Hei, kertokaa mulle, miten mä voisin auttaa Helsingissä asuvia köyhiä romanialaisia romaneja ?
Olen kuullut, että he asuvat vanhoissa asuntovaunuissa. Se on kai aika kurjaa.
Onko heille jo järjestetty kaupungin toimesta kunnolliset asunnot ja riittävä toimeentulotuki ?
Miten auttaa romanialaisia ?
24
171
Vastaukset
- hyvää matkaa
Menet Romaniaan ja hoidat siellä asiat kuntoon.
- Amnestyllä on
toimintaa mm. romanien aseman parantamiseksi euroopassa. Tällä hetkellä on tällainen verkkovetoomuskampanja menossa, johon kannattaa osallistua.
http://www.amnesty.fi/vetoomukset/miercurea-ciucin-romanien-syrjinta-lopetettava
Jos Romania lopettaisi romaniväestön syrjimisen ja kaltoinkohtelun, ja romanilapset pääsisivät kouluun jne. maan romanien ei tarvitsisi matkustaa ulkomaille kerjäämään ja asumaan kurjissa hökkeleissä.- Budjettimatkalla...
Jaa, köyhyyttäänkö ne matkustaa?
Jos ne köyhtyis lisää ne vois matkustaa vaikka Amerikkaan?
Kyllä se nyt on niin että niitä kurjia tuo ammattirikolliset tänne ja ne pannaan kerjäämään ja varastamaan mafiapomojen hyväksi.
Siis kuinka kauan kestää että totuus noista asioista voidaan myöntää? - Köyhyyden takia
Budjettimatkalla... kirjoitti:
Jaa, köyhyyttäänkö ne matkustaa?
Jos ne köyhtyis lisää ne vois matkustaa vaikka Amerikkaan?
Kyllä se nyt on niin että niitä kurjia tuo ammattirikolliset tänne ja ne pannaan kerjäämään ja varastamaan mafiapomojen hyväksi.
Siis kuinka kauan kestää että totuus noista asioista voidaan myöntää?just joutuvatkin ammattirikollisten armoille ja kerjuuseen ulkomaille.
Syrjintä puolestaan ilmenee mm. siinä, että romaniväestön köyhyys ei ole rahasta kiinni. Heidän aseman parantamiseen on budjetoitu rahaa, mutta ne ovatkin jääneet korruptoituneiden poliitikkojen ja virkamiesten tms. taskuihin. Ratkaisu on siis hyvinkin kovistella lähtömaiden, kuten Romanian poliitikkoja ja muita vaikuttajia.
Rikollisuuden torjunta tietysti myös on tärkeää, mutta tuskin se yksin riittää. - kertokaa mulle
Kiitos tästä vastauksesta. Menen ja luen nyt tuon verkkovetoomuskampanjan sivut tarkasti.
- .
Älkäää olko typeriä.
Jo tuhat vuotta on katseltu samaa paskaa.
- näin-
Liity samaan rikollisjärjestöön, joka heidät on lähettänyt tänne ryöväämään.
- äimä ja käki
Otat helvetin ison auton ja kippaat ne saatana ensimmäiseen rahtilaivaan,jos olet noin idiootti,niin mene matkaan mukaan hyvästi!
- Köyhyys on kasvanut
tuntuvasti Romaniassa ja Bulgariassa, sen seurauksena Suomessa on paljon enemmän köyhiä romaneja, etsimässä työtä ja koulutusta lapsilleen. Hallituksemme on suhtautunut asiaan niin humaanilla tavalla, että yhä useammat romanit hakeutuvat maahamme paremman tulevaisuuden toivossa.
- Hallituksemme
ei tietääkseni ole tehnyt paljoakaan. Paavo Lipponen sentään osasi ärähtää Romanialle että heidän on parannettava romanien asiaa, mutta mitä muka hallitus on tehnyt?
Eivätkä romanikerjäläiset ehdi työtä ja koulutusta järjestelemään, kun ovat täällä vain lyhyitä aikoja ja ilmeisesti ainakin osa joutuu tekemään orjatyötä eli kerjuuta rikollisille matkarahojensa korvaamiseksi. - Ei työ kiinnostanut
"Suomessa on paljon enemmän köyhiä romaneja, etsimässä työtä".
Viimevuonna "hullu juttu" ohjelmassa yritettiin palkata näitä raasuja töihin. Kaikki kerjäläiset lupautui töihin, mutta miten kävikään ?
- Kun mä tällee vaan..
Onko kivaa saada noin kauheen vihasia vastauksia kun osaat esiintyä tommosena höpösenä?
Et sähän tiesit et ne on ihan oikeesti kauheen rasistisia noi tyhmät, eiks ookkin?- Herää sinäkin
http://yle.fi/alueet/teksti/kymenlaakso/2011/05/kymmenia_romanialaisia_pidatetty_rikossarjasta_2577021.html
http://www.mynewsdesk.com/fi/view/pressrelease/romanialainen-jaerjestaeytynyt-rikollisuus-toimii-suomessa-629712
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=33382:kerjaelaeisraportti-romania-nousi-suomen-rikostilastojen-kaerkimaihin&catid=2:kotimaa&Itemid=4
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2009/04/862813/romanialaiset-automaattihuijarit-kiinni-itse-teossa
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8226580.stm
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/03/29/2858403.htm
Haista kuraperse sinä saatanan "hyväntekijä"
Romanian mustalaiset pitää lastata seuraaviin tyhjiin kontteihin ja viedä lähimpään paluu satamaan..
Sinä et voi auttaa viittä miljoonaa mustalaista himpunkaan vertaa!!
Kaikki nämä suomeen tulleet mustalaiset ovat RIKKAITA MUSTALAISIA!!
Meidän pitää auttaa niitä rutiköyhiä joilla ei ole ruokaa siellä romaniassa!!
Minä autan joka kuukausi sadalla eurolla (kymmenykset) nälkäisiä ja kodittomia ihmisiä venäjällä, aasiassa, afrikassa jne.. Näitä rikkaita ja röyhkeitä romanian mustalaisia en halua auttaa sentilläkään!! Suomen mustalaiset ovat samaa verta, eli ei missään tapauksessa saa ottaa työtä vastaan vaikka olisi tarjolla!!- Hienoa että
autat lähtömaiden kaikkein heikoinpia, upeaa!!
Sitä vaan vielä meinaan, että ei ne kerjuulla istuvat ihmiset mahda olla rikkaita, kuka rikas sellaiseen rupeaisi? Eikä ole hyvä lausua väärää todistusta lähimmäisestä.- Hienoa että
edit. pois tuo "lähtömaiden" sana viestistäni.
- Estää niitä
tulemasta Suomeen.
KIITOS APLOODEISTA ! - Paras tapa auttaa
romaaneja on erota EU:sta-
siis Suomi irti EU:sta, jolloin ne ei enää joudu tulemaan tänne rikollismafioiden lähettäminä kerjäämään, jne.
Senjälkeen voit matkustaa henk. koht Rambo-elokuvien tyyliin selvittelemään tilannetta Romaaniassa. - Elätti
Matkailu on kallista kenen rahoilla ne tulee Suomeen ja elää täällä?
- Hyvä kuva suomesta a
Vie heidät kotiisi ja nukutte samassa sängyssä ja osta paljon evästä jääkaappiisi, koska heillä on valtava nälkä ! Sitten lähdette soppailee Stokmanille ja ja osta koko väelle uudet kuteet sekä vie heidät syömään stokkan vintille. Nyt heidän syödessään käväse pikaisesti Norden tai sammon kontorissa tekemässä laina- anomus jotta rahat eivä lopu kesken ja painata käyntikortteja heille. Nyt kun kuljetat tätä viidenkymmen hengen seuruetta taas kotiisi, muita että vieläkin 300 - 500 heistä istuu kerjuulla helsingin kaduilla ja ensikesänä jopa 2000 nälkiintynyttä romanian kerjäläistä saapuu taas helsinkiin.
Siis älä osta Ikaalisten kylpylää, koska ensikesän mannet eivät mahdu majoitumaan sinne vaan käy kauppaa Jallis Harkimon kanssa Areenasta koska sinne mahtuu 13 000 mannea ainakin istumaan ja tee keitterin sopimus Fatserin kanssa ruokailusta. Saniteetti tiloja pitää lisätä ja lapsille puuhamaa. Muista ostaa heiltä kaikki kultaesineet ja tilaa kuparijohtoa miesten puuhailuun ja ajan vietteeksi 30 tuhatta tonnia kotiin viemiseksi. - anna ruokaa
Anna heille ruokaa.
- hait taakse
pieni annos oksetuslääkettä tai vähän vahvempaa seassa ei haittaa.
- Ensikesään...
Potkase päähän niin että kuppi kaatuu.
- Money money mulle
Lupaa antaa rahaa ainoastaan eduskuntatalon lähiympäristössä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1362591SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul3131769Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v121427En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä341413Voin kertoa sinulle
Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.371107- 50986
+10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!
Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais268944Mitä sinä nainen haluat elämältä
Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää33934It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9876Gallup: Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle Maajussille morsian -juontajana?
Maajussille morsian on koko kansan suosikki. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle juontajana? Erinomainen38865