Vanhat putiikit

Tuula Upasta

Kävin pitkästä aikaa kotiseudullani, josta lähdin maailmalle 40 vuotta sitten. Shoppailin kaupungilla ja tsekkailin vanhoja putiikkeja. Ei löytynyt Muotitalo Maijaa, Leino-Korpikoskea, Aino-Asua, Osuuskauppaa. Silloin 40 vuotta sitten pystyi laskemaan sormilla kaikki vaatekaupat. Nyt on tilalle tullut monenlaista kauppaa, joita löytyy muualtakin päin Suomea.
Ikävä tuli vanhaa Muotitalo Maijaa ja sen ystävällistää henkilökuntaa.
Ystävättäreni, joka laksi pois Seinäjoelta noin 10 vuotta sitten, ihmetteli missä on Pizza Center. Niin se kaikki muuttuu. Uutta tulee, vanhat menöö pois. Ja ikävä jää.

13

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

No eipä niitä "villejä" löydy muualtakaan Suomesta, ketjut ovat tuhonneet persoonallisuuden ja samaa kauppaa, toistensa kopioita, etelästä pohjoideen.. alueiden omat piirteet ovat kadonneet.

• Ou jea:.!1%#?+

.

"Thäts gloubaal käpitälism!"

.

• Jossu.

Pizza Center taisi kuolla vasta viime talvena. Loistavaa herkullista pizzaa niillä oli. Oli vain niin sikamaisen pienia, ohuita ja kalliita ettei tullut moneen vuoteen käytyä siellä eikä kyllä kukaan tuttukaan muista siellä enää 2000-luvulla käyneensä.

Mutta pizzat oli kaupungin parhaita. Ellei olisi kaatunut olisin saattanut ensi talvena taas käydä.

Eikös Muotitalo Maija toimi uudessa paikassa jollain uudelle nimellä nykyään kun kaikkien nimi pitää olla joko ulkomaankielinen tai sitten sellainen joka kuulostaa latinalta muttei tarkoita mitään?

• pizza center

oli joskus parhaita!!! ei enää vuosiin :( itselle ei hinnalla ole väliä jos tuote on kunnossa!!!

• Kaikkien putiikkien

.

nimi on nykyään joku europlaneering

.

• fsgerrr

No ei kenenkään varmaan Muotitalo maijaa tuu ikävä. Eihän siell ees käyny kukaan.

• 9+5

No itse ostin sieltä ainakin kaikki juhlavaatteet ja myös kesäksi töissä pidettäviä työvaatteita. Talvella kun on työpuku. Maijassa oli hyviä myyjiä jotka löysi ainakin minulle sopivat vaatteet hyvinkin. Nyt ei tule käytyä vastaavassa liikkeessä kovinkaan usein, bonussysteemistä ei tule mitään etuja. Tampereelta Sokokselta olen ainakin itse löytänyt sopivia vaatteita.Pidän Gerry Weberin hameista, Seinäjoella valikoimat on vain niin suppeat. Sama hame tulee sitten vastaan monen päällä.

• hymyillään...
        9+5 kirjoitti:

No itse ostin sieltä ainakin kaikki juhlavaatteet ja myös kesäksi töissä pidettäviä työvaatteita. Talvella kun on työpuku. Maijassa oli hyviä myyjiä jotka löysi ainakin minulle sopivat vaatteet hyvinkin. Nyt ei tule käytyä vastaavassa liikkeessä kovinkaan usein, bonussysteemistä ei tule mitään etuja. Tampereelta Sokokselta olen ainakin itse löytänyt sopivia vaatteita.Pidän Gerry Weberin hameista, Seinäjoella valikoimat on vain niin suppeat. Sama hame tulee sitten vastaan monen päällä.

Mode Aukia Epstorilla on entinen Muotitalo Maija ja sitä omistaa Jaakon ja Marjon Timo-poika vaimonsa kanssa. Olipa mukavaa kuulla lämpimiä ajatuksiasi myyjistä. Monet ovat varmaan jo ansaitulla eläkkeellä niistä myyjistä joita ehkä kaipailit, mutta kerron heille piristäviä terveisiä, jos satun tapaamaan.
        Nykyisetkin myyjät Mode Aukialla ovat miellyttäviä ja asiansa osaavia, poikkea joskus Epstorille tutustumaan liikkeeseen.

• Hallevi

Pizza Centerissä tosiaan oli niin ohkasia ne pizzat että niitä olisi pitönyt syödä 5 ennenkuin nälkä olisi lähtenyt.

Maija tosiaan oli ennen kypsemmän naisväen ykkösostospaikka mutta nytten heillä ei ole enää mitään kun tuollaiset modat sunmuut tavoittelee vain nuoria.
      Kokonaiselle isolla asiakaskunnalle joka kantoi Maijaa vuosikymmeniä käännettiin selkä.

• lisbet j

Nuoret tuoneet uudet tuulet Modaan, mutta kyllä sieltä löytyy myös keski-iän ylittäneillekin valikoimaa. Vogliasta kauppakadulta löytyy hyviä kotimaisia vaatteita kypsempienkin naisten makuun ja vaatekokoja on myös suurenmoisille naisille.

• IIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Samalla varmaan huomasit, miten rumentumisen lyhyt historia oli jakunut ja tehnyt ympäristöstä lähes käyttökelvottoman niin asiakkaille, asukkaille kuin liikkeenharjoittajille.

• Ei enää Modaan

Hei hymyillään...Oletko mahdollisesti sen kaupna myyjä kun noin kirjoittelet. Itse sain siellä huonoa palvelua eräältä, ylpeältä, tylyltä 50 vee naiselta. Enpä ostanut siltä mitään vaan menin Momentiin.

• tanttuunen

joo tosi harmi et pizza-center lopetti :( maijasta en ole itsekään löytäny hetkeen mittään.. mutta on nuita muitakin liikkeitä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe