Mulla sellainen on mallia Jonsered. Nyt 3-vuotiaana siitä irtosi B&S moottori, kun kaikki kolme kiinnityspultin kohtaa ovat murtuneet muovirungosta. Myös pyörät irtoilevat, kun eivät ne kruunusokat mitään lukitse kunnolla. Ainoa keino oli kääntää moottori "väärin päin" poraamalla uudet kiinnityspultin reiät eri kohtiin. Ongelmaksi tuli vaijerien pituuden riittämättömyys, jolloin turvakahvankin sai repiä huut helkkariin ja kaasukahvaakaan ei tarvita, kun kaasun pitää olla aina täysillä kierrosten alhaisuudesta johtuen. Pyörät sai pysymään paikallaan poraamalla akseleihin sokanreiät, joihin laitoin väärät naulat. Ilmanputsariakin saa yhtämittaa putsata bensakylvyssä, kun käynti alkaa olla tukahtunutta sorttia. Tällöin tulppakin on aivan musta ja karstainen.
Älkää ostako muovirunkoista ruohonleikkuria.
3
290
Vastaukset
- kehiteltävää
Tosiaan, noissa on niin pienet kierrokset jo alkuaan, että jos terä on hiukankin tylsä niin siihen hyytyy, vaikka leikkuukorkeuden säätäisi yläasentoon. Lisäksi ne korkeudensäädön jouset tuppaavat katkeilemaan. Koska leikkuri jättää kaiken moskan alleen, on luonnollista, että se tukehtuu, jos ruohomatto on vähänkin tiiviimpää. Ehkä pitäisi tehdä kylkeen aukko, että porot pääsisivät ulos häiritsemästä terän pyörintää. Kokeilin jo moottoria yhteen peltirunkoiseenkin, jossa oli Aspera ollut alkuaan. Muuten toimii, mutta kulkee liian lähellä maanpintaa ja leikkaa ruohonjuuritasolta kaikki poikki.
- paljon parannettavaa
Myös bensakorkkiin kannattaa tehdä sellainen ketjuviritys, ettei se putoa pois, jos unohtaa kiertää kiinni. Muuten löytää takuuvarmasti muovinpalaset koneen alta jonain kauniina päivänä. Vastaavia ratkaisuja on esim. moottorisahoissa. Itse korvasinkin korkin alumiinisella, jonka revin yhdestä ikivanhasta Briggstrattonista. Aisatkin piti kiinnittää kunnon pultein nailonlukituilla muttereilla, koska alkuperäiset muovinastat eivät olleet mistään kotoisin.
- helppoa heinäntekoa
Tosiaan, kun koneen kääntää, ei tulpanhattukaan irtoa joka kerta, kun ajaa marjapensaan alta. Konetta onkin vaikeampi nyt saada sammumaan, kun ennen se tapahtui vaan turvakahva vapauttamalla. Moottorin kyljessähän on maadoitusliuska, jonka yhteydessä on tosi jäykkä jousi, joka pitää repiä helkkariin ja korvata vaikka kumilenkillä, jotta jaksaa sorminkin liikuttaa maadoitusvipua peremmälle. Saahan koneen sammumaan tulpanhatunkin repimällä, mutta se lyö ikävästi sormille, jos on ohutnahkaista sorttia. Myös vipukytkimen voi väsätä sopivaan kohtaan maadoitustapahtuman aikaansaamiseksi, jos on vähänkin elektroniikka-asenteluun taipuvainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017573
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1075658- 835077
- 1394466
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113170- 542869
- 522779
- 612397
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102384Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.561986