Raittiusasia on monen tuntemani keskustalaisen asialistalla kärkipäässä. Valitettavasti vuosi 1969 toi käytännössä ratkaisevasti takapakkia, keskioluen vapauttamisen vuoksi.
Nyt se on riesa maalla, mutta erityisesti kaupunkien juurettoman ja tulevaisuuden valottomana näkevän kansanosan vitsaus. Sieltä on peräisi Soinin merkittävä kannatus.
Alkoholiongelma on myös niillä, jotka elvistellen kertovat nappailevansa hienoja juomia pari illassa. Käytännössä kyse on riippuvuudesta eli sama paska, mutta eri paketissa.
Alkoholista pitäisi edelleen puhua Turmiolan Tommin kautta ja tupakasta kortena porsaan suussa.
Keskusta ja raittius
2
94
Vastaukset
- Tasapaksu kepulainen
Ahti Karjalainen ja Kekkonen oli surullisia esimerkkejä alkoholin raunioittamista ihmisistä, myös hyvä ystävämme Controlman alias Sonnimies on rappioalkoholisti, annetaan tuon langenneen kepulaisen kertoa ihan itse elämästään viinan huuruissa.
Ei kannata hurrata SonnimiesKäyttäjän viestit5.4.2007 11:43 Kyllä viina on tuonut ihmisille hirvittävän määrän kärsimyksiä.
Avioeroja, itsemurhia, rikoksia, avioeroja, listaa voisi jatkaa loputtomiin. Näillä itse tiputetuilla monella tuli vakavia vahinkoja aivoihin hyvin nuorena, vanhemmiten ne näkyvät hermostuneisuutena, ärtyneisyytenä, pahatuulisuutena, katkeroitumisen kaltaisena tilana ts käytöstavoissa.
Näistä voi aika paljon päätellä, miten synkästä elämästä on todella kyse....
Tätä lauloimme, kun ponua tiputimme!
Sonnimies Käyttäjän viestit 18.9.2008 18:17 Vastauksia: 8 Lukukertoja: 159 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: Ennen armeijaa teimme kaverin kanssa hienot pontikkavehkeet haponkestävästä teräksestä ja eikun rankki käymään.
Olimme silloin Göteborgissa ja asuimme kerrostalon 5 kerroksessa. Ikkunassa ei ollut kaihtimia ja niinpä eräs vanhapiika näki viereisestä talosta suoraan sisälle. Ja kyllä me sille "näytettiinkin".
Mutta ponun keittoa ei passannut näyttää. Laitoimme sangynpeitteen ikkunaan ja tiputus alkoi. Päätimme että sisään ei päästetä ketään, mutta kun kaksi kaunista Jugoslaavitarta huuteli postiluukusta, niin heidät päästimme.
Hetihän torvesta alkoi "poikaa" tippua ja jugut laittoivat mukit alle ja tekivat toteja. Ei me silloin tietty, että ensimmäiset tipat ovat erittäin myrkyllisiä ja ne olisi pitänyt heittää menemään.
Ihmettelimme, kun kaunottaret (Jugoslaavit osaavat olla kauniita)sammuivat alta aikayksikön, eikä me saatu niitä hereille.
------
Ja tähän nuo ponu-leikit johtivat:
-------
Ei kannata hurrata SonnimiesKäyttäjän viestit5.4.2007 11:43 Kyllä viina on tuonut ihmisille hirvittävän määrän kärsimyksiä.
Avioeroja, itsemurhia, rikoksia, avioeroja, listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Itse olen nykyään melkolailla absolutisti. Ennen tuli otettua rajustikkin. Ja voin sanoa, että olen nauttinut jokaisesta selvästä päivästä.
Kyllä viina aiheuttaa tosiaan niin paljon pahaa, että en mokomaa laitosta onnittele.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455090Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481299Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101229- 131153
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3945Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27773