En ymmärrä miksi ihmiset tuovat puistoon koiria jotka eivät siedä uroksia tai tule toimeen muiden koirien kanssa? Eräskin nainen tuli ja sanoi " että kokeillaa " ja kävi samantien kimppuun!!! sitten hirvee suusoitto ja itkeminen että ei meidän pupu tee mitään pahaa. sanoin kyllä suorat sanat ja sitten tajusi häipyä! joskushan tulee urosten välille rähinää,sille ei voi mitää. ja miksi ihmeessä se rotikan omistava nainen,jonka hurtta ei tule kenenkään kanssa toimeen pitää paikkaa ihan omanaa??!!!! tulin sinne kerran ja soin suoraan että ei tule toisten kanssa toimeen että painuppa vittuun! totesin siihen sitten sitä ja tätä ja kohta se poistuikin!! KÄYTTÄKÄÄ AIVOJA!!! kiitos teidän kusipäitten,ei tule enää koirani toimeen urosten kanssa lukuisten tuolaisten tapausten takia!!!
Hakametsän koirapuisto
11
2980
Vastaukset
- Minä ja eläimeni
Vanha kirjoitus,mutta vastaanpa silti...Ei ole olemassakaan koiraa,joka tulisi satavarmasti aina toimeen kaikkien kanssa. Kiltiksi mielletylläkin koiralla voi palaa hermot,kun kohdalle osuu sen mielestä ärsyttävä koira...Monet urokset eivät siedä muita uroksia ja näin ollen niitä kannattaa käyttää puistoissa vain silloin kun siellä on pelkkiä narttuja.
Koira,joka ei tule toimeen minkään koiran kanssa,kannattaa viedä sellaiseen aikaan kun siellä ei ole ketään muita. Eli lähinnä iltamyöhäisellä tai yöllä,tai varhain aamulla. Koirahan sekin on ja nauttii vapaana liikkumisesta ihan niin kuin sosiaalisempikin lajitoverinsa. Omistajan pitäisi kuitenkin viedä koiransa sitten pois,jos muita tulee.
Varsinkin uroksen kanssa saa varautua siihen,että puistoiluvuoroaan voi joutua odottamaan. Ei voi olla sillä asenteella liikkeellä,että meidän pitää päästä sinne heti ja nyt,jos siellä on ennestään joku,jonka kanssa tappelu olisi enemmän kuin todennäköinen. Moni lähteekin hienosti alta pois jos ovat jo hyvän aikaa olleet,että uudet pääsee sisään. Mutta jos he ovat tulleet vasta ja olleet muutaman minuutin,on kohtuutonta vaatia heitä heti häipymään.
Itse voi heittää pikku kävelylenkin ja palata takaisin vähän myöhemmin.
Valitettavasti koiranomistajissa on muiden kenkiin meneviä todella vähän ja oman navan tuijottajia paljon... Ja niitä,jotka kaiken ratkaisevat heti huutamalla ja urputtamalla muille. Silloin on todellakin turha odottaa sivistynyttä käytöstä vastapuolelta,jos itse öykkäröi. Niin Hakametsä vastaa,kuin sinne huudetaan...
Tietysti olisi paras,jos itse pysyisi rauhallisena ja asiallisena vaikka muut huutelis mitä törkeyksiä tahansa...mutta ihmisiähän tässä vain ollaan :)
Enemmän koen ongelmaksi se,että juoksuisia narttuja käytetään koirapuistoissa. Hajut jäävät puistoon pitkäksi aikaa ja urosten testosteronitasot kohoavat ja rähinöitä syntyy helposti myös niiden poikien kesken,jotka normaalisti ovat tulleet toimeen keskenään.
Kaikki nartutkaan eivät sulata toisiaan. On siis naurettavaa leimata joku koira aggressiiviseksi vain siksi,että ei tule jonkun tietyn yksilön kanssa toimeen kun vastaavasti muiden kanssa ei ole mitään ongelmaa...
Näitäkin on nähty,että kun koira toiselle vähän näyttää asemaansa,rähähtää tai alistaa (ilman että kukaan kuitenkaan puree ketään),niin johan alkaa ylireagointi ja huuto,että vie hullu koiras pois tääältä,tänne ei saa tuoda vihaisia koiria.
Voi hyvä tavaton,nuo ovat koiria ja koirat ovat eläimiä. Ei niillä ole mitään pienempiä ei kiusata-periaatteita,niin kuin ihmisillä pitäisi olla. Päinvastoin,alempiarvoinen nylkätään tai rähähdetään alistumaan eikä siitä mikään koira traumatisoidu,vain koiraansa inhimillistävä omistaja lähinnä.
Jokainen tuo koiransa puistoon omalla vastuulla,joten jos siellä jotakin puremistapahtumia koirien välillä tapahtuu,ei kukaan ole korvausvelvollinen muiden koirista! Jokainen vastaa vain omastaan. Tästä syystä puistoon mennessä on hyvä kysyä,millaisia koiria siellä on ja arvioida voiko mennä omansa kanssa vai onko viisaampi odottaa.
Koira ei itse itseään puistoon vie,joten vastuun kantaa aina omistaja! On lukematon määrä koiria,joiden omistaja sanoo,että tää ei tee mitään... Eikä ne ole tehnytkään,ei ennen sitä ensimmäistä kertaa! Varovaisuutta ja kommunikointia,niin puistoilu sujuu :)- t5t545tt
Minä en ymmärrä miksi tuonne koirapuistoon on pitänyt laittaa kaksi sisäänkäyntiä. Täysin järjetöntä kun yksin on hankala vahtia kahta ovea. Itse käytän koiraa siellä ja tulen aina pois jos joku muu haluaa puistoon tulla. Tulee kuitenkin joskus aika kiire kun joku marssii suoraa sisään mitään kyselemättä eikä tuolta puistosta kovin kauas näe jos joku on puistoa lähestymästä jommasta kummasta suunnasta.
Järjenkäyttöä siis toivoisi tässäkin asiassa ja antaisi puistossa olevalle mahdollisuuden poistua tai ottaa koiransa kiinni ennen kuin tulee puistoon sisään. Ja samoin päästää oman koiransa irti vasta kun toinen ei näytä poistumisen merkkejä ja tietenkin voi myös keskustella asiasta ensin.
Joskus nämä jääräpäät eivät ymmärrä edes puhetta ja tulevat sisään, vaikka sanoo heille, että tulisi ensin pois. En tiedä sitten eikö ymmärrä kieltä vai missä vika, mutta eipä ole minun häpeäni sitten jos tilanteessa jotain sattuu.
- Rautalanka vääntyy..
Tismalleen samaa mieltä ylläolevan kanssa! Ison tien puoleisen oven vois tukkia kokonaan. Jos ei Kalevan suunnasta tulevat jaksa koiransa kanssa kävellä jäähallin puoleiselle oviaukolle,niin onkohan mitään mieltä pitää sitten koiraakaan?
Eniten v i t u t t a a juuri sellaiset, jotka ei yhtään mitään kysy vaan tönäävät koiransa sisään vain. Pahimmillaan vielä dominanssisen pienen koiran, isojen puolelle,jolloin isojen omistajat saa sydän kylmänä kutsua koiriaan luokseen,nähden jo silmiensä edessä filmin,jossa oma koira tarttuu pikkukoiraan,ravistelee ja heittää. Ja sitten raadon omistaja huutaa,riehuu,soittelee poliisille ja joka paikkaan ihan vain kuullakseen,että koirapuistossa jokainen vastuussa omasta koirastaan,sen saamista vammoista tai jopa kuolemasta.
Eli ei,KUKAAN muu ei ole korvausvelvollinen, jos joku tuo koiransa itse koirapuistoon ja sille käy köpelösti. Suosittelen lämpimästi siis ihmisiä keskustelemaan puistossa jo olevien kanssa ennen kuin päästää oman koiransa sinne.
Tähän aina joku naukuu,kuinka "puistoon ei saa tuoda vihaisia koiria" eli heidän näkökulmastaan puistoon voi aina mennä mitään kysymättä,koska puistossa EI SAA olla heidän koiralleen haitallisia koiria :) Nämä tuitelituit eivät yleensä kyllä ymmärrä koirista mitään vaan pitävät jonain ihmislapsen korvikkeina,puhuvat koirastaan kolmannessa persoonassa ja nostavat ainakin minulta kaikki karvat pystyyn. HERÄTYS vaan sieltä haavemaailmasta...
Koirien käytöksen ymmärtäminen on tärkeää ja jos niitä inhimillistää,niin kasvattaa koiransa ihan vituralleen suoraan sanottuna ja saa aikaan sellaisen koiran,jonka sosiaaliset taidot eivät riitä koirapuistoiluun.- amsstaff
Ei,ei ei... Kylläkin koirapuistoissa pitäisi jokaisen tuntea jotenkin oma koiransa, ja jos on epävarma niin sitten kuonokopan kanssa! Tuo touhu on hakametsässä mennyt ihan täysin pilalle, koska sielä on täysin dominoivia uroksia jotka vain odottavat alistettavia koiria.
"Eli ei,KUKAAN muu ei ole korvausvelvollinen, jos joku tuo koiransa itse koirapuistoon ja sille käy köpelösti. "
Tuon ymmärrän että päälle käyneen koiran omistaja on idiootti joka pätee jollain taistelukoirallaan koirapuistossa. Esimerkkinä voisin tulla koirasuden kanssa puistoon ja katsoa kuinka käy, sitten voivotella että mitäs tulit..
Se on vielä kumma että siellä on juurikin parhaina aikoina juurikin argentinoa, boxeria jne, ei tarvitse edes kokeilla tuleeko toimeen oman uroksen kanssa.
Hyvin sosialistettu koira voi tulla toimeen toisten kanssa, mutta jos tietää että on räjähdysherkkä niin käyttäkää kuonokoppaa. mukavempi kaikille..
- näin on paras
Koira joka ei tule muiden koirien kanssa toimeen , pitää viedä piikille.
- öööööööööö.....
Sitten kaikki koirat saa viedä piikille. Sellaista koiraa ei olekaan, joka tulisi kaikkien koirien kanssa toimeen. Minulla oli lapsena todella lempeä koira, joka tuli kaikkien ihmisten ja koirien kanssa toimeen. Ei haukkunut koskaan eikä juurikaan edes välittänyt muista koirista elleivät olleet tyttökoiria.
Silti tähän sääntöön oli yksi poikkeus, joka oli naapurin koira. Tuon koiran koirani ajoi aina pois pihaltamme jos se sinne tuli.
- Pikku A
Nimimerkille näin on paras....olis kaikille parempi jos lukisit hieman koirien lajin ja rodun omaisesta käytöksestä. ennen kun annat noin typeriä kommentteja...
- Bullmastif
Jep jee. Mulla 2 uros bullmastiffiä jotka ei siedä muita koiria mutta en niitä puistoihin viekkään. Voit koittaa näin on paras tulla hakeen niitä ja viedä piikille. Olis kiva katsoa kuinka käy. Sä et sitten enää piikkiä tarvitsis. Molemmat koirat suojelukoulutettuja ja tottelee vain mua.
- JJJ123
Hakametsän koirapuistossa havaittu ROTANMYRKKYÄ tänään 30.1.2013
- Anonyymi
Ylöjärven ja Tampereen rajan läheisyyteen on auennut koirametsa; https://ylojarvenkoirametsa.fi/
- Anonyymi
sano sille rotikan omistajalle että piskisi taitaa olla ostettu pentutehtaista 🤣
Ei oikea rotikka tee mitään ellei omistaja käske , ellei se ole pentu !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750