Kymmenysten maksaminen on epäitsekästä ja rakastavaa toimintaa.
Mielestäni on sairaampaa työntää sekin raha itsensä palvomiseen, kuten kaljakuppilaan, tupakkaan tai joninjoutavaan maailman roinaan, jota jää muutoinkin jokaiselta autokuorma kaatopaikalle kuollessaan.
Mitä sekään ihmistä hyödyttää?
Parempi on elää senverran epäitsekkäästi ja omantuntonsa mukaista elämää ja maksaa kymmenykset, kuin mennä laveaa maailman tietä kaikenlaisten viettelysten perässä.
Vielä kymmenyksistä:
4
<50
Vastaukset
- Fniss!
Voihan olla, että joku enemmän tieteeseen kuin Jeesuksen sovitustyöhön uskova laittaa rahaa sukanvarteen siltä varalta, että jos tiedemiehet kerran keksisivät avaimen ikuiseen elämään, niin olisi vara ostaa sitä elämän eliksiiriä.
Meitä kun on niin monenlaista kulkijaa.- älyätkö sinäkin?
Minä ainakin luotan mieluummin Jeesukseen kuin yhteenkään maailman viisaaseen.
Sillä ihmsten viisaus on Jumalan silmissä vain hullutta. "Vain hullu sanoo mielessään, että Jumalaa ei ole!"
Kaikkiallinen tietoisuus, iankaikkinen tajunta, elämä on aina ollut ja tulee myöskin aina olemaan.
- heh hee.
Mutta kaljakuppiloissa syntyy iloisia naurajia.
Joka viimeksi nauraa, se kuolee iloisena. - thomasmcelwain
Nykyinen kymmenysjärjestelmä adventismissa tuli aikanaan D. M. Canrightin toiminnasta. Ellen White oli kovasti suositellut "systematic benevolence" ohjelmaa, joka epäonnistui Canrightin mukaan täysin. Hän kuvailee sitä teoksessaan The Life of Ellen White. Carrie Johnson viittaa tähän Canrightin vaikutukseen adventismiin kirjassaan I was Canright's Secretary, Review and Herald, 1971, sivu 52. Canrightista tuli myöhemmin Adventtikirkon kuuluisin vastustaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725