miten sait kumppanin ujo?

fjjsadfo

miten voitit ujoutesi ja löysit rakkauden?

65

3340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ujo

      Ujot naiset jotka löysivät kumppanin eivät kirjoita enää palstalle.
      Ujot miehet kirjoittavat, mutta heille ei löydy kumppania.

    • päättämällä, että se on nyt pakko, ihan sama jos joku menee pieleen..

    • aaac

      alkohöli auttoi alkuun

    • 124575

      En mitenkään. 27 vuotta ja edelleen yksin.

      • TälläKertaaKäviNäin

        29 vuotta ja edelleen yksin. Ei kiva.


    • Tyttötällänen

      Ajattelin, ettei oo mitään hävittävää ja tavattiin. Siitä hitaasti mutta varmasti edettiin kavereista pariksi. EVVK- asenne auttoi treffeillä. Pakotin vain itseni siihen, etten välitä vaikka olen ihan punainen, jutunaiheet epätoivoisia enkä keksi mitään sanottavaa. Onnistumisesta sain uutta itseluottamusta ja nyt en ole enää NIIN ujo. Kannattaa kokeilla tällästä itsensä kovettamisen taktiikkaa alkujännityksiin!

    • sätti...

      Löysin hänet netistä chat-huoneen kautta kaveripohjalta ensialkuun. Kaverillisuus auttoi ettei tullut turhia paineita mennä treffeille tai vastaavaa vaan voi vain hengata kamuina. Siitä se sit lähti hitaasti mutta varmasti.

    • weya

      World Of Warcraftia (siis massiivinen verkkopeli) molemmat pelattiin ja sieltä toisemme löysimme. Jotenkin erosimme molemmat siitä vihaisesta, aggressiivisesta massasta, jota suurin osa pelaajakunnasta edustaa.
      Pelin chatista sitten hiljakseen siirryimme Messengerin ja lopulta Skypen pariin. Meillä on etäisyyttä 2000 kilometriä, kun ei samassa maassa asuta, mutta pian ollaan yhteen muuttamassa, joten kyllä se siitä!

      • WoW täälläkin

        Vau, melkein kuin omalta näppikseltä, Weya. :) Minäkin tapasin poikaystäväni World of Warcraftissa, ja ystävyytemme/suhteemme eteni samoin kuin sinulla. Hän on samankaltainen kuin minä - introvertti, ystävällinen, nörtti. Sovimme hyvin yhteen.

        Hän asuu Englannissa, mutta muutto samaan asuntoon kuuluu tulevaisuudensuunnitelmiin. Toivon voivani muuttaa Englantiin ensi vuoden puolella.


    • tunnistajattunnistaa

      Tavattiin netissä (irc-galleriassa :D) , webiteltiin, tekstailtiin, hän hullu tuli tapaamaan mua yli 200km päähän pienelle paikka kunnalle, mulla oli nössönä ystävä mukana jonka kanssa oltiin vähän otettu rohkaisu ryyppyä vaikka ei siitä tainut paljon olla apua, siin sitä sit vaan oltiin, asiat vaan luisti ja ilta oli muutenki ehkä sosiaalisin ilta mun koko elämän aikana. Sitä vaan ihmeellisesti tuli juttuun eikä ujostuttanut nii paljon ku aina ennen. Aamulla sitten oltiin vihdoin kahdestaan, ei siinä paljoa puheltu, hän kysy että haluaisinko alkaa seurustella hänen kanssa, vastasin tietenki myöntävästi ja sain ensi suudelman.. sit oltiin vaan kiinni toisissamme ja hän lähti kotiin. Oon oikeasti aina ollu niin ujo ja hiljanen ihminen. Nyt oon seurustellu hänen kanssa melkeen 2 vuotta ja mun ujous on edelleen ongelma koska en tuu toimeen hänen perheen tai ystävien kans. En oo tän 2 vuoden aikana kertaakaan keskustellut hänen vanhempien kanssa enempää ku muutamia lauseita ja ujostuttaa aina.

    • lumikkivalkoinen

      Sitä itsekin mietin...

      Hän oli sen ainoan ystäväni kaveri, ja minä ainakin ihastuin häneen heti, joten ehkä olin sen takia enemmän sosiaalinen kuin koskaan, koska koitin saada hänen huomiotaan :)

      Yksi hyvä vinkki treffeille, jonka tämä poikaystäväni oli meillekin keksinyt, on että kannattaa lähteä kävelylle sen sijaan että istuu kahvilassa tai ravintolassa. Minulle ainakin tulee hiukan vaivaantunut olo, kun pitäisi yrittää keksiä puhuttavaa aivan uuden ihmisen kanssa ja samalla vaan istua möllötetään... (Mikä on juuri se, missä olen huono tuntemattomien kanssa.). Me käveltiin vaan ympäri Helsinkiä ja samalla pystyi vaikka puhumaan kaikesta mitä ympärillä tapahtui, eikä tarvinnut ruveta keksimään heti yhteistä puheenaiheitta tenttaamalla harrastuksia ym. Tuli juteltua luonnollisemmin ja rennommin.

