"Pätkätyöt yleistyivät suomalaisessa työelämässä viime vuonna selvästi. Verrattuna vuoteen 2009 määräaikaisessa työsuhteessa olevien määrä nousi vuonna 2010 pienen kaupungin asukasmäärän, noin 19 000 hengen verran.
Samaan aikaan vakituisessa työssä oli viime vuonna noin 22 000 ihmistä vähemmän kuin vuonna 2009".
http://www.uusisuomi.fi/raha/112879-ilmio-suomessa-nain-vakiduunit-vahenivat
Vuonna 2010 määräaikaisessa työsuhteessa työskenteli keskimäärin 16 prosenttia palkansaajista. Naisista noin 18 prosenttia ja miehistä 12 prosenttia työskenteli määräaikaisella työsopimuksella.
Uusista työsuhteista 56 prosenttia oli pätkätöitä. Määräaikaisten osuus uusista työsuhteista kasvoi 4 prosenttiyksikköä.
Näin vakituiset työt on
vähentyneet..
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1354643Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 463145
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322590Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232236
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201888Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755