Oikean kirkon ja papin tehtävät

Lehi

Tällä palstalla on esiintynyt epäselvyytä papin ja kirkon oikeasta tehtävästä, joten päätin selventää asiaa pyhien kirjoitusten valossa:

Leevin liitto, Malakia 2:

5. Minun liitoni oli tälläinen:
Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle(Leeville),
ja hän kunnioitti ja palveli minua,
lähestyi minua vavisten.

6.Luotettava opetus oli hänen sanoissaan,
eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan.
Vakaasti ja vilpittöämästi
hän vaelsi minun tietäni,
ja monet hän palautti takaisin synnistä.

7. Papin suun tulee jakaa tietoa,
hänen huuliltaan odotetaan opetusta.
Hän on Herran Seabotin sanansaattaja.

8. - Mutta te olette poikeneet tieltä,
teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan.
Te olette rikkoneet liitoni, jonka tein Leevin kanssa,
sanoo Herra Seabot.

Tästä jo ilmenee, että papintehtävä on opettaa tietoa ja palauttaa syntiin langeneet takaisin polulle.

Seuraavat sanat osoitettiin apostoleille, joten ne koskevat kirkkoa, mutta pappi on samojen velvoiteiten alainen:

Lähetyskäsky Matteus28:

19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

18. ja opettakaa heitä pitämään kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.. Ja katso, minä olen teidän kansanne kaikki päivät maailman loppuun asti.

Painotan tässä sanaa "opettakaa". Tosi kirkon tulisi opettaa kansoja elämään Jeesuksen opetusten mukaisesti.

Luukas 24:

46. Hän sanoi heille: >>Näin on kirjoitettu.Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,

47. ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.

Parannus ja syntien anteeksisaaminen kuuluu yhteen.

Tiberian rannalla Jeesus keskusteli Pietarin kanssa ja kysyi häneltä kolme kertaa, rakastiko hän Jeesusta. Jokaisen myönteisen vastauksen jälkeen Jeesus toisti saman asian, Johannes 21:

15. Ruoki minun karitsoitani. (Opeta lapsia)
16. Kaitse minun lampaitani. (Huolehti aikuisista jäsenistä)
17. Ruoki minun lampaitani. (Opeta aikuisia jäseniä)

Paavalin mukaan piispan (kaitsijan) tehtävä on kyettävä "rohkaisemaan toisia terveellä opetuksella ja kumoamaan vastustajien väitteet."(Tiit.1:8)

Yhteen vetona: Kirkon tehtävä on opettaa oikeata tietoa, niin että jäsenet voivat
pysyä oikealla tiellä ja syntiin langeneet palata takaisin oikealle polulle. Tähän opetukseen kuuluu parannus ja syntien anteeksisaaminen Kristuksen sovituksen kauta ja pitämään Jeesuksen opetukset.

Mikä kirkko täyttää nämä tehtävät tämän päivän maailmassa?

Missään ei sanota papin tehtänä olevan luku- ja kirjoitustaidon opettaminen, vaika ne ovatkin hyviä taitoja ja hyödyksi laukutaitoiselle.Kirkon tulisi pysyä päätehtävässä, eli opettaa evankeliumia.

Kirkon tehtävä on rohkaista ihmisi

36

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • to..

Vaikea käsittää miten juutalaisen uskonnon temppelipapit saadaan nivottua yhteen uuden uskonnon kanssa jossa ei ollut erillistä pappissukua, ei uhrilaitosta eikä sitä lakia joka oli Israelin pappeuden perusta.

Kyse Malakiassa on siitä että papit itse olivat langenneet ja saavat nuhteet. Ongelmat olivat alkaneet jo eksiilin päättyessä ja jatkuivat läpi persialaiskauden. Nehemja:" nytkö meidän täytyy kuulla teistä, että te olette tehneet kaiken tämän suuren pahan ja olleet uskottomat meidän Jumalaamme kohtaan, kun olette naineet muukalaisia vaimoja?" 28 Ja yksi ylimmäisen papin Eljasibin pojan Joojadan pojista oli hooronilaisen Sanballatin vävy; hänet minä karkoitin luotani. 29 Muista heidät, Jumalani, sillä he ovat saastuttaneet pappeuden sekä sekä pappeuden sekä pappeus-ja leeviläisliiton."
      Teillä on hyvin outo ja historiaton tapa irottaa asioita yhteydestään .Israelin uskonto ei ole vain teoriaa tai referaattikokoelma, vaan kansa papistoineen ja uhrilaitoksineen eli elämää maanpäällä tietyssä paikassa ja oloissa jotka ovat seurattavissa eivätkä kohanim ja levijim, jotka yhä suorittavat omia tehtäviään, ole kristittyjä eikä heillä ole mitään tekemistä minkään vieraan uskonnon kanssa, ainoastaan omansa.

• Lehi

"Vaikea käsittää miten juutalaisen uskonnon temppelipapit saadaan nivottua yhteen uuden uskonnon kanssa jossa ei ollut erillistä pappissukua, ei uhrilaitosta eikä sitä lakia joka oli Israelin pappeuden perusta."

Kyse oli saman Jumalan pappeudesta, vaika Israelissa pappeus olikin perinnöllinen, niin sama velvollisuus opettaa kansalle oikea ja väärä on pysynyt myös Kristuksen kuoleman jälkeen.

Viitaat "uhrilaitokseen". Uhraus verta vuodatamalla toki päätyi Kristuksen suoritaman uhrin myötä, mutta nykyisin on pyhä sakramenttitoimitus muistuttamassa Jumalan Pojan uhrista. Myös sakramenttitoimitus pitää suorittaa pappeuden valtuudella.

Laki, johon Aaronin pappeuden perinnöllisyys perustui on tosin poistettu, mutta Kymmenen Käskyt, joita pappien kuului opettaa kanalle silloin on yhä voimassa, jonka vuoksi sen noudatamista pitää opettaa myös tänä päivänä.

Monet Vanhan testamentin pappeja koskevat ohjeet, nuhteet ja määräykset soveltuvat yhtä hyvin nykyajan pappeuden haltijoille, kuin Mooseksen armotalouden aikana. Asiaa ei muuta se, että Malakian saarna koski langeneita pappeja.

• to..
        Lehi kirjoitti:

"Vaikea käsittää miten juutalaisen uskonnon temppelipapit saadaan nivottua yhteen uuden uskonnon kanssa jossa ei ollut erillistä pappissukua, ei uhrilaitosta eikä sitä lakia joka oli Israelin pappeuden perusta."

Kyse oli saman Jumalan pappeudesta, vaika Israelissa pappeus olikin perinnöllinen, niin sama velvollisuus opettaa kansalle oikea ja väärä on pysynyt myös Kristuksen kuoleman jälkeen.

Viitaat "uhrilaitokseen". Uhraus verta vuodatamalla toki päätyi Kristuksen suoritaman uhrin myötä, mutta nykyisin on pyhä sakramenttitoimitus muistuttamassa Jumalan Pojan uhrista. Myös sakramenttitoimitus pitää suorittaa pappeuden valtuudella.

Laki, johon Aaronin pappeuden perinnöllisyys perustui on tosin poistettu, mutta Kymmenen Käskyt, joita pappien kuului opettaa kanalle silloin on yhä voimassa, jonka vuoksi sen noudatamista pitää opettaa myös tänä päivänä.

Monet Vanhan testamentin pappeja koskevat ohjeet, nuhteet ja määräykset soveltuvat yhtä hyvin nykyajan pappeuden haltijoille, kuin Mooseksen armotalouden aikana. Asiaa ei muuta se, että Malakian saarna koski langeneita pappeja.

Juutalaisen uskonnon mukaan on olemassa vain yksi Jumala, ei monia joten monijumalaiset eivät palvo samaa jumalaa kuin juutalaiset .Se juuri on se raja jonka juutalaisuus selvimmin piirtää .
        Juutalaisen uskonnon määräykset koskevat vain sitä , pappeus mukaan lukien. Laki sanoo että uhrit ovat ikuisia joten ne alkavat uudestaan messiaan tullessa .Muinoin ne eivät päättyneet kenenkään ihmisen kuolemaan, vaan epäonnistuneen kapinan seurauksena temppeli hävitettiin v 70.

Sakramenttitoimituksia juutalaisuus ei tunne, joten juutalaisuudesta puhuttaessa esittämäsi on irrelevanttia. Aaronin pojille luvattiin ikuinen pappeus, jos uskot että Israelin Jumala puhui palturia ei kannata vedota juutalaisiin kirjoituksiin ollenkaan.
        Mikään Israelin pappeuden määräys ei koskenut tai koske muiden uskontojen pappeja sehän on itsestään selvää. Uusi testamenttikin tekee täysin selväksi että kristityillä ei ole sellaista pappeutta kuin juutalaisilla.

• M.E.L.

Ainakaan MAP-kirkossa ei ole oikeita pappeja koska siellä ei ole oikeata apostolista suksessiota eli valtuutta joka on saatu OIKEALTA apostolilta.

Ei ajokorttiakaan saa omin luvin vaikka saattaa sitä joku amerikkalainen pelimies kortitta ajaakin ja höynäyttää muut uskomaan että hänellä on kortti. :-)

• Oletat, että apostolinen suksessio olisi jatkunut, mutta miten on? Jatkuiko se silloin kun keisari Konstantinus Suuri alkoi nimittää piispoja tai kun Suomessakin tasavallan presidentti nimitti piispat vuoteen 2000 asti?

Miten suksessio siirtyi Lutherin kirkolle tai muille? Onko Ortodoksikirkolla oikea valtuus?

Oli tapahtunut luopumus ja palautus oli välttämätön. Näin se tapahtui Pyhien kirjoitusten oppaan mukaan:

EVANKELIUMIN PALAUTUS
        Jumalan työ hänen evankeliuminsa totuuksien ja toimitusten tuomiseksi jälleen ihmisten keskuuteen maan päälle. Jeesuksen Kristuksen evankeliumi hävisi maan päältä Kristuksen apostolien maanpäällistä palvelutyötä seuranneen luopumuksen vuoksi. Luopumuksen tähden evankeliumi oli palautettava. Jumala palautti evankeliumin maan päällä oleville ihmisille annettujen näkyjen, enkelien palveluksen ja ilmoitusten kautta. Palautus alkoi profeetta Joseph Smithistä (JS-H 1–75; OL 128:20–21) ja on jatkunut nykyiseen aikaan asti Herran elävien profeettojen työn kautta.

Herran pyhäkön vuori seisoo lujana. Ylimpänä vuorista se kohoaa, Jes. 2:2 (Miika 4:2; 2. Nefi 12:2). Jumala tekee ihmeellisiä, hämmästyttäviä ihmetekoja, Jes. 29:14 (2. Nefi 25:17–18; OL 4:1). Jumala on pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, Dan. 2:44. Elia tulee ja panee kaiken kohdalleen, Matt. 17:11 (Mark. 9:12; OL 77:14). Tulee aikoja, jolloin kaikki pannaan kohdalleen, Ap. t. 3:21 (OL 27:6). Määräajan tullessa Jumala yhdistää yhdeksi kaiken, Ef. 1:10. Minä näin uuden enkelin. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi, Ilm. 14:6. Evankeliumin täyteys tulee pakanoille, 1. Nefi 15:13–18. Juutalaiset tuodaan takaisin tosi kirkkoon, 2. Nefi 9:2. Totuus tulee myöhempinä aikoina, 3. Nefi 16:7. Kanssapalvelijoilleni minä annan Aaronin pappeuden, OL 13:1 (JS-H 69). Minä olen antanut valtakunnan avaimet viimeisiä aikoja varten, OL 27:6, 13–14 (OL 128:19–21). Israelin heimot kootaan yhteen, ja kaikki palautetaan, OL 77:9. Tämän taloudenhoitokauden avaimet on annettu, OL 110:16 (OL 65:2). Pappeus on annettu aikojen täyttymisen taloudenhoitokauden aikana, OL 112:30. Minä näin kaksi Persoonaa, JS-H 17. Minä ilmoitan teille pappeuden Elian käden kautta, JS-H 38 (Mal. 3:23–24).

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Oletat, että apostolinen suksessio olisi jatkunut, mutta miten on? Jatkuiko se silloin kun keisari Konstantinus Suuri alkoi nimittää piispoja tai kun Suomessakin tasavallan presidentti nimitti piispat vuoteen 2000 asti?

Miten suksessio siirtyi Lutherin kirkolle tai muille? Onko Ortodoksikirkolla oikea valtuus?

Oli tapahtunut luopumus ja palautus oli välttämätön. Näin se tapahtui Pyhien kirjoitusten oppaan mukaan:

EVANKELIUMIN PALAUTUS
        Jumalan työ hänen evankeliuminsa totuuksien ja toimitusten tuomiseksi jälleen ihmisten keskuuteen maan päälle. Jeesuksen Kristuksen evankeliumi hävisi maan päältä Kristuksen apostolien maanpäällistä palvelutyötä seuranneen luopumuksen vuoksi. Luopumuksen tähden evankeliumi oli palautettava. Jumala palautti evankeliumin maan päällä oleville ihmisille annettujen näkyjen, enkelien palveluksen ja ilmoitusten kautta. Palautus alkoi profeetta Joseph Smithistä (JS-H 1–75; OL 128:20–21) ja on jatkunut nykyiseen aikaan asti Herran elävien profeettojen työn kautta.

Herran pyhäkön vuori seisoo lujana. Ylimpänä vuorista se kohoaa, Jes. 2:2 (Miika 4:2; 2. Nefi 12:2). Jumala tekee ihmeellisiä, hämmästyttäviä ihmetekoja, Jes. 29:14 (2. Nefi 25:17–18; OL 4:1). Jumala on pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, Dan. 2:44. Elia tulee ja panee kaiken kohdalleen, Matt. 17:11 (Mark. 9:12; OL 77:14). Tulee aikoja, jolloin kaikki pannaan kohdalleen, Ap. t. 3:21 (OL 27:6). Määräajan tullessa Jumala yhdistää yhdeksi kaiken, Ef. 1:10. Minä näin uuden enkelin. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi, Ilm. 14:6. Evankeliumin täyteys tulee pakanoille, 1. Nefi 15:13–18. Juutalaiset tuodaan takaisin tosi kirkkoon, 2. Nefi 9:2. Totuus tulee myöhempinä aikoina, 3. Nefi 16:7. Kanssapalvelijoilleni minä annan Aaronin pappeuden, OL 13:1 (JS-H 69). Minä olen antanut valtakunnan avaimet viimeisiä aikoja varten, OL 27:6, 13–14 (OL 128:19–21). Israelin heimot kootaan yhteen, ja kaikki palautetaan, OL 77:9. Tämän taloudenhoitokauden avaimet on annettu, OL 110:16 (OL 65:2). Pappeus on annettu aikojen täyttymisen taloudenhoitokauden aikana, OL 112:30. Minä näin kaksi Persoonaa, JS-H 17. Minä ilmoitan teille pappeuden Elian käden kautta, JS-H 38 (Mal. 3:23–24).

HÖPÖLÖPÖ !!!

Jälleen kerran...

Hatusta vetämällä saattaa saada kaniinin mutta ei juuri muuta.

• Lehi

M.E.L. Oletko tietoinen siitä, että liikennesääntöjä rikkovalta kuljeltajalta voidaan ottaa ajokortti pois, eli menettää ajokortti joko pysyvästi tai väliaikaisesti?

Samalla tavalla ihminen voi menettä pappeuden ja kirkko alkuperäisen valtuuden, jos toimii vastoin annettuja säädöksiä.

Historia osoittaa Katolisen kirkon rikkoneen omassa toiminassaan Kristuksen opetuksia ja annettuja käskyjä vastaan, että jo normaalilla järjellä ajatellen apostolisen seurannon katkeaminen tai menetys on looginen.

Ainakin maalisesen lain suhteen luvalla toimivana järjestönä Katolinen kirkko olisi menetänyt toimiluvan. Mikään valtiovalta ei olisi voinut hyväksyä niin räikeätä vilpin harjoitamista, mitä kyseinen kirkko on harjoitanut väärin perustein. Ainoa syy, miksi Kat.kirkko voi toimia nykyajan yhteiskunnassa on uskonnonvapaus. Maallinen valtiovalta ei voi ottaa kantaa sellaisiin asioihin, kuin paavin valtuus.

• lue historiaa
        Lehi kirjoitti:

M.E.L. Oletko tietoinen siitä, että liikennesääntöjä rikkovalta kuljeltajalta voidaan ottaa ajokortti pois, eli menettää ajokortti joko pysyvästi tai väliaikaisesti?

Samalla tavalla ihminen voi menettä pappeuden ja kirkko alkuperäisen valtuuden, jos toimii vastoin annettuja säädöksiä.

Historia osoittaa Katolisen kirkon rikkoneen omassa toiminassaan Kristuksen opetuksia ja annettuja käskyjä vastaan, että jo normaalilla järjellä ajatellen apostolisen seurannon katkeaminen tai menetys on looginen.

Ainakin maalisesen lain suhteen luvalla toimivana järjestönä Katolinen kirkko olisi menetänyt toimiluvan. Mikään valtiovalta ei olisi voinut hyväksyä niin räikeätä vilpin harjoitamista, mitä kyseinen kirkko on harjoitanut väärin perustein. Ainoa syy, miksi Kat.kirkko voi toimia nykyajan yhteiskunnassa on uskonnonvapaus. Maallinen valtiovalta ei voi ottaa kantaa sellaisiin asioihin, kuin paavin valtuus.

Ja pitääkö sinulle sanoa taas, että aluksi oli kirkko, joka jakaantui Nikean kirkolliskokouksen jälkeen (n 300 j.Kr) Bysanttiin itäiseksi ja lännessä läntiseksi kirkoksi ja selkiintyi vuosisatojen kuluessa Ortodoksikirkoksi ja lännessä Roomalaiskatoliseksi. Ja tietenkin heillä on omat pappinsa ja kirkollinen hierarkiansa.

Kaikki muu on tullut jälkeenpäin enemmän tai vähemmäen heitä jäljitellen tai pois jättäen. Ja mitä tulee mormoneihin, Joseph Smithään sepitti pari sataa vuotta sitten enemmän tai vähemmän taikauskoisen uskomuksen 'vetäessään hatustaan keksimäänsä sepitettä kooten siitä mormonien kirjan. Hän otti vaikutteita kaikista ajalleen tyypillisistä myyttisistä tarinoista ja kehitti omalaatuisen sekoituksen uskoa ja omia fantasioita. Joten valheella on lyhyet siivet puoskareineen vailla minkäänlaista todellisuutta. Joka vieläpä on vailla minkäänlaista arkealogista tai todellista historiaa.

• M.E.L.
        Lehi kirjoitti:

No sinä voit nukkua yösi rauhassa ilman pelkoa pappeuden menetyksestä koska ei sinulla tai ylipäänsä kellään morminilla ole sitä koskaan ollutkaan.

• M.E.L. kirjoitti:

HÖPÖLÖPÖ !!!

Jälleen kerran...

Perusteluja et esitä!

Mikähän siinä on, etten saa totuuden tuntua katolisesta kirkosta, mutta MAP-kirkko täyttää kaikki uskonnolta vaadittavat loogiset perusteet, kun sitä verrataan alkukirkkoon ja Raamatussa oleviin ennustuksiin palautuksesta!

Tämä katolinen oppinut on selkeä näkemyksessään. Olen antanut tämän tänne ennenkin, mutta sitä on hyvä syy tutkiskella:

Lentolehtisessä "Mormonismin aseman vahvuus" kertoo edesmennyt vanhin Orson F. Whitney seuraavan tapahtuman;

"Vuosia sitten tuli Utahiin muuan roomalaiskatollisen kirkon jäsen, ja puhui Suolajärven tabernaakkelissa. Hän oli oppinut, tusinan verran kieliä osaava, vilpitön mies. Hän tuntui tietävän kaiken lakiasioista, teologista, kirjallisuudesta, tieteen ja filosofian aloilta. Eräänä päivänä hän sanoi minulle: "Te mormonit olette kaikki tietämättömiä. Te ette tiedä edes oman asemanne vahvuutta. Se on niin luja, että koko kristillisessä maailmassa on vain yksi toinen yhtä kestävä, ja se on katollisen kirkon asema. Ratkaisu on tapahtuva katolilaisuuden ja mormonismin välillä.

Jos me olemme oikeassa, te olette väärässä; jos te olette oikeassa, me olemme väärässä, ja siinä kaikki. Protestanteilla ei ole edes yhtä jalkaa, jolla he voisivat seisoa. Sillä jos me olemme väärässä, niin hekin ovat väärässä, koska ovat osa meistä ja ovat meistä lähteneet; jos taas me olemme oikeassa, niin he ovat luopiota, jotka me olemme erottaneet kauan sitten.

Jos meillä on Pietarista lähtien apostolinen seuraanto(successio apostolica), kuten me väitämme, niin mormonismia ei tarvita; mutta jos meillä ei sitä ole, niin silloin sellainen mies kuin Joseph Smith oli välttämätön, ja mormonismin asenne on ainoa oikea. On olemassa joko evankeliumin jatkuminen muinaisista ajoista alkaen tai sitten evankeliumin palauttaminen myöhempinä aikoina."

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Perusteluja et esitä!

Mikähän siinä on, etten saa totuuden tuntua katolisesta kirkosta, mutta MAP-kirkko täyttää kaikki uskonnolta vaadittavat loogiset perusteet, kun sitä verrataan alkukirkkoon ja Raamatussa oleviin ennustuksiin palautuksesta!

Tämä katolinen oppinut on selkeä näkemyksessään. Olen antanut tämän tänne ennenkin, mutta sitä on hyvä syy tutkiskella:

Lentolehtisessä "Mormonismin aseman vahvuus" kertoo edesmennyt vanhin Orson F. Whitney seuraavan tapahtuman;

"Vuosia sitten tuli Utahiin muuan roomalaiskatollisen kirkon jäsen, ja puhui Suolajärven tabernaakkelissa. Hän oli oppinut, tusinan verran kieliä osaava, vilpitön mies. Hän tuntui tietävän kaiken lakiasioista, teologista, kirjallisuudesta, tieteen ja filosofian aloilta. Eräänä päivänä hän sanoi minulle: "Te mormonit olette kaikki tietämättömiä. Te ette tiedä edes oman asemanne vahvuutta. Se on niin luja, että koko kristillisessä maailmassa on vain yksi toinen yhtä kestävä, ja se on katollisen kirkon asema. Ratkaisu on tapahtuva katolilaisuuden ja mormonismin välillä.

Jos me olemme oikeassa, te olette väärässä; jos te olette oikeassa, me olemme väärässä, ja siinä kaikki. Protestanteilla ei ole edes yhtä jalkaa, jolla he voisivat seisoa. Sillä jos me olemme väärässä, niin hekin ovat väärässä, koska ovat osa meistä ja ovat meistä lähteneet; jos taas me olemme oikeassa, niin he ovat luopiota, jotka me olemme erottaneet kauan sitten.

Jos meillä on Pietarista lähtien apostolinen seuraanto(successio apostolica), kuten me väitämme, niin mormonismia ei tarvita; mutta jos meillä ei sitä ole, niin silloin sellainen mies kuin Joseph Smith oli välttämätön, ja mormonismin asenne on ainoa oikea. On olemassa joko evankeliumin jatkuminen muinaisista ajoista alkaen tai sitten evankeliumin palauttaminen myöhempinä aikoina."

Miksi siis MK on historiallisesti epätosi ja Joseph Smith täydellinen epäonnistuja profetioissaan?

Ei MAP-kirkko ja katolinen kirkko ole millään tavalla vertailukelpoisia keskenään koska MAP on kotitekoinen hatusta vedetty hirvitys katolisen kirkon ollessa historiallisesti aidon ja joka on jäljitettävissä aivan oikeisiin apostoleihin.

No en minä sille mitään mahda että saat humpuukista totuuden tunnun. Olet samanlainen humpuukimaakari kuten oppi-isäsi viriili Joseph :-D

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Oletat, että apostolinen suksessio olisi jatkunut, mutta miten on? Jatkuiko se silloin kun keisari Konstantinus Suuri alkoi nimittää piispoja tai kun Suomessakin tasavallan presidentti nimitti piispat vuoteen 2000 asti?

EVANKELIUMIN PALAUTUS

Ortodoksikirkko on myös alkuperäinen oikeasti apostolinen kirkko. Muista en sano mitään.

• M.E.L. kirjoitti:

Miksi siis MK on historiallisesti epätosi ja Joseph Smith täydellinen epäonnistuja profetioissaan?

Ei MAP-kirkko ja katolinen kirkko ole millään tavalla vertailukelpoisia keskenään koska MAP on kotitekoinen hatusta vedetty hirvitys katolisen kirkon ollessa historiallisesti aidon ja joka on jäljitettävissä aivan oikeisiin apostoleihin.

No en minä sille mitään mahda että saat humpuukista totuuden tunnun. Olet samanlainen humpuukimaakari kuten oppi-isäsi viriili Joseph :-D

Sinun "perustelusi" ovat henkilöön kohdistuva hyökkäys ja asenteellisuuksiin vetoaminen. Etkö pysty keskustelemaan asiallisesti?

• M.E.L. kirjoitti:

Ortodoksikirkko on myös alkuperäinen oikeasti apostolinen kirkko. Muista en sano mitään.

Kuinka kaksi erilaista kirkkoa voivat olla molemmat oikeassa?

Roomalaiskatolinen kirkko katsoo olevansa ainoa oikea kirkkolaitos, johon muiden tulisti palata. Sen historia todistaa jostain muuta kuin oikeasta kirkosta. Ortodoksikirkossa on säilynyt enemmän alkuperäisestä kuin Roomalaiskatolisessa kirkossa. Senkin monimutkainen liturgia ja ristin palvonta on aivan muuta kuin yksinkertainen alkukirkon jumalanpalvelus.

• M.E.L. kirjoitti:

MAP-kirkon historiassa kerrotaan:
        Ylösnousseena olentona Johannes Kastaja palautti Aaronin pappeuden.
        Ylösnousseina olentoina Pietari, Jaakob ja Johannes palauttivat korkeamman eli Melkisedekin pappeuden.

Molempien pappeuksien palautuksista saa totuuden tunnun jo yksin siitä syystä, että näin täytyi tapahtua, jotta tosi kirkko olisi taas maan päällä. On kovin epätodennäköistä, että oppimaton nuori mies olisi ilman ilmoitusten suomaa viisautta keksinyt tällaisten palautusten välttämättömyyttä.

• ee MEL i
        M.E.L. kirjoitti:

HÖPÖLÖPÖ !!!

Jälleen kerran...

MEL, ihminen joka uskoo kanien tulevan hatusta, uskoo taatusti myös katolisen kirkon propagandan..

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Kuinka kaksi erilaista kirkkoa voivat olla molemmat oikeassa?

Roomalaiskatolinen kirkko katsoo olevansa ainoa oikea kirkkolaitos, johon muiden tulisti palata. Sen historia todistaa jostain muuta kuin oikeasta kirkosta. Ortodoksikirkossa on säilynyt enemmän alkuperäisestä kuin Roomalaiskatolisessa kirkossa. Senkin monimutkainen liturgia ja ristin palvonta on aivan muuta kuin yksinkertainen alkukirkon jumalanpalvelus.

...tai monijumaluus, Kolobit, temppelit, alusvaatteiden standardoinnit ynnä muu mormonien keksimä humpuuki?!?! Mitä tekemistä NIILLÄ on alkukirkon kanssa?

Mormonismilla ja alkukirkolla ei ole MITÄÄN tekemistä keskenään eikä myös kristinuskolla ja mormonismilla.

Mormonismi on aivan oma Smithin keksimä polyteistinen muka-kristitty uskonto ilman mitään historiallisia juuria muualle kuin 1800-luvun USA:han.

Aivan turhaa on itsekeksityn kirkon Goebbelsin laukoa 'totuuksia' vanhoista kirkoista joilla kuitenkin on oikea apostolinen suksessio ja juuret Jeesuksen lähipiirissä.

Mormonismia ei kukaan muu 'tarvitse' kuin mormonit itse omiin pikku seuraleikkeihinsä ja ainakin täällä mormonismi kuihtuu pois ja häviää omaan valheellisuuteensa.

