Haluan Excel-taulukon, joka summaa työtunteja. Tässä tapauksessa viikossa on tietty määrä tehtäviä tunteja, jotka eivät mene tasan jokaiselle päivälle, joskus tehdään alle ja joskus yli 8 h. Excelin pitäisikin siis laskea, mikä on kertymä ja että se on lopulta nolla.
Eli jos maanantaina tehdään 6 h ja tiistaina 8 h 15 min, on kertymä siinä kohtaa 1 h 45 min tekemätöntä työtä. Tavallisella aikalaskulla ei saa negatiivisia aikoja, joten siksi tarvitsisinkin vinkkiä tämän toteuttamiseen. Kiitos
Työtuntien laskenta
7
12009
Vastaukset
- ...oooOOOooo...
Vaikka näin.
Tee taulukkoon A1-G1 viikonpäivät ma ti ke....
merkaa tunnit A2-G2 6:00 8:15......
muotoile kyseiset solut aika TT:MM
laske tunnit yhteen soluun H2 =SUM(A2:G2)
laske monenako päivänä on tehty töitä soluun I2 =COUNTIF(A2:G2;">0")
Merkkaa soluun J2 montako tuntia pitää olla päivää kohden töissä 8:00 ja muotoilu aika TT:MM
Laske soluun K2 tunnit jotka olisi pitänyt kertyä päivistä =J2*I2
muotoilu aika TT:MM
Laske soluun L2 aikojen erotus H2-K2
muotoilu aika [TT]:MM:SS
Nyt sinulla on solussa L2 työtunneista laskettuna minkä verran tunnit heittää suuntaan tai toiseen.
Miinuksella tehtävät tunnit ja plussana kertyneet tunnit.
Ainut että tämä on tehty open officella joten en mene ihan täysin vannomaan että toimii excelissä mutta tämän pitäisi olla ihan perus kamaa jonka excelikin ymmärtää muotoilua myöten.
Yhdistelemällä kaavoja saat taulukosta pienemmän mutta tein noin että ymmärtää paremmin mitä meinasin. Apua
olen saanut exelin toimimaan joka laskee tehdyt tunnit. nyt ongelmana on miten tai millä kaavalla saisin ne tunnit laskettua yhteen. olen yrittänyt kaikkeni, mutta minun aivokopastani ei löydy sellaista kohtaa joka sen ratkaisisi.
voiskos joku kirjoittaa selväsanaisen kaavan minulle.
tiedot on esim: K4-K50 siis alekkain.
kiitti etukäteen- herra nro 29
A1:A7 työviikko (päivät)
B1:B7 työhöntuloajat
C1:C7 töistälähtöajat
D1=(JOS(B1="";"";C1-B1 (C1 Asetukset > Laskenta-välilehdelle ja ruksaa kohtaa "1904 päivämääräjärjestelmä". Nyt onnistuu miinusaikojenkin laskenta.
Arvo-Olille. Solu johon tunnit lasketaan yhteen pitää muotoilla [t]:mm.
Muotoile > Solut > Luku-välilehdellä valitse "Oma" ja siinä oikealla olevaan "Laji"-ikkunaan kirjoita tuo [t]:mm. Jos tunnit menevät yli 24h, exeli ei laske ilman tuota muotoilua aikoja oikein yhteen.
Solut joihin tulevat tulo- ja lähtöajat, ei tarvitse muotoilla erikseen kunhan ajan vain kirjoittaa oikein (kaksoispiste lukujen väliin). Exceli muotoilee solun
automaattisesti t:mm muotoon- sammapåhär
Jassoo, Taas 24 sekoilee eli koitetaas taas
D1=(JOS(B1="";"";C1-B1 (C1Asetukset>Laskenta välilehti ruksaa kohta "1904päivämääräjärjestelmä"
Kaava vähentää ruokatunnin pois 0,5h (1/48), jos 1h niin 1/24 - taassama
sammapåhär kirjoitti:
Jassoo, Taas 24 sekoilee eli koitetaas taas
D1=(JOS(B1="";"";C1-B1 (C1Asetukset>Laskenta välilehti ruksaa kohta "1904päivämääräjärjestelmä"
Kaava vähentää ruokatunnin pois 0,5h (1/48), jos 1h niin 1/24Ei näköjään anna laittaa kaavoja
D1=(JOS(B1="";"";C1-B1 (C1
- orvo-alli
No - mitäs se "lyyti" sitten kirjoitteli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361