Mulla sellainen on mallia Jonsered. Nyt 3-vuotiaana siitä irtosi B&S moottori, kun kaikki kolme kiinnityspultin kohtaa ovat murtuneet muovirungosta. Myös pyörät irtoilevat, kun eivät ne kruunusokat mitään lukitse kunnolla. Ainoa keino oli kääntää moottori "väärin päin" poraamalla uudet kiinnityspultin reiät eri kohtiin. Ongelmaksi tuli vaijerien pituuden riittämättömyys, jolloin turvakahvankin sai repiä huut helkkariin ja kaasukahvaakaan ei tarvita, kun kaasun pitää olla aina täysillä kierrosten alhaisuudesta johtuen. Pyörät sai pysymään paikallaan poraamalla akseleihin sokanreiät, joihin laitoin väärät naulat. Ilmanputsariakin saa yhtämittaa putsata bensakylvyssä, kun käynti alkaa olla tukahtunutta sorttia. Tällöin tulppakin on aivan musta ja karstainen.
Älkää ostako muovirunkoista ruohonleikkuria.
3
294
Vastaukset
- kehiteltävää
Tosiaan, noissa on niin pienet kierrokset jo alkuaan, että jos terä on hiukankin tylsä niin siihen hyytyy, vaikka leikkuukorkeuden säätäisi yläasentoon. Lisäksi ne korkeudensäädön jouset tuppaavat katkeilemaan. Koska leikkuri jättää kaiken moskan alleen, on luonnollista, että se tukehtuu, jos ruohomatto on vähänkin tiiviimpää. Ehkä pitäisi tehdä kylkeen aukko, että porot pääsisivät ulos häiritsemästä terän pyörintää. Kokeilin jo moottoria yhteen peltirunkoiseenkin, jossa oli Aspera ollut alkuaan. Muuten toimii, mutta kulkee liian lähellä maanpintaa ja leikkaa ruohonjuuritasolta kaikki poikki.
- paljon parannettavaa
Myös bensakorkkiin kannattaa tehdä sellainen ketjuviritys, ettei se putoa pois, jos unohtaa kiertää kiinni. Muuten löytää takuuvarmasti muovinpalaset koneen alta jonain kauniina päivänä. Vastaavia ratkaisuja on esim. moottorisahoissa. Itse korvasinkin korkin alumiinisella, jonka revin yhdestä ikivanhasta Briggstrattonista. Aisatkin piti kiinnittää kunnon pultein nailonlukituilla muttereilla, koska alkuperäiset muovinastat eivät olleet mistään kotoisin.
- helppoa heinäntekoa
Tosiaan, kun koneen kääntää, ei tulpanhattukaan irtoa joka kerta, kun ajaa marjapensaan alta. Konetta onkin vaikeampi nyt saada sammumaan, kun ennen se tapahtui vaan turvakahva vapauttamalla. Moottorin kyljessähän on maadoitusliuska, jonka yhteydessä on tosi jäykkä jousi, joka pitää repiä helkkariin ja korvata vaikka kumilenkillä, jotta jaksaa sorminkin liikuttaa maadoitusvipua peremmälle. Saahan koneen sammumaan tulpanhatunkin repimällä, mutta se lyö ikävästi sormille, jos on ohutnahkaista sorttia. Myös vipukytkimen voi väsätä sopivaan kohtaan maadoitustapahtuman aikaansaamiseksi, jos on vähänkin elektroniikka-asenteluun taipuvainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542419Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281779Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701464Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2481355- 1371219
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11973vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23958- 68943
- 61891