Olisiko jollain Hengen ilmoitus rukoukseksi

Jeesukses Kristukses

Puhun nyt piakkoin tulevista lapinseuroista ja niitä koskevista esirukouksista.

Me emme mitään voi, jos Jumala ei suo.
Jumala sallii koettelemuksia johdattaakseen omiaan Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen, ja hänen kauttaan ja rauhaan Jumalan kanssa.

Usko tulee kuulemisesta, ja kuulo tulee Jumalan sanan kautta. Siksi on tärkeätä että pysymme Jumalan sanassa, ettemme sekoilisi liiaksi isiltä perittyihin herätysliikkeemme traditioihin.

Lestadiuksen korostaminen (esimerkiksi lukemalla hänen saarnakarttojaan lähes jokaisen seurakokouksen aluksi) on kummallista jo siksikin että hän ei eläessään koskaan puhunut itsestään autuuden tienä vaan Jeesuksesta Kristuksesta. Lestadiuksella oli oma tärkeä tehtävänsä 1848-1901 välisen ajan herätyssaarnaajana, muun muassa raittiussaarnaajana alkoholisoituneelle lapin kansalle.

Kristittynä meidän on kuitenkin luettava ja tutkittava Jumalan sanaa laaja-alaisemmin, kuin vain yhden aikaansa sidotun henkilön tulkintoina. Jumalan sana on rikasta, se on kuin lähde joka pulppuaa joka päivä uutta elämää. Jumalan sana on ilma jota hengitämme. On ihana rauha ilo ja vapaus kun saa hengittää Jumalan armon raikasta ilmaa vapaasti kenenkään yrittämättä estää.

Jeesus Kristus on elämän leipä. Apostolisessa uskontunnustuksessa on uskomme perusta kokonaisuudessaan, eikä siellä ole sanaakaan Lestadiuksesta, äitiseurakunnasta taikka lapinvanhimmista. Ajatusta ”vain me pelastumme” ei Raamatusta löydy

Seurakunta on YKSI, se on hengellinen ja kattaa kaikki Jeesuksen Kristuksen (Sanan Logos) kautta uudestisyntyneet, joiden ainoa toivo on Jumalan armo ja Kristuksen lahjavanhurskaus USKOLLE omistettuna.

Eihän luonnossakaan hengitetä toisen keuhkoista tulevaa ilmaa muutoin kun tekohengitystilanteessa. Miksi siis Lestadiuksen raamatuntulkinnat ovat niin (etten sanoisi liian) keskeisellä sijalla esikoislestadiolaisuudessa. Ymmärrän ajan jolloin vain harvempi osasi lukea.

Lestadiolaisen liikkeen alkuaikoina jo suhtauduttiin Lestadiukseen vähättelevästi, ”Laestadiuksella se on ollut semmoista papinhoitoa”. Seuraavasta dokumentista käy ilmi tällainen vähemmän tunnettu seikka. Mökinmuorit alkoivat olla viisaampia sananselittäjiä kun pappi Lestadius. Kun lähtö jo oli tällaisella hyvin kapealla pohjalla, niin ei ole ihme että liike on hajaantunut ainakin 18
eri joukkoon. Pienryhmät mukaan lukien hajaantuneita ryhmiä on toki enemmänkin.

Vuodenvaihde 1853-1854:
Heräys oli alkanut 1845-46.

Silloin oli kauhean suuret seurat Sakon talossa. Matarengista, Tärännöstä, Jellivaarasta, Kittilästä oli ihmisiä Sakon talossa?. Kolme riihtä lämmitettiin lämpimiksi, niissäkin oltiin yötä? Oli saarnamiehenä myös Parka-Heikki. Ja täällä on silloin kristillisyys tutkittu, ja sitten on synnit julistettu anteeksi. Raattamaa sen aloitti. Laestadiuksella se on ollut semmoista papinhoitoa. Mutta Kitkiöjoessa se tutkittiin sitten Sakon talossa ja kattottiin?, jatkaa Hilta Parkajoki, ?että ihmisillä on oikeus Jumalan puolesta tojistaa synnit anteeksi.

"Luottakaa ruotsinlapin vanhimpiin". Mitä se voisi olla?

Minulle kirkastui nopeasti mistä on kysymys kun nykyinen vanhimmisto vihdoin, (Suomen lähetysmiesten rintaman revettyä), pääsi Suomeen lähetysmatkalle pitkän tauon jälkeen.
Alkoi heti vaino silloista seurakuntamme johtajaa ja hänen tukijoitaan vastaan. Häntä pilkattiin avoimesti ruotsalaisten saarnoissa ”korkeaksi puuksi”.

Tuolloinen johtaja oli hyvin evankelinen henkilö, hän tunsi Raamatun hyvin koska toimi silloisessa raamatunkäännöskomiteassa maallikkojäsenenä ja hänellä oli hyvä teologinen pohjakoulutus, ei tosin loppututkintoa.

Tuon päivän jälkeen, jolloin valheilla höystetty rumputuli silloista johtajaa vastaan alkoi ja muunkinlainen seurakunnan jakaminen, en ole luottanut ruotsinlappiin. Paljon saa tapahtua muutosta johtajistossa, että minun luottamukseni palaisi.

Jumala on Henkensä kautta näyttänyt, kirkastanut minulle näiden viimeisten vuosikymmenien aikana kun uusi johto on liikettä johtanut, että profeetta Jeremian kautta tullut kielto ihmisiin ja lihan käsivarteen luottamisesta on mitä totisinta totta.

Olen siitä hyvin kiitollinen Jumalalle ettei minun enää tarvitse elää ihmisten mielipiteiden ja tulkintojen orjana, vaan saan elää Kristuksen vapaudessa, synnin ja kuoleman laista vapaana

20

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jh-.gf.ds

Pyhän Hengen lahjoja Jeesus ei ole luvannut omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaville rikollisille.
      Jos katekismus niin opettaa niin se on teitä eksyttävän herra epäjumalan sanaa!

Lutheri asetti itse itsensä epäjumalaksi ja puhdisti pois Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetukset!!!

herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.

"Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida

"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!

"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

herra epäjumalan antama käsky:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä,

Lainattua tekstiä:

"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

• Jeesus on tie

Ei sinulla ole Pyhää Henkeä, sen olemme tienneet alusta saakka, turha sitä on täällä mainostaa. Pyhä Henki ei ole sinun tahtosi alainen eikä sinun määrättävissäsi, tuollaiset ovat umpihullun puheita.

Uskovaisia ja pikkulapsiakin tappaneet ovat sinun aivoissasi olevia saivareita, niillä ei ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa.

Uskovat eivät tapa ketään, vaikka uskovia valitettavasti tapetaan maailmassa aivan päivittäin nykyäänkin.

• y-ui.op

sen pyhällä hengen herralla on sarvet joka tapattaa omia uskovaisia, pikku lapsiakin ja te maksatte palkkaa sen rikollisuuden pedofiili rikollisille ja sinäkin jakelet niitä rikoksia anteeksi niille vaikka sinulla ei ole Jumalan Valtakunnan oikeuksia!!!
        Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.

sinunkin kustannuksella näitäkin rikoksia tehdään, tätä tilaat maksamalla kirkollisveroa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

• teuta

Aivan , ja kun ottaa örvelön iän huomioon ja saappaan
      koon ja lähyäpaikan liukkauden tuloksen kyllä tietää.

Aivan posketonta panettelua Lutherista , ja vain painotalon
      virheellisestä pilkun paikasta , ei hyvää päivää .

Jos örvelö ei tiedä hän luulee en paremmin sano .
      Oletko huomannut , ei Jumala käskenyt sinun tehdä ,
      Hän sanoi: Minä teen .

• fg.hj-kl

sinä teet rikollisena valehtelijana rikollisille valtakuntaa rikollisuutta tukien Jumalan ja Jeesuksen kieltäjänä ja Heidän sekä Pyhän Hengen pilkkaajana!
        Paskat sinä Jumalasta ja Jeesuksesta välität, Luder/Lutheri rikollisuudenne herrana on sinulle tärkeämpi. Arvaappa minne murhaaja pedofiili ateisti perkeleiden tukijat ovat matkalla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/7088220#comment-49566792

teuta

17.4.2009 21:36

Se mitä sanot avaimista on väärin

Sillä jokaisella on taivaan valtakunnan avaimet, Luther sanoo: jokainen kristitty voi avata taivaan tien, se on eri juttu ketä sinä pidät kristittynä. Sitten helvetin ja kuoleman avaimet on Jeesuksella Kristuksella Aamen.

Leeviläisille tietoa:
        Lainattua tekstiä:

"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

• teuta

Onko sinulla paperia , voin tuoda noihan on WC-puheita

• xcv.,l

onhan sinulla se vanha rippi katumus katekismus. pyhi sillä persettäs!

• teuta

Mitä aikaa sinä tuossa tarkoitat 1848 - 1901 ei selviä .
      LLL. oli 1800-1861 .

• Jeesukses Kristukses

Joo aivan, toinen vuosiluku oli väärä. Tarkoitin Lestadiuksen toiminnan aikaa v.-v. 1848-1861. 13 vuotta ei ole todellakaan pitkä aika, kun sitä tarkemmin miettii.

Milla Glementsdottirin tapaamisesta on syntynyt yksi myytti esikoislestadiolaisuudessa, ikäänkuin Lestadius ei olis ollut uskossa ennen tuota tapahtumaa.

• teuta

Niin takoitat kai sitä , kinkeriä joka oli 1843 v. Muuten miksei aiitä hetkestä lasketa toimintavuosia ?
      Rukouksen aihe :
      Joh 17:1-5 . Jeesus Rukoilee itsensä , ja opetuslastensa 6:19.
      ja kaikkien uskovien puolesta 20-26.

• c,vb.n-j

lahkosi juuret ovat omien uskovaisten, pikku lastenkin tappaja rikollisuudessa.
      Joka palvelee älä tapa Lain rikkoja rikollisuutta ja kieltää Jumalan ja Jeesuksen Lain ei ole rehellinen vaan Jeesuksen antaman tiedon mukaan valehtelija:
      1Joh. 2:4
      Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.

12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

"Ei ole Jeesus vahvistanut

teuta 8.8.2010 12:12

Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.

Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."

Jeesus on tie

24.5.2011 10:35

Mitä vikaa on JUmalan ja Jeesuksen laissa kysyt.

Se lienee suurin vika ettei sellaista lakia ole olemassakaan. :-))))
      jne....

• ihimeissään

Missä sellainen Jumalan ja Jeesuksen laki on? Varmaan kertoisit jos sellainen olisi!! :-)))))))))

Raamattu ei ainakaan tunne sellaista lakia, enkä minä usko mitään sellaista mitä Raamattu ei oikeaksi todista.

Sinä kirjoittelet jatkuvasti tänne teosofien paskapuheita, ymmärtämättä vähääkään missä tilassa kuljet kohti kuolemaa.

• ihimeissään

c,vb.n-j:n henki pursuaa peräaukosta. Onko toinen homo llajentanut anuksesi molollaan?

Emme tarvitse täällä paskapuheita. Mene leikkuuttamaan ryppynarusi tiukemmalle ja lähde laputtamaan täältä paskaa jauhamasta.

• gh-juki.o
        ihimeissään kirjoitti:

c,vb.n-j:n henki pursuaa peräaukosta. Onko toinen homo llajentanut anuksesi molollaan?

Emme tarvitse täällä paskapuheita. Mene leikkuuttamaan ryppynarusi tiukemmalle ja lähde laputtamaan täältä paskaa jauhamasta.

sinun pitää kosiskella luterilaisia homoja, minä ole hetero!
        ja mitä tulee paskan pursuamiseen niin sinulla on siitä peräreikä pumppaamisesta homona kokemusta!

• k-fg-hu
        ihimeissään kirjoitti:

Missä sellainen Jumalan ja Jeesuksen laki on? Varmaan kertoisit jos sellainen olisi!! :-)))))))))

Raamattu ei ainakaan tunne sellaista lakia, enkä minä usko mitään sellaista mitä Raamattu ei oikeaksi todista.

Sinä kirjoittelet jatkuvasti tänne teosofien paskapuheita, ymmärtämättä vähääkään missä tilassa kuljet kohti kuolemaa.

==============================================

- Tämän alla olevan Lain on Jeesus vahvistanut, mm. vuorisaarnassa:

Matteuksen evankeliumi: 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

8 Muista pyhittää lepopäivä.

9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;

10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

13 Älä tapa.

14 Älä tee huorin.

15 Älä varasta.

16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.

19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."

20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

21 Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.

22 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.

23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.

24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.

25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.

26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

----jne...----

• Hengen johdatukses
        k-fg-hu kirjoitti:

- Tämän alla olevan Lain on Jeesus vahvistanut, mm. vuorisaarnassa:

Matteuksen evankeliumi: 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:

2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

8 Muista pyhittää lepopäivä.

9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;

10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

13 Älä tapa.

14 Älä tee huorin.

15 Älä varasta.

16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.

19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."

20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

21 Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli.

22 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.

23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.

24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.

25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.

26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

----jne...----

Jeesus ei ole mitään lakia vahvistanut. Sen sijaan Jeesus täytti lain meidän puolestamme, hän kärsi rangaituksen myös puolestamme, koska me olemme kaikki lainrikkojia.

Kukaan ihminen ei kykene Jumalan Siinain vuorella Mooseksen kautta antamaa lakia täyttämään, joka sellaista väittää hän nukkuu vielä syvää synnin unta, eikä tiedä laista mitään.

Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, ...
        ... jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa ...
        ... on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

***) Room. 8:3
        - Sillä mikä laille oli mahdotonta,
        - koska se oli lihan kautta heikoksi tullut,
        ***) - sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

***) Room. 8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

• Jeesukses Kristukses

Lestadius tapasi Millan v. 1844 Kunpa tämä ja muut vastaavat tapahtumat osattaisiin panna oikeaan gategoriaan, erään herätysliikkeen syntyhistoriana, silloin puhuttaisiin oikein.

Realiteettien sijaan puhutaan aivan mahdottomia, kuinka nyt alkoi uusi Lestadiuksesta etsikkoaika maan päälle. Väitetään samaan hengenvetoon luterilaisuuden muuttuneen kuolleeksi uskoksi melko pian Lutheri kuoleman jälkeen. Tällaiset puheet ovat hyvin kapeakatseisen suppealle levinneen pietistis-herrnhutilaisen herätyskristillisyyden omia tulkintoja itsestään.

Jos vähänkään ollaa aikuisia ja realisteja niin tuo kuva minkä liike on luonut itsestään, nimittäin ainoana oikeana Kristuksen seurakuntana maan päällä, ei ole yhtään vaatimaton. Pikemminkin tuollaiset suuruuden ajatukset omasta piiskuisesta laumasta, ovat hengellistä ylpeyttä.

Kukin saa tietenkin vapaasti uskoa niin kuin uskoo, mutta niin kuin tiedämme pian tämä ainoa oikea onkin kaksi ainoata oikeaa ja kohta niitä on kaksikymmentä, joista jokainen on omasta mielestään se ainoa oikea Kristuksen seurakunta, - ja muut eivät ole sen rinnalla mitään.

• teuta

No niin . Jos tuo 1844-1861 0lisi toiminta aika siitähän
      tulee 17 vuotta. Siksi toiseksi hän oli pappi sitä ennenkin
      jostakin 1820 luvun lopulta , mitähän aikaa se oli ?

• Teuta

RUKOUS EHDOTUS .

JUMALA TAIVAALLINEN ISÄMME .
      KIITÄMME EVANKELIUMIN ILOSANOMASTA ,
      JONKA TUOT KESKELLEMME SANASSA JA SAKRAMENTISSA, SIUNAA SEURAKUNTAASI,
      JOKA ILOINEEN JA HUOLINEEN SAAPUU ETEESI .
      KIITOS , ETTÄ OLET KUTSUNUT MEIDÄT TOVEREIKSI.
      PYYDÄMME SIUNAUSTASI JUMALANPALVELUKSEEMME.
      AVAA HUULEMME YLISTÄMÄÄN SINUA SANOIN .
      JA TYYNNYTÄ HENGELLÄSI LEVOTTOMAT MIELEMME.
      PUHDISTA MEIDÄT KÄYTTÖÖSI .
      TEE JUMALANPALVELUKSESTAMME JUHLA SINUN
      KUNNIAKSESI . TÄTÄ PYYDÄMME VAPAHTAJAMME
      JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ .

• Jeesus on tie

Aamen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe