Työkaverilla on pari vuotta vanha Audi A4 kahden litran turbobensakoneella. Öljyn kulutus on ollut alusta alkaen noin 1 litra/2000km. Merkkiliike pitää sitä normaalina kulutuksena. Itselläni on ollut 3 eri merkkistä autoa ja tässä viimeisimmässä olen joutunut lisäämään litran vaihtovälillä, kun öljynvaihtoväli on 30 000km.
Omasta mielestäni on törkeää, että maahantuoja ei ota vastuuta öljynkulutuksesta. Tuollainen öljynkulutus jo maksaakin euron verran sadalla kilometrillä, mutta rahaakin ärsyttävämpää on jatkuva öljyn hankkiminen ja lisääminen.
Audin öljynkulutus
132
22808
Vastaukset
- Kiitos riitti jo....
Ilmiö on ihan normaali Audeissa, itsellä oli A6:n ja siinä kulutus oli vieläkin kovempaa ja moottorille kelpasi vain Long Life III City joka maksoi 16 euroa litra (kun ei viitsinyt kuljettaa 5 litran pönttöä peräkontissa, vaikka se olisi ollut hinnaltaan vähän halvempaa). Kulutus oli aivan normaalissa rajoissa minunkin Audissa, kun ohjekirjasta asian varmistin.
Se oli kuitenkin pienin ongelma kyseisessä autossa, sillä kyseisen auton luotettavuus oli todella surkeaa. Miltei kaikki lomareissut päättyivät tienposkeen tai korjaamolle, vaikka auto oli vain kolmen vuoden ikäinen kun sen hankin ja mittarissa alle 100 tuhatta. Muutamilla korjaamoilla sanoivat aivan suoraan, että työttömyys tulisi jos Audeja ei olisi, työllistävät kuulema nämä uudet Audit jatkuvasti heitä. Lisäksi viat joita ei voinut korjata muualla kuin merkkikorjaamolla, tulivat aivan sikamaisen kalliiksi. Korjaamohinnoilla ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa, mutta automerkkihän on tehtykin sellaisille rahamiehille joiden ei tarvitse rahankäytön järkevyyttä miettiäkään, joten minä hankkiuduin toisen koneremontin ja yhden vaihdelaatikon jälkeen kyseisestä raakista eroon.
Muutamalla tuttavalla vielä kyseisen merkin auto käytössä, mutta samanlaista näyttää heilläkin olevan, eli korjaamot tulleet tutuiksi, nyt lähti toinen tuttu suosiolla lomareissulle vuokra autolla, kun ei uskaltanut kaksi ja puoli vuotta vanhalla Audi A6:lla lähteä lähes tuhannen kilometrin reissuun.... no elämä opettaa ;-)- öljypommiVWskodaudi
myyjän kommenttia ootellaan
- 57n884
On se selvä, että moottori ei saa viedä tuollaisia määriä öljyä. Sellainen peli ei ole kunnossa, vaikka myyjä väittäisi mitä. Tietty, jos valmsitajan laatutaso on näin huono, niiden pitää selittää, että normaalia on... meidän autoissa!!!!!
- Villeeeeeeee
En usko, että Audit ovat huonoja autoja. Hyvinhän ne ovat pärjänneet saksalaisten luotettavuustilastoissa. Maahantuoja on vain pepusta, kun pitää tuollaista öljynkulutusta normaalina. Se on riittävä syy vaihtaa automerkkiä.
- MikaOjantauss
Mites selität sen kun kaikki Audit maailmassa vie öljyä 1 l/2000km?
- audistinen
MikaOjantauss kirjoitti:
Mites selität sen kun kaikki Audit maailmassa vie öljyä 1 l/2000km?
Itsellä toinen Audi. Ensimmäinen Q3 1.4 TFSI. Öljynkulutus olematon. Eka kerran lisäsin 2 DESILITRAA kymmenen tuhannen kohdilla. Nyt Audi Q3 2.0 diesel. Nyt ajettu 12 tuhatta ja öljy ylärajassa. Ostin kummankin uutena. Ei mitään vikaa. Hieno peli, kylläkin kallis.
- MikaOjantaus
audistinen kirjoitti:
Itsellä toinen Audi. Ensimmäinen Q3 1.4 TFSI. Öljynkulutus olematon. Eka kerran lisäsin 2 DESILITRAA kymmenen tuhannen kohdilla. Nyt Audi Q3 2.0 diesel. Nyt ajettu 12 tuhatta ja öljy ylärajassa. Ostin kummankin uutena. Ei mitään vikaa. Hieno peli, kylläkin kallis.
Eihän tollanen kone varmaan edes öljyä syö ja auto kuitenkin sen verran uusi ettei vikoja ole vielä kerennyt tulemaan, sinuna luopuisin siitä saksan ladasta nopeasti.
- Anonyymi
audistinen kirjoitti:
Itsellä toinen Audi. Ensimmäinen Q3 1.4 TFSI. Öljynkulutus olematon. Eka kerran lisäsin 2 DESILITRAA kymmenen tuhannen kohdilla. Nyt Audi Q3 2.0 diesel. Nyt ajettu 12 tuhatta ja öljy ylärajassa. Ostin kummankin uutena. Ei mitään vikaa. Hieno peli, kylläkin kallis.
Diselissä menee Polttoainetta öljyn sekaan mieluummin voi lisääntyä Bensa koineissa liian lyhyet männät päästävät öljyt palotilaan Jämpti on niin.4
- Audiquattro
käytä huollossa, itsellä A4, eikä kuluta yhtään öljyä.
- hk
wwwww
- audisti..
kyllä öljyä mukaan reissuille vaan, sitä se on.Ennen öljynb kulutus meinasi tulevaa moottoriremppaa. Leikkaa kii tms.Turpiin vaan,jaOnnee vaan:)
- Hoh hoijaa
Olette varsinaisia satusetiä, Topeliuskin olisi teille kateellinen.
- Testattu on
Kyseinen Audi kulutti noin 2 l öljyä Tuulilasin 30 000 km:n testissä. Keksikää uusi juttu.
- Hauska tappa vanha t
Testattu on kirjoitti:
Kyseinen Audi kulutti noin 2 l öljyä Tuulilasin 30 000 km:n testissä. Keksikää uusi juttu.
Onko se taas vanha tuttumme, joka hakkaa mielipuolen lailla kirjaimia nimerkikseen.
- mr.Audi man
Testattu on kirjoitti:
Kyseinen Audi kulutti noin 2 l öljyä Tuulilasin 30 000 km:n testissä. Keksikää uusi juttu.
Paljonko Audi TT syö bensaa sadalla?
- eljuakaneesee
mr.Audi man kirjoitti:
Paljonko Audi TT syö bensaa sadalla?
Vähän enemmän kuin öljyä, mutta ei paljon.
- Anonyymi
Hauska tappa vanha t kirjoitti:
Onko se taas vanha tuttumme, joka hakkaa mielipuolen lailla kirjaimia nimerkikseen.
Se piäree ja HUUTAA!
- kuspäässä öljyllä jy
opettele kirjottamaan ootko ees suomalainen vai joku ..paljon syö öljyä minkäs teet.kanisteri mukana ja öljyn hinta nousee.
- Hauska tappa vanha t
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa
- MikaelOjanen
Sinuna menisin äidinkielen tunnille takaisin, jos siis kirjoittamisesta puhutaan.
- Aloitus aina isolla kirjaimella
- Pisteiden jälkeen ei tule väliviivaa vaan pisteen jälkeen
- Pisteen jälkeen tulee aina iso kirjain
- Ajattelija2011
Vaikka muutoin olen erittäin tyytyväinen Audiini, niin voin kyllä vavistaa, että 2.0 TFSI kone syö todella paljon öljyä. Se ei ole vika, vaan ominaisuus, mikä kylläkin on hieman ärsyttävää. Itsellä menee noin litra/3000 km.
- totuus esiin
Miksi Audi mainosta, että auto kuluttaa esim. 100km:llä 8 l bensaa ja puoli dl öljyä.Kyllä auto jäisi ostamatta monelta. Mitä nyt näitä japsi-merkkejä on ollut en muista, että öljyä olisi tarvinut lisätä.
- voihannenu
Ajatella 1 litra 3000km:lla ! Siis jos ajat vuodessa n. 20.000 km, niin jopas on hirvittävä menetys, eli 100 €, kompensoippas se vaikka kilpailuttamalla autovakuutus.
- näillä mennään
juu, kyllä kaverin auto se aina kuluttaa öljy tai on rikki ja oma ei ikinä.
Miksi olet huolissisi kaverin autosta? Auton voi aina vaihtaa. - OlliL
vw -konsernin autojen koneet kuluttaa kaikki tietyn verran öljyä. Todellakin myös manuaalissa tuo lukee, ainakin Audissa. Miksi näin on , en tiedä. Ehkä insinöörit on varmistaneet näin että koneessa on aina aika tuoretta öljyä longlife vaihtoväleilläkin?
Ei todellakaan mikään vaiva ole., tulee samalla tehtyä kun pissapojan täyttää..- hauskaa hubaa
Mulla on ollut kaksi Skoda dieseliä 2007 ja 2011, eikä kumpikaan syönyt öljyä.
Tuohon 2007 sai alkuun lisätä pari desiä 30tkm vaihtovälillä kahden ensimmäisem huollon välissä ja sitten sekin kuutus loppui.
Outo tuo aloittaja kertomus "työkaverin" autosta, miksi aina naapurin tai yökaverin autoissa on jotain ja omissa ei ikinä? - Ajattelija2011
hauskaa hubaa kirjoitti:
Mulla on ollut kaksi Skoda dieseliä 2007 ja 2011, eikä kumpikaan syönyt öljyä.
Tuohon 2007 sai alkuun lisätä pari desiä 30tkm vaihtovälillä kahden ensimmäisem huollon välissä ja sitten sekin kuutus loppui.
Outo tuo aloittaja kertomus "työkaverin" autosta, miksi aina naapurin tai yökaverin autoissa on jotain ja omissa ei ikinä?Kuten jo mainitsin, ainakin Audin 211hv 2.0 TFSI kone syö öljyä. Ja se on omaa kokemustani.
- kalle kalettaja
hauskaa hubaa kirjoitti:
Mulla on ollut kaksi Skoda dieseliä 2007 ja 2011, eikä kumpikaan syönyt öljyä.
Tuohon 2007 sai alkuun lisätä pari desiä 30tkm vaihtovälillä kahden ensimmäisem huollon välissä ja sitten sekin kuutus loppui.
Outo tuo aloittaja kertomus "työkaverin" autosta, miksi aina naapurin tai yökaverin autoissa on jotain ja omissa ei ikinä?ei ole kivaa heti 200km jälkeen tarkista öljyt,jos menee esim.ouluun hesasta ..Huolto sanoo että vikaa ei löydy,ennen öljynsyönti meinasi moottoriremppaa mekaanikkokin sanoi samaa.
- mutterimikko
Nuo oireet viittaa siihen, että moottori on huonosti suunniteltu , esim. männänrenkaitten voitelureiät on liian pienet ja karstoittuvat kiinni.
- eikiitosvaan
Kyllä tuo öljyn kulutus on ominaisuus, etenkin noissa bensakoneissa. USAssa vireillä joukkokanne AUDIa vastaan. Aiheesta. Itse hyväksyisin litran / öljynvaihtoväli (15tkm), en tippaakaan enempää. Ja 30tkm (/automaattisen ilmaisimen) vaihtovälillä tuhoatte koneenne Suomessa varmasti ennen 100tkm. VV auto tuossa juuri totesi meillekin, että kyllähän noita talvisin paukkuu. Nimim. A6 2l turbo, 70tkm poks. Uusi kone (kustannus jako 3000 minä, 7000 VV) ja vaihtoon. Vaihtakaa hyvät ihmiset ne öljyt 15tkm välein, saattaa kone kestää yli 100tkm!
- eikiitosvaan
Ai niin, sen unohdin mainita, että kyllä nuo öljynkulutuksen raja-arvot ovat ihan valmistajan ilmoittamia, maahantuojalla ei asiassa ole kuin ikävän välikäden asema. Kaikissa maissa ihan sama juttu, jenkkilässä asiakkaat manaavat samaa, kun audi edustaja vaan levittelee käsiään. Löytyy keskusteluista jenkkilästä loputtomat tarinat näistä öljysyöpöistä. Rupeaa muuten tuo vagien ekologisuuskin hieman mietityttämään, mihin se kaikki long life moska, jota päätyy ympäristöön audeista varovastikin laskien kymmeniä miljoonia litroja vuosittain (puhumattakaan tietysti kun laskee kaikki VW:t yms. mukaan, jolloin luku moninkertaistuu)??? Nämä syyt riittävät minulle, 2 kpl on perheessä ollut, mutta ko. konsernin autot (ja moottorit) kierrämme tulevaisuudessa kaukaa.
- Ajattelija2011
Siinä mielessä olet nyt pahasti väärässä, että öljynvaihtoväli voi hyvinkin olla noin pitkä, sillä Audi kuluttaa niin paljon öljyä, että öljyt vaihtuvat siinä samassa. Öljynkulutus on kyllä totta, mutta tuo moottoreiden hajoaminen on täyttä skeidaa. Tottakai yksittäistapauksia on, mutta ei sen enempää kuin muillakaan merkeillä. Itseasiassa tässä asiassahan BMW taitaa johtaa tilastoja, kiitos vanhan 3l dieselin, joka tuppasi hajoamaan 100 % varmasti, kiitos hajoavan turbon.
- eikiitosvaan
Ajattelija2011 kirjoitti:
Siinä mielessä olet nyt pahasti väärässä, että öljynvaihtoväli voi hyvinkin olla noin pitkä, sillä Audi kuluttaa niin paljon öljyä, että öljyt vaihtuvat siinä samassa. Öljynkulutus on kyllä totta, mutta tuo moottoreiden hajoaminen on täyttä skeidaa. Tottakai yksittäistapauksia on, mutta ei sen enempää kuin muillakaan merkeillä. Itseasiassa tässä asiassahan BMW taitaa johtaa tilastoja, kiitos vanhan 3l dieselin, joka tuppasi hajoamaan 100 % varmasti, kiitos hajoavan turbon.
Siinä mielessä olet sinä pahasti väärässä, että tuo kulutus tuntuu vaihtelevan rajusti ihmisillä ja kyllä tuo 30tkm on liian paljon vaikkapa 1l/20tkm kulutuksella. Silloin öljyn lisääminen ei riitä uusimaan öljyjä. Ja toisekseen, tuo öljyn jatkuva lisääminen suuremmallakaan kulutuksella ei estä ilmastomme aiheuttamaa suurta veden kondensoitumista järjestelmään. Se lienee meillä useille merkeille se merkittävin ongelma mutkikkaiden (suuri pinta-alaisten) huohotusjärjestelmien kanssa. Ne jäätyvät, keräävät kosteutta vahingollisiin paikkoihin, tukkivat kosteuden jäätyessä öljynkiertoa jne. Ja vain koko öljyn vaihtaminen riittävän usein varmistaa sen, ettei vettä ole kovin suurta osaa öljytilavuudesta. Mutta omat kokemukset ovat riittävät, meille ei enää tule tuollaista, oli miten oli. Parempiakin on oikeasti olemassa. Tosin kaikkien bensaturbojen kanssa tuntuu olevan hiukan vaikeaa täällä pohjolassa. Kesäpelejä ovat sitten kai.
- Aavitonen
eikiitosvaan kirjoitti:
Siinä mielessä olet sinä pahasti väärässä, että tuo kulutus tuntuu vaihtelevan rajusti ihmisillä ja kyllä tuo 30tkm on liian paljon vaikkapa 1l/20tkm kulutuksella. Silloin öljyn lisääminen ei riitä uusimaan öljyjä. Ja toisekseen, tuo öljyn jatkuva lisääminen suuremmallakaan kulutuksella ei estä ilmastomme aiheuttamaa suurta veden kondensoitumista järjestelmään. Se lienee meillä useille merkeille se merkittävin ongelma mutkikkaiden (suuri pinta-alaisten) huohotusjärjestelmien kanssa. Ne jäätyvät, keräävät kosteutta vahingollisiin paikkoihin, tukkivat kosteuden jäätyessä öljynkiertoa jne. Ja vain koko öljyn vaihtaminen riittävän usein varmistaa sen, ettei vettä ole kovin suurta osaa öljytilavuudesta. Mutta omat kokemukset ovat riittävät, meille ei enää tule tuollaista, oli miten oli. Parempiakin on oikeasti olemassa. Tosin kaikkien bensaturbojen kanssa tuntuu olevan hiukan vaikeaa täällä pohjolassa. Kesäpelejä ovat sitten kai.
Silkkaa höpöhöpöä suollat. Itselläni on nyt kolmas bensaturbo, eikä ole yhtään sen vaikeampaa ollut kuin vapareiden kanssa. Nykyinen auto on A5 2.0 TFSI moottorilla ja erittäin hyvä auto on ollut.
Öljyä on kulunut 1l/ 30 tkm, jota pidän ihan kohtuullisena. - Olet oikeassa
eikiitosvaan kirjoitti:
Siinä mielessä olet sinä pahasti väärässä, että tuo kulutus tuntuu vaihtelevan rajusti ihmisillä ja kyllä tuo 30tkm on liian paljon vaikkapa 1l/20tkm kulutuksella. Silloin öljyn lisääminen ei riitä uusimaan öljyjä. Ja toisekseen, tuo öljyn jatkuva lisääminen suuremmallakaan kulutuksella ei estä ilmastomme aiheuttamaa suurta veden kondensoitumista järjestelmään. Se lienee meillä useille merkeille se merkittävin ongelma mutkikkaiden (suuri pinta-alaisten) huohotusjärjestelmien kanssa. Ne jäätyvät, keräävät kosteutta vahingollisiin paikkoihin, tukkivat kosteuden jäätyessä öljynkiertoa jne. Ja vain koko öljyn vaihtaminen riittävän usein varmistaa sen, ettei vettä ole kovin suurta osaa öljytilavuudesta. Mutta omat kokemukset ovat riittävät, meille ei enää tule tuollaista, oli miten oli. Parempiakin on oikeasti olemassa. Tosin kaikkien bensaturbojen kanssa tuntuu olevan hiukan vaikeaa täällä pohjolassa. Kesäpelejä ovat sitten kai.
tuon öljyn vaihtovälin kanssa. Suomen ilmastossa 30 tkm on yksinkertaisesti aivan liikaa tavalliselle käyttäjälle vaikka itseäni kyllä epäilyttää öljyn vaihtoväli kaupparatsu- ja taksikäytössäkin. Sitten häiritsee vielä tuo hintakusetus noiden LL-öljyjen kanssa. Mielummin öljynvaihto 10 tkm välein jollain olennaisesti halvemmalla täyssynteettisellä öljyllä kuin sikahintaisella LL-tuotteella. Kyllä nykyajan ihminen on menettänyt täydellisesti otteen näinkin yksinkertaisiin asioihin kuin öljynvaihto.
- eikiitosvaan
Aavitonen kirjoitti:
Silkkaa höpöhöpöä suollat. Itselläni on nyt kolmas bensaturbo, eikä ole yhtään sen vaikeampaa ollut kuin vapareiden kanssa. Nykyinen auto on A5 2.0 TFSI moottorilla ja erittäin hyvä auto on ollut.
Öljyä on kulunut 1l/ 30 tkm, jota pidän ihan kohtuullisena.Onneksi olkoon, se on hienoa, että joillain käy tuuri noinkin päin. Ei olekaan kyse siitä, että ongelmia on joka ikisen autoyksilön kanssa, riski on vain liian suuri. Lisäksi jos vaihtaa audinsa 2 vuoden välein, ei ongelma ehdi essintyä yleensä, mutta ei se sitä ongelman olemassa oloa poista minnekään. Ja nyt tietysti himoaudisti vastaa, että eihän se sitten enää ole hänen ongelmansa. Mutta kun jälleenmyyntiarvo ei seuraa laatua, niin silloin on asiat pielessä. Itsellä bensaturbojen kanssa on ollut huonoja kokemuksia ja kun kaivelen keskustelupalstoja ja kun maahantuojakin myöntää ongelmia olleen, niin minä nyt vain minimoin riskini ja varoitan muitakin. Kyllähän totuus on kuitenkin esim. se, että 1. sukupolven VW:n 1,4 tuplaturbo on aivan tekemätön tapaus. Ultimate VW on "hauskoja" tarinoita täynnä, isompien turbojen kanssa vähemmän, mutta kuitenkin. Jokainen valitsee itse omien arvojensa mukaan, mutta vaihtakaa ne öljyt nyt ainakin tiuhemmin, voi säästyä aika iso tukku rahaa ja vaivaa.
- töhöttäjä2011
Ajattelija2011 kirjoitti:
Siinä mielessä olet nyt pahasti väärässä, että öljynvaihtoväli voi hyvinkin olla noin pitkä, sillä Audi kuluttaa niin paljon öljyä, että öljyt vaihtuvat siinä samassa. Öljynkulutus on kyllä totta, mutta tuo moottoreiden hajoaminen on täyttä skeidaa. Tottakai yksittäistapauksia on, mutta ei sen enempää kuin muillakaan merkeillä. Itseasiassa tässä asiassahan BMW taitaa johtaa tilastoja, kiitos vanhan 3l dieselin, joka tuppasi hajoamaan 100 % varmasti, kiitos hajoavan turbon.
Tä? Itte ajan yli 300tkm 530d:llä ja voin sanoa että audin jälkeen on ollut aika seesteisiä kilometriä!
- Ajattelija2011
töhöttäjä2011 kirjoitti:
Tä? Itte ajan yli 300tkm 530d:llä ja voin sanoa että audin jälkeen on ollut aika seesteisiä kilometriä!
En minä Bemaria mitenkään mollaa, mutta onhan aivan yleisessä tiedossa, että Bemarin kolmelitraisessa diesel koneessa oli jossain vaiheessa täysin viellinen turbo, joka hajoitti lukuisia moottoreita. Muutoin Bemari on hieno peli, eikä minulla ole mitään BMW vs Audi vastakkainasettelua.
En tajua miten jotkut voivat olla niin fanaattisia automerkin suhteen. Ei noiden autojen laaduissa mitään merkittävää eroa ole, vaikka jotkut fanaatikot yrittävät suoltaa ties mitä puppua täällä keskustelupalstoilla. Se on makuasia kummasta tykkää, thats it. - töhöttäjä2011
Ajattelija2011 kirjoitti:
En minä Bemaria mitenkään mollaa, mutta onhan aivan yleisessä tiedossa, että Bemarin kolmelitraisessa diesel koneessa oli jossain vaiheessa täysin viellinen turbo, joka hajoitti lukuisia moottoreita. Muutoin Bemari on hieno peli, eikä minulla ole mitään BMW vs Audi vastakkainasettelua.
En tajua miten jotkut voivat olla niin fanaattisia automerkin suhteen. Ei noiden autojen laaduissa mitään merkittävää eroa ole, vaikka jotkut fanaatikot yrittävät suoltaa ties mitä puppua täällä keskustelupalstoilla. Se on makuasia kummasta tykkää, thats it.Taitaapa olla saman merkkiset turbot myös Audeissa... kuluva osa sekin. Hajoaa 100% varmuudella joskus jokaisesta turbollisesta autosta. Joissakin kestää miljoonan joissakin 100 000km. Oletko tehnyt youtube nojatuolisalapoliisityötä kun tollaiseen johtopäätökseen tulet?
- Ajattelija2011
töhöttäjä2011 kirjoitti:
Taitaapa olla saman merkkiset turbot myös Audeissa... kuluva osa sekin. Hajoaa 100% varmuudella joskus jokaisesta turbollisesta autosta. Joissakin kestää miljoonan joissakin 100 000km. Oletko tehnyt youtube nojatuolisalapoliisityötä kun tollaiseen johtopäätökseen tulet?
Et oikein taida tietää asiasta mitään. Maahantuoja on maksanut rikkoutuneita moottoreita, koska kyseessä oli valmistus/suunnittelu virhe. Esimerkiksi tuttavani moottorin korjaus maksoi yli 10 t€, josta maahantuoja maksoi puolet, vaikka takuuaika oli ummessa aikoja sitten. Tämä johtui siitä, että maahantuojakin myönsi, että kyseessä on suunnitteluvirhe. Itse tosin ihmettelen, miksi BMW ei maksa kaikkea, koska kyseessä on virheellinen tuote.
Ja kyllä, olen lukenut myös useista muista eri lähteistä, että turboja on korjailtu, ennenkuin ne hajoavat, sillä turbon hajoaminen hajoittaa koko moottorin. Niin, ei se Bemarikaan ole täydellinen auto, kuten ei mikään muukaan auto. - töhöttäjä2011
Ajattelija2011 kirjoitti:
Et oikein taida tietää asiasta mitään. Maahantuoja on maksanut rikkoutuneita moottoreita, koska kyseessä oli valmistus/suunnittelu virhe. Esimerkiksi tuttavani moottorin korjaus maksoi yli 10 t€, josta maahantuoja maksoi puolet, vaikka takuuaika oli ummessa aikoja sitten. Tämä johtui siitä, että maahantuojakin myönsi, että kyseessä on suunnitteluvirhe. Itse tosin ihmettelen, miksi BMW ei maksa kaikkea, koska kyseessä on virheellinen tuote.
Ja kyllä, olen lukenut myös useista muista eri lähteistä, että turboja on korjailtu, ennenkuin ne hajoavat, sillä turbon hajoaminen hajoittaa koko moottorin. Niin, ei se Bemarikaan ole täydellinen auto, kuten ei mikään muukaan auto.Vai oliko sittenkin kyseessä imusarjan läpät (kuulen nolonpunan leviävän kasvoillesi). Imusarjan läpät ei ole sama asia kuin turbo. Tavallaan et taida itse tietää mistä puhut. Turbon hajoaminen ei ole suunnitteluvirhe, vaan kuluvaosa. Kun taas hennot imusarjan läpät ovat suunnitteluvirhe.
- töhöttäjä2011
Ajattelija2011 kirjoitti:
Et oikein taida tietää asiasta mitään. Maahantuoja on maksanut rikkoutuneita moottoreita, koska kyseessä oli valmistus/suunnittelu virhe. Esimerkiksi tuttavani moottorin korjaus maksoi yli 10 t€, josta maahantuoja maksoi puolet, vaikka takuuaika oli ummessa aikoja sitten. Tämä johtui siitä, että maahantuojakin myönsi, että kyseessä on suunnitteluvirhe. Itse tosin ihmettelen, miksi BMW ei maksa kaikkea, koska kyseessä on virheellinen tuote.
Ja kyllä, olen lukenut myös useista muista eri lähteistä, että turboja on korjailtu, ennenkuin ne hajoavat, sillä turbon hajoaminen hajoittaa koko moottorin. Niin, ei se Bemarikaan ole täydellinen auto, kuten ei mikään muukaan auto.Ja lisää.... ei tubon hajoaminen hajoita läheskään aina KOKO moottoria. Ohhoi!
- MikaOjantaus
Ajattelija2011 kirjoitti:
Et oikein taida tietää asiasta mitään. Maahantuoja on maksanut rikkoutuneita moottoreita, koska kyseessä oli valmistus/suunnittelu virhe. Esimerkiksi tuttavani moottorin korjaus maksoi yli 10 t€, josta maahantuoja maksoi puolet, vaikka takuuaika oli ummessa aikoja sitten. Tämä johtui siitä, että maahantuojakin myönsi, että kyseessä on suunnitteluvirhe. Itse tosin ihmettelen, miksi BMW ei maksa kaikkea, koska kyseessä on virheellinen tuote.
Ja kyllä, olen lukenut myös useista muista eri lähteistä, että turboja on korjailtu, ennenkuin ne hajoavat, sillä turbon hajoaminen hajoittaa koko moottorin. Niin, ei se Bemarikaan ole täydellinen auto, kuten ei mikään muukaan auto.Bemari Audin ohella yksi maailman vikaisimmista autoista.
Tilastoista sen näät.
- Ajattelija2011
Ja sinähän varmasti ymmärrät todella paljon nykyaikaisen suorasuihkutusturbomoottorin toiminnasta. Luultavasti paljon enemmän, kuin ne insinöörit, jotka moottorin ovat suunnittelleet. Aika naurettavaa, että perus mattimeikäläinen yrttää täällä tietää moottorista enemmän, kuin sen suunnitelleet insinöörit. Audi varmasti palkkaa teidät välittömästi, kun niin paljon tiedätte. Jos Audi uskoisi, että öljyjä todella pitäisi vaihtaa useammin, niin miksi se ei sitä sanoisi. Haitallisempaa olisi, mikäli moottoreita tosiaan hajoaisi. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia, eikä yhdelläkään tuntemallani Audi kuskilla ja tiedän melko monta Audilla ajavaa.
Öljyä kyllä kuluu ja paljon ja sitä en kiistä. Itselläni menee vähintään litra/5000km.- Mixuu
Se että Volkswagen konsernin autot ovat huonoja. Kyse ei ole suinkaan Volkswagen konsernin insinöörien osaamisesta vaan budjetista jota he joutuvat VW konsrenilla käyttämään.
He todennäköisesti itkevät verta kun joutuvat tinkimään joka ikisestä osasta joka pitää autoon suunnitella ja kiinnittää, Volkkarit tehdään mahdollisimman halvalla jotta saadaan mahdollisimman suuri voitto. Se näkyy kestävyydessä, pieni osa budjestista kuluu ulkonäköön tai sisustan viimeistelyyn tai materiaaleihin, todellinen kustannus tulee mekaanisista osista joissa konserni tinkii.
Toinen asia jossa konserni tinkii on huolto, se on suunniteltu niin että yritetään päästä mahdollisimman vähällä, niin että asiakkaalle jää suurin osa kuluista valmistusvirheistä. Huoltoväki on koulutettu erikseen että he osaavat asiakkaan kusettaa suohon.
- Audifiili
Haistakaa pitkä vittu tojokuskit. Pois täältä palstalta.
Ruostuville tojoille on ihan omakin palsta. Sinkkiaudi ei mätäne- dr Auto
Ei pitäisikään tuolla öljymäärällä.
Miksi alle puolet halvemmassa suuri öljynkulutus on vika ja näin kalliissa se on ominaisuus? - Ajattelija2011
dr Auto kirjoitti:
Ei pitäisikään tuolla öljymäärällä.
Miksi alle puolet halvemmassa suuri öljynkulutus on vika ja näin kalliissa se on ominaisuus?Audin moottori on tarkoituksella suunniteltu siten, että öljyä kuluu. Se siis on ominaisuus. Jos joku autoyksilö alkaa yhtäkkiä kuluttamaan öljyä, niin silloin kone on hajonnut. Aika yksinkertaista.
Ja kyllä, vaikka Audilla ajankin, niin myönnän että kyseessä on hieman ärsyttävä ominaisuus.
- EntinenVWFani
Morjens
Volkkarin turbokoneet tykkää öljystä. Pari litraa tonnilla.....pitkä huoltoväli. Jess Jess. Öljy vaihtuu moneen kertaan, kun rakennetaan kone niin, että se syö sitä.Sitten vain sallitaan kallis merkkikohtainen öljy, ja siihen laitetaan merkkiaine, jonka puuttuessa saadaan valot vilkkumaan mittaristossa. Halvalla ja huonosti rakennetut koneet joudutaan tekemään väljiksi, ja varsinkin, jos niissä on turbo, joka lisää moottorin lämpökuormaa. Halvalla tehrään, mutta menee enemmän öljyä. Audi on Volkkari, Volkkari, kansanauto. Ja kallis ostaa ja pitää. Mieti millä ajat......muitakin on olemassa.- Ajattelija2011
Paitsi että tässä tapauksessa öljynkulutuksella ei ole mitään tekemistä väljyyden kanssa. Niin, onhan Audi hieman kallis verrattuna joihinkin merkkeihin, mutta halvempi kuin Mersu tai BMW. Itse ehkä ostaisin VW:n, mikäli ne eivät olisi niin rumia.
- töhöttäjä2011
Ajattelija2011 kirjoitti:
Paitsi että tässä tapauksessa öljynkulutuksella ei ole mitään tekemistä väljyyden kanssa. Niin, onhan Audi hieman kallis verrattuna joihinkin merkkeihin, mutta halvempi kuin Mersu tai BMW. Itse ehkä ostaisin VW:n, mikäli ne eivät olisi niin rumia.
Mites se meni niiden imusarjanläppien ja turbon erottaminen toisistaan XD
- ....
Ajattelija2011 kirjoitti:
Paitsi että tässä tapauksessa öljynkulutuksella ei ole mitään tekemistä väljyyden kanssa. Niin, onhan Audi hieman kallis verrattuna joihinkin merkkeihin, mutta halvempi kuin Mersu tai BMW. Itse ehkä ostaisin VW:n, mikäli ne eivät olisi niin rumia.
Osta Passat CC, se jos joku on tyylikäs auto.
- pena vantaa
itsellä audi A8, ei mitään ongelmia, aettu 155000tkm
- että semmosta
kaikista te jaksatta inistä..:D mitä nyt litra pari..:) menkää prk yleisillä kulkuneuvoilla ku ei näytä kelpaavan mikkään..:P Ps. A4:n kuski
- Skoda-Rs
On se kumma että samat mollaajat jaksaa kirjoittaa joka palstalle. Millähän ne ite ajaa? Ei varmaan millään tai sitten tojolla eli ei millään.
Minulla Skoda ja kattelen ajoittain Skoda-palstaa ja ekaa kertaa täällä Audi-palstalla. Ja sama meno. Ei kykene ymmärtämään..........joo työkaverilla Audi...taitaa olla naapurilla Seat ja että käy kateeksi kun itellä on nissan-nassan- Sipulikukka
NIssan nassanit ei syö öljy 1l/1000km kuten nää teiden ritareiden tfsi padat. dsg tiptronic aut quatro audi käikäleet. Mobil delvac on hyvä öljy sitä koneeseen ja stp smoke treatmenttia.
- Villeeeeeee
Pitääpä palata tähän aiheeseen kun on tuoreempaa tietoa. Työkaverin Audi meni puoli vuotta sitten moottorinvaihtoon, kun huolto totesi moottorin olevan niin väljä, että ei voi enää korjata. Moottorin vaihto oli ainoa vaihtoehto. Hintaa rapiat 13 tuhatta euroa. Maahantuoja ei ottanut mitään vastuuta. Onneksi löytyi käytetty vaihtomoottori, mutta tuli sillekin hintaa hieman alle 10 tuhatta euroa.
Suosittelen hankkiutumaan eroon ajoissa autosta, jos sattuu olemaan tuollainen öljyä syövä moottori. Taitaa koskea pahiten juuri tuota Audin 211hv turbokonetta.
Moni epäili minun keksineen jutun, mutta kyllä se totta on. Tiedän toisenkin samanlaisen tapauksen, sama kone, holtiton öljynsyönti. Se oli onneksi firman auto, joten kaveri ei joutunut maksumieheksi. - osssssVWviat
Usassa mäntäviat korjataan täysin VW laskuun.
Missä EU kuluttajansuoja?
Saksa säätänyt suurimpana EU säädökset.
- hiudi antti
Ei se ole ihme, että audi syö öljyä, kun männänrenkaat on unohtunut koneen kasausvaiheessa keulamaskiin.........
- Audi a4 2.0tfsi avant-09
Minulla ollut muutanan kuukauden Audi A4 2.0tfsi automaatti! Heti alkuun huomasin että öljyä kuluu luvattoman paljon! Autossa liikkeen takuu 1v/25000km. Otin onneksi heti yhteyttä huoltoon. Autolla ajettu nyt 97tkm. Tänään sain tiedon, että ainoa mahdollinen korjaus on uusia koko moottori! Kampikammion öljynpainetta on jo aiemmin nostettu ja moottorin ohjausyksikkö päivitetty----> ei apua! Nyt Audi huollosta ilmoitettiin että sylintereissä merkkejä hankauksesta, kiillottumaa....----> kone vaihdettava! Nyt sitten odottelen meneekö takuuseen! En hyväksy käytettyä konetta! Kaupanpurkuun joudutaan jos homma ei toimi! Niin...öljyä kului viimesessä mittauksessa n. 1.3l/1800km. Ei todellakaan ole normaalia kulutusta!! Sen minulle Audikin myönsi!!!!
- Muiluutus
Audi a4 2.0tfsi avant-09 kirjoitti:
Minulla ollut muutanan kuukauden Audi A4 2.0tfsi automaatti! Heti alkuun huomasin että öljyä kuluu luvattoman paljon! Autossa liikkeen takuu 1v/25000km. Otin onneksi heti yhteyttä huoltoon. Autolla ajettu nyt 97tkm. Tänään sain tiedon, että ainoa mahdollinen korjaus on uusia koko moottori! Kampikammion öljynpainetta on jo aiemmin nostettu ja moottorin ohjausyksikkö päivitetty----> ei apua! Nyt Audi huollosta ilmoitettiin että sylintereissä merkkejä hankauksesta, kiillottumaa....----> kone vaihdettava! Nyt sitten odottelen meneekö takuuseen! En hyväksy käytettyä konetta! Kaupanpurkuun joudutaan jos homma ei toimi! Niin...öljyä kului viimesessä mittauksessa n. 1.3l/1800km. Ei todellakaan ole normaalia kulutusta!! Sen minulle Audikin myönsi!!!!
Kyllähän se kone lasahtaa autossa kuin autossa kun 100tkm ajetaan kolmella öljyn vaihdolla. Pitäis ymmärtää, että longlife huolto-ohjelmalla ajettuun autoon ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.
- eikestäkäyttöäVWaudi
Audi a4 2.0tfsi avant-09 kirjoitti:
Minulla ollut muutanan kuukauden Audi A4 2.0tfsi automaatti! Heti alkuun huomasin että öljyä kuluu luvattoman paljon! Autossa liikkeen takuu 1v/25000km. Otin onneksi heti yhteyttä huoltoon. Autolla ajettu nyt 97tkm. Tänään sain tiedon, että ainoa mahdollinen korjaus on uusia koko moottori! Kampikammion öljynpainetta on jo aiemmin nostettu ja moottorin ohjausyksikkö päivitetty----> ei apua! Nyt Audi huollosta ilmoitettiin että sylintereissä merkkejä hankauksesta, kiillottumaa....----> kone vaihdettava! Nyt sitten odottelen meneekö takuuseen! En hyväksy käytettyä konetta! Kaupanpurkuun joudutaan jos homma ei toimi! Niin...öljyä kului viimesessä mittauksessa n. 1.3l/1800km. Ei todellakaan ole normaalia kulutusta!! Sen minulle Audikin myönsi!!!!
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
ota yhteyttä ja lasku maahantuojalle. - paaliinVWskodaudiseat
eikestäkäyttöäVWaudi kirjoitti:
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
ota yhteyttä ja lasku maahantuojalle.VW hiontaa tuhansilla e
- garantiin
Ei muuta kuin uutta konetta keulalle maahantuojan piikkiin tietysti, susihan tuo on liukuhihnalla hutiloiden kasattu.
- ???
Jepulis renkaat on laitettu keula visiiriin muistoksi.
- juna on best
tutullla on melko uusi audi ja siihenkin saa lisätä joka päivä öljyä!! ja se on totta! nauretiin miten voi olla??!!! ei voi olla !!?!! ,lyhyt työmatka vielä,mennen tulleen lisää,käy ihan työstäKyllä öljy purkit esillä aina! ei asiaa pitkille matkoilla hesa -Turku esim.junalla mentävä!.
Lisäksi korjaamolla äskettäin luulivat kaikki megaanikkokin, et tulis monen tonnin lasku mutta nivelet oli onneksi sanonna vaan poks eikä ollu se vika mitä epäiltiin eli se on odotettavissa kunnon mätky. lisälasku,veiskö vaihtoon jollekkin muulle tollerolle kunnon alku.Niinhän moni tekee kun autosta alkaa mennä juttuja äkkii vaihtamaan.Muutenhan on upee päälle päin,moni kakku päältä kaunis ja keulalla koristaa neljä nollaa.Öljyt vaihdelaatikko,nivelet ja ilmastointi,odottaa remppaa.. - Audi 1.8TFSI vm.2010
No nyt pääsen itsekin toteamaan Audin laadu(ttomuude)n. Alla tuollainen Audi A4 B8 1.8 TFSI, ollut jo muutaman kuukauden. Tosi kiva ajaa, mutta öljyn juonti arveluttaa.
Eli öljyä tuo 1.8 TFSI syö noin 0.5-1 litraa tonnille, joka on mielestäni aika paljon. Autoja on kuitenkin ollut vaikka kuinka, aina parinsadan euron vanhoista Ooppeleista kalliisiin Bemareihin, eikä yksikään ole aikaisemmin tällaiseen pystynyt. Kyllähän kaverit aina puhui, että VAG koneet on öljysyöppöjä, mutta että näin pahasti.
Auto on ostettu liikkeestä, joten tässä on vielä sitä 6 kk kuluttajasuojan "takuuta" jäljellä.
Valmistaja taitaa pestä kätensä tässä jutussa, kun niin fiksusti ilmoittaa että auto saa kuluttaa öljyä, vai kannattaako mennä valittamaan liikkeeseen?- urpon turbo
Turbo koneis nousee tuo lämpö turhan hitaasti koneet käy liian kylmänä, turbo pitäis alkaa toimia vasta kun mosa on kuuma!
- ollil1
Lukekaapa nyt sitä Audin manuaalienne. Niissä sanotaan kyllä mikä on normaalia kulutusta ja kuinka öljyn määrää moottorissa tarkkaillaan. Sitä öljyä lisätään uusissa koneissa VASTA kun kompuuttteri sitä pyytää ja vanhemmissa mittatikkukoneissa VASTA kun öljy on tikun alarajassa eikä sitä silloinkaan pidä lisätä kuin tikun puoliväliin. Vain huollossa öljynpinta saa saavuttaa tikun yläraja.
Pointtini on se että jopa puolet hysteriasta tässä öljynkulutuksesta on turhaa, vääränlaisen mittaustavan vuoksi. Pidetään öljynmäärää väkisin tikun tai kompuutterinäytön ylärajassa vaikka manuaali neuvoo muuta.- autisti
Itselläni on kokemusta kolmesta audista ja neljännestäkin vähäsen. On 330000 tuhatta ajettu audi a4 1.8 bensa -95 , joka vie öljyä n. puoli litraa öljynvaihtovälillä (10-15tkm).Ei tarvitse lisätä.
Sitten oli A4 2007 200hp turbo , joka vei öljyä n.1-1,5 l vaihtovälillä (10-15tkm). Lisäilyä
kerran vaihtovälillä.Ei harmia lisäilystä, koska en ole pilkunn.......
Viimeisin A4 2010 tsfi 2.0 ostettu 97000tkm ajettuna, söi öljyä 1.3l /1000 km.(max1l/1000kom, joka on myös paljon) ja taas kokoisekseen bensaa vähän.
Valitus merkkiliikeesen, joka otti öljynkulutuksen seurantaan ja kun autolla oli ajettu alle 100tkm ,valmistaja maksoi koneremontin (mäntä/kanki tiivisteet) osat takuuseen. Nyt oljynkulutus on n. 1l/10000 km, ja olen lopputulokseen tyyytyväinen. Itse korjailen työkseni autoja, joten en pientä öljynkulutusta pidä harmina, koska nykyautoista monikin merkki kuluttaa nykyisin jonkin verran öljyä ja se on normaalia, koska männän kitkaa halutaan pienentää polttoaineen kulutuksen pienentämiseksi, joka johtaa jonkinasteiseen öljynkulutukseen. Lukekaa myös muiden merkkien öljynkututustietoja netistä. Ei Audi ainoa ole. (Se neljäs on A3 vm 02. eikä kuluta öljyä, mutta sehän on vanha volkkari audin logoissa. eli se on vanha Jetta, Golf tai Bora.) - autisti
autisti kirjoitti:
Itselläni on kokemusta kolmesta audista ja neljännestäkin vähäsen. On 330000 tuhatta ajettu audi a4 1.8 bensa -95 , joka vie öljyä n. puoli litraa öljynvaihtovälillä (10-15tkm).Ei tarvitse lisätä.
Sitten oli A4 2007 200hp turbo , joka vei öljyä n.1-1,5 l vaihtovälillä (10-15tkm). Lisäilyä
kerran vaihtovälillä.Ei harmia lisäilystä, koska en ole pilkunn.......
Viimeisin A4 2010 tsfi 2.0 ostettu 97000tkm ajettuna, söi öljyä 1.3l /1000 km.(max1l/1000kom, joka on myös paljon) ja taas kokoisekseen bensaa vähän.
Valitus merkkiliikeesen, joka otti öljynkulutuksen seurantaan ja kun autolla oli ajettu alle 100tkm ,valmistaja maksoi koneremontin (mäntä/kanki tiivisteet) osat takuuseen. Nyt oljynkulutus on n. 1l/10000 km, ja olen lopputulokseen tyyytyväinen. Itse korjailen työkseni autoja, joten en pientä öljynkulutusta pidä harmina, koska nykyautoista monikin merkki kuluttaa nykyisin jonkin verran öljyä ja se on normaalia, koska männän kitkaa halutaan pienentää polttoaineen kulutuksen pienentämiseksi, joka johtaa jonkinasteiseen öljynkulutukseen. Lukekaa myös muiden merkkien öljynkututustietoja netistä. Ei Audi ainoa ole. (Se neljäs on A3 vm 02. eikä kuluta öljyä, mutta sehän on vanha volkkari audin logoissa. eli se on vanha Jetta, Golf tai Bora.)Ja vielä ylempää luettuani ihmettelen miksi aina tutuilla ja kavereilla on niitä helvetin huonoja autoja ja varsinkin Audeja. Miksi haukkua autoa, joka ei ole edes oma?
Ostakaa oma ja haukkukaa sitten tai olkaa ostamatta ja olkaa hiljaa. Kukin omistaa
sellaisen auton kuin haluaa eikä sitä voi haukkua, ellei ole sitä itse korjannut tai itse
omistanut. Omaa voi kehua mutta paha on toisen autoa haukkua, jos ei ole todellisuuspohjaa, vain esson baarista mutua tutuilta. - 2.0 TFSI
autisti kirjoitti:
Itselläni on kokemusta kolmesta audista ja neljännestäkin vähäsen. On 330000 tuhatta ajettu audi a4 1.8 bensa -95 , joka vie öljyä n. puoli litraa öljynvaihtovälillä (10-15tkm).Ei tarvitse lisätä.
Sitten oli A4 2007 200hp turbo , joka vei öljyä n.1-1,5 l vaihtovälillä (10-15tkm). Lisäilyä
kerran vaihtovälillä.Ei harmia lisäilystä, koska en ole pilkunn.......
Viimeisin A4 2010 tsfi 2.0 ostettu 97000tkm ajettuna, söi öljyä 1.3l /1000 km.(max1l/1000kom, joka on myös paljon) ja taas kokoisekseen bensaa vähän.
Valitus merkkiliikeesen, joka otti öljynkulutuksen seurantaan ja kun autolla oli ajettu alle 100tkm ,valmistaja maksoi koneremontin (mäntä/kanki tiivisteet) osat takuuseen. Nyt oljynkulutus on n. 1l/10000 km, ja olen lopputulokseen tyyytyväinen. Itse korjailen työkseni autoja, joten en pientä öljynkulutusta pidä harmina, koska nykyautoista monikin merkki kuluttaa nykyisin jonkin verran öljyä ja se on normaalia, koska männän kitkaa halutaan pienentää polttoaineen kulutuksen pienentämiseksi, joka johtaa jonkinasteiseen öljynkulutukseen. Lukekaa myös muiden merkkien öljynkututustietoja netistä. Ei Audi ainoa ole. (Se neljäs on A3 vm 02. eikä kuluta öljyä, mutta sehän on vanha volkkari audin logoissa. eli se on vanha Jetta, Golf tai Bora.)Eli säästit työn osuuden 3000€ jos teit itse? Tiedätkö mikä aiheuttaa hurjan öljynkulutuksen, meneekö männänrenkaat jumiin vai onko männissä/renkaissa jokin valmistus- tai ainevika? Vai saako koneeseen vaan "päivitettyjä" osia?
- autisti
2.0 TFSI kirjoitti:
Eli säästit työn osuuden 3000€ jos teit itse? Tiedätkö mikä aiheuttaa hurjan öljynkulutuksen, meneekö männänrenkaat jumiin vai onko männissä/renkaissa jokin valmistus- tai ainevika? Vai saako koneeseen vaan "päivitettyjä" osia?
En tehnyt itse, annoin ehkä väärän kuvan asiasta kun sanoin itsekin korjaavani autoja työkseni. Ei männänrenkaat jumissa ole. Konstruktio on vain niin vähäkitkainen , että se syö öljyä. Työnjohtajan mukaan uusi konstruktio on männässä on öljynkulutukseltaan paljon erilainen, joka on jo tullut todettua ja hyväksi havaittu. Tosin autotkin on pitkälti yksilöitä, joihin vaikuttaa monikin asia esim. sisäänajo, ölylaatu, ajotapa, öljynvaitoväli, toleranssit, ajon laatu, kylmäkäynnistykset yms.
- audisippasVW
autisti kirjoitti:
Itselläni on kokemusta kolmesta audista ja neljännestäkin vähäsen. On 330000 tuhatta ajettu audi a4 1.8 bensa -95 , joka vie öljyä n. puoli litraa öljynvaihtovälillä (10-15tkm).Ei tarvitse lisätä.
Sitten oli A4 2007 200hp turbo , joka vei öljyä n.1-1,5 l vaihtovälillä (10-15tkm). Lisäilyä
kerran vaihtovälillä.Ei harmia lisäilystä, koska en ole pilkunn.......
Viimeisin A4 2010 tsfi 2.0 ostettu 97000tkm ajettuna, söi öljyä 1.3l /1000 km.(max1l/1000kom, joka on myös paljon) ja taas kokoisekseen bensaa vähän.
Valitus merkkiliikeesen, joka otti öljynkulutuksen seurantaan ja kun autolla oli ajettu alle 100tkm ,valmistaja maksoi koneremontin (mäntä/kanki tiivisteet) osat takuuseen. Nyt oljynkulutus on n. 1l/10000 km, ja olen lopputulokseen tyyytyväinen. Itse korjailen työkseni autoja, joten en pientä öljynkulutusta pidä harmina, koska nykyautoista monikin merkki kuluttaa nykyisin jonkin verran öljyä ja se on normaalia, koska männän kitkaa halutaan pienentää polttoaineen kulutuksen pienentämiseksi, joka johtaa jonkinasteiseen öljynkulutukseen. Lukekaa myös muiden merkkien öljynkututustietoja netistä. Ei Audi ainoa ole. (Se neljäs on A3 vm 02. eikä kuluta öljyä, mutta sehän on vanha volkkari audin logoissa. eli se on vanha Jetta, Golf tai Bora.)Eikös se VW asennellut liian ohuet männänrenkaat ja siitä seuraukset..uutiset kertoo
- tateno
Audiin pitää olla oikeat öljyt.niin ei syö.ittellänikin söi vuoden päivät.mutta ei syö enää.
- po9l8ikujyh
Tuohan sinun kannattaisi kertoa ihan tehtaallekin, etteivät turhaan mäntiä vaihda omaan piikkiinsä noihin öljynsyöjiin.
- ite_vaihdoin
Castrol magnateckiin ni loppu kulutus huomattavasti. Muuten veis vaihtovälillä öljyä ainakin saman verran mitä vaihdossa menee ja veikin mut ei enää sitä määrää. Ja kyseessä on auto, jossa öljynkulutus on ominaisuus ei vika.
- wsedfghj
Tuo 2 litran kone on aikapommi.
Öljyä menee kun koko lohko on pehmeää paskaa ja sitten laukee jakopää seuraavaksi kun tuli pieni suunnitteluvirhe. - Puupeli2
Firman leasing-Audi 2-litran koneella kulutti vaihtovälillä 15 litraa öljyä. Lopulta siihen vaihdettiin moottori, jotta öljynkulutus saatiin loppumaan.
- seataudiskodavwsama
Huoltoasemat vois laitella pihalle tynnyrit hanoineen valmiiksi jotta vw autot voi helposti tankata öljyllä.
- trollitrulaa
Täälläkin on paljon asiantuntemattomuutta öljynkulutuksen suhteen ja sen korjaamisen suhteen. Käy marmorilla, niin asia selviää. Ei tarvitse mitään sukulaisten tai tuttujen juttuja, vaan todellista tietoa saa sieltä. Näin itse tehneenä tämäkin keskuteluaihe on melkein tarpeeton.
- MikaOjantauss
Miten kukaan idiotti edes laittaa rahaa noin paljo VAGin autoon kun samalla rahalla sai Mersun, ainoa auto joka todella on tehty ihmisiä varten.
- prööööööt
pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa pyllynhaju lallallaa
- öljyonhalpaa
Kun täällä palstalla oli juttua autojen sallituista öljynkulutuksista(lehtiartikkeli), niin M bemarin sallittu oli ohjekirjassa 1,5l/ 1000 km, niin joku vastasi että kojetaulussa on mittari jolla sitä kulutusta seurataan ja sitten lisäillään. Eli konepelti ylhäällä jatkuvasti, vaikka ollaan sallituissa rajoissa. Tämä oli siis puolustuspuhe bemarimiehiltä.
esim. 1.5 l x 30000 km = 45l ja sallituissa rajoissa, joten ei mitään ihmeellistä.
Ai niin, kun se olikin saksalainen...unohdin... - Tämä_on_tietoa
Täällä höpötetään ominaisuudesta, kun kyseessä on suunnitteluvirhe.
Jo vuosisadan alussa huomattiin, että öljyrenkaan kaapiman öljyn pitää päästä palaamaan mahdollisimman esteettömästi takaisin kampikammioon ja sen varmistamikseksi porattiin öljyrengasuran pohjaan reikiä, näin on useimmilla valmistajilla.
Useilla valmistajilla männänrengas on moniosainen, jolloin se on huomattavasti avoimempi rakenne ja öljy pääsee esteettömämmin kulkemaan.
Audin rakenteessa on kaksi virhettä, kapea yksiosainen männänrengas, jossa hyvin pienet öljyreiät ja toiseksi männän öljynpaluu on vain männäntapin sivuilla.
Ei tarvita kuin yksi pysäys moottoritieajosta huoltoasemalle ja öljy palaa männänrenkaassa aiheuttaen öljyrenkaan karstoittumisen ja öljynkulutus alkaa.
Uskoisin, että Audi on alkujaan "suunnitellut" tämän ominaisuuden, jotta autot menisivät tietyn kilometrimäärän jälkeen vaihtoon, mutta laskelmiin tuli virhe. Mondeon koneen männissä on samaa laskelmointia...- moottori_ja_moottori
"Mondeon koneen männissä on samaa laskelmointia... "
Kaipaisi hieman faktaa ja tietoa siitä mitä moottoreita väittämä koskee.
Tämä siksikin, että seuraavaa käytettyä autoa harkitessa Ford (lähinnä S-Max) on yksi listalla olevista ja mahdollinen siirtyminen dieselistä bensaan.
- outohomma
Ihmetellä täytyy noita ihmisiä, jotka jaksaa kaadella koneeseen öljyä koko ajan ja tuumaavat vaan, että tämä on auton ominaisuus. Aivopesty vai hypnoosissa?
- suomimaksaaisseVW
VW kiittää ja kumartaa kun jälkimarkkinat tuo rahaa............
- Anonyymi
se kun Itäblokin ylpeys Trabant 2-tahti ,melkein yhtäpaljon menee öljyä...
2L/1000km , kulutus jos on 8L/100km = 80L bensaa ja 2L öljyä
100* 2 L / 80 L = 2,5 % , 80 luvun Mopo,moottorikelkka,perämoottori käy 2% bensalla
Vähän tulee Audi jäljessä vielä ,ei ole saksalainen insinööri vielä saanut kehitystä kulkemaan.
Trabantille pärjää vielä nippanappa ,siihen tais mennä 3% seos:)
- Erittäinoutoa
Miten työttömällä voi olla työkavereita?
- saasteVWseataudiskoda
Eikös siinä saastearvot mene tuhanteen kun öljy palaa.
Ajokieltoon tai verot tuhansiin e. - audivoimaa
Audeissa öljynkulutus on suunniteltu jo tehtaalla suuremmaksi. Syynä ovat toisaalta yhteydet öljyteollisuuteen ja jalostamoliiketoimintaan ja toisaalta vanha automekaanikkojenkin tieto, että väljemmillä männillä, kaikki metallihile kulkeutuu joustavammin vaihtoöljyn mukana pois.
Ilmeisesti vuosikohtaista vaihtelua on, koska omassa vanhemmassa audissani öljyä ei mene kuin desi/1000km. Öljy on vielä aika kirkasta, kun vaihdan sen 20000 km välein. Ehkä minulle on sattunut joku keskiviikkokappale. - Ellos
Kun autolla on ajettu 300 000 km. Kommentteja laadusta voi antaa tämän jälkeen.
- RenkaatEiVaihdu
300.000 km ei ole mikään matka Audille (A6). Pelaa kuin junan vessa. Normihuollot tehty ja eipä muuta. Ollut minulla alusta saakka. Normisti olisi jo vaihtunut jo uuteen. Öljyä kuluu jonkin verran, Se on tosi.
Vertailun vuoksi totean, että 7-sarjan BMW:llä oli tuossa vaiheessa vaihdelaatikko jo vaihdettu kahdesti. - kidiootti
RenkaatEiVaihdu kirjoitti:
300.000 km ei ole mikään matka Audille (A6). Pelaa kuin junan vessa. Normihuollot tehty ja eipä muuta. Ollut minulla alusta saakka. Normisti olisi jo vaihtunut jo uuteen. Öljyä kuluu jonkin verran, Se on tosi.
Vertailun vuoksi totean, että 7-sarjan BMW:llä oli tuossa vaiheessa vaihdelaatikko jo vaihdettu kahdesti.Miksi vertaat perheautoa loistoautoon?
- syvävetoöljy
Syvävetoöljyä koneseen ni loppuu se öljynkulutus , tietty kannattee ensin vaihtaa johkin halvempaan öljylaatuun , mutta kattokaapa se kampikammion huohotus ensin jotta sielä riittävän iso reikä ja putki , niinkuin ennenvanhaan , koska paineessa mikä tahansa neste pyrkii ylöspäin ja menee helpoimman kautta eli tässä tapauksessa kulkeutuu alakautta männän ohi palotilaan kampikammiosta ja sen takia huohotus pitää olla kunnossa . . kannattee kokeilla koska halvin kokeilu kuin moottorin koneistus ja mäntien vaihto ja korjaamohan aina esittää sen kalleimman vaihtoehdon millä yritykset tuottaa rahaa..
- Hullutostaa
No se kallein vaihtoehto näissä nyt on kyseessä.
- molkki
voi voi näitä audin paskoja! Ajettu niin ja niin paljon eikä mitään vikoja.Hoh Hoijaa...ken uskoo!
- Anonyymi
Niissä on piärty aivan liian lujaa!
- Eskojuhani
Suomalaiset autoilijat ovat joko omaa ajattelutoimintaa vailla olevia tai jonkin sortin masokisteja. Ostetuimmat autot tulevat valmistajalta joka kusettaa auton ostajia ja maksaa alan lehdille jotta pysyy vertailuvoittajana. Millään muulla ei tunnu olevan väliä kuin feikkimedia tuulilasin maksetulla vertailuvoitolla.
työkaverilla oli sama vika samanlaisessa audissa. 3000€ alakertaremontti öljynkulutuksen vuoksi. takuu ei tullut vastaan yhtään vaikka vika oli uudesta lähtien, koko 2 vuoden takuuajan merkkihuolto venkoili ja pitkitti asiaa kunnes takuuaika umpeutui, silloin vasta myönnettiin valuvikainen lohko jonka kaveri joutui maksamaan.
- abc332
Minä kuulin ensimmäiset varoitukset tfsi 1.8 / 2.0 normaalia suuremmasta kulutuksesta jo yli 10 vuotta sitten, myös isompat tfsi moottorit vie öljyä sekä tsi moottorit enemmän kuin vapaastihengittävä, mutta ei kai ihan niin paljon.
Pitkään on Vw konserni laittanut autoihin öljyä imeviä moottoreita moneen merkkiin ja mitään uudistuksia ei pitään aikaan. Ilmeisesti näitä moottoreita ei ole testattu kunnolla ennen sarjavalmistusta. Koska se olisi muuten tullut ilmi.
Unohtamatta erittäin heikkoja ketjullisia jakopäitä, joita joutuu uusimaan tiheään.
Kummallista ison firman touhu jossa maine menee autoilta, ja pallottelevat valmistevikojen korjauksien kanssa, yrittävät maksattaa kaikenlaisten epämääräisten asioiden nojalla.
Jättäkää ne ostamatta niin säästyy monelta vaivalta. - mukahuolissanne
Miksi ootte "muka huolissanne" muiden autoista? Kaikki saa ajaa millä haluaa. Ainakin minä ajan millä huvittaa. En välitä varsinkaa tämän palstan umpityhmien neuvoista.
Jos joudun lisäämään öljyä tai vaihtamaan jakopäitä tai moottoreita, niin mitä vittua se kellekkään muulle kuulu? Omasta pussista se on vain pois. Ei kenenkään muun, eikä varsinkaan muun kateellisen palstalaisen eli tyypillisen suomalaisen. Jos sitten olen muiden silmissä tyhmä, niin se ei ole minun ongelma, koska en siitä välitä, mitä muut minusta ajattelee, tai varsinkaan autostani.
Vain kateellinen suomalainen tänne näitä "muka" varoituksia kirjoittelee, vaikka on salaa tyytyväinen kun ja jos naapurilta jotakin sattuisi autostaan hajoamaan.
Kukaan ei ole tosissaan huolissaan! Muistakaa se! En minäkään ole, muiden romuista huolissani.
Siksi tuollainen "huolestuneen" kirjoittelu ei ainakaan minua kosketa, koska se ei ole milläänlailla aitoa huolestumista.
Ja kun tuo kirjoittelunne tyhmyys loistaa läpi, vielä samalla lailla kuin se loistaa ohuen pääkuorenne läpi,sinä vähä-älyinen älykääpiö et vissiin ymmärrä mitä myrkkykaasuja se litratolkulla öljyä polttava moottori päästää! sieltä pakoputken päästä tulee erittäin pahoja karsinogeenisiä kaasuja. sinä idiootti joka palstalla vähättelet volkkarin tekemää päästöhuijausta valehtelemalla että ihmiset saivat autonsa halvemmalla. etkö sinä ymmärrä että vw konsernin romujen pakokaasupäästöt tappavat ennenaikaisesti vähintään 2000 ihmistä vuosittain pelkästään Euroopassa???, ei, et sinä vähä älyinen, isäsi aivopesemä älykääpiö sitä asiaa ymmärrä! olet todella vähä-älyinen, asioita harkitsematon, kouluja käymätön LUUSERI, IKUINEN PERÄKAMMARINPOIKA!
- Mek_1
HOLISTI74.91 kirjoitti:
sinä vähä-älyinen älykääpiö et vissiin ymmärrä mitä myrkkykaasuja se litratolkulla öljyä polttava moottori päästää! sieltä pakoputken päästä tulee erittäin pahoja karsinogeenisiä kaasuja. sinä idiootti joka palstalla vähättelet volkkarin tekemää päästöhuijausta valehtelemalla että ihmiset saivat autonsa halvemmalla. etkö sinä ymmärrä että vw konsernin romujen pakokaasupäästöt tappavat ennenaikaisesti vähintään 2000 ihmistä vuosittain pelkästään Euroopassa???, ei, et sinä vähä älyinen, isäsi aivopesemä älykääpiö sitä asiaa ymmärrä! olet todella vähä-älyinen, asioita harkitsematon, kouluja käymätön LUUSERI, IKUINEN PERÄKAMMARINPOIKA!
tismalleen näin. perspanolla alkunsa saanut mamujen siitos tuo yökastelijapoikanen.
- seatVWaudiskodaöljyt
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
EA888 audiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinVWskodaseat kone - mukahuolissanne
Vittuako siinä valitatte? Minun auto ei syö öljyä eikä ole missään saastutuslistoilla. Ihan laillinen peli. Kyllä trollipahasista on nyt tullut viherkommareita. Ei tuo traktoripullinkiporukkakaan ympäristöä ajattele, vaikka saakin laillisesti saastuttaa.
Miksi ette kukkahattu ympäristöneiteinä hyökkää heidän kimppuun?- VWjuhlaaskoda
VW tehdasviat
ominaisuus
ilmiö
ei tutkita-tietävät
mykkäkoulu
- melkokallistaalumiiniä
Terve.
Ei varsinaisesti liity ko. aiheeseen, mutta onko kenelläkään tietoa kuinka hyvin tarvike lauhduttimet pelittää Audiin, kyse siis A6, -11 mallisesta ja ilmastointilaitteen lauhduttimessa pieni reikä. Audilla originaali maksaa 600 e ja rapia kun vastaavalla koodilla löytyy nettikaupoista 60 e hintaluokassa melko monta.
Mitä tulisi ottaa huomioon? - AuditarA4
Laitan lusikkani tähän soppaan myös. Ostin Audi A4 TFSI 1.8 vm-10 suuresta autoliikkeestä. Tiesin kyllä kyseisen moottorin tyyppiviasta, mutta koeajon jälkeen olin täysin myyty Audin ajomukavuudesta ja toki myös ulkonäkö vaikutti asiaan. Niinpä ostaa päräytin auton helmikuussa -18, tuolloin ajettu 114t. Viiden viikon jälkeen olin ajanut autolla 2000km ja lisännyt 2l öljyä.
Kävin automyyjälle asiasta kertomassa ja hän sanoi että tehdään öljynkulutusmittaus. No se tehtiin ja lukemaksi tuli 1.66 l/1000km (!!!!). Hakiessani autoa tästä loppumittauksesta minulle kerrottiin, että autolle tehdään mäntäremontti ja että Audi maksaa tämän.
Vien autoni kolmeksi päiväksi telakalle, jonka jälkeen toivon että automurheet on hetkeksi ohi... Toki seuraavaksi varmaan vaihtoon menee jakopääketju...
Joka tapauksessa onneni taisi olla osto suuresta autoliikkeestä, nopea reklamointi ja öljynkulutusmittaus.- A32013kuluttaa
Kuinka auto pelannut mäntäremontin jälkeen,kuluttaako vielä öljyä?
- Kusessa
Onko kellään kokemusta, että öljykrematoria ei liikkeen linjauksen mukaan oteta ollenkaan vaihtoon? Mitä sitä sitten pitäisi tehdä?
- Kourulippis
Ai mitäkö? No myydä se romu seuraavalle yhtä tyhmälle kuin sinä. Kiertoon vaan, kyllä kourulippiksiä riittää.
- nyt.ja.aina.audille
Tää ketju alotettu jo 2011, eikö oo jumalauta vieläkään romut korjattu, eipä tietenkään, siltä jotku aasit moisia ostaa että pääsee rinkulakeulalla elvisteleen, teille nauretaan lujaa...nyt ja aina....
- KaitsuA4
Omat kokemukseni Audi A4 1.8 bensaturbo aj.174tkm -2011
Ostin auton 2015 kesällä kilometrejä tullu mulla noin 60tkm.
Turbo ja ilmamassamittari uusittu (3200€) Öljynkulutus oli noin 1-1,5l/1000km eli uusittiin männänrenkaat ja männät muut tarvittavat (7200€ omavastuu oli tuosta 2430€) kuskin puolen lukko ei toimi avaudu napista (en oo korjannut) EPC valo palaa välillä ja tehot lähtee. Öljyt ja suodattimen olen yleensä vaihtanu kympin välein mutta periaatteessa Audeissa ei tarvi niitä vaihtaa ku öljynkulutus on niin kova. :D Tuon konerempan jälkeen öljynkulutus on ollut jokseenki kohtalainen noin 2litraa 10tkm. On kyllä viimeinen Saksalainen romu mihin enää sekaannun, kun on näin kalliita vikoja kilometreihin nähden. Muuten auto on ihan hauska ajaa kuhan muistaa lisätä öljyä. - öljyrikkaatVWskodaudisea
ei ole köyhän autoilua jos öljyyn menee 400e rahaa 30tkm ajolla.tai enemmän
- seataudiskodaVWsamaTSI
aloitus kertoo vikavuosimallista
- Susisaksasta
Aikamoista arpomista on selvittää, minkä vuosimallin vikavaagenin uskaltaa ostaa menettämättä hermojaan. Onneksi on ongelmaton Toyota johon lisätään vain bensaa ja sitäkin kohtuullisen vähän. Öljyä ei milloinkaan. Pinta aina ylärajassa. Vain väljät koneet syövät öljyä.
- tietoavwaudi
Susisaksasta kirjoitti:
Aikamoista arpomista on selvittää, minkä vuosimallin vikavaagenin uskaltaa ostaa menettämättä hermojaan. Onneksi on ongelmaton Toyota johon lisätään vain bensaa ja sitäkin kohtuullisen vähän. Öljyä ei milloinkaan. Pinta aina ylärajassa. Vain väljät koneet syövät öljyä.
kts. moottorihiomo
- tuijota
Susisaksasta kirjoitti:
Aikamoista arpomista on selvittää, minkä vuosimallin vikavaagenin uskaltaa ostaa menettämättä hermojaan. Onneksi on ongelmaton Toyota johon lisätään vain bensaa ja sitäkin kohtuullisen vähän. Öljyä ei milloinkaan. Pinta aina ylärajassa. Vain väljät koneet syövät öljyä.
Joo kannattaa olla vaan sitten tarkkana että ei hommaa Diesel Toyotaa ne kun ovat aivan susia, mutta bensavehkeet tosiaan kestävät.
- vaihtomoottoritkoVW
Missäs kriisissä mennään?
- tditsiaudiVWtuhoskoda
https://www.is.fi/autot/art-2000005447325.html
höpö höpö
Tässä oikeaa tietoa. nyt myös TDI sama homma?
https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/ - Vinkkeli
Heittää mäkeen nuo 5w-30 öljyt ja lyö kunnon moottoriöljyt tilalle niin lakkaa syömästä öljyä. Tämän olen tehnyt useampaan Vag konsernin tuotokseen ja Mercedekseen ja samalla lakannut tuo öljynkulutus ongelma
- öljyrahaaVWaudiskoda
https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
olipa sulla helppo ehdotus tehdasvikaan jonka myös TM tutki - Anonyymi
öljyrahaaVWaudiskoda kirjoitti:
https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
olipa sulla helppo ehdotus tehdasvikaan jonka myös TM tutkimämmiä vw koneissa?
- Anonyymi
Warren moottorit.Mikään ei ole muuttunut.
- Anonyymi
Ostakaa Volvo.
- Anonyymi
Ostakaa Volvo ja piäreskelkää siinä.
- Anonyymi
hiilineutraali merkki
- Anonyymi
pittäähän sitä muutenkin tarkkailla koneen kuntoa-mitä se haittaa öljyn lisäily?
- Anonyymi
Öljynkulutuksen saa pienemmäksi laittamalla 10w/60 öljyä + stp öljyn paksuntajaa.
Öljyrenkaiden karstat lähtee kun laittaa öljyn sekaan kaksi litraa dieseliä ja huudattaa konetta puoli tuntia.
Sitten naftat ulos ja öljynvaihto. - Anonyymi
Tdi ei kuluta öljyä. Talossa 2kpl 2 ja 3 litranen. Molemmilla ajattu yli 250tkm ja vm 2017 ja 2019
Vaihtoväli 15tkm ollut uudesta lähtien
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851