Miltä teistä tuntuu olla töissä kuljettajana hsl alueella?Minua ainakin väsyttää jatkuvasti kun unet jää vähiin ja pitäis jaksaa.Tässäkö on syy kun ala ei oikein nykyään kiinnosta muita kuin mamuja.
ONKO KULJETTAJAN TYÖAIKA INHIMILLINEN?
37
1354
Vastaukset
- vitun mukavalta
turvallisempaa leipää ei pysty muut tarjoon, ku HSL liikennöinti. Työajat on ihan normi ksm 7-9 tuntisia, joten ei huono. Sulle joka kysyt vaan, niin nuku enemmän, liiku lisää ja nauti elämästäsi muutoinkin kuin otsanahkaasi rypistelemällä.
- Kaupungissa ajetaan
Missä ? Älä viitsi, Bussinkuljettajan työvuorot on 10-11 tunnin pituisia tauko päälle, tämä syö kuljettajaa, moni on väsynyt ja vaihtanut alaa, kun kellon ympäri joutuu olemaan töissä, josku on sitten lyhyt 4-5 tunnin päivä, mutta normaali ihmisen 7-8 tunnin päivää harvoin!
Pitkät päivät väsyttävät ja ovat vaaraksi myös liikenneturvallisuutta ajatellen.
Näihin pitkiin päiviin on saatava muutos, normaalin mittainen työpäivä ja myöskin suomalaisia hakeutuu alalle. - 24hoo
Missä noin "vitun mukavaa on"? en usko että missään
- missäkö
24hoo kirjoitti:
Missä noin "vitun mukavaa on"? en usko että missään
kuinkas monella alueella suomessa HSL toimii? Pöljä. ksm.(keskimäärin) 7-9 tuntisia päivät ovat vaikka noita pitkiäkin joskus on, tosin vain 2-3/2 viikkoa.
- Vasemmalta!!
missäkö kirjoitti:
kuinkas monella alueella suomessa HSL toimii? Pöljä. ksm.(keskimäärin) 7-9 tuntisia päivät ovat vaikka noita pitkiäkin joskus on, tosin vain 2-3/2 viikkoa.
Sun keskimääräs on hatusta otettu! älä puhu mistään keskimääräisestä työajasta Pöljä,kun Suomessa on normaali-ihmisellä 7-8 tunnin työaika eli se on työpäivän pituus.
Hsl;n alueella kaupunkiliikenteessä tehdään 11-12 tunnin päiviä ja näitä voi olla 5-6 kpl/ 2 viikon jakso.
Sun keskimääräs haihtuu kuin tuhka tuuleen, taidatkin olla se porvarin juoksupoika, jonka mielestä kaikki mitä työntekijä sanoo on väärin, mutta kaikki mitä työnantaja sanoo on oikein. Sähän olisit valmis palkkaskin alentamaan puoleen, ja työpäiväs 20 tuntiseksi lisäämään, ja pekkaset ja lomarahat pois, jos se työnantaja tai porvaripuolue näin esittäis. - --------
Kaupungissa ajetaan kirjoitti:
Missä ? Älä viitsi, Bussinkuljettajan työvuorot on 10-11 tunnin pituisia tauko päälle, tämä syö kuljettajaa, moni on väsynyt ja vaihtanut alaa, kun kellon ympäri joutuu olemaan töissä, josku on sitten lyhyt 4-5 tunnin päivä, mutta normaali ihmisen 7-8 tunnin päivää harvoin!
Pitkät päivät väsyttävät ja ovat vaaraksi myös liikenneturvallisuutta ajatellen.
Näihin pitkiin päiviin on saatava muutos, normaalin mittainen työpäivä ja myöskin suomalaisia hakeutuu alalle.Kuljettajan toimi bussissa niin kuin rekassa on elämäntapa josta maksetaan jonkin moinen korvaus. Epäsäänolisen säännöllinen työaika halitsee jopa vapaa aikaakin. 8-9 tunnin työ ajalla aikaa menee siltikin lähes aina 12 tuntia kaikkien taukojen ja työ matkojen kanssa. Pikavuro kuljettajat on 2-4 yötä viikossa työnantajan osoittamassa yöpymis paikassa.
- diamond o`rossi
-------- kirjoitti:
Kuljettajan toimi bussissa niin kuin rekassa on elämäntapa josta maksetaan jonkin moinen korvaus. Epäsäänolisen säännöllinen työaika halitsee jopa vapaa aikaakin. 8-9 tunnin työ ajalla aikaa menee siltikin lähes aina 12 tuntia kaikkien taukojen ja työ matkojen kanssa. Pikavuro kuljettajat on 2-4 yötä viikossa työnantajan osoittamassa yöpymis paikassa.
Pahimmillaan jopa työnantajan järjestämissä "kanakopeissa" joita löytyy muun muassa pääkaupunkiseudulta luvattoman paljon. Niissä on kimppamajoitus joten poikkeavuuksilla juhlaa ja ilkeät pomot pääsevät nauttimaan herättäessään väsyksissä olevan jo pitkän 12 tuntisen työpäivän tehneen hätyyttämisellä ylitöihin. Nukkuvat herätetään ja heiltä kysytään ensimmäisenä ylityöhalukkuutta. Jos kieltäytyy , joutuu nukkumaan seuraavalla kerralla pelkällä puupenkillä ja kotiloma tyssää.
- bussikuski -57
Kaupungissa ajetaan kirjoitti:
Missä ? Älä viitsi, Bussinkuljettajan työvuorot on 10-11 tunnin pituisia tauko päälle, tämä syö kuljettajaa, moni on väsynyt ja vaihtanut alaa, kun kellon ympäri joutuu olemaan töissä, josku on sitten lyhyt 4-5 tunnin päivä, mutta normaali ihmisen 7-8 tunnin päivää harvoin!
Pitkät päivät väsyttävät ja ovat vaaraksi myös liikenneturvallisuutta ajatellen.
Näihin pitkiin päiviin on saatava muutos, normaalin mittainen työpäivä ja myöskin suomalaisia hakeutuu alalle.Pitkät päivät johtuvat varmaankin siitä, että Kuljettajia ei ole tarpeeksi ja jonkunhan on ajettava bussia kuitenkin, ei se voi varikollakan parkissa olla. Jotkut tykkää ajaa bussia pitkiä päiviä, mutta täytyy kyllä myöntää, että ei ole oikein, että ajatetaan liian pitkiä päiviä. Mutta näkisin sen niin, että kuljettaja pulastahan se johtuunee suurimmalta osalta. Kyllä näissä kirjoituksissa on siteeksi tottakin, mutta täytyy muistaa, että jos tuntuu siltä ettei jaksa niin olisi parempi antaa homma niille jotka jaksavat paahtaa pitkiä päiviä katsomatta työpäivän pituuteen, ja kyllä tauotkin pitäisi kuulua työaikaan. Eikös vain ole 1tunti palkatonta taukoa työajan aikana jos on pitkä päivä?
bussikuski -57 kirjoitti:
Pitkät päivät johtuvat varmaankin siitä, että Kuljettajia ei ole tarpeeksi ja jonkunhan on ajettava bussia kuitenkin, ei se voi varikollakan parkissa olla. Jotkut tykkää ajaa bussia pitkiä päiviä, mutta täytyy kyllä myöntää, että ei ole oikein, että ajatetaan liian pitkiä päiviä. Mutta näkisin sen niin, että kuljettaja pulastahan se johtuunee suurimmalta osalta. Kyllä näissä kirjoituksissa on siteeksi tottakin, mutta täytyy muistaa, että jos tuntuu siltä ettei jaksa niin olisi parempi antaa homma niille jotka jaksavat paahtaa pitkiä päiviä katsomatta työpäivän pituuteen, ja kyllä tauotkin pitäisi kuulua työaikaan. Eikös vain ole 1tunti palkatonta taukoa työajan aikana jos on pitkä päivä?
Ei tuo kuljettaja tilanne kyllä päivien pituuteen vaikuta millään lailla. Pitkiä päiviä siksi kun ei ole erillisiä ruuhkavuoroja, ruuhka-aikana kun on tuplamäärä autoja liikenteessä. Ja pitkien päivien vastapainoksi on yhtä monta lyhyttä(5-6 tuntia) päivää ettei jaksotunnit ylity..
- Meillä useimmiten
helbkuski kirjoitti:
Ei tuo kuljettaja tilanne kyllä päivien pituuteen vaikuta millään lailla. Pitkiä päiviä siksi kun ei ole erillisiä ruuhkavuoroja, ruuhka-aikana kun on tuplamäärä autoja liikenteessä. Ja pitkien päivien vastapainoksi on yhtä monta lyhyttä(5-6 tuntia) päivää ettei jaksotunnit ylity..
Kahdessa viikossa 6 pitkää ja 4 lyhyttä päivää.
- bbbbbbbbbbbbb
Päivät venytetään melkeen 12 tuntisiksi taukojen kanssa ja se tästä tekee niin rasittavaa.
Työaika 80 tuntia/2 viikkoa(Helb 76,30), 10 työpäivää, työpäivän pituus keskimäärin 8 tuntia(Helb 7,39)... tauot siihen päälle...
- mulla on ollut
Nobinalla viime vuosi ja tämä vuosi n.78,25 h/2 viikkojaksot, eli ei nuo päivät tuosta mene kuin ajoittain yli 8 tunnin per päivä.
- Kesä kuuma
Ei toi keskimääräinen ole mikään luku! Koita ajatella mikä kuormittavuus on kesähelteellä ajaa 11 tuntia ja tunnin tauko eli 12 tuntia kiinni aamu kello 7.00-19.00(eikä ilmastointia, tai ei toimi)
Ihan eri asia kuin tavallisen ihmisen kahdeksan tunnin päivä tai konttorityöntekijän 7 tunnin päivä( ei se 4 tunnin päivä joskus myöhemmin auta kun väsy iskee).
Myöskin maksetuilla tauoilla voidaan sidonnaisuutta pidentää vaikka 100 tuntia/kaksi viikkoa ja työaikaa on kulunut vain 80. tuntia.
Tässä on kysymyksessä juuri tämä: Bussinkuljettajalle 8 tunnin työpäivä, sinulla Helb-kuski on ilmeisesti normaalimpia päiviä, mutta älä yleistä, porukka rupeaa olemaan väsynyt!- Ex Kuxi
Koittakaa tehdä asialle jo viimeinkin jotakin. On aika herätä siitä unelmasta että kyllä se työnantaja armahtaa kun olemme kiltisti. Se on mennyttä maailmaa se. Mutta ryhdistäytykää ja vaatikaa porukalla parannusta päivienne rakenteisiin ja pituuksiin. Auto ei kulje ilman kuljettajia joten se on teidän omissa käsissänne.
- ts. sinä alat
olla väsynyt, mutta se ei ole kyllä työajoista kiinni, sillä et sä tee joka päivä noita 11 tuntisia. Eikä suomen kesässä ole kuumia päiviä kuin kymmenkunta koko kesäaikana. Luulet sä oikeesti et sä oot ainoo joka ratin takana leipänsä tienaa. Kaikki ei tosin jaksa narista kuten sä.
- Kesä kuuma
ts. sinä alat kirjoitti:
olla väsynyt, mutta se ei ole kyllä työajoista kiinni, sillä et sä tee joka päivä noita 11 tuntisia. Eikä suomen kesässä ole kuumia päiviä kuin kymmenkunta koko kesäaikana. Luulet sä oikeesti et sä oot ainoo joka ratin takana leipänsä tienaa. Kaikki ei tosin jaksa narista kuten sä.
Viime kesänä taisi olla 40 kuumaa päivää! Yksikin 11 tunnin päivä riittää, kun /jos kuljettaja saa sairauskohtauksen ajon aikana on vakava paikka ja näitä 11 tunnin päiviä voidaan sirotella 2. viikko listaan esim. 4-5 päivää ja ei ne ole ne 10. tunnin päivätkään helppoja.
Asia on, että 8. tunnin työpäivä, kyse työssäjaksamisesta ja liikenneturvallisuudesta.
- menkää jalostajalle
pakastevarastoon duuniin, ni ei tartte välittää lämpimästä. Siellähän sitten palelette 8 tuntia päivässä, ja saatte reumatismin alle kahden vuoden. Tai kuten ajattelunne edellyttää, eli heitäydytte sossun eläteiksi.
- Rattimies pitkältä
Tutustu asioihin, mistä puhut, bussinkulj. työstä et tiedä mitään.
Olen ollut rekkahommissa pitkään ja kiertänyt pakastevarastot, siellä pakkasessa ei kukaan ollut kuin jonkoin aikaa, karvalakki päässä ja turkishaalareissa, se kylmin osa oli eri huone, jossa ei oltu koko ajan työssä!
Bussinkuljettaja on työssään 40-50 asteen kuumuudessa olevassa bussissa jopa 11 tuntia päivässä ja talvella vedossa ja usein kylmässä bussissa.
Homma on kovaa, kovempaa kuin rahdin ajo, voin todeta 30 vuoden kokemuksella eli 20 vuotta rekkaa ja 10 vuotta linja-autoa. Työpäivät on kaupunkiliikenteessä saatava lyhyemmiksi. - 19+5
Rattimies pitkältä kirjoitti:
Tutustu asioihin, mistä puhut, bussinkulj. työstä et tiedä mitään.
Olen ollut rekkahommissa pitkään ja kiertänyt pakastevarastot, siellä pakkasessa ei kukaan ollut kuin jonkoin aikaa, karvalakki päässä ja turkishaalareissa, se kylmin osa oli eri huone, jossa ei oltu koko ajan työssä!
Bussinkuljettaja on työssään 40-50 asteen kuumuudessa olevassa bussissa jopa 11 tuntia päivässä ja talvella vedossa ja usein kylmässä bussissa.
Homma on kovaa, kovempaa kuin rahdin ajo, voin todeta 30 vuoden kokemuksella eli 20 vuotta rekkaa ja 10 vuotta linja-autoa. Työpäivät on kaupunkiliikenteessä saatava lyhyemmiksi.olet täysin oikeassa.
- aivan nii aivan nii
rattimies tooosi pitkältä. Vai pitkällä?
- rattimies jostain
pitkältä. Olet ollut vasta 10 budssihopmmissa, joten sähän oot ihan noviisi. sitte ku sulla on 30 vuotta bussihommia takana, ni alat sitte selittää et kuka tietää mistäkin.
- 19+2
joko taas alkaa tuo turhanpäiväinen paskan jauhanta. tyyliin minun lapion onkin paremman värinen kuin sulla . voi helv. nimim. kymmenen vuotta lisää tuolle rattimiehelle. ja kohta riittää.
- Ent. Kuljettaja
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/sokaistunut_bussikuski_tormasi_liikenteenjakajaan-katso_kuva/
Onkohan taas pitkät päivät ja helle syynä? Ihmettelen miten noin vaativassa työssä teetetään 11-12 tunnin työpäiviä.
Ammattitaidolla mennään, mutta kun ote herpaantuu, voi jälki olla pahempaakin.
Ammattiliitoilla olis töitä, työpäivä saatava normaalin mittaiseksi ja työolosuhteet kuntoon, busseihin toimiva ilmastointi, max 8 tunnin työpäivä kuljettajalle ja ajoajat kuntoon. - no johan nuo nyt
jo joksenkin ovat, eli busseissa on ilmastointi ja työajatkin ovat ihan kohtuulliset, eli n. 8-9 tntiset. Joitakin jopa 10-11 tuntisia mahtuu mukaan, mutta mies kestää ja akat valittaa. Ei noita nyt kuitenkaan pitkiä ole ku 2-4 2 viikko jaksoon, jotemn jos noita ei kestä, niin on syytä hakeutua vaikka lähihoitajaksi.
- Matti Maki
Ai, miksi sitten sattuu tommoisia vähän väliä, ajetaan tolpaan ja nukahdetaan rattiin, vantaalla muutama kuukausi sitten.
Olin alalla yli 25 vuotta ja rupesi hirvittämään, kaupunkiliikenteessä, nykytahdilla 10-11 tuntia kun ajaa on aivan kuin märkä rätti ja loppupäivästä rupeaa muisti pätkimään.
Joku koiranleuka naljailee, että keskimäärin, päivä 7-9 tuntia, todellakaan pidä paikkaansa , ne pitkät 10-11 tunnin päivät ovat liian raskaita ja eivät edusta liikenneturvallisuutta. Minäkin vaihdon alaa, kun loppui ruuti. - Busalla hiljaa
Matti Maki kirjoitti:
Ai, miksi sitten sattuu tommoisia vähän väliä, ajetaan tolpaan ja nukahdetaan rattiin, vantaalla muutama kuukausi sitten.
Olin alalla yli 25 vuotta ja rupesi hirvittämään, kaupunkiliikenteessä, nykytahdilla 10-11 tuntia kun ajaa on aivan kuin märkä rätti ja loppupäivästä rupeaa muisti pätkimään.
Joku koiranleuka naljailee, että keskimäärin, päivä 7-9 tuntia, todellakaan pidä paikkaansa , ne pitkät 10-11 tunnin päivät ovat liian raskaita ja eivät edusta liikenneturvallisuutta. Minäkin vaihdon alaa, kun loppui ruuti.suurimassa osassa busseista ei ole ilmastointia, aivan uusisa on, mutta se harvoin toimii ja ei sitä välitetä korjata/huoltaa, kun kyse vain kuljettajan työpaikasta.
Yli 9 tunnin päivä/sidonnaisuus on liikaa kaupunkiliikenteessä, tähän pitäisi Akt:n TEHRÄ JOTAIN!
Esim. Helbillä tällä hetkellä 103 ilmastoitua bussia. Aika paljon loppujenlopuksi. Ja kyllä niitä ilmastointeja korjataan jos kuljettajat vaan viitsivät täyttää niitä vikalappuja. Korjaamo kun ei muuten tiedä jos jokin autossa ei toimi. Ja päivien pituuksista; Ainakin meillä jos sidonnaisuusaika on tuo tällä hetkellä sallittu 12 tuntia niin työaika on lähes poikkeuksetta 9-11 tuntia(maksetut tauot siihen lisäksi). Tarkoittaa sitä että jos näitä pitkiä päiviä on kahdessa viikossa esim. 5, täytyy toiset 5 päivää olla kaikki reilusti alle 6 ja puoli tuntisia. Kyllä kaikki varmaan osaavat laskea että viisi esim.10 tunnin päivää tekee 50 tuntia, toiselle viidelle päivälle jää enää 26 ja puoli tuntia, n. 5 ja puoli tuntia/päivä! Miksi nämä lyhyet päivät unohtuu mainita? Tämä ei ollut puolustuspuhe vaan faktaa... :D
- ex Kuxi
Ei unohdu lyhyet päivät mainitsematta helbkuskille. Tässä tulee:
Lyhyet päivät venytetään taukojen avulla siten että työaikaulottuma on kuitenkin sama kuin niinä pitkinäkin päivinä. Olet kiinni työssäsi koko kellonympäryksen etkä niitä hyppytuntejakaan voi hyödyntää varsinkaan jos kauempana asut.
Katsos kerron nyt niin että helbkuski, sinäkin ymmärrät , joten lue ja ymmärrä...mieti lukemaasi...yritä ymmärtää kun luet ja ajattele mitä luet ja yritän kirjoittaa selkokielellä jatkoa:
Lyhyt päivä , 5 tuntia. (pysytkö perässä?)
Sen 3 ensimmäistä tuntia ja sitten tauko 5 tuntia välissä. (oletko kärryillä ,jos et aloita alusta?)
Tauon jälkeen ne 2 jäljellä olevaa työtuntia ja näin olet ollut kiinni työssäsi 10 tuntia joten keskustelu helbin lyhyistä päivistä voitaneen päättää tähän.
Eikä tilannetta paranna taukojen maksettavuus. Käärinliinoissa ei ole taskuja , sanotaan. Moni on nääntynyt ja nääntyy vielä työnsä ääreen ennenkuin ehtii liksoistansa , niistä pienistäkään nauttia. ex Kuxi kirjoitti:
Ei unohdu lyhyet päivät mainitsematta helbkuskille. Tässä tulee:
Lyhyet päivät venytetään taukojen avulla siten että työaikaulottuma on kuitenkin sama kuin niinä pitkinäkin päivinä. Olet kiinni työssäsi koko kellonympäryksen etkä niitä hyppytuntejakaan voi hyödyntää varsinkaan jos kauempana asut.
Katsos kerron nyt niin että helbkuski, sinäkin ymmärrät , joten lue ja ymmärrä...mieti lukemaasi...yritä ymmärtää kun luet ja ajattele mitä luet ja yritän kirjoittaa selkokielellä jatkoa:
Lyhyt päivä , 5 tuntia. (pysytkö perässä?)
Sen 3 ensimmäistä tuntia ja sitten tauko 5 tuntia välissä. (oletko kärryillä ,jos et aloita alusta?)
Tauon jälkeen ne 2 jäljellä olevaa työtuntia ja näin olet ollut kiinni työssäsi 10 tuntia joten keskustelu helbin lyhyistä päivistä voitaneen päättää tähän.
Eikä tilannetta paranna taukojen maksettavuus. Käärinliinoissa ei ole taskuja , sanotaan. Moni on nääntynyt ja nääntyy vielä työnsä ääreen ennenkuin ehtii liksoistansa , niistä pienistäkään nauttia.ex Kuxi(vieläkö olet kärryillä?). Milloin olet ollut viimeksi Helbillä töissä?(mukana?) Ennen vuodenvaihdetta 2010-2011 Helbillä oli ruuhkavuorot joissa työaika todellakin meni mainitsemallasi tavalla mutta tällä hetkellä noita ns. ruuhkasarjoja on vain muutama, eikä ole vielä omalle kohdalle sattunut. Ja talossa oli lukematon määrä kuljettajia jotka halusivat ajaa ruuhkavuoroja, kyllä viiden tunnin tauolla ehtii jo aika paljon tehdä! Niin että tiedän kyllä tästä asiasta jotain, 15 vuodessa kuitenkin jotain pientä päähän jäänyt...
- ex Kuxi
helbkuski kirjoitti:
ex Kuxi(vieläkö olet kärryillä?). Milloin olet ollut viimeksi Helbillä töissä?(mukana?) Ennen vuodenvaihdetta 2010-2011 Helbillä oli ruuhkavuorot joissa työaika todellakin meni mainitsemallasi tavalla mutta tällä hetkellä noita ns. ruuhkasarjoja on vain muutama, eikä ole vielä omalle kohdalle sattunut. Ja talossa oli lukematon määrä kuljettajia jotka halusivat ajaa ruuhkavuoroja, kyllä viiden tunnin tauolla ehtii jo aika paljon tehdä! Niin että tiedän kyllä tästä asiasta jotain, 15 vuodessa kuitenkin jotain pientä päähän jäänyt...
Kärryillä ollaan. Helbiltä läksin 2011 oltuani talossa himpun verran kauemminkin kuin sinä , kun niitä ruuhkasarjoja rupesi tulemaan järjestään kaikki ajot. Sulla on joko hyvä tuuri tai toisenvärinen kieli kuin muilla kavereilla jos olet niiltä onnistunut välttymään. Ehkä tiedät jotakin Helbin asioista , mutta et näköjään ihan kaikkia.Voi olla että vieläkin on heitä jotka tykkäävät olla 12 kin tuntia kiinni työssään niissä ruuhkan kaltaisissa maksettujen taukojen päivissä, mutta minä en.Nykyaikana siellä määrätään mitä joudut ajamaan ja vaikutusmahdollisuutesi ovat minimaaliset . Tietysti poislukien nuoleskelijat.
Mutta nopeasti oppivana ja useamman ammatin omaavana , ennenkaikkea vaikeitten tekstien , myös sopimustekstien ja juridiikan taitajana sain nopeasti uutta työtä eri alalta kun vain etsin hieman.
Kyllä sinunkin , helbkuski hyvä , kannattaisi laajentaa sivistystasoasi , sillä...tuurikin loppuu joskus ja saatat joutua sinäkin siellä töihin. ex Kuxi kirjoitti:
Kärryillä ollaan. Helbiltä läksin 2011 oltuani talossa himpun verran kauemminkin kuin sinä , kun niitä ruuhkasarjoja rupesi tulemaan järjestään kaikki ajot. Sulla on joko hyvä tuuri tai toisenvärinen kieli kuin muilla kavereilla jos olet niiltä onnistunut välttymään. Ehkä tiedät jotakin Helbin asioista , mutta et näköjään ihan kaikkia.Voi olla että vieläkin on heitä jotka tykkäävät olla 12 kin tuntia kiinni työssään niissä ruuhkan kaltaisissa maksettujen taukojen päivissä, mutta minä en.Nykyaikana siellä määrätään mitä joudut ajamaan ja vaikutusmahdollisuutesi ovat minimaaliset . Tietysti poislukien nuoleskelijat.
Mutta nopeasti oppivana ja useamman ammatin omaavana , ennenkaikkea vaikeitten tekstien , myös sopimustekstien ja juridiikan taitajana sain nopeasti uutta työtä eri alalta kun vain etsin hieman.
Kyllä sinunkin , helbkuski hyvä , kannattaisi laajentaa sivistystasoasi , sillä...tuurikin loppuu joskus ja saatat joutua sinäkin siellä töihin.Varmaan sitten sitä tuuria... :D tai halua oppia muutakin bussilla ajon lisäksi ja päästä sitten ihan pyytämättä vähän helpommalla... olen joskus kuullut että viisas pääsee vähemmällä... mutta hienoa että nyt olet löytänyt hyvän ammatin, onnea.
- hienoa että osaat
ex Kuxi kirjoitti:
Kärryillä ollaan. Helbiltä läksin 2011 oltuani talossa himpun verran kauemminkin kuin sinä , kun niitä ruuhkasarjoja rupesi tulemaan järjestään kaikki ajot. Sulla on joko hyvä tuuri tai toisenvärinen kieli kuin muilla kavereilla jos olet niiltä onnistunut välttymään. Ehkä tiedät jotakin Helbin asioista , mutta et näköjään ihan kaikkia.Voi olla että vieläkin on heitä jotka tykkäävät olla 12 kin tuntia kiinni työssään niissä ruuhkan kaltaisissa maksettujen taukojen päivissä, mutta minä en.Nykyaikana siellä määrätään mitä joudut ajamaan ja vaikutusmahdollisuutesi ovat minimaaliset . Tietysti poislukien nuoleskelijat.
Mutta nopeasti oppivana ja useamman ammatin omaavana , ennenkaikkea vaikeitten tekstien , myös sopimustekstien ja juridiikan taitajana sain nopeasti uutta työtä eri alalta kun vain etsin hieman.
Kyllä sinunkin , helbkuski hyvä , kannattaisi laajentaa sivistystasoasi , sillä...tuurikin loppuu joskus ja saatat joutua sinäkin siellä töihin.noita vaikeita tekstejä ja ihan juridikkaakin. Kylä sun kelpaa. Kas ku noi fiksumies sitte viihty näissä paskahommissa, noin mahottoman kauan. Mitkä nuo ammattis ovatten? Lapiomies,haravamies,apumies , joutomies ja tietty juridikkaa tuntevana lakimies. Hyvin menee , mutta menköön vai mitä? :D
- ex Kuxi
hienoa että osaat kirjoitti:
noita vaikeita tekstejä ja ihan juridikkaakin. Kylä sun kelpaa. Kas ku noi fiksumies sitte viihty näissä paskahommissa, noin mahottoman kauan. Mitkä nuo ammattis ovatten? Lapiomies,haravamies,apumies , joutomies ja tietty juridikkaa tuntevana lakimies. Hyvin menee , mutta menköön vai mitä? :D
Enpä kerro. Sulle tulis vain paha mieli.
Eikä se paskahomma ennen tätävuotta ja diktatuuria ollut ollenkaan.
- julleki
tänää 10 tuntia ja nyt olut ja makkaraa telkku ja sit zzzzzzzzzzzzzzz
- ex Kuxi
Tänään 8 tuntia ja vähän allekin. Sitten samat eväät mutta päivä päättyi jo hyvissä ajoin.
- Talkoo-Taavetti
Jäsenistöstä on kiinni miten aktiivisesti olette halukkaita ajamaan työaikojenne normalisointia.
Meiltä kyllä apua tulee tarvittaessa lakkovahti / ruuttapartioiden muodossa kun taisteluun ryhdytään. Saadaan ensiksi torjuttua hallituksen ajama käärmettä pyssyyn irtisanomislaki pikkufirmoihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 271368
Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka621240Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha91165Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.291125Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?131078Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot641057Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan311027Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se71023Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61022Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne141011