Toistaiseksi olen työtön..en omasta halusta:: ei voi mitään palkat on niin surkeita normaalissa työssä,,joku yli tonnin hiukan miinus verot sun muut
saan nyt korvauksia ja asumistukee ja toimen tulotukee,,en kehu mutta kaikiaan
850e kk ja vuokran 350e kk...että mulla jää elämisen enmmän kuin joka käy TÖISSÄ...mielellän tekisin töitä jos palkka olis vaikka 3000kk tavallisissa hommissa...joku 0,00000003 korotus ei tunnu missän,,mutta eduskunnassa nousee palkan ihan kivasti eheh
TYÖNTEKO EI KANNATA
20
201
Vastaukset
- tii-marina
Mielestäni olet oikeassa. Minä olen itseni raskaalla työllä särkenyt ja nyt työkyvyttömyyseläkeläisenä elän laadukkaammin kuin koskaan palkallani.
Juttelin naapurin eläkeläispariskunnan kanssa. He ovat tehneet täydet työurat kohtuuhyvällä palkalla ja nyt eläkeläisenä maksavat 25% veroa eläkkeistään.
Minun veroprosenttini on 9.
Käteen jäävä määrä ei juuri ole erilainen olit sitten tehnyt töitä vähän, hiukan enemmän tai paljon. Pieneläkeläiselle tulee lisäksi asumistuki.
Tyttäreni teki kaikenlaista työtä mitä vaan löytyi ja nyt hän on tullut siihen tulokseen että sossun tuilla elää kaikkein parhaiten. Kauheaa kitua kurjassa työssä naurettavan pienellä palkalla.
Nykyään työnanatajat eivät osaa arvostaa ahkeraa ja täsmällistä ja tunnollista työntekijää vaan kaikessa tavoitellaan mahdollisimman suurta voittoa työnantajalle työhyvinvoinnin kustannuksella.
Näillä ruuan, vuokran, sähkön ym. hinnoilla palkan kokopäivätyöstä pitäisi olla se 3000 e/kk vähintään. - n22w
Aivan hirveänä, että Suomessa nykyään ei kannata työnteko. Tämä on yhteiskunnan moka, että ihmiset kokevat kannattavammaksi istua kotona yhteiskunnan rahaa kuluttaen sen sijaan, että menisivät töihin. Asialle on tehtävä välittömästi jotain! Siksipä ehdotan palkkojen korotuksia ja tukien leikkaamista niin, että ne kattavat vain ja ainoastaan vuokran, sähköt, veden, yms. asumiskulut, muttei yhtään mitään muuta. Eli ihminen saa katon pään päälle, mutta muut joutuu maksamaan omasta pussistaan.
- 3+14
Palkkoja ei voi tuosta vaan korottaa, koska sen myötä menee kilpailukyky ja katoaa ne loputkin työpaikat. Ei toimi.
Tukia sen sijaan voidaan leikata ja näin pitäisi tehdäkin. Tämän seurauksena työn tekeminen, myös niiden vähän heikommin palkattujen, olisi aina kannattavaa. Tukia ei tule leikata koska niillä saa nytkin juuri ja juuri välttämättömän.
Ainoa keino ratkaista dilemma on seuraava:
Kustannuksia on karsittava. Hintoja on alennettava.
Kun kustannuksia ja hintoja saadaan alennettua, eli elinkustannusindeksi LASKEE laskee sen mukana tukien rahamääräkin, mutta tukia sinänsä ei tarvi leikata. Rahamäärä vähenee mutta sillä saa enemmän.
Koska rahavirta noin yleisellä tasollaan on euroissa kuitenkin sama - niin kunhan myös palkkoja leikataan euromääräisesti noin 2000e palkoista, saamme vapaata eurorahaa jolla rahoittaa pienempiä palkkoja. Eli elinkustannusindeksi pakotetaan alas, vähennetään kaikkia muita rahavirtoja PAITSI minimipalkkaa nostetaan hiukan.
Tällä tavalla saamme sekä perusturvan pidettyä nykyisellä tasollaan (ei euromäärisesti, mutta reaaliselta ostovoimaltaan), saamme minimipalkat suhetellisesti korkeammaksi tukiin nähden sekä rahat noiden alempien palkkaluokkien lisääntyneeseen maksuun. Lisäksi kilpailukykymme PARANEE.
Noin. Ei ollut vaikeaa. Ja ketkä tämän sitten maksaisivat, ketkä menettävät jotain? - Omistajat ja pankit jotka liitelevät korkorahallla tai omistuksen tuomalla ns. "en tee juuri mitään hyödyllistä maailman eteen mutta saan rahaa siitä". Noilta otetaan vaikka kaikki pois. tehkööt jotain hyödyllistä välillä pelkkien osakekirjojensa perseessä pyörittelyn lisäksi.- ei katkera köyhä...
Kukkomies kirjoitti:
Tukia ei tule leikata koska niillä saa nytkin juuri ja juuri välttämättömän.
Ainoa keino ratkaista dilemma on seuraava:
Kustannuksia on karsittava. Hintoja on alennettava.
Kun kustannuksia ja hintoja saadaan alennettua, eli elinkustannusindeksi LASKEE laskee sen mukana tukien rahamääräkin, mutta tukia sinänsä ei tarvi leikata. Rahamäärä vähenee mutta sillä saa enemmän.
Koska rahavirta noin yleisellä tasollaan on euroissa kuitenkin sama - niin kunhan myös palkkoja leikataan euromääräisesti noin 2000e palkoista, saamme vapaata eurorahaa jolla rahoittaa pienempiä palkkoja. Eli elinkustannusindeksi pakotetaan alas, vähennetään kaikkia muita rahavirtoja PAITSI minimipalkkaa nostetaan hiukan.
Tällä tavalla saamme sekä perusturvan pidettyä nykyisellä tasollaan (ei euromäärisesti, mutta reaaliselta ostovoimaltaan), saamme minimipalkat suhetellisesti korkeammaksi tukiin nähden sekä rahat noiden alempien palkkaluokkien lisääntyneeseen maksuun. Lisäksi kilpailukykymme PARANEE.
Noin. Ei ollut vaikeaa. Ja ketkä tämän sitten maksaisivat, ketkä menettävät jotain? - Omistajat ja pankit jotka liitelevät korkorahallla tai omistuksen tuomalla ns. "en tee juuri mitään hyödyllistä maailman eteen mutta saan rahaa siitä". Noilta otetaan vaikka kaikki pois. tehkööt jotain hyödyllistä välillä pelkkien osakekirjojensa perseessä pyörittelyn lisäksi.Et kyllä ihan täysjärkinen ole vaikka jotkut jutut ihan ok. Tuossa taannoin kun aloitit viestittää kerroit muistaakseni että olet ulosotossa velkaantunut eikä sinun kannata menä töihin kuin todella suurella palkalla ja mainitsit jopa palkkasumman millä sinun kannattaa tehdä töitä. Joten oma köyhyytesi on kyllä ihan itseaiheutettua ja olet kuitenkin helvetin katkera yhteiskunnalle ja töitä tekeville.
ei katkera köyhä... kirjoitti:
Et kyllä ihan täysjärkinen ole vaikka jotkut jutut ihan ok. Tuossa taannoin kun aloitit viestittää kerroit muistaakseni että olet ulosotossa velkaantunut eikä sinun kannata menä töihin kuin todella suurella palkalla ja mainitsit jopa palkkasumman millä sinun kannattaa tehdä töitä. Joten oma köyhyytesi on kyllä ihan itseaiheutettua ja olet kuitenkin helvetin katkera yhteiskunnalle ja töitä tekeville.
Se että olen menettänyt duunini ei ollut minun vikani. Tein työni hyvin ja sain siitä kiitosta loppuun saakka. Kun jouduin lähteen en enää pystynyt maksaan velkojani.
Miten tässä homma on mun syy? Se että en tappanut kahta työkaveriani ja luopunut lapsieni kanssa olemisesta kun ne muutti toiselle puolelle suomea - että olisin saanut kolmen työntekjiän joukosta sen ainoan jäljelle jääneen paikan?
Eli siis en taistellut ja uhrannut työn alttarille tarpeeksi? Siksikö mun vika?
Mun kohtuustajuni toimii hiukan luonnollisemmalla tavalla ja nyt voin sanoa olevani ehdottomasti parempi ja laadukkaampi ihminen kuin sä - riippumatta mitä teet ja paljonko rahaa siitä saat. Hankippa vaikka harkintaa ja omaatuntoa tms.- Järkimies75
3+14 kirjoitti:
Palkkoja ei voi tuosta vaan korottaa, koska sen myötä menee kilpailukyky ja katoaa ne loputkin työpaikat. Ei toimi.
Tukia sen sijaan voidaan leikata ja näin pitäisi tehdäkin. Tämän seurauksena työn tekeminen, myös niiden vähän heikommin palkattujen, olisi aina kannattavaa.850e 350e kuussa tekemättä mitään on järkyttävä tieto. Onneksi tuntemani siivoojat, hoitajat, apulaiset ym luulevat että työttömänä saa vähemmän.
On aivan totta ettei palkkoja noin vain nosteta. Onhan meillä korkea työttömyys jo nykyisillä palkoilla. Veroja kyllä voitaisiin laskea, leikkaamalla tukia. Näin bruttopalkat eivät muutu, mutta nettopalkat kyllä.
Terveen mutta laiskottelevan ihmisen ei kuulu elää kuin työssäkäyvän. - juu....
Kukkomies kirjoitti:
Se että olen menettänyt duunini ei ollut minun vikani. Tein työni hyvin ja sain siitä kiitosta loppuun saakka. Kun jouduin lähteen en enää pystynyt maksaan velkojani.
Miten tässä homma on mun syy? Se että en tappanut kahta työkaveriani ja luopunut lapsieni kanssa olemisesta kun ne muutti toiselle puolelle suomea - että olisin saanut kolmen työntekjiän joukosta sen ainoan jäljelle jääneen paikan?
Eli siis en taistellut ja uhrannut työn alttarille tarpeeksi? Siksikö mun vika?
Mun kohtuustajuni toimii hiukan luonnollisemmalla tavalla ja nyt voin sanoa olevani ehdottomasti parempi ja laadukkaampi ihminen kuin sä - riippumatta mitä teet ja paljonko rahaa siitä saat. Hankippa vaikka harkintaa ja omaatuntoa tms.Se että menetit työsi ei tosiaan ollut sinun vikasi..
""Kun jouduin lähteen en enää pystynyt maksaan velkojani.""
Mutta se että et pystynyt maksamaan velkojasi on. Lainat pitää mitoittaa niin että kestää myös työttömyyden eli pystyy maksamaan silloinkin ansiosidonnaisilla pois. Ja en halua uskoa että et mihinkään kassaan kuulunut kun työttömäksi jäit. Mikäli et niin syy on vain ja ainoastaan sinun eikä yhteiskunnan jonka pyrit kokoajan syyttämään tilanteestasi.. juu.... kirjoitti:
Se että menetit työsi ei tosiaan ollut sinun vikasi..
""Kun jouduin lähteen en enää pystynyt maksaan velkojani.""
Mutta se että et pystynyt maksamaan velkojasi on. Lainat pitää mitoittaa niin että kestää myös työttömyyden eli pystyy maksamaan silloinkin ansiosidonnaisilla pois. Ja en halua uskoa että et mihinkään kassaan kuulunut kun työttömäksi jäit. Mikäli et niin syy on vain ja ainoastaan sinun eikä yhteiskunnan jonka pyrit kokoajan syyttämään tilanteestasi..En kuulunut kassaan koska yritin toipua edellisestä työttömyydestä ja koska työpaikka oli sen verran varman oloinen, firman tuote on erinomainen (on vieläkin, firma on pystynyt luovimaan laman läpi toisin kuin moni vastaavan alan yritys) ja kun menin töihin niin töitä riitti ja riitti.
Mutta joskus sanoin että eipä taida tältä fimalta työt loppua ennenkuin suomalaiset lopettavat saunomisen.
Olen minä kerran väärässä ollut.- juu....
Kukkomies kirjoitti:
En kuulunut kassaan koska yritin toipua edellisestä työttömyydestä ja koska työpaikka oli sen verran varman oloinen, firman tuote on erinomainen (on vieläkin, firma on pystynyt luovimaan laman läpi toisin kuin moni vastaavan alan yritys) ja kun menin töihin niin töitä riitti ja riitti.
Mutta joskus sanoin että eipä taida tältä fimalta työt loppua ennenkuin suomalaiset lopettavat saunomisen.
Olen minä kerran väärässä ollut.Nooh, Joskus sanoin minäkin ettei minulta koskaan työt lopu. No loppui ne 20 vuotta sitten kun en kuulunut mihinkään kassaan ja opintovelat meni armotta siihen aikaan samantien ulosottoon joka kesti 9 vuotta pätkätöineen ja 33% korkoineen. Katkera olin mutta tajusin että olisin itse voinnut hoitaa asiani toisin enkä olla niin naiivi. Viisastuneena menin kassan´jäsenenksi ja viime vuonna jäin noin vuodeksi työttömäksi kunnes pari kk sitten työllistyin. Asuntolainani ja muut sain hoidettua kuitenkin vaikka rahat oli tosi niukilla ja muuhun kuin ruokaan ei sitten ollut varaa. Sossuun en tällä kertaa tarvinnut mennä.
juu.... kirjoitti:
Nooh, Joskus sanoin minäkin ettei minulta koskaan työt lopu. No loppui ne 20 vuotta sitten kun en kuulunut mihinkään kassaan ja opintovelat meni armotta siihen aikaan samantien ulosottoon joka kesti 9 vuotta pätkätöineen ja 33% korkoineen. Katkera olin mutta tajusin että olisin itse voinnut hoitaa asiani toisin enkä olla niin naiivi. Viisastuneena menin kassan´jäsenenksi ja viime vuonna jäin noin vuodeksi työttömäksi kunnes pari kk sitten työllistyin. Asuntolainani ja muut sain hoidettua kuitenkin vaikka rahat oli tosi niukilla ja muuhun kuin ruokaan ei sitten ollut varaa. Sossuun en tällä kertaa tarvinnut mennä.
Mun mielestä elämän tässä maassa ei pitäisi olla tuollaista alkuunkaan ja se että asiat joudutaan hoitaan noin on suuri synti ja häpeä eikä kenenkään pitäisi elää noin epävarmaa elämää.
EIhän tässä maassa pysty noilla eväillä tekemään rehellistä työtä tai perustamaan perheettä jos ei tulevaisuuteen voi luottaa.
Koko paska uusiksi. Ei ole yksilön tehtävä kantaa makrotason talousvirheiden seurauksia.
- maahanmuuttaja
Minusta töihin kannattaa lähteä kun on kivaa työpaikkaa ja hyvää palkkaa. Ainakin 10 euroa per tunti pitää olla. Mutta esim toimistotöitä on ainakin täällä Savossa mahdottonta saada. Hirveesti paljon hakijat ja paikka auki vaan 1.
Ulkomaalaisille vielä vaikeampaa. Itsellä töitä kotona ja joskus pätkätyöt ravintola-alalla . Etsin toimistotöitä, mutta tuntuu että se on mahdottonta saada. Ainakin täällä- - HAahahahaha
Moikka lainaan rahaa teille mulkvisteille. Korolla tietty.
Kertoko kukaan muute ettei mulla mitään rahaa ollu
koskaan lainattavaksikaan, luulit vaan! Ähäkutti.
Lainasin niin monelle että pelkät korot saa teidät
proletaarit vapisemaan. Sitte kattelen ku kiikutatte niitä
viimisiä pennosianne tänne ja nauran partaani.
Jos ei suoritukset toimi niinku pitää otan talonne yms...
Ja hei ps......sitte ku mun kusetukset levii käsille oon räiskiny
rahaa jengille joilla ei mitään mahkuja ikinä ollu niitä takas
maksaakkaan niin valtio maksaa mun viulut. Vittu että rakastan
teitä ääliöitä!
Kuka olen? - selkeää
Olet työtön, koska et osaa mitään. Sinulle heitetään almuja niin pysyt pois tieltämme. Arvosi on 850e, aika halpa narri. Voisin ostaa sinut linnunpelätiksi.
- mjaahh..
Normaalipalkka on Suomessa ammatista ja koulutuksesta riippuen 2500-3500 eur/kk. Eli perusammateissa mihin jokaisella joka hivenen on halunnut nähdä vaivaa niin kykenee. Jos hivenen päälle tonnilla teet töitä niin jossain jotain mätää sinun suunnitelmissasi. Suurin osa kuten minäkin kokee jossain vaiheessa köyhyyttä ja työttömyyttä. Mutta jos on terve ja ei ole sotkenut talouttaan ulosottoineen niin kyllä Suomen peruspalkoilla pärjää.Toki nuorena työuran alussa joutuu tyytymään pienempiin palkkoihin mutta silloin ei yleensä ole elätettäviäkään rasittamassa taloutta.
- Järkimies75
Mediaanipalkka (kokopäivätyöstä) lienee about 2 400 - 2 500 eur. Eli puolet tienaa enemmän, puolet vähemmän.
- niin.....
Järkimies75 kirjoitti:
Mediaanipalkka (kokopäivätyöstä) lienee about 2 400 - 2 500 eur. Eli puolet tienaa enemmän, puolet vähemmän.
Ammatin hankkineen palkka on mediaani 2500 ja yli. Mediaani palkan alle jää muut ja aivan väärän ammatin valinneet.
- korruptoitunut suomi
yleinen paskapalkka suomessa on 1000-1300E/KK.
- maahanmuuttaja
minusta sekin kannattaa sekin on parempi kun miniimi tuet, tai 0 tuet.
Kun on työtön naimisissa, ei saa mistään mitään, ja sitten on parempi saada vaikka 1000 euroa osa-aikaisesta töistä, kun 0.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764