Kaikki työntekijät : kysymys.

Mitkä asiat motivoivat teitä tekemään työnne?

36

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halapa vai kallis

säästäminen lohenpyyntialuksen potkurin vaihto-operaatioon...sen verran tyyris keissi et onhan täs säästetty jo parisen vuotta.Huh huh näitä nykyajan potkurihintoja...:(

• Ei vielä loinen

Raha! Motivaatiota kylläkin laskee se ettå maksamillanin veroilla elätetään kaikenmaailmaan loisia. Tavoitteena on itsekin alkaa loiseksi, elää muiden verorahoilla.

Taitaa kyllä olla huono suunnitelma, nyt kun aletaan purkaa tätä hyvinvointiyhteiskuntaa...

• LOPETA LOPETA, TEE TILAA MUILLE!

• hhhhhfjksdhfkjsdh

Palkka, joka on maksettu oikein ja ajallaan sovittuna päivänä. Muuta en tarvitse. Tietty asiallinen työnantaja motivoi enemmän kuin epämääräinen karjuva jobbari, samoin asialliset työkaverit. Mutta palkka on se ykkönen.

• Ahaa, eli kunhan palkka tulee ajallaan. Onko palkan määrällä mitään väliä, tai olisiko vaikka sillä saatko käytännössä lainkaan rahaa?

Vai onko kyse siitä kuinka paljon saat loppujen lopuksi työstäsi taloudellista hyötyä?

Tarkoitat palkalla varmaankin lopulta käteen jäävän rahan osuutta tai niitä hyödykkeitä joita saat työstäsi?

• ggfdgdf
        Kukkomies kirjoitti:

Ahaa, eli kunhan palkka tulee ajallaan. Onko palkan määrällä mitään väliä, tai olisiko vaikka sillä saatko käytännössä lainkaan rahaa?

Vai onko kyse siitä kuinka paljon saat loppujen lopuksi työstäsi taloudellista hyötyä?

Tarkoitat palkalla varmaankin lopulta käteen jäävän rahan osuutta tai niitä hyödykkeitä joita saat työstäsi?

Tietty on väliä määrälläkin. Mutta mieluummin vaikka se euro kuin ei mitään, minkä työttömänä saisin. Jos palkka on huono, haen parempipalkkaisia töitä. Yksinkertaista. Tosin jos olisin yksinelävä, sen verran pitäisi palkkaa saada että voi ostaa viikossa näkkileipäpaketin ja on vara pitää jonkinlaista kattoa.

• ggfdgdf kirjoitti:

Tietty on väliä määrälläkin. Mutta mieluummin vaikka se euro kuin ei mitään, minkä työttömänä saisin. Jos palkka on huono, haen parempipalkkaisia töitä. Yksinkertaista. Tosin jos olisin yksinelävä, sen verran pitäisi palkkaa saada että voi ostaa viikossa näkkileipäpaketin ja on vara pitää jonkinlaista kattoa.

Ööööh. Eli siis jos saat euronkin enemmän niin mielummin kaivat ojaa 8 tuntia päivässä kuin että nostat sossutukea?

Tota. Mee kerään pulloja. Saat noin tunnissa takuulla euron kokoon, jolloin sun kannattaa enemmän kerätä pulloja kuin tehdä 8 tuntia ojankaivuuta.

Mä vaan annan tälläisen ajankäyttövinkin. Voit tehdä sitten 7 tuntia mitä tahansa sillä pullokeräämisellä ansaitulla eurollasi - aikaa jonka muuten olisit tuhlannut jonkun toisen hyväksi raatamiseen.

Ja jos haluat tehdä 8 tuntia töitä, niin 8 tuntia pulloja keräämällä saat 8 kertaisen hyödyn verrattuna siihen euron ojankaivamiseen.

Mut... Onks tää nyt taas sitä "väärää ajattelua" josta yhteisö rankaisee hurjilla miinuspeukuillaan? Voisko joku valistaa mua?

• tyytyväinen oon

minua motivoi viimeiset 5v. se että oli putki tähtäimessä. ja myös toteutui2v. sitten, pääsin kuin pääsinkin putkeen työnantajan kanssa yhteisesti sopien....Päivääkään en ole katunut. Käteni alkoivat olla jo siinä kunnossa kulumien takia ettei töistä mitään olisi tullut ja eläkkeellehän ei pääse jos ei ole lähestulkoon pää irti joten tämä oli oivallinen ratkaisu.

• palkaa palkakaa

AINOASTAAN RAHA. En tee mitään elle tule palkkaa semmoinen jolla elää.

• LLLLllll

Mikä idiootti sinä oikein olet?

• Kanantappaja

Pitäs vissiin naksautta niskatpoikki tolta kukolta niin saatas lopetettuu sen älyttömät jutut.

• Kanantappaja kirjoitti:

Pitäs vissiin naksautta niskatpoikki tolta kukolta niin saatas lopetettuu sen älyttömät jutut.

Entä jos yrittäisitte ensin laillisin keinoin vaikkapa, tuollainen niskatpoikki-meininki on sukua ryöstetään-varakkaat meiningille, joten mitä jos mielummin varastettais kuin murhattais jos rikoksia aletaan tekemään?

Heti kun kyse on rikkailta nyysimisestä niin olen mukana ihan innolla, mutta intoni lopahtaa ihmisten vahingoittamiseen. Mutta tokihan tiedän että tässä maassa on paljonkin oikeasti vinksahtaneita persoonia joille toisten ihmisten henki ja terveys ei merkitse mitään materiaalisten etujen rinnalla.

Teillä on kyllä ihailtavan anarkistinen ote mutta kenties tarvitisitte hiukan eettisempiä malleja agressiollenne. Vaikka toisaalta ymmärrän että eihän historiassa ole tarjolla muita malleja kuin verenvuodatusta ja uuden keksiminen on aina vaivalloisempaa kuin vanhan kyseenalaistaminen ja kopioiminen.

*teroittaa kirveen ja pistää pään pölkylle*

Näytä nyt sen sivistyksen hedelmiä jotka ovat tehneet maailmastamme sellaisen kuin se on. Elämä on eloonjäämiskamppailua, todista se. Niskat poikki vaan!

Vaadin Kukon tilille sanoistaan. Hän uhmaa paradigmaa! Tämä on kapina henkistä nettihäiriötä aiheuttavaa dissenttiä vastaan!

*heiluttelee viikatetta*

Kattokaa, mä oon yhtä fiksu kuin te nyt :)

• Kanantappaja kirjoitti:

Ja jos juttuni ovat "älyttömiä" niin sittenhän olen vain ihan tavallinen kylähullu.

Jos juttuni johtavat minun kannaltani huonoon lopputulokseen koska toimin itseni kannalta väärin, eihän silloin ole mitään järkeä vääntää niskoja nurin vaan antaa pojan juosta puuta päin? Tällöihän kaikki mitä tarvitaan on joku seurailemassa videokameran kanssa toilailuani niin saisitte hyvää huumoria.

Jos taas sanoissani on pointti eikö silloin kannattaisi miettiä miksi näin on eikä suuttua totuudesta.

Totuuden kieltäminen on mielenvikaisuutta. Sovitaanko niin että minä olen porukassa se oletettavasti mielenvikainen ja te muut toimitte järkevästi - jota niskan nurin vääntäminen ei missään mielessä edusta teidän puoleltanne.

Oliko vielä jotain? Joko otsasuoni repeää?

• Nyysippä sitten
        Kukkomies kirjoitti:

Entä jos yrittäisitte ensin laillisin keinoin vaikkapa, tuollainen niskatpoikki-meininki on sukua ryöstetään-varakkaat meiningille, joten mitä jos mielummin varastettais kuin murhattais jos rikoksia aletaan tekemään?

Heti kun kyse on rikkailta nyysimisestä niin olen mukana ihan innolla, mutta intoni lopahtaa ihmisten vahingoittamiseen. Mutta tokihan tiedän että tässä maassa on paljonkin oikeasti vinksahtaneita persoonia joille toisten ihmisten henki ja terveys ei merkitse mitään materiaalisten etujen rinnalla.

Teillä on kyllä ihailtavan anarkistinen ote mutta kenties tarvitisitte hiukan eettisempiä malleja agressiollenne. Vaikka toisaalta ymmärrän että eihän historiassa ole tarjolla muita malleja kuin verenvuodatusta ja uuden keksiminen on aina vaivalloisempaa kuin vanhan kyseenalaistaminen ja kopioiminen.

*teroittaa kirveen ja pistää pään pölkylle*

Näytä nyt sen sivistyksen hedelmiä jotka ovat tehneet maailmastamme sellaisen kuin se on. Elämä on eloonjäämiskamppailua, todista se. Niskat poikki vaan!

Vaadin Kukon tilille sanoistaan. Hän uhmaa paradigmaa! Tämä on kapina henkistä nettihäiriötä aiheuttavaa dissenttiä vastaan!

*heiluttelee viikatetta*

Kattokaa, mä oon yhtä fiksu kuin te nyt :)

niiltä rikkailta.

Mene kauppaan. Kerää ostoskori täyteen, ja laita komea picnic pystyyn sinne kaupan hyllyjen väliin, ja nauti sydämesi kyllyydestä! Siemalie vielä olutta kyytipojaksi.

Vartija ja poliisihan siitä tulee paikalle, mutta ei ne mitään voi. Saat vain rikesakon, jota sitäkään ei ole pakko maksaa, ja näitä sakkoja ei enää muuteta vankeudeksi.

Hyvässä lykyssä saat vielä pitää puoliksi syömäsi einekset, sillä nehän ovat myyntilevottomia.

Bon apetit.

• hoitsu yh

Tykkään työstäni se on motivoivaa,palkitsevaa ja kaikki päivät on erilaisia.
      Myös asiakkaat/ hoidokit on ihania, jotkut tietty joskus hankalia, mutta se on luonnollista et jollaan on joskus paha päivä. Työkaverit on kanssa kivoja.
      Palkka vois olla hieman isompi muuten kaikki ok

• No jos kerran on noin kivaa niin miksei palkkaa voisi vähentää. Jos työ on henkisesti noin palkitsevaa niin silloinhan rahaa ei tarvi antaa niin paljon että työntekijä jatkaa?

• nuukuus kunniaan

Olen aina tehnyt sellaisia töitä, joita tekisin mielelläni vaikka harrastuspohjalta, jos siihen olisi mahdollisuus ja tarvetta. Mutta koska kumpaakaan ei ole, nostan hyvillä mielin palkkani.
      Työn tekeminen on minulle ollut aina itsestäänselvyys. Laiskottelu ja siipeily olisi hirveää.
      Toivon sydämestäni, että ihmiset, vaikkapa juuri tänään valmistuneet nuoret, löytäisivät paikkansa yhteiskunnassa ja mieluisan elämäntyön.

• gghggggg

Meinaakko että työttömänä vaan laiskottelisit ja siipeilisit? Minua ärsyttää, että ihmiset, jotka itse tekisivät työttömänä noin, eivät tajua, että iso osa työttömistä käyttää aikansa minun tavoin aktiiviseen työnhakuun ja itseopiskeluun.

• nuukuus kunniaan
        gghggggg kirjoitti:

Meinaakko että työttömänä vaan laiskottelisit ja siipeilisit? Minua ärsyttää, että ihmiset, jotka itse tekisivät työttömänä noin, eivät tajua, että iso osa työttömistä käyttää aikansa minun tavoin aktiiviseen työnhakuun ja itseopiskeluun.

En meinaa. Kirjoitin näin: "Työn tekeminen on minulle ollut aina itsestäänselvyys. Laiskottelu ja siipeily olisi hirveää."

• Mother Mary

Luettelen tässä useita syitä, eivät ole missään tärkeysjärjestyksessä.

- Säännöllinen päivärytmi auttaa ylläpitämään henkistä selkärankaa. Ilman sitä menisin varmaan aika nopeasti "tärviölle", masentuisin, tms.

- Raha. Olen tottunut tiettyyn elintasoon josta en haluaenää luopua.

- Pidän työstäni, asiakkaistani ja työkavereistani. En voisi kuvitella olevani koko elämäni joka ikinen arkipäivä työssä pelkästään rahan takia, vaan itse työstä pitää voida nauttia. Minulle työ saattaa merkitä haasteita, itsensä ylittämistä, mutta myös sitä että rutiininluontoinenkin perustyö hoidetaan mahdollisimman hyvin.

• gggghhhhhggggg

Minä en palkkaisi ihmistä, joka ei kykene säännölliseen päivärytmiin itesnäisesti. Sellainen ihminen ei kykene työssäkään toimimaan kovin itsenäisesti. Meillä on sitä paitsi tuhansia työpaikkoja, joissa ei ole säännöllistä päivärytmiä, miten selviytyisit niistä?

• Mother Mary
        gggghhhhhggggg kirjoitti:

Minä en palkkaisi ihmistä, joka ei kykene säännölliseen päivärytmiin itesnäisesti. Sellainen ihminen ei kykene työssäkään toimimaan kovin itsenäisesti. Meillä on sitä paitsi tuhansia työpaikkoja, joissa ei ole säännöllistä päivärytmiä, miten selviytyisit niistä?

Aha. Vai niin.

Entä palkkaisitko henkilön joka pyrkii alalle joka on mahdollisimman kaukana hänen luontaisista kyvistään ;P ?

Sekin nimittäin kuuluu meriittilistalleni, joku on siis palkannut, ja suoriudun töistäni epätäydellisyydestäni huolimatta varsin hyvin. Toisin kuin itse tunnut kuvittelevan, samankaltaiset kykyprofiilit eivät suinkaan takaa parasta tulosta työyhteisössä, vaan luovuudelle ja variaatiolle pitää antaa riittävästi tilaa. Kaikilla on kuitenkin omat vahvuutensa ja puuteensa, kompensaatiotapansa ja kanavansa.

Asiakkaat ovat erilaisia, vastaan tulevat tilanteet ja ongelmat ovat vaihtelevia ..

• näin-

Työssä käydään palkan vuoksi. Sen tietää jokainen järjissään oleva.

• metall-leidi

Mua motivoi tietysti palkka ja se on kohtuullinen ja kun on taas ollut töitä niin olen saanut käyttää rahani niin ettei toisten tarvitse ottaa kantaa siihen jos haen Alkosta viinipullon ja se kun on määrätty elintaso niin pystyn tekemään valintoja ja virkistymäänkin välillä (konsertit ja matkat).
      Mua motivoi tekemään työni siis kaiken kaikkiaan vapaus ja se ettei tarvii elää toisten armoilla ja kuulla asian tiimoilta jatkuvaa kuittia.

• Tää on tähän asti kattavin selitys joka summaa sen että työstä saavalla palkalla on saatava vapauttavaa elämänlaatua.

Väitän että tämä on se asia mikä motivoi ihmisiä tekemään - tai vähintäänkin unelmoimaan duunista joka täyttää kriteerin.

Mikäli tuollaista vapauden tilaa ei ole reaalisesti mahdollista saavuttaa tai sen saavuttaminen on ylettömän epätodennäköistä silloin rationaalinen vaihtoehto on olla tavoittelematta, vaikka se kuittailua aiheuttaakin.

Winners never quit and quitters never win - but those who never win and never quit are idiots.

• Fuck you idiot
        Kukkomies kirjoitti:

Tää on tähän asti kattavin selitys joka summaa sen että työstä saavalla palkalla on saatava vapauttavaa elämänlaatua.

Väitän että tämä on se asia mikä motivoi ihmisiä tekemään - tai vähintäänkin unelmoimaan duunista joka täyttää kriteerin.

Mikäli tuollaista vapauden tilaa ei ole reaalisesti mahdollista saavuttaa tai sen saavuttaminen on ylettömän epätodennäköistä silloin rationaalinen vaihtoehto on olla tavoittelematta, vaikka se kuittailua aiheuttaakin.

Winners never quit and quitters never win - but those who never win and never quit are idiots.

Mikä helvetin juntti jostain lantatunkion takaa on taas tänne ilmestynyt?

Mene sekaantumaan vaikka lypsykoneeseen jos et muuta keksi.

Kukkoihin oletkin tainnut jo sekaantua, oletko ajatellut joskus kokeilla naista?

No pilluahan sinä et saa kuin raiskaamalla mutta.... Taidatkin olla enemmän kiinnostunut tuosta eläinkunnasta, tarkemmin siipikarjasta hah hah haa!!

• Fuck you idiot kirjoitti:

Mikä helvetin juntti jostain lantatunkion takaa on taas tänne ilmestynyt?

Mene sekaantumaan vaikka lypsykoneeseen jos et muuta keksi.

Kukkoihin oletkin tainnut jo sekaantua, oletko ajatellut joskus kokeilla naista?

No pilluahan sinä et saa kuin raiskaamalla mutta.... Taidatkin olla enemmän kiinnostunut tuosta eläinkunnasta, tarkemmin siipikarjasta hah hah haa!!

Voisitko kehittää mielenkiintoisempia herjauksia; tollanen ei kertakaikkiaan säväytä. Käytä vaikka mielikuvitusta tai jotain?

• Poliisi vapaalla
        Kukkomies kirjoitti:

Voisitko kehittää mielenkiintoisempia herjauksia; tollanen ei kertakaikkiaan säväytä. Käytä vaikka mielikuvitusta tai jotain?

Oletko joku rikollinen kun käytät liivejä?

• Poliisi vapaalla kirjoitti:

Oletko joku rikollinen kun käytät liivejä?

No entäs onko poliisit jotain pervoja kun niillä on aina BSDM-kamppeet päällä?

• Poliisi vapaalla
        Kukkomies kirjoitti:

No entäs onko poliisit jotain pervoja kun niillä on aina BSDM-kamppeet päällä?

Tiedät varmaan että kohta rikolliseksi luokiteltuun järjestöön kuuluminenkin riittää linnareissuun?

• Poliisi vapaalla kirjoitti:

Tiedät varmaan että kohta rikolliseksi luokiteltuun järjestöön kuuluminenkin riittää linnareissuun?

Mitä, onko Kokoomus jo listalla? :)

• n22w

Totta kai töissä käydään ensisijaisesti rahan vuoksi. Minua motivoi sen lisäksi työntekoon myös itse tekeminen - en jää vain kotiin istumaan, vaan minulla on hyödyllistä tekemistä. Ansaitsen rahaa omalla rehellisellä työlläni, jotta kokisin olevani oikeutettu käyttämään sen mieleni mukaan.

Kun sairauteni jälkeen muutaman kuukauden sain työttömyyskorvausta ja asumislisää, niin häpesin suunnattomasti, että jouduin kerjäämään joltain rahaa, enkä voinut itse itseäni elättää. Onneksi paranin, sain opiskelupaikan ja työpaikan, enkä tänäkään päivänä mitään valtion tukia saa.

• Karmeeta touhua

Miten niin paranit? Oletko mielestäsi terve?
        Kauheaa tämä porvarien säästäminen kun vakavasti sairaat ihmiset pannaan opiskelemaan ja töihin. Mitähän tämäkin rassukka väkertänee?

• kdkdkdkkddkdkdk

ei ole motivaatioo siispä en oo töis

• eläk. työkyv.

Mikä on tämä mysteerinen henkilö, joka useilla kymmenillä eri
      nimimerkeillä käy köyhänpalstalla lähes yksin vuoropuhelua
      akateemisella sivistyksellä, joka köyhälle sivistymättömälle
      ei anna mitään. Epäilin sauli niinistöksi, koska on myös kokoomuslainen,
      tuli myös mieleen karhuryhmän soluttautuja, ei ole sukupulikaan sanottu,
      todennäköisesti on reilusti lukenut, luultavasti mensan jäsen,
      puolueiden nuorissakin olisi mahdollisuus.

Sen olen huomannut, vaikka on paljon lukenut ja muistaa lukemansa
      niin ei esson peräpöydästäkään esitettynä toimi käytännössä.
      Sitäpaitti pitäähän lukeneenkin ihmisen aivojen tunnepuolen
      olla terve, ei niillä aivoilla muuten mitään rahaa tehdä.

• Tri.Sorbus-Nappo

Ei enää mikään. Vapaus on tärkeämpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2870
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      357
      2537
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      45
      2308
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2282
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1868
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1399
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1392
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1303
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1250
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      9
      1229
    Aihe