"Minä sanon sinulle tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Alkuraamatuissa ei ollut olemassakaan pilkkuja tai pisteitä, ei siis mitään välimerkkejä. Mutta on selvää, että välimerkki kuuluu seuraavasti:
"Minä sanon sinulle tänä päivänä; sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Ei siis näin:
"Minä sanon sinulle; tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Asia on helppo ymmärtää siitä, ettei Jeesus itsekkään ollut paratiisissa, vaan haudassa, sillä hän ei noussut kuolleista ennenkuin kolmantena päivänä. Jeesus oli kuollut ja haudassa sen ajan, ei mikään "osajeesuskaan" matkustellut missään.
Sillä Jeesuksen piti kärsiä tämä rangaistus meidän edestämme, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Jeesus Sanoi ihmisille, että; "En minä ole vielä mennyt minun Isäni tykö, mutta minä menen minun Isäni ja teidän Isänne tykö!"
Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivää vietetään edelleenkin HELATORSTAINA.
Mitä Jeesus todella sanoi ristinryövärille:
39
1461
Vastaukset
- + risti vain
"Totisesti minä sanon sinulle tänä yönä ennenkuin kukko laulaa sinä kolmesti minut kiellät."
- Rasti vain ja huh ha
Totisesti minä sanon teille te kyykäärmeitten sikiöt :)
- + risti vain
Jospa rasti vain laittaisit vain pilkun paikalleen tuossa lainaamassani virkkeessä.
- + risti vain
'"Isä, sinun käsiisi minä annan/luovutan henkeni."
Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.' (Luuk 23:46)
Jeesuksen ruumis jäi ristille, mutta tuo henki ei jäänyt. Se meni alas tuonelaan. Mutta kuten Pietari opettaa lainaten Daavidin profeetallista sanaa, tapahtui niin, "ettei Kristus (Hänen henkensä/sielunsa) ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta". (Ap.t 2:31)
Eli tuo Henki meni todellakin alas tuonelaan. Mutta kuolema ei voinut pidättää Häntä. Vaan julistettuaan voittonsa, Jeesus nousi saalis mukanaan ja avaimet kädessään Jumalan Paratiisiin, ja oli valmis ottamaan vastaan ristin ryövärin tuona samana päivänä Jumalan Paratiisiin eli kolmanteen taivaaseen.Pahoitteluni, kyseessä on paljon väitetyn jeeseksen väitettyä kuolemaa myöhemmin kirjoitettu satu.
Satuun uskominen on inhimillistä, mutta älykkyydestä se ei todellakaan kerro.
- Yxvaan
Kun Jeesus kuoli, oli tulossa sapatti. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli kiire ottaa Jeesus ristiltä. Sapattina ei sitä ollut lupa tehdä. Sapattihan alkoi klo 6 illalla. Vuorokausi yleensäkin alkoi ja päättyi illalla kuten luomiskertomuksestakin huomaamme.
Jeesus kuoli ensimmäisenä ristillä olevista. Mikä osa Jeesuksesta ja ryöväristä oli ennen sapatin alkua paratiisissa. Kauanko Jeesus oli kuolleena. Oliko Hän kuolleena paratiisissa. Missä on paratiisi. Onko se sama kuin taivas.
Menikö Jeesus valmistelemaan seuraajilleen sijaa suoraan ristiltä vai sen jälkeen kun oli noussut kuolleista.
Jotenkin olen tullut siihen tulokseen että Jeesuksen sanominen että "tänä päivänä" on yhtä kuin esim asiakirjassa oleva nimi ja varsinkin päiväys varmistamassa että lupaan että näin tulee käymään.
Jeesus oli esikoinen kuolleista nousemiseen. Kaikki mitä kuolleista nouseminen oli täyttävä ja mahdollistava seuraajilleen, mielestäni mahdollistui kuolemisen ja ylösnousemisen jälkeen eli että meni kolme päivää jolloin koko lunastus tehtävä oli valmis.
Voin olla pahastikin väärässä. Korjatkaa....
-Arska-- Anonyymi
Tuonelassa oli kaksi osastoa, se kuumempi, johon rikasmies joutui Jeesuksen vertauksessa ja Aabrahamin helmat, jonne Lasarus pääsi. Jeesus saarnasi tuonelan väelle ilosanoman, koska se on saarnattava kaikille maailman ihmisille, ennen ja jälkeen Jeesuksen sovitustyötä
eläneille. Ilosanoman vastaan ottaneet saivat nimensä elämän kirjaan ja näin he pelastuivat. Ilosanoman hylänneet jäivät tuonelaan odottamaan viimeistä tuomiota.
- Steyr
Kun Jeesus sanoi ristillä ollessaan ryövärille, että tämä pääsee Paratiisiin, se ei meinaa sitä, että juuri sinä päivänä ryöväri pääsisi Paratiisiin, vaan se on lupaus iankaikkisesta elämästä ryövärille sitten suuren tuomion aikaan.
Minkä siis Jeesus lupaa syntiselle, se pätee myös tänä päivänäkin. Kun syntiselle julistetaan tänä päivänä synnit anteeksiannetuksi Jeesuksen nimessä ja veressä, synnit tosiaankin on anteeksiannettu ja piste. - siiis
Ja Ryöväri sai kasteen. Kuoleman kasteen jonka kautta hän pelastui . Tuo ihana Pyhä Hengen kasteen jonka kaikki tulisi etsiä ja odottaa..
- Steyr
Jeesuksen lupauksen kautta ryöväri pelastui.
- Usko.Toivonen
Nimimerkin " risti vain" on tässä asiassa oikea tulkinta.
Herra Jeesus sanoessaan " Totisesti totisesti minä sanon sinulle / teille", käytti aina samaa tapaa, ensin Totisesti, totisesti minä sanon sinulle / teille ja sitten seurasi itse sanoma.
Ei Hän missään sano vastaavassa tapauksessa mitään aikamäärettä, että " Totisesti, totisesti, sanon teille tänään, tai sanon teille illalla tai aamulla.
Vaan kun Hän sanoo ristinryövärille:
"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Niin Hän puhuu aivan samalla tavalla, kuin muissakin erityisen merkittävissä kohdin, jolloin Hän sanoo: "Totisesti".
On siis kysymys itse Totuuden sanasta.
Aloituksen inspiraatio saattaa olla vartiotorniseuran opissa, joka ei hyväksy Jeesuksen sanoja tässä kyseisessä kohdassa.
Kun ihminen kuolee, niin hänen henkensä erkanee ruumiista, kuten esim. tässä
Luukkaan Evankeliumin kohdassa on kirjoitettu:
53. Niin he nauroivat häntä, tietäen tytön kuolleeksi.
54. Mutta hän tarttui hänen käteensä ja huusi sanoen: "Lapsi, nouse!"
55. Niin hänen henkensä palasi, ja hän nousi heti ylös; ...
( Luuk. 8. )
Myöskin Herran Jeesuksen henki palasi Hänen kuolleeseen ruumiiseensa, henkenä Herra voitti kuoleman vallan.
14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
( Hep. 2. ) - Gredinta
Tässä kohden on kaksi mahdollista tulkintaa, joten kukin voi tulkita uskonsa mukaan. Kumpikin on kieliopillisesti oikein.
Alkuteksti: AMEN SOI LEGO SEMERON MET EMOU ESE EN TO PARADEISO
Käännös: TOTISESTI SINULLE SANON TÄNÄÄN MINUN KANSSANI OLET OLEVA PARATIISISSA
Siksi kannatta lukea mitä muut kohdat sanovat.
Elämän puu on nyt Jumalan valtaistuimen luona, mutta Jeesus sanoi Marialle ettei Hän ollut käynyt Isänsä luona ennen ylösnousemusaamua. Ryöväri ei ollut vielä kuollut kun hänet otettiin ristiltä, ja sapatti oli alkamaisillaan.
Joka tapauksessa ryöväri on oleva paratiisissa kerran. Luultavasti hänen ruumiinsa on haudattuna Hinnomin laaksoon. Ylösnousseitten ruumiit hävisivät ylösnousemuksessa, kuten niiden ruumiit jotka herätettiin Jeesuksen ylösnousemuksen yhteydessä.- Usko.Toivonen
" Risti vain" nimimerkin viestissä näemme vastaavan aikamääreen sisältävän kohdan.
"Totisesti minä sanon sinulle tänä yönä ennenkuin kukko laulaa sinä kolmesti minut kiellät."
Jos tätä kohtaa ajatellaan vastaavasti, niin sanooko Jeesus, että Hän sanoo tänä yönä Pietarille " ennenkuin kukko laulaa"?
Eli Jeesus ei käyttänyt tarpeettomia aikailmaisuja sanoessaan, jotakin tärkeää, jolloin Hän aloitti Sanalla/sanoilla "Totisesti, totisesti".
Jeesuksen ruumishan ei hävinnyt mihinkään, vaan kun Hänen henkensä palasi,
käveli Hän ulos haudasta haavoineen. - Gredinta
Minun tietääkseni oli hauta tyhjä kun opetuslapset tulivat katsomaan. Ruumis oli poissa.
Samoin sanotaan että "Monta pyhien ruumista nousi ylös, ja he lähtivät haudoistaan..." Ruumiit hävisivät haudoista.
Alkutekstistä: AMEN LEGO SOI OTI SU TAUTE TE NUKTI....
Totisesti sanon sinulle että sinä tänä yönä ....
Ei pysty tulemaan väärinkäsitystä. Jeesus sanoo: "että SINÄ tänä yönä...
Sen sijaan Jeesuksen sanat ristillä voi aivan oikein tulkita kahdella eri tavalla. Kumpikin on kieliopillisesti oikein. - Usko.Toivonen
Toki hauta oli tyhjä, koska Herra Jeesus oli lähtenyt ( kävellyt ) ulos haudasta.
Ja kohdatessaan opetuslapsiaan, näytti heille naulojen tekemät reiät käsissään ja jaloissaan, sekä keihään piston jättämän haavan kyljessään.
Hänen henkensä palasi Hänen ruumiseensa kolmen vuorokauden kuluttua
ruumiin kuolemasta. - Gredinta
Eiköhän me tarkoiteta samaa. Hauta jää tyhjäksi, kun ihminen nousee ylös. Ne jotka nousivat ylös Jeesuksen kanssa pääsiäisaamuna tuskin saivat saman raihnaisen mädäntyneen ruumiin jossa olivat kuolleet, vaan he nousivat kirkastetussa ruumiissa niinkuinJeesus.
Samalla kun ihminen saa uuden ruumiin entinen katoaa. Jeesus säilyttää arvet muistona kirkastetussa ruumiissaan. Ruoskan jälkiä ja mustelmia kasvoissa Hänellä tuskin oli. - Usko.Toivonen
Jonkin verran on Raamatun ilmoituksen ulkopuolista lisää tekstissäsi, kun toteat:
>> Jeesus säilyttää arvet muistona kirkastetussa ruumiissaan. >>
Tähän toteamukseen ei liene vahvistusta Raamatun ilmoituksessa?
Jeesus sanoi olevansa lihaa ja luita.
38. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa
( Luuk. 24. )
Jeesus myös sanoo ruumiilisen ylösnousemuksensa jälkeen:
17. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
( Matt. 28. )
Missä välissä Jeesukselle siis annettiin kaikki valta taivaassa ja maan päällä, missä Hän silloin oli? - Gredinta
Fil.3:21. joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi
Jeesuksella oli kirkastettu taivaallinen ruumis ylösnousemuksen jälkeen.
1.Kor.15:40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
41. Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; - Usko.Toivonen
Niin, ja missä kohtaa Raamatussa se on sanottu, kuten toteat?
>> Jeesuksella oli kirkastettu taivaallinen ruumis ylösnousemuksen jälkeen. >>
Jeesushan lupasi ...
19. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20. Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
22. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.
( Joh. 2. )
... pystyttää "tämän temppelin", eli ruumiinsa, kolmessa päivässä.
Ja niin tapahtui.
39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa
( Luuk. 24. )
Ja missä kohtaa on sanottu?
>> Jeesus säilyttää arvet muistona kirkastetussa ruumiissaan. >>
Annatko tekstikohdan.
- Tänä.päivänä
Aloitus on jehovantodistajien harhaa.
Olen lukenut paremman selityksen tästä:
http://Jeesus-on-Herra.com/kastamaton-ristinryovari/- tosiaankin
Selitys on jotenkin puutteellinen. Apostolit olivat kastaneet monta ennen kuin Jeesus kuoli. Apostolit olivat kastetut Johanneksen kasteella. Ei heitä varmaan koskaan kastettu Jeesuksen nimeen. Jeesus ei kastanut ketään.
Jos opetuslapsille riitti Johanneksen kaste maallisena kasteena, on tarpeetonta väitellä yksityiskohdista. Tärkeintä oli että opetuslapset saivat hengen kasteen, jotta he kykenivät todistamaan.
- Totta.on.kyllä
Linkin kirjoitus on hyvä, mutta ei ole tämän asian kanssa paljoa yhteydessä.
- tutkii
Vähän ennen kuolemaansa Jeesus sanoi:
KR 33/38
Luukas 23
46. Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan HENKENI". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.
Jeesuksen kuoleman jälkeen
Luukas 23
50. Ja katso, oli neuvoston jäsen, nimeltä Joosef, hyvä ja hurskas mies, joka ei ollut suostunut heidän neuvoonsa ja tekoonsa.
51. Tämä oli kotoisin juutalaisten kaupungista Arimatiasta, ja hän odotti Jumalan valtakuntaa.
52. Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen RUUMISTA.
53. Ja otettuaan sen alas hän kääri SEN liinavaatteeseen. Ja hän pani HÄNET hautaan, joka oli hakattu kallioon ja johon ei oltu vielä ketään pantu.
54. Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan.
55. Ja naiset, jotka olivat tulleet hänen kanssaan Galileasta, seurasivat jäljessä ja katselivat hautaa ja kuinka hänen ruumiinsa sinne pantiin.
56. Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan.
Jeesus itse oli aiemmin sanonut, että nousee kolmantena päivänä ylös.
Matteus 24
1. Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
2. Ja he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta.
3. Niin he menivät sisään, mutta EIVÄT LÖYTÄNEET Herran Jeesuksen RUUMISTA.
4. Ja kun he olivat tästä ymmällä, niin katso, kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissä vaatteissa.
5. Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?
6. Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa,
7. sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös'."
8. Niin he muistivat hänen sanansa.
9. Ja he palasivat haudalta ja veivät sanan tästä kaikesta niille yhdelletoista ja kaikille muille.
Meille riittää se tieto mitä Raamatussa lukee.Emme tiedä tarkalleen kaikkea mitä tapahtui , vain sen mitä Jumala on nähnyt parhaaksi ilmoittaa. Kun aletaan spekuloimaan ja yritetään avata enemmän kuin mitä itseasiassa Raamatussa lukee alkaa syntymään harhaoppeja, joihin on lisätty ja poisotettu Raamatun perustotuuksia, jotta saadaan pystytetyksi omanlainen oppi , joka kuitenkin on harhaoppi jos se ei perustu Jeesuksen sanojen perustalle, eikä siihen mitä Raamatun mukaan on tapahtunut. - HelluntaiSatanistit
Aloittaja ilmoittaa, ettei alkutekstissä ole pisteitä ja pilkkuja. Käsittääkseni hepreankielessä on ainakin pisteet. Kuitenkin hän itse, ryhtyen muuttamaan alkutekstiä, asetteli sinne pisteet ja pilkut toisin kuin tuon ajan historiaan, alkutekstiin ym. ammattimaisesti perehtyneet teologit ja kielitieteilijä-kääntäjät ovat ne asettaneet.
Aloittaja leikkii pilkuilla ja pisteillä joka osoittaa hänen olevan helluntailainen nk. fundamentalisti, tämä on juuri helluntailaista "teologiaa" ollut aina: leikkiminen sanajärjestyksillä, vaihtaen pilkkujen ja pisteiden paikkoja sinne missä niitä ei ole ja luoden näistä opin, vastoin kristinuskon, tänä päivänä jopa juutalaisuuden.
Helluntailaisuus on USA:n vapaamuurari-ku-klux-klanilaisten 1800-luvun lopulla luoma, gnostilaisuuteen perustuva, rasistinen, antikristillinen sekä antijudaistinen ja antisemitistinen, valtavalle talousrikokselle eli huijaukselle perustuva uususkonto.
Koska aloittaja itse esiintyy näin tietävänä alkuteksteistä ja tuonkin lauseen muka oikeasta muodosta, kieltäen meille annetun Raamatun sanan, ilmoittaen "Ei näin, vaan näin", ymmärrämme minkälainen henkilö aloittaja on ja kenen asialla.- Taas.Wanha.Kehno.Ite
Aloituksen otsikkokin "Mitä Jeesus todella sanoi ristinryövärille:" on kuin suoraan Saatanan puheesta Eevalle: "Onko Jumala todella sanonut?"
- Gredinta
Ymmärrän ettei ylläolevat tunne alkutekstejä. Ensiksikin teksti perustuu kreikkalaiseen alkutekstiin joten viittaus heprean pisteisiin on tarpeeton. Toisekseen on totta että välimerkkejä alettiin kirjoitella vasta joskus 1500-luvulla , joten ne on pantu sen mukaan kuin silloin uskottiin.
Molemmat kirjoitustavat ovat kielellisesti yhtä oikeita. Mikä on ollut kirjoittajan tarkoitus, sen saa etsiä muista teksteistä.
Valitettavasti ei voi keskustella asiallisesti sellaisten kanssa joilla ei ole asiasta tietoa. - niinkuinsanotaan
Jos haluaa riidellä alkutekstistä tai sanoista, voi ottaa vaikka Matt.5:22. " joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion".
Tosiasiassa kukaan ei tiedä alkutekstin sana RAKA merkitystä. Se on jäänyt historian peittoon.
Tyhjänpäiväinen on vain arvaus, sana on yhtä hyvin voinut tarkoittaa tomppeli, tollo, hölmö, vähäjärkinen, vollottaja, depiili, tai jotain muuta loukkaavaa.
Joten olkaapa hyviä ja kiistelkää sanoista! - tuleekoraippojavai
Onkos soffi kerennyt helluntain haukkumisen lomassa huomata että uusi kesä on tullut jo!?
muuten minkä palkan meinaat tuosta haukunnasta saada loipputilillä, oletko miettinyt asiaa!
- vähässä.uskollinen
Minä ymmärrän asian näin.
Kun Jeesus kuoli, hän meni Tuonelaan. Tuonelassa oli siihen aikaan 2 osastoa, joista toinen oli Aabrahamin Helmaksi kutsuttu. (Luukas 16:22) Tämä Aabrahamin Helma oli sen aikainen Paratiisi, jonne ryöväri kuoltuaan meni ja kun Jeesus nousi ylös kuolleista, niin tämä Aabrahamin Helma eli Paratiisi siirrettiin Taivaaseen ja on siis nykyisin taivaassa. Paavalikin temmattiin Paratiisiin, (Luukas 12:4).
Näin ollen ryöväri oli Jeesuksen ja omana kuolinpäivänään kyllä Paratiisissa, kuten Jeesus ryövärille lupasi.- niinkuinsanotaan
Täydet pisteet siitä että sanoit asian omana mielipiteenäsi.
Itse en usko että Aabrahamin helma on muuta kuin kuvakieltä vertauksessa.
Raamattu ei sano kuolleitten olevan tietoisessa tilassa, vaan Jeesus ja apostolit puhuivat kuolemasta unena josta herätään.
En näe mitään syytä siinä etteikö Jeesus olisi voinut korostaa sitä päivää jona Hän puhui: Sanon sinulle tänä päivänä! Olihan se päivä kenties maailmanhistorian tärkein päivä kun meidän syntimme sovitettiin.
Jos niin olisi että ryöväri olisi poikkeuksellisesti päässyt paratiisiin heti kuoltuaan, ollaan iloisia hänen puolestaan.
Jeesus ei ollut käynyt Isänsä luona ennen ylösnousemistaan, ja koska paratiisi tarkoittaa alun perin puistoa tai puutarhaa, luulen että se on nyt taivaallisessa Jerusalemissa ja tulee kerran tänne maan päälle. Siksi uskon että että ryövärille luvattiin pääsy tulevaan paratiisiin kerran. - Usko.Toivonen
Raamatun ilmoituksen mukaan:
31. niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
( Apt. 2. )
Jeesuksen ruumiin kuoltua, Hänen sielunsa/Henkensä meni tuonelaan, jossa kuolema ei voinut Häntä pitää. Jeesus kukisti kuoleman.
Jeesus myös saarnasi, julisti, voittoaan kuolemasta kuolleille.
18. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
( 1. Piet. 3. )
6. Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
( 1. Piet. 4. )
Kuolleille on julistettu Pelastuksen Evankeliumi Herran Jeeuksen voitosta.
Ja Hänen ruumiinsa ei nähnyt katoavaisuutta, eli ei hävinnyt.
" eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. "
( Apt. 2:31 )
Uutta Jerusalemia ei vielä ole, ensin Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan.
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
( Apt. 21. )
- VesaNasareth
Kolminaisuus paljastuu Jeesuksen sanoissa. Case closed.
- kirjoitettu.ON
Sanoihan se Jeesus.
Sitten on hyvä mietiskellä, että milloin se h-hetki on paratiisiin toteutumassa.
Sehän on autuaiden yhtä'aikainen h-hetki.
Koskee kuolleita, kirjoitukset kertovat kuolleitten herätyksestä, jota Paavali komppaa ja haluaa, että me lohdutamme toisiamme oikein.
Jeesus kertoo Joh. 5 ja 6 luku.
Nyt hetkessä Jeesus on tekemässä sijaa, ja sijat jaotetaan "Elämänkirjan mukaan" ja elämä annetaan ylösnousemusruumiin antamisen hetkessä.
Tavallaan ymmärretään jo Edenistä. Jumala loi ihmisen maantomusta.
Tomussa ei ole elämää, mutta luotu siinä makaa, ilman elämää, ilman tietoisuutta.
Entä sitten? Jumala -puhalsi- elämänhengen ihmiseen ja sen tuloksena niin tuli ihmisestä elävä sielu.
Siis elämän antaa niin eläimelle, kuin ihmiselle Jumala. Kuollessa tämä elämä palaa sen antajalle, onhan Elämä Hänessä itsessään ja antaa sen luodulle.
Ihmisestä tuli "sielullinen" - eli ihminen. Sielullillen, jonka syntiä tekevä sielun on Jumalan Sanan kirjoitusten mukaan Hänellä Lupa tappaa.
Mutta, iankaikkinen elämä on ----armolahja--- ja missä, millä edellytyksillä? Uskon kautta Jeesukseen. Jumala antaa ainoana iankaikkisesti elävänä Pojalle, herätti kuolleista ja Poika antaa kelle tahtoo. Ja tuo h-hetki on kirjoituksiin sisällytetty.
Kun ihminen kuolee, ruumis menettää elämän hengen sen antajalle. Se palaa Luojalleen, lainana. Samoin se palaa elukaltakin.
Mutta, ihmisen sielu saa elää toivossa ja se toivo on Pojassa ja Pojan paluu Ylipappeudesta Kuninkaana on I- ylösnousemukseen sanomallinen.
On pasuunaa, se oli se viimeinen. Ylienkelikin on kuvioissa mukana. Meidän korvat sitten kuulevat.
Kirjoituksiin on muistiinmerkitty opetus, että jotka ovat -kuolleet Kristukseen uskossa, he kuolemanunesta herätetään elämään. ts. haudat avautuvat.
Se kertoo, ettei kuolema voi pitää sielua, vaan se saa ylösnousemusruumiin sen kirjoitetun sanan mukaan. ---kun Jeesus palaa--- hakemaan seurakuntansa.
Ja he- jotka ovat vielä elossa, se tempaaminen osaan, eli iankaikkisen ELÄMÄN armolahjan osaan, jossa saamme tuon lupauksen täyttymyksen.
Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja ---> jotka sen kuulevat ne saavat elää.
ja milloin tuo h-hetki lupaukseen lopullisesti toteutuu? Vielähän sitä ei ole tapahtunut.
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä -->hetki tulee,<-- jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, >kuulevat< hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, ..... ts. osa on haudassa.
Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan --->herätän heidät viimeisenä päivänä. <---
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä --> herätän hänet viimeisenä päivänä." <--
ts. lainaan opetuksen kirjoitetusta sanasta. ts. kuolleet herätetään. Kun herätetään niin annetaan se ELÄMÄ. Kuolleella ei ole elämää, kun ei ole henkeä, eikä "ruumista", sitä ylösnousemusruumista. Emmekä me elä "haamuina".
Elämme Jumalan muistissa, ko. "Elämänkirja".
Siinä se ristinryövärikin elää, toivossa ja lupauksessa. Tapaamme yhtä'aikaa Herran paluun.
1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. - woi
Adventistit ja ja jehovat alkoivat meuhkaaman.
- jotaintähän
Jeesuksen kuoleman ja ylösnoudemuksen välinen tapahtumajana täällä esitettynä: https://linnunratakirkkonikattona.blogspot.com/2017/05/manan-majoilla.html
Vielä syvemmälle menevää spekulointia ajan kulusta rajantakaisessa valtakunnassa (siitä tänä päviänä-kysymyksestä) täältä: https://linnunratakirkkonikattona.blogspot.com/2017/05/ajasta-ikuisuuteen.html - filade
Aloittaja halventaa Jeesusta lapselliseksi jos hän olisi sanotut; "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: kun oikein sanottuna lause on;
"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa." - kaksi_ropoa
Sanassa on kirjoitettu Herrasta Jeesuksesta: Hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
Sanassa on myös kirjoitettu: Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli...Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin,
Kuolleet eivät olleet hävinneet Jumalan muistiin, vaikka eksyttäjät niin vänkäävät. Kuolleet voitiin
nähdä ja he kuulivat ja heillä oli ruumis, joka voitiin pukea.- Anonyymi
Ja Jeesus sanoi: " Joka minuun uskoo ei ikinä kuole ja vaikka kuolisikin saa elää."
Pahantekijä ei ehtinyt uskoa sen enempää kuin kerrotaan.
Siksi Jeesus tiesi, että hän saa elää kuolemansakin jälkeen, koska hän sanoi niin.
Ei se ollut mikään kuvaus tai satu.
Siksi pahantekijälle voitiin sanoa: olet tänään kanssani paratiisissa.
Jeesus itse oli kolmena päivänä kuolemansa jälkeen puhumassa vankeudessa oleville hengille.
Henki puhui hengille.
Ylösnousemuksessa hän sai uuden kirkastetun ruumiin, joka söi, käveli ja kulki lukittujen ovien läpi. Se ei ollut henkiruumis vaan kirkastettu täydellinen ruumis.
- Anonyymi
Kaksoispiste tai pilkku, kielestä riippuen. Puolipiste on erilainen konsepti, jossa on viite jatkoon, pisteen ja pilkun välimaastossa. Kaksoispiste viittaa suoraan viitteeseen, eikä pelkkään liitteeseen kuten puolipiste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790