Hiukkassuodattminen vaihtoväli 120tkm!

HiukkasLoukku

Se on nyt Hondalla uusi ohjeistus tuon hiukkasloukun tiimoilta... eli 120tkm huollossa vaihdetaan koko roska! Hinta Veholla 2000€ ja ovat oikein muka tulleet 50% hinnassa vastaan...

Itsellä on pari kertaa pakkoputsattu ja nyt lähtee kyllä Acco kiertoon, koska muuten seuraava huolto kustantaa n. 2500€! Tuohan piti olla auton iän kestävä systeemi.

Tulee muuten käytettyjen diiseleiden hinnat putoamaan kovasti!

38

7881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallista hukkaa

      Kalliiksi tulee diesel Hondalla ajelut. Kone taitaa onneksi olla ketjulla? Tuohon kun laittaisi hihnan hukkasuodattimen samalla kertaa niin huhhuijaa.

      Autot suunnitellaan nykyään 3-4 vuoden ja 100tkm ajeluun.

      • joku muu merkki?

        Muissa halvempaa? Nämä ne lankeaa dieselhimoisille kaikissa.


    • Kertakäyttöä ?

      Kerro minulle jokin muu merkki minkä normaalin huolto-ohjelmaan kuuluu hiukkassuodattimen vaihto? Ei kuulu! Kyllähän nuo aiheuttavat monilla merkeillä harmia, jos ajoa on liian vähän ja se on kaupunkiin painottuvaa. Talvet ja lyhyet kauppamatkat ovat moiselle myrkkyä. Hondan kokemus dieseleistä on kovin vähäistä ja se näkyy valitettavasti tässä.

      Järjestelmä on nimenomaan tarkoitettu kestämään koko auton eliniän ja putsaamaan itsensä!! Valitettavasti viherpipertäjien takia maksamme aina enemmän ja enemmän. Ratkaisut joita tehdään muka ympärsitönsuojelemiseksi ovat usein kyseenalaisia (kuten E10), jos mietitään tuotteen koko elinkaarta.

      • aina kuntarve

        Monessa vaihdetaan useammin.


    • I-diots

      Tämähän oli asiantunteva MUTU-vastaus....

      "Monessa vaihdetaan useammin. "


      Monessa autossa vaihdetaan myös öljyt...

    • Voihan hiukkassuodin

      Hohhoijaa. Mulla 170 tuhatta ajettu -07 dieselillä ja hiukkasuodattimen valo alkoi palaa viikonloppuna. Tänään kaiken kukkuraksi hävisi tehot koko autosta. Onko näillä yhteyttä?

      • Mielenkiintoista..

        Onko sulla CR-V? Olin ainakin kuvitellut että tuossa vanhemman mallin Accordissa ei hiukkasloukkua vielä ollut vaan se tuli vasta 2008 julkaistuun uudempaan Accoon. Niin, ja kyllä sen tukkeutuminen aiheuttaa juuri tuon tehon häviämisen autosta. Kannattaa harkita uuden tilaamista ulkomailta jos tuota ei saa enää puhdistettua, muistelen että sieltä sais uuden n. 1000 ekulla...


      • hyvä auto

        ei yhteyttä koska vm 2007 autossa ei ole hiukkassuodatinta
        ps mulla ei ainakaan on 2007 accord


      • honkone

        ei ole yhteyttä vm 2007 autossa ei ole hiukkassuodatinta jos on 2.2i-cdti
        vm 2008 lähtien on hiukkassuodatin laitettu
        mulla vm 2007 ja ei siinä ainakaan ole.


    • Voihan hiukkassuodin

      Kyllä on CR-V. Pakkopolttivat takuuseen ja nyt eilen teki taas saman, eli valo alkoi palamaan. Maanantaina taas huoltoon. Onko vinkkiä, mistä ulkomailta sais tonnilla sen hiukkasuodattimen?

    • Voihan hiukkassuodin

      Hondan huolto toimi. Takuuseen vaihtoivat koko hiukkassuodattimen katalysaattorin ja nyt auto on kuin uusi näiltä osin.

      • jatkossa näin

        Seuraava 120tkm on lähellä. Silloin eivät varmasti vaihda takuuseen. No, onpahan se silloin tiensä päässä muutenkin.


    • lalalaa
      • kaikkivaihtoon

        diesel hondaan pitää vaihtaa myös vsa modulaattori 150.000 välein
        ei kestä boshin valmistamat
        maailmanlaajuinen vika
        katotaan milloin maahantuoja herätetään trafin toimesta
        on jarruihin vaikuttava osa
        maksaa 2600e hiukkasloukku yhtäaikaa vaihtoon niin hintaa kertyy yli 5000e
        halpaa lystiä
        vieläkö jakoketjut alkaa poikki paukkumaan niin hondat on vähissä mitä myydään
        kannattas ajatella minkä auton ostaa


      • soopaa puhut
        kaikkivaihtoon kirjoitti:

        diesel hondaan pitää vaihtaa myös vsa modulaattori 150.000 välein
        ei kestä boshin valmistamat
        maailmanlaajuinen vika
        katotaan milloin maahantuoja herätetään trafin toimesta
        on jarruihin vaikuttava osa
        maksaa 2600e hiukkasloukku yhtäaikaa vaihtoon niin hintaa kertyy yli 5000e
        halpaa lystiä
        vieläkö jakoketjut alkaa poikki paukkumaan niin hondat on vähissä mitä myydään
        kannattas ajatella minkä auton ostaa

        Hirveetä sontaa joltakin volkkarikuskilta


    • niinpä niin

      Itsellä tuli myös hiukkassuodattimen kanssa ongelmia, autona Honda Civic (vm. 2008). Parissa ekassa huollossa pakkopoltettiin takuuseen tuo suodatin. Toisen huollon jälkeen tosin kerkesin ajamaan vaan 400 km ni merkkivalo syttyi uudestaan. Korjaamolta olivat maahantuojaan yhteydessä ja vaikkei takuuaika ollut enää tässä kolmannen huollon yhteydessä voimassa niin pistivät silti takuuseen. Eli tosiaan siinä vaihdettiin koko hiukkassuodatin sekä esikatalysaattori. Onneksi koko homma meni takuuseen sillä muuten olis maksanu 2500€. Maahantuoja ilmeisesti ihmetteli ongelmaa ja sanoi että olis muka ensimmäinen Civic johon tulee DPF:n kanssa ongelmia??? CR-V:ssa noita ongelmia kai on ollu sitten enemmänkin.

      Auton vaihto on silti ollut mielessä tuon koko homman jälkeen... varsinkin kun huomasin tuon otsikon että Hondassa olisi 120 tkm:n välein vaihdettava tuo hiukkassuodatin, pitääkö se tosiaan paikkaansa?? Ite oon saanu niin ristiriitasta tietoo tostakin, kun ensin sanotaa et pitäs kestää koko auton elin iän ja sitte sanotaan et se sisältyy johon määräaikaishuoltoon... jos tuon suodattimen tosissaan joutuu vaihtaa 120 tkm:n välein niin eipä tuolla Civicillä kovin kauaa tule varmaan enää ajettua.. sen verran noita kilometrejä kuitenkin kertyy vuodessa pitkän työmatkan takia että...

    • crv -07

      Se on helppo ottaa itse irti ja liuotinta pakopuolelta sisään ja painepesu!Helppoa halpaa ja vie noin tunnin aikaa!Pakko regenerointi ei ole kuin tekohengitystä...pesu on poikaa ja suotimesta tulee kuin uusi!!

      • happy with

        Tuo pesu ei kyllä valitettavasti auta kuin muutaman tuhat kilometriä. Se noki on palanut sinne pönttöön kiinni eikä sitä saa sieltä pesemällä irti. Jos on nähnyt tyhjennetyn dpf:n sisällön niin ymmärtää kyllä miksi.

        Paras ratkaisu ohelmointi ja dpf tyhjäksi


    • A5 3.0 tdi q

      Taitaa olla kaikilla merkeillä olla nuo kilometrit sama luokkaa. Siis syy suodattimen vaihtoon taitaa olla loukussa poltetun noen tuhkajäämien suuri määrä,joka alkaa ahdistaa pakjokaasujen virtausta.
      Kannattaisi lukea vaikka bimmeri keskusteluja(BTCC) siellä on varsin seikkaperäistä tietoa asiasta ja myös ratkaisuja jotka ovat kohtuu hintaisia.
      Mistäköhän johtuu että esim. 100te X6 omistaja korjaa loukun ihan itse,kun honda mies vain tuskailee ja pohtii merkin vaihtoa.

