Olemmeko me uskovat oikeistoa vai vasemmistoa?
Kyllä me uskovat kuulumme ,mielestäni oikeiston ja vasemmiston välimaastoon. Siksi emme ihmettelekään kovin sitä, että ne, jotka katsovat olevansa oikeutettuja rahaan ja joilla on sitä vähän, pitävät ainakin joskus epäoikeudenmukaisena sitä että niillä, jotka ovat vähiten oikeutettuja rahaan(yleensä ateisteja/paatuneita ja tunteettomia virkamiehiä/poliitikkoja/liikemiehiä), on sitä eniten.
Kunka tämä yhteiskunta voisi olla oikeudenmukainen, kun ne, jotka kaikkein eniten raatavat, saavat kaikkein vähiten?
"Miksi minä en voi ansaita viikossakaan sitä, jonka verran esim. lakimies tai konsultti laskuttaa asiakkaaltaan vain muutamasta tunnista,puhumattakaan huikeita kokouspalkkioita nostavista optiomiljonääreistä?", kysyy ojankaivaja, joka hikoilee päivät pitkät löyhkäävän jäteojan pohjalla.
Kuinka tämä yhteiskunta voisi olla oikeudenmukainen, kun usein ne , joilla on eniten rahaa, eivät tee työtä lainkaan, ja kuinka he julistavat moraalisia tuomioita toisista, joilla ei ole rahaa eikä myöskään mitään todellisia mahdollisuuksia rahan hankkimiseen?
Tästä syystä käykin usein niin, että rikoksesta tulee kaikkein selkein tie oikeudenmukaisuuden toteuttamiseen, että rikoksesta tulee harkitsematon keino, jonka avulla vähävaraiset ja varattomat pyrkivät saamaan itselleen oikeutta-- eli oikeudenmukaisen osuutensa tarjolla olevasta vauraudesta.
Jos sitten ajatellaan ateisteja, joilla yleensä on paljon rahaa tai ainakin raha merkitsee heille miltei kaikkea ja uskovia/vähävaraisia(joilla on vähän rahaa) , niin mikähän erottaa nämä kaksi ryhmää toisistaan?
Toisien vanhemmat ovat jättäneet näille varakkaille paljon rahaa, kun taas toiset ovat saattaneet köyhtyä vanhemmistaan huolehtiessaan. Jotkut ovat varastaneet rahaa laillisesti. Monet uskovat taas eivät ole halunneetkaan rahaa.
Monella ei ole ollut tilaisuutta hankkia rahaa, eivätkä monet silti tilaisuuden tullen milloinkaan hankkisi "kovettuneita käsiä/mieltä", joilla rohmutaan rahaa lähimmäisiltä.
Näiden ihmisten(ateistit/materialistit vs. uskovat) välisessä erossa ei suinkaan ole aina kyse laista ,moraalista,kekseliäisyydestä tai laiskuudesta,hyveestä tai paheesta.Heitä ei erota toisistaan edes rikos.Mutta heidät erottaa aina toisistaan raha, pelkkä kuollut raha.
Joskus käy niinkin, että ihmiset tulevat ahneiksi vanhoilla päivillään. He alkavat pelätä, etteivät rahat riitä, vaikka ovatkin vakavaraisia.Tämä voi olla vanhuuden oire. Mutta se voi myös johtua siitä, että heidän sydämensä riippuu kiinni tavarassa, niin että mitä lähemmäs he hautaa tulevat, sitä lujemmin he puristavat kukkaroa ikäänkuin uskoisivat voivansa ottaa sen mukaansa.
Uskovat ja politiikka
6
<50
Vastaukset
- uskis
Muuan pappi sanoi kerran kuuluttaessaan kirkossa kolehdin: Viimeisenä päivänä ei kysytä:kuinka paljon jätit jälkeesi? Kysytään kenties:kuinka paljon annoit pois eläessäsi?
Se oli hienosti sanottu.
Mun,Jeesus,ennen köyhänä
suo olla maailmassa,
kuin lähtöhetken lyötyä
vaivassa vaikeassa.
Ja rikkautta minulle,
jos annat osakseni,
armeliaaksi köyhille
mun saata sydämeni. V.K. 136:7 - uskis
Kristityt siis ovat rahanahneita pedofiilejä jotka palvoo eublka
Runkkari Jeesusta.- uskis
Huh, p-sana ei edes ole ruma sana, kun Keisrinuskosta puhutaan.
Psykoottiset pallihien nuuhkikat=helluntalaiset
- iksu-tep
Anteeksi, mutta mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, että ateisti on materialisti ja kiinnostunut rahasta ja tavarasta :0
- O'ou
"Jos sitten ajatellaan ateisteja, joilla yleensä on paljon rahaa tai ainakin raha merkitsee heille miltei kaikkea ja uskovia/vähävaraisia(joilla on vähän rahaa) "
Just joo.
Tunnen montakin ateistia, jotka ovat ns. pa. Tunnen myös uskiksia, joilla on omakotitalot, autot, asuntovaunut, ym, ym.
Muihin ääliömäisyyksiin en viitsi edes kommentoida. - M.H.
Suomessa jonkinsortin uskovia on lähes koko kansa. Kuitenkin maa makaa syvällä suossa. Syytetään pakanoita??! On se kummaa kun uskovaia on koko kansa mutta miten heikkoja he kuitenkin ovat uskossaan. On rehellistä olla sitä mitä on, eikä pukeutua uskovan kaapuun. Minä olen vain ihminen, en uskova enkä pakana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780