Olen lukenut muutaman viikon ajan tämän palstan kirjoituksia. Niissä on käsitelty mm kastetta ja pelastumista. Itse olen luterilaisen kirkon jäsen. En ymmärrä näitä käsitteitä joista kirjoitetaan.
Ensin kysymys kasteesta? Voiko se olla niin, että vauva syntyy ´uudeksi´ kasteessa vaikka ei ymmärrä puhetta. Synnyinkö uudeksi kun minut kastettiin? Minua askarruttaa se, että pappi ja minun vanhemmat päättivät kastepäivästäni. Minä en ymmärtänyt siitä mitään. Oliko siis papilla ja minun vanhemmilla oikeus määrätä, että heidän sopimalla ajalla ja tavalla ´synnyin uudeksi´? Jos Jumala on olemassa niin voidaanko häntä käskeä? Voidaanko Jumalaa käskeä myös muissa asioissa?
Toinen kysymys koskee niitä miljoonia tai miljardeja ihmisiä joille ei koskaan ole kerrottu Jeesuksesta? Miten heidän käy? Pääsevätkö he taivaaseen? Jossain joku kirjoitti, että lapset pääsevät, mutta entä aikuiset, jotka eivät tiedä mitään Jeesuksesta, koska uskovat eivät ole hänestä heille kertoneet. Voiko taivaaseen päästä aikuinen vaikka ei ole kuullut Jeesuksesta eikä siksi voi uskoa häneen.
Kysymykseni eivät ole pilamielessä tehtyjä. Palstaa luettuani olen alkanut lukemaan myös raamattua, mutta nämä ja monet muut kysymykset eivät vielä ole minulle selvinneet. Rippikoulussa näitä asioita ehkä selvitetettiin, mutta ei ne mieleen jääneet. Tytöt kyllä jäivät. Kirkossa olen käynyt kevään aikana kolme kertaa, mutta ei pappi ole näistä asioista puhunut. Tuli vähän paha mieli, kun yritin päästä keskustelemaan kirkonmenon jälkeen hänen kanssa, mutta hän oli julkaissut jonkun kirjan, joka oli myynnissä kirkon eteisessä, eikä hänellä ollut aikaa minulle, kun esitteli kirjaansa siitä kiinnostuneille.
Raamattua tunteville minua askarruttavia kysymyksiä ?
41
147
Vastaukset
- +
Kirkossa on työntekijöitä ihan sitä varten että he keskustelevat henk.kohtaisesti mieltä askarruttavista asioista. Papeilla on sovitut aikataulut omiin toimiinsa joten heitä kiire nakkelee. Raamattu-ja nuorteniltoja sekä kaikenlaista toimintaa on paljon joissa keskustellaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Rohkeasti vain kysymään ja mukaan toimintaan jos hengelliset asiat kerran kiinnostaa.
Yksi varmimpia tapoja päästä orastavasta hengellisestä herätyksestä irti ja takaisin paatumuksen kylmään syleilyyn on mennä kysymään papilta pelastuksen ohjeita.
Sokea ei voi taluttaa, kun ei itsekään tiellä pysy.
En väitä kaikkia pappeja hengellisesti sokeiksi, mutta pysyäkseen luterilaisen kirkon virassa on sokeudelle annettava sijaa, mm.kasteasiassa ja Jumalan tahdon tekemisessä.
Tämä on vain realismia, ei muuta.- minä42
Semper.Fidelis kirjoitti:
Yksi varmimpia tapoja päästä orastavasta hengellisestä herätyksestä irti ja takaisin paatumuksen kylmään syleilyyn on mennä kysymään papilta pelastuksen ohjeita.
Sokea ei voi taluttaa, kun ei itsekään tiellä pysy.
En väitä kaikkia pappeja hengellisesti sokeiksi, mutta pysyäkseen luterilaisen kirkon virassa on sokeudelle annettava sijaa, mm.kasteasiassa ja Jumalan tahdon tekemisessä.
Tämä on vain realismia, ei muuta.Paitsi jos on uudestisyntynyt pappi... Meillä täällä on ainakin yksi luterilainen pappi joka on kirkkaasti uudestisyntynyt ja julistaa evankeliumia missä ikinä pääseekin puhumaan. Kiitos Herralle hänestä...
Kysyit: >>Voiko se olla niin, että vauva syntyy ´uudeksi´ kasteessa vaikka ei ymmärrä puhetta. Synnyinkö uudeksi kun minut kastettiin?>entä aikuiset, jotka eivät tiedä mitään Jeesuksesta, koska uskovat eivät ole hänestä heille kertoneet. Voiko taivaaseen päästä aikuinen vaikka ei ole kuullut Jeesuksesta eikä siksi voi uskoa häneen
- Diak. skp.
Kuka on sinun maallinen hengellinen isäsi ja seurakuntasi. Mistä kysyt neuvoja kun haluat jotain tietää? Onko se kenties tämä netti ja nämä ihmiset täällä vai oletko muiden yläpuolella ja tiedät kaikki kysymättäkin joka asiasta (omavanhurskaus). Mistä olet saanut/kuullut tietämyksesi tähän mennessä.
Diak. skp. kirjoitti:
Kuka on sinun maallinen hengellinen isäsi ja seurakuntasi. Mistä kysyt neuvoja kun haluat jotain tietää? Onko se kenties tämä netti ja nämä ihmiset täällä vai oletko muiden yläpuolella ja tiedät kaikki kysymättäkin joka asiasta (omavanhurskaus). Mistä olet saanut/kuullut tietämyksesi tähän mennessä.
Seurakuntayhteyksiä en uteliaisuutesi vuoksi ryhdy jakelemaan. Kukaan muukaan keskustelija ei ole siihen velvollinen.
Keskustelupalstan tarkoitus ei ole tyydyttää nimettömien puskatirkistelijöiden henkilökohtaisia mielihaluja.
Sen voin sanoa, että seurakuntataustani on järjestyksessä, älä ole siitä huolestunut. Oen saanut ja saan hyvää Sanan opetusta.
Tärkein "tietämyksen" lähde on Raamattu, kysyit sitäkin.
Jumalan Pyhä Henki on luotettavin opas Sanan oppimiseen.
- Diak. skp.
Et Semper vastannut hänelle kysymykseen voiko taivaaseen päästä ilman että on kuullut pelastuksen sanomaa. Miksi? Etkö tiedä? Raamatusta sekin asia selviää. Kirjoitit niin halukkaasti niin vastaa nyt kysyjälle mitä hän haluaa tietää.
Vai olisiko parempi ohjata hänet sellaisen henkilön luo joka tietää. - body
Ensiksi tuo kaste,: sen voisi rinnastaa kasvojen pesuun, sillä kaste jonain muuna toimenpiteenä on täysin fktiivine käsite.
Kasteessa ei synnytä, ei kuolla eikä ruokailla, sillä se on vedellä huuhtelu ja sen tarkoitukseksi voisi nimetä ihan mitä vaan.
Nuo miljardit joita ei ole kastettu ja jotka eivät ole evankeliumista mitään kuuleet.
Ihmisillä on oikeustaju / omatunto / sisäinen kello ja sen mukaan ihminen voi suunnistaa ja perille taivaaseen tulee.
Jeesus sanoi " autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.." eli tuossa on myös tienviitta taivaaseen. - minätaas...
Kysyit kasteesta? Et syntynyt uudesti vauvakasteessa. Nimen sait, ja liitettiin kirkon jäseneksi, mutta mitään hengellsitä, eli Ylhäältä tapahtuvaa, Hengestä syntymistä ei tapahtanut.
1Kor 12:13. " ...sillä me olmme kaikki yhdessä HENGESSÄ kasteut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. "
Siinä on selkeä opetuksen Sana, mitä tapahtuu kun ihminen uudestisyntyy. Kasteessa kyllä, mutta ei vesikasteessa, ei vauva -eikä uskovien kasteessa. Mikään vesikaste ei voi synnyttää ketään uudesti.
Kun synnytään uudesti YLHÄÄLTÄ, synnytään HEGESTÄ, kaste saadaan Jumalan Hengessä, ja sitä saa oikein juoda, kastevettä ei voi juoda, järkikin sen sanoo, eikä siinä kraana vedessä voi olla Henkeä Ylhäältä.
Tässä Hengen kasteessa liitettään Kristukseen sisäisesti Hengessä, saadaan Hengen sinetti sismpään, tullaan Jumalan lapseksi.
Ja sitten kun JO ollaan synnytty Jumalan voimasta uudeksi, mennään vesikasteelle, jossa kasteesssa liitettän seurakuntaan, eli Kristuksen ruumiiseen, siinä lupaudutaan seuraamaan Jeesusta tunnustuksellisesti. Samalla saadaanJumalan lupaus hyvästä omastanuuosta.
Jumala tuomitsee kaikki ne, jotka ei koskaan ole kuuleet evankeliumia, varmaan Kaikkitietämyksensä perusteella, koska Hän tietää, kuka heistä olisi kuullessaan eavankeliumin, ottaneet sen vastaan?
Jos haluat oikeasti jutella, mene rohkeasti HELLUNTAIseurakuntaan, siellä sinut ohjataan oikealle tielle. Kysele tarkasti kaikkia kysymyksiä mikä askarruttaa Raamatusta. - Onko Jumala totta?
Yksi kysymys lisää. Sitä ennen kiitos vastauksista. En kaikkea lukemaani kyllä ymmärtänyt.
Luin Johanneksen evankeliumin kahteen kertaan. Joku tällä palstalla tai jossakin kirjasessa neuvoi aloittamaan raamatun lukemisen siitä.
Kysymykseni on, että voinko rukoilla Jeesusta? Raamatussa on paljon paikkoja, mutta Johanneksen evankeliumin luvussa 9 ja jakeessa 38 sanotaan, että sokeudesta parantunut mies rukoili Jeesusta. Voiko Jeesusta rukoilla vaikka ei ole vielä parantunut sokeudesta? Kertomuksissa Jeesuksesta on jotain sellaista, että tulee halu muuttaa oman nimimerkin ylösalaisin.- Hän vastaa sulle.
Rukoile Jeesusta.
- + risti vain
Jumala on totta. Raamattu on kokonansa totuus. Jeesus oikein odottaa, että saisi kuulla sinun puhuvan Hänelle. Ja Hän haluaa myös ilmaista itsensä sinulle. Jumalan tuomio on oikeudenmukainen. Jokainen ihminen tekee tavalla tai toisella valinnan Valkeuden ja pimeyden välillä. Ja sen mukaan määräytyy ikuisuuskohtalomme.
(Kerroit, että olet paljon lukenut tätä palstaa. Olet ehkä lukenut myös nimimerkin tekstejä eli minun tekstejäni. Mutta aina välillä joku toinen ottaa tuon nimimerkin käyttöönsä niinkuin tämänkin ketjun alkupuolella.)- Ettet ees häpee
Haiseeko omavanhurskaus nimimerkillä ?
- + risti vain
Ettet ees häpee kirjoitti:
Haiseeko omavanhurskaus nimimerkillä ?
Ilmeisesti tarkoitat nyt nimimerkillä minua, etkä tuolla alkupuolella kirjoittavaa. Selventäisitkö, mikä kommentissani oli omavanhurskasta ja hävettävää!
- Samadhi
Ensimmäiseen kysymykseesi sanon, että ihminen ei synny uudesti kasteessa. Jokainen ihminen on syntyessään (ja ennen sitäkin) puhdas ja viaton vieraamme enkeleiden maasta; ja on sellaisenaan iankaikkisen elämän perillinen ilman mitään tomenpiteitä ja riippumatta siitä, minkä kulttuurin tai uskonnon piiriin hän syntyy. Tämä sen ansiosta, että 2000 vuotta sitten Jeesus lunasti koko ihmiskunnan. (Lue Hesekiel 18 luku)
Toiseksi. Paavali kirjoittaa roomalaisille 2 luku:
Sillä Jumala ei katso henkilöön.
12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
Eli siis mikään jeesustelu ei ole pelastuksen ehto. "Hedelmistään puu tunnetaan", sanoi Jeesus ja tämä tarkoittaa ennen kaikkea tekoja ja tekemättä jättämisiä ja viimeisellä tuoiolla moni jeesustelija huomaa jäävänsä porttien ulkopuolelle sen vuoksi, että hyvät teot puuttuvat. (Matt. 25:33 ss) - ei nimmaria
Kasteessa sinut otetaan Jeesuksen OPETUSLAPSEKSI ja siitä alkaa tie Jumalan luokse. Jumala opettaa kaikki kastetut Itse, mutta kaikki kastetut eivät ota opetusta vastaan. Sinulle luvattiin Pyhän Hengen osallisuus kasteessa ja jos olet saanut kasteen jälkeen opetusta, niin Pyhä Henki on Jumalan Sanan mukaisen opetuksen kirkastaja. Jos et ole saanut Jumalan Sanan mukaista opetusta Jeesuksen käskyn mukaan, niin Pyhällä Hengellä ei ole ollut kanssasi tekemistä, sillä Hän kirkastaa vain JUMALAN SANAN, Jeesuksen ja on siellä läsnä missä Jeesuksesta puhutaan ja Hänen opetuksiaan kuullaan.
Jos sinut on luvattu Jeesuksen opetuslapseksi kasteessa, niin vaikka opetuksen saanti olisi viivästynytkin, saat alkaa nyt oppimisen ja se tapahtuu Jumalan Sanaan tutustumisen kautta. Voit olla varma, että Pyhä Henki on valmiudessa ja sitä Hän on ollut kasteestasi asti.
Jumala kastaa Itse heidät, jotka siirtää Jumalan Pojan perustamaan valtakuntaan ja siksi Johannes Kastaja kertoo hänen jäljessään tulevasta suuresta Kastajasta.
Täällä yhdelläkään kastajalla ei oli niin suurta viisautta, että kykenisi arvioimaan kuka on Pyhän Hengen ja tulen kasteelle kelvollinen. Jumalalla on se viisaus ja siksi Hän kastaa Itse omansa ja se tapahtuu ylhäältä, ei täällä alhaalla.
Mikä on heidän kohtalonsa, jotka eivät ole saaneet opetusta ollenkaan Jeesuksesta? Raamattu kertoo kansakuntia hukkuvan sen takia, että isät hylkäsivät Elävän Jumalan. Ihmiset ovat jääneet opetuksesta osattomaksi isien syntien ja paatumisten tähden. Jo aivan alussa ihmiset ovat erottautuneet Jumalaan uskoviksi, tai Häntä vastustaviksi.
Kiitos Jumalalle, että olemme saaneet syntyä kristinuskon maahan.Täällä kaikilla on mahdollisuus tulla tuntemaan Elävä Jumala.
Lain alaiset tuomitaan lain mukaan ja vapaat tuomitaan vapauden lain mukaan.- Samadhi
Nurkkapatriootti sinä olet; ja syvällä harhaopissa.
Jumala toimii kaikkialla maailmassa niiden ihmisten kautta, joila on herkkyyttä Jumalan Hengen johdatukselle. On toiminut jo tuhansia vuosia ennen ensimmäisenkään Raamatun luvun kirjoittamista ja tulee toimimaan jatkossakin.
"Kaikki sielut ovat minun", sanoo Herra. " Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava", jakuu edelleen Hesekiel 18 luvussa. - ei nimmaria
Samadhi kirjoitti:
Nurkkapatriootti sinä olet; ja syvällä harhaopissa.
Jumala toimii kaikkialla maailmassa niiden ihmisten kautta, joila on herkkyyttä Jumalan Hengen johdatukselle. On toiminut jo tuhansia vuosia ennen ensimmäisenkään Raamatun luvun kirjoittamista ja tulee toimimaan jatkossakin.
"Kaikki sielut ovat minun", sanoo Herra. " Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava", jakuu edelleen Hesekiel 18 luvussa.Miten luulet kykeneväsi synnittömään elämään? Voin vakuuttaa sinulle, että vaikka teet mitä, niin synti asuu sinussa. Vain usko Jeesukseen antaa sinulle ymmärryksen ja voiman elää ilman syntiä. Jeesus on sovittanut jokaisen USKOVAISEN ristintyön kautta Jumalan kanssa ja vain uskomalla Tiehen, joka johdattaa Jumalan luokse ihminen saa voiman hyljätä synnin ja silloin ihmisestä tulee VAPAA. Todella vapaa.
Voit luulla olevasi synnitön koska et tiedä, että lain rikkomista on paha ajatuskin lähimmäisestä. Hallitsetko ajatuksesi? Jeesus on niin suuren voiman omistava, että Hän hallitsee omissaan kaiken ja pitää omansa suojassaan. - Samadhi
ei nimmaria kirjoitti:
Miten luulet kykeneväsi synnittömään elämään? Voin vakuuttaa sinulle, että vaikka teet mitä, niin synti asuu sinussa. Vain usko Jeesukseen antaa sinulle ymmärryksen ja voiman elää ilman syntiä. Jeesus on sovittanut jokaisen USKOVAISEN ristintyön kautta Jumalan kanssa ja vain uskomalla Tiehen, joka johdattaa Jumalan luokse ihminen saa voiman hyljätä synnin ja silloin ihmisestä tulee VAPAA. Todella vapaa.
Voit luulla olevasi synnitön koska et tiedä, että lain rikkomista on paha ajatuskin lähimmäisestä. Hallitsetko ajatuksesi? Jeesus on niin suuren voiman omistava, että Hän hallitsee omissaan kaiken ja pitää omansa suojassaan.Ulalla olet edelleen.
Ratkaisevaa tässä elämässä on se, mitä ihminen tekee tai jättää tekemättä.
Pelkät jeesustelut ja hurskastelut eivät pelasta silloin jos oikeat teot puuttuvat.
Jumalan lasten tunnusmerkki on oikeamielisyys, ja juuri tämä oikeamielisyys puuttuu helluntaiherätyksestä ja sen myötä puuttuu myös Oikeuden Jumala. Eli arvotonta huuhaata koko helluntaiherätys jeesusteluineen. - usko ratkaisee
Samadhi kirjoitti:
Ulalla olet edelleen.
Pelkät jeesustelut ja hurskastelut eivät pelasta silloin jos oikeat teot puuttuvat.
Jumalan lasten tunnusmerkki on oikeamielisyys, ja juuri tämä oikeamielisyys puuttuu helluntaiherätyksestä ja sen myötä puuttuu myös Oikeuden Jumala. Eli arvotonta huuhaata koko helluntaiherätys jeesusteluineen.Helluntailiike pitää sentään esillä evankeliumia ja sillä on aika paljon ihan vilpittömiä raamatullisia saarnaajiakin.
Pelastavasta evankeliumista ja ristintyöstä puhuminen aina ärsyttää "samadhia=lapin profeetta ym lukuista nimimerkit", koska hän luopiona on hylännyt Jeesuksen Kristuksen ja pilkkaa suorastaan Häntä sekä erityisesti uskovia.
Sekin ärsyttää Salmelaa, kun häntä ei oteta tosissaan vaikka hän kuinka retostelee shamanismillaan, hypnooseillaan, buddhalaisuudellaan ja panenteistisuudellaan! Ei-nimmaria: >>Kasteessa sinut otetaan Jeesuksen OPETUSLAPSEKSI ja siitä alkaa tie Jumalan luokse.Opetuslasten< hävikki-% on liki sata (100,0%)!
Ei-nimmarin uudestisyntymisoppi ei ole kirjaimellinen lainaus, mutta pääpiirteissään hänen oppinsa kulkee tuota rataa:
- kasteessa (uudestisyntymättömäksi!) OPETUSLAPSEKSI
- ahtaan portin ja synnittömyyden kautta uudestisyntyneeksi.
Korjaathan 'ei-nimmaria', jos oppisi kuvaus ei mennyt oikein.- Samadhi
usko ratkaisee kirjoitti:
Helluntailiike pitää sentään esillä evankeliumia ja sillä on aika paljon ihan vilpittömiä raamatullisia saarnaajiakin.
Pelastavasta evankeliumista ja ristintyöstä puhuminen aina ärsyttää "samadhia=lapin profeetta ym lukuista nimimerkit", koska hän luopiona on hylännyt Jeesuksen Kristuksen ja pilkkaa suorastaan Häntä sekä erityisesti uskovia.
Sekin ärsyttää Salmelaa, kun häntä ei oteta tosissaan vaikka hän kuinka retostelee shamanismillaan, hypnooseillaan, buddhalaisuudellaan ja panenteistisuudellaan!Mie katsoin just äsken TV:stä vanhan elokuvan "Koskenlaskijan morsian". Tässä elokuvassa muuan ukko uhosi kristillisyydellään ja oli todellisuudessa murhaenkeli. Hukutti tahallaan naapurista, Nuottaniemen, ainoa pojan, jotta hänen poikansa saisi avioiiton kautta Nuottaniemen metsät.
Nuottaniemen Iisakki tunsi sydämessään, mistä oli kysymys. Eli naapurin uskonasiat eivät olleet oikealla tolalla vaikka saarnamies, Kero-Pieti, toista vakuuttikin. Lopulta myös tämä murhaenkeli, Heikki, hukkui koskeen ja hänen poikansa hyppäsi itse koskeen ja hukutti itsensä. Tämän jälkeen myös saarnamies, Kero-Pieti, joutui tunnustamaan, että hän on kelvoton Herran palvelija. Eli ihmispelko oli pannut paulan saarnamiehelle.
Oli opettavainen elokuva kaikille uskovaisina ja myös saarnamiehinä esiintyville. Eli todellisia Jumalan omia ja Jumalan palvelijoita on äärimmäisen harvassa, vain yksi tuhansista; ja vielä harvemmassa ne ovat helluntaiherätyksessä, valheiden ja vääryyksien suojelijoilla. Eli minun on kuunneltava oman sydämeni ääntä, kuten Nuottaniemen Iisakki, ja oltava tälle äänelle kuuliainen sillä minun sydämessäni vaikuttaa Totuuden ja Oikeuden Jumala. Jumalan toytuuden ja oikeuden puolesta olen uhrannut itseni ja valmis vaikka kuolemaan. - ei nimmaria
Semper.Fidelis kirjoitti:
Ei-nimmaria: >>Kasteessa sinut otetaan Jeesuksen OPETUSLAPSEKSI ja siitä alkaa tie Jumalan luokse.Opetuslasten< hävikki-% on liki sata (100,0%)!
Ei-nimmarin uudestisyntymisoppi ei ole kirjaimellinen lainaus, mutta pääpiirteissään hänen oppinsa kulkee tuota rataa:
- kasteessa (uudestisyntymättömäksi!) OPETUSLAPSEKSI
- ahtaan portin ja synnittömyyden kautta uudestisyntyneeksi.
Korjaathan 'ei-nimmaria', jos oppisi kuvaus ei mennyt oikein.Tämä Jeesuksen ylösnousemisensa jälkeen antama kaksoiskäsky on toteutunut kohdallani:
Matteus 28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Minut kastettiin ja sain opetusta. Jeesus opetti minulle Jumalan lain tärkeyden ja kertoi, että joka rikkoo Jumalan käskyt, ei ole kelvollinen Hänelle. Opin käskyt ja sain Jumalalta VOIMAN pitää käskyt rikkomattomina ja sain näin uudistua Jumalan kuvaksi ja tulla uudeksi luomukseksi. Minun ei tarvinnut jäädä synnin orjaksi, vaan sain vapauden Jeesuksen opetusten ja niiden uskomisen kautta. Jeesus on TIE taivaaseen. Jeesus on Tie, joka kasvattaa ihmisen pelastukseen. - ei nimmaria
Samadhi kirjoitti:
Ulalla olet edelleen.
Jumalan lasten tunnusmerkki on oikeamielisyys, ja juuri tämä oikeamielisyys puuttuu helluntaiherätyksestä ja sen myötä puuttuu myös Oikeuden Jumala. Eli arvotonta huuhaata koko helluntaiherätys jeesusteluineen.Taidat olla itse ulalla:)! Minä kerron jatkuvasti oikeamielisestä Jumalasta, joka auttaa kansaansa kaikista ahdistuksista ulos, jos Häneen uskotaan. Miksi sinä et ota Vettä ja Henkeä vastaan, joiden kautta saisit syntyä uudeksi ja elämäsi muuttuisi elämisen arvoiseksi, eli iloiseksi, vapaaksi ja rauhalliseksi. Uudestisyntyminen tapahtuu vain Elävän Veden ja Pyhän Hengen kautta, eli Jumalan Sana ja Pyhä Henki synnyttää uudeksi.
Sinä, joka jo lapsena uskoit, lankesit ihmisorjuuteen ja nyt syytät Jumalaa ihmisten tekojen takia.Tee parrannus ja usko Jumalan Sanaa ja pyydä Pyhän Hengen osallisuutta. ei nimmaria kirjoitti:
Tämä Jeesuksen ylösnousemisensa jälkeen antama kaksoiskäsky on toteutunut kohdallani:
Matteus 28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Minut kastettiin ja sain opetusta. Jeesus opetti minulle Jumalan lain tärkeyden ja kertoi, että joka rikkoo Jumalan käskyt, ei ole kelvollinen Hänelle. Opin käskyt ja sain Jumalalta VOIMAN pitää käskyt rikkomattomina ja sain näin uudistua Jumalan kuvaksi ja tulla uudeksi luomukseksi. Minun ei tarvinnut jäädä synnin orjaksi, vaan sain vapauden Jeesuksen opetusten ja niiden uskomisen kautta. Jeesus on TIE taivaaseen. Jeesus on Tie, joka kasvattaa ihmisen pelastukseen.ei nimmaria, kirjoitit näin:
"Minut kastettiin ja sain opetusta. Jeesus opetti minulle Jumalan lain tärkeyden ja kertoi, että joka rikkoo Jumalan käskyt, ei ole kelvollinen Hänelle. Opin käskyt ja sain Jumalalta VOIMAN pitää käskyt rikkomattomina ja sain näin uudistua Jumalan kuvaksi ja tulla uudeksi luomukseksi."
Mitenkäs olet viettänyt lepopäivääsi? Oletko suorittanut askareita? Jos olet, olet rikkonut kaikkia lain käskyjä vastaan. Sitäpaitsi lakia ei ole enää olemassa, joten puhut puppua lakihenkisen humpuukisi kanssa.- ei nimmaria
lappix kirjoitti:
ei nimmaria, kirjoitit näin:
"Minut kastettiin ja sain opetusta. Jeesus opetti minulle Jumalan lain tärkeyden ja kertoi, että joka rikkoo Jumalan käskyt, ei ole kelvollinen Hänelle. Opin käskyt ja sain Jumalalta VOIMAN pitää käskyt rikkomattomina ja sain näin uudistua Jumalan kuvaksi ja tulla uudeksi luomukseksi."
Mitenkäs olet viettänyt lepopäivääsi? Oletko suorittanut askareita? Jos olet, olet rikkonut kaikkia lain käskyjä vastaan. Sitäpaitsi lakia ei ole enää olemassa, joten puhut puppua lakihenkisen humpuukisi kanssa.Lappix, vietän mielelläni yhden päivän viikosta ilman työtä. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi pitää sisällään kaikki Jumalan kymmenen käskyä. Noiden käskyjen pitäjiä vastaan tulee sota kiihtymään.
- Samadhi
ei nimmaria kirjoitti:
Taidat olla itse ulalla:)! Minä kerron jatkuvasti oikeamielisestä Jumalasta, joka auttaa kansaansa kaikista ahdistuksista ulos, jos Häneen uskotaan. Miksi sinä et ota Vettä ja Henkeä vastaan, joiden kautta saisit syntyä uudeksi ja elämäsi muuttuisi elämisen arvoiseksi, eli iloiseksi, vapaaksi ja rauhalliseksi. Uudestisyntyminen tapahtuu vain Elävän Veden ja Pyhän Hengen kautta, eli Jumalan Sana ja Pyhä Henki synnyttää uudeksi.
Sinä, joka jo lapsena uskoit, lankesit ihmisorjuuteen ja nyt syytät Jumalaa ihmisten tekojen takia.Tee parrannus ja usko Jumalan Sanaa ja pyydä Pyhän Hengen osallisuutta.Mihin ihmeen ihmisorjuuteen?
Tuolla viestilläsi todistit selkeällä tavalla, ettei sinulla ole minkäänlaista tietoa siitä, mitä kirjoitat.
Ja sitä Oikeuden Jumalaa ei kotoisesta kristiisyydestä löydy. Joten turhaan sinä sinä meuhkaat.
"He vihaavat sitä, joka porteissa oikeutta puolustaa ja totuuden puhuja on heille kauhstus". Ja mikä on seuraus totuuden ja oikeuden puolustamisesta? Marttyyrin kruunu, mutta sinulla sitä ei ole eikä tule.
- Tapio522eikirj
>>> Onko Jumala totta:
"Palstaa luettuani olen alkanut lukemaan myös raamattua, mutta nämä ja monet muut kysymykset eivät vielä ole minulle selvinneet".
--
Netistä löytyy myös hyviä Raamatunselitys palstoja esim. Rov. Olavi Peltolan kotisivut:
Johanneksen evankeliumi: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/utjohannes.htm
Uusi testamentti: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut.html - Tapio522eikirj
Johanneksen evankeliumi 3: luku:
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/utjoh03.html
("Vedestä ja Hengestä"-syntyminen; Joh.3:5) - Onko Jumala totta?
Minä en halua loukata ketään minulle vastanneista, mutta saamani vastaukset ovat hyvin ristiriitaisia. Olenko väärällä palstalla kysellessäni näitä minua askarruttavia uskoon liittyviä asioita? Neuvot eroavat ainakin paljon toisistaan. Lukiessani vastauksia tuli sellainen tunne, että kaikki eivät haluakaan vastata minulle vaan kiistellä keskenään. Minä kuitenkin kyselen vakavissani vain itseäni koskevista kysymyksistä.
Minua rohkaisi se, kun joku vastaajista sanoi, että voin rukoilla Jeesusta. Teen niin. Joku sanoi, etten ole tullut Jumalan lapseksi kasteessa lapsena. Uskon sen. Mutta jotain tästä puuttuu. Ehkä Jeesus, jonka uskon eläneen maan päällä, antaa minulle vielä vastauksia. Onhan hän historiallinen henkilö ja häneen on helpompaa uskoa kuin Jumalaan. En tiedä riittääkö se ja miten se voi toteutua elämässä.- Samadhi
Täsmentäisin tuohon sen verran, että Jeesus eli pari tuhatta vuotta sitten, opetti opettamisensa, teki tekemisensä ja meni menojaan. Ei tee enää mitään, joten turhaa häntä on rukoilla.
Toimintavastuu on ihmisillä; ja jos ihmiset eivät tee oikeita tekoja, ei Jumalakaan niitä tee. Jeesustelut ovat aivan turhaa touhua. Samadhi kirjoitti:
Täsmentäisin tuohon sen verran, että Jeesus eli pari tuhatta vuotta sitten, opetti opettamisensa, teki tekemisensä ja meni menojaan. Ei tee enää mitään, joten turhaa häntä on rukoilla.
Toimintavastuu on ihmisillä; ja jos ihmiset eivät tee oikeita tekoja, ei Jumalakaan niitä tee. Jeesustelut ovat aivan turhaa touhua.Samadhi! Olet ilmeisesti joku Lapin shamaaneista, hypnologeista ja noidista, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen lunastustyön ristillä, kuoleman syntiemme sovituksena ja ylösnousemuksen kuolleista.
Tämän aloituksen alla kirjoituksesi on todella edesvastuutonta. Neuvot etsivää sanoilla: "Täsmentäisin tuohon sen verran, että Jeesus eli pari tuhatta vuotta sitten, opetti opettamisensa, teki tekemisensä ja meni menojaan. Ei tee enää mitään, joten turhaa häntä on rukoilla".
Eksymyksesi on suuri. Jeesus elää. Sinuakin Hän voi auttaa ja armahtaa. Älä hylkää Pelastajaasi. "Joka Hänet hylkää rakastavat kuolemaa".- Samadhi
jukka.finland kirjoitti:
Samadhi! Olet ilmeisesti joku Lapin shamaaneista, hypnologeista ja noidista, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen lunastustyön ristillä, kuoleman syntiemme sovituksena ja ylösnousemuksen kuolleista.
Tämän aloituksen alla kirjoituksesi on todella edesvastuutonta. Neuvot etsivää sanoilla: "Täsmentäisin tuohon sen verran, että Jeesus eli pari tuhatta vuotta sitten, opetti opettamisensa, teki tekemisensä ja meni menojaan. Ei tee enää mitään, joten turhaa häntä on rukoilla".
Eksymyksesi on suuri. Jeesus elää. Sinuakin Hän voi auttaa ja armahtaa. Älä hylkää Pelastajaasi. "Joka Hänet hylkää rakastavat kuolemaa".Ensinnäkin Jeesus itse opettaa: "Todelliset rulkoilijat rukoilevat ISÄÄ hengessä ja totuudessa, sillä sen kaltaisia rukoilijoita Isä tahtoo". Minulle tämä on selvää tekstiä.
Toiseksi. Minä en kiellä Jeesuksen lunastustyötä, mutta tämähän tapahtui jo liki 2000 vuotta sitten.
Kolmanneksi. Minä tiedän asioita, joita yksikään toinen ei tällä foorumilla tiedä. Minulla ei ole sellaista pyykkikonetta, jolla voisin tietoni aivoistani pestä. Toisaalta ei ole tarpeenkaan. - ei nimmaria
Onko Jumala totta, sinun ei tarvitse kysellä ihmisiltä neuvoa, sillä sinä kuuntelet ja luet Jumalan Sanaa. Jumalan Sana kasvattaa sinut vapauteen. Jumalan Sana ei tee koskaan ihmisestä lain rikkojaa ja orjaa, vaan tekee vapaan. Usko on niin yksinkertainen asia, että uskotaan kaikkeen siihen, minkä Jeesus opettaa ja uskomiseen saa voiman taivaasta. Jos sinusta tuntuu, että Jumalan Pyhä Henki ei ole kanssasi, niin sitä saat anoa Jumalalta. Hän antaa mielellään Pyhän Hengen heille, jotka todella tahtovat oppia tien luokseen.
Jumala on vajastanut opettajia tänne, mutta kaikki eivät heitä tapaa. Siksi on tärkeä lukea itse Jeesuksen opetukset ja uskoa niihin lapsenkaltaisella uskolla, joka ei epäuskossa epäile.
Sinun ei tarvitse tehdä itse mitään muuta kuin uskoa ja antaa uskon tulla hyviksi hedelmiksi. Usko Jeesukseen tuo Jumalan valtakunnan esille ja sieltä valtakunnasta käsin saat kokea ihmeet, Hengen ja Tulen kasteen ja vapautumisen kaikesta mikä sinua ennen sitoi ja taakoitti. Saat siis tulla terveeksi. Jumala loi meidät kuvakseen ja Jumala on VAPAA JA TERVE. Siellä missä on Jumala, siellä on VAPAUS.
- + risti vain
Jeesus todellakin haluaa sinut omakseen. Hän on ihastunut sinuun. Ja tämä suhde sinun ja Jeesuksen välillä on todellakin mahdollsta.
Ehkä haluaisit lukea kolmiosaisen avaukseni Jeesuksesta, jonka omia me voimme ja saamme olla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9548645
(Tuon ketjun jatkokeskustellu ei ehkä niin antoisaa sitten ole, mutta tuo Johanneksen evankeliumin johdantoon kiinnittyvä avaukseni voisi kiinnostaa sinua, joka olet kahteen kertaan lukenut Johanneksen evankeliumin läpi) - vanha ja vakaa
kaikki pääsevät tuonpuoleiseen, se on tässä vieressä "verhon takana".
Jumalaa ja jeesusta saa rukoilla jos haluaa mutta se on turhaa sillä ne ovat mielikuvitusolentoja, niistä ei ole mitään konkreettista näyttöä. Tosin jeesuksen kaltaisia olentoja on maan päällä ollut useita.
Vaikeuksissamme meidän on löydettävä voima itsestämme, rukoilu vaan hävittää itseluottamusta.- Samadhi
Olet just oikeassa. Vaikeuksissamme oma apu on ainut apu.
//..Kristinuskon luopiotila jatkuu edelleen
Se todellisuus, joka 1980-luvulla Sodankylässä kristillisyyden tiimoilla vallitsi; ja johon ratkaisu hypnoosikurssitoiminnan kautta löytyi, jatkuu edelleenkin ja eikä vain Sodankylässä vaan kaikkialla kotoisen kristillisyyden keskellä. Ei juuri ketään eikä mitään. Vuosien saatossa olen yrittänyt internetin kautta löytää henkisiä yhteyksiä uskovien kanssa, mutta yhden käden sormilla kaikki on laskettavissa ja niistäkin sormista osa joutaa muuhun käyttöön. Samoin nyt huhtikuussa ilmestynyt Aretalogian numero oli käden ojennus uskovien suuntaan. Halusin tutkailla, onko kristillisyydessämme mitään muuttunut, mutta kun ei niin ei, ja niinpä seuraavaa kädenojennustani saa tämä nykyinen kristillisyys kauan odottaa. Turhaa on käsiään ojennella sinne, missä ei halutakaan välittää ja kuunnella; ja mistä ei ole toivoakaan apua löytyvän. Jeesustelijat elävät omassa utopistisessa haavemaailmassaan ja ovat täysin kuuroja ja sokeita lähimmäistensä hädälle ja kärsimyksille.
Tämä ahdistettu kansakunta tarvitsee uuden toivon ja kokonaan uuden aamunkoiton jaksaaksemme ylipäätään elää. Niin syvää ja raskasta on ahdinko ja yksinäisyys monilla ja aivan liian monet eivät ole jaksaneet enää. Mutta. Ei ole myöskään niin synkkää ja pilvistä päivää, etteikö aina pilvien takana paista aurinko, kuu tai tähdet kirkkaana avaruuden mittaamattomassa ulottuvuudessa. Aivan samat mittaamattomat ulottuvuudet ja mahdollisuudet ovat myös meidän löydettävissä ja käytettävissä mikäli meillä on oivallusta katsoa pilvien takaista todellisuutta ja rohkeutta käydä käsiksi uusiin haasteisiin ja uusiin mahdollisuuksiin. Kuten edellä kerroin hypnoosikurssitoiminnastani ratkaisuna silloiseen tilanteeseen, niin ratkaisut löytyvät aina.
Olkoon tilanteesi miten rankka tai vaikea tahansa niin se tilanne on voitettavissa. Mikäli olet pettynyt nykyisiin kotoisiin uskontoihin, samalla tavalla kuin itse olen pettynyt, jätä heidät omaan arvoonsa ja lähde avaamaan uusia ovia ja etsimään uusia mahdollisuuksia elämän haasteiden ja ongelmien voittamiseksi.
”Usko itseesi ja rakasta elämää niin elämä palkitsee sinut vastarakkaudella”, kirjoittaa Norman Vinset Peale kirjassaan ”Sen teet mihin uskot”.
Suosittelen kaikille.
http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/ratkaisut.html - ei nimmaria
Samadhi kirjoitti:
Olet just oikeassa. Vaikeuksissamme oma apu on ainut apu.
//..Kristinuskon luopiotila jatkuu edelleen
Se todellisuus, joka 1980-luvulla Sodankylässä kristillisyyden tiimoilla vallitsi; ja johon ratkaisu hypnoosikurssitoiminnan kautta löytyi, jatkuu edelleenkin ja eikä vain Sodankylässä vaan kaikkialla kotoisen kristillisyyden keskellä. Ei juuri ketään eikä mitään. Vuosien saatossa olen yrittänyt internetin kautta löytää henkisiä yhteyksiä uskovien kanssa, mutta yhden käden sormilla kaikki on laskettavissa ja niistäkin sormista osa joutaa muuhun käyttöön. Samoin nyt huhtikuussa ilmestynyt Aretalogian numero oli käden ojennus uskovien suuntaan. Halusin tutkailla, onko kristillisyydessämme mitään muuttunut, mutta kun ei niin ei, ja niinpä seuraavaa kädenojennustani saa tämä nykyinen kristillisyys kauan odottaa. Turhaa on käsiään ojennella sinne, missä ei halutakaan välittää ja kuunnella; ja mistä ei ole toivoakaan apua löytyvän. Jeesustelijat elävät omassa utopistisessa haavemaailmassaan ja ovat täysin kuuroja ja sokeita lähimmäistensä hädälle ja kärsimyksille.
Tämä ahdistettu kansakunta tarvitsee uuden toivon ja kokonaan uuden aamunkoiton jaksaaksemme ylipäätään elää. Niin syvää ja raskasta on ahdinko ja yksinäisyys monilla ja aivan liian monet eivät ole jaksaneet enää. Mutta. Ei ole myöskään niin synkkää ja pilvistä päivää, etteikö aina pilvien takana paista aurinko, kuu tai tähdet kirkkaana avaruuden mittaamattomassa ulottuvuudessa. Aivan samat mittaamattomat ulottuvuudet ja mahdollisuudet ovat myös meidän löydettävissä ja käytettävissä mikäli meillä on oivallusta katsoa pilvien takaista todellisuutta ja rohkeutta käydä käsiksi uusiin haasteisiin ja uusiin mahdollisuuksiin. Kuten edellä kerroin hypnoosikurssitoiminnastani ratkaisuna silloiseen tilanteeseen, niin ratkaisut löytyvät aina.
Olkoon tilanteesi miten rankka tai vaikea tahansa niin se tilanne on voitettavissa. Mikäli olet pettynyt nykyisiin kotoisiin uskontoihin, samalla tavalla kuin itse olen pettynyt, jätä heidät omaan arvoonsa ja lähde avaamaan uusia ovia ja etsimään uusia mahdollisuuksia elämän haasteiden ja ongelmien voittamiseksi.
”Usko itseesi ja rakasta elämää niin elämä palkitsee sinut vastarakkaudella”, kirjoittaa Norman Vinset Peale kirjassaan ”Sen teet mihin uskot”.
Suosittelen kaikille.
http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/ratkaisut.htmlSamahdi, huomaatko lie sitä, että sinä et edes odota Jumalalta apua, vaan odotat sitä ihmisiltä. Ei ole ihme, että olet noin pettynyt ja katkeroitunut.
- Samadhi
ei nimmaria kirjoitti:
Samahdi, huomaatko lie sitä, että sinä et edes odota Jumalalta apua, vaan odotat sitä ihmisiltä. Ei ole ihme, että olet noin pettynyt ja katkeroitunut.
Mitä sie höpiset.
Se kun on just niin, että Jumala voi toimia täällä ajasa VAIN palvelijoidensa kautta. Nyt kun uskovaisena esiintyvät, sinäkin, elävät utopistisessa haavemaailmassa, heistä ei ole Jumalan palvelijoiksi - ovat vain itsensä palvelijoita. Tästä johtuu sekin, että ei-uskovaisella fysioterapeutillakin on enemmän annettavana henkistä tukea ja rohkaisua kuin Suomen kaikilla uskovaisilla yhteensä.
Simsonin elkeitä:
http://www.aretalogia.fi/kristilliset/simson.html
- *jukka.finland
Olen todella pahoillani saamistasi vastauksista, joista useimmat varmasti aiheuttavat vain hämmennystä Sinulle, koska palstalla uskovaisiksi itseään nimittävät näyttävät kiistelevät enemmän keskenään näkemyksistään kuin vastaavan Sinun kysymyksiisi.
Usko Jeesukseen syntyy Jumalan Sanan kuulemisesta ja sen vastaanottamisesta. Se merkitsee käytännössä mielenmuutokseen tulemista, syntien tunnustamista ja hylkäämistä ja Jeesuksen vastaanottamista omana Vapahtajana ja Herrana. Suomenkielisessä Raamatussa mielenmuutosta kutsutaan parannuksen tekemiseksi.
Kaikki tekemäsi ja mieltäsi askarruttavat kysymykset selviävät Sinulle, kun olet uskonut Jeesukseen syntiesi sovittajana ja ottanut Hänet vastaan omana Pelastajanasi ja Herranasi.
Johanneksen evankeliumissa ei tätä lupausta mainita, mutta muissa evankeliumeissa kylläkin: "Anokaa niin teille annetaan, etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan". Näin lupasi Jeesus itse.
Evankelimin kertomukset täydentävät toisiaan. Neuvon, että luet ne kaikki. Jumalan Sana synnyttää uskon ja jos otat sen vastaan niin otat vastaan itsensä Jeesuksen Kristuksen ja synnyt Jumalan lapseksi. Sinä pelastut, sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran Jeesuksen nimeä, pelastuu".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984832Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113860Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801376- 1371334
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1691319En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5581216- 531135