaan
Seura antaa paljon opetusta sujuvaan valehtelemiseen. Ensin täytyy itse omaksua sen levittämät valheet mielessään todeksi. Kuulostaa utopistiselta, mutta toden ja valheen raja hämärretään erityisellä sosiaalisin sanktioin ja palkinnoin varustetulla mielenmanipulointiohjelmalla. Valehtelija itse on näin vilpittömässä mielessä ja kiinnostuneen on siksi vaikea huomata JT:n valehtelu.
Teokraattinen koulu sisältää valehteluharjoituksia ovenavaajia silmällä pitäen ja myös suoraa valehtelua lavalta. Valehtelijaa saataa ajoittain epäilyttää, puhuuko itsekään totta, mutta tällaiset pyrkimykset toden puhumiseen ja omien ajatusten ajattelemiseen omilla aivoilla vaiennetaan tehokkaasti.
Valheita ylläpidetään toiston ja keskinäisen yhteisymmmärryksen muodossa.
Jos lopettaa kollektiivisen valehtlun ja alkaa puhua totta, saattaa jouta niin sanotun luopion asemaan. Tällaisesta luopiosta valehdellaan, että hän valehtelee, kun hän onkin tehnyt parannuksen elämässään ja alkanut puhua totta keskittyen todellisuuteen.
Valheet suunnitellaan keskitetysti Amerikassa eikä niitä vastaan saa alkaa puhua totta.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=3878 - jt
Käännytystyö on tärkeä osa jehovantodistajuutta, sitä kutsutaan esim. evankelioimiseksi, ovelta-ovelle-työksi tai palveluksi. Jehovantodistajat eivät suinkaan lähde noin vain yhtäkkiä ovikelloja soittelemaan kertoakseen omista kokemuksistaan. Ei - käännytystyötä nimenomaan opetetaan meille kaksi tuntia viikossa, vuoden ympäri ilman kesälomia tai pyhäpäiviä.
Käännytystyön opetus tapahtuu yleensä valtakunnansaleilla tiistai- tai torstai-iltaisin. (Toisena iltana on kirjantutkistelu pienemmissä ryhmissä eli kirjantutkisteluryhmissä, jotka yleensä kokoontuvat yksityiskoteihin.)
Koulutusta varten painetaan esim. Valtakunnan paveluksemme -nimistä lehtistä, joissa on koulutuskokousten eli teokraattisen koulun ja paveuskokouksen ohjelmat ja esim. kuukauden keskustelunaihe. Kuukauden keskustelunaihe tähtää saarnaan, joka esitetään ovenavaajille. Kuten saarna aina, sisältää tämäkin "keskustelu" toimintaohjeet, noita noudattamalla ovenavaaja pääsee pelastuksen tielle.
Palveluskokouksessa esitetään myös näytteitä, kuinka homma hoidetaan käytännössä. Tätä varten joku julistaja esittää kilttiä ovenavaajaa tai muuta saarnan kuulijaa, jolle toinen sitten malliksi esittää kuukauden saarnan. Samaan tapaan harjoitellaan myös uusien Vartiotorni- ja Herätkää!-lehtien ja traktaattien tarjoamista, minkä osaamista edellytetään myös lapsilta.
Äkkiä laskien päädyin siihen, että 50 ikävuoteen mennessä jehovantodistaja on saanut käännytyskoulutusta yhteensä 5200 tuntia. Kyllä sillä tuntimäärällä pitäisi jo käännytyksen onnistua.
Käännytyssaarnat eivät ole varsinaisesti valheita, ovathan jehovantodistajat itsekin vain uhreja. Käännytyspuheet vain suunnitellaan niin, että asiat kerrotaan paitsi oikealla tavalla, esim. "minkä johtopäätöksen itse tästä teet", myös oikeassa järjestyksessä.- huvitettu kovastikin
-------------Käännytystyön opetus tapahtuu yleensä valtakunnansaleilla tiistai- tai torstai-iltaisin. (Toisena iltana on kirjantutkistelu pienemmissä ryhmissä eli kirjantutkisteluryhmissä, jotka yleensä kokoontuvat yksityiskoteihin.)------------
Tiedoksi vaan että "jt" on aika huonolla tiedolla liikkeellä.
Me todistajat, hahhaa!
NE todistajat ei kokoonnu kirjantutkiskeluihin enää tiistaisin yksityiskohteihin,
UUDISTUS siinäkin on tapahtunut jo aikoja sitten.
Kannattas tutkii että on edes ajantasaiset tiedot, kun esittää olevansa jotain ;D mitä ei ole..
-----. Kuukauden keskustelunaihe tähtää saarnaan----
muahhahhaah!saarnaan...hihiih!
- - hihiih
---------Äkkiä laskien päädyin siihen, että 50 ikävuoteen mennessä jehovantodistaja on saanut käännytyskoulutusta yhteensä 5200 tuntia. Kyllä sillä tuntimäärällä pitäisi jo käännytyksen onnistua.---------------
Juuh, kyllä tommosella luulis kasteelle olevan RYNTÄYS satamäärin JOKA konventissa Suomessakin?
taitaa kyl luvut kertoo jtkn muuta...
- Joh:8:44.
Kyllä näissä kommenteissa ei ole nyt valitettavasti muuta kuin syyttelyä.Nämä ovat täyttä herjaamista.Mikä teitä painaa?Kyllä pitäisi käännytyksen onnistua.Yksi esimerkki.Kollektiivinen valehtelu toinen.No ,voihan huonoa oloa tuollakin tavalla purkaa.Todettakoon vielä,että kyllä tällä palstalla on aivan asiallisiakin kommentteja.
- Joh.8. luku
Johannes 8. luku
42 Jeesus sanoi heille: ”Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä Jumalan luota minä tulin ja olen täällä. Enkä suinkaan ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on lähettänyt minut.
43 Minkä vuoksi ette ymmärrä minun puhettani? Koska ette voi kuunnella minun sanaani.
44 Te olette isästänne Panettelijasta ja tahdotte tehdä isänne halujen mukaan. Hän oli tappaja alusta asti, eikä hän pysynyt lujana totuudessa, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, hän puhuu oman taipumuksensa mukaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 45 Koska minä sitä vastoin sanon totuuden, te ette usko minua.
46 Kuka teistä todistaa minut syylliseksi syntiin? Jos puhun totuutta, niin miksi te ette usko minua?
47 Joka on Jumalasta, kuuntelee Jumalan sanoja. Tämän vuoksi te ette kuuntele, koska ette ole Jumalasta.”
http://www.watchtower.org/fi/raamattu/joh/chapter_008.htm - jt
"--------- Äkkiä laskien päädyin siihen, että 50 ikävuoteen mennessä jehovantodistaja on saanut käännytyskoulutusta yhteensä 5200 tuntia. Kyllä sillä tuntimäärällä pitäisi jo käännytyksen onnistua.---------------
Juuh, kyllä tommosella luulis kasteelle olevan RYNTÄYS satamäärin JOKA konventissa Suomessakin?
taitaa kyl luvut kertoo jtkn muuta... "
Ai niin - unohdin mainita, että lisäksi kerran viikossa, yleensä lauantaina tai sunnuntaina, pidetään kenttäpalveluskokous, jonka jälkeen lähdetään porukalla työhön, siis käännytystyöhön, pareittain.
Käännytys ei kuitenkaan ole monelle se pääasia, vaan kentällä esim. katsellaan maailmallisten ihmisten taloja ja puutarhoja. Kenttäpalvelustoverin kanssa keskustellaan kaikesta mahdollisesta, myös siitä, missä talossa kukin aikoo asua Harmagedonin jälkeen. Järkytyin, kun kohdalleni osui ensimmäisen kerran tällainen tulevaa asumistaan suunnitteleva jt. Keskustelin asiasta muiden julistajien kanssa, jolloin selvisi, ettei se ollut mitään väärää valoa, vaan ihan tavallinen keskustelunaihe kenttäreissuilla."Käännytys ei kuitenkaan ole monelle se pääasia, vaan kentällä esim. katsellaan maailmallisten ihmisten taloja ja puutarhoja. Kenttäpalvelustoverin kanssa keskustellaan kaikesta mahdollisesta, myös siitä, missä talossa kukin aikoo asua Harmagedonin jälkeen."
HHAAAHHHAHHHAHHHAAAAAAA!!!!
Äänestän tätä päivän vitsiksi.
- jt
"NE todistajat ei kokoonnu kirjantutkiskeluihin enää tiistaisin yksityiskohteihin,
UUDISTUS siinäkin on tapahtunut jo aikoja sitten.
Kannattas tutkii että on edes ajantasaiset tiedot, kun esittää olevansa jotain ;D mitä ei ole.."
Ajantasaista tietoa tosiaan tarvittaisiin: kuvittele, että me jehovantodistajat kuuluttiin yhdeksän vuotta Imestyskirjan petoon eli YK:iin. - kukkatarha pihaan
Jaaha?
luulis kyllä ettei hurskaalle jt:lle kelpais haureellisten mökit olleskaan?
Minen ainakaan tahtos kenenkään ökyrikkaan
saatananpalvojan loistohuvilassa asua ;D
Rakennan Paratiisissa omin pikku kätösin ihan mieleiseni talon...
Hirret kasvatan itse, ja tiilet valan itse myös.
Aikaahan on... ;D - lumiukollepipopäähän
Kyllä toi -helel- on pihalla kuin lumiukko. Pelkkää inttämistä ja tosiasioiden sivuttamista.
Usein kysyttyä, mutta kysynpä vielä kerran(vaikka ei jt tähän pysty vastaamaan): Miksi vartiotornin tekstit muuttuvat valheeksi, jos niitä siteeraa muu kuin jehovantodistaja?"Kyllä toi -helel- on pihalla kuin lumiukko. Pelkkää inttämistä ja tosiasioiden sivuttamista."
Vo sinua reppanaa, harmittaa kun et saa ladella valheitasi rauhassa?
Koeta kestää.
- helena_
Hyvä kysymys. -helel- tietää niiiiin paljon - siis luulee tietäväns.
Voi voi, en nyt kuitenkaan vastaa haluttuun asiaan, vaikka se teitä teeskentelijöitä harmittaakin.
- jt
"Eh sori, he kuuluivat miten sitten kuuluivatkin, et sinä"
Tuomiosi ovat kieltämättä jehovantodistajamaisia, mutta ne pitäisi perustella Vartiotorni-lehdellä, jossa jehovantodistajien Uskolliselta ja ymmärtäväiseltä orjalta tulevat säännöt julkaistaan.
Olet järjestelmällisesti kieltäytynyt lukemasta Vartiotornilehteä. Miksi? Jehovantodistajien sääntöjen mukaan et voi tietää mitään jehovantodistajista tai järjestöstämme, jollet perehdy Vartiotornilehden avulla "vahvaan hengelliseen ravintoon".- Rakkauden työtä ;)
Sinä "jt" kokisit aikamoisen yllärin jos olisit menossa TIISTAINA kokoukseen-kirjantutkiskeluun....
Mitä kirjaa silloin seurakunnassasi tutkitaankaan?
Oletko itse tutkinut kovast Vartsikoita kun et edes perusasioita todistajuudesta tiedä? "et voi tietää mitään jehovantodistajista tai järjestöstämme"
Koetan olla nauramatta... aaaaaahhhh en pysty, EN RÄÄÄÄÄHHHHHÄHÄHÄÄÄÄ HÄHHÄÄHÄHÄHÄÄÄÄÄ :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016349
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814879Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1033144Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302972Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262195Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191576Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?931149Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381145Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311066- 48844