Kun rukoilee jotakin asiaa Jumalalta, niin pitäisi kuulemma rukoilla asia läpi - näin joku rukoukseen perehtynyt rukoilija on neuvonut.
Useinhan sitä vaan tuodaan Jumalalle "ostoslistoja" tyyliin: anna Jumala sitä ja anna tätä jne. Sitten kun on koko vuodatus loppuun saatettu niin äkkiä muihin hommiin ja Jumalan kommentteja ei malteta kuunnella.
Onko joku kuullut Jumalan äänen tai saanut kokea selkeää Jumalan johdatusta kun on rukoillut tietyn asian puolesta?
Miten sen Jumalan johdatuksen omassa elämässään tietäisi, kun on monta kysymystä työasioiden, rahan ja mahdollisen opiskelun suhteen?
Jumalan äänen kuuleminen
24
143
Vastaukset
Uskova, joka on hiljaa rukouksessa keskittyneenä Jeesukseen Kristukseen ja kuuntelemaan Häntä, voi todellakin kuulla Hänen puhuvan. Jeesus sanoi että Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä ja seuraavat Häntä. Näin uskovalla on mahdollista kuulla Herran ääni ja sitten seurata Häntä käytännön elämässä.
Minulla on eräs kokemus tältä alueelta jonka voin kertoa.
Kerran olin lähdössä kokoukseen. Minä tulin ajatelleeksi että Jumala ehkä tahtoisi puhua minun kautta jotakin jollekin kokouksessa olevalle ihmiselle. Minä polvistuin rukoukseen. Sanoin Jeesukselle että minä olen Sinun käytössäsi jos Sinä tahdot ja voit käyttää minua kokouksessa. Sanoin Herralle minun uskovan että Sinä tahdot puhua jollekin henkilölle kokouksessa ja että minä olen käytettävissä mikäli se minusta riippuu. Sitten kysyin suoraan: "Mitä Sinä tahdot sanoa minun kauttani kokouksessa?" Olin hiljaa polvillani ehkä yhden minuutin kuunnellen Herran mahdollista puhetta. Sitten sain voimakkaan ajatuksen. Minun ajatusmaailmaani tuli Raamatusta yhden jakeen Sana. Minä ihmettelin Herran edessä ja kyselin että Herra, mitä sinä tahdot tämän jakeen kautta sanoa? Silloin sain ajatuksiini selvän selityksen.
Kokouksessa olin helisemässä tuon sanomani tähden. Minä aloin kyseenalaistamaan sanomaa. Ajattelin että se on varmasti minun omia ajatuksiani. "Ei sitä sanomaa voi puhua kaikkien edessä sillä minä nolaisin vain itseni. Mikä minä oikein luulen olevani." Näin ajattelin. Minä menin kesken kokousta vessaan rukoilemaan. Siellä kysyin Herralta että onko tämä sanoma joka sydämelläni on sinusta, vaiko onko se omia ajatuksiani. Minä koin heti että; "Aamen, niin on kuin Herra on minulle sanonut." Pyysin Herraa antamaan minulle SELVÄN tilaisuuden sanomani esille tuomiseen. Menin sitten istumaan toisten uskovien joukkoon.
Kokouksen juontaja sanoi miltei heti minun istuuduttuani: "Olisiko täällä joku jolla olisi sanoma Jumalalta meille välitettävänä. Jos on, sinä olet nyt vapaa tuomaan sanomasi." Minä koin selvästi että Herra oli nyt johdattanut tämän tilanteen. Minä nousin ylös ja kävelin eteen. Kerroin rukoilleeni ennen kokousta ja että Herra oli laskenut sanoman sydämelleni. Sitten kerroin mitä Herra sanoi minulle.
Kokouksen päätyttyä menin kotiin. Kohta puhelin soi. Eräs kokouksessa ollut uskova kertoi että Jumala oli puhunut minun kautta hänelle kokouksessa. Hän kertoi yksityiskohtia sanomaa edeltäneistä tapahtumista ja että hän oli pyytänyt Herraa puhumaan hänelle profetian kautta. Nyt Herra puhui ja minä sain palvella tässä asiassa Hänen suunaan.
Jer 15:19 "Sentähden, näin sanoo Herra: "Jos sinä käännyt, niin minä sallin sinun kääntyä, ja sinä saat seisoa minun edessäni. Ja jos sinä tuot esiin jaloa, et arvotonta, niin sinä saat olla minun suunani. He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä."
Uskon että Jumala tahtoo puhua meille ihmisten kautta.
Mutta Hän tarvitsee Häntä kuuntelevia antautuneita astioita.
Minulla on tietenkin muitakin kokemuksia Jumalan äänen kuulemisesta mutta tämä kokemukseni tuli mieleeni ensin.Jaikal sanoi:
"Minä menin kesken kokousta vessaan rukoilemaan. Siellä kysyin Herralta..."
Kaikkea sitä tulee joillekin mieleen. Itse en ole koskaan rukoillut vessassa, saati huusissa kun maaseudulla asun.
Istuitko pöntöllä?Jonah kirjoitti:
Jaikal sanoi:
Kaikkea sitä tulee joillekin mieleen. Itse en ole koskaan rukoillut vessassa, saati huusissa kun maaseudulla asun.
Istuitko pöntöllä?Minä en tiedä paikkaa missä olen ollut
uskoon tuloni jälkeen ja missä en olisi rukoillut
•1.Tess 5:17
Rukoilkaa lakkaamatta.
>>>Kaikkea sitä tulee joillekin mieleen. Itse en ole koskaan rukoillut vessassa, saati huusissa kun maaseudulla asun.jaikal kirjoitti:
Minä en tiedä paikkaa missä olen ollut
uskoon tuloni jälkeen ja missä en olisi rukoillut
Rukoilkaa lakkaamatta.
>>>Kaikkea sitä tulee joillekin mieleen. Itse en ole koskaan rukoillut vessassa, saati huusissa kun maaseudulla asun.Etkö kunnioita Jumalaa?
Minulle ei tulisi mieleenkään rukoilla Jumalaa p...a huusissa. Omia "asioitani" toimittamassa.
Eikä myöskään erinäisissä muissa tilanteissa. Tee sinä mitä oikeaksi näet, mutta minä pidän Jumalaa niin korkeassa arvossa Taivaan ja Maan Luojana, että en nyt sentään ihan missä tilanteessa tahansa rukoile.
Minä rukoilen häntä kammiossa yksinomaan häneen keskittyen.- Usko Pieni
Jonah kirjoitti:
Jaikal sanoi:
Istuitko pöntöllä?Jonah
Rukouspaikka ei ole tärkeä. Rukoilla voi missä vain.
Samarialainen nainen sanoi Jeesuksen kanssa keskustellessaan
heidän isiensä rukoilleen Samarian vuorella. Hän penäsi Jeesukselta tietoa oikeasta rukouspaikasta, koska juutalaiset sanoivat, että vain Jerusalem oli oikea rukouspaikka.
Jeesus osoitti naiselle, ettei rukouspaikka ole tärkeä vastaamalla, että tulee aika, jolloin ei rukoilla sillä vuorella eikä Jerusalemissa.
Jeesus lisäsi vielä, että vain rukoilijan asenne ja rukoustapa ovat tärkeitä, kun rukoillaan Jumalaa, joka on Henki.
Joh.4:
23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Miksi WC ei voisi olla konkreettinen "kammio", johon mennä rukoilemaan hiljaisuudessa sisäisessä kammiossaan.
Saahan sen vessan oven ainakin kiinni, mikä muissa yleisötiloissa on mahdotonta.
Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
En ymmärrä, miksi tuostakin on voinut saada näykkimisen aiheen.
Jonah, miksi teet asiasta jotenkin naurettavan ja häpeällisen?
Pidän jaikalin kertomusta uskottavana.
Jumalan äänen voi kuulla olematta psyykkisesti järkkynyt. Minä olen kuullut Jumalan äänen vaikka kuinka monta kertaa elämässäni. Hän puhuu tavalla ja toisella, sitä ei vain aina huomata.
Ei ole puhujan vika, jos kuulija ei kuule. Ei ole Jumalan vika, jos ihminen sulkee korvansa Hänen puheeltaan.
Jos meillä olisi kuulevat korvat ja näkevät silmät - ja uskoa edes sinapinsiemenen verran - voisimme tehdä paljon enemmän Jumalan tekoja ihmisten hyväksi. - asdffdas
Jonah kirjoitti:
Etkö kunnioita Jumalaa?
Minulle ei tulisi mieleenkään rukoilla Jumalaa p...a huusissa. Omia "asioitani" toimittamassa.
Eikä myöskään erinäisissä muissa tilanteissa. Tee sinä mitä oikeaksi näet, mutta minä pidän Jumalaa niin korkeassa arvossa Taivaan ja Maan Luojana, että en nyt sentään ihan missä tilanteessa tahansa rukoile.
Minä rukoilen häntä kammiossa yksinomaan häneen keskittyen.ahaa
asdffdas kirjoitti:
ahaa
Vastaa sinä: ahaa, omalta pöntöltäsi.
Minä vastaan ahaa omasta rukouskammiostani. Ja se ei todellakaan ole huusi.
Sen verran kunnioitan Jumalaa. Kunnioita sinä omaa Jumalaasi huusissa, niinkuin Jaikal. Minä kunnioitan Jumalaani omassa rukouskammiossani.
Törkeätä Jumalan halventamista, että rukoilee Jumalaa Kaikkivaltiasta Wc:ssä,
p...lla. Ja sitten vielä mukamas Pyhä Henki ohjaa.
Tyypillistä jaikal-oppia.- ?
Usko Pieni kirjoitti:
Jonah
Rukouspaikka ei ole tärkeä. Rukoilla voi missä vain.
Samarialainen nainen sanoi Jeesuksen kanssa keskustellessaan
heidän isiensä rukoilleen Samarian vuorella. Hän penäsi Jeesukselta tietoa oikeasta rukouspaikasta, koska juutalaiset sanoivat, että vain Jerusalem oli oikea rukouspaikka.
Jeesus osoitti naiselle, ettei rukouspaikka ole tärkeä vastaamalla, että tulee aika, jolloin ei rukoilla sillä vuorella eikä Jerusalemissa.
Jeesus lisäsi vielä, että vain rukoilijan asenne ja rukoustapa ovat tärkeitä, kun rukoillaan Jumalaa, joka on Henki.
Joh.4:
23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Miksi WC ei voisi olla konkreettinen "kammio", johon mennä rukoilemaan hiljaisuudessa sisäisessä kammiossaan.
Saahan sen vessan oven ainakin kiinni, mikä muissa yleisötiloissa on mahdotonta.
Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
En ymmärrä, miksi tuostakin on voinut saada näykkimisen aiheen.
Jonah, miksi teet asiasta jotenkin naurettavan ja häpeällisen?
Pidän jaikalin kertomusta uskottavana.
Jumalan äänen voi kuulla olematta psyykkisesti järkkynyt. Minä olen kuullut Jumalan äänen vaikka kuinka monta kertaa elämässäni. Hän puhuu tavalla ja toisella, sitä ei vain aina huomata.
Ei ole puhujan vika, jos kuulija ei kuule. Ei ole Jumalan vika, jos ihminen sulkee korvansa Hänen puheeltaan.
Jos meillä olisi kuulevat korvat ja näkevät silmät - ja uskoa edes sinapinsiemenen verran - voisimme tehdä paljon enemmän Jumalan tekoja ihmisten hyväksi.Ketä Jeesus rukoili?
- asdffdas
Jonah kirjoitti:
Sen verran kunnioitan Jumalaa. Kunnioita sinä omaa Jumalaasi huusissa, niinkuin Jaikal. Minä kunnioitan Jumalaani omassa rukouskammiossani.
Tyypillistä jaikal-oppia.en ole palstan vakkiokävijä, mutta en ole vielä nähnyt hänen opettavan Raamatun vastaisesti. Ja jos koet paskahuusissa rukoilun Jumalan halventamiseksi, niin sitten se ehkä on sitä. Itselleni ei tulisi pieneen mieleenkään, että hehheh... Menenpäs tästä paskahuusiin rukoilemaaan. Hehheh. Kunhan et sido itseäsi turhilla määräyksillä kuvitellen että näin pystyt itse pyhittämään itsesi. Juutalaisilla on esimerkiksi sapattihissejä joissa ei tarvi painaa nappulaa (=työn tekemistä). Ihminen pystyy keksimään loputtomasti erilaisia sääntöjä joita Jumala ei ole asettanut, ja joilla ihminen sitten kuvittelee pitävänsä Jumalan hyvällä tuulella. En muista missä se on, mutta koitas lukea kohta Raamatusta jossa Jeesus ja opetuslapset taittavat tähkäpäitä sapattina.
- paikal
Jonah kirjoitti:
Tyypillistä jaikal-oppia.Vai niin, sinä siis panet lähetyksen kiinni huusissa käynnin ajaksi?
Muistatko varmasti avata sen aina kun tulet huusista?
Et kunnioita Jumalaa koska et toteuta Hänen Sanaansa
Rukoilkaa lakkaamatta. - leahimn(ei kirj.)
Jonah kirjoitti:
Tyypillistä jaikal-oppia.Onkos siulla Jonah oikea usko?
Vai onko jaikalin oikea?
Vai Mohikaanin?
Vai senperin?
Joh 10:
1. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
6. Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
7. Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
12. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
17. Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
19. Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden.
20. Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
21. Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?"
22. Sitten oli temppelin vihkimisen muistojuhla Jerusalemissa, ja oli talvi.
23. Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
24. Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
25. Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
31. Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33. Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
34. Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
37. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
39. Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
40. Ja hän meni taas Jordanin tuolle puolelle siihen paikkaan, missä Johannes ensin kastoi, ja viipyi siellä.
41. Ja monet tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa; mutta kaikki, mitä Johannes sanoi tästä, on totta".
42. Ja monet siellä uskoivat häneen.- Kertokaa minulle
Voi voi sinua jaikal. Etkö tosiaan ymmärrä omaa tilaasi kuinka paha se on.
Enkä mainitse tätä pahalla vaan olen hyvin huolissani sinusta. Tällaisia kirjoituksia kun lukee niin tulee niin turhautunut olo kun ei voi auttaa koska
avuntarpeessa oleva ei voi kertakaikkiaan edes halua ajatella omaa tilaansa ja kieltää sen kokonaan. Se on se piiri pieni pyörii systeemi näissä uskonlahkoissa niin valtavaa saatanan käsityötä jossa osa alkaa esittämään jotain roolia ja jotku toiset menevät mukaan sihen omine rooleinensa.
Kuka heidät voi päästää tuosta pahasta, vai voiko kukaan. Mikä saa heidät hereille? - notsofunny
Kertokaa minulle kirjoitti:
Voi voi sinua jaikal. Etkö tosiaan ymmärrä omaa tilaasi kuinka paha se on.
