Vuotavaa venettä yritetään tilkitä huutamalla soutajalle, lapo, lapo ... lapo nyt sitä vettä, kohta hukutaan ... johon soutaja, "et viittis laittaa sitä tappia paikalleen?"
Kansanedustaja Halla-ahon mukaan uusi aselaki ei estä aseiden päätymistä psykopaateille. Ihan jees.. tottahan tuo, mutta ei se edellinenkään sitä estänyt, eikä mikään tulevakaan lainsäädäntö tule estämään - väkivaltaan taipuvainen psykopaatti hankkii aseensa laittomasti.
Uusi aselaki voi mahdollisesti, ehkä, estää sekopäiden, siis kaltaisteni ns. hullujen aseiden saannin, mutta psykopaateilla on omat lähteensä aseille.
Kuinka paljon laittomia aseita Suomessa liikkuu?
Ja sitten mitä tulee kaltaisteni hullujen käsittelemiseen tässä yhteiskunnassa. Siinäpä olisi isompikin sarka kynnettäväksi jollenkin, joka ottaa sosiaali- ja terveysministerin tehtävän seuraavassa hallituksessa.
Mielenkiinnolla odotan minkälaisia linjauksia mielenterveystyöhön tulevalla hallituksella on tarjota ... toisaalta mielenkiinnolla odotan, mihin suuntaan tämä meidän standardoitu 'hyvinvointiyhteiskuntamme' jatkossa kehittyy ...
Ongelma ei ole aselainsäädännössä.
Eri mieltä Halla-ahon kanssa, jälleen.
13
90
Vastaukset
- yksityisyrittäjä
Ongelma on ihmisissä.Jakautunut persoona huijaa viranomaista mennen tullen.On se mukava minä ja sitten se pimeämpi puoli,yleensä ovat vielä helvetin hyviä esiintymään.Mielisairaidet esim. skitsofrenia,narsismi,paranoidia jne.ovat lisäätymään päin,miten on siis mahdollista välttää Kauhajoki,Jokela tai vaikkapa Esa Åkerlund,vastaus on :EI MILLÄÄN. Aseita saa pimeiltä markkinoilta sekä laillista kautta.Täytyy vain toivoa, että ei joudu itse piipun eteen.
Tulee vain mieleen se yksi uutinen koripalloilijatytöstä, jolla oli koko tulevaisuus edessään ... ja mikä oli hänen kohtalonsa? ...
Minusta meidän yhteiskunnassamme pitäisi kuunnella sen pienintä yksikköä, yksilöä ja sitten sitä seuraavaksi isompaa yksikköä perhettä.
Pitäisi kysyä ihan avoimesti: onko kansa poliitikkoja varten, vai poliitikot kansaa varten? Tämä tuntuu unohtuvan monelta poliitikolta. Tosin ei ehkä Jussi Halla-aholta. Sen verran voin antaa siimaa hänellekin päin - vaikka eri mieltä olenkin.
- Kaukaa jo nähnyt
Minäkin oon eri mieltä Halla-ahon kanssa,-muun mielisiä typeryksiä vastaan.
- Tosimies.
Saat laittoman aseen helsingissä alle tunnissa.
Halla-Aho on aivan oikeassa.temppuilija kirjoitti:
Ainoat aseet, joita minä olen käsitellyt ovat olleet PV:n omaisuutta. FN ja RK.
Ellei sitten puukkoa lasketa aseeksi ... :(
- Joopasjoo...
Tässä tämä: http://www.halla-aho.com/scripta/katsaus_julkilausuman_kirvoittamiin_kommentteihin.html
Ettei tarvi puhua asian vierestä tai keksiä syytöksiä.
Loppuiko tämä ketju nyt tähän?
Halla-aho on järki-ihminen.Minulla ei ole mitään tarvetta käydä ihmisten persooniin. Poliitikoista pitää voida puhua yleisellä tasolla, miten he valtaansa käyttävät.
Minulla on perustuslaillinen oikeus olla eri mieltä hänen kanssaan aselain muutoksen merkityksestä. Ja varsinkin nykyisessä muodossa olevan aselain merkityksestä psykopaateille. Mielestäni nykyinen aselaki ei ole sen huonompi tai parempi edellisen suhteen tästä perspektiivistä katsottuna.
Ja mitä tulee ns. hullujen aseiden saantiin ... uusi laki voi toimiakkin. Mene ja tiedä.
Muute tuo linkittämäsi scriptan juttu ei liittynyt mitenkään tähän yksittäiseen asiaan, jonka aloituksessa nostin, joten keskustelu jatkukoon minun puolestani. ;)
- Rajat auki vai?
Siinähän se tuleekin. Halla-aho on järki-ihminen. Kaikki H.n kirjoitukset ovat järkeviä, pohjautuen tosi asioihin. Vastaan ei voi väittää koska kaikki on totta.
Jotkut taas ajattelevat joka asian tunteella.unohtaena jjärjen.
Miten rajatauki systeemi voi toimia? Ei mitenkään.
Rajat ovat kehittyneet siksi että kaikki ihmiset eivät ole rehellisiä. Rajat ovat kehittyneet siten että joku porukka ion halunnut puolustaa itseään varkailta.
Aina joku porukka on hyökännyt toisen porukan kimppuun ottamaan näiden keräämän varallisuuden, esim. viljaa talven varalle.
Rajat ovat myös kehittyneet kasvua varten. Lapselle opetetaan rajat siihen mitä saa tehdä ja mitä ei. Näin tehden jälkikasvusta tulee evolutiunaalisti, ja jokatapauksessa järkevämpiä, jolloin yhteisö menestyy kaikin tavoin.
Jos rajat avattaisiin, arvatkaa montako Pietarilaista haluaisi 400 euroa/kk Suomen sosiaalihuollosta? Vai laitetaanko rajat sittenkin koskemaan ihonväriä?
Muutenhan ei ole valtiota ja valtion rakenteisiin kuuluvaa sosiaalihuoltoa jne.
(Saa lainata, ajatus on vapaa (toistaiseksi kunnes demla tai joku kieltää.)
Terveisin: Paranoid Humanoid.- Jatkoa edelliseen...
Aselaista senverran, että pakkohan se on kohta hankkia itsepulustusvälineitä mikäli rajatauki-politiikkaa jatkuu.
Paranoid Humanoid. Jatkoa edelliseen... kirjoitti:
Aselaista senverran, että pakkohan se on kohta hankkia itsepulustusvälineitä mikäli rajatauki-politiikkaa jatkuu.
Paranoid Humanoid.Ei muuta kuin p-kokeeseen.
Minä olen ollut jo monta vuotta sitä mieltä, että vain armeijan käyneille aktiivisille reserviläisille pitäisi myöntää aseenkantolupa pistooliin. (Practicalia harrastavien pitää ottaa isänmaallinen asenne ja käydä armeija.)
Metsästyskiväärit (haulikko mukaanlukien) sen sijaan ovat oikeita harrastusaseita, joiden aikaisempi lupakäytöntö oli vähintäänkin sopiva. Niillä ei massamurhia ole tehtailtu - eikä tehtailla, toisin kuin puoliautomaattipistooleilla.
- Paranoid Humanoid
En saa laillisesti aseenkantolupaa, johtuen rikosrekisteristä. Pilven poltto on kuulemma rikos.
Ollen joskus kyllä ampuillut muuten. Mielestäni paras käsiase on SmithWesson 0.357 Magnmum, pitkäpiippuinen. Sillä osuu huonompikin ampuja.
Haulikoista paras on Winchester supermagnum pumppu. Normi haulikossa 28 g. ruutia, mut siinä on 65g. Ja on Ihme jos ei osu...
22 riittääisi kyläl ihan normi-ihmiselle.
En mä sentään mikään rikollinen ole.- Että mitenkä?
Mitenkäs se nyt olikaan... Pitää olla enemmistön syrjintää, ettei olisi vähemmistön syrjintää, vai kumpaako nyt pitää syrjiä, oliko se nyt vähemmistö vai enemmstö, tai jotain sinnepäin.
No ei sillä niin väliä, kunhan huutaa tasa-arvoa!
Paranoid Humanoid
Saa ihan itse lukea: .http://www.halla-aho.com/scripta/katsaus_julkilausuman_kirvoittamiin_kommentteihin.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882