• M.E.L. kirjoitti:

...tai monijumaluus, Kolobit, temppelit, alusvaatteiden standardoinnit ynnä muu mormonien keksimä humpuuki?!?! Mitä tekemistä NIILLÄ on alkukirkon kanssa?

Mormonismilla ja alkukirkolla ei ole MITÄÄN tekemistä keskenään eikä myös kristinuskolla ja mormonismilla.

Mormonismi on aivan oma Smithin keksimä polyteistinen muka-kristitty uskonto ilman mitään historiallisia juuria muualle kuin 1800-luvun USA:han.

Aivan turhaa on itsekeksityn kirkon Goebbelsin laukoa 'totuuksia' vanhoista kirkoista joilla kuitenkin on oikea apostolinen suksessio ja juuret Jeesuksen lähipiirissä.

Mormonismia ei kukaan muu 'tarvitse' kuin mormonit itse omiin pikku seuraleikkeihinsä ja ainakin täällä mormonismi kuihtuu pois ja häviää omaan valheellisuuteensa.

Jokainen joka tutkii itse vilpittömästi, tulee huomaamaan, että palautus on tapahtunut. Sitten ovat erikseen ne, jotka ovat joskus tunteneet totuuden, mutta luopuneet siitä ja alkaneet taistella sitä vastaan.

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Jokainen joka tutkii itse vilpittömästi, tulee huomaamaan, että palautus on tapahtunut. Sitten ovat erikseen ne, jotka ovat joskus tunteneet totuuden, mutta luopuneet siitä ja alkaneet taistella sitä vastaan.

Juu, ja Nenaden saunassa asuu saunatonttu!

Vain kaltaisesi tonttu uskoo moiseen satuun ja vielä yrittää saada muutkin siihen uskomaan :-D

Uskontona koko MAP on aivan turha eikä sitä tarvita yhtään mihinkään. Yleensä siitä on ainoastaan riesaa ja surua etenkin kulttiin hurahtaneen ihmisen perheelle.

• M.E.L. kirjoitti:

Juu, ja Nenaden saunassa asuu saunatonttu!

Vain kaltaisesi tonttu uskoo moiseen satuun ja vielä yrittää saada muutkin siihen uskomaan :-D

Uskontona koko MAP on aivan turha eikä sitä tarvita yhtään mihinkään. Yleensä siitä on ainoastaan riesaa ja surua etenkin kulttiin hurahtaneen ihmisen perheelle.

Luuletko, että kukaan vakavasti tutkiva luottaa sinun tapaasi "perustella" eli pelkästään pilkalliseksi heittäytymällä ja naurajia kosiskellen?

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Luuletko, että kukaan vakavasti tutkiva luottaa sinun tapaasi "perustella" eli pelkästään pilkalliseksi heittäytymällä ja naurajia kosiskellen?

Sitä ihmettelen jos joku Smithin sadut ottaa tosissaan.

Se se vasta ihme on!

Ja itselläsi niitä oikeita perusteita ja todisteita kirkkosi puolesta ei koskaan ole ollut eikä koskaan tule olemaan. Omat tuntemuksesi ovat pelkästään omia tuntemuksiasi ilman mitään todistus- tai painoarvoa.

• M.E.L. kirjoitti:

Sitä ihmettelen jos joku Smithin sadut ottaa tosissaan.

Se se vasta ihme on!

Ja itselläsi niitä oikeita perusteita ja todisteita kirkkosi puolesta ei koskaan ole ollut eikä koskaan tule olemaan. Omat tuntemuksesi ovat pelkästään omia tuntemuksiasi ilman mitään todistus- tai painoarvoa.

Noin sanoo henkilö, jolla on tarve kieltää totuus.
        Sinä et tiedä miten varmasti tiedän MAP-kirkon olevan palautettu Jeesuksen Kristuksen kirkko. Mormonin kirja on niistä tärkein kouriin otettava peruste.

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Noin sanoo henkilö, jolla on tarve kieltää totuus.
        Sinä et tiedä miten varmasti tiedän MAP-kirkon olevan palautettu Jeesuksen Kristuksen kirkko. Mormonin kirja on niistä tärkein kouriin otettava peruste.

Sinä et TIEDÄ yhtään mitään mutta olet kyllä kova poika kuvittelemaan kaikenlaista.

Mikä peruste on historiallisesti epätosi seikkailuromaani?!?!

TYHMÄ ihminen uskoo hömpän ja kieltää totuuden joten ole hyvä vaan ja katso peiliin.

Sinun 'totuudestasi' ei ole minkään valtakunnan näyttöä eikä tule, vaikka näillä helteillä tuntisit itsesi kovinkin lämpimäksi!

Jämpti on näin!

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

Sinun "perustelusi" ovat henkilöön kohdistuva hyökkäys ja asenteellisuuksiin vetoaminen. Etkö pysty keskustelemaan asiallisesti?

Mihin itse vetoat keskusteluissa?

OMIIN asenteisiisi koska ne ovat ainoat mitä sinulla on - ja nekään eivät ole yhtään minkään arvoiset!

• M.E.L.
        Tapani1 kirjoitti:

MAP-kirkon historiassa kerrotaan:
        Ylösnousseena olentona Johannes Kastaja palautti Aaronin pappeuden.
        Ylösnousseina olentoina Pietari, Jaakob ja Johannes palauttivat korkeamman eli Melkisedekin pappeuden.

Molempien pappeuksien palautuksista saa totuuden tunnun jo yksin siitä syystä, että näin täytyi tapahtua, jotta tosi kirkko olisi taas maan päällä. On kovin epätodennäköistä, että oppimaton nuori mies olisi ilman ilmoitusten suomaa viisautta keksinyt tällaisten palautusten välttämättömyyttä.

Ei ole tarvittu palautusta koska ei ole ollut luopumustakaan.

Ja mikä palautus se on jos hukkaat auton ja saat tilalle Jopon?!?!

• Lehi
        M.E.L. kirjoitti:

Ei ole tarvittu palautusta koska ei ole ollut luopumustakaan.

Ja mikä palautus se on jos hukkaat auton ja saat tilalle Jopon?!?!

Mistä Joposta puhut?

• Sehän onkin
        M.E.L. kirjoitti:

lähimpänä alkuperäistä, Roomassa ovat viritelleet latinalaisen version, jossa on totuutta enää vain nimeksi.

• Ai missä
        M.E.L. kirjoitti:

täällä kuihtuu?

• papit ja pöpit

Ainahan niitä puoskareita on ollut, jotka kuvittelet ovansa ihan piispoja.

• Ihmettelevä..

Puoskareistako piispoja tulee? Vai puoskaritko niitä nimittävät? Ainakin suomessa Presidenttti nimitti piispat v. 2000 asti.

• ihmettelevälle
        Ihmettelevä.. kirjoitti:

Puoskareistako piispoja tulee? Vai puoskaritko niitä nimittävät? Ainakin suomessa Presidenttti nimitti piispat v. 2000 asti.

Kyse on Smithin kirkon papeista ja pöpeistä, jotka vielä korotetaan piispoiksi.
        Heitä ei kukaan edes nimitä.

• ihmettelevälle kirjoitti:

Kyse on Smithin kirkon papeista ja pöpeistä, jotka vielä korotetaan piispoiksi.
        Heitä ei kukaan edes nimitä.

Piispa on suuressa vaarnaan kuuluvassa MAP-seurakunnassa seurakunnan johtaja.Merkitys on toinen kuin Ev.-lut. kirkon piirissä. Jos haluttaisiin rinnastaa, niin MAP-kirkon vaarnan johtaja vastaisi piispaa. Vaarnaan kuuluu useita seurakuntia.

Vaarnanjohtajan nimittää valtuutensa nojalla kirkon ensimmäinen presidenttikunta.

• Lehi

Esitin aluperin kysymyksen, mikä nykyajan kirkko täyttää Raamatun papeille asetamat vaatimukset ja odotukset, jotka ovat: 1) Opettaa oikeata tietoa,2) johdataa syntiin langeneet takaisin, 3) julistaa parannusta ja syntien anteeksiantoa, 4) rohkaisee seurakuntaa pysymään oikeassa opissa, jne.

Olisi odotanut katolilaisen mainitsevan oman kirkon täyttävän nämä papin ja kirkon tehtävät. Mutta sen sijaan M.E.L. kävi arvottomaan hyökkäykseen apostolisella seurannolla ym.

Ei anna hyvää kuvaa Katolilaisen kirkon tilasta, jos kyseisen kirkon jäsen ei kykene sanomaan oman kirkon pappien täyttävän Jumalan papeille asetamat tehtävät. Ennemminkin hyökkäys antaa aiheen oletaa, että katolilaiset papit eivät täytä kyseisen nimimerkinkään mielestä Raamatussa esitetyt mittapuut.

• M.E.L.

OIKEAN kirkon tulee olla OIKEIDEN apostoleiden perillinen eikä mikään halpa hatusta vedetty hirvitys malliin MAP.

Teillä ei ole mitään muuta kuin suuret puheet. :-D

• M.E.L.

• Lehi
        M.E.L. kirjoitti:

OIKEAN kirkon tulee olla OIKEIDEN apostoleiden perillinen eikä mikään halpa hatusta vedetty hirvitys malliin MAP.

Teillä ei ole mitään muuta kuin suuret puheet. :-D

Perinnön voi myös menettää. Esimerkiksi Saul menetti kuninkuuden niin, että kuninkuus meni Daavidin suvulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      149
      4694
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      104
      3944
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3559
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3340
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3281
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      33
      2678
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2266
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1908
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1768
    Aihe