Yrittää vaientaa PS-puolueen

asiantuntija sanoi

Löysin uutisten joukosta omituista höpötystä.

Perussuomalaisilla, politiikan asiantuntija Risto Uimosen mukaan, ei ole oikeutta arvostella hallitusta, koska perussuomalaiset eivät olleet valmiita kantamaan vastuuta maan asioista.

Toivottavasti kansalaiset ja perussuomalaiset eivät usko tuota höpötystä. Jos hallituksen käyttämät asiantuntijat ovat tuota tasoa, maan asiat ovat todella todella todella huonosti.


http://www.yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_2011/2011/06/asiantuntija_katainen_joutui_tekemaan_raaan_valinnan_2656519.html

"Politiikan asiantuntija Risto Uimonen arvioi, että hallitustunnustelija Jyrki Katainen (kok.) joutui hallitusvaihtoehtoja pohtiessaan tekemään valinnan "sixpackin" puolesta koska hän ei saanut niitä hallituksia aikaan, joita olisi halunnut. "

"Oppositiossa vaikeinta perussuomalaisilla

- Minun näkemykseni mukaan perussuomalaisten kannalta oppostiotilanne on vaikea, koska toista mahdollisuuta tarjottin ja erivapauksilla. Tähän katosi arvostelun oikeudelta huomattava osa, sanoo Uimonen.

- Keskustan kannalta lopputulos on nolo, mutta keskusta oli valmis kantamaan vastuuta maan asioista vaikeasta vaalituloksesta huolimatta. Lopputuloksena on kirvelevä tappio, mutta puolue voi arvostella oppositiossa aivan vapaasti, koska keskusta oli valmis kantamaan vastuuta, sanoo Uimonen. "

23

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan Persuilla

      oppositiossa sekä oikeus että velvollisuus kommentoida hallituksen puuhia, mutta tyhjää louskutusta se silti tulee olemaan tämän "jytkyn" ja torkkupeiton alle luikkimisen jälkeen.

      • Vastuunkantoa?!

        Mitä vastuunkantamista se on että kansalaisten rahat annetaan rikolliselle talousmafialle, jonka koko suunnitelma on lakkauttaa kansallisvaltiot pelkiksi SIMS-pelin areenoiksi ökysuvuille??!!

        Vastuuta on se että pidetään oma omana eikä lähdetä idioottien psykopaattien vaatimuksiin että tuo sinun onkin minun, tänneheti se.


      • Jussuf (se sama)
        Vastuunkantoa?! kirjoitti:

        Mitä vastuunkantamista se on että kansalaisten rahat annetaan rikolliselle talousmafialle, jonka koko suunnitelma on lakkauttaa kansallisvaltiot pelkiksi SIMS-pelin areenoiksi ökysuvuille??!!

        Vastuuta on se että pidetään oma omana eikä lähdetä idioottien psykopaattien vaatimuksiin että tuo sinun onkin minun, tänneheti se.

        Soini haluaa vain kaksinkertaistaa maatuet. Jos maataloustuet eivät ole vähintään 17 miljardia, ei Soini lähde hallitukseen. Näinhän se on sanonut jo monta kertaa.


      • ...

        Soinin käytöksestä tulee mieleen leikkikoulu-ikäiset.
        Kakara joka rohmuaa itselleen kaikki leikkikalut eikä halua jakaa niitä hiekkalaatikolla muiden kanssa, sitten hetken päästää pillahtaa itkuun kun 'kukaan ei halua leikkiä mun kaa'.


      • Ensin Soini

        haukkui Vihreitä siitä, kun Vihreät istuivat hallituksessa ja saivat äänestää hallitusta vastaan.

        Sitten Soini itki, kun Persuille ei annettu hallitusneuvotteluissa samaa mahdollisuutta kuin Vihreille aikoinaan.

        Nyt Persuille sovinnollisesti tarjottiinkin tätä mahdollisuutta, kun Soini oli sen perään haikaillut, mutta taas on Soinin mieli muuttunut ja nakellaan niskoja vaan kuin paraskin tuittupää heitukka.


      • Muulla ei väliä
        Ensin Soini kirjoitti:

        haukkui Vihreitä siitä, kun Vihreät istuivat hallituksessa ja saivat äänestää hallitusta vastaan.

        Sitten Soini itki, kun Persuille ei annettu hallitusneuvotteluissa samaa mahdollisuutta kuin Vihreille aikoinaan.

        Nyt Persuille sovinnollisesti tarjottiinkin tätä mahdollisuutta, kun Soini oli sen perään haikaillut, mutta taas on Soinin mieli muuttunut ja nakellaan niskoja vaan kuin paraskin tuittupää heitukka.

        Kunhan huolehditaan ettei RKP & Vihreät pääse hallitukseen !

        Vain tämä on avainkysymys !


      • Uutiskatsaus
        Muulla ei väliä kirjoitti:

        Kunhan huolehditaan ettei RKP & Vihreät pääse hallitukseen !

        Vain tämä on avainkysymys !

        tänään selvisi, että Perussuomalaiset omasta halustaan taas luovuttivat hallituspaikkansa Vihreille, Vasemmistoliitolle ja Demareille.
        Kokoomus saattoi vaatia RKP;tä hallitukseen, mutta noille muille vähintään Perussuomalaiset levittivät punaisen maton hallituspolulle.


      • .
        Uutiskatsaus kirjoitti:

        tänään selvisi, että Perussuomalaiset omasta halustaan taas luovuttivat hallituspaikkansa Vihreille, Vasemmistoliitolle ja Demareille.
        Kokoomus saattoi vaatia RKP;tä hallitukseen, mutta noille muille vähintään Perussuomalaiset levittivät punaisen maton hallituspolulle.

        Hallitusneuvotteluja johtaa Wallin, ei Katainen.


      • Oma Nilkka?
        ... kirjoitti:

        Soinin käytöksestä tulee mieleen leikkikoulu-ikäiset.
        Kakara joka rohmuaa itselleen kaikki leikkikalut eikä halua jakaa niitä hiekkalaatikolla muiden kanssa, sitten hetken päästää pillahtaa itkuun kun 'kukaan ei halua leikkiä mun kaa'.

        Tuo pätee Kataiseen: Antaa maamme mafiosoille jotta itse saa tikkareita.


      • Vai Niin?
        Ensin Soini kirjoitti:

        haukkui Vihreitä siitä, kun Vihreät istuivat hallituksessa ja saivat äänestää hallitusta vastaan.

        Sitten Soini itki, kun Persuille ei annettu hallitusneuvotteluissa samaa mahdollisuutta kuin Vihreille aikoinaan.

        Nyt Persuille sovinnollisesti tarjottiinkin tätä mahdollisuutta, kun Soini oli sen perään haikaillut, mutta taas on Soinin mieli muuttunut ja nakellaan niskoja vaan kuin paraskin tuittupää heitukka.

        Ensin Soini, irroitat tapahtumat asiayhteyksistään; muunneltua totuuta. Häpeä!


      • Hyvä Soini!
        . kirjoitti:

        Hallitusneuvotteluja johtaa Wallin, ei Katainen.

        Soini sanoi alunperin EI suomen poislahjoittamiselle, ja pysyy kannassaan. Miehellä on selkärankaa kaiken suurpääoman rahoittaman politiikkasirkuksen keskellä.


    • RKP ja Vihreät ovat kaikkein etäämmällä isänmaallisuudesta.. Kummallekaan puolueelle ei ole mitään merkitystä kuinka itsenäinen Suomi on tulevaisuudessa! (myös vasemmistoliitto)
      PerusSuomalaiset eivät voi toteuttaa tälläisessä roskaporukassa Isänmaan etujen mukaisia suunnitelmia.. Seuraavissa vaaleissa tavataan..

    • lkqwkpmr

      Juu, tota noin, toi asiantuntija tietää, että PS tulee vielä kasvamaan ja hotkii Keskustan lopullisesti suihinsa. Se yrittää vaan propagandalla sabotoida sitä. Ei tule onnistumaan.

    • Hyvä Soini!

      Uimonen on ihan Spede. Ennenkin mollannut ps:a. Soini ei halunut
      erivapauksia äänestyksiin. Sen hän teki selväksi jo heti alussa. Katainen olisi antanut persujen äänestää 2 kertaa poikkeavasti hallituksen linjasta. Suoraselkäiset perussuomalaiset ei tuollaiseen pelleilyyn mukaan lähteneet tietenkään.

    • Late Lapista.

      Uimonenhan onkin umpi kepuli! Kalevalehden entinen päätoimittaja ei voi olla muuta kuin kepulaisia, ihan kuten muidenkin SONTASIIONEITTEN päätoimittajat !


      Late Lapista. Persuja äänestäneet Ry!

    • lak lak

      Ei me tiedetä mitä Katainen on tarkalleen esittänyt perussuomalaisille joku siinä mättää koska kuitenkin Soini sanoo neuvottelujen kaatuneen eu-asioihin. Ootteko ottanut huomioon ettei Katainen välttämättä kerro asioista ihan totta. Hän antaa ymmärtää tehneensä kaikkensa jotta PeruS saataisiin mukaan hallitukseen mutta ei tiedetä niitä asioita missä Katainen ei ollut valmis itse joustamaan ja mikä se asia oli johon tämä tyssäsi.

      Itse luotan ainakin Soinin selvityksiin enemmän kuin Kataiseen joka on kierompi kuin korkkiruuvi.

    • Luimunen

      Kuinka joku Uimonen voi olla noin pihalla asioiden kulusta. Äijähän yrittää vääristellä asioita. Kuka tuollaista jaksaa kuunnella?

    • Uimonen on pelkkä

      fasistihallituksen propagandatorvi. Voin paljastaa, että perussuomalaisille tarjottu "erivapaus" tarkoitti samanlaista merkityksetöntä elettä, joka tarjottiin myös vasemmistoliitolle.

      Eli sitä, että puolue saa LEIKKIÄ EU-asioissa oppositiota hallituksen sisällä ja äänestää näennäisesti hallituksen esityksiä vastaan, kunhan esitysten läpimeno ei tosiasiallisesti vaarannu. Varsinaisesti perussuomalaiset olisivat sitoutuneet samaan Kataisen kovaan äärioikeistolaiseen politiikkaan, johon ovat "sixpack-hallituksen" puolueet alustavasti sitoutuneet.

      Kysymys olisi ollut totaalisesta puolueen sielun myymisestä paholaiselle. Samanlaisesta lehmänkaupasta, jonkalaisiin esimerkiksi vihreät ovat jo perin rutinoituneita. Samalla olisi kylvetty perussuomalaisten tuhon siemenet, sillä aivan samat poliitikot jotka nyt toistelevat mantraansa siitä etteivät perussuomalaiset kanna vastuuta, olisivat perin mielellään tulevissa vaaleissa samalla tavoin hokeneet perussuomalaisten olleen hallituksessa ja myös vastuussa niistä virheistä joiden tekemistä varten uusi hallitus kootaan.

      Se että hallituksen politiikka sen kokoamisen jälkeenkin jatkuu likaisena ja pahenee kaiken aikaa, on jo näkyvissä. Uimonen on selvä oire siitä, että olemme saamassa äärioikeistolaisen hallituksen, joka ei kaihda mitään keinoja jo edellisestä hallituksesta totutun "maan tavan" jatkumisen varmistamiseksi. Näemme sen median toiminnassa, kuten myös eräiden puolueiden äärioikeistolaisessa puoluerajat ylittävässä hegemoniassa.

    • 3563557

      Vittu mitä soopaa. Kai sitä jokaisella on oma mielipiteensä siitä mitä olisi tehtävä ja mitä ei. Ei siihen mitään asiantuntijaa tarvita. Ja keskustan paikka ei ollut hallituksessa missään nimessä.

    • spede on spede

      Uimonen uikoon lepikköön.

    • KreikanEläketuki

      Soini&kumppanit eivät taipuneet EU tukemiseen. Mahtaa se ärsyttää kun ei saatu Persuja tukipakettihallituksen taakse. Kreikkalainat realisoituvat ja samalla päivähoitooikeuksia leikataan suomessa.

      Täällä leikkurit laulaa ja raha virtaa EU:n roskamaille.

      Että kehtaavat vielä syyttää vastuun pakoilusta jos toiset haluavat käyttää komaan verorahat kotomaan ongelmiin eikä lähettää Kreikan kuolleiden eläkkeisiin !

    • PS-tulee kasvamaan

      Ihan täyttä sontapuhetta ! Miten hiivatissa Uimonen kuvittelee, ettei oppositiossa saa arvostella hallituksen toilauksia, koska niitä taatusti tekevät.

      Ja onse aika hallitus, kun kaikki päätökset on pelkkiä kompromismeja, niin arvaahan sen, mikä on lopputulos.-Siitä ei ota enää selvää kukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe