Mitä se on? Olen ns pitkäaikaistyötön ja ajattelin kokeilla kyseistä mahdollisuutta, eli työnantaja ottaisi minut työelämänvalmennukseen. Saan kait sen saman työmarkkinatuen ja ylläpitokorvauksen 9e vrk, hyödynkö rahallisesti yhtään? menetänkö jotain saavutettuja etuuksia kuten asuntotuki, sossun perusraha yms? Pitääkö minun siis olla 8h joka päivä ja miten pitkä aika on? 12kk? Olisi ainakin jotakin tekemistä tyhjille päiville. Onko ikäni kenties esteenä valmennukseen? olen 49 vuotias mies.
Työelämänvalmennus?
3
80
Vastaukset
- tue laskee
Kyllä, kaikki tulo huomioidaan, eli voit jopa jäädä miinukselle, eli saata vähemmän käteen kuin työttömänä. Näin mulle kävi. Olin vuoden palkkatukityössä, ja käteen jäi 50 e vähemmän kuin työttömänä, mutta silti asumistuki laski.
Ei työttömän kannata mennä tuommoisiin töihin, mistä ei saa kunnon palkkaa. - vieerrass
Kyllä ylläpitokorvaus ja työmakkinatuki tulee normaalisti. Ei pitäisi vaikuttaa asumistukeen ym , koska ylläpitokorvaushan on niin pieni ja se ei saa vaikuttaa. kuten ei siihen ei vaikuta puolisonkaan tulot. Itse olen työelämä valmennuksessa 6h päivässä arkipäivisin 3kk . Viikonloppu ja iltatöitä ei saa teetättää.. Ajanjakson pituuden saa periaatteessa itse valita.
9 euroo on "ilmaista tuloa" eli siis sitä ei vähennetä mistään. Saat sen aina ja riippumatta jos osallsitut.
TEV on kikkailutermi. Se on sitä että menet jonnekin firmaan ja teet siellä duunia sen mukaan mitä on sovittu.
Työsuhteeseen tuo tuskin tulee johtamaan ellei kyseessä ole yritys johon sinulla on jo jonkinlaisia suhteita ja osaamisesi on jollain tasolla ja olet jollain tavalla luotettavaksi tunnettu ihminen joka halutaan töihin. Jos menet vain radnom-firmaan on kaikkein todennäköisintä että sinulle tarjotaan vain lisää harjoittelua siihen saakka kunnes tajuat että työtä ei tipu.
Mutta jos katsot että tietty määrä työtä on 9 euroa päivässä arvoinen ja haluat kokeilla niin ei muuta kuin sorvin ääreen. Tee vain kuukauden pituisia sopimuksia koska sopimus on velvoittava, ja jos alkaa otsasuoni paukkumaan niin ei tarvi sitten turhaan tehdä.
Eli sun kannattaa ajatella sitä työsuhteena josta maksetaan 9e per päivä ja työantaja ei odota sinusta mitään eikä ole missään oleellisessa velvollisuudessa mihinkään kanssasi. TEV:issä on varmasti joku minimituntimäärä, oman harkinnan kanssa teet joko minimimäärän tai jos haluat leikkiä kilttiä pikku koiraa niin teet täyden työpäivän. Mihinkään se ei työnantajaa velvoita, mutta jos teet hyvää työtä niin tottakai ne sinut sinne ottavat ilmaiseksi työntekijäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713