Mikä on käytössä toimivaksi havaittu kirjanpito-ohjelma pienelle yrityksellä. Kertokaa kokemuksia.
kirjanpito-ohjelma
13
3238
Vastaukset
- Kirjanpitäjä
Pienen yrityksen ei kannata hankkia kirjanpito-ohjelmaa tai siis tehdä itse kirjanpitoaan. Homma kannattaa siirtää tilitoimistolle, vaikka se kuinka tuntuisi, että maksaa liikaa.
Kirjanpito-ohjelman hinnalla maksat monen kuukauden kirjanpitojen teot ammatti-ihmisellä. Ja oikeastaan se mikä on tärkeintä, sitä aikaa jonka itse laittaisit kirjanpitojen tekemiseen, et saa kirjattua kuluksi yhtiölle. Mutta kun teetät työn muilla, saat kustannukset kirjattua kuluksi, eli pienennät verotettavaa tuloa.
Eli jos itse tekee, maksat ohjelmat, kulutat tuskaiset työtunnit omaa aikaasi ja parin päivän itkut veroilmoitusten kanssa ja taas omasta ajastasi. Kannattaa tosiaan laskea omalle työlleen hinta ja siirtää paperiasiat muille. Tilitoimistoja on kalliita ja ei niin kalliita, kysy suosituksia muilta yrittäjiltä.- pienyrittäjä
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, itse ei kannata tehdä kirjanpitoa, jos ei ole alan ammattilainen. Jos kuitenkin itse teet sen, hyviä ohjelmia on paljon. Yksi selkeä ja helppokäyttöinen ohjelma on Econet. Hinta noin tuhat euroa, jos otat pelkän kirjanpito-osion. Minun pienen firmani kirjanpitäjä ottaa 50 euroa kuukaudessa.
- Kirjanpitäjä
pienyrittäjä kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, itse ei kannata tehdä kirjanpitoa, jos ei ole alan ammattilainen. Jos kuitenkin itse teet sen, hyviä ohjelmia on paljon. Yksi selkeä ja helppokäyttöinen ohjelma on Econet. Hinta noin tuhat euroa, jos otat pelkän kirjanpito-osion. Minun pienen firmani kirjanpitäjä ottaa 50 euroa kuukaudessa.
Samaa luokkaa omat veloitukseni on pienistä kirjanpidoista. Suurin säästö kirjanpitäjän käytössä tulee siitä, että ammatti-ihminen tietää mitä kaikkea saa vähentää, osaa täyttää veroilmoitukset oikein ja pystyy neuvomaan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Veroilmoituksetkin tosiaan saa täytettyä metsään ja niissä saa ajallisesti menemään vaikka koko päivän, kun ammattilainen tekee ne max. 2 tunnissa.
Ai niin ja on kaksi ammattilaisen painajaisohjelmaa, Passeli ja Econet. Molemmat ovat vielä kalliita siihen nähden miten toimivat ja minkälaisia ovat käyttää. - pienyrittäjä
Kirjanpitäjä kirjoitti:
Samaa luokkaa omat veloitukseni on pienistä kirjanpidoista. Suurin säästö kirjanpitäjän käytössä tulee siitä, että ammatti-ihminen tietää mitä kaikkea saa vähentää, osaa täyttää veroilmoitukset oikein ja pystyy neuvomaan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Veroilmoituksetkin tosiaan saa täytettyä metsään ja niissä saa ajallisesti menemään vaikka koko päivän, kun ammattilainen tekee ne max. 2 tunnissa.
Ai niin ja on kaksi ammattilaisen painajaisohjelmaa, Passeli ja Econet. Molemmat ovat vielä kalliita siihen nähden miten toimivat ja minkälaisia ovat käyttää.Minä kyllä suosittelen Passelia, Econetiä tai Ticon-ohjelmaa nimenomaan ei-ammattilaiselle. Näissä ohjelmissa on se hyvä puoli, että niissä on helppo KORJATA tekemänsä virheet. Mitähän siitä tulisi, jos teet Visiolla tai Fin-Hansalla korjauksia korjauksien perään, etkä pysty poistamaan virheellisiä...
- 2. pienyrittäjä
pienyrittäjä kirjoitti:
Minä kyllä suosittelen Passelia, Econetiä tai Ticon-ohjelmaa nimenomaan ei-ammattilaiselle. Näissä ohjelmissa on se hyvä puoli, että niissä on helppo KORJATA tekemänsä virheet. Mitähän siitä tulisi, jos teet Visiolla tai Fin-Hansalla korjauksia korjauksien perään, etkä pysty poistamaan virheellisiä...
Entä mitä mieltä olette BookMaster ja Zero-vero kp-ohjelmista ?
- Tuulikki
Kirjanpitäjä kirjoitti:
Ai niin ja on kaksi ammattilaisen painajaisohjelmaa, Passeli ja Econet. Molemmat ovat vielä kalliita siihen nähden miten toimivat ja minkälaisia ovat käyttää.Etsin netistä tietoa kirjanpito-ohjelmista ja löysin tämän keskustelun. Olen itse kirjanpitäjä, mutta olen tehnyt vain ns. yleishyödyllisen yhteisön kirjanpitoa. Nyt mieheni on perustanut yrityksen ja minun pitäisi hoitaa kirjanpito siinä. Tunnen itseni kuitenkin todella epävarmaksi. Onkohan tilitoimistoilla olemassa jotain "vierihoitopalveluita" ja mitähän semmoinen tulisi maksamaan. Toivottavasti tällä palstalla vielä joku näitä lukee ja saan vastauksen kysymykseeni. Keskustelu kun on näemmä käyty jo yli kuukausi sitten.
Tuulikki kirjoitti:
Etsin netistä tietoa kirjanpito-ohjelmista ja löysin tämän keskustelun. Olen itse kirjanpitäjä, mutta olen tehnyt vain ns. yleishyödyllisen yhteisön kirjanpitoa. Nyt mieheni on perustanut yrityksen ja minun pitäisi hoitaa kirjanpito siinä. Tunnen itseni kuitenkin todella epävarmaksi. Onkohan tilitoimistoilla olemassa jotain "vierihoitopalveluita" ja mitähän semmoinen tulisi maksamaan. Toivottavasti tällä palstalla vielä joku näitä lukee ja saan vastauksen kysymykseeni. Keskustelu kun on näemmä käyty jo yli kuukausi sitten.
Minä voin neuvoa jonkin verran ihan ilmaiseksi, jos on vain jotain yksittäisiä kysymyksiä. Jos neuvonta vie runsaasti aikaa, ilmoitan sitten etukäteen, kun neuvonta muuttuu maksulliseksi.
- Tuulikki
[email protected] kirjoitti:
Minä voin neuvoa jonkin verran ihan ilmaiseksi, jos on vain jotain yksittäisiä kysymyksiä. Jos neuvonta vie runsaasti aikaa, ilmoitan sitten etukäteen, kun neuvonta muuttuu maksulliseksi.
Mukavaa, että saan kääntyä puoleesi. Nämä keskustelukanavat on minulle vieraita, joten en tiedä, miten mihin tämä vastaukseni nyt menee. Onko viesti kaikkien nähtävillä vai tuleeko se sinulle sähköpostiisi? Jos tämä viesti siis tulee suoraan sähköpostiisi, jatkan pikapuoliin uudella viestillä.
t. Tuulikki
- osaava kirjanpitäjä
omilla sivutuloasiakkaillaan Datamike ohjelmaa joka on edullinen ja ajaa kyllä asiansa.
- minä
Samaa mieltä kuin edellämainittu. Hanki Datamike.
- Kingo
Tappio niminen kirjanpito-ohjelma on
täysin ilmainen, mutta en kyllä tiiä onko
se toimiva..no ainahan voi kokeilla..
http://personal.inet.fi/perhe/lahdenniemi/jussi/tappio/- Jori
En kyllä uskaltaisi ottaa varsinkaan kirjanpito-ohjelmaksi ilmaisohjelmaa, josta kukaan ei vastaa. Maksan mieluusti ohjelmista niiden tekijöille kohtuullisen hinnan.
- johan
Jori kirjoitti:
En kyllä uskaltaisi ottaa varsinkaan kirjanpito-ohjelmaksi ilmaisohjelmaa, josta kukaan ei vastaa. Maksan mieluusti ohjelmista niiden tekijöille kohtuullisen hinnan.
Ehkä Tappio käy toiminimen yksinkertaiseen kirjanpitoon. Onko BookMaster kirjanpito-ohjelmasta kokemuksia? Vaikuttaa demon perusteella melko asialliselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126