      Ja ehkä näin kun pääsi helpommin tutustumaan, niin liika ujouskin jäi, koska tuttujen ihmisten kanssa olen melko puheliaskin.

    • Kesäloiloiloo

      Ujous ilmaisee yleensä mielen herkkyyttä, tällainen ihminen tuskin haluaa tai edes pystyy seurustella kovaluontoisen ihmisen kanssa, ts. joka voisi tuomita ujoudesta. Ihminen joka ymmärtää toisen tunteita ja ottaa ne huomioon varmasti ymmärtää ja näkee myös ujouden taakse ensitreffeillä. Eli pitää vain rohkaista mielensä ja etsiä kontakteja esim. treffisaittien kautta. Baareista tms. harvemmin ketään tällaista löytää :)

    • Naimisissa

      Siitä on jo 20 vuotta. Laitoin lehteen kontakti-ilmoituksen. Joidenkin mielestä ehkä säälittävää, mutta sain kymmeniä ihania kirjeitä. Niiden joukosta yksi oli ylitse muiden. Teimme treffit ja sen jälkeen tapsimme päivttäin. Kahden kuukauden kuluttua muutimme yhteen. Muita en koskaan tavnnutkaan.

      • hfdf

        "Laitoin lehteen kontakti-ilmoituksen ... sain kymmeniä ihania kirjeitä."

        Näin se menee naisilla.


    • Eipä tässä paljoa vinkkiä tullut. Vielä kaipaisin juttua ujoilta kokemattomilta 30v miehiltä, jotka ovat löytäneet kumppanin tai edes päässeet treffeille.

      • dfjdfgtuj

        Minusta näytät ihan kivan näköiseltä;), joten siitä vaan juttelemaan naisille. Heti ei ehkä kannata ehdottaa lapsien hankkimista, yhteenmuuttamista tms.


      • dfjdfgtuj kirjoitti:

        Minusta näytät ihan kivan näköiseltä;), joten siitä vaan juttelemaan naisille. Heti ei ehkä kannata ehdottaa lapsien hankkimista, yhteenmuuttamista tms.

        Kiitos. Mutta siinä se ongelma onkin kun pitäisi mennä juttelemaan.


      • mies 40 v.
        wlfwd kirjoitti:

        Kiitos. Mutta siinä se ongelma onkin kun pitäisi mennä juttelemaan.

        Älä yritä liikaa, keskustele ensin jostakin yleisestä. Älä hae vääränlaista ihmistä, eli sellaista joka on liian erilainen elämäntavoiltaan, tulee vaan riitaa sitten myöhemmin.

        Mutta ole se joka aloittaa keskustelun jotta edes jotakin tapahtuisi. Jos olet ujo niin varmaan olet ilahtunut siitä että joku ylipäänsä puhuu sinulle, mutta kaikkien juttelut eivät ehkä ilahduta aivan yhtä paljon kuin toisten.

        Itse olen jo ukkomies, mutta olen huomannut että ei kukaan näytä olevan minusta kinnostunut vaikken sormusta enää halua käyttää. Joten aloite tutustumiseen jäisi minulle.

        Konsti jolla onnistuin oli "tee aloite" vaikka ahdistaakin. Pyysin lähtemään ajelulle, ja loput sujuikin sitten ihan ok, vähän kerrallan.


    • öoukjliujkbnliuhjn

      Vittu älkää olko ujoja jos haluutte panna jotai nii meette sinne ja lyötte munan tiskii ja se on siinä. sitt jos se tyyppi ei suosto nii sitt vittu lähette vittu paikalta ja meette nussimaa kotiin patteria

    • Ujopiimä...

      otin vain puhelimen käteen ja soitin numeroon jonka hän antoi kesänriennoissa ja siitä se lähti, vaikka ujostuttikin.

    • Ihmettel1jä

      Voiko ujo ja epävarma ihminen alkaa kesken tapailun (siis tapaillut jo jonkin aikaa, monia kertoja samaa ihmistä) käyttäytymään omituisesti, itselleen epätyypillisesti, jos vaikka tulee lisää tunteita mukaan, eikä tiedä, mitenpäin niiden kanssa olisi?

      • tr57yhgfkhg

        No tottahan toki.


      • Ihmettel1jä
        tr57yhgfkhg kirjoitti:

        No tottahan toki.

        Kykeneekö ujo ja/tai epävarma ihminen antamaan toiselle kehuja, vai hakeeko lähinnä niitä itselleen?


      • Ihmettel1jä kirjoitti:

        Kykeneekö ujo ja/tai epävarma ihminen antamaan toiselle kehuja, vai hakeeko lähinnä niitä itselleen?

        Tottakai kykenee. Miksi ei kykenisi?


      • Ihmettel1jä
        wlfwd kirjoitti:

        Tottakai kykenee. Miksi ei kykenisi?

        Olin itse pienenä ujo, mutta en siinä mittakaavassa, kuin monet sen käsittävät, ja antavat ymmärtää olevansa.
        Muistan joskus olleen vaikea suhtautua muihin avoimesti, mm. kehua heitä ominaisuuksistaan, saatoin vaan liikaa miettiä, mitähän tuo minusta pitää, ei se mun kehuja kaipaa, ja toisaalta niinkin, että kyllähän se tietää kaikki hyvät ja ihanat ajatukseni, vaikken kehtaa niitä sanoakaan. Mutta ei toinen välttämättä tiedä. Niin ajattelin, onko tuo ollut vain henkilökohtainen piirteeni, vai onko muillakin ujoilla.


      • Ihmettel1jä
        wlfwd kirjoitti:

        Tottakai kykenee. Miksi ei kykenisi?

        Kyselen näitä asioita siksi, että em. asiat tapailemassani ihmisessä tekevät minut onnettomaksi. Ja siksi mietin, olisiko minun syytä antaa koko ihmisen olla... Vai johtuuko "oireilu" vain ujoudesta ja epävarmuudesta.


      • Ihmettel1jä kirjoitti:

        Olin itse pienenä ujo, mutta en siinä mittakaavassa, kuin monet sen käsittävät, ja antavat ymmärtää olevansa.
        Muistan joskus olleen vaikea suhtautua muihin avoimesti, mm. kehua heitä ominaisuuksistaan, saatoin vaan liikaa miettiä, mitähän tuo minusta pitää, ei se mun kehuja kaipaa, ja toisaalta niinkin, että kyllähän se tietää kaikki hyvät ja ihanat ajatukseni, vaikken kehtaa niitä sanoakaan. Mutta ei toinen välttämättä tiedä. Niin ajattelin, onko tuo ollut vain henkilökohtainen piirteeni, vai onko muillakin ujoilla.

        No en voi puhua kuin omasta puolestani. Enkä tiedä miten toimisin parisuhteessa, kun en koskaan ole ollut sellaisessa. Mutta kavereita olen kehunut. Itseni kehuminen/arvostaminen tuottaa enemmän ongelmia.


      • ex-ujo
        Ihmettel1jä kirjoitti:

        Kyselen näitä asioita siksi, että em. asiat tapailemassani ihmisessä tekevät minut onnettomaksi. Ja siksi mietin, olisiko minun syytä antaa koko ihmisen olla... Vai johtuuko "oireilu" vain ujoudesta ja epävarmuudesta.

        Ei-ujot ovat myös epävarmoja. Suhteen alussa jännittää aina, toivoaa vastarakkautta mutta pelkää että mitä jos sitä ei tule. Että tekee itsestään hölmön kun ilmaisee tunteitaan. Tapailin puoli vuotta ujoa miestä, netissä tapasimme. Kehuin ja huomioin, hän joskus jopa hihitteli kun tuli niin iloiseksi - kukaan ei ole sanonut tuollaista. Jäinkin odottamaan, ihastukseni hiipui kun ei tullut sitä vastakaikua eikä vinkit auttaneet. Olin onneton, meiestäni kait epäriittoisa. Hän oli pettynyt kun erosimme, kuten minäkin.

        Ihan vinkkinä, se on se sosiaalinen taito mitä pystyy kehittämään- huomioi ja kehu ääneen, jos siltä tuntuu. Vähät tässä lukevat toisten ajatuksia.


      • 22
        wlfwd kirjoitti:

        No en voi puhua kuin omasta puolestani. Enkä tiedä miten toimisin parisuhteessa, kun en koskaan ole ollut sellaisessa. Mutta kavereita olen kehunut. Itseni kehuminen/arvostaminen tuottaa enemmän ongelmia.

        tässä sulla on lähtökohta saada nainen. kuka nyt jaksaisi sellaista itseääntäynnä olevaa joka vaan kehuu itseään?


      • Depe__
        Ihmettel1jä kirjoitti:

        Olin itse pienenä ujo, mutta en siinä mittakaavassa, kuin monet sen käsittävät, ja antavat ymmärtää olevansa.
        Muistan joskus olleen vaikea suhtautua muihin avoimesti, mm. kehua heitä ominaisuuksistaan, saatoin vaan liikaa miettiä, mitähän tuo minusta pitää, ei se mun kehuja kaipaa, ja toisaalta niinkin, että kyllähän se tietää kaikki hyvät ja ihanat ajatukseni, vaikken kehtaa niitä sanoakaan. Mutta ei toinen välttämättä tiedä. Niin ajattelin, onko tuo ollut vain henkilökohtainen piirteeni, vai onko muillakin ujoilla.

        Musta tää oli hyvin sanottu Ihmettel1jä!
        Itse olen ollut teininä kamalan ujo, oikein palokas. Vieläkään en ole päässyt siitä yli, mutta ainakin uskallan olla enemmän oma itseni. :)

        Mää tunnistan ton ajatuskaavan selvästi itsestäni. Oon osannu kehua muita, totta kai, mutta ajatukset on pyöriny enemmän itseni ympärillä.
        Ja just toi, että vaikka olis jotain hyvää sanottavaa, sitä ei pysty tuomaan julki, koska ei uskalla, ja ajattelee lopulta, että "ei mun tarvii ehkä sanoo mitään. Kyllä se nyt itsekin tietää mitä mää luultavasti ajattelen".
        Siitä voi tulla jollekin hyvä mieli!!

        Huhhuh, mulla kesti kauan tajuta edes se, että mun kaveritkin haluaa ehkä Multakin jotain, eikä vain niin että mää saan niiltä. Että heistäkin Voi olla Kiva, että mää keksin jotain yhteistä tekemistä, ja osoitan se, että on mukavaa olla kavereita.
        Aikasemmin harmittelin vaan sitä, että miks ei muut keksi mitään, ja miks ei muut osoita mulle että on kiva tuntee. Nyt se on molemminpuolista, ja oon saanu pidettyä monia ystäviä lähelläni. :)
        Ystävistään täytyy pitää huolta!! Myös ujojen...


    • n--19

      En vielä seurustele miehen kanssa mutta olemme tapailleet paljon. Löysin hänet baarista jossa ensin katselin hänen komeaa kaveriaan :D mutta sitten aloin kuitenkin jutella tälle vähän ujommalle miekkoselle. Itsekin olen vähän ujo,mutta juttua luisti heti. Myöhemmin sitten tavattiin taas vahingossa baarissa ja nyt ollaan tehty vaikka mitä yhdessä :)
      Turhaan ihmiset arvostelee baareja ettei sieltä muka voisi löytää ketään,ihan normaalit,myös parisuhdetta kaipaavat ihmiset siellä käy.

      • "Turhaan ihmiset arvostelee baareja ettei sieltä muka voisi löytää ketään,ihan normaalit,myös parisuhdetta kaipaavat ihmiset siellä käy."

        Samaa mieltä. Baarit ovatkin ainoita paikkoja, joista voisin kuvitella löytäväni seuraa (tosin melko epätodennäköistä sekin).


      • minäkö epätoivoinen?
        wlfwd kirjoitti:

        "Turhaan ihmiset arvostelee baareja ettei sieltä muka voisi löytää ketään,ihan normaalit,myös parisuhdetta kaipaavat ihmiset siellä käy."

        Samaa mieltä. Baarit ovatkin ainoita paikkoja, joista voisin kuvitella löytäväni seuraa (tosin melko epätodennäköistä sekin).

        No mitenkäs sitten jos ei harrasta edes baarissa käymistä? Ei ole minun juttuni sellainen. Menenkö kirjastoon etsimään kaltaistani seuraa ja väijyn jossain hyllyjen takana ja käyn tilanteeseen käsiksi kun aika koittaa?


      • fdhfddfdhfhfddhf
        minäkö epätoivoinen? kirjoitti:

        No mitenkäs sitten jos ei harrasta edes baarissa käymistä? Ei ole minun juttuni sellainen. Menenkö kirjastoon etsimään kaltaistani seuraa ja väijyn jossain hyllyjen takana ja käyn tilanteeseen käsiksi kun aika koittaa?

        "Menenkö kirjastoon etsimään kaltaistani seuraa ja väijyn jossain hyllyjen takana ja käyn tilanteeseen käsiksi kun aika koittaa?"

        Jos vakaumus estää baariin menemisen, niin siitä vaan.

        Itsehän olen ujo mies, joten kaikki toivo on jo heitetty tämän asian suhteen.


      • minäkö epätoivoinen? kirjoitti:

        No mitenkäs sitten jos ei harrasta edes baarissa käymistä? Ei ole minun juttuni sellainen. Menenkö kirjastoon etsimään kaltaistani seuraa ja väijyn jossain hyllyjen takana ja käyn tilanteeseen käsiksi kun aika koittaa?

        En tiedä. Kaikki tilanteet, joissa voisin kuvitella tutustua naisiin, liittyvät alkoholin vaikutuksen alaisena olemiseen.

        Tosin en minä mitään seuraa ole niistäkään löytänyt.


      • minäkö epätoivoinen
        fdhfddfdhfhfddhf kirjoitti:

        "Menenkö kirjastoon etsimään kaltaistani seuraa ja väijyn jossain hyllyjen takana ja käyn tilanteeseen käsiksi kun aika koittaa?"

        Jos vakaumus estää baariin menemisen, niin siitä vaan.

        Itsehän olen ujo mies, joten kaikki toivo on jo heitetty tämän asian suhteen.

        Vakaumukseni ei estä baariin menemistä. Sosiaalinen rajoitteisuuteni sen sijaan estää. En kestä ajatustakaan, että menisin lukuisien vieraiden, vieläpä kännisten ihmisten joukkoon ja tuskin saisin sanaakaan suustani ulos. Tiedän, että minun itseni pitäisi asialle tehdä, mutta helpomminhan se on sanottu kuin tehty.


    • 10+13

      Jaa-a, kyllähän se alkaa aika selväksi tulla, että ei tässä elämässä enää mitään kumppania tulee saatua, juna meni jo. Tää jatkuva jännitys ja ujostelu kiinnostavien tyttösten läheisyydessä olis voinut vielä joten kuten olla söpöä silloin parikymppisenä, mutta näin kakskutosena se on enää pelkästään säälittävää. Tai no tietty teoriassa vois aina joku nainen rakastua ja aloittaa niin määrätietoisen piirityskampanjan ettei siinä olis mitään vastaansanomista, mutta hahhah, eipä oo tapahtumassa!

      vituttaa, hävettää ja masentaa aika saatanasti, kun about kaikille muille seurustelu ja seksi on olleet arkipäivää jo vähintään kymmenen vuotta eikä itse vieläkään osaa edes alkeita. Vähän niinkuin omaisuuden kanssa, raha poikii rahaa, mutta meikällä ei vaan ole senttiäkään alkupääomaa.

    • punaposki25

      Mulle kävi niin että tapasin miesystäväni töissä, hän tuli asiakkaaksi ja tulipa sitten vielä uudestaan ja vielä uudestaan. Aika kauan hän sai kyllä minua lämmitellä ennenkuin tajusin että hän vois olla kiinnostunu... no sitten hän eräällä kerralla kysyi koska minulla tauko ja lähtisinkö kahville? ensimmäisellä kerralla iski ujous ja keksin jonkin säälittävän tekosyyn ja kieltäydyin, mutta seuraavana päivänä hän laittoi viestiä ja pyysi ulos. Silloin suostuin ja nyt ollaanki sitten oltu yhdessä reilu 4kk... Eli minun tapauksessa en itse tehnyt mitään ja tämä olisi varmastikkin jääny ihan asiakassuhteeksi ilman miesystäväni sinnikkyyttä ja huomioimista.

      • 234r4r342324

        No olipa taas yllättävää että ujo nainen saa kumppanin tekemättä mitään. huutava vääryys!


      • sdghsfdgfdgfd
        234r4r342324 kirjoitti:

        No olipa taas yllättävää että ujo nainen saa kumppanin tekemättä mitään. huutava vääryys!

        Ei tarvitse ihmetellä miksi syrjäytyneistä valtaosa on miehiä.


      • lonery

        No naiset vois olla kommentoimatta tällaisia aiheita. Kun ei naisten tarvi kun pistää nokkansa ulos ovesta niin seuraa löytyy tekemättä mitään ja vaikka olisi minkä näköinen harakka! Eli älkää kommentoiko kun ei teillä ole mitään aavistusta asiasta!

        Itse aikanaan löysin kumppanin chatista ja pitkään kirjoiteltiin ennen tapaamista ja seurustelua. Nyt taas sinkkuna, mutta enään ei chatista oikein seuraa saa, naiset ei jostain syystä mitään vastaa vaikka kuinka teet aloitteita? Tuntuu että nettijutut on jotenkin ryvettynyt tai sitten on jo liika vanha kun nykyään kai nuoruus aika arvostettua. Ikää 38.


      • 22
        sdghsfdgfdgfd kirjoitti:

        Ei tarvitse ihmetellä miksi syrjäytyneistä valtaosa on miehiä.

        no ei niille ujoille miehillekään kyllä kaikki kelpaa!!


    • 16+17=?

      Tekemällä Suomi24 treffit-palstalle profiilin, ideana oli lähinnä päästä viimeinkin tästä ujoudesta tutustumalla uusiin ihmiseen. Sieltä sitten mies otti yhteyttä ja jonkin aikaa jutusteltiin mesessä kunnes päätettiin tavata ja olihan se aluksi vähän kankeeta, mut tää onneks ymmärsi mun ujouden eikä pahastunu vaikka satuinkin välillä olemaan hieman hiljanen (tää ite on vähän puheliaampaa sorttia ja se aluksi hieman ahdisti). Tässä sitä ollaan nyt melkein vuosi seurusteltu.
      Sain tämän tällä tekstillä varmaan kuulostamaan kamalan helpolta. Ujo tässä olen edelleen, poikkeuksena ainoastaan tämän ihmisen seurassa osaan melkein olla oma itseni.

      • "Tekemällä Suomi24 treffit-palstalle profiilin, ideana oli lähinnä päästä viimeinkin tästä ujoudesta tutustumalla uusiin ihmiseen."

        Ajattelin samaa, kun tein oman profiilin treffit-palstalle. Mutta kukaan ei ole ottanut yhteyttä.


      • vanhempi nainen
        wlfwd kirjoitti:

        "Tekemällä Suomi24 treffit-palstalle profiilin, ideana oli lähinnä päästä viimeinkin tästä ujoudesta tutustumalla uusiin ihmiseen."

        Ajattelin samaa, kun tein oman profiilin treffit-palstalle. Mutta kukaan ei ole ottanut yhteyttä.

        miehiä on vain niin paljon netissä verrattuna naisiin. miten olisi chattailu alkuun?


      • 22
        wlfwd kirjoitti:

        "Tekemällä Suomi24 treffit-palstalle profiilin, ideana oli lähinnä päästä viimeinkin tästä ujoudesta tutustumalla uusiin ihmiseen."

        Ajattelin samaa, kun tein oman profiilin treffit-palstalle. Mutta kukaan ei ole ottanut yhteyttä.

        sun täytyy kohdata pelkosi ja ottaa itse yhteyttä!


      • Depe__
        22 kirjoitti:

        sun täytyy kohdata pelkosi ja ottaa itse yhteyttä!

        Niinpä niinpä. Kai siellä on niitä Muitakin ujoja naisia profiilinsa kanssa, kuin vain "16 17=?".

        Lisäksi netissä ja oikeassa elämässä täytyy joskus osata brändätä itseään. Niin kylmältä kuin se kuulostaakin. Ensivaikutelma on kaiken a ja o.
        Laita paras kuva itsestäsi ja kerro miellekkäitä asioita. Ei ainakaan saa vähätellä itseään. Anna kuva ujoudestasi posiitiivisena piirteenä.
        Jos seuraa etsivällä naisella on samoja harrastuksia, niin luulisi kiinnostuvan edes jonkun verran!


      • Depe__ kirjoitti:

        Niinpä niinpä. Kai siellä on niitä Muitakin ujoja naisia profiilinsa kanssa, kuin vain "16 17=?".

        Lisäksi netissä ja oikeassa elämässä täytyy joskus osata brändätä itseään. Niin kylmältä kuin se kuulostaakin. Ensivaikutelma on kaiken a ja o.
        Laita paras kuva itsestäsi ja kerro miellekkäitä asioita. Ei ainakaan saa vähätellä itseään. Anna kuva ujoudestasi posiitiivisena piirteenä.
        Jos seuraa etsivällä naisella on samoja harrastuksia, niin luulisi kiinnostuvan edes jonkun verran!

        Hankalaa antaa ujoudesta kuva positiivisena piirteenä, kun en keksi siitä ensimmäistäkään positiivista piirrettä.


      • Vanhempi nainen
        wlfwd kirjoitti:

        Hankalaa antaa ujoudesta kuva positiivisena piirteenä, kun en keksi siitä ensimmäistäkään positiivista piirrettä.

        Ei kannata olla liian kriittinen. Ujot ihmiset ovat ehkä harkitsevaisempia sanomisissaan ja tekemisissään.


    • jk

      ennmitenkään

      • ujo vanhapoika

        Ikää on 43 ja yksin edelleen.


      • julli.....
        ujo vanhapoika kirjoitti:

        Ikää on 43 ja yksin edelleen.

        sama juttu..ikää 41v


    • HamaZon

      Oon 28 vuotias nainen enkä oo koskaan ollu parisuhteessa. Teininä tuli joskus yritettyä, kun olin sillon aika vetävän näkönen ja vientiä oli, mutta olin tosiaan niin ujo, että miehet kaikkos aika äkkiä. Aikuisella iällä oon käyny treffeillä kerran ja itseasiassa puhuin ittenikin pyörryksiin. Ja siitä huomasinkin, että ei ollu toimiva juttu. Oon esim kavereitten kanssa todella äänekäs, mut kun kiinnostun jostain miehestä niin puhekyky katoaa kokonaan. Eikä se näytä olevan kovin viehättävää =/ Niin, että höpö höpö, että naisilla riitäis vientiä ujoudesta huolimatta. Oon varmaan ikisinkku, mut oon alkanu jo tottuu ajatukseen =)

    • 22

      en löytänyt rakkautta, mutta sain kumppanin

    • Fringilla

      Olen 33-vuotias mies, en ole koskaan ollut parisuhteessa enkä ollut yhdelläkään treffeillä edes.

      Noh, kuitenkin minulla on potentiaali olla erittäinkin sosiaalinen ja puhelias. Mutta se toteutuu vain lähimpien ystävien keskuudessa. Naisten kanssa keskustelu sellaisessa mielessä kyllä ahdistaisi. En pystyisi kysymään ketään kahville.

      Mutta toisaalta pakko olisi uskaltaa ja kestää se paha olo, jotta voisi jotain saada.

      Netissä esiintyvät ATM-höpinät ovat aivan älyttömiä. Siinä on ikään kuin yritetty luoda niin virheellinen teoria että sitä täytyisi pitää totena juuri sen vuoksi. Lisäksi, jos ATM-ajattelu olisi totta, siitä olisi turha kirjoittaa/keskustella mitään, kun se kerran on niin suuri totuus ja fakta maailmasta. Mitäs sitten Totuudesta keskustelemaan. Mutta sitä halutaan Julistaa ja olla katkeria. Korkeintaan on niin, että _jotkut_ naiset haluavat alfauroksen. Eikä mitään ATM:iä oikeasti ole olemassakaan.

      Ehkä en ole ujo kaikkein pahimmassa mahdollisessa mielessä, kun kerran kaverien ja muiden ihmisten kanssa onnistun suht sujuvasti kanssakäymään. Olen kehittynyt vuosien saatossa entistä sosiaalisempaan suuntaan. Olen sitä mieltä että vaikka olenkin näin vanha ilman mitään kokemuksia, minun on mahdollisuus löytää/saada/hankkia parisuhde. Minun täytyy kuitenkin vielä vähän rohkaistua nykyisestä ennen kuin uskallan yrittää mitään. Sitä odotellessa.

    • sdg367

      "Netissä esiintyvät ATM-höpinät ovat aivan älyttömiä. Siinä on ikään kuin yritetty luoda niin virheellinen teoria että sitä täytyisi pitää totena juuri sen vuoksi. Lisäksi, jos ATM-ajattelu olisi totta, siitä olisi turha kirjoittaa/keskustella mitään, kun se kerran on niin suuri totuus ja fakta maailmasta. Mitäs sitten Totuudesta keskustelemaan. Mutta sitä halutaan Julistaa ja olla katkeria. Korkeintaan on niin, että _jotkut_ naiset haluavat alfauroksen. Eikä mitään ATM:iä oikeasti ole olemassakaan."

      Jos asennoituu olevansa joku vitun "ATM", niin silloin sitä myös on. Noin ajattelevat sinetöivät oman kohtalonsa. Olet oikeilla jäljillä.

      • 12 + 20

        Todella vahingollisia ja kaikenlisäksi virheellisiä ajatuksia nämä "teoriat" mistä nämä ATM jutut kumpuaa. Todella surullista että niitä edes viljellään missään. Ne ovat monessa mielessä niin ikäviä - vaan leimaavat ihan turhaan ihmisiä.


        Ajattelen että kannattaa pyrkiä löytämään "oma juttunsa", asioita ja tekemistä mitkä itselle tuottavat iloa. Kun rakentaa omaa identiteettiään niiden positiivisten juttujen kautta, voi uskaltautua koettelemaan omaa ujouttaan, ja voi sen kumppaninkin saada.

        Itselläni jokainen päivä on jonkinalaita taistelua oman ujouteni ja negatiivisen minäkuvan kanssa, ja se yrittää estää minua tekemästä niitä asioita joista nautin, toteuttamasta itseäni, mutta en halua antaa sille periksi! Olen huomannut miten palkitsevaa saattaa olla se, kun pystyy pikku hiljaa uhmaamaan omaa ujouttaan, ja lähtemään edes vaikka ulos lenkille silloin kun ujous haluaisi kahlita minut kyhjöttämään yksin kotonani. Siitä saa onnistumisen tunteen.

        Palatakseni tuohon ATM-höpinään... Sitäpaitsi ujolla ihmisellä voi olla jotain sellaista, mitä "alfauroksella" ei ole!


    • WillYouStillLoveMe

      Nykyisessä suhteessa näin naisena minun ei tarvinnut (yllättäen) tehdä mitään, mies sosiaalisempana teki aloitteen. Parisuhteen ylläpitäminen onkin sitten aivan toinen juttu, kun pitäisi olla avoin ja kommunikoida koko ajan. Mies onkin sanonut, että jos en ala puhumaan enemmän, on suhteemme ohi. Pitäisi siis muuttaa luonnettaan, että kelpaa. Ei helvetti!

      • fr3qhbyu6k9

        Haluan kommentoida tätä asiaa. Olen nainen (en ujo) ja olen todella ihastunut ujoon mieheen. Hänkin on ilmiselvästi ihastunut minuun mutta ei juuri uskalla lähestyä kun olisi mahdollisuus olla kahden kesken. Haluan sanoa ujoille miehille ensinnäkin sen että naisia viehättää toisella se ujous ja se, että kaikki eivät ole suuna päänä puhumasta asioistaan. Lisäksi ajattelen tällä hetkellä tuosta miehestä niin paljon positiivista että ei ole mitään, mikä voisi muuttaa ajatuksiani häntä kohtaan. Ei siis tarvitsisi pelätä mokailuja, punastumista tms. Ne vaan tekee miehestä kiinnostavamman ja vielä ihanamman:) Jos on ujo niin ei se haittaa. Tärkeintä on se, että toinen ei halua tahallaan satuttaa toista. ja kyllä ujouden vasta puoli huomaa, sitä ei kannata yrittää peitellä. Jos joku ei sitä siedä niin sitten se henkilö ei ole sinua varten. Tämä minun ihastukseni toivottavasti minua varten. Annan hänelle aikaa, kun kiire ei ole mihinkään. Ihana tilanne:) Ja senkin olen huomannut että kun itse vähän "vahingossa" "mokailee" nin toinen huomaa että ei se tuokaan täydellinen ole.


      • 12 + 20

        Parisuhteen ylläpitäminen onkin sitten aivan toinen juttu, kun pitäisi olla avoin ja kommunikoida koko ajan....Pitäisi siis muuttaa luonnettaan... >>>

        Toit hyvin esiin kuinka hankalaa ujolla on parisuhteen sisällä.

        Usein ajatellaan että sosiaalinen estyneisyys on luonteenpiirre, vaikka se ei kai välttämättä ole sitä. Itse helposti alan ajatella että estyneisyys kuuluu omaan "luonteeseen", mikä omalla kohdalle ei oikeasti ole totta.

        Suosittelen Juhani Mattilan kirjaa "Ujoudesta, yksinäisyydestä", ja sen lukua "Parisuhdeujous".


    • neitokainen111

      Voi ei.. "Mies on sanonut että jos en ala puhumaan enemmän on suhteemme ohi" Ei keltään voi vaatia että pitäisi puhua enemmän jos ei ole sosiaalinen niin sitten ei ole. Pistä heti suhde poikki ja eti mies joka hyväksyy sut omana itsenään eikä yritä muuttaa sua

    • esfrdgh

      No en ole löytänyt...

    • ark4jalka

      Olen aina ollut ujo vieraiden joukossa. Koko kouluaika meni ulkopuolisena kaikesta sosiaalisesta tohinasta. Nuoruuden koittaessa miehet alkoivat lähestyä ja yrittää tuttavuutta. Se oli kauhituttavaa ja pelottavaa, koska en osannut sanoa mtn tai tiennyt ylipäätään miten toimia. Juoksin karkuun kaikkia! Ex-avomieheni tapasin ystävieni kautta, jotka toimivat puhemiehinä siinä. Tuo exäni oli ihminen, johon luotin sitten 100%, panostin suhteeseen kaiken, kun olin niin onnellinen, että vihdoinkin uskalsin olla jonkun kanssa. Pikkuhiljaa suhde muuttui väkivaltaiseksi, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Menin ihan säpäleiksi. Kaikelta putosi pohja. Sen verran havahduin joskus ensiapupolin neuvoista, että sain muutettua pois. Tuo muutti kokonaan elämäni. Minusta tuli entistä pelokkaampi. Ennen hoin itselleni,että pitää uskaltaa (tutustua, luottaa yms) nyt hoen miten saatoin olla niin tyhmä,että luotin. En usko,että koskaan enää olen parisuhteessa. Nuoresta, ehkä jopa nätistäkin naisesta on tullut ruma ja katkera melkein keski-ikäinen eukko :-/

    • Mimmukka656565

      No täytyy tunnustaa että varmasti ihan ok ulkonäölläni oli vaikutusta asiaan. Minun luokse ollaan tultu juttelemaan, itse en uskaltaisi...

    • gsdgs

      nostoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe