Teille näkyvillä

Mikko.

oleville uskoville, kuten Jaikaille. Lipsahteleeko joskus kirosanoja vahingossa, jos ei ääneen niin ajatuksin, samoin tuleeko annettua helvetin tuomioita?
Tuleekos kotosalla pyydettyä anteeksi lähimäisiltä, koskapa niitä riitoja kyllä esiintyy kaikilla uskovilla?

12

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko.

jatkoa..

Muistelen, että uskovat ainakin ennen pitivät juuri kirosanoja niin pahoina, ettei kyllä sellainen taida olla uskossakaan jos jonkun kuullessa nousi sellainen sana.

Ettäs miten on, voiko uudestisyntyneen huulilta nousta kirosana vahingossa?

• sattuuhan sitä...

Matt. 26:74 Silloin hän rupesi sadattelemaan ja vannomaan: "En tunne sitä miestä". Ja samassa lauloi kukko.

• Mikko.

Oho.. Pietarikin noitui..

• Niko.

Ja sai anteeksi.

• Mikko.
        Niko. kirjoitti:

Ja sai anteeksi.

Ja tahallisesti vielä kielsi varmaan Jeesuksen, ettei tunne sitä henkilöä.

MISSÄ NIMIMERKKI "ei nimimerkkiä" joka mainitsi ettei saa tehdä tahallaan yntiä? Paavalikin ei anna armoa sellaisille, olenko käsittänyt oikein?

• hellari83
        Mikko. kirjoitti:

MISSÄ NIMIMERKKI "ei nimimerkkiä" joka mainitsi ettei saa tehdä tahallaan yntiä? Paavalikin ei anna armoa sellaisille, olenko käsittänyt oikein?

Itse ajattelisin että kenties Pietari piti itseään itsessään hyvänä Jeesuksen opetuslapsena ja seuraajana. Sitten tuo lankeemus sai hänet huomaamaan ettei hän sittenkään ole itsessään kelvollinen Jeesukselle. Se sai Pietarin katumaan sanojansa.

Ja vasta Jeesuksen armollisuus ja Pietarin lankeemuksen anteeksiantaminen oli mahdollista, kun Pietari oli joutunut nöyryyden tielle.

Syntiin lankeemus->Nöyrtyminen->Katumus->Armo->Synnin anteeksisaaminen

Tämä on se tie, jota läpikäymme. Mutta miksi samaan syntiin tulee langettua uudestaan ja uudestaan? Silloin uupuu katumus, ja silloin on pidempi tie syntien anteeksisaamiseen. Syntiähän ei saa anteeksi, ellei sen tekemistä kadu.

• ei nimmaria
        Mikko. kirjoitti:

Ei tietenkään Mikko saa tehdä tahallaan syntiä. En minäkään tee tahallani syntiä, mutta suutun joskus, vaikka se onkin kohdallani aikamoisen harvinaista. Jumala on antanut minulle tänne niin ihanat elämän kanssamatkaajat, että eipä synny juuri aihetta riidellä. Jos suutun ja huomaan, että syy suuttumukseeni on minussa, niin olen herkästi pyytämässä anteeksi.

En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.

Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa ja siksi en joudu lain tuomiolle. Minua vastaan ei ole lakia, koska en ole lain rikkoja.

Ethän sinäkään halua rikkoa lakia, vaan haluat tulla vapaaksi rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Mikko, usko jo, että usko Jeesukseen muutta ihmisen. Sana kasvattaa ihmisestä uuden luomuksen ja sen jälkeen ihminen iloitsee Pyhässä Hengessä ja totuudessa siitä, että saa olla Jumalan lapsi, vapaa, ei orja.

Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.

• ei nimmaria
        ei nimmaria kirjoitti:

Ei tietenkään Mikko saa tehdä tahallaan syntiä. En minäkään tee tahallani syntiä, mutta suutun joskus, vaikka se onkin kohdallani aikamoisen harvinaista. Jumala on antanut minulle tänne niin ihanat elämän kanssamatkaajat, että eipä synny juuri aihetta riidellä. Jos suutun ja huomaan, että syy suuttumukseeni on minussa, niin olen herkästi pyytämässä anteeksi.

En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.

Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa ja siksi en joudu lain tuomiolle. Minua vastaan ei ole lakia, koska en ole lain rikkoja.

Ethän sinäkään halua rikkoa lakia, vaan haluat tulla vapaaksi rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Mikko, usko jo, että usko Jeesukseen muutta ihmisen. Sana kasvattaa ihmisestä uuden luomuksen ja sen jälkeen ihminen iloitsee Pyhässä Hengessä ja totuudessa siitä, että saa olla Jumalan lapsi, vapaa, ei orja.

Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.

Tuosta noitumisesta sen verran, että en noidu! Olen muutaman kerran elämäni aikana noitaissut ja lapseni muistaa vieläkin sen kerran, kun kauan sitten noitaisin jonkin epäonnistumiseni seurauksena ääneen. Hänestä se oli niin yllättävä, että hän ihmetteli sitä ensin ja sen jälkeen toisinaan kiusoitteli sillä minua ja joskus kiusoittelee vieläkin, vaikka tuosta tapauksesta on kulunut paljon aikaa.
        Olisikohan Jumala rokottanut minut siinä paljon parjatussa lapsikasteessa noitumista vastaan. Onko Pyhä Henki pitänyt minusta huolta jo siitä kasteesta asti, koska noituminen ja sen kuuleminen on ollut minulle aina erittäin vastenmielistä. Kotonani ei noiduta ja on harvinaista jos joku läheiseni noitaisee.

• Pietari puhui totta
        Mikko. kirjoitti:

Pietari istuu temppelin esipihassa ja on elämänsä kriisissä. Jo yli kolme vuotta hän on ollut Jeesuksen mukana ja välittömässä yhteistyössä hänen kanssaan. Näiden vuosien aikana Pietarin ja Jeesuksen välille on syntynyt syvälliset siteet ja Pietari on ollut tyytyväinen, että hän oli kerran jättänyt venheensä ja verkkonsa ja lähtenyt seuraamaan Jeesusta. Nämä vuodet Jeesuksen seurassa olivat antaneet valtavan paljon sellaista, mistä hän nuorempana ei ollut osannut edes kuvitella. Samalla näiden vuosien aikana Pietarille ja muille apostoleille oli annettu lupaus kahdestatoista valtaistuimesta, joilla he tulisivat Jeesuksen apuna hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa. Tulevaisuudenlupaukset olivat siis olleet valtavan aurinkoisia mutta sitten Pietari oli kokenut elämänsä pettymyksen.

Nämä messiaaniset lupaukset valtaistuimineen olivat miellyttäneet Pietaria ja viimepäivien tapahtumat voimallisine temppelinpuhdistuksineen olivat tukeneet Pietarin uskoa Jeesuksen kuninkuudesta ja valtaistuimista. Tämän puolesta Pietari oli ollut valmis taistelemaan jopa henkeen ja vereen asti. Vielä vähän aikaa sitten Getsemanen puutarhassa Pietari oli valmis heiluttamaan miekkaa samassa hengessä kuin Jeesus oli temppelissä nuorista tehtyä ruoskaa heiluttanut. Sitten Pietarin "pasmat" olivat menneet pahemman kerran sekaisin. Jeesus ei tehnyt elettäkään vastustaakseen vangitsijoitaan ja käskee myös hänen panna miekkansa tuppeen. Jeesus oli antautunut vapaaehtoisesti vangiksi ja siinä oli romuttunut Pietarin usko Jeesuksen kuninkuuteen. Usko kahteentoista valtaistuimeen ja usko myös tulevaisuuteen ja tämän lisäksi Pietari ymmärsi senkin, että jos Jeesus nyt tapetaan niin myös hänellä tulee olemaan piilopaikoista uupelo.

