Kuinka moni on saanut huonekalunsa silloin kun ne on luvattu Maskusta, vaikka olisi maksanut koko ostoksen etukäteen, mutta toimitusaika vaan venyy viikkoja luvatusta. Jos kaikki yritykset ottaisi etumaksua , tai asiakas mielellään sen maksaisi kun ei ostohetkellä tiedäkkään että firma ei pidä lupaustaan sovitusta toimitusajasta niin ei tässä maassa pankkeja ja rahoitusyhtiöitä enään tarvittaisi. Ainoa vaihtoehto meidän kohdalla taitaa olla kaupan purku ja rahoille korko yleisen korkolain mukaan.Enään ei huijareita aleta rahoittamaan. Perseestä koko lastulevystä tehtyjen koottavien kauppa.
Korotonta lainaa asiakkailta
9
168
Vastaukset
- Aulis Homelius
Kuka on niin kaheli, että maksaa huonekalunsa jollekin Maskulle etukäteen?
- Otto bengar
Minä, mutta viimeisen kerran.
- lupauksia lupauksia
Kävin kaksi kertaa paikanpäällä maskussa kyselemässä huonekaluni perään. ensimmäisellä kerralla lupasi tuotteen minulle myynyt myyjä selvittää maanantaiksi (kävin lauantaina kyselemässä) minulle missä on vika kun tuotteeni ei ole tullut ajallaan (ostosta kulunut silloin 6viikkio, kun luvattiin 2-5viikkoa kestävän). Ei kuulunut maanantaina soittoa, eikä koko viikkona. Kävin uudelleen myymälässä kyselemässä. Toisella kerralla toinen myyjä palveli minua ja joutui kovin nolona kertomaan, ettei aikaisemmin minua palvellyt myyjä ollut selvittänyt mitään. lupasivat taas maanantaina soittaa ja soittivatkin. kertoivat ettei huonekaluni tilaus ollut jostakin syystä mennyt perille valmistajalle, vaikka olivat kyllä tilauksen kuulemma lähettäneet. sanoivat että torstaina pitäisi olla huonekalun saapunut noudettavaksi. eipä kyllä viime viikolla eikä tälläkään ole kuulunut onko se huonekalu nyt todella noudettavissa. Kai sitä täytyy taas mennä paikanpäälle tarkistamaan tilanne ja kysellä niiden korvauksien perään joita kovasti minulle kuvattiin. Ja tosiaan etukäteen minäkin maksoin ja nyt on n.2kk kulunut siitä kun tuotteen "ostin" ja sitä ei minulla kuitenkaan vielä ole
- Tää on nykyaikaa
Niillä teidän rahoilla rakennetaan jonnekkinpäin Suomea jo uutta ideaparkkia.Huonekaluista viisveisaavat.
- Kalut myöhässä
Taitaa olla loppuluisun alkua.
Liikemies Toivo Sukarin huonekalubisneksen emoyhtiö Masku Kalustetalo Oy teki tappiota viime tilikaudessa viisi miljoonaa euroa.
Maskun Kalustetalo on Masku-konsernin suurin yksikkö, jolla on Suomessa 50 liikettä ja neljä Ruotsissa sekä Baltiassa.
Sukarin liiketoimien koko kuva on vielä hämärän peitossa, sillä hän ei ole toimittanut koko konsernin viime vuoden tilinpäätöstä Kaupparekisteriin.
Sukarin Masku-konserniin kuuluu muun muassa Masku Koti-ketju, joka on ollut hurjasti tappiollinen jo useamman vuoden.
Tappiokierre on pakottanut Sukarin rahoittamaan toimintaa lainoilla, mikä näkyy yhtiön nettovelkaantumisasteessa, joka tuplaantunut viidessä vuodessa.
Balance Consultingin analyysin mukaan vuonna 2005 nettovelkaantumisaste oli ainoastaan 58 prosenttia. Nyt nettovelkaantumisaste on jo 115 prosenttia.
Samaan aikaan Maskun käytettävissä oleva kassa on valahtanut kymmenestä miljoonasta eurosta kahteen miljoonaan euroon. Vaikka Maskun Kalustetalo Oy:n tulos oli reilusti tappiollinen, niin vakavaraisuus omavaraisuusaseella mitattuna oli edelleen tyydyttävät 40 prosenttia.
Kova velkaantuminen tarkoittaa kuitenkin sitä, että Sukarin on hankala saada enää järkevähintaista rahoitusta huonekalubisnekseensä.
Myös yhtiön liikevaihto laski tilikaudella 116,5 miljoonaan euroon 127,4 miljoonasta. - povari
voisiko tästä ennustaa jo pariin vuoteen neljättä isompaa huonekaluketjun konkurssia?
- Tammikuussa alkaa
Televisiosta alkaa joku ohjelma nimeltään Sukari, pitää katsoa mitä sieltä paljastuu.
- Siniset Talot
Sielähän on niin VITUN ammattitaidottomat myyjätkin, ovat varmaan lainassa jostain VItun vuokrafirmasta. Ollaan siellä tiskillä norkoilemassa, mutta ei osata edes päivää sanoa käteisellä maksavalle ASIAKKAALLE !: Tosi surkee pulju, pikkuliikkeet on ainakin sanansa mittaisia jos heiltä ostaa.
- puuh...
Eilen kävelin Ideaparkin Maskun läpi. Kovasti oli henkilökuntaa paikalla, mutta eipä kukaan tullut tarjoamaan palvelua, vaikka tuotteita pysähdyin useasti katselemaan. En mitään sieltä ollut ostamassa, mutta hyvään asiakaspalveluun kuuluu että tullaan apua tarjoamaan, jos myyjällä ei ole muita asiakkaita palveltavana. Siellä ne vaan palloa heitteli ilmaan ja ihmetteli katon korkeutta.
Ja kerran kun sieltä satuin huonekalun ostamaan ja sen toimituksen kanssa oli viivästystä ja muita ongelmia. Maskuun lähdin sitä selvittämään ja kyselin myyjiltä tuotteen perään ja kerroin kuka oli sitä ollut minulle myymässä, muut myyjät alkoivat minun kuullen selvästi halveksivaan sävyyn ihmetellä että missähän se T**** nyt taa on yksityispuhelujaan puhumassa.
Ammattitaito todellakin kaukana siitä porukasta. Onneksi kukaan ei pakota enään sielä asioimaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760