Pitääkö paikkansa tämä?

Kadvari Advari

Pitääkö paikkansa se, että White olisi ottanut osaa spiritistien istuntoihin? Eikös siinä anna pikkusormen itselleen pirulle? Lienee vie koko käden?

11

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reeta Pyhäjärvi

Kyllä pitää paikkansa.

Ellen White kehui usein keskustelleensa itse paholaisen ja hänen enkeliensä kanssa. Hän esitti, että itse paholainen olikin se joka sovitti ja otti kantaakseen maailman synnit ja ylienkeli Mikael = Jeesus puhdisti sillävälin temppeliä.

• Fniss!

Vähän eri juttu keskustella paholaisen kanssa kuin ottaa yhteyttä kuolleisiin, mistä spiritismissä on kysymys.

Eiköhän monikin uskova ihminen ole puhunut paholaiselle kiusaukseen joutuessaan. Jos ei muuta, niin tyyliin; Jeesuksen nimessä, lopeta kiusaamasta minua.
        Äskettäin luin tälläkin palstalle jotain: "väisty taakseni saatana".
        Ei sellainen sitä spiritismiä ole.

• Oikaisu *

Tämä EGW oli Spritismin vastustaja kuolemaansa asti! Riitta Nenonen on itse tunnustanut pitäneensä seuraa Spiritismi henkien kanssa Kuuluisine rikinkatkuineen, Joten Reeta Pyhäjärvi on erehtynyt vain henkilöstä. Erehtyminenhän on mahdollista, jopa Reetallekin!

• pyh!

Ei pidä. Ja sun väittees on potaskaa.

• Fniss!

Mahdoton minun ainakin on uskoa, että hän olisi ottanut osaa spiritistien istuntoihin.

Henkilökohtaisesti en häntä kyllä tuntenut, koska olen senverran nuori vielä. Mutta kun ottaa huomioon hänen spiritismin vastaiset kirjoituksensa, ja hänen uskonsa kuolleitten tilasta, niin mahdottomalle tuntuu.

Tai mistäpä sitä tietää, jos kävikin katsomassa mistä on kysymys, koska hän niin hyvin osaa varoittaa spiritismistä.

Kävin minäkin kerran uteliaisuuttani katsomassa kun jotkut entiset työkaverini kehuivat saavansa yhteyttä henkimaailmaan sellaisen laudan kanssa, missä oli kirjaimia joitten yli juomalasin olisi kuulunut liikkua. Mutta eipä liikkunut minnekään. Syyksi sanoivat joukossa olevan jonkun, jolla on vastustava henki. Minähän se lienen ollut.

• entinen adventisti

Ellenin ns profetian henki joka ilmeni erityisesti hänen alkuaikoina kohtauksina, painavan raamatun kannatteluna ym on spiritismiä. Samaan aikaan whitet levittivät sitä kauheaa suljetun oven oppiaan paholaisen enkelin pakottamana

• Advari Kadvari

Mistä sen tietää? Tietääkö sen siitä, että joku seinähullu jossain nettifoorumilla niin väittää, vain on jotain muuta näyttöä? Jospa se kaikki tulikin Jumalalta? Miten voit olla varma? Missä todisteet? Laita ne pöytään, kiitos.

• pyh!

puhut potaskaa.

• Johannes Smith

EGW kirjoitti itse kirjoissaan menneensä Rva Hainesin luokse Spiritistiseen istuntoon, jonka jälkeen hän sai omia näkyjään. Tämä tapahtui pettymyksen jälkeen 22.10.1844....

Demonienkeliltä Ellen kertoi saaneensa automaattikirjoituksen...kirjoituksiinsa...

SDA johto tietää tämän samoin Suomen Adventtikirkon johto...MUTTA kukapa sitä haluaisi tunnustaa?! Koko uskonto menettäisi uskottavuutensa...

• Fniss!

"EGW kirjoitti itse kirjoissaan..." Oletko lukenut ne kirjat, joissa hän niin kirjoittaa, vai oletko vain lukenut sellaisia huhuja? Minkä nimiset kirjat? Minäkin haluan lukea.

• pyh!

puhut potaskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5479
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3126
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      71
      2998
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2178
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2116
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe