Haluaisin keskustella köyhien perheiden lemmikeistä. Mielestäni nykyään liian kevyin perustein otetaan lemmikkejä kaveriksi ilman asianmukaisia taloudellisia edellytyksiä. Yleensä köyhät perheet, joissa on työttömiä, antavat paljon aikaa ja rakkautta lemmikilleen, mutta sen on saatava myös asianmukaista ravintoa ja tarvittaessa eläinlääkärin hoitoa.
Mielestäni lemmikkieläimen kasvattajan pitää tarkastaa köyhän perheen taloudelliset edellytykset omistaa lemmikki. Tilillä pitää olla joka kuukausi rahaa ruokaan ja eläinlääkärin yllättävään käyntiin.
Ruoaksi voi ostaa esim. koirien pakastelihoja hinnaltaan n. 10-15€ / 5kg, koiran puuroaineksi (2€/kg) ja kasviksia hinnaltaan halvimmillaan n. 3€/kk, sekä apteekista purkki vitamiinivalmistetta, joka ruokaan lisätään, hinta on n. 10 €/kpl ja purkki on todella riittoisa; pienelle koiralle jopa vuodeksi. Tällöin ruokakulut ovat noin pari kymppiä kuussa. Eläinlääkärin yllättävään päivystyskäyntiin paikkakunnan hintatasosta riippuen pitäisi olla 100-200€ jottain sukan varresa. Jos nämä summat löytyvät, niin eläimen voi huoletta myyjä köyhällekin perheelle.
Olen erittäin surullisia tapauksia nähnyt, kun on syötetty vääränlaista ruokaa koiralle tai kissalle, jolloin lopputuloksena tuli terveysongelmia ja eläinlääkärin käyntiin ei ollutkaan varaa, vaikka eläin selkeästikin kärsi. Olen jopa kuulluut muutamista köyhien perheiden lemmikeistä, jotka on jouduttu lopettamaan kotikonstein, kun ei lopetuspiikkiin varaa ollut. Ja uskokaa, ettei ne lopetustavat kivuttomia olleet. Ikävän usein euron kuviot silmissä on ryhdytty myös pentutehtailijoiksi, mikä on aivan kauheaa eläimen kiduttamista.
Jos ei ole varaa pitää omaa lemmikkiä, niin voi tarjota pientä korvausta vastaan lemmikille hoitopaikkaa omistajan menojen ajaksi tai käydä maksuttomissa eläintapahtumissa. Esimerkiksi Kennelliiton ylläpitämä kaverikoiratoiminta ja rotuyhdistyksen ylläpitämät vastaavanlaiset toimintamuodot, esim. Hali-Bernit, antavat mahdollisuuden viettää aikaa koiran kanssa ilman erillistä korvausta. Tämä toiminta tarjoaa mahdollisuuden esimerkiksi käydä hyvin koulutetun ja rauhallisen koiran ja sen omistajan kanssa lenkillä tai touhuta muuta mukavaa ihan ilmaiseksi.
Pääpointtinani on, ettei eläimen tarvitse kärsiä omistajansa huonosta taloudellisesta tilanteesta!
Köyhien lemmikit
70
829
Vastaukset
- catgirl90
Sinä olet ilmeisesti näitä ihmisiä, joiden mielestä vähävaraisilla ihmisillä ei tarvitse olla mitään. Kun ei kerran ole rahaa, niin ei tarvitse elääkään? Gr8. Ihan tiedoksi vain, asun yhdessä opiskelevan avopuolisoni kanssa ja itse olen työkkärin kautta työharjoittelussa. Meidätkin voidaan siis laskea "köyhiksi". Silti meillä on kissa, jonka aikoinaan pelastimme huonosti kohtelevalta kodilta. Aluksi kissa oli aivan apaattinen, tuijotti vain seinää. Nyt kissa sen sijaan änkee koko ajan paijattavaksi ja kehrää. Ruoka maistuu ja turkki on paksu ja kiiltävä. Aina meillä on tarjota kissalle ruokaa, yleensä peruskaupasta saatavaa, mutta välillä myös parempaa. Olemme mieluummin itse syömättä, kuin että kissamme näkee nälkää.
Joten pidän aika loukkaavana mielipidettäsi, etteikö vähävarainenkin voisi ja osaisi hoitaa lemmikkiään. Jollekin yksinäiselle vähävaraiselle oma lemmikki voi olla se elämän ainoa valopilkku. En tiedä mikä trolli sinäkin olet, mutta koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että köyhä ei automaattisesti tarkoita mieleltään köyhää.- n22w
Jos teillä on varaa ostaa kissallenne asianmukaista ravintoa ja huolehtia muista kissanne tarpeista, niin ei ole mitään väliä ammatillanne tai tuloillanne. Teillä on varaa pitää kissaanne eli en näe mitään estettä teidän kohdallanne, miksette saisi pitää kissaa.
Joillain henkilöillä ei vaan ole kertakaikkiaan varaa edes eläimen hoitoon. On aivan kauheaa katsoa, kun jätetään eläin ilman asianmukaista ruokaa ja hoitoa omistajien rahattomuuden vuoksi. Valitettavan usein näitäkin tapauksia pullahtaa julkisuuteen. Sitten koitetaan rahoittaa omaa ja lemmikkien elämää pentutehtailulla. Esimerkkinä tästä on Satu Siitosen "kenneli".
Itselläni on koira. Mikään miljonääri en ole, mutta minulla on varaa ostaa koiralleni laadukasta ruokaa ja tarvittaessa pistää muutaman satasen äkilliseen eläinlääkärikäyntiin. Koirallani on myös hyvät turkinhoitovälineet ja lääkekaappi on kaikenlaisia rohtoja pullollaan. Käyn koirani kanssa harrastamassa (toko, agi, jälki) 3-5 kertaa viikossa. Vaikka minäkin työssäkäyvä olen, niin koirani elää loistavaa elämää.
- catgirl90
Niin ja samalla tavallahan myös ne kroisokset saattavat laiminlyödä eläimiään. Tiedän esimerkin: kotikyläni rikkain perhe piti neljää koiraa aidattuna pieneen aitaukseen päivät ja yöt. Tämäkö on sitten parempi? Rikkaana otetaan useita eläimiä, eikä kuitenkaan hoideta? Eipä sillä varallisuudella ole mitään tekemistä hyväntahtoisuuden kanssa, hyväsydäminen köyhä nyt repii vaikka perseestään ne rahat eläimensä hoitamiseen.
Sinua taitaa vaan pänniä, kun naapurin köyhä muksu sai sen Mustin mitä sinä et saanut. =) Pääpointtinani on, ettei köyhän tarvitse kärsiä omistajien aiheuttamasta huonosta taloudellisesta tilanteesta.
Eläin < Ihminen.
Mees kotiin pentu.Mitä nää sössöttäjät haluaa?
He haluaa itselleen kauniin maailman ja on siksi valmiita siivoamaan pois sitä mistä eivät itse pidä. He samaistuu enemmän koiraan joka ei saa heidän estetiikalleen sopivaa ympäristöä kuin siihen ihmiseen joka on yhteisössämme niin kurjassa asemassa - syystä tai toisesta - ettei pysty täyttään tota velvotetta.
Siinä on tosi hieno asenne hei.
Sit hakeen kaupasta jauhelihaa ja munia. Kunhan oma näkökenttä on vapaa kaikesta siitä minkä kokee itse vääräksi omassa erinomaisuudessaan niin voi pitää oman puhtaan sielunsa putipuhtaana. Siitä tässä on kyse. Tämä "eläinsuojelu" ei ole muuta kuin yksi kieroutunut versio city-vihreydestä jonka ainoa huolenaihe on nimenomaan se että saadaan itselle oma puhdas läntti, ja kaikki muu on toissijaista.
http://www.meat.org/
Katso tuo ja tule sitten pokerilla puhumaan pikkupuudelin karusta kohtalosta köyhän kanssa - köyhän jonka köyhyys on yhteiskunnan tietoinen jokapäiväinen valinta. Ajatella. Jeesaamalla sitä köyhää autettaisiin sekä sitä IHMISTÄ että sitä pikkupuudelia joka on sulle maailman niinku tärkein juttu.
22 ja sokea kukkahattu? Vittu että vanhenemiprosessit tapahtuu nykyään nopeasti.Kukkomies kirjoitti:
Mitä nää sössöttäjät haluaa?
He haluaa itselleen kauniin maailman ja on siksi valmiita siivoamaan pois sitä mistä eivät itse pidä. He samaistuu enemmän koiraan joka ei saa heidän estetiikalleen sopivaa ympäristöä kuin siihen ihmiseen joka on yhteisössämme niin kurjassa asemassa - syystä tai toisesta - ettei pysty täyttään tota velvotetta.
Sit hakeen kaupasta jauhelihaa ja munia. Kunhan oma näkökenttä on vapaa kaikesta siitä minkä kokee itse vääräksi omassa erinomaisuudessaan niin voi pitää oman puhtaan sielunsa putipuhtaana. Siitä tässä on kyse. Tämä "eläinsuojelu" ei ole muuta kuin yksi kieroutunut versio city-vihreydestä jonka ainoa huolenaihe on nimenomaan se että saadaan itselle oma puhdas läntti, ja kaikki muu on toissijaista.
Katso tuo ja tule sitten pokerilla puhumaan pikkupuudelin karusta kohtalosta köyhän kanssa - köyhän jonka köyhyys on yhteiskunnan tietoinen jokapäiväinen valinta. Ajatella. Jeesaamalla sitä köyhää autettaisiin sekä sitä IHMISTÄ että sitä pikkupuudelia joka on sulle maailman niinku tärkein juttu.
22 ja sokea kukkahattu? Vittu että vanhenemiprosessit tapahtuu nykyään nopeasti.Mutta tuolla videollahan tehdään siis TYÖTÄ, palkkatyötä! Kuinka kunniakasta.
Kun on polkenut ensin 8 tuntia kalkkunoiden päitä, niin sitten voi palata tyytyväisenä kotiin tilipussin kanssa ja ostaa Pikku Fidolle uuuden luun ja rynnätä innolla agilityyn toteuttamaan Fidon riemukasta elämää.Kukkomies kirjoitti:
Mutta tuolla videollahan tehdään siis TYÖTÄ, palkkatyötä! Kuinka kunniakasta.
Kun on polkenut ensin 8 tuntia kalkkunoiden päitä, niin sitten voi palata tyytyväisenä kotiin tilipussin kanssa ja ostaa Pikku Fidolle uuuden luun ja rynnätä innolla agilityyn toteuttamaan Fidon riemukasta elämää.Ja olla nimenomaan tyytyväinen kun ei ole tyhmä työtön köyhä joka rääkkää eläimiä.
- n22w
Kukkomies kirjoitti:
Mitä nää sössöttäjät haluaa?
22 ja sokea kukkahattu? Vittu että vanhenemiprosessit tapahtuu nykyään nopeasti.Tässä yhteiskunnassa ihmisen elämä on täynnä valintoja. Voi mennä töihin tai jättää menemättä. Voi hankkia lemmikin tai jättää hankkimatta.
Eläimillä ei kauheasti valinnanvaraa ole. Lemmikki on isännästään täysin riippuvainen. Ihmisen tehtävä on huollehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista aina perustarpeista virikkeistämiseen. Eläin ei ole vain eläin, vaan sekin kokee samat tunteet kuin ihminenkin. Jos ihminen ei pysty taloudellisten vaikeuksiensa takia huollehtimaan lemmikistään, niin hän voi ihan hyvin jättää sen hankkimatta. Jos kuitenkin hankkii eläimen, muttei pysty huolehtimaan siitä, niin silloin tuottaa eläimelle aivan turhaa kärsimystä. Jos on ottanut vastuun elävästä olennosta, on se kannettava loppuun asti.
Minä pidän eläimistä ihmisiä enemmän. Laitan hyväntekeväisyyteen rahaa vain kun tiedän sen menevät eläimille, en ihimisille, koska ihmiset voivat itse vaikuttaa kohtaloonsa toisin kuin eläimet. n22w kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa ihmisen elämä on täynnä valintoja. Voi mennä töihin tai jättää menemättä. Voi hankkia lemmikin tai jättää hankkimatta.
Eläimillä ei kauheasti valinnanvaraa ole. Lemmikki on isännästään täysin riippuvainen. Ihmisen tehtävä on huollehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista aina perustarpeista virikkeistämiseen. Eläin ei ole vain eläin, vaan sekin kokee samat tunteet kuin ihminenkin. Jos ihminen ei pysty taloudellisten vaikeuksiensa takia huollehtimaan lemmikistään, niin hän voi ihan hyvin jättää sen hankkimatta. Jos kuitenkin hankkii eläimen, muttei pysty huolehtimaan siitä, niin silloin tuottaa eläimelle aivan turhaa kärsimystä. Jos on ottanut vastuun elävästä olennosta, on se kannettava loppuun asti.
Minä pidän eläimistä ihmisiä enemmän. Laitan hyväntekeväisyyteen rahaa vain kun tiedän sen menevät eläimille, en ihimisille, koska ihmiset voivat itse vaikuttaa kohtaloonsa toisin kuin eläimet.Jep. Voin ohjata omaa kohtaloani vaikka ryhtymällä huumekauppiaaksi. Voin osallstua valtajärjestelmiin joiden tarkoitus on yksinkertaisesti hyväksikäyttää sitä että kaikki ihmiset eivät pysty hallitsemaan omaa kohtaloaan.
Voit aina käyttää mittatikkuna itseäsi, mutta onko sekään sitten oikein?
Minäkin voisin vaatia että olet henkisesti ja eettisesti tasoiseni toimija, mutta jos et pysty siihen on vaatimus kohtuuton sillä sinulla ei ole mahdollisuuttakaan.n22w kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa ihmisen elämä on täynnä valintoja. Voi mennä töihin tai jättää menemättä. Voi hankkia lemmikin tai jättää hankkimatta.
Minä pidän eläimistä ihmisiä enemmän. Laitan hyväntekeväisyyteen rahaa vain kun tiedän sen menevät eläimille, en ihimisille, koska ihmiset voivat itse vaikuttaa kohtaloonsa toisin kuin eläimet.Ps. Pidä hyvä huoli Mustista koska Kukko on niin köyhä että vain ilmainen eettisesti kasvatettu liha kelpaa tästä lähtien - ja mistään muualta sitä ei löydy kuin lähiluonnosta.
Kukkomies kirjoitti:
Ps. Pidä hyvä huoli Mustista koska Kukko on niin köyhä että vain ilmainen eettisesti kasvatettu liha kelpaa tästä lähtien - ja mistään muualta sitä ei löydy kuin lähiluonnosta.
Ja kun sitä koirasi muonaa tuotetaan... niin montako elukkaa on tehokasvatettu että yksi hyväosainen rakki saadan ruokittua siten että sinusta tuntuu hyvältä kun sun ei tarvi katsella jätesäkkeihin tukehtuvia kananpoikia osana prosessia jolla hyväosaisen hurttasi tervettä dieettiä tuotetaan?
Kukkomies kirjoitti:
Ja kun sitä koirasi muonaa tuotetaan... niin montako elukkaa on tehokasvatettu että yksi hyväosainen rakki saadan ruokittua siten että sinusta tuntuu hyvältä kun sun ei tarvi katsella jätesäkkeihin tukehtuvia kananpoikia osana prosessia jolla hyväosaisen hurttasi tervettä dieettiä tuotetaan?
Ja nyt kun tältä paskalta räjäytettiin kansi sun tietoisuudessa...
Niin joko tajuat kuinka tekopyhä olet, vai vedätkö n22w itkupotkuraivarit ja vetoat koulutukseesi ja palkkaasi että sulla on oikeus ignoranssiin ja olla onnellinen ja pitää omia valintojasi oikeina?
Ei ne ole "oikeita" ne on vaan mahdollisia.- n22w
Kukkomies kirjoitti:
Ja nyt kun tältä paskalta räjäytettiin kansi sun tietoisuudessa...
Niin joko tajuat kuinka tekopyhä olet, vai vedätkö n22w itkupotkuraivarit ja vetoat koulutukseesi ja palkkaasi että sulla on oikeus ignoranssiin ja olla onnellinen ja pitää omia valintojasi oikeina?
Ei ne ole "oikeita" ne on vaan mahdollisia.Totta kai tiedostan, että minun valintani ovat vain mahdollisia, mutta mielipidevapauttani hyödyntäen levitän mielipidettäni eläinten kohtelusta niin nettikirjoittelulla kuin informatiivisiin kamppanjoihin osallistumalla. Esimerkiksi taannoin oli Helsingin keskustassa informatiivinen kamppanja, joka kertoi pentutehtaiden epäkohdista. Osallistuin ko. kamppanjaa.
Ihmiset ovat itsekkäitä kusipäitä, joilla ei ole alkeellistakaan moraalia. Viattomat lemmikit sen sijaan ovat yleensä tilanteiden uhreja. Lemmikki rakastaa isäntäänsä pyyteettömästi. Niin kuin aiemmin totesin; eläin on vain tilanteen vanki, kun taas ihmisellä on valinnanvaraa. n22w kirjoitti:
Totta kai tiedostan, että minun valintani ovat vain mahdollisia, mutta mielipidevapauttani hyödyntäen levitän mielipidettäni eläinten kohtelusta niin nettikirjoittelulla kuin informatiivisiin kamppanjoihin osallistumalla. Esimerkiksi taannoin oli Helsingin keskustassa informatiivinen kamppanja, joka kertoi pentutehtaiden epäkohdista. Osallistuin ko. kamppanjaa.
Ihmiset ovat itsekkäitä kusipäitä, joilla ei ole alkeellistakaan moraalia. Viattomat lemmikit sen sijaan ovat yleensä tilanteiden uhreja. Lemmikki rakastaa isäntäänsä pyyteettömästi. Niin kuin aiemmin totesin; eläin on vain tilanteen vanki, kun taas ihmisellä on valinnanvaraa."Ihmiset ovat itsekkäitä kusipäitä, joilla ei ole alkeellistakaan moraalia."
Muista että puhut omasta puolestasi - muttet minun puolestani.- n22w
Kukkomies kirjoitti:
"Ihmiset ovat itsekkäitä kusipäitä, joilla ei ole alkeellistakaan moraalia."
Muista että puhut omasta puolestasi - muttet minun puolestani.Ihan kaikki ihmiset - minä, sinä ja kaikki muutkin ihmiset ovat itsekkäitä kusipäivä, joilla ei ole alkeellistakaan moraalia. Näin se menee, vaikket sitä aina haluakaan myöntää.
- n22w
Kukkomies kirjoitti:
Koirien ruokavalioon koostuu pääosin eläinten sisäelimistä ja luista, sekä muista ruumiin osista, joita ei ihmisille kelpuuteta. Toki koirat syövät jonkin verran myös ihan tavallista lihaakin, mutta sisäelimet ovat koirille paljon ravintoarvorikkaampia kuin tavallinen lihaklöntti. Koirista on myös hyötyä; ihmisille eläinten lihat ja koirille kaikki muu, mitä ei kelpuuteta ihmisten ruoaksi. Koirat syövät esim. naudan mahaa, kurkkutorvea, yms.
Eläimet ovat erinomaisia terapeutteja ja avustajia ihmisille. Esimerkiksi opaskoirat ja avustajakoirat. Todella monen fyysisesti rajoittuneen ihmisen elämä helpottuu, kun avustajakoira on auttamassa heitä päivittäisaskareista ja muuten vain pitämässä seuraa. Koirat myös itse nauttivat valtavasti saadessaan tehdä yhteistyötä omistajiensa kanssa. Avustajakoira voi auttaa pyykin pesussa, ruoanlaitossa, kaupassa asioinnissa ja monissa muissakin asioissa fyysisesti rajoittuneita henkilöitä. Koiran pito käy myös halvemmaksi yhteiskunnalle kuin henkilökohtaisen ihmisavustajan palkkaaminen.
Monelle syrjäytyneelle ja yksinäiselle ihmiselle lemmikki on tuonut sisältöä elämään. Lemmikki kuuntelee ja lohduttaa, vaikket sanoisi sanaakaan. Esimerkiksi koirat haistavat ihmisen hormoonit ja tätä kautta tietävät, missä mielentilassa ihminen on. Siksi usein virheellisesti sanotaan, että koira "osaa lukeas ajatukset".
Kaikki tarvitsevat jonkun harrastuksen, josta he saavat henkistä nautintoa. Käsittääkseni tätä tarkoitat "henkisellä masturboinnilla". Sinä saat sisältöä ja jonkun sortin nautintoa nettipalstoille kirjoittelusta ja minä nautin koirani kanssa harrastamisesta. Joku muu nauttii kalastuksesta tai pyöräilystä, yms. Mielstäni ei ole normaalia, jos ihmistä ei vaan kertakaikkiaan mikään muu, paitsi kodin arki ja työ/opiskelu kiinnosta. Silloin elämä on aika tylsää. Harrastukset tuovat sisältöä elämään.
Jotkut koiraharrastajat, kuten minä, tykkäävät pelkästään koiran kanssa mukavasta tekemisestä, toisille taas koira on jonkin sortin "munan jatke". En käy näyttelyissä, koska mielestäni ne ovat täysin turhia, mutta sen sijaan rakastan liikuntaa. Koirani myös tykkää liikkua ja touhuta kaikenlaista, joten liikumme yhdessä. Koira vetää neljästi päivässä ulos oli sää mikä tahansa. Kotiin ei pääse jämähtämään, vaan aina on liikuttava. Jotkut ihmiset saavat myös elantonsa koirien ja kissojen kasvatuksesta.
- ei eläimiä kaikille
yleensä se lemmikki otetaan sellaiseen perheeseen johon ei pitäisi eläimiä sallia lainkaan sen takia kun NAAPURILLAKIN on lemmikki. Se on melko yleinen syy .Omalla naapurillani on koira joka olisi mielellääm ulkona ja vaatisi paljon toimintaa, mutta eipä ole . Ulos pääsee 20metrin ''lenkille'' Päiväkausiksi jätetään kotiin kun itse mennään kylään. Sinne se raukka sisälle sitten tekee tarpeensa pakon edessä.Eivät välitä viedä lääkäriin tai ostaa kunnon koiranruokaa kun on niin ''kallista'' Kalja ei ole ,kun joka päiväinen annos on saatava. Mutta eipä se koira ole perheenjäsen, vaan hankittu hetken mielijohteesta kun sillä toisella naapurillakin on.
Mielummin lemmikki jakamaan kurjuutta kuin se että sitä kurjuutta aletaan jakamaan ulospäin toisille ihmisille. Eläimet ovat toisen polven kärsijöitä, mutta silti ne on elukoita.
Jotain "ihmisyydestä" kertoo se että sympatianne menee elukoille eikä ihmisille jolle luultavasti se elukka on ainoo rehellinen kontakti toisiin elollisiin olentoihin.
Homo homini lupus.
Jees. Teen periaatepäätöksen.
Tästä lähtien syön lihanani vain rikkaiden lemmikkejä koska ne ovat saaneet eettisen kohtelun.- maahanmuuttaja
n22w. tästä olensamaa mieltä kanssane. Itsella on 2 rotukissaa, ragdoll, ja harrastan myös näyttelytoimintaa heidän kanssa, ja totta on että kuukaudessa menee ruokaan, eli kuiva muonaa ja märkäruokaa- noin 130euroa. Se on iso rotu, ja selalinen 9 kiloinen kissaa tarvitsee myös vitamiineja, että lihakset ovat kunnossa ja luut. Annan lakkia, Calsor , lijhaan puoli tabletti.
Totta on että yksiniäsille ihmisille kissa on tosi tarkea kaveri. En voi edes kuvitella elämää ilman kissoja. Minulla oli ollu kissoja ainaa koko elämää.
Ja kyllä, olen siitä mieltä että kun omistaja ei voi maksaa kissoille tai koirille KUNNON RUOKAA, ja eläinlääkäria, parempi kun eläin ei kärsi.
Eläinlääkärin luonna on maksettava lasku heti, ja vaan rokutus maksaa noin 50 euroa per kissa. Rokotukset on oltava, varsinkin kun mennään näyttelyyn. Näyttelyyn osallistumis maksu on 30euro per kissa, ja siihen toki liittyy myös matkustaminen.
Pitää ainaa olla varaa kissoille noin 200euro kuukaudessa ruokaan ja yllättäviin menoihin. Näyttelyyn ei ole pakko mennä, mutta ruokaa pitää olla laadukkasta!!!!
Kun luen minkäläistä "roskaa" jotkut ihmiset täällä syövät, minua kauhistuttaa mitä antoivat lemmikkeille!!!
Kun joku syö puuroa ja taas puuroa, eikä olenkaan lihaa, niin mitä antaa kissalle???? Kissa tarvitsee lihaa, se on puhdas lihasyöjä!!!
Tässä olen n22w kanssa samaa mieltä. - maahanmuuttaja
Kun täällä luen että joku syö perunoita ja makaronia päivästä päivään, niin miettin, mitä ruokaa antaa kissalle tai koiralle ja KAUHISTUTTAA!!
Olen hyvin huollissani lemmikeiden hyvinvoinnista kun jotkut täällä kirjoittavat eivät voi ostaa itselle edes 2 olutta illaksi. KAUHEA.
Kun vaan lasken niin laadukas kissan kuivamuonaa maksaa. Esim. Royal Canin on pieni pussi 27euroa, 20 kiloinen maksaa 62 euroa, ja se on 2 kissoille noin 3kuukautta. Lisäksi pitää antaa lihaa, enim. ostan possun lihaa, possun suikaleitta, ja märkäruokaa vaikka Latz, tai RC, Hills.
Niin, ja rotukissaa näyttelyytasoinen maksaa 900euroa, esim. juuri ragdoll.
Tämä mua kauhistuttaa että oikeasti kuinka voi ihminen joku työttömyyskorvauksesta maksaa lemmikkeille laadukasta ruokaa ja hoitoa, kun ei ole varaa edes kunnon ruokaan itselle!!!!!- n22w
Koira tai kissa voi yhtä hyvin olla sekarotuinen. Ei sillä lemmikin karvalla väliä ole. Koiran tai kissan voi ihan ilmaiseksikin saada. Tärkeintä on hoitaa lemmikkiä asiallisesti.
- Lemmikki vai ei
n22w kirjoitti:
Koira tai kissa voi yhtä hyvin olla sekarotuinen. Ei sillä lemmikin karvalla väliä ole. Koiran tai kissan voi ihan ilmaiseksikin saada. Tärkeintä on hoitaa lemmikkiä asiallisesti.
Tartuit asiaan, josta saat sekä kiitoksia, että haukkuja. Itse eläinrakkaana laitan eläimen hyvinvoinnin itseni edelle, mutta kaikki eivät näin tee.
Omat kissani olivat elämänsä ehtoopuolella, kun jäin työttömäksi ja eläinlääkärikulut verotti melkoisesti pieniä tuloja. Ja ihan jo heidän ruuat, ym kulut.
Mutta kyllä vähävarainenkin voi olla hyvä hoitaja, hän tinkii omastaan eläimen hyvinvoinnin vuoksi! - Royal tunkio
Royal canin bisnes ja mainos masinointi ei tarkoita sitä että ruoka olisi laadukasta, kun sitä paljon mainostetaan. Kyllä suoraan luonnosta saatava ruoka on terveellisempää niin ihmisille kuin eläimillekin verratuna näihin piloille jalostettuihin tuotteisiin, joista ei voi tietää mitä ne todellisuudessa sisältää.
Tyhmiä on helppo mielikuvilla johdatella ja bisnes maailma käyttää sitä surutta hyväkseen. Onkohan maahanmuuttaja royal canin palkkalistoilla, kun tuotteita mainostaa. Minun mottoni on hyvää ei tarvitse mainostaa, kun se tekee sen olemalla hyvä. Huonoa ja tarpeetonta täytyy mainostaa, kun ei sitä muuten kukaan ostaisi. Kuiva muona ei ole kissojen luontaista ravintoa lähelläkään, minkä tähden sitä pitää markkinoida mielikuvilla.
Lisäksi näissä käytetään yleensä säilöntäaineita E320 BHA ja E321 BHT , jotka luokiteltu ihmisille haitallisiksi eikä saa käyttää elintarvikkeiden säilönnässä paitsi eläin ruuassa. Jos kyseisiä aineita ei löydy tuoteselosteesta on ne korvattu lauseella, sisältää eu:n hyväksymiä antioksidantteja. Kyseiset aineet ei sovellu eläimillekään ravinnoksi ja näyttäisivät olevan esim. Royal canin tuotteiden lisäaineena käytössä.
Oma kissani pitää eniten itse pyydystämistään hiiristä, ym. pienelävistä esim. hyönteisistä, jolloin ravinto on mahdollisimman tuoretta. Kissat muuten syövät yleensä sellaisten eläinten lihaa, jotka eivät kuulu lihansyöjiin. - n22w
Royal tunkio kirjoitti:
Royal canin bisnes ja mainos masinointi ei tarkoita sitä että ruoka olisi laadukasta, kun sitä paljon mainostetaan. Kyllä suoraan luonnosta saatava ruoka on terveellisempää niin ihmisille kuin eläimillekin verratuna näihin piloille jalostettuihin tuotteisiin, joista ei voi tietää mitä ne todellisuudessa sisältää.
Tyhmiä on helppo mielikuvilla johdatella ja bisnes maailma käyttää sitä surutta hyväkseen. Onkohan maahanmuuttaja royal canin palkkalistoilla, kun tuotteita mainostaa. Minun mottoni on hyvää ei tarvitse mainostaa, kun se tekee sen olemalla hyvä. Huonoa ja tarpeetonta täytyy mainostaa, kun ei sitä muuten kukaan ostaisi. Kuiva muona ei ole kissojen luontaista ravintoa lähelläkään, minkä tähden sitä pitää markkinoida mielikuvilla.
Lisäksi näissä käytetään yleensä säilöntäaineita E320 BHA ja E321 BHT , jotka luokiteltu ihmisille haitallisiksi eikä saa käyttää elintarvikkeiden säilönnässä paitsi eläin ruuassa. Jos kyseisiä aineita ei löydy tuoteselosteesta on ne korvattu lauseella, sisältää eu:n hyväksymiä antioksidantteja. Kyseiset aineet ei sovellu eläimillekään ravinnoksi ja näyttäisivät olevan esim. Royal canin tuotteiden lisäaineena käytössä.
Oma kissani pitää eniten itse pyydystämistään hiiristä, ym. pienelävistä esim. hyönteisistä, jolloin ravinto on mahdollisimman tuoretta. Kissat muuten syövät yleensä sellaisten eläinten lihaa, jotka eivät kuulu lihansyöjiin.Minä ostan koiralleni rakaa lihaa, ilman yhtään mitään säilöntäaineita. Keitän sen viljan (esim. tattari, riisi, yms.) ja erittäin enen määrän kasvismössön kanssa, sekä lisään valmiiseen ruokaan apteekin vitamiinivalmistetta. Näin koirani saa kaikkia ravintoaineita ja luonnollista ruokaa, jossa ei ole mitään kemikaaleja. Koiran hampaat pidän kunnossa erilaisilla luilla. Tämä ruokintamuoto on terveellisempää ja edullisempaa.
Kuivamuona on vaan niin helppokäyttöistä. Ei tarvitse keittää yhtään mitään ja valvoa, ettei ruoka pilaannu. Riittää, että äkkiä kippaa koiran kippoon ruokaa ja siinä se voi olla vaikka kuinka pitkään pilaantumatta. Kuivamuonafirmat uskottelevat ihmisille, että lemmikki saa kaikki maailman sairaudet ja suorastaan hajoaa, jos ei saa syödä vain heidän ylikallista superhyperterveellistä ruokaa.
- maahanmuuttaja
Se on totta!!! Ja joakinen tarvitsee laadukkasta ravintoa, ja huolenpitoä!!! OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSANE!!!
Minullakin oli ollut maatiaskissoja, ja huolehtinut heistä hyvin. Vasta nyt minulla on rotukissoja, ja näyttely harrastus.
Mutta totta on että pitää ainaa tarjoaa lemmikille laadukasta ravintoa, muuten lemmikki voi sairastua ja eläinlääkäri maksaa tosi paljon.
Kun lemmikki ei saa kunnon ruokaa, voi sairastua ja sitten vasta voi mennä monta sataa euroa laskuihin!!!!
On parempaa ostaa vaikka kissalle Royal Canin, Hills, tai IAMS raksuja, jotka ovat eläinlääkäreiden suosittelemia, vaikka 2 kilinen pussi maksaa 27 euroa, mutta kissa pysyy terveenna- kun sitten että kissa kärsii ja eläinlääkäri maksaa paljon.
Kissoille laadullammat raksut ovat : Royal Canin, Hills, IAMS- niitä ostetaan vaikka Musti ja Mirri kauppoissa, ja Lemmikkiasemalla.
Tai ruokakauppoissa ovat laadukkaat raksut Bilanx, jotka noin 2kg pussi maksaa noin 13 euroa.
Kissa tarvitsee myös lihaa!!!! Suosittelen possun suikkaleet, mutta joskus märkäruokaa vaikka Latz.
Jauhelihaa useat kissat eivät syö, kun lihan rakenne on kun "pilaantunut", mössömäinen ja kissa ajattelee että se on pilaantunut..
Itse ostan kissoille possun suikkalleet, tai poron käristysta- poron lihaa on hyvin ravitsevaa vaikka kevyttä.
Toivon ettevät lemmikit kärsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jooh, syötetään niillle kermaperse-lemmikeille jotka vastaavat kermaperse-omistajiaan niitä tehoeläintehtailun lopputuloksia :D
Siinähän on mitä loistavin tilaisuus saada omatunto kohdalleen. Eli Meidän Misse voi niin vitun hyvin sillä hinnalla että höyhenettömät nokkatypisteyt häkkikanat elävät koko elämänsä ahtasti ja kehittävät siinä sivussa sairauksia jotka potentiaalisesti uhkaavat ihan ihmisiäkin.
Jos yhden hyvinvoivan lemmikki-missen hinta on 20 häkkikanaa, puolikas lehmää joka ei saa koskaan asiallisesti jaloitella pikkusika joka saa tukehtua kirjaimellisesti omaan paskaansa koska ei jaksa uida siinä liemessä niin ... jumalauta. Kyllähän sellianen lemmikinomistaja on niin eettinen ja eläinrakas ettei vastarantaa näe :D
Kunhan omassa kodissa on kaikki hyvin, niin näillä meidän eläinrakkailla lapsilla on mieli hyvä. Eikö niin? "EI meidän kotona".
Mulla ei ole lemmikkejä enkä ota. Se on EPÄEETTISTÄ lähtökohtaisestikin alistaa elollinen olento omaan elämänkaavaansa ja masturboida henkisesti tuolla "itseä alemmalla". Elukat kuuluu luontoon tai tervehenkiseen ruuantuotantoon. Lemmikkien pitäminen on jonkinlaista valtafiksaatiota lähtökohtaisestikin.
Lemmikki ei ole koskaan eläin vaan se on LELU.Kukkomies kirjoitti:
Jooh, syötetään niillle kermaperse-lemmikeille jotka vastaavat kermaperse-omistajiaan niitä tehoeläintehtailun lopputuloksia :D
Siinähän on mitä loistavin tilaisuus saada omatunto kohdalleen. Eli Meidän Misse voi niin vitun hyvin sillä hinnalla että höyhenettömät nokkatypisteyt häkkikanat elävät koko elämänsä ahtasti ja kehittävät siinä sivussa sairauksia jotka potentiaalisesti uhkaavat ihan ihmisiäkin.
Jos yhden hyvinvoivan lemmikki-missen hinta on 20 häkkikanaa, puolikas lehmää joka ei saa koskaan asiallisesti jaloitella pikkusika joka saa tukehtua kirjaimellisesti omaan paskaansa koska ei jaksa uida siinä liemessä niin ... jumalauta. Kyllähän sellianen lemmikinomistaja on niin eettinen ja eläinrakas ettei vastarantaa näe :D
Kunhan omassa kodissa on kaikki hyvin, niin näillä meidän eläinrakkailla lapsilla on mieli hyvä. Eikö niin? "EI meidän kotona".
Mulla ei ole lemmikkejä enkä ota. Se on EPÄEETTISTÄ lähtökohtaisestikin alistaa elollinen olento omaan elämänkaavaansa ja masturboida henkisesti tuolla "itseä alemmalla". Elukat kuuluu luontoon tai tervehenkiseen ruuantuotantoon. Lemmikkien pitäminen on jonkinlaista valtafiksaatiota lähtökohtaisestikin.
Lemmikki ei ole koskaan eläin vaan se on LELU.Ja kun halutaan vertailla Kääpiöluppadoningsipitkäkarva-collieta niin mitä se on muuta kuin pakollista statuksenhakemista tavalla tai toisella? Harrastamista? Postimerkkeilyä?
Se on kiva juttu jota ihmiset tekee koska tykkää siitä. Mitää hyötyä se ei ole, lemmikkien murkinat pääsääntöisesti on pois toisilta eläimiltä ja niiden eettisestä kohtelusta (koska siinäkin hinta on se mitä usein katsotaan ensin. Mitä halvempi murkina = sen huonommin niiden eläinalkuperää on kohdeltu).
Se on sitä että henkinen pikkulikka tai -poika haluaa "palan kaunista luontoa kotiin" ja mielellään vielä vertailla itseään toisiin samanhenkisiin. Kenellä on hienoin lelu?
Hankkikaa mielummin transformereita. Optimus Prime rokkaa.- n22w
Kukkomies kirjoitti:
Ja kun halutaan vertailla Kääpiöluppadoningsipitkäkarva-collieta niin mitä se on muuta kuin pakollista statuksenhakemista tavalla tai toisella? Harrastamista? Postimerkkeilyä?
Se on kiva juttu jota ihmiset tekee koska tykkää siitä. Mitää hyötyä se ei ole, lemmikkien murkinat pääsääntöisesti on pois toisilta eläimiltä ja niiden eettisestä kohtelusta (koska siinäkin hinta on se mitä usein katsotaan ensin. Mitä halvempi murkina = sen huonommin niiden eläinalkuperää on kohdeltu).
Se on sitä että henkinen pikkulikka tai -poika haluaa "palan kaunista luontoa kotiin" ja mielellään vielä vertailla itseään toisiin samanhenkisiin. Kenellä on hienoin lelu?
Hankkikaa mielummin transformereita. Optimus Prime rokkaa.Ehehei! Lemmikki ei todellakaan pitäisi olla mikään lelu. Joillekin se on "munan jatke" tai leikkikalu, mutta tätähän vastaan yritetään taistella erilaisilla valistavilla kamppanjoilla. Onneksi suurimmalle osalle ihmisistä lemmikki on erittäin läheinen ystävä, vielä läheisempi kuin ihminen. Lemmikistä pidetään yleensä huoltakin paremmin kuin itsestään. Niin kuin aiemmin totesin, paljon koiria on myös hyötykäytössä sokeiden opaskoirina, poliisikoirina, avustajakoirina fyysisesti rajoittuneiden henkilöillä, masentuneiden ihmisten seurana ja ihan vaan rakastettavina lemmikkeinä.
Sinulla ei ymmärtääkseni ole lemmikkejä, joten et vaan millään käsitä, etkä tulekaan käsittämään ennen kuin oman lemmikin hankit, millainen tunneside omistajan ja hänen lemmikin välille muodostuu. Mitä pahaa on jutella samanhenkisten ihmisten kanssa? Ei yhtikäs mitään! Vertailevathan ihmiset suksia, vaatteita, tietokoneita, omaa ulkonäköään, yms. kamaa keskenään. Miksei lemmikeistäkin saisi puhua?
- maahanmuuttaja
Lemmikki on kyllä kaveri!!! Ja minä rakastan kissoja yli kaikken!
En tykä ihmislapsista, se on kyllä totta. En voi edes siettää pieniä ihmislapsia, mutta rakastan kissoja, ja aina kissoja minulla oli ollut.
Teen kaikki parhaaksi kissojen eteen, ja kun en haluasi matkustaa, niin halusin isompi koti ja vaikka kissahotelli. Se olisi unelmaammatti, esim. kun muut lähtevät matkoille, olisin hoitanut muidenkin kissoja.
Kissa tai koira on PARAS YSTÄVÄ. Paljon parempi kun ihminen.
Kissoja pitää hoitaa hyvin!! En tajua ihmisiä joilla ei ole olenkaan lemmikkeja.
Kun itse haluan matkustaa vaikka talveksi, niin teen sen vaan kissojen kanssa.
Ajattelen marraskuussa lainattaa matkailuvaunu ja itse ajaa Ranskaan, koska kissojen kanssa lentäminen on tosi hankkalaa ja matka on pitkää. Niin matkailuvaunussa kissat voivat olla rauhallisesti ja vaikka nukkua, kävellä ja olla vapaasti matkan aikana.
Kaikki mitä teen ja matkat mitä suunnittelen, vaan ja ainoastaan kissojen ehtoilla.- maahanmuttaja
LEMMIKKI EI OLE MIKÄÄN LELU, MUTTA ELÄVÄ OLENTO JA YSTÄVÄ!!!!
maahanmuttaja kirjoitti:
LEMMIKKI EI OLE MIKÄÄN LELU, MUTTA ELÄVÄ OLENTO JA YSTÄVÄ!!!!
"Ystävä".
Voi ristus sentään.Kukkomies kirjoitti:
"Ystävä".
Voi ristus sentään.Eli oma ystävyydenpuutteesi saa sinut hankkimaan emotionaalisia masturbaatiovälineitä joista huolehdit parhaasi mukaan. Kun ei oikeeta saada niin hankitaan tekopenis = seksilelu.
Kun ei oikeeta saada niin hankitaan luonnoton eläin = ystävälelu.
Minua hävettää ruokkia edes oravia koska se tuhoaa niiden luontaista taipumusta selviytyä itse. Joskus sorrun, ihan vain siksi että niitä on kivaa kattella.
- Oi lemmityin
En ihan ymmärtänyt, miten lemmikkikissa riistää kanan oikeuksia? Kyllä ne kanat on edelleen häkissä, vaikka tässä maailmassa ei olis yhtään lemmikkieläintä yhtään missään perheessä!?
Ja kyllä huomaa, ettei sinulla, tai edes lähipiirissä, ole eläintä. Nimenomaan, vastuuntuntoisilla ihmisillä eläin ei ole LELU, vaan perheenjäsen, josta pidetään ja siitä huolehditaan, aivan samoin, kuin muustakin perheestä! Taitaa vaan mennä yli sun ymmärryksen?- 10+16
Joo, on ne kanat häkissä toki vaikkei lemmikkejä olekaan, mutta kanan kulutus laskee, jos niinkin valtava väestö, kuin lemmikit katoaa.
Ja kyllä huomaa ettei sinulla ole kykyä ajatella omaa napaasi avarammalle.
Vastuuntuntoiset ihmiset välittävät eläimistään varmasti paljon mutta rahan määrä ei lisää ihmisen vastuuntuntoisuutta.
- Tiluliluliii...
Hohhoh johan on soopaa. Ihmisen tuloilla ei sinällään ole mitään väliä, vaan sillä välittääkö eläimestään. Hienosto-omakotitalossa asuvat bisnesperheet hankkii sen Fifin tai Mustin, kun kaikilla muillakin on tai kun se pentuna oli niin suloinen. He eivät automaattisesti välitä elukastaan. Tehdään 8-17 töitä mahdolliset pitkät työmatkat. Sitten kotiin äkkiä ruokaa. Aikaa ei ole edes omille lapsille, miten muka sitten eläimelle? Kersat pakotetaan uhkailulla viemään koiran kuselle ja that's it. Ja ei en tarkoittanut että kaikki varakkaat ihmiset toimivat näin, mutta valtaosa kuitenkin. Nämä piittaamattomat, kylmät ihmiset ovat niitä joitka kiduttavat eläimensä piloille kun ei anneta pienintäkään huomiota ja jos koira ulisee huomiota, karjutaan että ole rakki hiljaa siellä ja jotkut lyhytpinnaiset hullut vielä hakkaavat koiriaan. Sapuska voi maksaa vaikka 10 000€ sekunnissa, ei se eläintä onnelliseksi tee.
Sitten toinen ääripää; lähikaupassani monesti olen törmännyt alkoholisteihin, jotka kädet vatkaten hakee sen halvan ölppänsä.. Kunnes huomaa että ei mulla olekaan kun 50 centtiä nyt rahaa, jättää kaljan hyllyyn ja hakee kissanruokaa. Tässä on välittämistä ja paljon.
Entäpä ne jotka "on alansa huipulla" sanotaan vaikka 26 vuotiaita, tienaa kivasti, on pari Murrea ja Misseä kotona. Päässä flippaakin tai tapahtuu onnettomuus ja eläkkeelle mars tai iskee lama josta seuraa monon kuva perseeseen eikä uutta duunia löydy? Tulot tippuu rajusti. Pitäisikö heiltä sitten hakea elukat pois, koska eivät tienaa tarpeeksi? Ei olekaan rahaa ostaa sitä kallista mössönmöö muruhanihei ruokaa, vaan sitä ihan tavallista ruokaa, (eläinhän KUOLEE jos syö esim Lidlin kissan-/koiranruokaa) niin mitäs sitten tehdään?
Taitaa neitosella nyt mennä puurot ja vellit sekaisin. Rahan määrä ei korreloi rakkauden määrää. Sinä voit välittää elukoistasi ja sinulla (tuskin) on varaa ostaa "huippuruokaa" ( = myyntimiesten päähäsi upottamaa valhetta) mutta se ei tarkoita sitä että köyhät eivät välitä eläimistään.
Itse en tienaa paljoa, olen siivooja. Minulla on kissa, ei siksi että "muillakin on" vaan siksi että tämä kissa "valitsi minut".Jos rahatilanne näyttää kamalalta, ostan itselleni vaikka makaronia, kunhan kissalleni saan ostettua ruokaa. Ruokin kissani Latzin märkä- ja kuivaruualla.
Yleensä kaikki eläimeen kohdistuva vääryys johtuu kusesta päässä, ei rahan puutteesta. - maahanmuuttaja
Kyllä, kissat ovat ystäviä. Ette tunne siitä kauneutta kun aamulla tulevat sängyyn kehräämään, ja sitten leikkitään.
Kissat ovat aina pöydällä, tai missä haluavat olla. Minun kotona ei ole mikään rajoittusta. Minulla on ragdoll, ja se on hyvin sosiaallinen ja sopeuttuva rotu. Aina kun tulee viersa kissat ovat jo oven takana, kun tajoan ruokaa, ja muut niin kissat ovat jo pöydällä. Pinenempi varastaa kinkkua leivästä, ja juustoa.
Heidän kanssa ei ole tylsää. Juoksevat ja leikkivät että mattoja lentää sivuun.
Parvekkeella kun on helle on kiipeilypuut kissoille, ja parvekkeon lasitettu kissojen takia. Matkalle mökkiin he pelkäävät vette, koska matka on noin 3km järvellä / Kallavesi/, mutta veneessa on koppi, ja kissat voivat olla siellä, eivät tarvitsee katsoa veneen, ja nähdä ne pärskeet kun vene liikkuu nopeasti.
Mökilläkin ovat mutta ulkoilua siellä on valjaissa koska saari on aika iso ja metsiä paljon.
Aina ottan kissat mukaan, he ovat aina kanssani.
Kun suunnittelen matkustamista, totta että kissat pitää olla mukana, ja välitää sellaista matkustamista, joka on kissaystävällistä.
Lentämisessä olin jo ottanut selvää että yli kiloinen eläin pitää olla ruumassa. J aminä halusin heitä syliin.
Mutta kun yksi uros painaa 7.8 kg ja toinen lähes 9 kg.
Se on iso rotu, niin en halua että he matkustaisivat josain ruumassa. Niin mielulään ajattelen siitä matkailuvaunut lainaamista ja matkustamista noin.. - 9+18
Ihmiset ihmisinä ja eläimet eläiminä
http://www.youtube.com/watch?v=mTTwcCVajAc
Itse olen eläinrakas, mutta rajansa kaikella. - maahanmuuttaja
Siitä raksuista, eli kuivasta muonasta. Itse ostan iso paketti joka riittää molemille noin 3kk, siitä RC raksuja, ja sillä säästää. Ei tarvi aina ostaa pieni pussi. Itse voin syödä vaikka jauhelihaa, mutta kissoille ostan sit possun suikkaleet, ja Latz märkäruokaa.
Kalaa saa antaa kissalle kerran viikossa, kun sanoi kasvattajaa, koska kun kalaa on enemmään niin voi tuhoaa munuaiset..eläinlääkärikin sanoo että kerran viikissa kalaa, tai vaika katkarapuja.
Järvikaloja saa andaa vaan pakkastimen kautta kissalle, koska kissa voi tuoresta järvikalasta saada heisimatoja!!!! Sekin sanoi eläinlääkäri.
Muuten merikaloja saa antaa tuoretta. Järvikalaa voi olla pakkastimsessa vaikka 3päivää ja sitten vasta saa antaa kissalle.
Kun en tiedä jotain, kysyn eläinlääkäriltä, tai kasvattajalta. Turkin hoito on aika vaativa kun kissa on puolipitkäkarvainen, ja harjan noin 3 kertaa viikkossa. Pesu on kerran 3 kuukaudessa. - metall-leidi
Keskusteluketjussahan on aiheena köyhien lemmikit eikä tarkoitus vertailla kalliitta kissanruokia
No älä nyt, tämähän vastaa ihan samaa kun keharibodarit salilla vertailee millaisen proteiinipatukan tänään ovat perseeseensä tunkeneet.
- metall-leidi
Kukkomies kirjoitti:
No älä nyt, tämähän vastaa ihan samaa kun keharibodarit salilla vertailee millaisen proteiinipatukan tänään ovat perseeseensä tunkeneet.
Heitän yläpeukkua sulle! Kalliitten kissanruokien vertailu ja kuvailu kissojen hyysäämisestä on keharihommaa.
Melkein yhtälailla eläinrääkkäystä on inhimillistää eläintä liikaa ja jalostaa lemmikkiä tyydyttämään omistajansa narsistisia tarpeita.
Mielenterveyshäiriöiset ja pahasti alkohlisoituneet lemmikinomistajat kun jättää luvuista pois niin väittäisin, että köyhä jolla on lemmikki kohtelee paremmin eläimen luonnon huomioonottaen kuin rikas jonka pitää hankkia äärimmäisen kallis ja jalostettu eläin eläimenomistajan narsistisia tarkoitusperiä palvelemaan.
Itselläni on ollut ja on lemmikkejä, mutta ne ovat olleet kissoja ja koiria joita on vuosituhansia pidetty ihmisten lemmikkeinä.
Sen sijaan oli sitten köyhä tai rikas niin täysin villien elukoiden pitämistä kotieläiminä en tajua.
- maahanmuuttaja
Minä vaan sanoin että eläinten rääkäämisestä ja nälässä pidosta olisin koventunut rangastukset. Se mitä Suomen laki sali, on vähän, ja moni eleinten rääkääjä ja kiduttaja pääsee halvalla.
Eläinten huonosta pidosta olisin antanut vankila tuomit, kovat sakot!!, ja elänten piton kielto! - maahanmuuttaja
Hienoa että tykätte kissoista Metalli-ledi!! Mutta totta on että kun luen täällä minkäläistä moskaa ihmiset syövät, niin pelkään heidän lemmikkien puolesta.
Kun joku sano syövänsä pelkästän perunoita ja jauhopitoista ruokaa, niin pelkään, kuinka voi kärsiä hänen kissa tai koira. Kissa on puhdas lihasyöjä, ja kun ei saa kunnon ruokaa, voi sairastua ja kärsiä ja sitten voi olla vasta eläinlääkärin lasku monta asataa euroa.
Kun on joku niin typerä ja avuton että vaikka on aikaa ei voi edes tehdä KUNNON JA MAUKAS ruokaa itselleen, niin kuinka eläin sitten kärsii. Minä kun olen kotona ja on aikaa, teen vaikka kuinka hyviä herkkuja, koska on aikaa käydä aamulla kaupassa, ja valitaa hyvää ruokaa, tutkia isoissa kauppoissa sekä alennukset että hyvät ja laadukkaat ruoat, ja sitten kotona tehdä jotain hyvää ja herkkullista.
Ja minulla on kaupunkiin 30km, mutta kerran viikossa voiajaa ja ostella vaikka Prismassa tai muissa isoissa kauppoissa, ja niissä on tosi valtava välintää. En ole miljöönääri, mutta sentään ruokaa ja olutta saan ja voin tehdä hyvää ruokaa.
En tajua, että aikuiset ihmiset eivät tee muuta kun puuroa. Olin ruoka laittanut jo lapsuudesta asti,,niin ja pizzaa voi tehdä myös itse ...tein tännään hyvää pizzaa.- eläinten ystävä
juu kyllä eläimistä pitää vastuu kantaa, jos sellaisen on ottanut.
Minulla on norjalainen metsäkissa,ja kaksi koiraa, schäfer ja bison frise rotuiset, ja metsäkissa on näiden kaikkien pomo.
Schäferin olen kouluttanut ja käydään jatkuvasti koulua.
Vaikka tuloni on pienet niin elukkani pidän hyvin ja mulla on ystävä, joka on ravintoloitsija, häneltä saan aina lisäruokaa eläimille.
Ja kun lähen reissuun niin äitini tulee meille hoitaan eläimiäni. - maahanmuuttaja
eläinten ystävä kirjoitti:
juu kyllä eläimistä pitää vastuu kantaa, jos sellaisen on ottanut.
Minulla on norjalainen metsäkissa,ja kaksi koiraa, schäfer ja bison frise rotuiset, ja metsäkissa on näiden kaikkien pomo.
Schäferin olen kouluttanut ja käydään jatkuvasti koulua.
Vaikka tuloni on pienet niin elukkani pidän hyvin ja mulla on ystävä, joka on ravintoloitsija, häneltä saan aina lisäruokaa eläimille.
Ja kun lähen reissuun niin äitini tulee meille hoitaan eläimiäni.Norjalainen metsäkissa on aivan ihana!! Se on niin kaunis ja myös sosiaallinen rotu. Vähän pienempi kun Maine Coon. Minulla on kaveri jolla on taas 4 maine coonit. Minulla itsella on 2 ragdolit. Koira ei ole, kun en halusi ulkoilla koiraa kun pakkaset, ja asunto on vaan 57neliöt. Mutta vielä 1 kissa lisää voin ottaa.
Hienoa että rakastatte lemmikkeja!!
- maahanmuuttaja
Mielulään vaikka kallimmat kissanruoat, kun sitten valtava eläinlääkärin lasku. Eläinlääkäri on kallis jokaisessa maassa. Riittää kun maksaa ne leikkauset /kastraatio/, ja rokottukset, ne ovat pakkollisia. Myös kasvattaja vaattii esim. näyttely mutta ei siitos kelpoisista kissoista kastraatio, ja kun kissa ei olisi leikkattu, se on 1000euron sakko.
Tämä vaatii jokainen rotukissan kasvattaja, ja se on mainittu jo kauppakirjassa. - tämä selvä
Olet täysin oikeassa. Köyhät ovat narsisteja ja siksi eivät tunne empatiaa. Narsisti käyttää aina kaikkia hyväksi. Tämä luonnehäiriö on varmaankin suurin syy köyhyyteen. Eläinkin otetaan vain tyydyttämään omia tarpeita ja egon korottamiseksi. Se on erittäin ikävää, koska esim. koirat ovat huomattavasti älykkäämpiä kuin kukkomies ja kärsivät köyhyyden tuomasta kurjuudesta.
- vilosohvi
Selvä mikä selvä, mutta narsismin syy voi olla henkinen köyhyys, muttei taloudellinen, eikä syyttely ole empatiaa ja älykkyys on hyödytöntä, jos käyttäjä ei viisas. Eikä omat lähtökohdat lemmikkien hankinnalle ole vältämättä yhteneviä muiden syille hankkia tai olla hankimatta lemmikkiä.
Yleensä ihminen peilaa itseään ja omia ajatuksiaan pohtiessaan muiden mahdollisia motiiveja milloin millekin asialle. Koirat kun tarvitsevat aikaa, ruokaa ja huolenpitoa enemmän kuin taloudellisia rikkauksia.
Arvostelemalla muita perustelematta ja yleistäen korottaa samalla itseään muiden yläpuolelle, toki vain omassa mielessään. Tämä on sormella osoittelun perimmäinen tarkoitus ja narsissmia itsessään. Hyvä minä itse ja vain minä on lähtökohta narsismille, muista viis veisaten. Rikkautta ja köyhyyttä on monenlaista, eikä todellinen rikkaus ole rahalla hankittavissa. - huh huh..
itselläni kaksi isoa koiraa ja kyllä ne aina saavat eläinlääkäri hoitoa kun on tarve sekä syövät laadukasta ruokaa ei mitään marketti mössöä joka itse asiassa olisi kalliimpaa syöttää koska annosmäärä olisi valtava, talvet on tiukkaa mutta kesäntöistä säästetään!
lisäksi köyhä tajuaa ottaa elukalleen vakuutuksen...- n22w
Vakuutuksesta ei hyödy kukaan muu kuin vakuutusyhtiö. Laskeppas ihan huviksesi, paljonko saat korvauksia koirasi sairastapauksessa. Jos koira ei sairastele jatkuvasti, niin pidemmällä kaavalla vakuutuksesta hyötyy vain vakuutusyhtiö. Itsekin aikoinani laskeskelin koirani vakuuttamisen kannattavuutta, mutta tulin siihen lopputulokseen, ettei kannata minun koiralle ainakaan. Jos on terve rotu ja tutkitusti terve yksilökin, niin ei tule itselleen yhtään mitään hyötyä eläinlääkärivakuutuksesta.
- huh huh..
n22w kirjoitti:
Vakuutuksesta ei hyödy kukaan muu kuin vakuutusyhtiö. Laskeppas ihan huviksesi, paljonko saat korvauksia koirasi sairastapauksessa. Jos koira ei sairastele jatkuvasti, niin pidemmällä kaavalla vakuutuksesta hyötyy vain vakuutusyhtiö. Itsekin aikoinani laskeskelin koirani vakuuttamisen kannattavuutta, mutta tulin siihen lopputulokseen, ettei kannata minun koiralle ainakaan. Jos on terve rotu ja tutkitusti terve yksilökin, niin ei tule itselleen yhtään mitään hyötyä eläinlääkärivakuutuksesta.
kyllä se meillä on kannattava pelkän rodun vuoksi, jos tulee kasvuperäisiä sairauksia jotka usein vaatii leikkausta joka on todella kallista, ei se vakuutus vuodessa niin paljoa ole vaikka meilläkin on kaikki mahdolliset vakuutukset kyllä lisäksi jos koira juoksee vaikka auton alle ja tulee vahinkoja ilman vakuutus en usko että hyvätuloinenkaan löytää takataskusta useampaa tuhatta euroa, saatika jos tulee henkilövahinkoja. Lisäksi jos ei satu olemaan rahaa niin ainakin meillä saa puolet laskulle eläinlääkäristä vakuutuksen ansiosta voin vieä koska vaan..
ja eikös aloitus koskenut nimenomaan sitä ettei köyhällä saisi olla vakuutusta ja nyt itse sanot että vakuutus on liian kallis? hassua eikö.. olen köyhä mutta varmistanut että koirani saa aina tarvittaessa hoitoa! - huh huh...
huh huh.. kirjoitti:
kyllä se meillä on kannattava pelkän rodun vuoksi, jos tulee kasvuperäisiä sairauksia jotka usein vaatii leikkausta joka on todella kallista, ei se vakuutus vuodessa niin paljoa ole vaikka meilläkin on kaikki mahdolliset vakuutukset kyllä lisäksi jos koira juoksee vaikka auton alle ja tulee vahinkoja ilman vakuutus en usko että hyvätuloinenkaan löytää takataskusta useampaa tuhatta euroa, saatika jos tulee henkilövahinkoja. Lisäksi jos ei satu olemaan rahaa niin ainakin meillä saa puolet laskulle eläinlääkäristä vakuutuksen ansiosta voin vieä koska vaan..
ja eikös aloitus koskenut nimenomaan sitä ettei köyhällä saisi olla vakuutusta ja nyt itse sanot että vakuutus on liian kallis? hassua eikö.. olen köyhä mutta varmistanut että koirani saa aina tarvittaessa hoitoa!sori ei saisi olla lemmikkiä :D painovirhe paholainen
- maahanmuuttaja
Minulle kissojen kasvattaja sanoi myös että kannattaa ottaa vakutusta. Mutta kissat eivät sairastele, ja eläinlääkäriä tarvitsivat vaan kun kyse oli kastraatio ja rokotukset. Muuten eivät olleet sairaita.
- maahanmuuttaja
Ihmettelen syvästi kun luen tätä palstaa, että mitä nämä köyhät antavat lemmikkeille, kun itse syövät jotain jauhoja jostain EU pusseista...
- huh huh..
näkisin köyhälle lemmikkin muunakin kun rahan menona, esim. koiran omistaminen, tulee liikuttua, tutustuttua uusiin ihmisiin ja kaiken lisäksi kun ihminen tuntee itsensä täysin yhteiskunnan hylkäämäksi on koira aina vierellä vaikka pankkitilillä ei satoja olisikaan, kuinka monesta ihmis ystävästä samaa voi sanoa. koira tukee sinua vaatimatta vasta palveluksia ellei perushoitoa siksi halua luokitella.. kyllä eläimistä on todella paljon niin fyysistä kuin henkistä apua.
- n22w
Totta joka sana. Pointtinani on, että jos ei riitä rahaa edes omiin pakollisiin menoihin, niin miten riittää rahaa lemmikin ylläpitoon? Lemmikin ruoka ja hoito vie omat euronsa ja eläinlääkärin lasku harvoin alle sadan euron jää.
En yhtään epäile, etteikö köyhä voisi rakastaa ja viettää paljon aikaa lemmikkinsä kanssa, mutta valitettavasti ei tässä maailmassa mitään ilman rahaa saa. Jos lemmikille sattuu keskellä yötä jotain ja se joudutaan viemään eläinlääkärille, niin millä ihmeellä toimeentulotukien varassa elävä henkilö maksaa monen sadan euron laskun eläinlääkärille? Vaikka kuinka paljon lemmikkiään rakastaisi, niin ei se eläin pelkän rakkauden voimalla hengissä pysy.
Oma koirani (painoa 3,5kg, joten hoito alimman hintakategorian mukaan) iltalenkillä söi jotain ja sai todella rajun oksennuskohtauksen yöllä. Kun kotikonstit eivät auttaneet, veimme koiran aamulla eläinlääkärille. Kyse ei siis ollut päivystysajasta, vaan ihan normaalihintaisesta ajasta. Koiramme oli muutaman tunnin tiputuksessa, otettiin verikokeet ja kotihoitoon sai antibiootit. Hinnaksi tälle paketille muodostui reilut 300€.
Jos toimeentulotuen varassa elävän henkilön vuokran maksun jälkeen käteen jäävä osuus on n. 400€, niin millä ihmeellä hän olisi tuon peruslaskun maksanut ja elänyt loppukuun alle 50€:llä? Entäpä, jos sairastapaus sattuu kuun lopussa tai muuna ajankohtana, kun ei kertakaikkiaan rahaa ole? Silloin ei pelkän rakkauden voimalla selvitä.
Olen ikävän monta tapausta nähnyt, jolloin lemmikki kuoli, koska omistajien rahavaikeuksien vuoksi se ei saanut asianmukaista eläinlääkärin hoitoa. Mielestäni on vääri, että eläin joutuu kärsimään ihmisen tekemistä virheistä.
- maahanmuuttaja
Sitten pitää tehdä eläinlääkärin maksusopimus. Voi maksaa monissa eroissa ja myöhemmin.
Kun omistajalla ei ole rahaa, pitää sanoa eläinlääkärille ja sopia maksua monissa eroissa, mutta lemikki pitää aina saada hoitoa.
Niin ja ne tuet pitää nostaa, että jokaisella on varaa lemmikkeihin. Sekin pitää muistaa. Itse teen töitö kotoa käsiin, enkä koskaa mitään tukea saanut, eikä edes asumistuki vaikka vuokra taas nousi, koska tuloni ovat yli asuntotukirajaa, joka on kuulema jotain 1400eur. Eli kaikki pitää maksaa itse.
Minulla on 2 kissaa. He eivät onneksi sairastelee, eivät käy ulkona, vaan parvekkeella joka on lasitettu. Toki, joskus oksentavat, mutta noin kerran puolessa vuodessa, ja vaan ne karvapalot jotka nielevät kun nuolevat itseä.
Minusta kun on lapsilisää, pitää tuessa muistaa myös lemmikkeja ja antaa lemmikki-omistajalle korkeammat tuet, kun "lemmikkilisää.", koska totta on että lemmikkeihiin menee rahaa. Minun 2 kissojen ruokaan menee kuukaudessa noin 130euroa. - maahanmuuttaja
Lisäksi auto pitää olla lemmikkin kuljettukseen vaikka eläinlääkärin luo. Tai taksi, mutta taksi on kalliimpi kun oma auto.
- n22w
^^Lemmikkilisä ja autolisä ja toisessa keskustelussa mainitsit haluavasi myös lomarahaa tukina. Siis mitä ihmeen luksuselämää haluat valtion sinulle ksutantavan? Lemmikki, auto ja lomamatkat ovat yleellisyyksiä, joita ei todellakaan pitäisi valtion pussista rahoittaa. Toimeentulotuki on tarkoitettu asumiskuluihin, ruokakuluihin ja sairaanhoitokuluihin - eli kaikkeen välttämättömään, ei todellakaan mihinkään yleellisyyksiin. Jos auton, lemmikin ja lomailun haluat, niin mene töihin ja palkallasi voit sitten tätä kaikkea harrastaa.
- n22w
Jos rahaa saa liian helposti tekemättä yhtään mitään, niin sanomattakin on selvä, että omasta halustaan työttömänä olevien määrä kohta räjähtää käsiin. Ihmisten pitää saada sen verran rahaa, että pystyvät ostamaan peruselintarvikkeet, saavat maksettua asumiskulut (vuokra sähkö vesi), saavat peruskommunikointivälineet käyttöönsä (puhelinliittymä ja netti) ja pääsevät lääkärin hoitoon sairastapauksessa. Kaikki muu on jo ylellisyyttä, joihin ei erikseen valtion rahaa jaeta, vaan jos jotain ylimääräistä haluaa, niin rahoittaa sen hankinnan ja ylläpidon itse.
- maahanmuuttaja
Minulla on sekä palkka että lemmikkeja, ei elää mitään tuella!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mutta puhun muista ihmisisistä! ja työ ei ole joka paikassa tarjolla, ja hyvin vaikea on töitä nyky aikana saada. Ja töitä joka voi tehdä kotoa käsiin, on hyvin vaikea saada. Itse teen enim. ulkomaalaisille, kun suomalaisille.
Ja tulevaisuudessa ajattelen omaa yritystä.
Töitä on hyvin vaikea saada. Ainakin sellaista mikä olisi mukavaa ja mieluissaa.- n22w
Jos ei töitä saa, niin voi voi, kun on ikävää, mutta minä en todellakaan halua veroistani kenenkään autoa, lemmikkiä ja lomamatkoja maksaa. Jos näitä haluaa hankkia, niin menee töihin ja palkallaan nämä kustantaa. Jos ei töitä saa, niin ei voi mitään.
- ?!?!
n22w kirjoitti:
Jos ei töitä saa, niin voi voi, kun on ikävää, mutta minä en todellakaan halua veroistani kenenkään autoa, lemmikkiä ja lomamatkoja maksaa. Jos näitä haluaa hankkia, niin menee töihin ja palkallaan nämä kustantaa. Jos ei töitä saa, niin ei voi mitään.
Olen aivan samaa mieltä. Jos on varaa pitää eläintä tai useampaa, niin ei pitäisi olla silloin tarvetta vaikkapa toimeentulotukeen. Eri asia tietenkin, jos joutuu yllättävään tilanteeseen ilman omaa syytään.
Tiedän myös erään perheen, jossa ei ollut varaa kunnon ruokaan lapsille, mutta jotenkin oli varaa pitää useampaa saksanpaimenkoiraa?! En pysty ymmärtämään.
- maahanmuuttaja
MINÄ HALUAN VEROILLANI KUSTANTAA KAIKKILLE IHMISILLE NORMI ELÄMÄÄ!!
Että kaikilla voi olla lemmikkejä, ainakin vanhaa auto ja kerran vuodessa pääsee ulkomaalle.
En ole kitupiikki ja haluan kustantaa omista veroista korkeaammat tuet, että jokainen voi elää ihmimillistä elämää!!
Lemmikki on hyvää ystävää ja ilman lemmikkeja elämää on harmaa.
En voi edes kuvitella mitä tekisin kun minulla ei olisi kissoja!!!!
Eläin autta ja on ystävää.
Miksi työtön ei saa omistaa mitään?? Ei edes lemmikkeja??? n22w, osatteko kuvitella siitä elämälaatua kun oikeasti ihminen ei voi omistaa edes koiraa tai kissa?? Ei autoa, ei mitään? Siis ei mitään? Se on KITUAMISTA eikä ELÄMÄ!!!
Miksi olette niin itsekas, ette ajatelette noin??? Minä haluan kaikille vaan HYVÄÄ. Ensiksi toivotte että kaikkilla lemmikkeilla on hyvää elämää, ja sitten sanotte että halua kustantaa kenellekään lemmikkeja?? mikä itsekas ihminen olette????- 1017
Minä olen opiskelija, kaksi lasta, en omista autoa enkä lemmikkiä, enkä kyllä paljon muutakaan.
KENELLÄKÄÄN ei todellakaan ole velvollisuutta myöskään kustantaa niitä minulle. Jokainen eläköön varojensa mukaan. Perustarpeet on turvattava kaikille, mutta mitään ylimääräistä ei.
Ja elän hyvää elämää.
- maahanmuuttaja
Toki minäkin en matkusta paljon, vaan kerran vuodessa ulkomaalle sen syystä koska 2 isojen kissojen on vaikea matkustaa. Lentomatkoja ovat hankalia, liput maksaa paljon. Niin olin vaan matkustanut matkailuvaunun kanssa ja se on uuvuttavaa yhdelle kuskille ajaa tuhansia kilometreja, ja kallimmpaa kun lentomatkaa koska diesel maksaa..
Monien lemmikkien omistajilla on samaa ongelmaa, eteivät matkusta koska ei ole hoitopaikkaa, kun vanhemmat ei enää elossa ,ja lemmikkeja on monta.
Sain liikeideaa perustaa hoitopaikkaa, kissa-koira hotelli, joka Savossa puuttuu.
Se olisi hyvää työ. ja saa olla kotona, ei tarvi tehdä joku 5 pv viikkossa 8tt kodin ulkopuolella, ja kuunella vaikka nalkuttusta tupakoimisesta ja muista..
Saa elää kuinka haluaa, eikä olla kenenkään käskyläinen, kun vaan perustaa oman yrityksen ja tekee töitä itse. Ja tuo lemmikkeiten hoito on hyvää asiaa. Minulla on kokemusta kissojen kanssa noin 30vuotta ja harrastan näyttelytkin. On minulla 2 ragdoll rotuista kissaa..ja vakavasti miettin siitä hoitopaikan perustamista. Koska tiedän itse kuinka hankkalaa on matkustaa lemmikkien kanssa, ja monet eivät pääse matkustamaan kun on paljon lemmikkeja...- n22w
Tässä on joitain lemmikkihoitoloita Savosta:
http://www.sirpanpiha.net
http://www.pienelainhoitolakullanmurut.com
Nopeasti Enirosta etsimällä löysin 11 lemmikkihoitolaa Savosta:
http://keltaisetsivut.eniro.fi/palveluntarjoajat/eläinhoitola:69088/etelä-savo
Jos sinä haluat lomamatkoja, autoja ja lemmikkejä työttömille maksaa, niin mikäs siinä. Omaa rahaa saat antaa kenelle haluat. Minä en omaa rahaani halua antaa köyhille kaiken maailman turhuuksiin. Jos jotain ylellisyyksiä haluaa, niin itse saa ne rahoittaa.
- maahanmuuttaja
Minulla on kissoja, on auto, on vuokrattu mökki kesäksi, ja matka on kerran vuodessa. Se ei ole mitään turhuutta mutta aivan normi elämää, ja minä toivon siitä tavallista elämää jokaiselle. Minun verosta saa maksaa tavallista elämää työttömille. En halua että kukaan olisi enää köyhää, vaan siitä aivan tavallista elämää olisi turvattu jokaiselle.
Kun Teillekin on koiraa, suokaa muillekin samaa. Minulla on kissoja, ja muillakin saa olla. Auto on vanha, vene on, niin muillekin haluan vähintäin samaa elintasoa kun minulla on itse.
Olemme kaikki ihmiset ja tasa-arvoa pitää olla.
En puhu nyt että siivojalla pitää olla palkkaa kun läkärilla, mutta kohtuullista.
Niin, ja ne työttmien tuet pitää myös olla kohtuulliset ja vastatta nykyiset hinnat, jotka ovat tehty Suomen keskipalkan mukaan.
Eli ne 1500 euroa jokaiselle. Ei enää kenellekään kärsimysta rahan puutten takia. Sairaus on eri asiaa, se voi tulla, mutta köyhyydestä ei kukaan pitäsi kärsiä, vaan tuet pitää turvattaa ihmisille kohtuullista elintasoa, lähellä palkan saajan elintasoa.
Itse olen pienipalkkainen, vähen alle 2000eur, ja etsin töitä lisää koska nytkin on vaikea kun pajon laskuja, ja on kuluja, ja matkoja pitkiä joka suuntaan ja bensaa kallis.- n22w
Jos saa työttömyystuilla saman verran kuin kokopäivätyöstä, niin ei ole yhtään mitään järkeä mennä töihin. Kohta kukaan ei mene töihin, koska saman elintason saa istumalla kotona tekemättä mitään. Kuka sitten tekee töitä, jotta nämä työttömät lusmut saadaan elätettyä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784