Jos annan tilinumeron netissä

aaaalalala

niin ei kai se tyyppi kuka laittaa mun tilille rahaa voi ottaa sieltä rahaa tai väärinkäyttää mun tiliä tai mitään? Kun myyn huuto.netistä pari leffaa..

8

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teoriassa ainakin

Eipä noita rahoja oikein muuten voi saada. Joka kera ostaessani jotakin huutonetistä olen maksanut myyjän ilmoittamalle pankkitilille. Ainakin omassa pankissani voi netin kautta perustaa hekessä uuden tilin ja siirtää sinne vaikka 1 euron odottamaan tulevia myyntituloja.

Todellisuudessa toisen pankkitililtä siirto vaatii tunnukset. Teoriassa voisi ajatella, että käyttämällä pankkisiirtolomaketta voisi rahan siirto onnistua tililtä jonnekin muualle. Tiskillä nosto vaatii henkkarit, joissa on kuvasi tai väärennetyn valtakirjan.

Huutonetissäkin olisi hyvä, jos käytettäisiin paypalia pääasiallisena siirtotapana niinkuin ebayssa. Loisi ehkä vähän enemmän turvaa. Paypal tietysti nappaa siirroista myyjältä provikan.

• sami1213123123

Netti on täynnä firmojen tilinumeroita, ei pelkällä tilinumerolla tee mitään muuta kuin siirrä kyseiselle tilille rahaa. Ei edes teoriassa.

• aaalottajaa

Okei eli voin ihan hyvin antaa sen? :)

• regegegrergreg

Todellakin voit antaa. Ei tilinumerolla tee yhtään mitään, muuta kun sinne voi laittaa rahaa. Tuossa joku höpisi pankkisiirtolomakkeesta. Haluaisin kuulla miten hän luulee että teoriassa siirto voisi onnistua? Rahan liikuttaminen vaatii aina henkkarit ja/tai verkkopankkitunnukset salasanoineen. Kun menet pankkisiirron kanssa pankkiin, niin kukaan ei liikuta rahaa mihinkään suuntaan IKINÄ, jos eivät tiedä että sinä olet tilin omistaja.

Mulla on Nokian tilinumero kun laskuttivat aikoinaan jotakin. Ei varmana antaisi tulinumeroa jos sieltä joku voisi nostaa =) SAMA KOSKAA SIIS YKSITYISIÄ TILEJÄ!

• Vieläkö mahdollista?

Joskus ainakin oli mahdollisuus laittaa pankkisiirtolomake kuoreen ja työntää se pankin postiluukkuun tai pankkikonttorissa tätä varten olevaan pankkisiirtoluukkuun. Jos tällöin olisi väärentänyt nimikirjoituksen ja laittanut sopivan pankkitilin, jonka olisi tyhjentänyt heti rahojen saavuttua, ... Kiinnijoutumisen vaara on kylläkin ilmeinen. Tuosta on jo sen verran aikaa, että en tiedä, onko tuo vielä mahdollista vai onko kaikki maksettava kassalla, jossa kysytään henkkareita.

Aikanaan Leonia Pankilla nuo pankkisiirtolomakkeet saattoi laittaa kuoreen ja postilaatikkoon. Käytin itsekin tuota paljon, koska ei ollut vielä pc:tä eikä verkkotunnuksia. Sampo Pankin aikana ilmeisesti homma loppui. Nykyään kaikki maksut hoidan pc:llä. Ei edes laskunmaksuautomaatti ole tullut tutuksi.

• rf3rf3f3f34

Eikö tuossakin palvelussa ollut pitänyt etukäteen ilmoittaa kenelle maksuja lähtee tuolla tavalla, eli ei kuoreen voinut mitä vain laittaa? Ja jos tuollakin olisi aikoinaan väärää tehnyt, niin tosiaan heti siitä kiinni jäisi kun pankki tietää mihin rahat meni.

• 103

Muistan Postipankki-Leonia ajan. Kaikki laskut vain kuoreen ja postilaatikkoon. Laskuihin piti merkitä tilinumero, jolta maksu lähti ja allekirjoitus. Saattoi myös täyttää koko tilisiirtolomakkeen alusta alkaen, jos halusi jollekin siirtää rahaa. Ei siis tarvinnut etukäteen pankille ilmoittaa listaa niistä tilinumeroista, joille maksuja yleensä siirretään.

Vastaava systeemi oli muillakin pankeilla. Niiden kuoret piti työntää pankin seinässä tai ovessa olevasta luukusta sisään. Saattoi myös viedä konttoriin suoraan.

En muista, että väärennetyistä tilisiirroista olisi yleisesti ollut enempiä ongelmia. Ei ainakaan julkisuudessa kerrottu.

Ennen noita aikoj ainoa mahdollisuus oli käydä pankin tiskillä laskujen kanssa. Yleensä maksuvälineenä oli käteinen raha, koska ei ollut yleistä, että ihmisillä oli nykyisen kaltaisia käyttötilejä. Oli vain säästötilejä. Kaikki tilitapahtumat merkattiin tällöin säästökirjaan käsin.

• kaikkea tapahtuu

väärennyshän tapahtuisi niin että laitat maksan tilinumeroksi jonkin muun kuin omasi siinä toivossa että rahat nostettaisiin siltä tililtä, saajaksi sitten omasi tai jonkin muun, jolle tilille haluat rahojen menevän.

Omalta tililtään omalla allekirjoituksellaan saa rahaa siirtää vaikka kenelle niin kauan kuin rahaa piisaa, tosin siitäkin kerran kysyttiin kun maksoin pankissa mieheni squashlaskun omalta tililtäni "onko sinulla tämän tilin käyttöoikeus?" "Kyllä, se on minun tilini" (= kyllä, olen niin tyhmä että maksan mieheni nimellä tulleen laskun omalta tililtäni).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3724
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2577
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe