Varsan koulutus ja ruokkiminen?

v.i.l.m.u

Hei! minä hoitelen Risteytysponi varsaa joka on juuri täyttänyt vuoden. Varsan kanssa kouluttaminen on aloitettu aikaisin. Ettei tulisi yhtä vikuria kuin emästään. Riimun kanssa ollaan jo menty ongelmitta. Osaa hienosti kävellä. Alussa oli hankaluuksia kävelyttämisessä esim: pureminen & pystyyn nouseminen. Mutta nykyään neiti on parantanut tapansa. Kavionpuhdistus tuottaa vähän ongelmia. Joskus ei millään jaksa pitää kaviota pystyssä ja yrittää potkia.Mutta pienen "taistelun" jälkeen kavion puuhdistus menee hienosti! :D. Harjaaminen yms menee hienosti. Ei ole kertaakaan postkaissut harjaamisen aikana. Varsan Harja oli alussa ongelma ei saanut koske harjaan mutta nykyään antaa koskea. Varsan kanssa on aloitettu jo kuolainten kokeilu. Kuolaimet on vain käytetty suussa että tottusi niihin. Kaikki perusasiat tuntuu Varsalla olevan ok muutenkin varsa tuntuu olevan oikein unelma en ole siis käyttänyt kertaakaan kovia otteita :)... Voinko siis tehdä Varsan kanssa enempää?.. Varsa on hieman laihanpuoleinen joka huolestuttaa varsalla tuntuu aika kepeästi kylkiluut ja vähän näkyvät.On saatu lihomaan vähän. Varsa siis on syönyt kesän aikana pelkkää ruohoa ja ihan vähän heinää minun antamat herkut. Joten miten varsaa voisi lihottaa lisää?? myös muut neuvot ovat tervetulleita!

2

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia(:

      Jotain ponirehua voisi varsalle antaa se ei ole kovin vahvaa (: enemmän heinää ja kohta puoleen voisitte aloittaa juoksutusharjoittelut liinassa, mutta pitää muistaa, että ei pitkiä jaksoja kerralla, koska pitää ymmärtää että se on varsa. En tunge koulutukseesi, mutta jos itse varsa rupeisi puremaan tai potkimaan (tai muuten vaan hyppimään minun nenille) niin vetäisin oitis rajan eli jos potkaseeyms. pari läpsäytystä, tosin varsa, niin ei tarvitse antaa täysiä, miten aikuisimmille tehdään (: näpäytykset ja läpsäsyt ovat mielestäni sallittuja, koska kyseessä on hevonen/poni eikä mikään ihminen.

      • vastauksia^

        .....tai ponirehun sijaan, vaikka prixiä n.2dl (:


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe