Aloitin sairastamaan aknea heti konfirmaationi jälkeen, elikkä noin heinäkuun puolvälissä 2009. Akne muuttui keskivaikeaksi, joten päädyin hakemaan kuuria yksityiseltä (Tetralysal). Söin tetralysalia 6kk, joka poisti pahimmat aknetapaukseni. Syötyäni kuurit, käännyin oikean ihotautilääkärin puoleen, joka määräsi minulle Isotretinoin -kuurin. Söin ensimmäisen kuurin lähes tuloksitta, joten aloin epäilmään sen vahvuutta, vaikka sivuvaikutukset olikin kovat.
Kuurin syötyäni pyysin vaihtamaan kuurin Roaccutaniin, tai suurempaan annostukseen. Näin päädyttiin määräämään minulle 10mg/pvä yliannostusta ja humektan -kosteutusvoide (400mg). Lääkäri kyllä pyysi keskeyttämään/ vähentämään lääkityksen määrää, mikäli en kestä sivuoireita.
Sivuoireet menivät lähes käsittämättömiksi, naama hilseili 15 minuutin rasvauksen jälkeen, olo oli heikko ja väsynyt, lihaskivut kasvoivat ja huulet halkeilivat. Mutta olikin sen arvoista. Jo 5 päivää syötyäni yliannostusta, ei finnejäni edes näkynyt 2 metrin päähän. Olen todella tyytyväinen ja koitan kestää kuurin loppuun asti. Kaiken lisäksi kuuri poistaa ihon rasvoittumisen täysin :)
Tsemppiä kaikille, mitä tahansa päädyttekin yrittämään! :)
Naama huomattavasti paranemaan päin
2
278
Vastaukset
- smoothieeeeee
Kiitos tsemppauksesta
Mulla itellä ei oo varaa toho roaan kun äiti on tähän asti kustantanu kaikki ihotautilääkärit ja antibiootit ja nyt se ei enää suostu maksamaan yhtään mitään ://
Haluaisin niin kovasti aloittaa ton kuurin. Tetralysal on tavallaan auttanu mutta ei kunnolla selkään vaikkakin sieltä vähentänyt huomattavasti finnejä :(
Alkaa oikeesti kyllästyttää :D - juuel
On mullakin kaikki yksityiset, lääkkeet ja ihotautilääkärit imeny jo 700€, mutta on se parempi kuin kärsiä siitä koko nuoruus ja ehkä vielä aikuisenakin. Sitten myöhemmin jää vielä kauheat arvet, jollei sitä nuorena jo pois hoida. Itse olisin valmis maksamaan mitä tahansa, jotta lähtisi lopullisesti kaikki jäljet ja koko akne : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924