Nyt, pimeällä temppelin esipihalla vähäisen nuotion lämmössä istuessaan Pietari yrittää koota ajatuksiaan. Hän oli luullut tuntevansa Jeesuksen voimallisena profeettana, jota kukaan ei ollut kyennyt vastustamaan ja Jeesuksella oli ollut kaikki edellytykset Israelin vapauttamiseen ja Daavidin valtaistuimen pystyttämiseen, mutta nyt Getsemanen tapahtumat vähän aikaa sitten olivat romuttaneet täysin hänen käsityksensä Jeesuksesta. Hänen, Pietarin, oli tunnustettava mielessään, ettei hän kertakaikkiaan tuntenut Jeesusta. Kohta paikalle tulee eräs ylipapin palvelijoista, joka syyttää Pietaria Jeesuksen seuralaisuudesta. Tässä tilanteessa Pietari purkaa sydämensä syvimmät ajatukset sanoiksi: "En tunne sitä miestä” Vaikka näillä sanoilla Pietari kenties pelastaa oman henkensä, hän oli kuitenkin puhunut totta. Hän ei enää tuntenut Jeesusta.

Siinä nuotiolla istuessaan Pietari kolmesti kieltää Jeesuksen kunnes jossain laulaa kukko. Tämä kukonlaulu muistuttaa Pietarin mieleen Jeesuksen sanat, joiden mukaan hän on ennen kukon laulamista kolmesti kieltävä Jeesuksen. Pietarin sisintä kouristaa kun hän ymmärtää mitä on tapahtunut. Hän, Pietari, menettää siinä tilanteessa myös uskon itseensä.

http://www.aretalogia.fi/kristilliset/jeesus.html

• Pietari puhui totta kirjoitti:

Pietari istuu temppelin esipihassa ja on elämänsä kriisissä. Jo yli kolme vuotta hän on ollut Jeesuksen mukana ja välittömässä yhteistyössä hänen kanssaan. Näiden vuosien aikana Pietarin ja Jeesuksen välille on syntynyt syvälliset siteet ja Pietari on ollut tyytyväinen, että hän oli kerran jättänyt venheensä ja verkkonsa ja lähtenyt seuraamaan Jeesusta. Nämä vuodet Jeesuksen seurassa olivat antaneet valtavan paljon sellaista, mistä hän nuorempana ei ollut osannut edes kuvitella. Samalla näiden vuosien aikana Pietarille ja muille apostoleille oli annettu lupaus kahdestatoista valtaistuimesta, joilla he tulisivat Jeesuksen apuna hallitsemaan Israelin kahtatoista sukukuntaa. Tulevaisuudenlupaukset olivat siis olleet valtavan aurinkoisia mutta sitten Pietari oli kokenut elämänsä pettymyksen.

Nämä messiaaniset lupaukset valtaistuimineen olivat miellyttäneet Pietaria ja viimepäivien tapahtumat voimallisine temppelinpuhdistuksineen olivat tukeneet Pietarin uskoa Jeesuksen kuninkuudesta ja valtaistuimista. Tämän puolesta Pietari oli ollut valmis taistelemaan jopa henkeen ja vereen asti. Vielä vähän aikaa sitten Getsemanen puutarhassa Pietari oli valmis heiluttamaan miekkaa samassa hengessä kuin Jeesus oli temppelissä nuorista tehtyä ruoskaa heiluttanut. Sitten Pietarin "pasmat" olivat menneet pahemman kerran sekaisin. Jeesus ei tehnyt elettäkään vastustaakseen vangitsijoitaan ja käskee myös hänen panna miekkansa tuppeen. Jeesus oli antautunut vapaaehtoisesti vangiksi ja siinä oli romuttunut Pietarin usko Jeesuksen kuninkuuteen. Usko kahteentoista valtaistuimeen ja usko myös tulevaisuuteen ja tämän lisäksi Pietari ymmärsi senkin, että jos Jeesus nyt tapetaan niin myös hänellä tulee olemaan piilopaikoista uupelo.

Nyt, pimeällä temppelin esipihalla vähäisen nuotion lämmössä istuessaan Pietari yrittää koota ajatuksiaan. Hän oli luullut tuntevansa Jeesuksen voimallisena profeettana, jota kukaan ei ollut kyennyt vastustamaan ja Jeesuksella oli ollut kaikki edellytykset Israelin vapauttamiseen ja Daavidin valtaistuimen pystyttämiseen, mutta nyt Getsemanen tapahtumat vähän aikaa sitten olivat romuttaneet täysin hänen käsityksensä Jeesuksesta. Hänen, Pietarin, oli tunnustettava mielessään, ettei hän kertakaikkiaan tuntenut Jeesusta. Kohta paikalle tulee eräs ylipapin palvelijoista, joka syyttää Pietaria Jeesuksen seuralaisuudesta. Tässä tilanteessa Pietari purkaa sydämensä syvimmät ajatukset sanoiksi: "En tunne sitä miestä” Vaikka näillä sanoilla Pietari kenties pelastaa oman henkensä, hän oli kuitenkin puhunut totta. Hän ei enää tuntenut Jeesusta.

Siinä nuotiolla istuessaan Pietari kolmesti kieltää Jeesuksen kunnes jossain laulaa kukko. Tämä kukonlaulu muistuttaa Pietarin mieleen Jeesuksen sanat, joiden mukaan hän on ennen kukon laulamista kolmesti kieltävä Jeesuksen. Pietarin sisintä kouristaa kun hän ymmärtää mitä on tapahtunut. Hän, Pietari, menettää siinä tilanteessa myös uskon itseensä.

Olipa hyvä tuo " Pietari puhui totta" kirjoitus.
        Minä lisään vielä yhden näkökulman.

Jeesus puhui kansalle

Matt.10;32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä,
        minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        Matt.10;33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin
        kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kun Jeesus kertoi tulevasta kärsimyksestään ja kuolemastaan oli
        Pietarilla suuri varmuus itsestään

Matt.26;35 Pietari sanoi hänelle: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun
        kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Samoin sanoivat myös
        kaikki muut opetuslapset.

Kuitenkin muistamme hyvin sen, kuinka Pietari kielsi Mestarinsa
        ihmisten
        edessä vieläpä kolmesti.
        Ja kolme kertaa hän joutui vakuuttamaan rakkauttaan Vapahtajan
        häneltä
        sitä kysyessä.

Joh.21;15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille:
        "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?"
        Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle
        rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika,
        rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä
        tiedät,
        että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun
        lampaitani".
        17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika,
        olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että
        hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja
        vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet
        minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

Häpesikö Pietari enemmän uhoaan ; vaikka minun pitäisi kuolla kanssasi
        vai surkeaa kieltämistään, kun ei todella tuntenutkaan tätä kärsivää Jeesusta,
        mutta hän oli katunut koko sydämestään heti siitä hetkestä, kun kukko
        kiekaisi.

Kun nyt lukee, mitä Jeesus ensin sanoi; "joka kieltää minut ihmisten
        edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä"

niin on tässä tapauksessa armo suurempi, Jeesus niinkuin kumoaa omat
        sanansa.
        Pietari oli hänet kieltänyt, mutta sai armon ja suuren tehtävän, jonka
        hän nyt otti vastaan
        nöyränä, ilman tuntoa omasta voimasta.

Onko elämässä ollut tilanteita, että olisi hävennyt uskovaisuuttaan ja
        sillä lailla kieltänyt Jeesuksen?

Jos olisikin, niin armoon voi siitä huolimatta aina turvata.

Ef.2;8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne
        kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan
        kerskaisi.

Siunausterveisin armonkerjäläinen tuomen.kukka

• Uusi alkaminen
        tuomen.kukka kirjoitti:

Olipa hyvä tuo " Pietari puhui totta" kirjoitus.
        Minä lisään vielä yhden näkökulman.

Jeesus puhui kansalle

Matt.10;32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä,
        minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        Matt.10;33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin
        kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kun Jeesus kertoi tulevasta kärsimyksestään ja kuolemastaan oli
        Pietarilla suuri varmuus itsestään

Matt.26;35 Pietari sanoi hänelle: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun
        kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Samoin sanoivat myös
        kaikki muut opetuslapset.

Kuitenkin muistamme hyvin sen, kuinka Pietari kielsi Mestarinsa
        ihmisten
        edessä vieläpä kolmesti.
        Ja kolme kertaa hän joutui vakuuttamaan rakkauttaan Vapahtajan
        häneltä
        sitä kysyessä.

Joh.21;15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille:
        "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?"
        Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle
        rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika,
        rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä
        tiedät,
        että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun
        lampaitani".
        17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika,
        olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että
        hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja
        vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet
        minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

Häpesikö Pietari enemmän uhoaan ; vaikka minun pitäisi kuolla kanssasi
        vai surkeaa kieltämistään, kun ei todella tuntenutkaan tätä kärsivää Jeesusta,
        mutta hän oli katunut koko sydämestään heti siitä hetkestä, kun kukko
        kiekaisi.

Kun nyt lukee, mitä Jeesus ensin sanoi; "joka kieltää minut ihmisten
        edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä"

niin on tässä tapauksessa armo suurempi, Jeesus niinkuin kumoaa omat
        sanansa.
        Pietari oli hänet kieltänyt, mutta sai armon ja suuren tehtävän, jonka
        hän nyt otti vastaan
        nöyränä, ilman tuntoa omasta voimasta.

Onko elämässä ollut tilanteita, että olisi hävennyt uskovaisuuttaan ja
        sillä lailla kieltänyt Jeesuksen?

Jos olisikin, niin armoon voi siitä huolimatta aina turvata.

Ef.2;8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne
        kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan
        kerskaisi.

Siunausterveisin armonkerjäläinen tuomen.kukka

On kulunut jo päiviä Pietarin kokemasta kolminkertaisesta konkurssista ja Pietari on jälleen verkkoinensa vesillä yhdessä toisten opetuslasten kanssa. Jälleen on samanlainen aamu kuin vuosia aikaisemmin oli ollut kun Jeesus oli kutsunut heidät verkkojensa kimpusta seuraamaan itseään. Jälleen he ovat koko yön tehneet turhaa työtä saamatta ainutta kalaa. Jälleen he ovat yhtä turhautuneita ja väsyneitä, kuin vuosia sitten olivat olleet, ehkä vieläkin enemmän. Sitten tapahtuu jälleen jotain odottamatonta ja yllättävää: Rannalla seisoo mies – ”SE ON MESTARI” - toteaa joku ja se riitti Pietarille. Verkot ja venheet saivat jälleen jäädä. ”Soutakoon joku toinen ne maihin”, ajattelee Pietari ja lähtee uiden rantaan, kohtaamaan hänelle niin rakasta mestariaan.

Rannalle päästyään he aterioivat pitkän hiljaisuuden vallitessa. Apostolit odottavat mitä tämän jälkeen tapahtuisi ja ilmassa on uuden tulemisen ja uuden alun tuntua. Viimein he saavat aterioitua ja Jeesuksella on Pietarille asiaa: "Simon, Joonaan poika! Rakastatko sinä minua?" Jeesukset sanat koskettavat Pietarin sisintä olemusta. Vaikka hän oli kieltänyt temppelin esipihalla Jeesuksen, ei Jeesus ollut häntä hylännyt. Jeesuksella riitti anteeksiantavaa rakkautta Pietarille ja tätä rakkautta Jeesus odotti myös Pietarilta. "SINÄ TIEDÄT, ETTÄ OLET MINULLE RAKAS", tunnustaa Pietari täydestä sydämestään. Jeesus oli kerran kutsunut Pietarin ja luvannut, että hän tälle kalliolle perustaa seurakuntansa. Jeesus ei kutsumistaan ja armolahjojaan katunut ja vaikka Pietarin kantti oli pettänyt, se ei tehnyt Jeesuksen lupauksia tyhjäksi. Oli tullut uuden alkamisen hetki.

• Kallio!

Nyt on niin, että se kallio, jolle seurakunta perustettiin on Kristus, hän on perusta.
      Ei perustusta ole kenenkään ihmisen varaan laitettu.
      Pietari nimi tarkoittaa kivi, se ei ole kallio.

1 Kor.10;4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Matt.7;24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      160
      12256
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4600
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      135
      3653
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2758
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      363
      1611
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1516
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe