Näinkö hienosti tänä päivänä Suomessa on opiskelijan olot? Toimeentulotuki viikkoja myöhässä, joten ei auta muu kuin ottaa pikavippi. Laskuja laskuja... kesätöitä yritetty hakea varmaan 100 eri firmasta. EI ole tärpännyt. Safkat ostetaan vipeillä tai sitten pöllitään. Luottotiedot menee ja vitutus alkaa.
Toimeentulotuki myöhässä --> Pikavippi.
9
534
Vastaukset
- 13+19
No itse ainakin hain aina/heti Sossusta rahat jos ei Kela maksanut ajoissa rahoja. Näin itse ainakin toimin ja kivasti saa ilmasta rahhaa ja ei tarvitse maksaa takaisin..
- klklklk
Ruokaa saa seurakunnalta, soita diakonille ja sovi aika. Toimivat yleensä nopeasti. Kysy myös voivatko auttaa laskujen kanssa, joustavat ehkä noin 100 euroon asti. Tiliotteet mukaan.
- sossunkassalla
http://rahaanopeasti.blogspot.com/2011/06/pikavippi-melkein-ilmaiseksi.html
Jos toimeentulotuki tulee kohta kannattaa ottaa pikavippi yllämainitulla tavalla, niin ei tarvtitse maksella korkoja. Peruutat siis tilauksen kuluttajansuojalain mukaan
13 19 ... ei se ihan niin mene. ei se sossu noin vaan rahoja jakele. Ja jos on ostanut pikavippejä niin sossu laskee tuloks, ainakin näin oon kuullu (jollei ole ottanut tilille, jota sossu ei tiedä).
Ootko soittanu sossulle? Täälläpäin tulee aina viikossa päätös, jollei ole sitten ensimmäinen hakemus. Sossu on täynnä juoppoja, joita ei edes kiinnosta mennä töihin. Jos olet opiskelija, niin luulisin, että vähän ymmärtävät nopeuttaa prosessia.- ehei
Päinvastoin, jos olet ahkera työssäkäyvä mutta matalapalkkainen tt-tukeen oikeutettu tai yritteliäs ja köyhä opiskelija niin sossu kohtelee sinua välittömästi kakkosluokan asiakkaana. Ne jotka eivät yritä ollenkaan ja vain nostavat ahneesti tukia ovat sossulle etusijalla. Surullista mutta totta.eh
- vipitsux
Kierre alkaa jos otat vippiä, kun viimeistään ensikuussa sossu laskee vipit tuloiksi ja siten saat vähemmän TT-tukea. Milläs sitten elät ja maksat laskut? Uudella vipillä? EI KANNATA!
- 5+18
13 19 ... ei se ihan niin mene. ei se sossu noin vaan rahoja jakele. Ja jos on ostanut pikavippejä niin sossu laskee tuloks, ainakin näin oon kuullu (jollei ole ottanut tilille, jota sossu ei tiedä).
Eikös suomenlain mukaan sen pitäisi mennä? Eli kaikilla on oikeus kohtuulliseen toimeentuloon. Ja jos kelasta on maksut myöhässä, ja sen takia ei saa esim. vuokraa maksettua ja elämiseen ei rahaa, sossun pitää lain mukaan sitä "antaa", eli maksaa vuokran ja antaa elämiseen rahaa. Itse ainakin kun muutin uuteen kämppään ja olin työtön, ilmoittauduin kelaan, sanoivat siellä että menee varmaan joku 2viikkoa ennenkuin saavat käsiteltyä asian. No kävelin suoraan sossuun ja sanoin että kelasta tälläisia terveisiä, että pitäisi saada rahaa vuokraan ja elämiseen. Maksoivat suoraan rahana vuokra 1kk toimeentulo tuen suoraan tilille. Ja sitten tuli 2viikon päästä samat summat kelasta.
Jos on sitten jo ehtinyt noita vippejä ottaa niin niistä sitten tiedä mitenkä sossuissa suhtaudutaan. - tt
Opiskelijalta luottoitetojen polttaminen voi tulla sossulle kalliiksi pienen velan takia, eli pyrkivät varmasti välttämään sen. Eli tuskin huomioisivat tuossa tapauksessa satasen vippiä tuloksi. Asuinkunnassani ainakin pyritään laskemaan mikä on sossulle edullisin vaihtoehto.
Toisaalta tt-tuki päätöksen pitäisi tulla ( 7 arki päivässä). Eli voisit tehdä asiasta valituksen.- köyhä_opiskelijamies
Omalla paikkakunnallani (suurehko kaupunki sisäsuomessa) on tt-tuen käsittely kestänyt jo pitkästi yli 2 viikkoa. Sossu pahoitteli ruuhkaa kun kyselin syytä ja kertoi että nopeuttaa ei voi kun ei ole resursseja. Kohtelu oli tylyä. Kurjaa on, kesätöitä ei ole joten opinnot jatkuu myös kesän ajan, mutta nälkä sumentaa silmät niin ettei näe lukea...
- kyllästynyt, turhaut
Täällä kanssa yksi, joka hukkuu pikavippilaskuihin! Olen opiskelija, mutta sairaslomalla masennuksen takia. Odottelen tässä tämän kuun asumistukea ja sairauspäivärahaa, en ole oikeutettu toimeentulotukeen. Joten ei oo ollu muita vaihtoehtoja, kun ottaa se 400 pikavippejä jotta saa ees pakolliset laskut maksettua. Nyt on sitten pikavippilaskut myöhässä, kun ei ole rahaa maksaa niitä. Tää on tää hyvinvointisuomi nääs.. Alkaa taas vituttaan, kun ei oo rahaa mihinkään, söin viime vkl viimeksi kunnolla kun olin äidillä. Ei sukulaisillakaan oo loputtomiin sitä rahaa lainata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725263Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432595- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119913