Enkä mainitse tätä pahalla vaan olen hyvin huolissani sinusta. Tällaisia kirjoituksia kun lukee niin tulee niin turhautunut olo kun ei voi auttaa koska
avuntarpeessa oleva ei voi kertakaikkiaan edes halua ajatella omaa tilaansa ja kieltää sen kokonaan. Se on se piiri pieni pyörii systeemi näissä uskonlahkoissa niin valtavaa saatanan käsityötä jossa osa alkaa esittämään jotain roolia ja jotku toiset menevät mukaan sihen omine rooleinensa.
Kuka heidät voi päästää tuosta pahasta, vai voiko kukaan. Mikä saa heidät hereille?Olen miettinyt aivan samaa.
Jaikal kertoilee itsestään ja omista harhoistaan, ja jeesus on osa hänen omaa itsekeskeistä persoonallisuuttaan.
Hänestä tulee ihan mieleen joku pikkutyttö joka leikkii paperinukella, sillä tavoin hän sitä jeesustaan käsittelee. Jotkut vanhat ukot sitten peesaavat ja tahallaan kasvattavat ketjua pitkiksi.
Tavoitteena on saada jaikal näkyväksi, ja pönkittää sitä omaa haurasta uskoa.
Hänen kirjoituksensa on kuin joitan peruskoululaisen ainekirjoituksia, joita ei saa kyseenalaistaa, tai narsistinen johtajamme suuttuu.
Ei onnistu kotioloissa, niin tällä palstalla sitten. - ölkjasdfsdfg
notsofunny kirjoitti:
Olen miettinyt aivan samaa.
Jaikal kertoilee itsestään ja omista harhoistaan, ja jeesus on osa hänen omaa itsekeskeistä persoonallisuuttaan.
Hänestä tulee ihan mieleen joku pikkutyttö joka leikkii paperinukella, sillä tavoin hän sitä jeesustaan käsittelee. Jotkut vanhat ukot sitten peesaavat ja tahallaan kasvattavat ketjua pitkiksi.
Tavoitteena on saada jaikal näkyväksi, ja pönkittää sitä omaa haurasta uskoa.
Hänen kirjoituksensa on kuin joitan peruskoululaisen ainekirjoituksia, joita ei saa kyseenalaistaa, tai narsistinen johtajamme suuttuu.
Ei onnistu kotioloissa, niin tällä palstalla sitten.kertokaas viisaat. Miksi Jumala ei voi tai ei puhu ihmiselle?
- Rento matkailija
Jumala on Henki, joka vaikuttaa omissaan sekä tahtomista että tekemistä. Erikseen ei kait mitään ääniä tarvitse odotella kuulevansa, vaan elää elämäänsä, kyllä Jumala omistaan huolen pitää.
1. Korinttolaiskirje 3:16Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä
Filippiläiskirje 2:13
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi - ......
Tässä sitä Jumalan puhetta taas on:
http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2011060613843859_hu.shtml?ref=kn - Määrä ratkaisee
Jotkut kuulevat Jumalan puhetta ja ääntä. Kynnyskysymys on kuinka usein ja kuinka elämää hallitsevaa näiden äänien kuuleminen on. He, jotka kuulevat niitä jatkuvasti suljetaan yleensä aina välillä suljetulle osastolle "vieroitukseen" äänistä.
Hej!
Minä kuulin tänäänkin Jumalan puhuvan minulle.
Herra sanoi: "Minä olen sinun kanssasi."
Pitääkö minun nyt mennä sairaalaan tarkastamaan,.... ja mitä?
Kuulossa kun ei ainakaan ole suurempaa vikaa.
Mutta jos sinun pitää Jumala vaientaa, sinullla on ongelma.
Jumala kun ei kysy sinulta eikä keneltäkään muultakaan ihmiseltä lupaa saada puhua minulle. Et ole alikersntti ja Jumala alokas niin että Jumalan pitäisi sanoa sinulle: "Herra alikersantti, saanko puhutella (jaikalia)?
Jobb 33:12-14 "Katso, sinä et ole oikeassa - niin minä vastaan sinulle - sillä Jumala on suurempi kuin ihminen. Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin? Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.- ....
jaikal kirjoitti:
Hej!
Minä kuulin tänäänkin Jumalan puhuvan minulle.
Herra sanoi: "Minä olen sinun kanssasi."
Pitääkö minun nyt mennä sairaalaan tarkastamaan,.... ja mitä?
Kuulossa kun ei ainakaan ole suurempaa vikaa.
Mutta jos sinun pitää Jumala vaientaa, sinullla on ongelma.
Jumala kun ei kysy sinulta eikä keneltäkään muultakaan ihmiseltä lupaa saada puhua minulle. Et ole alikersntti ja Jumala alokas niin että Jumalan pitäisi sanoa sinulle: "Herra alikersantti, saanko puhutella (jaikalia)?
Jobb 33:12-14 "Katso, sinä et ole oikeassa - niin minä vastaan sinulle - sillä Jumala on suurempi kuin ihminen. Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin? Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.Psykiatristen sairaaloiden suljetuilla osastoilla työskentelevät voivat kertoa sinulle, että uskonnolliset harhat ovat ns. vakikamaa.
Niihin pätee kuitenkin sama kuin muihinkin harhoihin, harhainen saa olla jos siitä ei ole vaaraa itselle tai muille. Jos on niin sitten hoidetaan vaikka pakolla. - ....
.... kirjoitti:
Psykiatristen sairaaloiden suljetuilla osastoilla työskentelevät voivat kertoa sinulle, että uskonnolliset harhat ovat ns. vakikamaa.
Niihin pätee kuitenkin sama kuin muihinkin harhoihin, harhainen saa olla jos siitä ei ole vaaraa itselle tai muille. Jos on niin sitten hoidetaan vaikka pakolla.En epäile. Onko tämä mielestäsi tyhjentävä selitys? Helppo ja käytännönläheinen se ainakin on. Tosin sitä varten joutuu heittämään osan jutuista romukoppaan roskana, ja perusteet omalle näkemykselle ovat itseasiassa heikommat kuin uskovilla: Sellaista ei voi olla, koska ne on satujuttuja. Jumalaa ei ole koska Jumalaa ei ole. En nyt yritä provosoida ... Vaihdoin vain vinkkeliä.
- jaikali
Minä olen välittänyt Jumalan Sanaa ihmisille. Olenko heille vaarallinen? Onko lääkäreiden mielestä vaarallista kuulla Jumalan Sana ja välittää se toiselle ihmiselle? Entä jos Sanan vastaanottanut ihminen ilahtuu ja pääsee masennuksestaan, onko Jumalan Sana vaarallinen psykiatrien mielestä siinäkin tapauksessa?
Jos Jumala on vaarallinen ihmiselle, miten Jumala vaiennettaisiin ihmisen elämässä? Annetaanko Jumalan äänen kuulevalle ihmiselle niin paljon pillereitä että hän ei enää kuule eikä tiedä mitään. Vai miten "hoito" järjestettäisiin? Minä kun uskon että Jumalaa ei psykiatrit pääse huumaamaan tajuttomaksi.
Entä sitten kun "uskon harhoissa" elänyt ihminen tulee narkomaaniksi runsaan lääkityksen tähden? Onko se Jumalan vaiko lääkärien syy?
Sitten kysyn sinulta vielä;
Kuinka monta uskoon tullutta ihmistä sinä tiedät jotka ovat uskoon tulon tähden masentuneet ja tulleet onnettomiksi ja psykiatrista hoitoa tarvitseviksi? Minä en tiedä yhtään. Kuinka moni uskoon tullut on todistanut uskoon tulonsa olleen hänelle ikävä asia. Kaikki uskoon tulleet ovat tulleet vapaiksija onnellisiksi. Minä olen kuullut vain iloisia todistuksia Jumalan positiivisesta muuttavasta voimasta. Minun omakin kokemukseni todistaa samaa.
Jos en koskaan olisi tullut uskoon, minä olisin ehkä joskus tarvinnut jonkunlaista hoitoa. Mutta uskovana en tarvitse psykiatreja. Uskosta luopuneet ovat asia erikseen. Jumalan jättänyt ihminen ei voi syyttää Jumalaa siitä jos voi huonosti. Tiedon mukana tulee kärsimystä. Tämä on luonnollista. Ihminen ei kärsi sellaisesta mitä ei tiedä. Mutta ihmisten pitäminen sokeana tiedosta osattomana, jaa.aah....
Usko Jeesukseen Kristukseen oli elämäni käännekohta. Sen jälkeen aloin kuulemaan Jumalan äänen. Olen saanut sellaiset siunaukset Jumalalta että jos ne voisi rahalla myydä toiselle ihmiselle. Jos joku voisi ostaa minulta siunaukseni ja ihmiset tietäisivät mitä he saavat, he olisivat valmiit maksamaan omaisuuksia kokemuksistani. Olisin silloin luultavasti uskon miljardääri. Sellaiset valtavat siunaukset olen saanut. Siksi minä olen onnellinen ja hyvin kiitollinen Jumalalle että minä saan olla Hänen omansa ja elää Hänen kanssaan.
Koenkin että olen miljardääri koska omistan Jeesuksen Kristuksen sydämessäni ja kaiken Hänessä ja Hänen kanssaan. (Olenko nyt sairas?)
Mutta Jumala ei myy siunauksiaan rahasta. Ne annetaan Jeesukseen uskovalle parannuksen tekevälle Jeesuksen vastaanottavalle ja Hänelle kuuliaiselle ihmiselle ihan ilmaiseksi ilman rahaa. Nämä siunaukset ovat helppo saada. Ne ovat kaikki Jeesuksessa Kristuksessa. Ei tarvitse muuta kuin oman sydämen taivuttaminen Jumalan tahtoon ja oman PÄÄTÖKSEN lähteä seuraamaan Jeesusta Kristusta.
Huh hellettä. Lähden tästä nyt ulos tuultuun! Ehkä Jumala puhuu minulle seuraavasta kirjoituksesta. Soitatko minulle ampulanssin jos kirjoitan vielä Jumalan sanaa? Mutta ota sitten myös vastuu ja rangaistus aiheettomasta hälytyksestäsi. Se on rikos soittaa ambulanssi ihan aiheettomasti. Jos nyt et sattunut tätä tietämään niin nyt tiedät.- Entinen minäkin
"Kuinka monta uskoon tullutta ihmistä sinä tiedät jotka ovat uskoon tulon tähden masentuneet ja tulleet onnettomiksi ja psykiatrista hoitoa tarvitseviksi?"
Tätä on pakko kommentoida. Kirjoitin entisten helluntailaisten kokemuksia käsittelevään ketjuun nimimerkillä "Entinen minäkin".
Minä tunnen uskovia jotka ovat sairastuneet. Tai sanotaan, että tunsin, siteeni tuolle seudulle ovat jo katkenneet. En sano, että he ovat sairastuneet uskoontulon tähden tai uskonsa vuoksi mutta immuuneja hekään eivät mielen sairauksille ole.
Jonkinlainen julkinen häpeä oli kuitenkin heille jotka sairastuivat (psyykkisesti siis) suuri, asia oli tabu josta lähinnä kuiskittiin ja sen epäiltiin jopa olevan seurausta synnistä, huonosta elämästä tai muusta. Heitä suorastaan hyljeksittiin, spitaaliset. Sairaala-leima oli häpeä silloin 25-vuotta sitten pienessä helluntailaispitäjässä etelä-pohjanmaalla.
Omaa lapsuuttani leimasi myös jonkinlainen ahdistuneisuus joka johtui ankarasta uskonnollisesta kasvatuksesta, eristäytyneisyydestä ja maailman rajoittumisesta käytännössä vain noihin "piireihin". En liioittele jos sanon jääneeni paljosta siitä paitsi mikä kuuluu normaaliin lapsuuteen vain siksi, että se oli kiellettyä tai ainakin arvelluttavaa. Sinäkin varmasti nauraisit jos kertoisin esimerkiksi mitkä leikit tai kirjat yms. Esimerkiksi koulukirjastosta lainaamani Taru sormusten herrasta piti palauttaa heti seuraavana päivänä :(. yms. olivat kielletty.
Samankaltaisia kokemuksia on myös muilla sen aikaisilla ystävilläni jotka ovat irtaantuneet. Heistä suuri osa on edelleen ystäviäni, he jotka olivat turvassa maailmalliselta sulkivat ovensa. Se, olitko helluntailainen vai maailmallinen jakoi meihin ja heihin. Tämä joko oli jyrkkä, ystäväpiiri, jopa työpaikat, liikkeet joissa asioitiin jne.
Oli myös kolmas joukko, me luopio... Enempää tästä ei tarvinne mainita. - jaikali
Entinen minäkin kirjoitti:
"Kuinka monta uskoon tullutta ihmistä sinä tiedät jotka ovat uskoon tulon tähden masentuneet ja tulleet onnettomiksi ja psykiatrista hoitoa tarvitseviksi?"
Tätä on pakko kommentoida. Kirjoitin entisten helluntailaisten kokemuksia käsittelevään ketjuun nimimerkillä "Entinen minäkin".
Minä tunnen uskovia jotka ovat sairastuneet. Tai sanotaan, että tunsin, siteeni tuolle seudulle ovat jo katkenneet. En sano, että he ovat sairastuneet uskoontulon tähden tai uskonsa vuoksi mutta immuuneja hekään eivät mielen sairauksille ole.
Jonkinlainen julkinen häpeä oli kuitenkin heille jotka sairastuivat (psyykkisesti siis) suuri, asia oli tabu josta lähinnä kuiskittiin ja sen epäiltiin jopa olevan seurausta synnistä, huonosta elämästä tai muusta. Heitä suorastaan hyljeksittiin, spitaaliset. Sairaala-leima oli häpeä silloin 25-vuotta sitten pienessä helluntailaispitäjässä etelä-pohjanmaalla.
Omaa lapsuuttani leimasi myös jonkinlainen ahdistuneisuus joka johtui ankarasta uskonnollisesta kasvatuksesta, eristäytyneisyydestä ja maailman rajoittumisesta käytännössä vain noihin "piireihin". En liioittele jos sanon jääneeni paljosta siitä paitsi mikä kuuluu normaaliin lapsuuteen vain siksi, että se oli kiellettyä tai ainakin arvelluttavaa. Sinäkin varmasti nauraisit jos kertoisin esimerkiksi mitkä leikit tai kirjat yms. Esimerkiksi koulukirjastosta lainaamani Taru sormusten herrasta piti palauttaa heti seuraavana päivänä :(. yms. olivat kielletty.
Samankaltaisia kokemuksia on myös muilla sen aikaisilla ystävilläni jotka ovat irtaantuneet. Heistä suuri osa on edelleen ystäviäni, he jotka olivat turvassa maailmalliselta sulkivat ovensa. Se, olitko helluntailainen vai maailmallinen jakoi meihin ja heihin. Tämä joko oli jyrkkä, ystäväpiiri, jopa työpaikat, liikkeet joissa asioitiin jne.
Oli myös kolmas joukko, me luopio... Enempää tästä ei tarvinne mainita.>>> En sano, että he ovat sairastuneet uskoontulon tähden tai uskonsa vuoksi mutta immuuneja hekään eivät mielen sairauksille ole.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564234SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2894127Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1633645Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky923545Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä843101Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit312467Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv361875Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681773Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.161763- 371680