Kyllä ne evakkojen kakarat ovat hiljakseen toisessa sukupolvessa jo muuttuneet suomalaisten kaltaiseksi.
Olen huomannut
6
61
Vastaukset
Idiootti.. Väitätkö että sodan jaloista evakuoidut Karjalaiset eivät olleet Suomalaisia?
Turhaan odotat että kymmenessäkään sukupolvessa somaleista tulisi SUOMALAISIA!!- Muta Antti.
Aivan, mutta meidän lapset.
- Herätkää---
Mä en voi kun todeta että te jotka evakkoja sortaa ja eivät hyväksy heitä suomalaisiksi ovat todellisia maanpettureita. Karjalan menetys ja uuden elämän aloitus jäljelle jääneessä Suomessa oli todellakin koko kansan asia. Kun Suomi itsenäistyi oli Karjala todellakin suomea ja tämä sanoo että asukkaat eli siis nykyiset evakot ja heidän jälkeläiset ovat suomalaisia. Mitä hittoa te muutamat jännättiin ettekö he venakkoja ovat? Sisksikö että asuivat lähimpänä itä rajaa? Lopettakaa toi tyhmä evakkoon haukkuminen. Ei aito suomalainen noin toimi vaan arvostaa maatansa ja menetettyä karjalaa jonka vuoksi moni henkensä menetti, haavoittui ja taisteli viimeiseen pisaraan. Karjalalla oli oma arvonsa, muuten kai se olisi annettu noin vain....
- Koroljov
Karjalaiset ovat suomalaisia, koska Aleksanteri I päätti liittää myös ns. Vanhan Suomen eli Venäjän Suomen perustamaansa Suomen suuriruhtinaskuntaan. Mitä mieltä olette, oliko keisari-suuriruhtinaan ratkaisu oikea? Ainakin sillä oli valtavia seurauksia Suomen kansan kokoonpanon kannalta. Kuten kaikessa muussa, Suomi on tässäkin mielessä Venäjän luomus.
- Historian luomus
Koroljov kirjoitti:
Karjalaiset ovat suomalaisia, koska Aleksanteri I päätti liittää myös ns. Vanhan Suomen eli Venäjän Suomen perustamaansa Suomen suuriruhtinaskuntaan. Mitä mieltä olette, oliko keisari-suuriruhtinaan ratkaisu oikea? Ainakin sillä oli valtavia seurauksia Suomen kansan kokoonpanon kannalta. Kuten kaikessa muussa, Suomi on tässäkin mielessä Venäjän luomus.
Aleksanterin päätöksen tarkoitus oli Venäjän hallinnon yhtenäistäminen, ei ollut toki tarkoitus että vasalli lähtee omille teilleen.
Päätös oli tietysti hyvä suomalaisille mutta venäläisille päätös oli huono kun ajattelee seurauksia jälkikäteen.
Ei kai Aleksanteri halunnut luoda Suomea varsinaisesti vaan hän halusi ennen kaikkea uskollisen alamaisen joka suojaa Pietaria. Autonomian aikana maailma muuttui, tuli kansallisia pyrkimyksiä, tuli työväenliikettä, ne muuttivat maailmaa.
Ei Suomi ole Koroljovin tarkoittamassa mielessä Venäjän luomus jonka pitäisi olla kiitollinen kulloisellekin Venäjän hallitsijalle. Oikeampaa on sanoa että Suomi on olosuhteiden luomus.
- Katoppas
Siis jumalauta!! Usea näistä evakoista jotka kotinsa ja omaisuutensa menetti oli myös Karjalaan muuttaneita ilman juuria Karjalassa. Mitä hiton evakko vihaa täällä lietsotaan? Oli sitten alkuperäinen karjalainen tai Karjalaan muualta muuttanut, ihan samanlainen suomalainen kuun muutkin muualla maassa!!!!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1272383SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul2951663En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä341353Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v111269Voin kertoa sinulle
Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.361045- 50936
+10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!
Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais264908Mitä sinä nainen haluat elämältä
Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää33874It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9856Gallup: Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle Maajussille morsian -juontajana?
Maajussille morsian on koko kansan suosikki. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle juontajana? Erinomainen38845