tolpankrouvi----

byybys

jos ei muuta niin tolpankrouvin asiat ne vasta tässä kylässä vasta naurattaakin...................................

42

4884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koffin kolmonen

      Miksi, kerro meille muillekkin?

    • Krouvi Tolppa

      Tämän päivän Aamupostiin mukaan Tolpan Krouvin nimeksi tulee Kirjavantolpan Krouvi. :) Samaisen jutun mukaan Krouvin anniskeluoikeudet on otettu pois, mutta ainakin minulle jäi epäselväksi miksi on otettu pois. Onko syynä vain omistajavaihdos?

    • ColorfullPole

      no mikäköhän yleensä on syynä että oikeudet yleensä menettää tai paikka vaihtaa nimeä mutta ei omistajaa : ) miettikääpä sitä tai tutustukaa yrittäjyyden ihmeelliseen ja värikkääseen maailmaan.

      • Paikkahan vaihtoi

        omistajaa ja siitä oli Aapossakin juttu ja nimet mainittiin.Vaihdoksen yhteydessä tulisi myös muistaa nuo lupa-asiat jo etukäteen.


    • Arvatenvaan

      Alaikäisille anniskelu?

    • NorthPol3

      alaikäisille, päihtyneille, aukioloajat, verot ja laskut... onhan näitä syitä.

      • läppyzi

        tosi tyhmää porukkaa, ei selvitetä ostos yhteydessä onko lupa kunnossa(joka on henkilökohtainen)...ihminen joka vielä töissä kyseisessä paikassa ja sitten isoon ääneen ihmetellään, eikö kannattaisi pitää turpansa kiinni, eikä saattaa itseään naurunalaiseksi...hah


    • oluttamulle

      Aukeaa parin viikon päästä kunhan lomalta palaava konttorirotta hoitaa pariin paperiin leimat. Mielenkiinnolla pitää katsoa jatkuuko sama meno kuin ennen paikassa.

      • Ale-.

        Millainen oli ennen??


    • ...

      Omistaja vaihtui ja luvat meni. Anniskelupa oli yhdellä työntekijällä joka ei uuden pomon alaisuuteen suostunut, otti mieluummin lopputilin. uuden omistajan Tytär taitaa omistaa paavolan ravintelin.

      • looppis

        kyll täällä sit tyhmää porukkaa......anniskelulupa ei ollut työntekijällä...ja ns.uusi omistaja on vaan rahoittaja.... joka varmaan sitten tekee päätöksiä jos huvittaa...........hmmm.... kukahan se työntekijä olis muka ollut......plaah......


      • Paavolalainen

        Kannattataisiko ottaa asioista selvää, ennen kuin aloitetaan kirjoittelemaan asioista, mistä ei tiedetä mitään. Tolpan uusi omistaja ei ole mitään sukua Paavolan baarin omistajalle.


      • Hyvinkään tietäjä
        Paavolalainen kirjoitti:

        Kannattataisiko ottaa asioista selvää, ennen kuin aloitetaan kirjoittelemaan asioista, mistä ei tiedetä mitään. Tolpan uusi omistaja ei ole mitään sukua Paavolan baarin omistajalle.

        Asia on selvä ja tietoa on. Sama omistaja, näennäisomistajat pyörittävät. Vähän kuin bulvaani, mutta ei (kai) ole myymässä eteenpäin.


      • Pieleen meni
        Hyvinkään tietäjä kirjoitti:

        Asia on selvä ja tietoa on. Sama omistaja, näennäisomistajat pyörittävät. Vähän kuin bulvaani, mutta ei (kai) ole myymässä eteenpäin.

        Käytät nimimerkkiä Hyvinkään tietäjä. Vaihda se, koska tietoa sulla ei ainakaan ole.


    • Sääli naapureita

      Tuollaiset kaljaterassit kuuluu muualle kuin jalkakäytävälle. Eilen kun pyöräilin ohi, siinä istui juoppoja ja kaljaa oli kai kaadettu maahankin kun vahva haju leijaili. Terassi on liian esillä, kun asiakkaat nyt ovat mitä ovat.
      Joskushan Tolpalla olikin terassi toisella puolella.

      • Koff Kolmonen

        Se on niin mukavaa kun pöly kirskahtaa hampaissa, silmät punoittaa muustakin kun kaljasta. Ollaan niin kansainvälistä terassi porukkaa, voi prkle.


    • ytheid

      No käys kurkkaamas sinne tolpan takapihalle niin siellä näkee muutaman lisää ottaneen istumassa kaljapullojen kanssa. Ei ne varmaan baarin asiakkait ole mut ei kyl eroa mitenkään tolpas istuvistakaan. Käytiin pikasesti kaverin kans viime viikolla katsomas paikkaa ja jäi kyl vähäks aikaa viimeiseksi kerraksi, sen verta väsynyttä jengii istuu ulkona. Nii ja oli ainakin yhellä oma pullo kasseissa mist napattii lisähuikkia.

      • Sama se on

        jokaisessa paikassa missä "terassi" on tehty jalkakäytävälle.Ei todellakaan houkuttele normaalia ihmistä.


      • muutik
        Sama se on kirjoitti:

        jokaisessa paikassa missä "terassi" on tehty jalkakäytävälle.Ei todellakaan houkuttele normaalia ihmistä.

        millainen on normaali ihminen?????......................... olis hauska tietää nääs.........


    • Gille

      ...Voi hyvänen aika teidän tiedonjanoisten kanssa...
      Vanha omistaja "unohti" ilmoittaa uudelle omistajalle (joka tosiaan on ollut iät ja ajat töissä kyseisessä baarissa, joten luuli voivansa luottaa vahaan omistajaan..) että on menettänyt osakeyhtion anniskeluluvat ja omat henkilökohtaiset luvat OMALLA käytöksellään. Tyyppi on viety viime vuoden aikana putkaan n. seitsemän kertaa, ollut kännissä töissä yms..
      Jos uusi omistaja olisi tiennyt ajoissa tästä, niin olisi ehtinyt hakemaan uudet luvat omalla nimellään ajoissa, eikä tällaista sotkua ja spekulointia olisi ollut.
      Ottakaa hyvät ihmiset selvää asioista ennen kuin alatte puhumaan asian vierestä..
      ja mitä noihin terassikäyttäytymisiin tulee, niin vois kuvitella, että normaali ihmisellä olis sen verran järkeä, että ilmoittaa mahdollisista häiriökäytöksistä henkilökunnalle..
      Olen itsekin ravintola-alalla ja välillä oikeasti ihmettelen ihmisten käyttäytymistä baarien henkilökuntaa kohtaan. Olisiko teillä kenelläkään kanttia mennä suoraan päin naamaa mennä sanomaan näitä asioita? Ei.

      • Tietoa on

        Kyllä tää uusi "omistaja" tasan tarkkaan tiesi, mitä vanha omistaja on toilaillut. Jos ei, niin täytyy olla aika mykkä-sokea, kun koko kylän väki asiasta oli tietoinen. Sama rahoittaja on, kuin Paavolan kuppilallakin.


      • Hankkikaa elämä
        Tietoa on kirjoitti:

        Kyllä tää uusi "omistaja" tasan tarkkaan tiesi, mitä vanha omistaja on toilaillut. Jos ei, niin täytyy olla aika mykkä-sokea, kun koko kylän väki asiasta oli tietoinen. Sama rahoittaja on, kuin Paavolan kuppilallakin.

        Voi teitä onnettomia juoruakkoja ja ukkoja. Eikö ole oikeasti omaa elämää, kun täytyy setviä muiden. Selvittäkää nyt ainakin asiat oikeasti, ennekuin kirjoittelette täällä.


      • Kuuvolan Pappila
        Tietoa on kirjoitti:

        Kyllä tää uusi "omistaja" tasan tarkkaan tiesi, mitä vanha omistaja on toilaillut. Jos ei, niin täytyy olla aika mykkä-sokea, kun koko kylän väki asiasta oli tietoinen. Sama rahoittaja on, kuin Paavolan kuppilallakin.

        No kuka sen Paavolan kuppilan sitte omistaa? Käsketään ottaa asioista selvää, niin minä nyt sitten otan.


      • Paavolaan
        Kuuvolan Pappila kirjoitti:

        No kuka sen Paavolan kuppilan sitte omistaa? Käsketään ottaa asioista selvää, niin minä nyt sitten otan.

        Mene paikanpäälle ja kysy, niin asia selviää sulle. Niin ei tavitse täällä jauhaa turhasta. Eiköhän se omistaja ole siellä töissä itse.


      • Kuuvolan Pappila
        Paavolaan kirjoitti:

        Mene paikanpäälle ja kysy, niin asia selviää sulle. Niin ei tavitse täällä jauhaa turhasta. Eiköhän se omistaja ole siellä töissä itse.

        Onko tosiaan se omistaja siellä töissä itse? Voi kun jännää. Oletko varma? Oletko ihan itse ottanut selvää ja käynyt kysymässä? Olet idolini!


      • Ei omaa elämää
        Kuuvolan Pappila kirjoitti:

        Onko tosiaan se omistaja siellä töissä itse? Voi kun jännää. Oletko varma? Oletko ihan itse ottanut selvää ja käynyt kysymässä? Olet idolini!

        Tunnut olevan aika lapsellinen. Hanki elämä.


      • kyllä.
        Ei omaa elämää kirjoitti:

        Tunnut olevan aika lapsellinen. Hanki elämä.

        tuota elämän hankkimista nyt kehotellaan. Miten ihmeessä voi tietää kenenkään elämästä yhtään mitään näiden kirjoitteluiden perusteella?


    • poliisi77

      Mitkä ihmeen henkilökohtaiset "omat" luvat?
      Jos anniskelu- tai vähittäismyyntiluvan saaneen yhtiön tai muun yhteisön omistussuhteissa tapahtuu oleellisia muutoksia tai jos määräysvalta niissä huomattavassa määrin muuttuu, muutoksesta on ilmoitettava viimeistään kahden viikon kuluessa anniskelu- tai vähittäismyyntiluvan myöntäneelle viranomaiselle. Samalla lupaviranomaiselle tulee antaa selvitys yhtiömieheksi tai osakkaiksi tulleiden luotettavuudesta toiminnan jatkamisedellytysten ratkaisemista varten.

      Kaikki anniskeluluvat on sidottu johonkin paikkaan, anniskeluluvan vaatimilla ehdoilla. Ei voi olla esim. osakeyhtiönluvat ja omat henkilökohtaiset luvat samassa paikassa. Ravintolassa ei voi olla "tuplalupia", etkä voi edes hakea aluehallintovirastosta yhtäaikaa esim. pysyvää anniskelulupaa ja väliaikaista saamaan paikkaan. Gille, voitko hieman selittää mitä tarkoitat omilla henk.koht.luvilla?

    • Gille

      Näin olen kuullut, että osakeyhtiön vaihtaessa omistajaa, osakeyhtiön anniskeluluvat säilyvät siis jos ovat voimassa, mutta myös uuden omistajan on oltava lupakelpoinen, eli ei mitään rattijuopumustuomioita, järjestyshäiriörikkomuksia ym.
      En itse ole mikään lakitietäjä, mutta ihan luotettavalta taholta olen nämä asiat kuullut.
      Ja pitäähän anniskelulupaa hakiessa olla joku vastuuhenkilö nimettynä, eli siis yleensä omistaja, sitä mä tarkoitin. Sori jos tekstini oli epäselvä..

      • pruppeli

        just joo....... ja nämä kaikki paperit PITÄÄ olla omissa kansioissaan työpaikalla..... anniskelulupa on henk.kohtainen ja sinä itse olet siitä vastuussa, asiahan taitaa nyt olla niin et jos tämä "uusi omistaja" ei muuta tyyliään niin kohta varmaan menee ne luvatkin. jatkuvasti humalassa omassa paikassaan. no ei se vielä mitään mutta jos siellä kälkätät suureen ääneen asiakkaitesi asioita toisille asiakkaile niin kohta varmaan joku nostaa jopa herjausjutun. sulla on nimittäin vaitiolovelvollisuus....eli näyttäis et sama tahti jatkuu.....


    • Ei ikinä

      Onpas viihtyisää. En ole käynyt, eikä näköjään tarvitse mennäkkään. Onneksi on muitakin paikkoja.

    • Minäpä

      Jep, uskokaa ihmeessä kaikenmaailman elämäänsä kyllästyneiden ihmisten juoruja!!
      Hyvä paikka tolppa on, varsinkin nyt kun on uus omistaja ja miellyttävät työntekijät (ei enään niitä vanhempia.... naamoja)
      Mutta toisaalta onkin ehkä parempi saada istua mukavan porukan kanssa iltaa kuin tuollaisten nipojen... ;P

    • jookt

      uusiomistaja= sama vanha naama

      • Ohi vaan

        Parasta siinä paikassa on se, että pääsee ajamaan sujuvasti ohi.


    • harb

      no mää ainakin aion sinne kohtapuoliin mennä... mun mielestä siistiä että löytyy tällainen pikkulähikuppila missä ottaa ne yhet...

    • aaloppi

      On se helppoa netissä anonyymisti pilkata ihmisiä (jotka on muuten ihan tunnistettavissa jutuistanne...) mutta eipä varmasti olis yhdelläkään pokkaa mennä päin naamaa noita juttuja latelemaan!!
      Jos et tykkää jostain ravintolasta, älä käy siellä. Jos et tiedä faktoja jostain asiasta, älä käy väittelemään niitä todeksi. Jos tarkoituksesi on provosoida ja saada ihmiset juoruamaan kanssasi niin suosittelen aamupostin tekstaripalstaa..
      Hyvin yksinkertaista.
      Aurinkoista kevättä kaikille ;P

    • kaveri

      jajajaja hiiirweeen humalassa on tainnut olla pari ihmistä kun ovat tänne kirjoitelleet kaikenlaisia juttuja....

      • Niin näkyy

        olevan.


    • Anonyymi

      Hiukan vanha keju, mutta kuitenkin.
      Tolppa on ihan ok paikka, nykyään iso terassi ja hinnatkin kohdallaan. Ainoa miinus on tympeä palvelu. Varsinkin alkoholivastainen tarjoilijatar, jonka olisi paras vaan ajaa taxia…

    • Anonyymi

      Ei se sitäkään hommaa osannut hoitaa, luulee olevansa joku " Tarjoilija" ja Omistaja tätä nykyään joku hemmetin mamu joka vaan kuvittelee olevansa jotan

    • Anonyymi

      😅 juu, uskon sen.
      Porukka joskus kumman negatiivisia. Miksi lähteä baariin juomaan olutta kalliilla hinnalla ja sitten kritisoi muiden tekemisiä. Jos vain jäis kotiin pelamaan vaikka Maijaa tai panemaan.... tv:n päälle.

    • Anonyymi

      Hyviä tarinoita hyvässä kapakassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe