Pyhä Henki.

Jeesus sanoo murheellisille opetuslapsilleen: Teille on hyväksi, että minä menen pois, sillä ellen minä mene pois ei Puolustaja tule teidän tykönne, mutta jos minä menen, niin minä lähetän Hänet teille.

Ja kun Hän tulee, niin Hän näyttää maailmalle todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion....

Kun Hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen.

Pyhän Hengen työ on johdattaa ihminen todelliseen itsetuntemukseen ja sitten saattaa hänet Kristuksen maailman Vapahtajan luo ja joka päivä auttaa ja johdattaa monissa erilaisissa tilanteissa.

Jumalan Sana on samoin suuri aarteemme.Jeesus sanoo:
Pyhitä heidät totuudessa, Sinun sanasi on totuus, Ja psalmeissa sanotaan: Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun teilläni.
Kun tutkimme Jumalan Sanaa juurtuu se syvälle sisimpäämme, ja Sana ja Henki ohjaavat jokapäiväistä elämäämme.

Silloin valaisee tietämme sellainen valo, joka loistaa kirkkaana ajan pimeässä yössäkin.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi

Kuinkapa opetuslapset olisivat voineet puheen kautta
      näyttää maailmalle todeksi, synnin, vanhurskauden ja tuomion,
      ellei Pyhä Henki olisi antanut heille kielillä puhumisen lahjaa???

Vasta sellaisen voiman saaminen ylhäältä , antoi heille
      vallan puhua vieraitten maitten kieliä.

Kun joku /jotkut ottivat vastaan pelastuksen Jeesuksessa,
      niin osasivathan he jatkaa evankeliumin viemistä sen jälkeen ko. maassa
      eteenpäin omalla äidinkielellään.

Tätä lahjaa tarvittiin vain siksi ajaksi kun paikallinen seurakunta oli perustettu...1- tai kaksi ihmistä

• Pyhä Henki antaa Hengen hedelmiä ja myöskin jakaa armolahjoja, mutta tärkeätä on tehtävä ero näiden näiden lahjojen välillä.

Armolahjat eivät ole merkki Hengen täyteydestä, mutta kielilläpuhumisen armolahjan kautta Jumala halusi osoittaa opetuslapsille, että evankeliumi tuli julistaa kaikille kansoille ja kaikille kielille.

Molemmat, niin Hengen hedelmät, kuin armolahjatkin ovat tärkeitä ja hyödyllisiä Herran työssä.

• sisarenkin kautta
        anne-elina kirjoitti:

Pyhä Henki antaa Hengen hedelmiä ja myöskin jakaa armolahjoja, mutta tärkeätä on tehtävä ero näiden näiden lahjojen välillä.

Armolahjat eivät ole merkki Hengen täyteydestä, mutta kielilläpuhumisen armolahjan kautta Jumala halusi osoittaa opetuslapsille, että evankeliumi tuli julistaa kaikille kansoille ja kaikille kielille.

Molemmat, niin Hengen hedelmät, kuin armolahjatkin ovat tärkeitä ja hyödyllisiä Herran työssä.

Pyhä Henki puhuu anne-elina

"Armolahjat eivät ole merkki Hengen täyteydestä, mutta kielilläpuhumisen armolahjan kautta Jumala halusi osoittaa opetuslapsille, että evankeliumi tuli julistaa kaikille kansoille ja kaikille kielille."

• benedi
        anne-elina kirjoitti:

Pyhä Henki antaa Hengen hedelmiä ja myöskin jakaa armolahjoja, mutta tärkeätä on tehtävä ero näiden näiden lahjojen välillä.

Höh sentään!

Kuinka opetuslapset mukamas julistivat evankeliumia ilman
        Hengen täyteyttä?

No, jotkut heistä tosin sanoivat: " Emme ole kuulleet Pyhää Henkeä olevan olemassakaan"

Mutta ei se, joka näin sanoo, silti ole osaton Pyhästä Hengestä,
        sillä Pyhä Henki ottaa kuitenkin Jeesuksen omasta ja antaa
        niin heille, kuin meillekin.
        Eihän kukaan tiedä minne hän tulee ja minne menee.

Mutta totta on että vasta Hengen vuodattamisen jälkeen korkeudesta "erämaa"
        muuttuu puutarhaksi.

Kenellä Jumalan Henki on , niin hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        Jeesuksella oli Pyhä Henki ja hänellä oli toisessa kädessä armo ja toisessa totuus!

Miten siis oli? Lukiko Jeesus synagookassa Jes 61: 1-2?
        Itse en päässyt paikalle.

• benedi
        sisarenkin kautta kirjoitti:

Pyhä Henki puhuu anne-elina

"Armolahjat eivät ole merkki Hengen täyteydestä, mutta kielilläpuhumisen armolahjan kautta Jumala halusi osoittaa opetuslapsille, että evankeliumi tuli julistaa kaikille kansoille ja kaikille kielille."

Ei sisaren kautta, vaan veljen Jeesuksen kautta

Luuk 4: 16- 18, 19

" Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille...
        että näin!

Olkaa minun seuraajiani , kertoi Jeesus

" ja lapsi kasvoi ja vahvistui hengessä" LK 1: 80
        Ettekös kutsukin toisianne Jumalan lapsiksi, lapsi voi kasvaa Henkessä, ja tulla hyvinkin vahvaksi.

Henkihän se on joka tekee lapsen eläväksi,...vaikka on tosin niitä jotka
        nauroivat tietäen tytön kuolleeksi.

Mutta kun Hän tarttuu lapsen käteen, ja sanoo: " Lapsi" nouse!
        Usko siis että jos olet kuollut Jumalan lapsi, niin henki kyllä palaa takaisin, ja hän nousee heti ylös!

Sellaiselle Jumalan lapselle, joka on kuollut ja ylös noussut,
        pitää antaa heti syötävää!

Te kutsutte sitä " Raamatulla päähän " hakkaamiseksi...mutta minä puhun muusta ruo´asta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10166
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4040
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3602
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe