Oon kärsinyt jaloissa ilmenevistä oireista: lihasheikkoutta, voimattomuutta, outoa tunnetta lihaksissa, puutumista, väreilyä... vaikka mitä. Nyt varpaatkin heiluvat levossa itsekseen!!! Pahimmillaan pystyin kävelemään vain 50metriä ja jalat olivat niin hapoilla kun olisin maratoonin juossut. Paljon on tutkittu ja kaikki tulokset normaaleja. Ainut poikkevuus löytyin lannerangan MRI:stä johon lääkäri kommentoi että ei aiheuta oireitani. Alla MRI: vastaus... Mikä ihme mun oikein on!!!??? Ikää mulla on 28vuotta ja nyt pitkällä sairauslomalla.. tuskin enään töihin pystyn palaamaan :(
"discusgeneraatio L III - L V väleissä. Päätelevyllä MODIC-muutokset mitkä pääosin jo rasvoittuneet. Hieman MODIC I-tyypin ödeemikomponenttia jäljellä. L III - / IV discus hieman protrui oikealle, L IV/V välissä on pieni laakea vasemmalle suuntautuva prolapsi, josta lievää pinnettä vasemman L V juuren tyvialueelle"
Lannerangan MRI ja osin invalidisoivat jalkaoireet
12
3848
Vastaukset
- 3ws4d5
googleta..niin muutkin kipupotilaat täällä tekee..(
- kipuilija
Samanlaisia oireita minullakin on. Kyllähän ne selästä johtunee kun on kerran löydöksiä MRI:ssä. Lääkärit eivät mielestäni kipuja ymmärrä yhdistää kuvauksen tuloksiin. Jokainen on kipunsa asiantuntija. Hyvää kesänjatkoa jaksamista Keesia.
- LL
Vika on ylempänä kuin lannerangassa.
- ertyuiopyty6
olisko alkaa tekemaan oman lihaksiston eteene jotakin menee kylläpari vuotta vielä ennenkuin tuloksia alkaa näkyä.
sinuna katsoisin www.tasapainopiste.fi ja alkaisin hoitaa itseäni
kun tuota ikääkin on noin vähän.
pudota painoa jos et ole ihannepainossa ja kasvata lihaksiasi jotka ovat avainasemassa silloin kun rangassa on vikaa - *Keesia*
Millä perusteella vika on ylempänä kuin lannerangassa?
- kipuilija
Minun oireeni johtuivat ainakin neurokirurgin mukaan lannerangasta olen nyt leikkausjonossa L4-5 väli operoidaan. Tiedä häntä...ketä tätä uskoa. Hoidettiin vuosi plantaarifaskiittina.
- *keesia*
Millaisia oireita sinulla tarkkaanottaen on? Tuntuu että omat oireet ovat niin outoja ettei muilla varmaan esim. varpaat heilu itsekseen??
- kipuilija
Oikeaan jalkaterään säteilevää kipua, tunnottomuutta enemmän jalkaterän ulkosyrjällä. Kipu on repivää tuikkimista jota esiintyy koko jalkaterän alueella. Ukkovarpaaseen kovaa vihlontaa aivan kuin kynnen alle neulaa työntäisi. Selästä välillä vihlasuja oikeaan jalkaan. Minulla myös varpaat nykivät itsekseen. Kävely ja istuminen kauan aikaa ei onnistu kivun vuoksi. Lääkkeistä (Tradolan Retard ja Norspan kipulaastari) ei apua kipuun. Diagnoosi M47.2 spondylosis L4-5 dex neurokirurgin kertomuksessa. Hoidettiin siis vuosi plataarifaskiittina pistettiin kortisonia ja söin Arxocia kuurina. Kokeiltiin tukipohjallisia ja yötukisukkaa vetohoitona.
- kúnnossa nyt olen
jaa a samoja kuin minulla, hoidin ne tosin manuaalisin menetelmin kuntoon ja omakohtaisella lihas jumpalla joka kohdistui juuri oikeisiin kohtiin eikä mutu tuntumalla annettuihin ohjeisiin, leikkausta ei kukaan selväjärkinen halua koska se pahentaa loppupelissä tilannetta.
hoida itsesi kuntoon googleta vaikka tasapainopiste ja käy selkäsivuilla - kipuilija
Omasta mielestäni olen selväjärkinen ja osaan jopa aloittaa lauseet isolla kirjaimella. Tietenkin lauseen loppuun tulee pistekin. Minulla on vain positiivisia kokemuksia leikkauksista. Eiväthän lääkärit lähde leikkaamaankaan jos näyttää ettei ole mitään järkeä leikkaukseen.
- pilkunnussija
Sinulla unohtui pilkku viimeisestä lauseesta. Huomasitko?
- kipuilija
En minä pilkuista puhunutkaan vaan pisteistä p..........ja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891