Todistus esillä YO-juhlissa?

...................

Kuinka tavallinen tämä käytäntö on, että yo-tokari laitetaan juhlissa esille vieraiden katseltavaksi? Itse olen ollut aiemmin tasan yksissä yo-juhlissa ja siellä todistus oli heti eteisessä tulijoiden katseltavissa. En haluaisi millään laittaa omaa todistusta pällisteltäväksi ja mietinkin nyt, kuinka epätavallista tällainen olisi ja voiko siitä sitten tulla hirveästi kyselyjä vierailta?

15

1918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tgetgesdgte5yeyt

      Mun sisko ei laittanut sitä näytille, ja kukaan vieraista ei pyytänyt todistuksia nähtäväksi pois lukien erästä kaukaisempaa, vanhempaa miestä. Pyysi siskoni syrjemmälle ja sanoi, että saisiko vilkaista todistuksia, ja antoihan siskoni luvan.

      Yleisarvosana oli siskolla E, ja ka. yli ysin, joten en oikein käsitä, miksei niitä totareita näytillä ollut. Itse kirjotin ämmän paperit, ja niitä kyllä saivat kaikki katsella.

    • 2+2

      Aika harvat kyselevät loppuviimeksi todistuksen perään, joten eihän sitä ole pakko esille laittaa. Jos joku kysyy, niin voithan sanoa ne arvosanat tai näyttää niille (yksittäisille) kysyjille. Itselläni oli todistus ihan olohuoneessa nähtävillä, mutta aika harva sitä edes loppuviimeksi taisi katsoa.

      Olen ollut useissa ylppäreissä ja joissain on todistus esillä, joissain taas ei. Itse kysyn kyllä aina arvosanoja, eikä kertaakaan kukaan ole kieltäytynyt sanomasta. Ihan oman mielen mukaan siis :)

    • oma asia

      Se on jokaisen oma asia, laittaako todistuksen esille vai ei. Jos todistus ei ole esillä, niin ei se mitenkään epätavallista ole.

    • Opiskelun arvostus

      Yrittäjäkummit toivat pojalleni 20e ja viinapullon, eivät ilmeisestikkään arvosta opiskelua.

      • oewjfgoeiw345

        No onhan ajatus sentään tärkeä, vaikka lahja voisikin olla parempi.


      • trtrtrtrtrt
        oewjfgoeiw345 kirjoitti:

        No onhan ajatus sentään tärkeä, vaikka lahja voisikin olla parempi.

        Taisi olla tossa ajatuksena ettei ylioppilaspojasta ole mihinkään ja että alkaisi ennemmin ryyppäämään.


      • nyt valmistunut

        Minusta tuo on täysin sopiva lahja kummeilta. Vanhemmat ja isovanhemmat voivat antaa sitten jotakin suurempaa/arvokkaampaa.


      • 4+14

        Omista kummeistani kaksi ei saapunut paikalle ollenkaan, eivät antaneet mitään lahjaa, kukkia tai edes lähettäneet korttia. En kuitenkaan jaksa jäädä tätä murehtimaan tai kaivelemaan loppuiäkseni.


      • Anonyymi

        Kaverini ei edes lakkia saanut.
        Nykyään hän on äidillään asuva alkoholisti.


      • trtrtrtrtrt kirjoitti:

        Taisi olla tossa ajatuksena ettei ylioppilaspojasta ole mihinkään ja että alkaisi ennemmin ryyppäämään.

        Tai sitten kannustettiin alkoholistia jatkamaan opintoja.


    • yo92

      Mulla oli todistus esillä ja olin yllättynyt miten moni (eli lähes kaikki 60 vieraasta) olivat kiinnostuneita sitä lukemaan :) Eikä minusta tarvitse hävetä vaikka kirjotukset ei niin hirveen hyvin olis mennykään - ainahan on niitäkin, jotka eivät pääse läpi.

    • abi.

      Mullakin todistus ja stipendit oli esillä pöydällä. Osa vieraista silmäili niitä, osa ei katsonut varmaan ollenkaan. Itsellä ei kuitenkaan ollut totarissa mitään hävettävää, niin miksipä en olisi laittanut esille. :)

      • ei välttämättä

        Minä tiedän erään henkilön, joka kirjoitti L:n paperit, mutta ei siltikään laittanut todistustaan esille, koska ei halunnut. Joten jos todistustaan ei laita esille, niin ei se välttämättä tarkoita, että siellä olisi huonoja arvosanoja, joita ei halua näyttää.


      • Anonyymi

        En ole koskaan ajatellutkaan, että se liittyy siihen, että olisi jotain hävettävää. Tytär sai 3xL, 2xE ja 1xM, mutta ei halunnut todistustaan esille. Eikä kukaan kyllä kysynytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ajatellutkaan, että se liittyy siihen, että olisi jotain hävettävää. Tytär sai 3xL, 2xE ja 1xM, mutta ei halunnut todistustaan esille. Eikä kukaan kyllä kysynytkään.

        Ei sitä oikein voi kysyä, kun ei tiedä, miksi todistus pidetään piilossa. Jokin syyhän siihen on, voi olla arkakin aihe.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe