Kun auto vaappuu nopeassa ajossa

tyttö ihmettelee

Käytin vasta alta kuukausi sitten autoa katsastuksessa uusintakatsastuksessa,
eikä mitään muita raskaampia vikoja löydetty ,mutta nyt kärry vaappuu moottori-
tieajaossa, puoltaa kummallekin sivulle. Renkaat tarkastettiin ja ilmaa on ja
tasapainossa kaikki. Mikä siis syynä ?
Pitäisikö varata Vianoriin jo aikaa ? Paljon tällainen kustantaa ?

208

22315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uraherkkyys ???

      Moottoriteilläkin sallitaan pieni raiteiden muodostuminen. Eri automallit ovat käytökseltään erilaisia raideherkkyyden suhteen. Raideherkkyys riippuu myös renkaista.

      Jos ajo on vakaata uudella asfaltilla, mutta vaappuu raiteissa niin silloin vaappumisen johtuu "raideherkkyydestä". Uusilla renkailla asian voisi korjata, mutta "normaalin raideherkkyyden" kanssa kyllä toimeenkin tulee.

      Lähes kaikki autot "vetelee puolelta toiselle" maanteillä sallituissa urien maksimisyvyyksissä. Vetelyä voi vähentää ajamalla selvästi hiukan urien sivussa.

      Jos vetelyä tapahtuu tasaisella asfaltilla, niin silloin voi olettaa jotain vikaa jossain olevan.

      • Autosi etupyörien auraus on pielessä. Säädätä se niin vaappuminen loppuu ja renkaitten toispuolinen kuluminenkin loppuu. Tyypillinen puolen tunnin työ jonka osaava tekee omalla pihallaankin ihan perustyökaluilla.


      • Ei ole!
        sitroen kirjoitti:

        Autosi etupyörien auraus on pielessä. Säädätä se niin vaappuminen loppuu ja renkaitten toispuolinen kuluminenkin loppuu. Tyypillinen puolen tunnin työ jonka osaava tekee omalla pihallaankin ihan perustyökaluilla.

        Ei ole!


      • F?

        Vaiha auto, jotkut merkit ja mallit täysiä susia uraisilla teillä, toiset menee kuin juna vaikka puolenmetrin urassa.


      • halpaa on
        sitroen kirjoitti:

        Autosi etupyörien auraus on pielessä. Säädätä se niin vaappuminen loppuu ja renkaitten toispuolinen kuluminenkin loppuu. Tyypillinen puolen tunnin työ jonka osaava tekee omalla pihallaankin ihan perustyökaluilla.

        Tyypillinen puolen tunnin työ, joka urakkalaskutetaan viiden tunnin taksalla.


      • ....
        Ei ole! kirjoitti:

        Ei ole!

        Kyllä on. Itsekin tehny pihalla ko operaation ja eikä menny paljoa yli puolentunnin.


      • paineet pielessä

        Tarkasta renkaiden ilmanpaine, vajaa-paineiset renkaat aiheuttavat juuri mainitsemiasi ilmioitä ajo-ominaisuuksissa.


      • dark_lord03
        F? kirjoitti:

        Vaiha auto, jotkut merkit ja mallit täysiä susia uraisilla teillä, toiset menee kuin juna vaikka puolenmetrin urassa.

        Lada Niva tai 1200L


      • sdfsdf
        sitroen kirjoitti:

        Autosi etupyörien auraus on pielessä. Säädätä se niin vaappuminen loppuu ja renkaitten toispuolinen kuluminenkin loppuu. Tyypillinen puolen tunnin työ jonka osaava tekee omalla pihallaankin ihan perustyökaluilla.

        Joo onhan näitä nähty, mittatikulla sohii ja säätää auraksia ees taas. Lopulta kun lähdetään ajamaan, on ratti muutaman asteen vinossa, mutta senhän voi korjata irroittamalla ratin ja asettamalla suoraan. Nelipyöräsuuntaus ammattilaisella on n. 50-60e homma.


      • .
        dark_lord03 kirjoitti:

        Lada Niva tai 1200L

        ålö aja ni lujaa


      • lukuhärö
        paineet pielessä kirjoitti:

        Tarkasta renkaiden ilmanpaine, vajaa-paineiset renkaat aiheuttavat juuri mainitsemiasi ilmioitä ajo-ominaisuuksissa.

        Opettele lukemaan.
        -paineet on tarkistettu.


      • lukihäriö
        lukuhärö kirjoitti:

        Opettele lukemaan.
        -paineet on tarkistettu.

        niin, mutta mitkä paineet? suurin osa autoilijoista ajaa liian vähillä paineilla


      • illuochyrpä
        sitroen kirjoitti:

        Autosi etupyörien auraus on pielessä. Säädätä se niin vaappuminen loppuu ja renkaitten toispuolinen kuluminenkin loppuu. Tyypillinen puolen tunnin työ jonka osaava tekee omalla pihallaankin ihan perustyökaluilla.

        No ei kyllä onnistu ihan omin nokkineen pihamaalla, vaatii ehdottomasti rengasliikkeen tekemään pyöränsuuntaukset. Maksaa n. 50 euroa.


      • paineet pielessä
        lukihäriö kirjoitti:

        niin, mutta mitkä paineet? suurin osa autoilijoista ajaa liian vähillä paineilla

        Auto kuin auto: vähintään 2.1 ja isompiin tila-autoihin 2.3-2.5 pitäsi menon rauhoittua


    • fdkglfökgö

      Mulla ainkin auto seilaa urissa joskus aika villisti. Urat ovat joskus niin loivia ettei niitä oikein kuivalla kelillä tahdo huomatakaan. Koitahan siirtää ajolinjaasi 10-20 senttiä oikealle, loppuuko vaappuminen?

    • sepoidjjg

      Hahhah kuka säätää aurauskulmat omalla pihalla? Ei tule onnistumaan ilman laitteita kun et tiedä mihin säätää ja kuinka paljon. Mutta ei tuo korjaamolla kauheita maksa.
      Kannattaa ne säädättää välillä vaikkei mitään vikaa ilmene. Yleensä ihmiset vievät niitä säädettäväksi kun ovat syöneet renkaat reunoista sileeksi 5000 kilometrissä

      • 110101011

        Aurauskulmien säätöön ei oikeasti tarvita kuin tasainen alusta, pala liitua ja mittanauha. Et tiedä kun et itse tee. Camber-kulma säädetätään jopa siellä korjaamollakin ihan digitaalisella vatupassilla. Asiassa ei ole mitään niin vaikeaa etteikö sen voi tehdä itsekin jos osaa ja tietää säätöarvot toleransseineen. Ne korjaamon hienot laser-mittalaitteet on lähinnä nopeuttavat sinsänsä yksinkertaista hommaa.


      • 110101011 kirjoitti:

        Aurauskulmien säätöön ei oikeasti tarvita kuin tasainen alusta, pala liitua ja mittanauha. Et tiedä kun et itse tee. Camber-kulma säädetätään jopa siellä korjaamollakin ihan digitaalisella vatupassilla. Asiassa ei ole mitään niin vaikeaa etteikö sen voi tehdä itsekin jos osaa ja tietää säätöarvot toleransseineen. Ne korjaamon hienot laser-mittalaitteet on lähinnä nopeuttavat sinsänsä yksinkertaista hommaa.

        Tosi on. Opin tuon mainitunlaisen aurauksensäädön jo -60 -luvun alussa, isohkossa korjaamossa, ja se toimii yhä. Onnistuu se kyllä hienommillakin laitteilla, mutta yleensä aikaa menee enemmän. Paitsi sellaisilla, missä tulos tulee läpiajolla, mutta sellaisen luotettavuudesta en tiedä.


      • nbvcvbn

        Niin ja kannattaako lähteä korjaamolle säädättämään varmuuden vuoksi? Maksaa yllättävän paljon ja vika on todennäköisesti muualla. Nm. Kokemusta on

        Eri asia jos tietää, että on tullut vaikka tälli reunakiviin jolloin on saattanut kulma muuttua.


      • Petteri Pränkkä
        110101011 kirjoitti:

        Aurauskulmien säätöön ei oikeasti tarvita kuin tasainen alusta, pala liitua ja mittanauha. Et tiedä kun et itse tee. Camber-kulma säädetätään jopa siellä korjaamollakin ihan digitaalisella vatupassilla. Asiassa ei ole mitään niin vaikeaa etteikö sen voi tehdä itsekin jos osaa ja tietää säätöarvot toleransseineen. Ne korjaamon hienot laser-mittalaitteet on lähinnä nopeuttavat sinsänsä yksinkertaista hommaa.

        No etupyörien onnistuu jotenkin mutta kunnon nelipyörä suuntauksen kyllä kannataa tehd korjaamolla. Vasta tällainen poistaa auton ojauksen viat mutta urien aiheuttamia heilahduksia ei. Ne ovat tien kunnossapitäjien tehtäviä. Siuin olet oikeassa mittaamista se pyörien kulmien oikeaksi saaminen on laitteet vain helpottavat työtä.


      • crashduck
        110101011 kirjoitti:

        Aurauskulmien säätöön ei oikeasti tarvita kuin tasainen alusta, pala liitua ja mittanauha. Et tiedä kun et itse tee. Camber-kulma säädetätään jopa siellä korjaamollakin ihan digitaalisella vatupassilla. Asiassa ei ole mitään niin vaikeaa etteikö sen voi tehdä itsekin jos osaa ja tietää säätöarvot toleransseineen. Ne korjaamon hienot laser-mittalaitteet on lähinnä nopeuttavat sinsänsä yksinkertaista hommaa.

        >"Camber-kulma säädetätään jopa siellä korjaamollakin ihan digitaalisella vatupassilla"
        En luottaisi tyyppiin, joka ei osaa kirjoittaa osaamistaan oikein. Sillä voi olla lukihäiriö, joka voi tarkoittaa sitä, ettei se ymmärrä niitä korjausohjeitakaan.


      • MÅsa

        no voi herranjumala! mieti vähän ennenkuin kirjoitat! Luuletko, että ne jokaisessa korjaamossa laitetaan nelipyöräpenkkiin. Ei todellakaan. Ja sen jälkeen ei käsittääkseni ole mitään väliä missä operaation suorittaa! Mutta jos ei äly riitä, niin ei sitten.


      • Heh heh

        Kyllä tosi osaava saa aurauksen säädettyä vaikka naapurinkin pihallakin, mutta muut camberi ja casteri vaatii jo vielä enemmän tietoa että kannataa käytää autoa ammattimiehellä 4-pyöräsuuntauksella n.1h työ


      • Anonyymi

        Näin se pitää toimia


    • uijokla

      Jos on vanhempi auto, epäilen vakaajatappien katkenneen. Itsellä muinoin olivat ruostuneet poikki, vaikka olin huollattanut & katsastuttanut niin kuin pitää. Ruostesuojauskin oli tehty.

      Vianoriin tuskin kannattaa aikaa varata, paitsi jos haluat osallistua tv-mainosten maksamiseen.

      • Miytä ovat vakaajatapit? Ensimmäinen kerta yli 60 vuoteen kun sellaisista kuulen...


      • uijokla
        sitroen kirjoitti:

        Miytä ovat vakaajatapit? Ensimmäinen kerta yli 60 vuoteen kun sellaisista kuulen...

        Sanooko kallistuksenvakaaja mitään? Etu- ja takavakaajan pultit?


      • Missä lisää pultteja
        uijokla kirjoitti:

        Sanooko kallistuksenvakaaja mitään? Etu- ja takavakaajan pultit?

        Kahdeksan pientä pulttia on paikoillaan ja kumityynyt tiukat. Tiukassa ovat ruosteessa mutta eivät ainakaan poikki. Koiranluilla ovat kiinnitetty pyörän ripustuksiin. Koiranluiden mutterit ovat tiukasti kiinni, mutta nekin ruosteessa. Missähän ne tarkoittamasi pultit piilottelee itseään, kun muita pultteja en löytänyt.


      • uijokla
        Missä lisää pultteja kirjoitti:

        Kahdeksan pientä pulttia on paikoillaan ja kumityynyt tiukat. Tiukassa ovat ruosteessa mutta eivät ainakaan poikki. Koiranluilla ovat kiinnitetty pyörän ripustuksiin. Koiranluiden mutterit ovat tiukasti kiinni, mutta nekin ruosteessa. Missähän ne tarkoittamasi pultit piilottelee itseään, kun muita pultteja en löytänyt.

        No sittenpä lopetan ja kehotan menemään tämän huippusalaisen automerkkisi ja -mallisi omalle sivulle tuolta Automerkit-kohdasta ja kyselemään muilta samanlaista autoa käyttäviltä vinkkejä. Tähän mennessä olet onnistunut piilottamaan senkin aika oleellisen jutun, että onko autosi edes henkilöauto.

        Oma autoni oli Mazda 323 90-luvun alkupuolelta.


      • uijokla kirjoitti:

        Sanooko kallistuksenvakaaja mitään? Etu- ja takavakaajan pultit?

        Minun autoissani on aina ollut etupään kallistuksenvaimennin suoraan kiinni alatukivarsissa (siis yhteensä 2 mutteria) ja ne kumilaakerit korissa kahdella metallisangalla joissa yhteensä 4 pulttia. Ei ole katkeilleet eikä luultavasti ruostuneet jumiinkaan.
        Ns. koiranluita minun autoissani ei ole koskaan ollut; tehdas on osannut jättää tarpeettomat osat pois. Niitten osien rikkoutuminen joita autossa ei ole, ei haittaa yhtään mitään.

        Takapään kallistuksenvaimennin on kiinni kummastakin päästään ns. pooriliitoksella. Mitään muuta ei tarvita kyseisessä rakenteessa.


    • shock absorbers

      iskarit huonossa kunnossa.

      • Ei tee tuollaista.
        Väärä auraus tekee. Ja kuluttaa renkaita toiselta reunalta.


      • kokenut ja ihmetelly

        Olet oikeassa. Iskarit ovat loppusuoralla. Katsastuksen konetestin läpäisee sellaisetkin iskarit joilla EI VOI enää ajaa


      • kokenut ja ihmetelly kirjoitti:

        Olet oikeassa. Iskarit ovat loppusuoralla. Katsastuksen konetestin läpäisee sellaisetkin iskarit joilla EI VOI enää ajaa

        ostin aikoinani madza 818 uutena ja kun ajoin helsinkiin moottoritietä niin etupuoli heijas kummallekkin puolelle jä nyökki kun painava amerikan auto vaihdoin koni iskarit ja heijaus ja vetely loppu autolla oli ajettu vain 24000 km että olen myös samaa mieltä iskarit eteen on uusittava sillä korjautuu


    • Odota tyyntä keliä

      Viimeisen viikon aikana on tuullut aika reippaasti ja puuskittaisesti.

      • vieailia

        iskarit paskana


      • veivailijaaaa
        vieailia kirjoitti:

        iskarit paskana

        kuski paskana


      • Anonyymi
        veivailijaaaa kirjoitti:

        kuski paskana

        😂hupiukko


    • uraiset tiet?

      kerro tyttö mikä auto sulla on, toiset autot ne vaan vaappuu kovassa tuulessa ja vaudissa.

      • tyttö ihmettelee

        toyota avenniis


      • Volvo kyllä kulkee.
        tyttö ihmettelee kirjoitti:

        toyota avenniis

        Vaihda Volvoon, painaa sen verran paljon et on tasaista kyytiä


      • dark_lord03
        Volvo kyllä kulkee. kirjoitti:

        Vaihda Volvoon, painaa sen verran paljon et on tasaista kyytiä

        EI VOLVOAA

        Lada lähtee!


    • tapahtuu äkisti

      Renkaasta kudos pettänyt.

    • uusiö

      Raskaampi auto ja uusio paskat alla = keitetty spagetti.

    • BIILI VAIHTOON

      Naapurin ukon ooppeli teki aikoinaan samaa eli kulki kallellaan ja veteli oikealle ja vasemmalle mutta vain silloin kun vaimo oli kyydissä.Ja mitä on se nopea ajo? moottoritiellä 120 vai? HAH HAH.

    • Taka-akseli

      Epäilen takapyörien suuntauksen auttavan ongelmaasi, varsinkin haritus aiheuttaa "sinne-tänne" puoltamista.

    • Et kertonut..

      onko autossa kesärenkaat alla.
      Mikäli käytät kesäaikaan kitka- tai muunlaisia talvirenkaita joista on vedetty nastat pois, niin aivan varmasti auto vaappuu, sillä sellaiset on suunniteltu vain talvikäyttöön ja ne ovat käytökseltään surkeita sulantien aikana.

      • Höpöhöpö.


      • Tosi on!

    • mnbvcxzc

      Se on ollut tuulinen keli tai sitten iskunvaimentimet on mennyt yllättäen mäsäksi.

    • tosi on

      Älä tyttö ota niin paljon sidua edellisenä iltana. Kulkee autokin suorempaan sitten aamulla

    • mnbvcxsxdfg

      Kokemuksista oppineena voin sanoa, että maallikon ei kannata viedä autoa korjaamolle tee-se-itse diagnoosin perusteella. Korjaajat saavat vain uusia naurunaiheita. Vinkiksi näille neuvojille.

      • Niinkö tekevät?

        Itse olen erittäin maallikko, eli ammatiltani en ole autoalalla.
        Siitäkin huolimatta minulle on menneinä vuosina käynyt kylläkin ihan toisinpäin, eli itse olen päässyt nauramaan useiden asentajien -eli osanvaihtajien- tietämättömyydelle, neuvomaan mikä autossa on vikana ja kuinka se on korjattava.


      • Apapapa
        Niinkö tekevät? kirjoitti:

        Itse olen erittäin maallikko, eli ammatiltani en ole autoalalla.
        Siitäkin huolimatta minulle on menneinä vuosina käynyt kylläkin ihan toisinpäin, eli itse olen päässyt nauramaan useiden asentajien -eli osanvaihtajien- tietämättömyydelle, neuvomaan mikä autossa on vikana ja kuinka se on korjattava.

        Joo, eipä ne asentajat usein aivojaan viitsi käyttää.
        Esim. jos vie auton sinne vikaselosteella "kytkin ravistaa liikkeellelähdössä" niin tottakai ekana tehdään iso työ ja vaihdetaan kytkin, kun vika saattaisi olla yksinkertaisempi ja halvempi esim. moottorin/vaihdelootan tuennat yms.


      • Alan mies

        Paskapuhetta.Ongelma on ainakin omalla kohdallani se,että ymmärrän autostani enemmän kuin nuo tyhjät haalaritelineet joita leikillisesti huoltomiehiksi kutsutaan.

        Tästä syystä en tule normaaliremontteihin tarvitsemaan ikinä ns.ammattilaisen
        apuja.Enkä kyllä alan neuvomaankaan kun järki ei näillä riitä.Koneistukset renkaat poislukien


      • NUB
        Niinkö tekevät? kirjoitti:

        Itse olen erittäin maallikko, eli ammatiltani en ole autoalalla.
        Siitäkin huolimatta minulle on menneinä vuosina käynyt kylläkin ihan toisinpäin, eli itse olen päässyt nauramaan useiden asentajien -eli osanvaihtajien- tietämättömyydelle, neuvomaan mikä autossa on vikana ja kuinka se on korjattava.

        Jep. Jouduin kerran ISOSSA merkkiliikkeessä kertomaan miten renkaat asennetaan: Pyörimissuunta oli väärin XD


    • ..................

      ...........japanilainen..........

    • Toiset.

      Automerkit ovat vaan huonompia ajettavia. Niitä saa tämän tästä ohjauksellla korjata, jos haluaa suunnan pysyvän suoraan. Tosin useissa autoissa on liian leveät renkaat,jotka sitten vetelee tien urissa.

      • C.H

        Kyllä se niin on, joskus on vikaa vaikeaa löytää. Huonommilla autoilla pitää
        ajaa hitaammin. Ei kaikilla autoilla voi ajaa 120km. tunnissa.

        Jotkut tukivarsien kumipuslat voivat olla murtuneita ym.
        Ei katsastuksen läpäiseminen tee autosta hyvää ajettavaa.


    • elä huoli

      kyseessä lienee skoda octavia tai superb.on "ominaisuus", ei siis mitään varsinaista vikaa.ajele huoleti tai huoleti ja huoleti, mutta kuitenkin..
      ei tarvitse viedä vianoriin koska auto on vain muuten aika heikko ajaa.

      • tiedä mistä puhut

        Ei kuulu octavian ominaisuuksiin vetelyt! Joko et ole autolla koskaan ajanut tai taikka siten et ymmärrä pitää sitä kunnossa. Olen nyt kolme vuotta ajanut combia ja tykästynyt nimenomaan siihen että auto menee tiellä kuin juna ilman jatkuvaa paimentamista. On niitä harvoja autoja jolla voi hurauttaa Helsingistä Ouluun liiemmin väsymättä. Aurauskulmat ja rengaspaineet pitää olla kohdallaan, myös takarenkaissa!


      • Mursu111
        tiedä mistä puhut kirjoitti:

        Ei kuulu octavian ominaisuuksiin vetelyt! Joko et ole autolla koskaan ajanut tai taikka siten et ymmärrä pitää sitä kunnossa. Olen nyt kolme vuotta ajanut combia ja tykästynyt nimenomaan siihen että auto menee tiellä kuin juna ilman jatkuvaa paimentamista. On niitä harvoja autoja jolla voi hurauttaa Helsingistä Ouluun liiemmin väsymättä. Aurauskulmat ja rengaspaineet pitää olla kohdallaan, myös takarenkaissa!

        Taitaa olla hyvä mielikuvitus kun skoda on hyvä ajettava.


      • helvetinhyväajaa
        Mursu111 kirjoitti:

        Taitaa olla hyvä mielikuvitus kun skoda on hyvä ajettava.

        Ei se mielikuvitusta ole, kun saman ovat todenneet testaajat lukuisissa maissa eri vertailutesteissä. Skoda Octavia on ne joko voittanut, tai pärjännyt hyvin. Ja nimenomaan ajettavuutta on kehuttu.


      • mersuhuojuu

        Meillä aiheutti huojuntaa ajossa mersu. ohjata sai koko ajan. volvo meni kuin juna. sanoivat että mersun se joku juttu alustassa, joku akseli antaa mersussa periksi.
        mie en autoist mitään tieä, mut näin oli.
        blondi


      • Heh heh
        Mursu111 kirjoitti:

        Taitaa olla hyvä mielikuvitus kun skoda on hyvä ajettava.

        oletko ajanut skodalla? jos et, työnnä pää omaan perseeseen ja huutele sinne.


      • Anonyymi
        tiedä mistä puhut kirjoitti:

        Ei kuulu octavian ominaisuuksiin vetelyt! Joko et ole autolla koskaan ajanut tai taikka siten et ymmärrä pitää sitä kunnossa. Olen nyt kolme vuotta ajanut combia ja tykästynyt nimenomaan siihen että auto menee tiellä kuin juna ilman jatkuvaa paimentamista. On niitä harvoja autoja jolla voi hurauttaa Helsingistä Ouluun liiemmin väsymättä. Aurauskulmat ja rengaspaineet pitää olla kohdallaan, myös takarenkaissa!

        Siis mitä kulkee kuin juna??Minullakin on autoja ollut joilla hyvä ajaa.Kolmas skoda ja vihonviimeinen minulla.Merkki tulee vaihtumaan jälleen autoon.


    • diblomiasentaja

      Kerro jo mistä merkistä on kysymys. Paljon helpompi antaa sinulle vastaus.

    • luulisin...

      taitaa olla joku korealainen.

    • tai sitten

      Josko toisen takajousen keskitappi on katkennut, kun sidepultit on löystyneet.

    • viipunvaapun

      Päittäisvälyksen kompensointihaarukka saattaa olla epäkeskeinen, se aiheuttaa useinmiten juuri tuollaista vaappumista. Kierrerihlahylsyllä sen saa takaisin muotoonsa.

    • poika ei ihmettele

      Vaihda Toyotasi johonkin muuhun automerkkiin. Loppuu ajettavuusongelmat!

    • Taina Tuhero

      Ilmiselvästi rapalan valmistama:)

    • waler

      Kyllä sitroen on oikeassa,yleensä ohjauskulmat pielessä.
      Mikä auto tää on, omistanut pitkään,juuri ostettu???
      Vaappuu?Rättisitikka??
      Juuri ostettu entinen kolariauto,runko väärä?
      Ei tämmöisestä kyselemisestä mitään tule.
      Pane merkki ja malli,jos olet tosissas?

    • gt

      Joo se on pakko olla TOYOTA . Vaeltava aave.

      • Korjaukseen vaan

        Veikkaan bmw ne hakee tollalailla on kokemusta joku vanhempi e36 bemu se on varma .


      • waler
        Korjaukseen vaan kirjoitti:

        Veikkaan bmw ne hakee tollalailla on kokemusta joku vanhempi e36 bemu se on varma .

        "Veikkaan"
        Ei täälä kannata vastata mihinkään,jos ei tule merkkiä,mallia ja vuosilukua.
        Enemmänkin olen huomannut(autoasiantuntioiden) vitsikästä heittoa kysymyksissä,jolla saadaan jonninjoutavaa keskustelua ja väittelyä
        aikaan.
        Ainoa kenen mielipiteitä ja ammattitaitoa vastauksissa arvostan,
        on sitroen.
        Mutta,pane merkki ,malli javuosiluku??


      • aallokkosoutaja
        Korjaukseen vaan kirjoitti:

        Veikkaan bmw ne hakee tollalailla on kokemusta joku vanhempi e36 bemu se on varma .

        Minä veikkaan Peugeottia. Taka-akseliston laakerointi väljä.


    • TUO OLI

      HYVÄ VEIKKAUS ,SILLÄ KYSEESSÄ ON PEUGEOT 207 RC

      • Tyttö ihmettelee

        Pakkoko on tulla tänne valehtelemaan?
        Ei tässä mistään pösöstä puhuta, vaan tavallistakin tavallisemmasta Corollasta!


    • mennähän foortilla

      Sulla on ratissa niin paljon väljää että sillä se vaappuu. Tietysti on mahdollista että on erikokoiset vanteet kulmissa silloin se vaappuu jo paikallaan.
      Eiköhän nuo ole niitä tyyppivikoja tuskin menee takuuseen.

    • ketjun aloittaja

      Kiitos taas tästä miehisten miesten autotuntemuksesta ! Vika oli juuri
      niissä aurauskulmissa. Voipi olla että menomekka on jossain vaiheessa
      käynyt jalkakäytävän puolella tms...
      Vianor palveli puolessa tunnissa ja 99 e. Aurauskulmissa oli vikaa niin etuva-
      semmalla kuin etuoikeallakin sekä takavasemmalla. Takapään kokonaisauraus
      oli aluksi 0,41´*, oikaistiin 0,29´:ään. Voi siis olla ,että on tullut peruutettua
      jonkun varpaille. Mene ja tiedä.
      Onneksi työkaveri muistutti, että rattikin pitää sitten oikaista, ettei jää yhä vinoon.
      Vianorille se oli itsestäänselvyys, mutta ei varmaan tule kaikille kotikokeille
      mieleenkään. Iloisin mielin liihottelin liikenteeseen.
      (Kyseessä siis ei ole Corolla.)

      • 29

        ainoa mielenkiintoinen tässä ketjussa on se, että kuka hölmö käy vianorilla maksamassa tuplahinnan samasta palvelusta =)


    • jokin nivel

      oisko sisemmät raidetangon päät väljät ei näy katsastuksessa.

      • M.W.

        Hehheh.. täällä on taas oikeen kaikentietävää porukkaa liikkeellä :)

        Katsastuksessa tsekataan erittäin tarkkaan nimenomaan ohjaukseen liittyvät välykset. Väljä raidetangon nivel todellakin huomataan, ja sillä ei ole mitään merkitystä, onko se ulompi vai sisempi nivel. Yhtälailla niiden kuluisuus tuntuu, kun etupäätä kohlataan.


      • Guiding light
        M.W. kirjoitti:

        Hehheh.. täällä on taas oikeen kaikentietävää porukkaa liikkeellä :)

        Katsastuksessa tsekataan erittäin tarkkaan nimenomaan ohjaukseen liittyvät välykset. Väljä raidetangon nivel todellakin huomataan, ja sillä ei ole mitään merkitystä, onko se ulompi vai sisempi nivel. Yhtälailla niiden kuluisuus tuntuu, kun etupäätä kohlataan.

        Rikkinäisen raidetangon pään kyllä havaitset, mutta et löystynyttä, joka saattaa ruveta voblaamaan autoa.

        Kokeilepa mikä ero on täysin uudella nivelellä ja "ehjällä". Ehjän akselia et saa käsivoimin kääntymään, kun taas tämä "ehjä" heiluu löysästi olematta väljä.


    • näino

      Hei, omassa autossani oli raidetangon sisäpää kulunut, toisessa kaarassa kuluneet etuiskarit. Auto heilui kovaa ajaessa. Osien vaihto auttoi.

    • gauheeta

      Jos kärry vaappuu nopeassa ajossa, syy voi olla nopeudessa ja/tai kuormauksessa. Lain mukaan suurin sallittu ajonopeus kärryn kanssa on 80 km/h.

    • ominaisuus

      Sattuukohan autosi olemaan tojota "moottoritien soutaja" jolle tuollainen vaappuminen ei ole vika vaan ominaisuus.

    • GTW300

      Jotenkin tuntuisi,että siellä vain on jossain sen verran väljää nivelissä/ohjauksessa,että auto pääsee seilailemaan tien kallistusten ja epätasaisuuksien mukaan.
      Jos autolla tulee ajettua paljon kuoppaisia yms. ns. mökkiteitä,niin kuvauksen mukaisia oireita helposti esiintyy.

    • kurmjiau

      Keskittykääs miehet lukemiseen... Vika löytyi jo, turha enää neuvoo :D Ja alhaal lukee ettei oo Corolla :D
      Mutta kun autoista puhutaan, miehet (ja minä) on elementissään :DD



      Kiitos taas tästä miehisten miesten autotuntemuksesta ! Vika oli juuri
      niissä aurauskulmissa. Voipi olla että menomekka on jossain vaiheessa
      käynyt jalkakäytävän puolella tms...
      Vianor palveli puolessa tunnissa ja 99 e. Aurauskulmissa oli vikaa niin etuva-
      semmalla kuin etuoikeallakin sekä takavasemmalla. Takapään kokonaisauraus
      oli aluksi 0,41´*, oikaistiin 0,29´:ään. Voi siis olla ,että on tullut peruutettua
      jonkun varpaille. Mene ja tiedä.
      Onneksi työkaveri muistutti, että rattikin pitää sitten oikaista, ettei jää yhä vinoon.
      Vianorille se oli itsestäänselvyys, mutta ei varmaan tule kaikille kotikokeille
      mieleenkään. Iloisin mielin liihottelin liikenteeseen.
      (Kyseessä siis ei ole Corolla.)

      • peran auto ja kukka

        Kysyjähän valitti, että "mutta nyt kärry vaappuu moottoritieajaossa, puoltaa kummallekin sivulle. Renkaat tarkastettiin ja ilmaa on ja tasapainossa kaikki. Mikä siis syynä ? "

        Siis KÄRRY! Ei AUTO! KÄRRY, PERÄKÄRRY! UUNOT!

        Auto oli katsastettu, mutta kärry kiemurteli motarilla. No, tietenkinhän ne on auton nivelet paskana. IDIOOTIT!


      • puukenkäkuski
        peran auto ja kukka kirjoitti:

        Kysyjähän valitti, että "mutta nyt kärry vaappuu moottoritieajaossa, puoltaa kummallekin sivulle. Renkaat tarkastettiin ja ilmaa on ja tasapainossa kaikki. Mikä siis syynä ? "

        Siis KÄRRY! Ei AUTO! KÄRRY, PERÄKÄRRY! UUNOT!

        Auto oli katsastettu, mutta kärry kiemurteli motarilla. No, tietenkinhän ne on auton nivelet paskana. IDIOOTIT!

        Älä nyt hauku muita idiootiksi. Missä sanotaan kyseessä olevan peräkärryn. Kyseessähän on selvästi kottikärry, joka on sidottu huonosti kiinni pakettiauton tavaratilaan.


      • Venus de Milo

        Sä oot hyvännäköinen.

        Sen ainakin tiedän, jos en muuta.


    • onnellinen opelmies

      Osta kunnon auto esim: OPEL, pysyt hyvin tiellä ja on vakaa ajaa. Suosittelen.=)

      • Volvo se ollapitää!

        Kyl mä Oopelejä näen tienvarsilla varsin tiuhaan mut Volvolla ajaa niiden ohi suht koht nopiaan.


    • KaleviK

      Takapyörä saanu osumaa. Hiukan vinossa, joten ei tiedä mikä pyörä ohjaa.

    • ghvxcgvv

      Tullut sitten ajeltua pitkin jalkakäytävien reunoja, ne ranskalaiset autot kylä tiedetään.

    • Siin voi olla ohjauskulmat ihan ketuillaan jos se puoltaa toiselle puolelle

    • asentaja 16 vuotta

      Tarkistuta välykset ja korjaa väljät pois .Nelipyörä suuntaus teetätä ammattimiehellä rengaspaineeet nyky renkaille noin 0,4 kiloa enemmän mitä autonvalmistaja suosittaa. Uudet iskarit joka puolelle.terveisin autonasentaja /autosähköasentaja 16 vuoden kokemus..

    • SAIRASKO

      Lisää takarenkaisiin hieman ilmaa. Se auttaa jonkin verran.

    • raha ratkaisee

      Minulla ilmeni sama vika autossani ostettuani halvat" uudet renkaat. Vika meni pois kunnollisten kalliimpien" renkaiden asennuksen jälkeen.

    • vanha suikkapää

      Hyvä neuvo, mikäli ei ravistanut/puoltanut, niin teekoeajo uudelleen talvirenkailla,
      Tosin vaikka renkaat ovatkin O.K niin kesärengas käyttäytyy eri tavoin, kuin talvirengas. tarkasta ensin kuitenkin renkaiden ilmanpaine n.s. kylmillä renkailla,ja ole varovainen liikenteesssä.

    • Vuapp...

      Aja hiljemmoo, nii ei vuapu.

    • HyvääJuhannustaKaikk

      Ompas täällä hauskaa väkkee koolla,ku millo mikäkii
      vuappuu !!
      Liekkö miu kustomiskii joku taka rihlake höllällä
      ku sivu tuulessa vuappuu ihan kauheesti.
      saapi sarvesta kikottaa ihan tosissaa.
      Mennee ku tojon vanhat mallit, ees taas ? ! ?
      Pittää vissii vianorrii vaivata ? ?
      T.Juhannus provo

    • Opitaan autokulussa

      Niin no, jos sinä motareita pyyhellät toistasataa lasissa pitempiäkin matkoja, niin eiköhän auto kuin auto ala "heittää" kun metsikön suojasta avoimelle pelto/ niittyalueille tuulisilla säillä menet.

    • ....................
    • 4

      Sinulla on liian leveät renkaat ehkä? Se aiheuttaa uraherkkyyden kaikissa autoissa. Opeli on auto, joksi jokainen auto tulee kun kilometrejä 400tuhatta, eli saat ooppelin kun ajelet vaan tarpeeksi autollasi. hyvää juhannusta!

    • jsikgjeoigjeorjgeogj

      autoa ei ajeta heiluttamalla rattia puolelta toiselle kuin wanhoissa elokuvissa. Lopeta se ratin heilutus niin vaappuminenkin loppuu.

    • ehkä..

      Noh, kaikki asiat lienee tulleetkin esille mutta itse tosiaan veikkaisin pyöriä tai sitä että niistä on saattanut lähteä painoja irti. Myöskin aurauskulmat saattaa olla perseellään ja ratissa väljää. Mikäli aurauskulmia on säädetty jo aikaisemminkin niin rattihan saattaa olla ties kuinka vinossa jo valmiiksi. Siihen saattaa auttaa joissain tapauksissa ( golf ) ratin irroittaminen ja uudelleen asennus.

      • ehkä..

        Ja niin se vielä että, vaikka täällä mitä sanottaisiin niin aurauskulmien säätö korjaamolla ei ole kallis toimenpide se vie noin vartin. Voi tehdä itsekin.


    • mn.,m,.m,.

      Minulla oli aikanaan pinnoitetut rekaat, joiden ryhti hävisi noin 110km:n tuntinopeudessa. Oireet olivat sama, kuin ap:llä.

    • Ihan samaa mieltä

    • nudistintissi

      Joo..osta saksalainen auto niin loppuu vaappuminen...

    • jfgjewoigjioregjioej

      tyttö vaappuu nopeassa ajossa, ohikulkija ihmettelee. Renkaat tarkistettiin ja ne on tallella, ilmaa on maha täynnään ja tasapainokin säilyy, en ole vielä kaatunut tällä pyörällä kuin humalapäissäni. Mikä siis syynä? Pitäisikö varata jo pyöränpinnojen suuntaukseen aika?
      Jaa saattaisiko takapuolen vaappuminen johtua siitä että ylämäkiä ei jaksa istualtaan polkea vaan noustava seisomaan?

    • hgoirgerhgerghoe

      kannattaisi ihan ensimmäiseksi kertoa mikä autosi merkki ja malli on niin on vähän helpompi arpoa mitä mahtaisi olla vikana kun suurinpiirtein voi miettiä sen rakennetta tarkemmin.

      katsastuksessa ei välttämättä huomata edes loppuunajettuja iskareita tai jousia. Eikä myöskään rikkinäistä hammastankoa/ohjausvaihdetta tai...(Tai ei ainakaan minulta ole huomattu.)

    • volvo mies

      Kyllä se on niin että jos autossa ei ole mitään teknistä vikaa niin se kyseinen auto on huono ajettava. Osta Volvo 740 ja ei kuule puolla mihinkään, ja talvella 240 on hyvä menemään! Jokainen joka on ajanut niin sen tietää! :)

      • VOLVO JÄVLAR

        Volvo=valitamme ostostanne lähetämme varaosia oitis.Talvella 240 on hyvä menemään ojaan.


    • A"siantuntija"

      Minäkin epäälen iskareita, mutta toki ne vakaajat kantsii tarkastaa.

    • rälläkkä esa

      rhäläkköi sen rhomun kaikki rhenkaat irhti.

    • erkkkkilä

      määpäs tiiänki mikä siin on vikana. Halusit maksaa vianorille rahhaa mainoksista. Vaan itteppä tein saman homman hintaan kuusketaviis euroa, kuten moni muu tyyppi maailmalla.

      Maksaahan ne mainokset.

      Ja luin osin koko ketjun. Mulle sattui hyvä katsuri, tiesi jottain autoistakin. Osas heti sanoa syyt natinoille ja rutinoille ja totes renkaien kulumista ton säätämisen tarpeenkin. Entiseen romuuni se ei koskaan tutustunut, mut maallikkona tiesin iskareitten menneen jo pelkällä testiajolla mukulakivikadulla. Siel on hyvä testata moni muukin vakkaajan vika ja jos kunnolla jytkyttellee autolla voi päästä kottiin jopa taksila. Hyvät kesät.

    • Myös aerodynaamiset voimat vaaputtaa autoa.
      Etenkin rekan perässä pyöreilee ja aikoinaan opel corsamme vaappui sivuttain aika lailla kun rekan perässä ajeli.

    • aika tyypillistä

      Meillä oli autossa samantyyppinen ongelma taannoin ja vika oli renkaiden ilmanpaineessa, jotka vaihtelivat renkaissa huomattavasti.

    • PALJAS KUMITON

      Polta tuollainen riisikippo ja osta kunnon euroauto .PS. Kesäheilaa pitää painaa aina ekana pyllyyn ja sitten vasta muut pojat.

    • voi hyvä isä!!!!!!!!

      voi hyvä isä miksi ajokortti on suomessa kansalais oikeus!!!!!!!!!!!!!!!!

    • kokemusta.

      toyota on paska ,osta auto.

      • MUD ROCK

        Vai on kokemusta? siis niinkuin mistä? jälki-istunnosta vai?


    • VOI HYVÄ ÄITI !!!!!!

      Huomaan ettei sinulla ole ajokorttia tuskin edes rahaa ja molempia tarvitaan jos suomessa aikoo autoilla.Olisi toki mukavaa kansalaisoikeuksien puitteissa saada kortti ja etenkin uusi auto vuoden parin välein .

    • Tunttari

      Jos auto vaappuu, luulen mutten tiedä, että siinä on jokin vika. Ehkä se pitäisi viedä korjaamoon tai sitten ostaa kokonaan uudempi auto.

    • Opel ei keinu

      Ranskalaiset vaappuu aina, Rellu tai Pösö on rikki, jos se ei vaapu esim
      ohitustilanteessa.

      • mites se on

        Mistähän autoista katkeilee jousia tasaisillakin tiellä, kokemusta itsellä kahdesta Astrasta.


    • kaasukaskammio

      Ehkä kannattaisi ostaa oikeaa Saksalaista laatua oleva auto.

    • DAKAR 990 S

      Jep jep autot saksasta ja konepyörät itävallasta paitsi se onnettoman pojan eka lelu tai on pakkasta en lähde =sköndee eikä keinu meidän pihassa.

      • waler

        Kannattais mennä tutkituttaa päät,ennenkuin jatkatte näin
        älytöntä keskustelua?


      • kaasukaskammio
        waler kirjoitti:

        Kannattais mennä tutkituttaa päät,ennenkuin jatkatte näin
        älytöntä keskustelua?

        Kannattaisi poistaa oma pää sijoiltaan ennenkuin tulet tänne haukkumaan arjalasia.


      • VELATON
        waler kirjoitti:

        Kannattais mennä tutkituttaa päät,ennenkuin jatkatte näin
        älytöntä keskustelua?

        Huomenta waler ja olet oikeassa .Tuollaisten osamaksu luusereitten päät pitäisi todellakin tutkia ja kielto nettiin min. 3kk.


    • waler

      "Tohtori" Menglelekö tuossa kaasukammio kuvassa.
      Mikä on arjaLASIA.Jotain kenties särkyvääkö???
      Hyvää huomenta ja päivää sinullekkin velaton.
      nähtävästi olet ollut samaan aikaan paikalla,
      kun järkeä jaettiin!

      • siegheilviktoria

        Kuka on Menglele? Vähän ironista kun toista yrität tehdä naurunalaiseksi kirjoitusvirheestä, kun itseltäsi löytyy niitä enemmän...


    • Waaaaaler

      Nimenomaan?

    • waler

      Vähän ironista on sekin,miten auton vaappuminen liittyy
      arjalaisuuteen.
      Liittykö se jotenkin K. arjalaisuuteen.
      Itse te teette itsenne naurunalaiseksi,kun
      haluatte jatkaa typerää keskustelua .
      " mulla on rellu v-93,musta tuntuu että vasen
      takarengas lähtee eri aikaan liikkeelle ,kuin ne
      kolme muuta"
      puhutaanko tästä?
      K. arjalaiset

    • Orsoni Wellwelles

      Mielestäni on edesvastuutonta ajaa autolla joka vaappuu nopeassa ajossa puolelta toiselle moottoritiellä. Vian voidaan todeta todennäköisesti olevan aurausviitoissa jotka sijaisevat autosi alla. Niitä on kahdesta neljään,kolmea ei ole. Ne pitää saada säädettyä ohjeellisiin arvoihin jotka löydät auton ohjekirjasta hansikaslokeron siitä reunasta johon autosi on viimeksi vaapunut.
      Jos vika ei korjaanu niin: Hauskaa Vaappua! :)

    • Lisää 0,5paaria yli ohjearvon.

    • TOSI ISO IDOLI

      Ihme mottipäitä!!! Ostin uuden auton eikä keinu eikä vaapu. Olen siis huomattava esikuva tuollaisille luusereille.

    • 900

      Renkaat.Saabissani ed,renkaat,ei auttanut merkkiliikken säädöt hakemiseen.Nyt on erirenkaat ,saa heittää kädet irti ratista menee suoraan ilman ohjausta,kun on tasainen tie.

    • NiceAutoilija

      Mulla oli samaa vikaa, vaihdettiin uudet uretaanipuslat ja se "vaeltelu" loppui heti. Sen jälkeen vielä kaikki pyöräkulmat suunnattiin oikein ja hyvä tuli. Puslaremontti on kallis teettää, mutta 4-pyöräsuuntaus on siinä satasen paikkeilla.

    • fgfhjkl

      Minulla hiukan sama juttu mutta moni sanut että joku tyyppivika.
      Ei vianorri ole minulla vaan avensis

    • puutaheinäähöpisen

      peppu vaappuu nopeassa panossa, tyttö ihmettelee. Juuri kuukautisten jälkeen munan päällä ratsastuksessa, pitääkö jo varata aika gynegologille tai tehdä raskaustesti?

      • xxxx..

        Ei paljon näytä järki päätä pakottavan tollakaan tyypillä.

        Mutta se onkin Suomalainen.


    • ei balanssissa

      Volkkari....

    • Mä veikkaan tätä

      Liian leveät renkaat tai löysät raidetangonpäät?

    • ristohannu

      tarkistuta ohjauskulmat tuntuu että vika löytyy sieltä se on säätöineen n.100e

    • Vianorissa nelipyöräsuuntaus 80€. Samalla pojat voi kattoa onko alustassa muuta vikaa.
      leveät renkaat voi aiheuttaa vetelyä myös, ja väärät ilmapaineet.

    • mummo ratissa

      Ainakin mun nissan lullas kuin jenkki, kun oli etuiskarit tulleet tiensä päähän. Toisaalta taas pikku pösö oli niin uraherkkä, että harmitti ajaa huonommilla teillä. Siinä syynä ilmiselvästi matalaprofiilirenkaat ja etuveto.

      • BIG BLOCK

        Mistäs sinä jenkit tiedät.Minä olen peruuttanut niillä enemmän kuin mitä sinä olet ikinä millään kotterolla ajanut etuperin.


    • 35v ajoa eri autoill

      Iskarit tai rengaspaineet,ei ole muuta vaihtoehtoa.Vähän leveämmät renkaatkaan ei ole syy jos paineet on kohdallaan.Sanoisin tuota lullaamiseksi.

      • 35v ajoa eri autoill

        edelliseen vielä,joskus ennen vanhaan autoihin tuli ohjaukseen sellasta
        klappia,välystä,kun auto oli paikallaan ja liikutti rattia niis siinä
        oli ns.kevyttä liikettä noin 2-5cm.eikä renkaat liikkunu mihkään.
        Nykyautoihin ei tota tuu jostain syystä.mekaanikot tietäs miksei.


      • Joopa joo
        35v ajoa eri autoill kirjoitti:

        edelliseen vielä,joskus ennen vanhaan autoihin tuli ohjaukseen sellasta
        klappia,välystä,kun auto oli paikallaan ja liikutti rattia niis siinä
        oli ns.kevyttä liikettä noin 2-5cm.eikä renkaat liikkunu mihkään.
        Nykyautoihin ei tota tuu jostain syystä.mekaanikot tietäs miksei.

        Tojotassa ainakin auttaa ratin edestakaisin runkkaaminen.


    • Itellä oli sama vika

      sitte lopetin juomisen.

    • BiiEmDabljuu

      Normaali ominaisuus mm. Toyotassa. Ei vika, tai no miten sen nyt ottaa. Merkkiä vaihtamalla paranee.

    • UrpÅ

      Lukikohan kaikki tänne kirjoittaneet keskustelun alkuperäisen kysymyksen... Hiukan karkaa lapasesta! "Vaihda Volvoon" jne. vittu mitä valopäitä.

      • Yhdyn edelliseen..

        Ihmettelen suuresti, että nää älyköt saa ton viestin lähettämiseen vaadittavan laskutoimituksen oikein...


      • ÄLÄ YHDY
        Yhdyn edelliseen.. kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti, että nää älyköt saa ton viestin lähettämiseen vaadittavan laskutoimituksen oikein...

        EDELLISEEN.SAAT SILTÄ TAUDIN.


    • eiisaavaapuuu

      itellä 307 ja ei vaapu eikä vetele vaikka ois uria teissä, eli kyllä ne säädöt on pielessä, joko takaa tai edestä, korjaamolle ja merkkiliikkeeseen.

    • VAI NOPEASTI

      Kyllä minunkin auto vetelee yli 300 nopeuksissa mutta ei paljo haittaa

    • abloarabi

      Kokeile ohjata kyrvällä sitä rattia, tai jos oot nainen nii vähä nännillä. usein liian kova ote ratista on syy tähän, kokeilisin myös ajamista ilman vaatteita tai itsetyydyttämistä samaan aikaan. mun mielestä se helpottaa jo kummasti jos nainen ottaa samaanaikaan suihin:) rentoudu ajattele tunnetta ku pimpsa kostuu ja ajatukset vyöryy. myös esinahan häirintä ja kassien kutittelu auttaa tähän vikaan. ystävällisin terveisin kullillaajaja:)

      • Kaapo Kuikanlahti

        Jos olet onanoinut niinpaljon, että esinahkasi on ruvella, suosittelen etikkakylpyä kyllä äkämät häviävät sukkelasti.


    • Kaapo Kuikanlahti

      Jos kuljettamassani ajoneuvossa huomaan "vaappumista?) pysäytän ajoneuvon heti, enkä hetkenpäästä, tarkastan rengaskerran ja kuormauksen, Jos, on vasen alatukivarsi on putoamassa,? Jatkanko matkaa vai menenkö.! ja otan mahdollisesti sivullisiakin mukaan?

    • poiuiuytr
    • Pentley

      Aluksi yritä selvitellä itsesi, alkoholi keinuttaa kovasti.
      Itse säädän pystykulmat vatupassilla, 60 cm riittää.
      Ja auraukset pajukepilla, johon on helppo vuolla merkkilovet.
      Tollikat.

    • Pena taas

      Volkkarini kyllä kelpas katsastuksessa, vaikka sanoin jotain olevan vialla, vaappui pelottavan paljon. Vein luottokorjaajalleni ( luotan ja antaa luottoa, toimii molemmin päin), käski tulla vilkaisemaan, molemmat takaiskarit olivat öljystä kunnolla märät. Tiedän itsekkin niiden olevan silloin sököt. Ne vaihdettiin. Ja sitten kuskinpuoleisessa eturenkaassa oli painetta vain 0,6 bar, paineet kuntoon ja ajolle. Toimi taas moitteettomasti. Tiet ovat aika kehnossa kunnossa täällä päin. Iskarit oli vaihdettu reilu vuosi ja 30 000 km sitten, ennen edellistä katsastusta.

    • Kerppo Kaakana

      Varaa aikasi vaikka kirkollisiin iäisyysturvan maksujen vastaanottamoon, ne toki osaavat periä kymmenyksensä joka kaljapullostakin, mutta menepä pyytämään apua, niin ohjaavat kohteliain ja osaaottavin sanankääntein eu tukijonoon, jonka seurakunta hyvästä hinnasta antaa tapahtua, jopa kirkon läheisyydessä, on se kauheeta.
      Mikähän onkaan seurakuntien metsäomaisuuden arvo? justiin varmaan saavat piispojen ja kaikenlaisten hiippojen virka-autojen neitsyt, tai entisten neitsyt-tyttöjen veret pois. Lihasajaveresäminäotansinunsyntisipois.

    • blondiautoilija

      Et sitten ole lukenut rengasvalmistajien suositusta katsoa ilmanpaineita 1*viikko?

      • Pena taas

        No prkle, renkaanvaihdon yhteydessä olen yleensä katsonut. On näet muutakin elämää ollu kun kun kumikiekkojen syynäys. Autoilusta saa muuten ihan niin hankalaa ja vaikeeta ja kallista ja turhamaista kuin itse haluaa. vaihdan öljyt, suodattimet ja hihnat ajallaan, muuten sitten kun katsastusmies sanoo tai itse huomaan korjailtavaa, poikkean korjaamolla. viisveisaan kaikista merkkikorjaamonvuosivarmuudenvuoksirahastushuolloista, kattelen nestemäärät ehkä kerran viikossa. Näin on homma ollu aina hoidossa ja tulee olemaan, kyllähän renkaittenviat ym. jutut huomaa ajotuntumasta ja äänistä.


    • Missikirri

      Minust tuntuu, että sinulla on sellainen vapputojota sillä kakkihan vappuna vaappuu. Viipun vaapun, viipula vissun, hissun kissun.

    • Ensi O

      Ensi kerralla selvinpäin ?

    • tööt tööt

      Joo, jos olet rahamies niin vie Vianorille !

    • TAAS ON

      PÖNTTÖJÄ KETJU TÄYNNÄ.EI VOI AUTTTAA.

    • Homoseksuualialalai

      Mulla on kaks koppanen diisseli

    • siinä se

      vika on ratin ja selkänojan välissä

    • mahmullah
    • Jos autossasi on ohjaustehostin se voi olla säädöiltään pielessä eli ei ole synkronissa ohjauksen (manuaali) kanssa. Silloin ohjaustehostimen vaikutusalue ja ohjausasennon toiminnat "sotivat" keskenään ja joudut koko ajan korjaamaan ajosuuntaasi.

    • voi leipää

      voi jessus mikä viisasten kerho täällä keskustelee.

      • Viisastunut yksilö

        Minä olen viisastunut,, olen vihtanut Tojotani mukavampaan autoon. Elämäni on nyt ihanaa. Peruspöhelöt ajavat japseilla.


      • Mukava C5
        Viisastunut yksilö kirjoitti:

        Minä olen viisastunut,, olen vihtanut Tojotani mukavampaan autoon. Elämäni on nyt ihanaa. Peruspöhelöt ajavat japseilla.

        Vähän toista vuotta sitten hankin Citroen C5 auton joka on pelittänyt moitteetta ja on tosimukava auto. Naapuri epäili vikapesäksi, mutta kun ei ollut sitä niin nyt on naapurinikin pihalla uusi C5.


      • Joopa joo
        Mukava C5 kirjoitti:

        Vähän toista vuotta sitten hankin Citroen C5 auton joka on pelittänyt moitteetta ja on tosimukava auto. Naapuri epäili vikapesäksi, mutta kun ei ollut sitä niin nyt on naapurinikin pihalla uusi C5.

        Citroen se on joka ralleissa kestää eikä tarvitse kaikkia ojanpohjia kaluta huonojen ajo-ominaisuuksien takia. On helppo sitten tehdä kestäviä siviiliautojakin.


      • ONKO TOSI
        Mukava C5 kirjoitti:

        Vähän toista vuotta sitten hankin Citroen C5 auton joka on pelittänyt moitteetta ja on tosimukava auto. Naapuri epäili vikapesäksi, mutta kun ei ollut sitä niin nyt on naapurinikin pihalla uusi C5.

        Että naapurisi osti citikan sinun muutaman kuukauden kokemusten perusteella.HEH HEH HEE EE.ÄH ÄH


    • waheli

      Onko renkaasi samaa sarjaa korkeuelta ja leveydeltä. Omassa autossani on takana nastoista poistetut talvipyörät aikas villisti vetelee urissa kun niissä on jyrkät kulmat reunat pinnoissa,mutta tiedänpä varautua, tekee ilmiön että etupäässä ois väljää eipä ole, kyseisen tytön autossahan ei käsittääkseni ei ollut renkaat kuluneet auruskulmien takia epätasaisesti ja oli käynyt korjaamolla tarkistaas tasapainoituksen ja ilmanpaineen, 0,3-0,4 paineen lisäyshän auttaa kyllä vanhaan löysään renkaaseen,saattaahan olla runko vikaakin jota hevin huomaa??

    • suurkoivu

      sitikka on paska. parhaat ranskalaiset saa grilliltä. pikkumulkkuset pemarihomot täällä yittävät todistella kyrvänjatkeittensa toimivuutta. volvo on traktori. ei vittu millä paskoilla te ajatte. auton pitää olla MERSU!

      • xxxx..

        Yks vanha mersu on mulla ollu, enkä toista osta: Yksi iso tuulilasin pyyhkiä ei
        jaksanut kunnolla liikkua, kylmä auto jalkatiloista, "lämminilman" puhallus yh-
        destä putkesta oikealta, vasen puoli jo kylmä, ohjaus jäykkä maantiellä, kardaa-
        niakselin jylinä, kuulemma mersun ominaisuus, automaatiryyppy ei toiminut
        kunnolla( kaasutinkone). ym. ym. Auto oli vanha, mutta niin ovat olleet ne Saa-
        bitkin jotka olen omistanut, ja lämmitys toimii, jalkatiloihin puhaltaa monesta
        paikasta lämmintä ilmaa. Ja kuinkapaljon mersua kehutaan, niin täy-
        tyy ihmetellä. Saabia sensijaan haukuttu aikapaljon.


    • Ariel Autonen

      Kun auto vaappuu siinä on jokin vika. Veisit sen korjaamoon.

      Autoilu ei ole persaukisten hommaa.

      • EI OLE EI

        Pyllyaukisten laji mutta siitä huolimatta liikennettä on liikaa ja se haittaa minun ripeää autoilua.


    • tarkkaan..

      Onko autosi ostettu käytettynä? Jos on, voi olla kolariauto ja runko vinossa. Kaikki on mahdollista. Selvitä nuo taustat.

    • ╭ ⌒ ╮ BIENVENUE
      http://www.hiawang.com/
      Il est le meilleur site en ligne.
      ont des choses moins chères et plus de bien.
      Meilleure qualité, meilleure réputation, les services de Best
      Nous acceptons le paiement carte de crédit
      VOUS NE DEVEZ PAS MANQUER!

      • Äöåüúì

        Ei ryssää, kiitos.


    • Ajan ratikalla

      Vaapumisesta en tiedä, mutta siitä olen varma, ettei kysymysmerkin eteen tule sananväliä.

    • lukio amis bmw

      Oisko pipossa jotain vikaa? Vaikka on karvanopat ja
      luu ulkona niin silti vaappuu nopeassa ajossa?

      Mitä mieltä muut on:
      1. Uusi pipo?
      2 Isommat karvanopa?
      3.Liian kireet housut?

    • fishermann

      Jos se oikein hyvin vaappuu niin myy autos troolariyrittäjälle. Ties kuinka iso valas nousee kun sen sun autos laittaa vaijerinpäähän uimaan ja vaappumaan.

      • waler

        Troolariyrittäjän on hyödytöntä ostaa vaappuvaa autoa pyyntivälineeksi, koska valas on tissikäs, eikä kala.


    • mekaanikko

      autossasi on hammastanko välyys ja jos tehostin niin saattaa olla siinäkin vika

    • rautaautot

      siinäpä on pari vaihto ehtoa joko sulla on auraus kulmat päin persettä tai sitten kallistuksen vakaajan kumit paskana ym ym

    • PALJON PORUA

      Tuhannen euron romusta.

    • ominaisuus

      Vaappuminen voi olla ominaisuuskin, esim. vanhassa letukassa saat tehdä koko ajan korjausliikettä kun on runsaasti klappia ohjauksessa ja kierroksia ohjauspyörässä 5-6 laidasta laitaan.

    • VANHAT LETUKAT

      On parhaita autoja pesee tuollaiset riisikipot koska vaan.

    • tietyö leka

      Moottoritie ei sinällään aiheuta vaappumista, yleensä syynä on nopeus mutta jos tosiaan autosi vaappuu 80km/h vain moottoritiellä niin syynä on ne tietyö tolpat joita tulee automaattisesti väistettyä.

    • punavihersokea

      Ajaessani Ferrarillani autobahnalla n. 300 km/t, olin huomaavinana kaarteessa lievää vaappumista.Lisäsin renkaisiin hivenen painetta ja nyt ilmiötä ei huomaa edes 340 km/t nopeudessa.

    • Kankikovana

      Minä kyllä sanoisin että vika olisi kampikammion kattotuulettimessa

    • HAH HAH HAA

      No johan loppui turha lätinä mokomasta tojotan romusta.

    • Anonyymi

      Arvaanko merkin oikein, tojota.
      Se on kuule ihan tojotan perus ominaisuus.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4836
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      202
      2597
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1687
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1655
    5. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      24
      1517
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      29
      1425
    7. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      149
      1108
    9. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1044
    10. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe