Asumme aviomieheni kanssa kahdestaan isossa (yli 100 neliötä) kerrostaloasunnossa. Meillä on iso koira (painoa n. 80 kg). Todella rauhallinen ja hyvin koulutettu kaveri. Ei hauku kotona, ei tee tarpeitaan sisätiloihin, ei hypi ihmisiä päin, ei riehu sisätiloissa ja muutenkin on ihan siivosti. Asumme kolmannessa kerroksessa ja kuljemme koiran kanssa hissillä.
Eräs alakerrassa asuva kyttämummo valitti meille ja myöhemmin jopa isännöitsijällekin, että meillä asuu pieni hevonen. Näytin mummolle ja isännöitsijällemme (toin koirani heidän toimistoonsa näytille varoituksen saatuani) koiramme ja sen rekisteripaperit. Ihan koiraksi se eläin on rekisteröity. Kun tämä ei mennyt läpi, alkoi mummo valittamaan kurajäljistä, koiran ulosteesta ja "kauheista karvakasoista" rappukäytävällä.
Ainuttakaan ulostetippaa ja kurajälkeä en rappukäytävästä löytänyt, koska koirani ei siis tee tarpeitaan sisätiloihin ja tassut pyyhin aina ennen rappukäytävään menoa. Jos koira menee ulko-ovesta sisään, hissin kautta kotiimme, niin saattaa muutama hassu irtokarva tipahtaa, mutten voi "karvakasoista" puhua. Itse olen tasan kaksi irtokarvaa rappukäytävässämme nähnyt. Lähteehän ihmisistäkin hiuksia.
Kyseinen mummo kävin myös kolkuttamassa postiluukkuamme ja oveamme koiran haukun toivossa, jotta saisi siitä valittaa. Kun koira ei äännähtänyt kolkuttelusta huolimatta, valitti mummo isännöitsijälle, että koiramme on niin agressiivinen, ettei rappukäytävässä uskalla olla. Tämäkään valitus ei mennyt läpi, koska ei ollut mitään näyttöä koiran agressiivisuudesta, eikä kenelläkään muulla asukkaalla ole ollut mitään pahaa sanottavaa koirastamme.
Isännöitsijä sanoi, että ko. mummo on asunut samassa talossa iät ja ajat ja siksi kokee olevansa joku talon ylempi taho, joka saa päättää, kuka saa ja kuka ei saa asua talossa. Hän on lapsiperheet ja lemmikkiperheet, sekä nuorisotaloudet ajanut pois talosta jatkuvilla valituksilla ja suoranaisella häirinnällä. Mummo ei millään siedä lapsia, lemmikkejä ja mitään normaalia elämää, josta lähtee ääntä, hajua tai muuten vain ei hänen mielestään sovi talon ilmeeseen. Miten tälläisen idiootin saisi pois ajettua?
Meillä asuu "hevonen"
65
2762
Vastaukset
- hellpposti
odotatte vaan, niin luonto kyllä tekee tehtävänsä.
- eikoiraa
Niin tarkoititko koiraa?koirien pito kerrostaloissa pitäisi laissa
kieltää varsinkin isojen koirien kun koiraparat joutuu olemaan
kokopäivän yksikseen kun isäntäväki toissä ja sitten kun
kotiutuvat niin äkkiä vain ulkoilutetaan koira tarpeillaan ja taas
sisään ei ole mitään kivaa koiran elämää..Ja monta kertaa ikävissään
tekevät tihutöitä..... - heheh
eikoiraa kirjoitti:
tekevät tihutöitä.....Tarkotti sitä valittaja mummoa!
- Logic_Aa
eikoiraa kirjoitti:
tekevät tihutöitä.....Ja miksei kiellettäisiin sitten myös omakotitaloissa ja rivitaloissakin? Miksi JUURI kerrostaloissa?
Suomalaisten kanssa pitää AINA lähteä tälle kieltolinjalle, oli asia mikä vaan. Aivot narikassa vai? - hapsiainen--
Logic_Aa kirjoitti:
Ja miksei kiellettäisiin sitten myös omakotitaloissa ja rivitaloissakin? Miksi JUURI kerrostaloissa?
Suomalaisten kanssa pitää AINA lähteä tälle kieltolinjalle, oli asia mikä vaan. Aivot narikassa vai?Eipä niitä kieltoja ole ketkään muut jakelemassa kuin ne yksinäiset nörtit jotka eivät saaneet lapsena koiraa.
- Kiitos multi-ulost?
eikoiraa kirjoitti:
tekevät tihutöitä.....Kiva viedä koira ulostamaan muiden kävelyreiteille! Sama kun köyhät maat ulostavat rikollisiimman osan väestään meille riesaksi? Ne joilla on varaa maksaa ihmiskauppiaalle, ovat yleensä naapurikylien tyttärien myyjiä orjiksi yms. Viilaavat sormenjäljet ettei lain pitkä kynsi saavuta?
- aslkalk asldk aölsdk
Koska mummo on tunnettu tapaus jo isännöitsijällekin, niin onko oikeastaan mitään enää tehtävissä kun meidän laillisissa puitteissa ei oikein ole keinoa saada muuttaa ihmistä muuksi?
Hankalat naapurit ovat hankalia naapuria kohtelitpa niitä hyvin tai huonosti. Omalla kohdallani ainoa tepsivä keino on ignoorata heidät ja toimia muutoin selkeästi. Ei siis kannata käyttäytyä kohteliaasti, vaan selkeästi kieltää ja kehua tilanteen mukaan.- ap
Ärsyttää vaan ihan valtavasti, että joutuu elämään sotatantereella. Jatkuvasti sataa niin kirjallisia kuin suullisiakin valituksia joka kerta, kun satun ko. valittajan näkemään. Hän on myös muutamia kertoja jopa juossut rappukäytävään kyttäämään minun ja koirani paluuta lenkiltä.Tämän jälkeen mummo laittoi välittömästi isännöitsijälle valituksen, että "naapureiden X hevosen kokoisesta koirasta putosi kasa karvaa rappukäytävään". Tuo naapuri myös huutelee milloin mitäkin; joskus päivittelee "kurajälkiä", joita minä hyvänäköisenä en nähnyt, välillä taas kommentoi rappukäytävässä lähes jokaista liikettämme ("talutat koiraasi väärin, yms."). Voiko mummo pistää jotenkin ruotuun, jotta tuo loputen valittaminen loppuisi?
- Kouluttanut muutakin
ap kirjoitti:
Ärsyttää vaan ihan valtavasti, että joutuu elämään sotatantereella. Jatkuvasti sataa niin kirjallisia kuin suullisiakin valituksia joka kerta, kun satun ko. valittajan näkemään. Hän on myös muutamia kertoja jopa juossut rappukäytävään kyttäämään minun ja koirani paluuta lenkiltä.Tämän jälkeen mummo laittoi välittömästi isännöitsijälle valituksen, että "naapureiden X hevosen kokoisesta koirasta putosi kasa karvaa rappukäytävään". Tuo naapuri myös huutelee milloin mitäkin; joskus päivittelee "kurajälkiä", joita minä hyvänäköisenä en nähnyt, välillä taas kommentoi rappukäytävässä lähes jokaista liikettämme ("talutat koiraasi väärin, yms."). Voiko mummo pistää jotenkin ruotuun, jotta tuo loputen valittaminen loppuisi?
Vanha koettu keino on "hylkääminen" kuten muussakin koulutuksessa.
Eli et reagoi millään tavalla ko. idiootin toimintaan annat huudella ym. aivan rauhassa etkä ole huomaavinasi koko tyyppiä ollenkaan.
Toiminut ainakin kahdelle kiukuttelijalle minun kohdallani...
Vedä sitä kääkkää turpaan.
- memphis-79
mua vainottiin saman tyylisesti.Otin yhteyttä alueen vastaavaan lääkäriin ja värittäen kerroin kuinka olen huolissani mummon mielenterveydestä.kun kyttäilee huutele perään pelottelee lapsia..loppui aika nopeast...myös isännöitsijää olin yhteydessä.
- wufff!
Ajattelin ehdottaa ihan samaa, tämähän on heitteillä oleva mielenterveyspotilas. Toinen mahdollisuus on alkuoireita pukkaava alzheimer. Mutta jos ikää on yli 65 v., ovat mt-palvelut aika vähissä. Soita terveyskeskukseen ja tee mummosta ilmoitus. Vaikka touhu on nyt "harmitonta", voi sairaaseen päähän seuraavaksi pälkähtää nitropillereillä terästetyt koiranmakkarasyötit.
- n37v.
Mä menisin ja tunkisin kakkaa sen ämmän postiluukusta.Eihän tollasta voi sietää,kyllä sen turpa on jollain tukittava >:O
- .-.,
Sä haluut lentää ulos kuin leppäkeihäs? Yrittäisitte edes olla itse viisaampia.
- hyväääkin löytyy
Olisit iloinen että on tuollaine verbaalinen tyyppi talossa. Aivosolusi pysyy vetreinä.
Aaattele jos kaikki olis mykkäkoulussa. Sellaisia taloja on paljon. Että ihmiset Suomessa rakastaakin puhumattomuutta !!! :)))) Silloin ne voi ottaa naamalleen yrmeän ilmeen joka saa nuorenki naisen näyttämään satavuotiaalta. Ei oo kaunista katsella. - Jorkka N
Onneksi mulla on hyvät naapurit ja koiraani rakastavat. Voisitko miettiä isännöitsijän kanssa josko sinä tekisti valituksen ko. hörhöstä. Postiluukun rämläämiset yms. Jos saisit isännöitsijän juttuun mukaan niin ihan sellaisen "virallisen" ilmoituksen muita asukkaita häiritsevästä toiminnasta hän voisi hörhölle laittaa. Siis vähän "potut pottuina" takas.
- hmmmmmmmgmm
hmmm,eikös tuo ole jossain vaiheessa kotirauhan rikkomista.Hanki lähestymiskielto teidän ovelta 5 metriä.
- Mila*
Koita saada mummon touhuista videokuvaa. Siinä ainakin olisi selkeää näyttöä kotirauhan rikkomisesta. Voisit muutenkin kirjottaa ylös kaiken vähänkin asiattomuuden puolelle menevän tekemisen/sanomisen päivämäärineen ja kellonaikoineen. Sitten vain dokumentit isännöitsijän nähtäväksi.
Mummolle voit myös todeta asiallisesti, että voit olla poliisiinkin yhteydessä, mikäli häiriköinti jatkuu. Äärimmilläänhän tämä olisi poliisiasia. Uhkailua en kannata, koska tästä mummeli voi vain innostua. Joka tapauksessa toivon, että saatte häirikön kuriin.- osku 43
5 veppikameraa portaaseen ja 1 mummon kämppään jos vaan onnistuu.
Mikrofoonin kera myös hyvä äänittää ääniä mummon postiluukusta, niin johan alkaa olee materiaalia mahdollista oikeudenkäyntiä tai pakkohoito päätöstä varten. Poliisia sen sijaan on syytä välttää tai voi käydä kuten entiselle mummolle jonka poliisit vei putkaan rauhoittumaan ja vielä sakot antoi kaupanpäälliseksi :)
PS. Mistään ei saa parempia ohjeita kuin näiltä sivuilta. - Joo kamera joo
Naapureiden salakuvaaminen on laitonta, idiootti.
- osku 43
Joo kamera joo kirjoitti:
Naapureiden salakuvaaminen on laitonta, idiootti.
Ei se mitään laitonta oo jos ei siitä kiinni jää, urpo.
- mvth,jc dfk
osku 43 kirjoitti:
Mitä niillä äänityksillä ja kuvaamisilla sitten tekee, jos niitä ei voi laittomuutensa vuoksi esim. oikeudessa hyödyntää. Itse vaan joutuu liriin, jos jää kiinni tai joku kolmestakymmenestä hyvästä kaveristasi kuulee touhuistasi.
- mosku 53
osku 43 kirjoitti:
Eikö sekään että minä murtaudun asuntoosi sinun ollessasi tallinnan risteilyllä ja vien kaikki viihde-elektroniikan kämpästäsi ole laitonta, jos en jää kiinni ;)? Huraa!
- surku...
Yksinäinen mummo, joka haluaa saada huomiota :( keinot vain ovat tosi kurjia naapureita kohtaan. semmoisten mummojen kanssa olisi hyvä ystävystyä, käydä välillä vaikka kyläilemässä, pyytää kahville, jne.. tosin tilanne taitaa olla jo sen verran tulehtunut, ettei taida enää sekään onnistua :(
- sdfsfsdfff
Ei mitään kyläilyä noille sekopäisille kurpille. Reilusti vaan kova kovaa vastaan! Olisi aikoinaan ottanut oppia jostain leppoisasta ja pirteästä mummosta joka juttelee normaalisti eikä häiriköi ketään. Sellaisiakin on.
- ...ei tuu yksin
Kaunis ajatus kahvitella mummon kanssa, mutta mieletään järkkynyt ihminen ei yhdestä kahvikupista parane.
Vanhat on yleensä muutenkin hirveän pelokkaita ja kaikki muutokset on iso järkytys.
- meidän musti .
Ettei vaan Mummolla valu puntista skedut käytävälle itsellä tai jos se on jäänyt ilman koiraa nuorena...........
- Miksi.
Et kokeilisi positiivista lähestymistapaa? Pyydä mummeli kylään oikein kakku kahville,silloin hän näkee miten koirasi on rauhallinen ja huomaa,että pidätte hänestä ja kotiin lähtiessä laitat matkaan keksiä ja kakkua. Näin kun menettelette,loppuu pian valitukset ja mummeli pitää teitä kunnon asukkaina. Itse tein vastavaassa tilanteessa sitten,että annoin valittajalle makupaloja joita hän sai antaa koiralleni ja nyt hän aina kyselee kuulumisia,miten koirani on menestynyt kilpailuissa.
- -.,.,.
No siksi, kun ovat kaikki samanlaisia -kerrostaloasukkaat.
- pavlov
-.,.,. kirjoitti:
No siksi, kun ovat kaikki samanlaisia -kerrostaloasukkaat.
Hanki semmoinen koiranloulutukseen tarkoitettu naksutin tai pilli ja opeta mummo olemaan hiljaa naksauksen/vihellyksen kuullessaan.
Nythän se mummo on ehdollistunut jo rapunoven ääneen. Rapunoven käydessä mummon syljeneritys käynnistyy ja hissinoven kuullessaan sille alkaa jo valua vaahto suusta.
Muista myös ettei väkivältaa saa käyttää mummon opetukseen. - lkjhggggggggg
Miksi häirikköä pitäisi alkaa nuoleskelemaan? Miksei häirikkö itse paranna asennettaan? Ja mitä väliä mitä joka ikäloppu kääkkä ajattelee kun itse on se huono asukas? Selvää kotirauhanhäirintäähän tuo on eikä sellaisia tarvitse kumarrella. Ihan samalla tavalla se akkakin voidaan potkia pihalle jos riittävän kauan häiritsee muita asukkaita, vaikka olisi sata vuotta asunut siinä talossa. Ei tasan ole muiden yläpuolella.
- mariteri
Ei toiminut meillä. Meillä oli kolme villakoiranpentua ja niiden emo. Iloisia ja rauhallisia veijareita. Pyysin valittajatädit kahville ja tervehdin aina kun näimme. Pidin ulko-ovia auki jne. ihan aidosti. Halusin ystävällisyydellä pitää rauhan asiassa. Ja ihmisiä ne mummotkin on. Heillä oli kuitenkin oma osake ja minä asuin vuokralla. Koirat eivät todellakaan pitäneet ääntä eivätkä lianneet mitään. Lenkkeilytin niitä ja korjasin kakat pussiin. Valitukset isännöitsijälle jatkuivat ja jouduin antamaan pennut pois hätäisesti. Hävisin kaupoissa monta tuhatta markkaa. Muutin pois talosta melko pian.
Ei näille luonnevikaisille ihmisille voi mitään, jos isännöitsijä on niiden puolella.
Olisi pitänyt kuunnella tuttavia, jotka varoittelivat, että siinä rapussa on mummomafia.
Ei kaikkea voi edes kuvitella mitä nämä ihmiset ajattelee. Eräs heistä sanoi, että katto tulee mustaksi, kun polttaa kynttilää sisällä.
Mummoja oli kolme. Oli siinä taiteilemista. Nämä tällaiset tapaukset ovat ihmisiä, jotka on kieltäneet itseltään elämän ja eivät anna muidenkaan elää.
- Koiralle tilaa !!!!
Anteeks nyt vaan, mutta tuon kokoinen koira ei ihan oikeasti kuulu kerrostaloasuntoon. Tutustupas koirien kasvatus oppaisiin yhden kerran. Tuo on eläinrääkkäystä, kun pidätte noin suurta koiraa noin pienessä asunnossa. Yhtenä päivänä koira pimahtaa ja tekee jotain. Tekisi vaan se mummo ilmoituksen eläinlääkärille !
- 19+9
oikeassa olet hevosen kokoinen koira ei kuulu kerrostaloon
- Kyllä sillä tilaa on
No sinä nyt et kuulu keskustelupalstoille ollenkaan.
- rakentava vastaus
:) Katsos, ystävä pienoinen, kun sen koiran elämä mitä luultavammin on kuitenkin siellä kämpän ulkopuolella. Meillä ainakin riehumiset ja leikit on pennusta pitäen hoidettu ulkona ja sisällä vaan ollaan rauhassa. Jotain etsintäleikkiä voi sisällä tehdä ja näin.
Mutta sä taidat tietää tän asian paremmin, joten kerros mikä tossa 100 neliössä mättää? - Koira kerrostalossa
rakentava vastaus kirjoitti:
:) Katsos, ystävä pienoinen, kun sen koiran elämä mitä luultavammin on kuitenkin siellä kämpän ulkopuolella. Meillä ainakin riehumiset ja leikit on pennusta pitäen hoidettu ulkona ja sisällä vaan ollaan rauhassa. Jotain etsintäleikkiä voi sisällä tehdä ja näin.
Mutta sä taidat tietää tän asian paremmin, joten kerros mikä tossa 100 neliössä mättää?Näin monestikin. Meillä on mökki missä koiramme juoksee vapaana useamman päivän viikossa, ja sen jälkeen yleensä makoilee seuraavan päivän kerrostalossa. Jos ei mökille ehdi, on muita juoksutus- ja leikkipaikkoja pidemmän lenkin sekä niiden pienien pissatuslenkkien lisäksi:)
Ei koiran tarvi riehua sisällä jos sillä on ulkoilut hoidossa muutoin.
Onpas typeriä kirjoituksia.
Sympatiat taistelulle valittajamummoa vastaan.
- räyyyhhh
Tee mummu hulluksi. Konsteja kyllä löytyy.
Naapurisi on varmasti oikeassa. Miehesi on tosi ori. Joten kateellisia riittää. Annat naapurisi jatkaa kuuntelua ja itse nauti elämästäsi...
- iiiihahhaa
Minunkin yläpuolellani asuu hevonen. Joka ikinen aamu vähän vaille seitsemän se lähtee ulos asunnosta, herään kun sen kaviot kopsuu klap klap klap klap. Joudun kyllä itsekin heräämään seitsemän maissa, mutta vapaapäivinä olis kiva nukkua pitempään. Joskus olen nähnyt hevosen loimen ja poninhäntätupsun vilahtavan ulko-ovella, mutta kun sitä ei iltaisin näy, en ole päässyt juttusille. Talomme asunnoissa on parkettilattiat, en ole vielä mummoiässä joten kuuloni lienee normaali.
- ei paha
Laita korvatulpat tai muuta muualle!
- iiiihahhaa
ei paha kirjoitti:
Laita korvatulpat tai muuta muualle!
On kokeiltu, kuuluu silti, niidenkin läpi. En mitenkään halua rähjätä asiasta, olisin vaan halunnut nähdä miltä hevonen näyttää ja kiittänyt sitä siitä että säästää minulta herätyskellon päälle laittamisen vaivan...
- eläinten puolesta
Kyllä tää on niin, että aloittaja syyllistyy eläinrääkkäykseen pitäessään tuollaista koiraa kerrostaloasunnossa. Poliisin ja eläinsuojeluviranomaisten asia tämä on. Hyvä, että on valppaita asukkaita kerrostalossa, jotka puuttuvat tuollaisiin väärinkäytöksiin.
- Laminaatit
Tuo laminaattilattia on syy moneen harmiin. Itse kuulen nykyisin kaikki puhumiset seinän takaa kun uusi asukas laittoi laminaatin parketin ja muovimaton tilalle.
Kun olen huomauttanut nuorelle herralle siitä että en halua kuunnella hänen jokaista sanaansa niin hän on oikein asettautunut vapaapäiviksi seinän taakse puhumaan, itsekseen. Ja yrittääpä myös saada uskomaan muita että olen ihan tyhmä kun väitän että äänet kuuluisi. Olisi edes mielenkiintoista kuunneltavaa mutta ei sitä samaa ja nykyisin vähän henkistä pahaa ja häirintää kun sanoin äänien kuuluvan.
Pitäisi olla tekstiilejä mattoja lattialla tai paljon huonekaluja niin äänet ei niin kuuluisi. Ainakaan nuorilla eikä koiraperheissä näitä ei harrasteta. - unJ.
Eiköhän se koira ihan tyytyväinen tunnu olevan jos se ei kerta inise ja hauku ja osaa käyttäytyä.Yleensä jos koiralla on huonot oltavat asunosta alkaa hajota paikkoja,matot raavittu pilalle ja purettu ja järsitty paikkoja. Ja niin kun ketjun alottaja puhu että lenkillä tulee käytyä niin eiköhän sillä hyvät oltavat tunnu olevan :O!!! Hyvänen aika !!
- väh.naur.naapuri
ha,ha,haa..mun naapurissa asuu ihminen joka nauraa kuin hevonen yöllä ja varsinkin v.loppuisin kun ottaa kaljaa..viime v.loppuna hörötti lauantai yönä 00:45 ja vielä jaksoi höröttää sunnuntainakin..ei minkäänlaista yö tai sunnuntai rauhaa..kylläpä naurattaa...ihhahaaaa..muutan metsään:/
- pieni sievä sieni
Yksinkö se siellä nauraa? No se kattoo varmaan jotain todella viihdyttävää ohjelmaa tai sitten on ottanut pari sientä liikaa.
- Näin päin
Koska isännöitsijä on tietoinen mummo-ongelmasta, niin miksi piti silti laittaa teille se ensimmäinenkään kirjallinen varoitus? Mummo innostuu heti, jos saa jotain aikaan, eikä hänelle isännöitsijä saa laitettua luuta kurkkuun. Pyydä / pyytäkää naapurit yhdess' isännöitsijää siis toimimaan, laittamaan kirjallinen varoitus mummolle kotirauhan häirinnästä, turhista valituksista yms.
- sala.jussi
Valitus isännöitsijälle valittavasta mummosta ,joka pahempi
kuin koiran ulvonta ,ja kestänyt vuosia.
Toisessa vaiheessa ,(jos tarpeen) yhteys lakimieheen.
Syyte häiriköinti ,ja kotirauhanrikkomus,vielä lisänä henkiset kärsimykset.
Lisäksi asumisoikeuden vaarantaminen josta seurauksena henkistä,
ja fyysistä ressiä.
Juttu lakitupaan, ja ei sovittelua,vaan tuomio. - 7890jkn
Sinun sijassasi tekisin niin, että kun mummo seuraavan kerran valittaa, niin sanoisin, että olen ottanut yhteyttä lakimieheeni. Jos turha valittaminen ei lopu, niin olen pakotettu käynnistämään toimenpiteet kotirauhani rikkomisesta. Sano tämä kaikki rauhallisesti, jäätävästi ja tuijota mummelia suoraan silmiin. Ehkäpä säikähtää siitä sen verran, että jättää teidät vähäksi aikaa rauhaan.
Kerrostalossakin on oikeus pitää lemmikkieläintä tai lasta. Myös vuorotyötä tekevillä on oikeus työpäivänsä päätteeksi käydä suihkussa. Jos rappukäytävä likaantuu, niin sitä vartenhan siivooja käy rappukäytävän siivoamassa kerran viikossa.
Jokaisessa kunnassa on kunnan oikeusaputoimisto. Se on tuloihin sidottu maksullinen palvelu, mutta esim. keskituloiselle se maksaa vain joitakin kymppejä. Varaa aika oikeusaputoimiston juristille, että saatko sieltä kuulla, että mihin sinulla on oikeus ja mihin ei. Kannattaa myös varmistaa, että saatko esimerkiksi omassa huoneistossasi nauhoittaa tai kuvata sitä, että mummo käy postiluukkuanne kolistelemassa. Laittomasti kerättyjä aineistoja ei voida käyttää todisteena.
Eräässä kaupungin vuokra-asunnossa asuvan ystäväni tytär sai valituksia joltain naapurilta siitä, että tämä aikuinen tytär mukamas pahoinpitelee lastaan. Kahden valituksen jälkeen tämä nainen teki itse puolestaan vastailmoituksen aiheettomasta rikosilmoituksesta. Siihen loppui naapurin valittamiset. - Tampereen poppoo
Otan osaa!
Meiltä kuuluu seinänaapurin mummolle huutoa ja koputtelua yötä-päivää. Valituksia hän on tehnyt isännöitsijälle jo iät ja ajat.
Onneksi meillä on sekä työnantajan, maaseutunaapureiden, asiakkaiden, matkatoimistojen, lentoyhtiöiden ja lukemattomien muiden tahojen kirjallisesti esitettävissä olevia todisteita, siitä ettemme ole voineet mummon kertomina ajanjaksoina millään konstilla olla asunnossamme möykkäämässä.
Olemme keski-ikäinen pariskunta, emmekä sen enempää maaseudun kotiimme tai kaupunkiin maailman melskeistä tullessamme halua suin surminkaan muuta kuin rauhottua, nukkua ja rentoutua hiljaisuudessa.
Emme ole kerrostaloasuntoamme viimeisten vuosien aikana käyttäneet kuin satunnaisesti piipahtamalla. Mitä nyt silloin tällöin käymme pikaisesti katsomassa että kaikki on kunnossa ja isännöitsijäkin tietää tarkalleen ettemme asunnossa oleskele kuin satunnaisesti. Jos olemme oikein kauan maailmalla, emmekä lainkaan edes tekemässä tarkastusreissujamme, ilmoitamme aina isännöitsijälle kirjallisesti asuntomme olevan ilman viikottaista valvontaamme.
Mitään avonaisia ikkunoita tai ovia ei ole ääniä pitämässä. Koneet ovat kunnossa ja töpselit irti seinistä, lattiakaivot ja muut hajulukot lorotamme täyteen aina käydessämme. Kaiken pitäisi olla ihan kunnossa. Onkohan meillä siellä kummittele pikkuinen hevonen:-)
Terveys- ja sosiaaliviranomaisten sekä mahdollisten omaisten asia olisi auttaa mummoa saamaan apua ongelmiinsa. Kamalaahan tuo on kun ei vanhus saa edes nukuttua ja päivälläkin joutuu semmoisessa metakassa elämään, muutoin niin hiljaisessa talossa.
Ymmärrän sinua aloittaja. Mikään ei vie mieltä niin matalaksi ja kotia niin epäviihtyisäksi kuin sontaa lapioivat naapurit. Hah! Ymmärrän siis omaa seinänaapurianikin. On se kamalaa kun on hevonen tai kurja kummitus naapurissa. - huh.huh
älä välitä näitä mummoja on meilläki niilä ei ole muuta tekemistä kun kyylätä ja juoruta toisista .kyllä eläimet on tosi siistejä ja ihania .miten niitte mummojen elämä menisivät humpalle ois vähä tekemistä.eikä kytätä toisten elämää.
tiputa postiluukusta muuttoilmoitus, ja ellei se tepsi, ala tehtailemaan kahta enemmän valituksia..
- Moauze
Siis miksi sä sait varoituksen? Oliko isännöitsijä oikeesti sitä mieltä, että sulla on hevonen kolmannessa kerroksessa?!? "Hevosten pito kielletty" :D
Ja esim. noi mahdolliset paskat rappukäytävässä, mitä talon siivooja on siihen sanonut? ONKO NÄHNYT JA SIIVONNUT LÄJIÄ?
Karvakasa rappukäytävässä ei ainakaan ole varoituksen syy. Muuttajien mukanakin tulee vaikka mitä sotkua.
Eipä ole kaksinen taloyhtiö ja isännöitsijä. Käy hieromassa koiranpaskaa sen oveeeeen
- tukiverkkokalastaja
En ole mikään kukkahattutäti, mutta minulla sattumoisin on lähisukulainen joka pelkää kuollakseen koiria ja itselläni on koira.
Pelko on täysin irrationaalista ja sen hallitseminen on hyvin vaikeaa. Ehkäpä sitä varten on tarjolla jotain kursseja tai terapiaa, mutta kuinka moni tavallinen ihminen sellaiseen menee ja paljonko sellainen maksaa.
Tiedän hänen ainakin kerran muuttaneen sen vuoksi, kun samassa rapussa asuvalla naapurilla oli koira. Muistan kuinka hän kertoi, että vaikka hän rationaalisesti tietää, että koirat eivät ole vaarallisia ja että hänen ei tarvitse kulkea rapussa yhtä aikaa koiran kanssa, niin pelko sai hänet jopa jäämään sisälle silloin tällöin.
Samoin hän joskus soitti minullekin, kun ei uskaltanut nukkua kun pelkäsi, että jollain lailla naapurin koira tulee yöllä.
Niin, tottakai hän tiesi, että ei koira mihinkään lukituista ovista tule. Mutta pelkoa aiheesta se ei vaan vähentänyt.
Jokainen jolla itsellään tai lähipiirissä on esim. lentopelko tai jokin muu fobia, varmaan ymmärtää mitä tarinalla tarkoitin, muille välttämättä ei koskaan aukea.
Tätä ketjua lukiessani tulin miettineeksi, että minkähänlainen hän on mummoiässä. Voi hyvinkin olla niin, että elämä kovettaa sen verran, että hän ei enää muuta, vaan järjestelee ennemmin varoituksia naapurille pakottaen sen muuttamaan tai luopumaan koirasta.
Ehkä mummolta kannattaisi kysyä, josko hänkin on koirapelkääjä. - Mummo pihalle
Ei kai auta muu kuin että mummo delaa. Tai sitten mummon kämpän voisi ottaa hallintaan koska hän terrorisoi muita asukkaita jatkuvasti. Tämähän on jo isännöitsijälläkin tiedossa.
- Kamalatalo teillä
Empä haluaisi asua kummankaan naapurina, en teidän enkä mummon. Mummoa ette kyllä saa pois ajettua. Yritystä kyllä tuntuu olevan. Mitä se isännöitsijä teidän koiranne rekisteripapereilla teki? Luulitko että isännöitsijä ei erota koiraa hevosesta? Rauhoittukaa.
- kokemusta-on
Rakastakaa hänet pyörryksiin!
Vanhustyötä tehneenä mummot joskus yllättyy, kun et annakaan samalla mitalla takaisin.
Huikkaa ystävälliset hyvät huomenet, ja ole vaikka yllättäen ystävällinen.
Loppujen lopuksi ne mummotkin kaipaa vain huomiota, usko pois!
Äkäpussitkin voi kesyttää ystävälliseyydellä, toivon niin:) - Terroritistiakanuhri
Jotenkin vielä ymmärrän, että iäkäs ihminen toimii kuten aloittajan naapurimummo. Ja kerrostalossa. Mutta itselleni osui maalaislähiöön vastaava -60 luvun alkupuolella syntynyt narisija nainen. Vaikka etäisyyttä on lähes kilometri, hän on silti osannut pilata perheeni elämää perättömillä juoruilla meistä, jopa siihen asti että lapsemme siirrettiin toiselle paikkakunnalle kouluun ja me itse muutimme pois parisen vuotta sitten. Nyt sitten tämä kyttääjä mafia vahtii sitä, koska laitamme talomme myyntiin.
Järkyttävintä on se, että nämä ihmiset eivät tajua tai eivät halua tajuta sitä, kuinka paljon pahaa he aiheuttavat valituksellaan. Olisi kiva, edes teoriassa, nähdä heidän reaktionsa, jos he joutuisivat saman terrorin kohteeksi.
Tsemmpiä alkuperäisille, kun kyseessä on vanha ihminen, ehkäpä aika hoitaa tehtävänsä tai sitten suku auttaisi? - Dostojevski
Miten ihmiset antautuu näitten terroristien uhreiksi.
Vaikka suomessa sanotaan, että ei pidä alentua samalle tasolle, niin kyllä vaan juuri se, että annat samalla mitalla aina takaisin on se keino joka tehoaa.
Eihän se kovin tyylikästä ole, eikä mukavaa itsellekään, mutta sillä lailla ne siirtyvät seuraavaan.
Siis Dostojevskiläisittäin anna pahan kiertää vaan, joka v-luun vastaamalla vähän pahemmin hän ymmärtää kyllä että sinä et alistu ! - huoleton34
no meidän naapurissa asustaa välillä neljäki koiraa ja välillä kolme ovat isoja koiria .ne haukkuvat välillä että säälittää kun ne on aika paljon yksin ja pieni kaksio vaan koirien omistajalla.mä olen eläinten ystävä .
- 213
Mäkin. Välillä.
- ihme touhua
No ei kerrostaloasunnossa mitään kenneliä voi pitää. Ei kun valittamaan vaan isännöitsijälle ja yhtiön hallituksen puheenjohtajalle, niin eiköhän päästä eroon koirista ja jos hyvin käy myös naapurista.
Eläinsuojeluviranomaisille kannattaa kanssa ilmoittaa että naapuri pitää niitä nälässä, janossa, huonolla hoidolla eikä ulkoiluta, se on aina hyvä veto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811