Paavali kuvitteli Jeesuksen palaavan elinaikanaan:
1. Tess. 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Tässä on huomattavaa se, että Paavali kertoo tämän Herran sanana. Toorassa on kerrottu miten pitää suhtautua profeettaan jonka sana ei toteudu:
5. Moos. 18:22
אשר ידבר הנביא בשם יי ולא-יהיה הדבר ולא יבא הוא הדבר אשר לא-דברו יי בזדון דברו הנביא לא תגור ממנו
"Sitä mitä profeetta puhuu Herran nimessä ja asiaa ei tapahdu eikä tule -- se on sana jota Herra ei ole puhunut, röyhkeydessään profeetta on puhunut -- sinä älä pelkää häntä."
Paavalin virhe
26
95
Vastaukset
- .
Paavalilla oli noita vikoja yllinkyllin. Samoja vikoja ja ennustelijoita löytyy nykyuskovistakin. Jotkut luulevat että he elävät Jeesuksen tulemisen aikaan, eivätkä ollenkaan ota huomioon sitä tosiasiaa että Jeesus ei tule ennekuin hänen kehoituksensa saarnata tulevaa taivaan valtakuntaa on tapahtunut. Se työ on vasta alkumetreillä.
- Paavalin lausunnot
Paavalilla oli monenlaisia lausuntoja, esim. Että olisitte niinkuin hän ettekä menisi naimisiin jotenkin tähän tapaan.
Ja yksi pitää yhden päivän toista parempana olkoon kukin varma omasta mielestään.
Paavali sanoi myöskin olevansa syntisistä suurin. - 121220
Paavalin lausunnot kirjoitti:
Paavalilla oli monenlaisia lausuntoja, esim. Että olisitte niinkuin hän ettekä menisi naimisiin jotenkin tähän tapaan.
Ja yksi pitää yhden päivän toista parempana olkoon kukin varma omasta mielestään.
Paavali sanoi myöskin olevansa syntisistä suurin.Uskovaisista tulee robotteja jos pitää hillua Paavalin oppien mukaan, sillä ne on ja kuuluu silloiseen aikaan.
Jumala loi ihmiselle järjen / ymmärryksen, ja se on käyttöä varten, ei taikauskoa varten.
Paavali mainitsi " veljet tervehtikää toisianne pyhällä suudelmalla.." eli miesten pitäisi pussailla, yök, hirveää, ja sairasta touhua nykyaikaan.
eli kyllä järki on sitä varten ettei hypitä seinille vaikka joku on joskus niin kehoittanut.
- Mikko.
Raamattu ei ole alkuunkaan kokonaisuudessaan Jumalan ilmoittamaa. Tälläinen uskomus mulla on ollut, mutta jos siitä olen maininnut, heti tulee tuomio "et ole uskossa, et ole uskossa....
Samoin ne vanhanliiton hirmuteot, ei Jeesus ollut Jumalana niille siunausta antamassa, eikä Taivaan Isäkään, vaan ne sotaisat verenhimoiset julmurit väänsi ne Jumalan teoiksi. Paavali puhui siitä sukupolvesta, joka näkee Jeesuksen takaisin paluun.
Eikä tässäkään, Jeesuksen sanomassa ole mitään ristiriitaa.
Matteus 16:28
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Jeesus puhui niistä jotka uskoivat.
Johannes 11
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"Jari-pek-ka, huomaan sinulla olevan hengellistä ymmärrystä harvinaisen runsaasti, jos verrataan yleensä tämän palstan enemmistöön. "Jolla sitä on, hänelle annetaan lisää" ...
ekivaari kirjoitti:
Jari-pek-ka, huomaan sinulla olevan hengellistä ymmärrystä harvinaisen runsaasti, jos verrataan yleensä tämän palstan enemmistöön. "Jolla sitä on, hänelle annetaan lisää" ...
Ekivaari. En koe, että mulla olisi hengellistä ymmärrystä mitenkään erikoisesti.
Pikemminkin koen, että olen täysin tyhjä. Mulla ei ole mitään annettavaa. Jos ehkä jotain onkin, niin se tulee Jumalalta. Se on Hengellistä ymmärrystä. Olen täysin Jumalan varassa ja niin tahdon ollakkin.
Kunnia yksin Herralle.- yök yök
jari-pek-ka kirjoitti:
Ekivaari. En koe, että mulla olisi hengellistä ymmärrystä mitenkään erikoisesti.
Pikemminkin koen, että olen täysin tyhjä. Mulla ei ole mitään annettavaa. Jos ehkä jotain onkin, niin se tulee Jumalalta. Se on Hengellistä ymmärrystä. Olen täysin Jumalan varassa ja niin tahdon ollakkin.
Kunnia yksin Herralle.Siinä kans yksi tekopyhä.
yök yök kirjoitti:
Siinä kans yksi tekopyhä.
Tavallaan olet oikeassa. Minä olen tekopyhä. Pyhyys ei tule minusta, vaan ulkopuolelta. Jeesus on tehnyt minut pyhäksi, niin kuin kaikki uskovat. Olen siis siinä mielessä tekopyhä.
Room. 11:16
Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.- 1234567...
jari-pek-ka kirjoitti:
Tavallaan olet oikeassa. Minä olen tekopyhä. Pyhyys ei tule minusta, vaan ulkopuolelta. Jeesus on tehnyt minut pyhäksi, niin kuin kaikki uskovat. Olen siis siinä mielessä tekopyhä.
Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.jari-pek-ka.. Pyhitys.
2.moos.31:13. Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, tietääksenne, että MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
Nämä kymmenen käskyä, jotka Jumala kirjoitti omalla sormellaan kahteen kivitauluun kuuluvat kaikille maailman kansoille kasvattajaksi Kristukseen. 1234567... kirjoitti:
jari-pek-ka.. Pyhitys.
2.moos.31:13. Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, tietääksenne, että MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
Nämä kymmenen käskyä, jotka Jumala kirjoitti omalla sormellaan kahteen kivitauluun kuuluvat kaikille maailman kansoille kasvattajaksi Kristukseen.Kuten huomaatte, käsky sapatista annettiin vain israelilaisille, ei pakanakansoille. Se johtui siitä, että Israel oli tehnyt vanhan lakiliiton Jumalan kanssa ja siihen kuuluivat käskyt. Enää niitä ei ole, koska on uusi liitto.
jari-pek-ka kirjoitti:
Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.Näin on, sillä myös Jeesus Kristus on tekopyhä; Isän Jumalan teko:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."ekivaari kirjoitti:
Näin on, sillä myös Jeesus Kristus on tekopyhä; Isän Jumalan teko:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."Vanha liitto oli ja meni, ja se laki oli annettu lihallisten pahojen tekojen eliminoimiseksi. Se oli israelilaisten silloinen järjestys / rikoslaki, jota ei enää ole. Nykyisin jokaisessa valtiossa on kansallinen laki, jonka perusteella tekijä tuomitaan. Otetaan esimerkki laista:
2. Moos. 35:2
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Nyt tehdään töitä jokaisena viikonpäivänä, mitään erillistä sapattia ei ole,eikä ihmistä surmata jos tekee lauantaina töitä.lappix kirjoitti:
Vanha liitto oli ja meni, ja se laki oli annettu lihallisten pahojen tekojen eliminoimiseksi. Se oli israelilaisten silloinen järjestys / rikoslaki, jota ei enää ole. Nykyisin jokaisessa valtiossa on kansallinen laki, jonka perusteella tekijä tuomitaan. Otetaan esimerkki laista:
2. Moos. 35:2
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Nyt tehdään töitä jokaisena viikonpäivänä, mitään erillistä sapattia ei ole,eikä ihmistä surmata jos tekee lauantaina töitä.Tervehdys lappix
Kyllähän Jumala Israelin kansalle lakinsa antoi, mutta kuinka monta Hän surmautti sapatti lakinsa rikkomisesta, niistä ei paljon mainita myöhemminkään.
Lähtivätkö ne Uuden liiton juutalaiset opetuslapset levittämään sitä uutta evankeliumia vain Israelin kansalle, vaiko pakanoille ?
Jeesus sanoi opetuslapsille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille kansoille ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt pitämään.
Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt ja laista ei katoa pieninkään piirto. Laki ja evankeliumi kuuluvat yhteen, sillä Laki on Pyhä, Laki on hyvä ja evankelinen.
Israelin kansalaisilleko Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä.
Jos Jeesuksen edessä oli pakanoita, jotka sanoivat Jeesukselle: Emmekö me sinun nimessäsi parantaneet sairaita ja tehneet voimallisia tekoja, niin mitä varten Jeesus puhui tässä laittomuuden tekijöistä, koska lakihan kuului vain Israelin kansalaisille, niinkuin lappix sanoi.
Laittomuuden kirjaimeenko, vaiko Raamattuun kansallinen tuomio-istuin soveltaa tuomion rangaistuksista, jotka kuuluvat lain rikkomukseen ?
Voivatko ikuiset ja muuttamattomat Jumalan lait lakata olemasta ikuisia ja muuttamattomia uudessakaan maassa ?ylifariseus_1 kirjoitti:
Tervehdys lappix
Kyllähän Jumala Israelin kansalle lakinsa antoi, mutta kuinka monta Hän surmautti sapatti lakinsa rikkomisesta, niistä ei paljon mainita myöhemminkään.
Lähtivätkö ne Uuden liiton juutalaiset opetuslapset levittämään sitä uutta evankeliumia vain Israelin kansalle, vaiko pakanoille ?
Jeesus sanoi opetuslapsille: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille kansoille ja opettakaa heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt pitämään.
Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt ja laista ei katoa pieninkään piirto. Laki ja evankeliumi kuuluvat yhteen, sillä Laki on Pyhä, Laki on hyvä ja evankelinen.
Israelin kansalaisilleko Jeesus sanoo viimeisellä tuomiolla: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä.
Jos Jeesuksen edessä oli pakanoita, jotka sanoivat Jeesukselle: Emmekö me sinun nimessäsi parantaneet sairaita ja tehneet voimallisia tekoja, niin mitä varten Jeesus puhui tässä laittomuuden tekijöistä, koska lakihan kuului vain Israelin kansalaisille, niinkuin lappix sanoi.
Laittomuuden kirjaimeenko, vaiko Raamattuun kansallinen tuomio-istuin soveltaa tuomion rangaistuksista, jotka kuuluvat lain rikkomukseen ?
Voivatko ikuiset ja muuttamattomat Jumalan lait lakata olemasta ikuisia ja muuttamattomia uudessakaan maassa ?Moro ylifariseus. Vanha liitto oli Jumalan ja silloisen valitun kansan välinen liitto, ja siihen kuuluivat käskyt. Siitä olemme yhtä mieltä, koska asia on täsmälleen niin.
Uusi liitto kumosi vanhan liiton, ja silloin alettiin saarnata pelastavaa Jumalan sanaa kaikille kansoille. Uusi liitto alkoi vasta Golgatalla Jeesuksen ristikuolemassa, ja lainalaisena juutalaisena Hän noudatti silloista vanhan liiton lakia.
Kenelle laki sitten aikanaan oli annettu ? Siihen vastaa Raamattu näin:
Gal. 3:19
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
- Akkad
> Paavali puhui siitä sukupolvesta,
> joka näkee Jeesuksen takaisin paluun.
Paavali puhuu kylläkin muodossa "me" tarkoittaen omaa sukupolveaan. Heitä elossa olevia, jotka temmataan taivaisiin Jeesusta vastaan.
>Jeesus puhui niistä jotka uskoivat.
Jeesus luuli Jumalan valtakunnan tulevan maahan pian ja puhui sukupolvesta jonka aikana tämä kaikki tapahtuisi:
Matt. 24:34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
Raamatussa yksi sukupolvi on n. 40 vuotta.- + risti vain
Kun Jeesus vastasi opetuslasten kysymykseen paluunsa ajankohdasta, ja puhui "tästä sukupolvesta", Hän antoi merkiksi viikunapuun.
"Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja saattaa lehdet puhkeamaan, ymmärrätte, että suvi on lähellä. Niin tekin, kun näette kaiken tämän, ymmärtäkää, että Hän on lähellä, ovella."
Jeesuksen tulemus ei siis voinut tapahtua, ennenkuin Israelin valtio on puhjennut uudelleen eloon sen tuhon jäljiltä, jonka Jeesus oli juuri paljastanut opetuslapsille, ja joka sai opetuslapset kysymään aikakauden päättymisen ajankohtaa ja Jeesuksen paluun merkkiä. + risti vain kirjoitti:
Kun Jeesus vastasi opetuslasten kysymykseen paluunsa ajankohdasta, ja puhui "tästä sukupolvesta", Hän antoi merkiksi viikunapuun.
"Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja saattaa lehdet puhkeamaan, ymmärrätte, että suvi on lähellä. Niin tekin, kun näette kaiken tämän, ymmärtäkää, että Hän on lähellä, ovella."
Jeesuksen tulemus ei siis voinut tapahtua, ennenkuin Israelin valtio on puhjennut uudelleen eloon sen tuhon jäljiltä, jonka Jeesus oli juuri paljastanut opetuslapsille, ja joka sai opetuslapset kysymään aikakauden päättymisen ajankohtaa ja Jeesuksen paluun merkkiä.Tuo vuosi 1948 on ihmisten keksimä teoria, kuten niin moni muukin ennustajien tekemät.
Ymmärrän asian niin, että opetuslapset erehtyivät luulemaan Jeesuksen palaavan jo heidän elinaikanaan. Siis Jeesus koukkaa mutkan taivaassa ja palaa takaisin. Tottakai jos oikein kovasti odotetaan, se voi aiheuttaa vääriä arvioita, kuten nytkin, että nyt on lopun aika.
Paremminkin asia on ymmärrettävä niin, että ne tunnusmerkit jotka Jeesus luettelee Matteus 24. luvussa. Se sukupolvi, joka kokee ne, tulee näkemään Jeesuksen paluun. Ihmiset ovat vain liian herkkiä vetämään johtopäätöksiä kaikista "pikkurisahduksista". Kun todellinen suuri ahdistus on käsillä, silloin tiedämme, että viikunapuun lehti on tuore ja lehdet puhkeavat.- + risti vain
lappix kirjoitti:
Tuo vuosi 1948 on ihmisten keksimä teoria, kuten niin moni muukin ennustajien tekemät.
Ymmärrän asian niin, että opetuslapset erehtyivät luulemaan Jeesuksen palaavan jo heidän elinaikanaan. Siis Jeesus koukkaa mutkan taivaassa ja palaa takaisin. Tottakai jos oikein kovasti odotetaan, se voi aiheuttaa vääriä arvioita, kuten nytkin, että nyt on lopun aika.
Paremminkin asia on ymmärrettävä niin, että ne tunnusmerkit jotka Jeesus luettelee Matteus 24. luvussa. Se sukupolvi, joka kokee ne, tulee näkemään Jeesuksen paluun. Ihmiset ovat vain liian herkkiä vetämään johtopäätöksiä kaikista "pikkurisahduksista". Kun todellinen suuri ahdistus on käsillä, silloin tiedämme, että viikunapuun lehti on tuore ja lehdet puhkeavat.Kyllä. Nuo tunnusmerkit tapahtuvat kaikki sen sukupolven aikana, joka näkee Jeesuksen paluun.
Opetuslapset odottivat Jeesuksen paluuta, mutta ei se mikään erehdys ollut. Tosin Pietari tiesi, että hän ei ole elossa, kun Jeesus tulee kakaisin maan päälle. Jeesushan oli tämän hänelle ilmoittanut.
Mitä puihin tulee, niin kai sinä tiedät, että Raamatun kuvakielessä eri valtioita symboloivat eri puut.
- 121220
Koko lopunaikojen sopan saisi laittaa pakkaspussiin ja jääkaappiin, sillä ne on täysin utopistisia asioita.
Saarnaajat ja varsinkin jotkut fanaattuskikset jauhavat samaa levyä ja pelottelevat niillä herkkiä ihmisiä.
Ennustellaan " Jeesus tulee huomenna tai yilhuomenna. ", tuollaisista vaheista voi pian nostaa syytteitä, ellei ne lopu.
Ne saa jo laittaa pakkaseen. * Kyllä, Jeesus tulee, ekä jo tänään, tai ensiyönä, tai 10 vuoden päästä, mutta tulee varmasti aikanaan . Tulee yhtävarmasti, kuin silloin Betlehemin seimeen, Jeesus on sama, eilen tänään aina ja ianlaillisesti.
* Paavali todella odotti , samoin kuin silloinen seurakuntakin, että Jeesus tulee heidän aikanaan, ja oli yhtä luonnollinen odotus, kuin tänäänkin, koska Hänen tulemisensa hetken tietää ainoastaan Jumala.
* Turha on tuudittaqutua harhaan, ettei Hän tulisikaan, se vaarallisnta mitä voi olla?- 1234567...
Mohikaani_27 Ennen Jeesuksen toista tulemista on pedon taholta tuleva vainon aika kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
- 1234567...
Mohikaani_27 Ennen Jeesuksen toista tulemista on viimeisten vitsauksien aika, viimeisin on pedon taholta tuleva vainon aika.
Pedonmerkki on sunnuntai ja Jumalan merkki on sapatti. Ihminen valitsee kumpaako Herraa hän kumartaa.
Kolmas enkeli varoittaa ihmiskuntaa ja jokainen tekee oman valintansa.
Kyllä kai se Herra Jeesus haki Paavalin niin kuin Pietarinkin, vaikka heidän hakemistaan ei Raamattu niin yksityiskohtaisesti kerro kuin esimerkiksi Stefanuksen hakemisen kertoo:
Apostolien teot 7
58' ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"'
Ei ole samantekevää, kenen kanssa meidän sielumme temmataan:
Psalmit 26
9 "Älä tempaa pois minun sieluani syntisten kanssa äläkä minun henkeäni verenvuodattajain kanssa,"- + risti vain
Olisit lukenut avauksen vähän tarkemmin.
>> meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin
- ??????
Miten voi ymmärtää Raamatusta pienintäkään asiaa jos ei tiedä mikä ero on Pyhällä ja tekopyhällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481229Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101169- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753