tänne http://www.tuottoa.fi/blogi/ 5% verovapaa tuotto. Mä olen sijoittajien Aku Ankka aina kun laitan rahaa rahastosijoitukseen niin rahasto lähtee laskuun...ahneus ehkä. Mutta kokeillaan nyt tätä. Onko muilla kokemuksia paikasta ?
Laitoin 8000 euroa
10
454
Vastaukset
- Aku Ankka.
Mulla sama vika. Heti kun ostin Nokiaa lähti kurssi syöksykierteeseen. Olen hävinnyt jo puolet sijoittamastani pääomasta, ja lisää tulee takkiin.
Samoin kävi rahastojen. Kaiken kaikkiaan takkiin on tullut jo noin 8000 €.
Jos kolmen vuoden päästä sijoituksista on enää mitään jäljellä, niin sen ainakin opin etten koskaan enää sijoita muuhun kuin sukan varteen. Sukanvarsi on ainoa sijoituspaikka missä pääoma säilyy 100% varmasti.- dgfddgf
Kannattaa ostaa sellaista, joka nousee tulevaisuudessa eikä vain menneisyydessä. Jos jokin on muodissa, se todennäköisesti lähtee alas lähiaikoina.
- käääääääääk
"Sukanvarsi on ainoa sijoituspaikka missä pääoma säilyy 100% varmasti."
Vain jos siellä sukanvarressa on kultaa. Muuten eräänä kauniina päivänä voi käydä niin, että sukanvarresta löytyy vain vessapaperia. No onhan sekin jotakin, ja vessapaperia voi myös polttaa lämmikkeeksi jos oikein huonosti käy. - sijoitusmies
käääääääääk kirjoitti:
Vain jos siellä sukanvarressa on kultaa. Muuten eräänä kauniina päivänä voi käydä niin, että sukanvarresta löytyy vain vessapaperia. No onhan sekin jotakin, ja vessapaperia voi myös polttaa lämmikkeeksi jos oikein huonosti käy.Kulta on kaukana turvallisesta sijoituksesta. Kullan arvo on romahtanut useaan otteeseen, ja löytyy periodeja jolloin vuosikymmenien aikavälillä päädyttiin rumasti tappiolle.
- viikatemiestä en pel
hehe mikä kääkkä. ei kuukaan kertonut ettei kaikkia munii saman koriin ja vieläpä yhtenä kauniina sadepäivänä. voi elämä.
- sattuu olemaan
sijoitusmies kirjoitti:
Kulta on kaukana turvallisesta sijoituksesta. Kullan arvo on romahtanut useaan otteeseen, ja löytyy periodeja jolloin vuosikymmenien aikavälillä päädyttiin rumasti tappiolle.
kulta(danske) on ollut paras sijoitukseni 5v ajalta. perustele miksi. käyrä ylöspäin
- sukanvarsi
käääääääääk kirjoitti:
Vain jos siellä sukanvarressa on kultaa. Muuten eräänä kauniina päivänä voi käydä niin, että sukanvarresta löytyy vain vessapaperia. No onhan sekin jotakin, ja vessapaperia voi myös polttaa lämmikkeeksi jos oikein huonosti käy.”Viimeksi tuli se palvelija, joka oli saanut vain yhden talentin, ja sanoi: ‘Herra, minä tiesin, että sinä olet ankara mies. Minä pelkäsin ja kaivoin talenttisi maahan. Tässä on omasi.
Isäntä vastasi hänelle: ‘Sinä kelvoton ja laiska palvelija!
Sinun olisi pitänyt viedä minun rahani PANKKIIN, niin että olisin palatessani saanut omani takaisin korkoineen.
– Ottakaa pois hänen talenttinsa ja antakaa se sille, jolla on kymmenen talenttia.
Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.
Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
- Kevytsalkku
Moi,
mahtaako joku teistö sijoittajista osata auttaa. Jos ostan nyt vaikka 1000 Nokian osaketta hintaan 4,330 per osake. Ja kurssi nousee tunnin päästä 4,440 ja haluan ne myydä, niin onnistuuko myyminen heti, vai meneekö ne vasta myydyiksi sitten kun joku ne ostaa.. En tiedä saiko tosta nyt mitään selvää, mut toivottavasti :-)
Onko täällä ketään harrastanut juuri päiväkauppaa, ja minkälaisiin tienesteihin olette päässyt?
Kiitos! - Sitting tight
Myyminen onnistuu vaikka heti oston jälkeen. Tietysti osakkeille pitää löytyä ostajakin, mutta Nokian tapauksessa niitä kyllä pörssissä riittää, jos myyjänä olet valmis hyväksymään senhetkisen ostokurssin..
Päiväkauppaa olen kokeillut. Jatkuvan päiväkaupan tulokset eivät kuitenkaan ole olleet vaivaan, kustannuksiin ja riskiin nähden riittäviä. Satunnaisia pikakauppoja teen edelleen silloin tällöin hyvän tilaisuuden tarjoutuessa, mutta yleisesti ottaen kaupankäynti on vähentynyt sitä mukaa kuin salkkuni on kasvanut. Kokemus opettaa. - Kevytsalkku
Ok, kiitos Sitting tightille vastauksesta :-)
Tänäänkin Nokian osake oli pörssin herättyä 4,312 per osake ja korkein myynti 4,470, niin tostakun lasketaan erotus ja kerrotaan osakkeiden määrällä, niin saadaan käytännössä voitto, minkä myymällä saa. Eikö se noin mene tietenkin muut maksut?
4,470 - 4,312 = 0,158 * 1000osaketta = 158€ - välittäjä kulut, verot ynm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780