Olen tämän kevään ylioppilas ja kävin juuri ilmoittautumassa työttömäksi työnhakijaksi. Minulle on kumminkin kohta tulossa kahden päivän sijaisuus, joten pitääkö siitä ilmoittaa työkkäriin? Jos pitää, niin pitääkö minun käydä uudestaan henkilökohtaisesti työkkärissä, kun työ loppuu, jotta 5kk odotusaika jatkuu vai riittääkö ilmoitus netissä?
Pitääkö parin päivän työkeikka ilmoittaa työkkäriin?
11
339
Vastaukset
- Juulita
Minulle sanottiin työkkärissä, että voin ilmoittaa tekemäni työpäivät sähköpostilla oman paikkakuntani työvoimaneuvojalle. Asiakaskortista, jonka olet työkkärissä käydessäsi saanut, löydät oman TE-toimistosi työntekijöiden yhteystiedot. Voit myös hoitaa asian puhelimitse. Henkilökohtaista käyntiä ei vaadita.
- 22
Miksi se pitäisi ilmoittaa, maksajaa se kiinnostaa ei työkkäriä.
Yllättävän monet hakevat jatkuvasti töitä vaikka tekevätkin hyvin palkattuja parin viikon keikkoja (nämä eivät vaan sitten saa korvauksia, kun niitä sovitellaan kassassa/kelassa) - kela
Hei,
Odotusaikana työmarkkinatukeen on oikeus vain työharjoittelun ajalta. Jos Sinulle ei tällä hetkellä makseta työmarkkinatukea, keikkatöistä ei tarvitse ilmoittaa Kelaan. Yleiseen asumistukeen palkkatuloilla voi olla vaikutusta mikäli palkkatulot ovat yli 300e/kk.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta- kela
Hei,
tarkennan vielä aiempaa vastaustani. Odotusajan kulumisesta on Teppo työkkäristä kertonutkin viestiketjun alaosassa.
Kerroin, että odotusaikana oikeus työmarkkinatukeen on vain työharjoittelun ajalta. Työttömyysetuutta on mahdollista saada odotusajalle kuntouttavaa työtoimintaa lukuun ottamatta kaikkien muiden työllistymistä edistävien palveluiden ajalle.
Alla olevasta linkistä voit lukea lisää tukimuodoista työllistymistä edistävän palvelun ajalta.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/261110145636ML?OpenDocument
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta
- kuukuilija
Teen jv hommia satunnaisesti. Miten käy työttömyyspv maksatusten kanssa, kun neljän vkon aikana on n. 30 tyätuntii? Mitä ja miten pitää nua tyätunnit todentaa?
- tyottomyyskassat
Hei kuukuilija
Kiitos kysymyksestäsi!
Työttömyyskorvausta voidaan maksaa soviteltuna päivärahana osa-aikaiselle työntekijälle, jos TE-toimisto on katsonut, ettei työn tekeminen ole este maksamiselle. Lisäksi työaika ei saa ylittää 75 % kokoaikaisen työntekijän työajasta maksujaksolla (esim. 4 viikkoa/kalenterikuukausi).
Työtunnit voi ilmoittaa maksajalle esimerkiksi työnantajan allekirjoittamalla työaikaraportilla, jos työtunnit eivät selviä muista selvityksistä (esim. palkkalaskelma). Myös työtuloista pitää toimittaa selvitys, koska jokainen palkkaeuro vähentää maksettavaa päivärahaa 50 senttiä. Mikäli työtulot ja ansiopäiväraha ovat yhteensä yli 90 % ansiopäivärahan perusteena olevasta palkasta, ei ansiopäivärahaa voida maksaa.
Lisätietoa sovitellusta päivärahasta:
http://www.tyj.fi/default.asp?id=468
Ystävällisin terveisin,
Tiina työttömyyskassasta- kuukuilija
Kiitos vaan vastauksesta, mutta nyt kysyjä on vain kelan pv -rahalla. Eli palkkalaskelma liitetään pvraha -hakemukseen? Tua Tiinan vastaus oli nii pyrokraattinen, notta ei tälläne kaksinkertainen oikein selkiä saanu.
Miksette voi vastata selkosuomella, eikä tollai pyrokraarttikielel?
- kela
Hei,
Ilmoita työttömyysajan ilmoituksessa (eli TT2-lomake) työpäivät kirjaamalla työttöminä päivinä "työtön" ja työpäivinä "töissä" ja lisäksi työtunnit ja minuutit. Liitä ilmoituksen mukaan palkkakuitti. Puolet bruttopalkkasi määrästä vähentää kyseisen maksujakson päivärahan määrää. Jos esimerkiksi saat palkkaa 400e, vähenee päiväraha 200e.
Toivottavasti vastaukseni selvensi Sinulle asiaa.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei vastavalmistunut..!
Kiitos kysymyksestä ja kommenteista.
Ilmoita työnhaussasi tapahtuneet muutokset Työlinjan puhelinpalveluun
Henkilöasiakkaat 010 19 4904 (ma - pe klo 8 - 18)
Odotusaika täyttyy myös ajalta jona työskentelet työssäoloehdon täyttävässä työssä. Lyhyiden työjaksojen aikana sinun kannattaa pitää työnhakusi voimassa työ- ja elinkeinotoimiston kanssa sovitulla tavalla.
Terveisin Teppo työkkäristä - entäpä päivä
Miten ilmoitetaan keikkapäivä 300 km päähän?
Selvähän on että työtön lappuun laitetaan työpäivän kohdalle työssä ja kuusi tuntia. Lappu tehdään liiton sivujen kautta.
Käytetty työaika kuusi tuntia paikan päällä normi päivä kahdeksan tuntia. Matkoihin menee oma aikansa saman verran kuin työhön. Sitten palauttaa tältä ajalta sopparit, palkkatodistukset ja työtodistukset liitolle (onko kaikki tarpeen vai riittääkö vähempi) Todistusten palautus liiton sivujen kautta liitetiedostoina.
Johtaako pätkäpäivä sovitteluun koko jaksolta?
Päivän palkasta puolet vähentää päivärahaa ko päivästä vai koko jaksolta? - tyottomyyskassat
Hei "entäpä päivä"
Juuri näin, eli aina jos työkeikka kestää enintään kaksi viikkoa, maksetaan soviteltua päivärahaa joko neljän viikon tai kuukauden jaksolla. Yksi pätkäpäivä käyttäytyy siis ihan samalla tavalla ja puolet saadusta palkasta huomioidaan niin kuin mainitset.
Ystävällisin terveisin
Tiina työttömyyskassasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559