Millainen on hyvä orto aviomies?

MaturityTest

Millaisia ominaisuuksia naisena ja uskontoverina arvostat hyvässä ortodoksi miehessä?

Millaisia ovat huonot piirteet ortodoksi aviomiehessä?

Entäs ortodoksisella miehellä yleensäkkin?

Mitä ei missään nimessä tule sietää eikä sallia uskonnon puitteissa miespuoliselta ortodoksilta?

12

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvääSydämmelle

En tunne ortodoksimiehiä ainakaan kunnollisia (poisulkien tietenkin rippi-isäni ja erään minulle Jumalassa rakkaan esipaimenen vaikken heitä tunnekkaan) yhtään mutta vastaan silti.

Itse olen tuntenut vl-miehen vajaan vuoden ajan ja rakastan hänen uskollisuuttaan Jumalalle.Toki rakastaisin sitä kenessä tahansa uskovassa ihmisessä.

Hän ei koskaan ehdottele mitään joka olisi kristinuskon vastaista tai mitenkään naista alentavaa halventavaa tai seksististä tai uskoville epäsopivaa.Hän on rauhallinen tasapainoinen aikuinen mies.Ja ennenkaikkea sinkku.Tämä kaikki ikäänkuin antaa sopivan pohjan monellekkin asialle.

Suhteemme on täynnä Kristuksen rakkautta.Ihaninta on yhteiset moraaliset arvomme vaikka olemmekin eri uskontokunnassa.Ja rakkaus ja nöyryys Jumalalle.Kilvoittelemme yhdessä joka tuo iloa ja yhteenkuuluvuutta.

Näin Kristuksen rakkaus Hänen opetustensa kautta toteutuu yli uskontorajojen.

Olemme rehellisiä toisillemme.Voimme avoimesti keskustella kaikesta ja välillämme on syvä luottamus.

On myös aika harvinaista tavata toinen selibaatissa elävä ihminen ja uskova.
      Yhtä vaikeaa kun löytää vapaata,rehellistä ja raitista hyväkäytöksistä Jumalalle sitoutunutta mieshenkilöäkään.Koskemattomista puhumattakaan.

Välillämme ei myöskään ole mitään sellaisia maallisia asioita jotka määrittelisivät kumpaakaan ihmisinä eriarvoisiksi, vaikka yhteiskunnalliset asemamme ovat molemmat ääripäistään.Nautin suuresti keskusteluista hänen kanssaan.Pääasiassa molemmat nautimme kilvoittelusta ja kokemuksiemme jakamisesta.Ja ne uskonnolliset keskustelut, aivan valtavan ihanaa keskustella jostain itselle rakkaasta asiasta ja huomata että joku toinenkin tuntee samoin.

Kuinka onkaan mukavaa ja turvallista keskustella kauniin sielun kera.Toki puhumme kaikesta muustakin kuin vain uskosta ja uskonnoista tai teologiasta.Usko vain on rakkain aihepiirimme.

Olen naisena tuntenut oloni todella hyväksi hänen seurassaan.Minun ei tarvitse pelätä häntä vaikka molemmat tiedämme että joskus myös fyysinenkin mieltymys valtaa mielemme.Silti olemme onnistuneet kilvoittelun ja uskon Kristukseen avulla välttämään näitä suuria syntejä.Ja toivon että jaksamme jatkossakin :)Toki Jumala tietää parhaiten kuka kilvoittelussaan katsotaan onnistuneeksi.

Totisesti siinä olisi aviomiesainesta vaikkei hän olekkaan ortodoksi.

• luvaluva

Voi kun minä rakastan häntä

• TurhatÄijät

Kyllä uskova mies aina maallistuneen vouhottajan voittaa.

• rairairairairai

Minäkin haluaisin tuollaisen miehen.Mistä niitä löytää :)

• Pituusmitta

Koko ratkaisee tässäkin!

• Una Noche
    • ortodoksimies

Näkisin, että hyvä ortodoksimies pyrkii rakastamaan vaimoaan samalla tavalla, kuin mitä Kristus rakasti meitä.

• Plate on

Ahaa.. eli se on platonista kaverillista rakkautta vain?

Muut jutut sitten haetaan avioliiton ulkopuolelta?

• sellasta se on

Mulla on orto aviomies.

Kuorsaa, pieree ja röyhtäilee ihan niin kuin muutkin suomalaiset. Lisäksi jättää vessanpöntön rinkulan yläasentoon kustuaan. Kestän nämä kuten kunnon orto aviovaimon kuuluukin.

• Zigaar

Aika ronskia puhetta naiselta ja noinkin "kunnialliselta"

hehe...hehe

p.s. Onko sulla karvaiset sääretkin?

• pinnan alla

näistähän nyt ei voi kuitenkaan puhua kuin rotukoirista?
      paitsi jos antavat puhua itsestään em.tyyliin.

ortodoksinen systeemi on konservatiivinen, patriarkaalinen.
      tämä kannustaa miehiä naisten vähättelyyn ja sovinistiseen asennoitumiseeen.
      tyhmimmät sortuvat.

törkeää vallan väärinkäyttöä uskonnon varjolla ei tule sietää missään muodossa.
      pätee sekä miehiin että naisiin.

kultainen sääntö: mitä haluat toisten tekevän sinulle, tee sinä se heille.

• 13+15

Tiedän kyllä naisia jotka alistuvat ja oikeasti luulevat asioide olevan näin.Miellyttääkseen vai miksi en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      280
      5411
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4996
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4375
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4116
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3830
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3707
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3428
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      87
      3097
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      67
      2958
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2698
    Aihe