Todellinen köyhyys.

Ihminen vain

Tulot/kk

201e kela asumistuki peritään -50e /kk
421e kela työttömyyskorvaus

Menot/kk

375e vuokra
25e laajakaista
20-30e puhelinlasku
ja sitten sähkö noin
40e kuukautta kohden

Tuosta voi alkaa itse kukin laskemaan
miten loistavasti meillä täällä
"pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa"
asiat on.

Tuossa ei oikeastaan ole mitään mistä
voisi kohtuullisuuden nimissä tinkiä.
Silti minulle jää ruokaan rahaa sellainen
140e kuussa ja usein ei sitäkään.

Matkalippua ei ole varaa ostaa jota voisi pitää
kohtuullisena pääkaupunkisudulla ja televisiosta
luovuin jo aikaa sitten.

Sitten on tietysti perinnässä olevia laskuja jotka
iloisesti vaan kasvavat korkoa kun niihin ei todella
ole varaa.

Sitten tietysti lääkärissä jos käy niin siitä saa taas
hiukan vielä kasvatettua pottia ja lääkkeisiin ei ole
rahaa.

Tämä on todellisuutta Suomessa.

33

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatustelija

Kiltti pieni. Voimia, jos olet tilanteessa josta kerrot. Mutta millä perusteella sulta asumistukia peritään? Tuloihin vaikuttavia vuokrakämppiä vai mitä?

Telkkariin sulla on laillisesti oikeus, muuten, jos olet kirjoilla toisaalla, kuin missä asut jajis kirjakunnassasi omaava omaa tv-luvan ja ilman filkkiä tän sanon.:) En tiedä mitä sanoisin urpolle joka itseltäni tulisi kyselemään tv-lupaa... Varmaan nauraisin. Sanoisin varmaan luultavasti siinä tilanteessa soittavani poliisit, jos epäilisivät minua epärehelliseksi ja ihan aiheesta sen siinä tilanteessa voisin tehdä... Lakia en koskaan ole rikkonut.

Juridisesti lääkäri muuten olisi Suomessa käytänönssä jopa ilmainen, vaikka kaikilla siitä maksuja onkin, että siihenkin pointtiisi tämä ajatus... Toivottavasti tulee olemaanki lääkärissä käynti normaalivaraistenkin ulottuvilla. Ainakin pienituloisilla on varmasti riiittävässä määrin paljon kärsimyksiä arjessa muutoinkin.

• Ohjeeni.

1) Onko sinulle luvassa töitä? Realistisesti? Ellei ole niin lopeta maksamasta mitään muita laskuja kuin puhelin, netti, sähkö, vuokra. Käytännössä maksuhäirilöitä alkaa olla jo niin suurella määrällä ihmisiä ettei ne merkitse juuri mitään, paitsi jollekin pankille jos haet isoo lainaa. Maksa vain niistä palveluista joita tarvit ehdottomasti.

2) Sossu on keksitty. Olet toimeentulotuen alla. Mee hakeen pois se mihin sulla on laillisesti oikeus.

3) Vaihda laajakaista heti mokkulaan. Säästät n. 12 euroa. Se on helposti noissa tuloissa kolmen päivän edestä käyttörahaa, eli "tulotasosi" nousee 10%, Ja sama kännykällä, hanki liittymä jolla voi höpötellä kavereille ilmaiseksi tai tekstailla halvalla. Mun puhelinlaskut tulee vaan joka toinen kuukausi koska ne on niin pienet. Jos tarvit laajakaistaa vain saadaksesi CS:S:n pingit alas niin mieti nyt uudestaan mikä on oleellista....

4) Kilpailuta sähkö ja kato mikä sulla kuluttaa sähköä kämpässä. Heti vanhat hehkulamput pois. Mä tilasin kiinasta ledejä ja väsäsin niistä itselleni lampun perusvalaistukseen, loisteputket on kans hyvä valinta. Tietokone pois päältä kun et käytä, tai virransäästötilaan. Tällä pystyt höylään sähköstä ainakin kympin per kuu. (ilmoita sähköyhtiölle että olet alkanut henk. koht sähkönsäästökampanjan että huomioivat tätä arviolaskutuksessa). - Pikkusen järkeistystä niin sähköäkin voit säästää, pienin teoin.

5) Vuokra... soita vuokranantajallesi ja pyydä ihan vaan reilusti että voisitko maksaa pari kymppiä pienempää vuokraa jonkin aikaa kun on niin vitun tiukkaa kaikesta. Aina kannattaa kokeilla, koita vaikka nyyhkiä ja kuulostaa säälittävältä tai jotain, ota se opinnäytetyönä teatterikorkeaan.

Näin väitän että jos toteutat näitä yksinkertaisisa juttuja tienaat vuodessa 400 euroo enemmän. Jos pärjäät nykyisellä rahalla jotenkuten, niin saat jopa ton rahan säästöön.

• Huolestunut -56

Sinä olet jotenkin jännästi aika sekaisin, oletkohan psykoosissa? Kipinkapin kertomaan noita juttujasija ideoitasi lääkärille vielä kun järki senverran toimi sillä muutoin vievät sinut kohta väkisin.

• Huolestunut -56 kirjoitti:

Sinä olet jotenkin jännästi aika sekaisin, oletkohan psykoosissa? Kipinkapin kertomaan noita juttujasija ideoitasi lääkärille vielä kun järki senverran toimi sillä muutoin vievät sinut kohta väkisin.

Vai olenko jännästi oikeassa tavalla joka käy järkeen mutta uhmaa totuttua ajattelua ja siksi vaikuttaa vieraalta ja pelottavaltakin?

• Kukkomies kirjoitti:

Vai olenko jännästi oikeassa tavalla joka käy järkeen mutta uhmaa totuttua ajattelua ja siksi vaikuttaa vieraalta ja pelottavaltakin?

Se mikä minussa on erikoista on että esitän ajatuksiani sensuuritta ja pelkäämättä juurikaan sosiaalisia seurauksia. Ajatusteni estottomuus antaa syvyyttä, mutta se myös tuo väistämättä mukanaan virheitä välillä.

Jos antaisin noiden virheiden muodostaa ehdottomasti maailmankuvani olisin hullu. Nyt olen - ainakin omasta mielestäni -ennenkaikkea henkisesti vapaa.

• ajatusta...
        Huolestunut -56 kirjoitti:

Toi joka esiintyy rekisteröidyllä nimimerkillä "Kukkomies", on aivan varmasti feikkari. Täysin edesvastuutonta sen nettipalstahäirikön internetpalsta-käytös minusta... Pelottava edes ajatus, jos se vielä esiintyy jonakin ihan henkilönä, joka ei edes todellisuudessa ole. Itse en näe kuin nimimerkkejä, joten kirjoittajien irl- henkilöistä ei voi tietää. Ajatuksensa usein jopa väkivaltaisia - pelottavaa...

Minuakin on näillä palstoilla psykootikoksi haukuttu, enkä oikeastaan - ettenkö sanoisi, melkeinpä koskaan ole saanut asiallista kohtelua muilta näille anonyymipalstoille kirjoittavilta keskusteluissa, mutta ainakaan minun kohdallani ei se pidä paikkaansa. En myöskään omaa rekisteröityä nimimerkkiä, enkä koskaan ole kirjoittanut yhdelläkään sellaisella Suomi24- keskusteluissa.

Ilmeisesti hoitoa vailla olevia on Suomessa todella paljon. Eniten kuvottaa, jos jotkut tahallaan häiriköivät näitä keskusteluja - Millaiset kansalaiset tekisivät sitä, harjoittaisivat sellaista käytöstä ihan pääasiallisena hommanaan?!??! Ei mitkään normaalit, joilla on perhe, ystäviä ja jokseenkin terve arvokäsitys.

• ajatusta... kirjoitti:

Toi joka esiintyy rekisteröidyllä nimimerkillä "Kukkomies", on aivan varmasti feikkari. Täysin edesvastuutonta sen nettipalstahäirikön internetpalsta-käytös minusta... Pelottava edes ajatus, jos se vielä esiintyy jonakin ihan henkilönä, joka ei edes todellisuudessa ole. Itse en näe kuin nimimerkkejä, joten kirjoittajien irl- henkilöistä ei voi tietää. Ajatuksensa usein jopa väkivaltaisia - pelottavaa...

Minuakin on näillä palstoilla psykootikoksi haukuttu, enkä oikeastaan - ettenkö sanoisi, melkeinpä koskaan ole saanut asiallista kohtelua muilta näille anonyymipalstoille kirjoittavilta keskusteluissa, mutta ainakaan minun kohdallani ei se pidä paikkaansa. En myöskään omaa rekisteröityä nimimerkkiä, enkä koskaan ole kirjoittanut yhdelläkään sellaisella Suomi24- keskusteluissa.

Ilmeisesti hoitoa vailla olevia on Suomessa todella paljon. Eniten kuvottaa, jos jotkut tahallaan häiriköivät näitä keskusteluja - Millaiset kansalaiset tekisivät sitä, harjoittaisivat sellaista käytöstä ihan pääasiallisena hommanaan?!??! Ei mitkään normaalit, joilla on perhe, ystäviä ja jokseenkin terve arvokäsitys.

Siis missä mielessä feikkari?

Eikö tuo mitä nyt edustat ole aivan tarpeetonta paranoiaa?

• ajatusta.....
        Kukkomies kirjoitti:

Se mikä minussa on erikoista on että esitän ajatuksiani sensuuritta ja pelkäämättä juurikaan sosiaalisia seurauksia. Ajatusteni estottomuus antaa syvyyttä, mutta se myös tuo väistämättä mukanaan virheitä välillä.

Jos antaisin noiden virheiden muodostaa ehdottomasti maailmankuvani olisin hullu. Nyt olen - ainakin omasta mielestäni -ennenkaikkea henkisesti vapaa.

Sinulla on täysi oikeus, MIKÄLI _OMALLASI_ PASSISTASI LÖYTYVÄLLÄ SYNTYMÄSSÄSI SAAMALLASI identiteetillä rekisteröidyn stauksella näillä palstoilla hillut - kun kerran SÄ kirjoittelet rekisteröidyllä nimimerkillä, kirjoitella vaikka mitä aivokääpiömäisyyksiäsi, mutta JOS sinulla ei pokkaa ole omalla maineellasi suoltaa sontaasi palstoille, siten että kertoisit olevasi matti meikäläinen joka ajattelee todella noin häiriintyneesti HÄIRIKÖIDEN nettiä, ei sinulla ole oikeutta hakea häiriityneille jutuillesi lukijayleisön huomiota käyttämällä röyhkeästi rekisteröityä nimimerkkiä...

Vinkkinä, että jos sä et omalla henkilöidentiteetilläsi kehtaa paska-ajatuksiasi suoltaa, siinä tapauksessa voit olla käyttämättä rekisteröityä nimimerkkiä ollenkaan, kuten me terveet lakia noudattavat ihmiset toimitaan.

Sä ANONYYMI nimimerkin "Kukkomies" käyttäjä olet AINA häiriköimässä näillä palstoilla ja veikkaisinpa sinusta tekstiesi perusteella vahvasti, että etpä omilla tiedoillasi ole rekisteröitynyt....Alkaa k*rpiä tän Suomi24:n ylläpitokin kohta ihan todella, kun eivät tajua poistattaa rekisteröidyillä nimimerkeillä heiluvia häiriköitä keskusteluista.

Otas nyt vähän vastuuta siitä, että mitä sä väität ja että miten käyttäydyt! Netti ei ole häiriköitä ja mustamaalareita tai muitakaan sekopääkansalaisten vihapropagandaa varten, vaan nää on vertaispalstoja joilla kuuluu kirjoitella mielipiteitä!

• ajatusta...
        ajatusta..... kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus, MIKÄLI _OMALLASI_ PASSISTASI LÖYTYVÄLLÄ SYNTYMÄSSÄSI SAAMALLASI identiteetillä rekisteröidyn stauksella näillä palstoilla hillut - kun kerran SÄ kirjoittelet rekisteröidyllä nimimerkillä, kirjoitella vaikka mitä aivokääpiömäisyyksiäsi, mutta JOS sinulla ei pokkaa ole omalla maineellasi suoltaa sontaasi palstoille, siten että kertoisit olevasi matti meikäläinen joka ajattelee todella noin häiriintyneesti HÄIRIKÖIDEN nettiä, ei sinulla ole oikeutta hakea häiriityneille jutuillesi lukijayleisön huomiota käyttämällä röyhkeästi rekisteröityä nimimerkkiä...

Vinkkinä, että jos sä et omalla henkilöidentiteetilläsi kehtaa paska-ajatuksiasi suoltaa, siinä tapauksessa voit olla käyttämättä rekisteröityä nimimerkkiä ollenkaan, kuten me terveet lakia noudattavat ihmiset toimitaan.

Sä ANONYYMI nimimerkin "Kukkomies" käyttäjä olet AINA häiriköimässä näillä palstoilla ja veikkaisinpa sinusta tekstiesi perusteella vahvasti, että etpä omilla tiedoillasi ole rekisteröitynyt....Alkaa k*rpiä tän Suomi24:n ylläpitokin kohta ihan todella, kun eivät tajua poistattaa rekisteröidyillä nimimerkeillä heiluvia häiriköitä keskusteluista.

Otas nyt vähän vastuuta siitä, että mitä sä väität ja että miten käyttäydyt! Netti ei ole häiriköitä ja mustamaalareita tai muitakaan sekopääkansalaisten vihapropagandaa varten, vaan nää on vertaispalstoja joilla kuuluu kirjoitella mielipiteitä!

Ja lisään edelliseen viestiini, että jo se on kumma, kun iski itsesensuuri saitin toimesta sanalle " paska". Ikäänkuin ei muka kuvottavampaa vihakirjoittelua olisi muutenkin tällä foorumilla! Mun viesteistä ei tarvitse lähteä sensuroimaan sanaa "paska" , koska minä noudatan aina verbaalista kirjoitusetiikkaa ja sen verran olen onneksi sivistyksellä paiskattu.

• ajatusta..... kirjoitti:

No, käyttämäni nimimerkki ainakin yhdistää minut IP-osoitteeseen suomen maassa jonka takana minä majailen. Tällöin siis kaikesta mitä sanon tällä nimimerkillä voidaan minut viimekädessä asettaa edesvastuuseen - toisin kuin rekisteröimättömien kirjoittajien hajanaisia ja vastuuttomia tekstejä jotka eivät muodosta jatkuvuutta.

Toisekseen, syntymässäni olin identiteetitön. Identiteettini on rakentunut elämäni varrella saamistani kokemuksista ja niiden heijastumisesta siihen mikä koen olevani. Jos sinun identiteettisi on henkilöturvatunnus eikä mitään sen kummallisempaa niin otan osaa, sinähän katoat olemassaolosta jos tuo rekisteri tuhoutuu syystä tai tosesta ;)

Syytät minua "anonymismistä" vaikka itse olet vielä kaksinkertaisesti anonyymi. Pata kattilaa soimaa.

• ajatusta... kirjoitti:

Ja lisään edelliseen viestiini, että jo se on kumma, kun iski itsesensuuri saitin toimesta sanalle " paska". Ikäänkuin ei muka kuvottavampaa vihakirjoittelua olisi muutenkin tällä foorumilla! Mun viesteistä ei tarvitse lähteä sensuroimaan sanaa "paska" , koska minä noudatan aina verbaalista kirjoitusetiikkaa ja sen verran olen onneksi sivistyksellä paiskattu.

Sinulla ei ole muuta tarjoittavaa henksiesti kuin ruikutus siitä että toisilla ei ole "kirjoitusetiikkaa". Koittaisit sinäkin saada aikaiseksi keskustelua jostain muustakuin kuin kirjoitusetiikasta joka taitaa olla koko elämäsi sisältö ja sivistyksesi perusta?

Jos ei sinulla muuta ole niin sinulla ei ole mitään tarjottavaa asiapuolella.

• ajatusta...
        ajatusta... kirjoitti:

Ja vielä sitten lisään omaan viestiini, että kun kerran en voi tuoda julki mikä sana minun viestistäni sensuroitiin, mutta se viestistäni sensuroitu sana oli tavanomaisin puhekielisin suomen kielessä käytetty sanasynonyymi sanalle uloste.

Muutenkaan tää saitti ei ikinä ole mitään sanasensuuria harjoittanut, vaan itse minä ainakin olen rumiin sanoihini usein tunkenut tähtiä, ettei kirjoitus olisi liian raflaava, mutta tosiaan uloste- sanaa ei tartte sensuroida ja nyt ne on sitten sen aloittaneet...

Mitä ja ketkä tällä saitilla pelleilee palstoille kirjoittavien kirjoittajien kustannuksella?!!? Ja miksei tällä saitilla sallita älyllistä keskustelua???!! Ainoastaan feikit trollaajat ja vihapuhekirjoittelijahäiriköt ovat näemmä suosiossa Suomi24:n ylläpidon taholta. Vaiko olenko ymmärtänyt jotakin nyt ihan todella väärin?:/

• ajatusta... kirjoitti:

jos koet olevasi vertainen niin lopeta se lattialla kieriminen ja nouse pystyyn ja kohtaa keskustelun aiheet sillä tasolla kuin ne kirjoitetaan.

Vertaisuus ei ole sitä että sorrun samoihin typeryyksiin kuin muut. En ole ryhmähenkinen, vaan toivon ajatusmaailmojen kohtaamista. Ja sitä saan koska itse tarjoan samaa.

• ajatusta...
        Kukkomies kirjoitti:

No, käyttämäni nimimerkki ainakin yhdistää minut IP-osoitteeseen suomen maassa jonka takana minä majailen. Tällöin siis kaikesta mitä sanon tällä nimimerkillä voidaan minut viimekädessä asettaa edesvastuuseen - toisin kuin rekisteröimättömien kirjoittajien hajanaisia ja vastuuttomia tekstejä jotka eivät muodosta jatkuvuutta.

Toisekseen, syntymässäni olin identiteetitön. Identiteettini on rakentunut elämäni varrella saamistani kokemuksista ja niiden heijastumisesta siihen mikä koen olevani. Jos sinun identiteettisi on henkilöturvatunnus eikä mitään sen kummallisempaa niin otan osaa, sinähän katoat olemassaolosta jos tuo rekisteri tuhoutuu syystä tai tosesta ;)

Syytät minua "anonymismistä" vaikka itse olet vielä kaksinkertaisesti anonyymi. Pata kattilaa soimaa.

Puhut paskaa, sä feikkaaja rekisteröidyn nimimerkin "Kukkomies" käyttäjä. Sinulla voi olla hyvinkin IP- osoite josta kirjoittelet, mutta mikään ei takaa, että juuri sinä olisit sen IP- osoitteen todellinen haltija josta kirjoittelet, eli sikäli jos sinulla on jokin sairas viattomien ihmisten mustamaalaamis(?)- taiko kenties jokin sairaan luuserin hyötymistavoite(?) sekopäisen vastenmielisillä näille palstoille suoltmillasi teksteilläsi, on onneksi järkikansalaisiakin, jotka tajuavat olevan olemassa todellisia nettipalstahäiriköitä. Tavikset ihmiset eivät ole sellaisia. Kaikki eiväöt ole nörttejä. Minä ainoastaan säälin tuollaista, jonka koko elämänsisältö näkyy olevan bygätä jotakin vihakirjoittelua intenetissä. Eikö sulla ole mitään normaaleja elämänarvoja ja etkö tunne ketään taviksia kunnioitettuja taviskansalais- ihmisiä, jotka ajattelee pääosin positiivisesti ja ystävällisesti elämästä ja ihmisistä??

Mä ainakin olen ihan viiiitun kyllästynyt uteliaisiin feikkikirjoittajiin, jotka mustamaalaatte mua näissä anonyymikeskusteluissa tällä Suomi24- foorumilla anonyymina kirjoittelemassa käydessäni hysteerisesti koko ajan. En ole avautunut sellaisille en opintotilanteestani, en raha-asioistani, en mitenkään henkilöstäni missään määrin, enkä edes kertonut omaavani nuorelta varhaisteini-iältä lyhyaikaisia mielenterveysongelmia, jotka lapsuuteen myös jäivät ja terveenä ikäni elänyt ja ko. kaltaiset pellet jälestää mua palstalta palstalle tällä anonyymilla Suomi24- foorumilla vittuillen aina aiheeseen liittymättömiä, ihan kuin mä muka jotenkin tuntisin kirjoittajia Suomi24:sta ja en tunne tai haluakaan tuntea ja olen lakia noudattava ihminen, eli kosken ole henkilönä halunntu itseäni Suomi24:ssa esitellä, en koskaan ole hankkinut myöskään tunnusta tähän Suomi24:n, vaan postaan minö ainakin nämä tekstini pelkästään kirjoittamalla laskutehtävän elikkäs henkilökiinnostusta ei ja nimettömänä, mikä sitten taas on sitä ihan rehtiä ja lainmukaista anonyyymikirjoittelua Suomi24:n säännöt lukien.

Lisäksi olen sen verran fiksu, ettei äly edes anonyymina sallisi mitään sikailua. Liekö rehellisyyden syy, että näin korkealla aivopotentiaalilla moneen lakia rikkovaan nörttiin verrattuna olen paiskattu, vaikka väliin tyhmäkin kai osaan olla, kun en itseäni korottele ja ihmisistä empatiaa kokien pidän.

Voisitko sinä anonyymi tuntematon, nimimerkin "Kukkomies"- käyttäjä ystävällisesti lopettaa häiriökäyttäytymisesi ja alkaa noudattaa käytöstapoja internetpalstakäyttäytymisessäsi, koska tekstiesi lukeminen on täysijärkisestä lukijasta pelottavaa? Miten sä edes jaksat kaikki päivät roikkua kirjoittelemassa järjettömyyksiä?

• ajatusta... kirjoitti:

Puhut paskaa, sä feikkaaja rekisteröidyn nimimerkin "Kukkomies" käyttäjä. Sinulla voi olla hyvinkin IP- osoite josta kirjoittelet, mutta mikään ei takaa, että juuri sinä olisit sen IP- osoitteen todellinen haltija josta kirjoittelet, eli sikäli jos sinulla on jokin sairas viattomien ihmisten mustamaalaamis(?)- taiko kenties jokin sairaan luuserin hyötymistavoite(?) sekopäisen vastenmielisillä näille palstoille suoltmillasi teksteilläsi, on onneksi järkikansalaisiakin, jotka tajuavat olevan olemassa todellisia nettipalstahäiriköitä. Tavikset ihmiset eivät ole sellaisia. Kaikki eiväöt ole nörttejä. Minä ainoastaan säälin tuollaista, jonka koko elämänsisältö näkyy olevan bygätä jotakin vihakirjoittelua intenetissä. Eikö sulla ole mitään normaaleja elämänarvoja ja etkö tunne ketään taviksia kunnioitettuja taviskansalais- ihmisiä, jotka ajattelee pääosin positiivisesti ja ystävällisesti elämästä ja ihmisistä??

Mä ainakin olen ihan viiiitun kyllästynyt uteliaisiin feikkikirjoittajiin, jotka mustamaalaatte mua näissä anonyymikeskusteluissa tällä Suomi24- foorumilla anonyymina kirjoittelemassa käydessäni hysteerisesti koko ajan. En ole avautunut sellaisille en opintotilanteestani, en raha-asioistani, en mitenkään henkilöstäni missään määrin, enkä edes kertonut omaavani nuorelta varhaisteini-iältä lyhyaikaisia mielenterveysongelmia, jotka lapsuuteen myös jäivät ja terveenä ikäni elänyt ja ko. kaltaiset pellet jälestää mua palstalta palstalle tällä anonyymilla Suomi24- foorumilla vittuillen aina aiheeseen liittymättömiä, ihan kuin mä muka jotenkin tuntisin kirjoittajia Suomi24:sta ja en tunne tai haluakaan tuntea ja olen lakia noudattava ihminen, eli kosken ole henkilönä halunntu itseäni Suomi24:ssa esitellä, en koskaan ole hankkinut myöskään tunnusta tähän Suomi24:n, vaan postaan minö ainakin nämä tekstini pelkästään kirjoittamalla laskutehtävän elikkäs henkilökiinnostusta ei ja nimettömänä, mikä sitten taas on sitä ihan rehtiä ja lainmukaista anonyyymikirjoittelua Suomi24:n säännöt lukien.

Lisäksi olen sen verran fiksu, ettei äly edes anonyymina sallisi mitään sikailua. Liekö rehellisyyden syy, että näin korkealla aivopotentiaalilla moneen lakia rikkovaan nörttiin verrattuna olen paiskattu, vaikka väliin tyhmäkin kai osaan olla, kun en itseäni korottele ja ihmisistä empatiaa kokien pidän.

Voisitko sinä anonyymi tuntematon, nimimerkin "Kukkomies"- käyttäjä ystävällisesti lopettaa häiriökäyttäytymisesi ja alkaa noudattaa käytöstapoja internetpalstakäyttäytymisessäsi, koska tekstiesi lukeminen on täysijärkisestä lukijasta pelottavaa? Miten sä edes jaksat kaikki päivät roikkua kirjoittelemassa järjettömyyksiä?

Ei, ei mulla ole ketään enkä mä koe tarvitsevani ketään. Muut on muita. Minä olen minä.

Mä kohtaan maailmasta sen mitä mä tarvin, sitä reittiä kuin mulle sopii. Tää on mun elämää ja sitä pitää kunnioittaa, ellei sitä kukaan muu kunnioita - niin ainakin minä itse teen niin.

Ootko sä ajatellut että kukaan ei ole ehkä antanut mulle tilaisuuttakaan - oikeaa toimivaa tilaisuutta - olla osa jotain mikä toimii mulle? Jos on liian lyhyt - tarvii jakkaran ylettyäkseen hissinnappiin. Jos on pyörätuolissa tarvii luiskan.

Jos on kuin minä... tarvii jonkun joka hahmottaa ongelman, ja osaa ratkaista sen tavalla joka oikeasti toimii. Minä kun itse en sitä tee. Mä voin vain elää oppimaani elämänkaavaa ja suhtautumistapoja joiden ansiosta tää maailma pysyy mulla kasassa. Jos et pysty hyväksyyn tätä niin susta ei ole edelleenkään mitään hyötyä mulle.

Jotta voisin olla "normaali" - joka on aika turhaa tässä vaiheessa mielestäni - niin tarvisin jotain apua (en tiedä mitä) johonkin ongelmaan (jota en osaa hahmottaa) mutta joka liittyy itseeni. Ilman sitä apua mun elämäni on juuri sellaista kuin se on, tänä elämänkokemuksena, kokonaisuutena, historiana ja tulevana koska tää on paras mitä mä hahmotan, tuntuu oikeimmalta, on mun rationalisoima paras vaihtoehto. Voin olla väärässä mutta niin kauan kuin en saa perusteluita sille miksi olisin, niin voin vaan jatkaa taivalta näin.

Elämäni on oikeutettua, se on minun ainutlaatuinen tieni. Jos et pysty tätä kunnioittamaan ja hyväksymään - tai tarjoamaan mitään olennaista ymmärrystä... niin sinusta ei ole mitään hyötyä minulle.

• ajatusta...
        Kukkomies kirjoitti:

jos koet olevasi vertainen niin lopeta se lattialla kieriminen ja nouse pystyyn ja kohtaa keskustelun aiheet sillä tasolla kuin ne kirjoitetaan.

Vertaisuus ei ole sitä että sorrun samoihin typeryyksiin kuin muut. En ole ryhmähenkinen, vaan toivon ajatusmaailmojen kohtaamista. Ja sitä saan koska itse tarjoan samaa.

Kyllä sä varmaan olet ryhmähenkinen omissa feikkarinörttihäiriköiden nettipalstaporukoissasi, mutta älä normaalijärkiselle tavalliselle hyväntahtoiselle ihmiselle sellaisista ala edes puhua.... En ole kiinnostunut tietämään virtuaalitodellisuuksissa elävien todellisuusvääristelijänörttien tms. rikollistaustaisten tai mitä lie ihmeellisiä, maailmannäkemyksistä. Olette vakavasti mielenterveydellistä hoitoa vailla, melkein kaikki jotka näille palstoille vihakirjoituksianne kirjoitatte. Teillä ei ole mitään maalaisjärkeä, elätte täysin vinksahtaneessa virtuaalissanne.

Jos kerran minäkin ymmärrän mennä psykologille kärsiessäni masennuksesta ja stressistä kunnianhimoisten opintopaineideni ja arjen huolien ja fyysisen sairauteni kanssa, niin minkä takia tollaset päästään sataviiskyt kertaa vinksahtaneemmat toimettomat nettipalstoja häiriköivät eivät tajua edes sitä samaa???! Pitääkö sitä kenties jopa ehkäpä maailmantappiin asti nettipalstoilla sietää; sen lukemista, että identiteettivalehtelijat ja muut umpikahelit tietoiset häirikkömarginaalit ommaa netin vertaipalstat itselleen mustamaalaamis- ja hyödyntavoittelutarkoituksiinsa???? Osa ihmisistä osaa sentään kunnioittaa muita!

Miksi pitää aina joutua oksentamaan, kun lukee näiltä palstoilta valehtelijoiden tietoishäiriköivien palstaporoprovokaattori-anonyymien natsien tekstejä, miksi?? Kenen viiiitu luulet olevan innostunut kansallissosialismista?!!

• metall-leidi
        ajatusta... kirjoitti:

no mutta oletko sä puutteessa vai miksi sä kiukuttelet?Tuhra vapaalla pasltalla kiukutella minäkin olen saanut miinusmerkkejä ja snegatiivistapalautetta kirjoituksillani.
        Sinä et ole rekistöröitynyt, mutta vaadit rekisteröityneitä kirjoittajia edesvastuuseen ja kitissyt kun et ole saanut riittävvästi respektiä.
        Joka viestissä sä mainostat sitä miten koulutettu olet(koulutuksessa ei ole mitään pahaa)
        Mua myös välillä kuvottaa keskustelut, mutta en voi säätää kesksutelun tasoa enkä täällä valita keskusteluseuraa.En mäkään tykkää trolleista , mutta jos oikein ahsitaa ja kurkkua kuristaa niin kaikkein helpointa on poistua takavasempaan eikä provosoitua.
        Ttuo on oikein tyypillistä kukkahattutädin viherpiiperrystä ja oman erinomaisuuden mainostamista

• ajatusta.....
        Kukkomies kirjoitti:

Ei, ei mulla ole ketään enkä mä koe tarvitsevani ketään. Muut on muita. Minä olen minä.

Mä kohtaan maailmasta sen mitä mä tarvin, sitä reittiä kuin mulle sopii. Tää on mun elämää ja sitä pitää kunnioittaa, ellei sitä kukaan muu kunnioita - niin ainakin minä itse teen niin.

Ootko sä ajatellut että kukaan ei ole ehkä antanut mulle tilaisuuttakaan - oikeaa toimivaa tilaisuutta - olla osa jotain mikä toimii mulle? Jos on liian lyhyt - tarvii jakkaran ylettyäkseen hissinnappiin. Jos on pyörätuolissa tarvii luiskan.

Jos on kuin minä... tarvii jonkun joka hahmottaa ongelman, ja osaa ratkaista sen tavalla joka oikeasti toimii. Minä kun itse en sitä tee. Mä voin vain elää oppimaani elämänkaavaa ja suhtautumistapoja joiden ansiosta tää maailma pysyy mulla kasassa. Jos et pysty hyväksyyn tätä niin susta ei ole edelleenkään mitään hyötyä mulle.

Jotta voisin olla "normaali" - joka on aika turhaa tässä vaiheessa mielestäni - niin tarvisin jotain apua (en tiedä mitä) johonkin ongelmaan (jota en osaa hahmottaa) mutta joka liittyy itseeni. Ilman sitä apua mun elämäni on juuri sellaista kuin se on, tänä elämänkokemuksena, kokonaisuutena, historiana ja tulevana koska tää on paras mitä mä hahmotan, tuntuu oikeimmalta, on mun rationalisoima paras vaihtoehto. Voin olla väärässä mutta niin kauan kuin en saa perusteluita sille miksi olisin, niin voin vaan jatkaa taivalta näin.

Elämäni on oikeutettua, se on minun ainutlaatuinen tieni. Jos et pysty tätä kunnioittamaan ja hyväksymään - tai tarjoamaan mitään olennaista ymmärrystä... niin sinusta ei ole mitään hyötyä minulle.

Onneksi mä en ole noin hullu, kuin sä feikkari. Sä et ole psykoosissa, koska psykoosissa kirjoittava ei kirjoittaisi sekopäisyyksiä noin jäsentyneesti, etkä kuulu myöskään sivistyskansalaisiin, koska sivistyskansalaiset noudattavat verbaalisesti kirjoitusetiikkaa ja erityisesti tällaisessa tuntemattomien välisessä keskustelussa.

Onkos siellä vähän pakkomielteitä leimata mielisairaiksi mustamaalaamisella viattomia, siellä nörtin vääristä IP- osoitteista kirjoitetussa tietoissontamustamaalamisjorinassa, niinkö? Aika sairaita intressejä, etten sanoisi... Jäänyt himakasvatus sulla väliin? Et käynyt kouluja kunnolla, etkä pärjää ja olet niin kateellinen, että veisit vaikka köyhältä banaanin, muista puhumattakaan? Surullista tuollaista tekstintuottohäiriköintiä on nähdä.

• ajatusta..... kirjoitti:

Onneksi mä en ole noin hullu, kuin sä feikkari. Sä et ole psykoosissa, koska psykoosissa kirjoittava ei kirjoittaisi sekopäisyyksiä noin jäsentyneesti, etkä kuulu myöskään sivistyskansalaisiin, koska sivistyskansalaiset noudattavat verbaalisesti kirjoitusetiikkaa ja erityisesti tällaisessa tuntemattomien välisessä keskustelussa.

Onkos siellä vähän pakkomielteitä leimata mielisairaiksi mustamaalaamisella viattomia, siellä nörtin vääristä IP- osoitteista kirjoitetussa tietoissontamustamaalamisjorinassa, niinkö? Aika sairaita intressejä, etten sanoisi... Jäänyt himakasvatus sulla väliin? Et käynyt kouluja kunnolla, etkä pärjää ja olet niin kateellinen, että veisit vaikka köyhältä banaanin, muista puhumattakaan? Surullista tuollaista tekstintuottohäiriköintiä on nähdä.

Mut opetettiin ajattelemaan omilla aivolla ja kun sen kerran on on aloittanut sitä on vaikea lopettaa ja tyytyä valmiiseen materiaaliin, etenkään vajaisiin valheisiiin.

Omatunto estää.

Miksi muuten pyrit syrjimään minua vetoamalla "kirjoitus etiikkaan"?

• ajatusta....
        Kukkomies kirjoitti:

Mut opetettiin ajattelemaan omilla aivolla ja kun sen kerran on on aloittanut sitä on vaikea lopettaa ja tyytyä valmiiseen materiaaliin, etenkään vajaisiin valheisiiin.

Omatunto estää.

Miksi muuten pyrit syrjimään minua vetoamalla "kirjoitus etiikkaan"?

Omilla aivoillaan ajattelu olisi sitä, että sinä et sotke mielipiteen ilmaisuusi sivullisia... Olen lukenut nimimerkiltäsi "Kukkomies" ( mikä muuten sekin 'sangen' erikoinen nimimerkkivalinta, jos joku muka omalla naamallaan ts. omilla henkilötiedoillaan nettipalstalle postailisi...!) yksittäisiä erittäin hyviä kirjoituksia, muttta sitten myös hyvin häiriintynyttä trollausta ja sinä kiinnität huomiota kirjoittamalla sinisellä nimimerkillä, toisin kuin minä joka tasan tarkkaan en koskaan hakisi itselleni huomiota Suomi24:sta. Jos olet rehellinen, on olemassa ainoastaan kolme vaihtoehtoa, 1.) sä tunnet palstojen häiriköt, joille sisäpiirislangilla kirjoitat sälää, joista e voi tajuta, 2.) olet todellakin itse häirikkö tai 3.) joku idiootti käyttää sun nimimerkkiä. Vaihtoehtoisesti: jos taas olet epärehellinen kansalaienn, niin siinä tapauksessa varmaan suollat rekisteöröityneesti vaikka mitä sontaa piittaamatta mistään säännöistä tai laiesta.

Itse suosittelisin jättämään viattomat (kaltaiseni) näille palstoille kirjoittavat tai muut täysin sivulliset kansalaiset häiriintyneiden intressien ulkopuolelle, mikäli sellaisia joku omaisi. En luonnollisestikaan voi pelata samoilla ns. pelisäännöillä näissä anonyymikeskusteluissa näillä palstoilla teidän rekkanimimerkkejä kirjoituksissanne käyttävien tunnukset ja rekisteröidyt nimimerkit saitille omaavien anonyymien kanssa, koskei ole olemassa tasapuolista tietoa minulla, eli kunnioittaisitko sitä, että minä luen tuntemattomien tekstejä, jos näillä palstoilla käyn, ja kommentoin sen mukaan?

• ajatusta.... kirjoitti:

Omilla aivoillaan ajattelu olisi sitä, että sinä et sotke mielipiteen ilmaisuusi sivullisia... Olen lukenut nimimerkiltäsi "Kukkomies" ( mikä muuten sekin 'sangen' erikoinen nimimerkkivalinta, jos joku muka omalla naamallaan ts. omilla henkilötiedoillaan nettipalstalle postailisi...!) yksittäisiä erittäin hyviä kirjoituksia, muttta sitten myös hyvin häiriintynyttä trollausta ja sinä kiinnität huomiota kirjoittamalla sinisellä nimimerkillä, toisin kuin minä joka tasan tarkkaan en koskaan hakisi itselleni huomiota Suomi24:sta. Jos olet rehellinen, on olemassa ainoastaan kolme vaihtoehtoa, 1.) sä tunnet palstojen häiriköt, joille sisäpiirislangilla kirjoitat sälää, joista e voi tajuta, 2.) olet todellakin itse häirikkö tai 3.) joku idiootti käyttää sun nimimerkkiä. Vaihtoehtoisesti: jos taas olet epärehellinen kansalaienn, niin siinä tapauksessa varmaan suollat rekisteöröityneesti vaikka mitä sontaa piittaamatta mistään säännöistä tai laiesta.

Itse suosittelisin jättämään viattomat (kaltaiseni) näille palstoille kirjoittavat tai muut täysin sivulliset kansalaiset häiriintyneiden intressien ulkopuolelle, mikäli sellaisia joku omaisi. En luonnollisestikaan voi pelata samoilla ns. pelisäännöillä näissä anonyymikeskusteluissa näillä palstoilla teidän rekkanimimerkkejä kirjoituksissanne käyttävien tunnukset ja rekisteröidyt nimimerkit saitille omaavien anonyymien kanssa, koskei ole olemassa tasapuolista tietoa minulla, eli kunnioittaisitko sitä, että minä luen tuntemattomien tekstejä, jos näillä palstoilla käyn, ja kommentoin sen mukaan?

Olen ulkoistanut säännöistä ja laista huolehtimisen kaltaisillenne tyypeille. Ole hyvä ja ota yhteyttä joko s24 toimitukseen tai poliisiin sen mukaan olenko jompaa kumpaa rikkonut.

Meanwhile, älä häiritse minua asioilla joille itsekin voit tehdä jotain. Suomi24:n valvonnan tehtävä on huolehtia sääntöjen noudattamaisesta ja poliisien tehtävä on huolehtia keskustelujen lainmukaisuudesta. Koska kummaltakaan taholta ei ole mitään kuulunut voin olettaa että toimintani on ollut kohtuuden rajoissa jo ihan siksikin että olen siihen pyrkinyt.

Jos on tullut ylilyöntejä vastaan niistä asianomaisille tahoille JOKA SINÄ ET OLE.

• ajatusta....
        Kukkomies kirjoitti:

Olen ulkoistanut säännöistä ja laista huolehtimisen kaltaisillenne tyypeille. Ole hyvä ja ota yhteyttä joko s24 toimitukseen tai poliisiin sen mukaan olenko jompaa kumpaa rikkonut.

Meanwhile, älä häiritse minua asioilla joille itsekin voit tehdä jotain. Suomi24:n valvonnan tehtävä on huolehtia sääntöjen noudattamaisesta ja poliisien tehtävä on huolehtia keskustelujen lainmukaisuudesta. Koska kummaltakaan taholta ei ole mitään kuulunut voin olettaa että toimintani on ollut kohtuuden rajoissa jo ihan siksikin että olen siihen pyrkinyt.

Jos on tullut ylilyöntejä vastaan niistä asianomaisille tahoille JOKA SINÄ ET OLE.

Eli olet rasistisen röyhkeä viatonta kohtaan? Jollet ihan umpityhmä sä anonyymi miljoonien käyttäjien nettipalstakirjoittaja ole, niin tiedät että poliisiin voi ottaa yhteyttä ainoastaan rikoksesta varma henkilö, koska itsehän siinä pian olisi syytteessä, jos sellaista kansalaisaktivismia työkseen nettilomakkeilla anonyymien sanomista nettipalstalla hourailisi, eikä myöskään Suomi24:n "toimitukseen" voi ottaa yhteyttä, jollei ole tiedossa yhtään nimeä ylläpidosta - viitti melkein varmaan kukaan sanoa mitään, eli avainasemassa keskustleukulttuurin luomisessa Suomi24:ssa ovat järkikansalaiset, jotka tän kakkasaitin jäseniä todella ovat ja korkeintaan sellaiset.

Anteeks, mutta mistä saan tietooni Suoi24:n ylläpidosta vastuullisten jäsenten nimet? Anyone, tietoa? Kaikki emme ole nettihörhöjä, joilla olisi mitään profiilia netissä ikinä ollut, vink vink.:))

• Pieneläkeläinen

Well come to club.

• tyytyväinen oon

mitä mieltä on Kukkomies minunlaisestani, joka olen poistunut vapaaehtoisesti työelämästä pitkän,yli 35v.työrupeaman jälkeen.Pienehköstä palkasta olen vuosien mittaan itselleni suht' turvatun elämän saanut kasaan, talot ja autot on velattomat ,pankissa senverran että uskalsin vapaaehtoisestins. putkeen jäädä.Kädet alkoi olla jo siinäjamassa ettei se työ enää tuntunut hyvältä.Olen aina ollut mieleisessäni työssä, että senpuoleen ei työstä karkaaminen tapahtunut.Kultalusikka suussa en ole syntynyt, päinvastoin, omilta vanhemmiltani en ole saanut yhtään mitään, minut jopa kasvatti isovanhemmat aikuisikään.Eli tyhjästä on lähdetty elämän valtateille, omasta mielestäni olen kuitenkin selvinnyt suht'hyvin, kun lähtökohdat ottaa huomioon.

• Sun onnesi oli stabiili jatkuvuus joka auttoi rakentamaan elämäsi sellaiseksi kuin se on. Olet saanut nauttia ennustettavuudesta jonka varaan on mahdollista rakentaa elämä.

Jos urasi on ollut 35 vuotta olet syntynyt aikakaudella jolloin työkulttuuri oli täysin erilainen kuin nykyään ja yhteiskunnassa toteutuivat sellaiset periaatteet jotka mahdollistivat sinulle sen että löysit paikkasi ja kun olit sen paikkasi arvoinen saat jatkaa valitsemallasi linjalla.

Nykyaikana hektisyys, epävarmuus, ajoittaisuus ja jatkuva tarve muutoksille ilmeisesti ihan vaan siksi että olisi jotain muutosta ovat tehneet työelämästä ja siellä olemisesta aivan toisenlaista. Siinä missä sinun työelämäsi on ollut laumayhteistyötä saavutusten aikaansaamiseksi vaikuttaisi nykyinen systeemi olevan enemmän sellaista individualistista juoksukilpailua jossa paremmuuden osoittaminen on tärkeämpää kuin tekeminen.

Väitän että kun sinä aikanasi puhuit työstäsi, kerroit mitä olet saanut aikaiseksi ja vaikenit ehkä irvistellen palkastasi. Vertailit työtäsi, tuottamaasi hyötyä. Nykyään kun ihmiset puhuvat työstään he puhuvat palkasta jonka saavat. Raha on korvannut aikaansaamisen. Tämä kuvaa työelämän muutosta.

Siitä mitä mieltä olla sinusta ja urastasi... jaa. Olen kateellinen että tuo on ollut mahdollista koska en näe että sama toteutuisi minun tai monien muiden kohdalla yrityksestä huolimatta - ja olen surullinen tämän nykymaailman puolesta. Olen huolestunut siitä että ne suuret sukupolvet jotka olivat työelämässä ja vakiinnuttaneet paikkansa eivät hahmota nykyajan työmarkkinoiden pimeyttä ja tuomitsevat siten tipahtaneet tai kieltäytyjät ja olen myös tyytyäinen siitä että historiassamme on kuitenkin esimerkki siitä että miten työ ja elämänrakennus kulkevat käsi kädessä jos jonain päivänä sattuisimmekin haluta korjata nykyiset ongelmat.

No. Kai tämäkin on mielipide siitä mitä kerroit.

• Kärkimies 57

Toimeentulotukea anoisin minäkin aloittajan laskelmien perusteella.
      Aijemmin liikaamaksetun asumistuen lyhennyksen luulisi saavan
      laskettua 20€ tai 0€ eli saada anteeksi.
      En tiedä onko kunnissa eri lakeja TV:n tapeesta, kuten ylempänä oli,
      ei täällä ainakaan TTT tarveharkinta järjestä asiakkaille TV:ta.
      Täällä on toimeentuloasiakkaille terveyskeskuslääkäri maksuton
      esittämällä viimeisen TTT päätöksen, en tiedä vaikka työmarkkinatuen
      maksupäätöskin kelpaisi.

• Mulle tarjosivat sossusta telkkaria kun kysyin että on vähän tylsää kun ei oo rahaa mihinkään kivaan. Sanoin että MIHINKÄÄN KIVAAN, aivopesulaatikot saatte pitää itsellänne.

Kun kysyin polkupyörää niin kattoivat vinoon :-P

• ajatusta....
        Kukkomies kirjoitti:

Mulle tarjosivat sossusta telkkaria kun kysyin että on vähän tylsää kun ei oo rahaa mihinkään kivaan. Sanoin että MIHINKÄÄN KIVAAN, aivopesulaatikot saatte pitää itsellänne.

Kun kysyin polkupyörää niin kattoivat vinoon :-P

En usko sosiaalitoimen maksavan kenellekään ihmiselle televisiota. Älä viitsi kertakaikkiaan trollata!!

• En taida uskoa

"Täällä on toimeentuloasiakkaille terveyskeskuslääkäri maksuton
        maksupäätöskin kelpaisi."

Missä kaupungissa näin toimitaan?

• Köyhin
        En taida uskoa kirjoitti:

"Täällä on toimeentuloasiakkaille terveyskeskuslääkäri maksuton
        maksupäätöskin kelpaisi."

Missä kaupungissa näin toimitaan?

Näin toimitaan Helsingissä. Terveyskeskus lasku on 12e.

Lääkkeet sentään saa jos on niin onnekas että sattuu saamaan sossusta päätöksen edes parin kuukauden sisään siitä kun niitä oikeasti tarvitsee.

• että sellasta

Päinvastoin ensimmäinen summa jota alettiin periä oli 100e
        ja kun soitin ja anelin puoli tuntia käsittelijää hän laski sen
        armollisesti 50 euroon.

• Kärkimies 57
        että sellasta kirjoitti:

Päinvastoin ensimmäinen summa jota alettiin periä oli 100e
        ja kun soitin ja anelin puoli tuntia käsittelijää hän laski sen
        armollisesti 50 euroon.

Ainahan liikkeillä on hyviä usein asioivia asiakkaita, ikäänkuin
        vakioasiakkaita, heille liike on huomattavasti palveluhenkisenpi.

Koitahan luoda etuja jakaviin liikkeisiin hyvä suhde,
        niin ei tarvi jonossa odotella eikä maksella TK maksuja.

• tyytyväinen oon

Kukkomies tuo hyvää vaihtelua ja uudenlaista mielenkiintoista keskustelua saman vanhan jauhamisen sijaan, On hienoa että jollakin on oikeasti mielipiteitä.Ja sanan käyttökin tuntuu olevan hallinnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2810
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2447
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2232
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      39
      2226
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1818
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1349
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1342
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      70
      1223
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1200
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      6
      1163
    Aihe