Hei!
Olen valmistunut 1.6.2011. Kävin työkkärissä samana päivänä ilmoittautumassa. Täytyykö minun tehdä Kelalle uusi hakemus työmarkkinatukea varten vai tuleeko heiltä jotain "postia", kun työkkärin lausunto on saapunut?
Työmarkkinatuen haku ammattitutkinnon suorittamisen jälkeen
1
143
Vastaukset
- kela
Hei,
kiitos kysymyksestäsi. Kysymyksestäsi jää hieman epäselväksi oletko saanut työttömyysetuutta myös opintojesi ajalle.
Mikäli olet saanut työttömyysetuutta opintojesi aikana, sinulle lähtee postitse automaattisesti seuraava työttömyysajan ilmoitus. Ilmoituksen liitteeksi sinun olisi hyvä toimittaa selvitykset mahdollisista tarveharkinnan tuloista, eli esimerkiksi puolison tuloista. Jos olet tottunut käyttämään sähköistä palvelua, sieltä ei löydy työttömyysajan ilmoitusta, vaan sinun tulisi täyttää hakemus.
Jos taas et ole saanut opintoihisi työttömyysetuutta, Kelalta ei tule sinulle automaattisesti postia työ- ja elinkeinotoimiston lausunnon saavuttua. Sinun tulisi jättää työttömyysetuushakemus, jonka voi tehdä sähköisesti osoitteessa
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160104104919IL?OpenDocument
Tarvittaessa voit olla yhteydessä palvelunumeroomme 020 692 210.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897239- 353831
- 453430
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092413
- 412362
- 1232256
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292169Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 401829