    • -_-

      ei muuta kuin paalaamaan talkoona kaikki Hondat niin vähenee ihmisten murheet

    • Nainen ratissa

      Pääsis paljon halvemmalla kun tekisitte säännölliset forttaukset. Hiukkassuodattimen näyttäessä oireita tukkeutumisesta, toimii apuna esim Forten DPF ja DFC. Ei tartte tuhansia laittaa uuteen hiukkassuodattimeen. Kyselkääpä ens kerralla huollosta forttausta avuksi. Kyllä toimii taas sen jälkeen.

      • apeksi2

        Nuo lisäaineet ei todellakaan ole ratkaisu ongelmaan. Muutaman tuhat kilometriä voi pelata, mutta kohta on taas tukossa. Varmin ja paras ratkaisu on dpf:n tyhjennys ohjelmointi.


    • POIS pois

      Minä ratkaisin Toyotassa ongelman sillä, kun takuuaika umpeutui, otin koko hiukkassuodattimen pois ja laippaliitoksilla suora putkiyhteys tilalle. Katsastuksen ajaksi suodatin takaisin, ja kun leimat paperissa niin putki tilalle. Bittinikkari hoiti anturit, eikä mikään herjaa.

    • postintieltä

      Alkaa olla yleisesti tiedossa, että noita DPF-loukkoja modataan rautakangilla.

      Tuhannen taalan kysymys: missä vaiheessa katsastuskonttoreilla alkaa olla laiteita/menetelmiä tarkistaa, että onko DPF oikeasti toiminnassa/kunnossa?

      Tuossa vaiheessa se DPF-loukko pitää joka tapauksessa olla sitten asennettuna ja toiminnassa.

      Jos sitä DPF:ää modaa, niin ei kannata varmaankaan aivan ontoksi puhdistaa.

    • pppppo

      Jos takuuta ei enää ole, niin tällä hetkellä se hiukkassuodatin kannattaa ottaa pois käytöstä. Kuitenkin siten, että suodattimen ulkomuoto säilyyentisellään, ettei katsastukseen tarvitse vaihdella mitään. Esim. suora reikä suodattimen läpi tai halkaista ja poistaa sisuskalut. Uusi ohjelma sisään jotta vikavalot ei pala ja halutessaan optimoi moottorinkin tehot uudelleen. Kulutus tippuu melkein litralla / 100 km, mutta hiukkaspäästöjä tuprutellaan kuten entisaikaan. Hinnasta vois sanoa, että tonnin luokkaa eikä ongelmia tule tämän osalta enää.

      Mikäli katsastuksessa joskus päästöjä mitataan siten että hiukkassuodattimen poissaolo huomataan, niin joutuu suodattimen ostamaan ja ohjelman päivittämään. Menee tuohon kuitenkin vuosia vielä, että saa rauhassa ajella menemään pitkän matkaa. Miksi siis huolehtia moisesta värkistä, kun keinot on olemassa jos dieselillä haluaa ajaa? Onhan se tonnikin rahaa, mutta murhe on pois toistaiseksi.

      Ja on tosiaan kaikkien merkkien ongelma, eli eipä voi pelkästään Hondaa syyttää.

    • katkatsassastut1

      vuoden ajaa sillai katsastus on joka vuosi

      eli jos takuu on loppunut niin katsastus on myös joka vuosi

    • pppppo

      Mitähän tuokin nyt tarkoittaa? Tällä hetkellä ei ole väliä katsastuksen suhteen, oli sitä hiukkassuodatinta siellä paikoillaan tai ei. Leima tulee, kävi siellä katsastuksessa kerran vuodessa tai harvemmin.

    • api4

      Hiukkassuodatin on ongelma kaikissa automerkeissä nykydieseleissä. Ihan turha alkaa sen tukkeutuessa sitä pakkopolttamaan tai vaihdattamaan. Itse vein optimoiautosi.fi toimipisteeseen oman 2.2i-dtec accordin ja hiukkassuodatinongelmat loppui siihen. Nyt on tehoakin 187hv/430nm, kulutuskin laski lähes litralla. Volkkareihin noita vastaavia dpf:n poistoja tehdään lähes päivittäin kun ovat tukossa.

      Huvittaa lukea täältä kommentteja, että vaihtaa hiukkassuodattimen takia Hondasta toiseen merkkiin, ongelma ei kyllä sillä poistu kuin siksi aikaa, että siinä toisessakin merkissä on hiukkassuodatin tukossa :D

      Optimoiautosi kavereilla on Hondan erikoisosaamista kun monilla heillä on itselläänkin cr-v tai accord käytössä. Vakkarit yms kaikki toimii ohjelmoinnin jälkeen.

      • nokipoika.

        Kyllä mersu ja pösö tuntee ja osaa rakentaa dieselit, eikä niissä ole tuollaisia ongelmia. On kyllä aivan omaa kokemusta.


      • kaikissa on
        nokipoika. kirjoitti:

        Kyllä mersu ja pösö tuntee ja osaa rakentaa dieselit, eikä niissä ole tuollaisia ongelmia. On kyllä aivan omaa kokemusta.

        Sama kallis homma edessä.. Diiselin ihanuus!


    • vnuuttola

      Kun DPF otetaan pois käytöstä ohjelmallisesti, miten suodatin pysyy jatkossa ns. "auki" eli poltetaanko sitä tuosta ohjelmallisesta poistosta huolimatta vai tapahtuuko samalla joku ihme joka auttaa pitämään pöntön auki ?

      Ilmeisesti DPF toimiii normaalisti siten että sen tukkoisuutta tarkastellaan ja kun on tarpeeksi tukossa se poltetaan automaattiseseti puhtaaksi. ??

      • Anonyymi

        Dpf poistetaan tyhjentämällä sisuskalut siitä pöntöstä ja uusi ohjelma autoon.


    • CRV 2009

      Kylläpä kannatti käydä päivän reissu Taivalkoskelta Oulussa. CRV:n hiukkassuodatin oli tukossa, eikä auttanut merkkiliikkeessä tehdyt poltot. www.nanitech.fi (optimoiautosi jälleenmyyjä) tyhjensi pöntön ja ohjelmoi auton uusiksi, vieläpä viikonloppuna. Nyt ei vaivaa hiukkassuodatin, eikä tehottomuus ja rahaa jäi vielä vaikka etelänlomaan! Suosittelen!!

    • Anonyymi

      mie vaihan suodattimen ja loukun vuoden välein

      katsastus...TDI

    • Anonyymi

      230tkm Dtec Accordin mittarissa ja alkuperäinen hiukkasloukku vielä paikallaan.

      • Anonyymi

        Samanlainen Acco täälläkin, ja juuri tuolla kilometrimäärällä meni loukku vaihtoon vuosi sitten, toista kertaa en luonnollisestikaan enää vaihda, jos alkaa vielä temppuilemaan, sitten auto paaliin, eipä silti, ei ole autollakaan enää arvoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen Acco täälläkin, ja juuri tuolla kilometrimäärällä meni loukku vaihtoon vuosi sitten, toista kertaa en luonnollisestikaan enää vaihda, jos alkaa vielä temppuilemaan, sitten auto paaliin, eipä silti, ei ole autollakaan enää arvoa

        Paljon kustansi ja mistä ostit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kustansi ja mistä ostit?

        Vein auton lähikorjaamoon ja siellä vaihdettiin, tarvikeosa vaihtotöineen yhteensä n. 1100 ekua. Soitin merkkiliikkeeseenkin ja sielläkin olisi hinta ollut suurin piirtein sama, eli jos asut lähellä Hondan merkkihuoltoa ehkä kannattaa viedä sinne vaihdettavaksi, tosin hyvin tämä tarvikeosakin on toiminut, tiedä vaikka olisi parempi ja korjaamo vaikka pieni onkin, tekee laatutyötä, en muuten olisi sinne vienytkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe