SAATANA YRITTÄÄ EKSYTTÄÄ

Jumalan lapsi

Saatana käyttää taitavasti ihmisiä eksyttääkseen heitä tuntemasta Jumalaa
ja saamasta elintärkeää pelastavaa tietoa joka johtaa ikuiseen elämään.

Neuvooko Raamattu meitä rukoilemaan Jeesusta, Mariaa, pyhimyksiä tai enkeleitä? EI! Vain ja ainoastaan Jumalaa.
Jos siis haluat Jumalan kuulevan rukouksesi, muista Raamatun kehotus: "Jokainen, joka huutaa avukseen Jumalan nimeä, pelastuu."

Meidän on siis tunnettava Jumala jota rukoilemme ja siihen Jeesuskin meitä kehoittaa sanoessaan mm, Joh.17:3:

Mutta tämä on iänkaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Meidän on siis elintärkeää tuntea Jumala jos haluamme pelastua ja saada ikuinen elämä.

Täälläkin muutama koettaa kaikin keinoin miellyttää saatanaa ja sanoa että "Meidän ei tarvitse tuntea Jumalaa". Näin sanoo esim, nimimerkki
eräässä ketjussa. Ja se on pöyristyttävää!

Jeesuksen omat sanat ja rukoukset ovat kristallin kirkkaat ohje ja neuvo
meille pelastumisesta. Muistakaa se ja pitäkää sitä kalleimpana aarteena
mikä meille on annettu, ja hyljätkää eksyttäjät. Älkää antako saatanalle edes ajatustakaan.

54

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan lapsi

No kukas mun nimimerkkini takana kirjoittaa tämän aiheen, ( saatana yrittää eksyttää) en ole itse kirjoittanu. Tuohon on laitettu nim. en koskaan ole laittanu kenenkään nim. syyttääkseni ketään. Meillä ei ole edes oikeutta syytellä toisia. Jokaisella meillä on tuomitsijana Jumala emme me toisia saa syytellä mistään. Sinä joka käytät nyt mun nimim. voisit kylläkin ilmaista itsesi Jumalalta ei mikään ole salassa, miksi piiloudut mun taakse ja syntihän on toisen nim. merkillä kirjoitella. Olisitko ystävällinen ja käyttäisit omaa merkkiäsi. Sun kuuluis nim. . salta pyytää anteeksi. Tässä on mun nimimekkini joka oikeesti käytän, siis Jumalan lapsi.

• Jumalan lapsi

Jari-pek-ka, en minä ole tuon nimimerkin takana, joku on käyttäny mun nimimerkkiä. Kai jokainen näkee etten edes kirjota tuolleen. Siunausta

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Jari-pek-ka, en minä ole tuon nimimerkin takana, joku on käyttäny mun nimimerkkiä. Kai jokainen näkee etten edes kirjota tuolleen. Siunausta

Joo. Anteeksi. Joku käyttää sun nimimerkkiä. Kannattaa rekisteröityä.

• Usko Toivonen

Jeesuksen nimeä avukseen huutavia nimenomaan alettiin vainoamaan heti
      alkuseurakunnan aikaan.

13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      apt. 9.

Uskoisin, että saatana paremminkin haluaa estää ihmisiä huutamasta avukseen Jeesuksen nimeä Herranaan.

2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
      1. Kor. 1.

Jumalan seurakunta koostuu heistä, jotka ovat avuksensa Jeesuksen nimeä
      huutaneet ( rukoilleet Herraa Jeesusta avukseen ).

• Jumalan lapsi

Et omista nimimerkkiä " Jumalan lapsi". Et ole rekannut sitä. Etkä sitä paitsi ole ainoa Jumalan lapsi. Me kaikki olemme Jumalan lapsia ja siksi sitä käytän, en sen vuoksi että joku on ottanut omavaltaisesti sen kaikille kuuluvan nimen käyttöönsä.
        Ja mitä minun tulisi pyytää nimimerkki :lta anteeksi? Sitäkö että hän todellakin kirjoittaa saatanan nimissä että meidän ei tarvitse tuntea Jumalan nimeä. Häpeä sinäkin jos olet samaa mieltä hänen kanssaan!

• Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Et omista nimimerkkiä " Jumalan lapsi". Et ole rekannut sitä. Etkä sitä paitsi ole ainoa Jumalan lapsi. Me kaikki olemme Jumalan lapsia ja siksi sitä käytän, en sen vuoksi että joku on ottanut omavaltaisesti sen kaikille kuuluvan nimen käyttöönsä.
        Ja mitä minun tulisi pyytää nimimerkki :lta anteeksi? Sitäkö että hän todellakin kirjoittaa saatanan nimissä että meidän ei tarvitse tuntea Jumalan nimeä. Häpeä sinäkin jos olet samaa mieltä hänen kanssaan!

Korjaan että nimimerkki kirjoitti että meidän ei tarvitse tuntea JUMALAA.

• Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Korjaan että nimimerkki kirjoitti että meidän ei tarvitse tuntea JUMALAA.

Usko Toivonen? Mikä ero on kun ihminen HUUTAA avukseen kuin RUKOILEE
        Jeesusta tai Jumalaa.

• Ei se pelkkä huutaminen " Jeesus, Jeesus " riitä. Pitää uskoa, että Hän on Jumalan Poika eikä Jumala. Muutenhan te huudatte kolminaisuuopin keksijöitä avuksenne.

• Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Vaikka en ole rekisteröityny ei sulla ole oikeutta käyttää mun nimimerkkiä. En ole ainoa Jumalan lapsi en ole sellaista väittänytkään, mutta miksi et käytä muuta nimimerkkiä, kun kaikki mun kirjoitukset menee sekaisin, ja jokainen on tottunu mun nimimerkkini takana olevan minä eikä joku muu. En ole ottanu omavaltaisesti tätä nimimerkkiä käyttööni, kirjoittakoon sit jokainen tällä samalla merkillä. En ole edes lukenu mitä nim. on kirjoittanu, ja jos joitakin olen lukenu ei mulla sen enempää kuin sullakaan ole oikeutta tuomita. Kyllähän jokainen uskova Jumalan nimen tuntee ja tunnustaa Jumalan, mutta mikä oikeus sulla on mennä toisia tuomitsemaan Jumalan yksin tuomio, olethan itsekin omavaltaisesti mun merkkini ottanu käyttöösi. Miksi mua syytät ja sanot häpeä, kun en tiedä kirjoituksesta mitään. Pidä mun nimimerkkini jos olet onnellisempi, en käytä tätä merkkiä enää jos et lopeta tämän käyttöä, ja taidanpa ottaa nimimerkin 1 sinä 2 tai toisin perin kumpi sulle sopii laita ite. Siunausta mun nimimerkin käyttäjälle.

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Vaikka en ole rekisteröityny ei sulla ole oikeutta käyttää mun nimimerkkiä. En ole ainoa Jumalan lapsi en ole sellaista väittänytkään, mutta miksi et käytä muuta nimimerkkiä, kun kaikki mun kirjoitukset menee sekaisin, ja jokainen on tottunu mun nimimerkkini takana olevan minä eikä joku muu. En ole ottanu omavaltaisesti tätä nimimerkkiä käyttööni, kirjoittakoon sit jokainen tällä samalla merkillä. En ole edes lukenu mitä nim. on kirjoittanu, ja jos joitakin olen lukenu ei mulla sen enempää kuin sullakaan ole oikeutta tuomita. Kyllähän jokainen uskova Jumalan nimen tuntee ja tunnustaa Jumalan, mutta mikä oikeus sulla on mennä toisia tuomitsemaan Jumalan yksin tuomio, olethan itsekin omavaltaisesti mun merkkini ottanu käyttöösi. Miksi mua syytät ja sanot häpeä, kun en tiedä kirjoituksesta mitään. Pidä mun nimimerkkini jos olet onnellisempi, en käytä tätä merkkiä enää jos et lopeta tämän käyttöä, ja taidanpa ottaa nimimerkin 1 sinä 2 tai toisin perin kumpi sulle sopii laita ite. Siunausta mun nimimerkin käyttäjälle.

Sulle vielä, että sekaannus johtuu osaltani myös siitä, että en ole pitkään aikaan aktiivisesti seurannut palstaa, vaan aika satunnaisesti ja lukenut sieltä täältä kirjoituksia. Ei ole siis tullut tutuksi kirjoituksesi, jotta voisin tunnistaa sinut.
        Itse rekisteröidyin heti ensimmäisen nimimerkkilainauksen jälkeen.
        Jumalan siunausta.

• Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

>>Kyllähän jokainen uskova Jumalan nimen tuntee ja tunnustaa Jumalan

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Ei se pelkkä huutaminen " Jeesus, Jeesus " riitä. Pitää uskoa, että Hän on Jumalan Poika eikä Jumala. Muutenhan te huudatte kolminaisuuopin keksijöitä avuksenne.

>> Ei se pelkkä huutaminen " Jeesus, Jeesus " riitä. Pitää uskoa, että Hän on Jumalan Poika eikä Jumala. Muutenhan te huudatte kolminaisuuopin keksijöitä avuksenne. >>

On monenlaista eksyttäjää, jotka kehittelevät kuka minkinlaista kiemuraa, mutkaa
        ja ansaa, harhauttaakseen syntisiä kohtaamaasta Herraansa.

Raamattu ilmoittaa selvästi, että ei ole kuin yksi nimi, jossa meidän tulee
        pelastuman.

12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
        Apt. 4.

Ja tämä nimi on Jeesus.

Jeesus Kristus on voittaja ( Joh 16:33, Hep 2:14, Ilm. 5:5 ), vain Jeesuksessa
        Kristuksessa olemme pelastetut.

1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8.

Ei ole ketään toista, joka on syntimme sovittanut.

Ihmettelen näitä omia teorioitaan julistavia, jotka kirjoittavat enimmäkseen
        omaksi kunniakseen, sensijaan että antaisivat kunnian ja ylistyksen Herralle
        Jeesukselle.

9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        Ilm. 5.

• Jumalan lapsi
        Usko Toivonen kirjoitti:

>> Ei se pelkkä huutaminen " Jeesus, Jeesus " riitä. Pitää uskoa, että Hän on Jumalan Poika eikä Jumala. Muutenhan te huudatte kolminaisuuopin keksijöitä avuksenne. >>

On monenlaista eksyttäjää, jotka kehittelevät kuka minkinlaista kiemuraa, mutkaa

pelastuman.

12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
        Apt. 4.

Ja tämä nimi on Jeesus.

1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8.

Jeesukselle.

9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        Ilm. 5.

Sinutkin on saatana näköjään sokaissut aivan täysin. Ja miksi jätit kirjoittamatta lopun, sen tärkeimmän, josta oppisit tuntemaan Jumalan: " Ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningakunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ. Kuka ohjasi kättäsi ja mieltäsi kun jätit sen pois? Joh. ilm:10.

• Usko Toivonen
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Sinutkin on saatana näköjään sokaissut aivan täysin. Ja miksi jätit kirjoittamatta lopun, sen tärkeimmän, josta oppisit tuntemaan Jumalan: " Ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningakunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ. Kuka ohjasi kättäsi ja mieltäsi kun jätit sen pois? Joh. ilm:10.

Jeesus Kristus on voittaja

1. Joh. 4:4
        Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Joh. 16:33
        Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Minä en ole kiinnostunut jostakin vt-seuran opista, minulle tärkein on Jeesus
        Kristus, ei mitkään maanpäällis-opit, minä uskon, että Kristuksen kanssa on
        asiat hyvin.

42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        Luuk. 23.

• Jumalan lapsi
        Usko Toivonen kirjoitti:

Jeesus Kristus on voittaja

1. Joh. 4:4
        Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Joh. 16:33
        Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Minä en ole kiinnostunut jostakin vt-seuran opista, minulle tärkein on Jeesus
        Kristus, ei mitkään maanpäällis-opit, minä uskon, että Kristuksen kanssa on
        asiat hyvin.

42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        Luuk. 23.

Toisin sanoen sinä et ole kiinnostunut Jumalasta etkä hänen sanastaan kun napsit Raamatusta vain sinua miellyttävät asiat mutta ohitat juuri ne tärkeimmät.
        Miksi? Haukut vt-seuralaisia mutta olet itse samanlainen kuin hekin. Poimit jotain ja poistat jotain. Vähän jotain sieltä ja toista täältä. Kokonaisuus ei sinua kiinnosta ja tiedon hankkiminen Jumalan tarkoituksesta meidän suhteemme. Ei riitä että hokee Jeesus Jeesus. Et voi nimittäin tuntea Jeesustakaan jos et tunne hänen lähettäjänsä tahtoa. Ja sinulla on juuri tuo omaksuttu ihmisoppi mitä myös niin halveksit.

• Usko Toivonen
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Toisin sanoen sinä et ole kiinnostunut Jumalasta etkä hänen sanastaan kun napsit Raamatusta vain sinua miellyttävät asiat mutta ohitat juuri ne tärkeimmät.
        Miksi? Haukut vt-seuralaisia mutta olet itse samanlainen kuin hekin. Poimit jotain ja poistat jotain. Vähän jotain sieltä ja toista täältä. Kokonaisuus ei sinua kiinnosta ja tiedon hankkiminen Jumalan tarkoituksesta meidän suhteemme. Ei riitä että hokee Jeesus Jeesus. Et voi nimittäin tuntea Jeesustakaan jos et tunne hänen lähettäjänsä tahtoa. Ja sinulla on juuri tuo omaksuttu ihmisoppi mitä myös niin halveksit.

>> Toisin sanoen sinä et ole kiinnostunut Jumalasta etkä hänen sanastaan kun napsit Raamatusta vain sinua miellyttävät asiat mutta ohitat juuri ne tärkeimmät.
        >>

Jaa, no kerroppa mitä sinulle jää jäljelle, jos vaikka ohitat Jeesuksen nimen ?

• Jumalan lapsi
        Usko Toivonen kirjoitti:

>> Toisin sanoen sinä et ole kiinnostunut Jumalasta etkä hänen sanastaan kun napsit Raamatusta vain sinua miellyttävät asiat mutta ohitat juuri ne tärkeimmät.
        >>

Jaa, no kerroppa mitä sinulle jää jäljelle, jos vaikka ohitat Jeesuksen nimen ?

Jeesusta ei ohiteta ja miksi pitäisi?

• Usko Toivonen kirjoitti:

pelastuman.

Apt. 4.

Ja tämä nimi on Jeesus.

Room. 8.

Jeesukselle.

Ilm. 5.

Tottakai Jeesus on ainoa nimi jossa on pelastuksemme. Mutta te ette usko Jeesusta vaan kirkkoja ja uskontoja.
        Ei auta Usko Toivonen se, että sinä lainaat Raamatun sanaa, mutta uskot oman uskonnollisen järjestösi humpuukia.
        Näin on UT, olet eksytetty - valitettavasti.

• Usko Toivonen
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Jeesusta ei ohiteta ja miksi pitäisi?

>> Jeesusta ei ohiteta ja miksi pitäisi? >>

Ei tietenkään pidäkään, mutta juurihan väitit edellä minun ohittavan juuri ne tärkeimmät asiat.

Eli asettaudut toisten yläpuolelle ja asetat sanoja toisten suuhun toisten sanomiksi, vaikka se ei pitäisikään paikkaansa.

5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Joh. 15.

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Tottakai Jeesus on ainoa nimi jossa on pelastuksemme. Mutta te ette usko Jeesusta vaan kirkkoja ja uskontoja.
        Ei auta Usko Toivonen se, että sinä lainaat Raamatun sanaa, mutta uskot oman uskonnollisen järjestösi humpuukia.
        Näin on UT, olet eksytetty - valitettavasti.

Tällä palstalla kirjoittelee erinäisiä kirjoittajia, joita yhdistää oma todistuksensa
        Pyhän Hengen osallisuudesta.

He kertovat olevansa " totuuden edustajia ", mutta tarkemmin katsottanutta heillä
        kullakin on hieman erilainen " totuus ".

Myös joku heistä saattaa todistaa omasta hengellisestä paremmuudesta muihin
        ( yleensä näistä muista he käyttävät nimitystä " te " ja itse he ovat " me " )

Tässä hieman ohjetta Herralta Jeesukselta :

9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Luuk. 18.

Tässä vielä toinen meille opiksi

41. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44. sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        Luuk. 6.

Mitä mieltä olet " lappix " koskevatko nämä sananpaikat sinua, vai oletko
        Herran palvelija joka rakastaa Jeesusta ja Jumalan seurakuntaa ja Herran Jeesuksen vaikutuksesta kantaa hyvää hedelmää ?

Tällä palstalla kirjoittelee erinäisiä kirjoittajia, joita yhdistää oma todistuksensa
        Pyhän Hengen osallisuudesta.

He kertovat olevansa " totuuden edustajia ", mutta tarkemmin katsottanutta heillä
        kullakin on hieman erilainen " totuus ".

Myös joku heistä saattaa todistaa omasta hengellisestä paremmuudesta muihin
        ( yleensä näistä muista he käyttävät nimitystä " te " ja itse he ovat " me " )

Tässä hieman ohjetta Herralta Jeesukselta :

9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        Luuk. 18.

Tässä vielä toinen meille opiksi

41. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43. Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44. sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        Luuk. 6.

Mitä mieltä olet " lappix " koskevatko nämä sananpaikat sinua, vai oletko
        Herran palvelija joka rakastaa Jeesusta ja Jumalan seurakuntaa ja Herran Jeesuksen vaikutuksesta kantaa hyvää hedelmää ?

Usko Toivonen. Edelleenkin yrität tukea omavanhurskauttasi ja yrität rinnastaa minut fariseukseksi. Sanapaikat koskevat KAIKKIA, mutta mikäli niitä lainataan vain lähimmäisen mustaamiseksi ja oman vanhurskauden pönkittämiseksi, niin sellaisen tekijä on pahin fariseus.

Minä olen huono puu vajavaisena ihmisenä, mutta toivoni on totuuden SANA ja Jeesus. Kuka sen osan ottaa minulta pois ? Ei kukaan, sillä Jeesus on Herrani, ja Hänen SANANSA on minun totuuteni. Jeesus sanoi:

Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

Tee samoin UT, Jeesus on sinunkin Herrasi, mutta jumala Hän ei ole. Hän on Jumalan Poika.

pelastuman.

Apt. 4.

Ja tämä nimi on Jeesus.

Room. 8.

Jeesukselle.

Ilm. 5.

Jeesus teki tunnetuksi ISÄN nimen, joka on YKSI AINOA Jumala, jonka nimi on:
        "Iankaikkinen Isä", [Jes.9:5]

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Vain taivaallinen Isä on se Jumala, - j o s t a - k a i k k i - o n -. ja tämän antaa Raamattu Jumalan määritelmäksi.

1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i on - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Kristus Jeesus myös on Isästä, eikä Isä Kristuksesta.

• vanha ja vakaa

rukoilu tappaa itseluottamuksen, siis ei kannata rukoilla.
      Sensijaan lähetetään hyviä ajatuksia ja rakastetaan kaikkia lähimmäisiä ja olentoja. Mistä pitää pelastua kun ei helvettiäkään iole olemassa eikä mitään ikuista eroa jumalasta. Jjmalahan asuu meissä kaikissa sisällä sydämmessämme, se on siis tunnetila ei mikään ihmiskunnan ulkopuolinen meitä kyttäävä huru-ukko.
      Saatana on mielisairaitten pappien keksintöä, pelotellaan kansaa että saadaan pysymään ruodussa.
      Paljon pahaa on saanut aikaan tämä ruotsalaisten piispojen miekan voimalla pakolla tuoma itämainen harhaoppi.

• Jumalan lapsi

Jos uskot Jumalaan niin silloin sinun on uskottava myös saatanaan. Ethän voi jättää huomioimatta sitä joka Jeesustakin kiusasi tarjoten hänelle koko maapalloa omakseen. Oisiko hän voinut tarjota maapalloa omakseen jos hän ei Jumalan valtuutuksella sitä omistaisi. Näemmehän että saatana hallitsee tätä maailmaa, mutta vain tietyn ajan että hän voisi eksyttää kansaa puolelleen niin paljon kuin vain pystyy ja ehtii. Ja hyvin näkyy saatanan eksytys menevän perille. Totuutta ei haluta kuulla.
        Mutta jos et usko Jumalaan niin luonnollisesti et silloin usko saatanaankaan, sehän on selvä. Luulen että et usko Jumalaankaan koska kirjoitat ettei kannata rukoilla.
        Se on tosi että papit sun muut saarnaajat käyttävät väärin hyväksi saatanaa, mutta se onkin jo toisen aloituksen paikka.

• vanha ja vakaa
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Jos uskot Jumalaan niin silloin sinun on uskottava myös saatanaan. Ethän voi jättää huomioimatta sitä joka Jeesustakin kiusasi tarjoten hänelle koko maapalloa omakseen. Oisiko hän voinut tarjota maapalloa omakseen jos hän ei Jumalan valtuutuksella sitä omistaisi. Näemmehän että saatana hallitsee tätä maailmaa, mutta vain tietyn ajan että hän voisi eksyttää kansaa puolelleen niin paljon kuin vain pystyy ja ehtii. Ja hyvin näkyy saatanan eksytys menevän perille. Totuutta ei haluta kuulla.
        Mutta jos et usko Jumalaan niin luonnollisesti et silloin usko saatanaankaan, sehän on selvä. Luulen että et usko Jumalaankaan koska kirjoitat ettei kannata rukoilla.
        Se on tosi että papit sun muut saarnaajat käyttävät väärin hyväksi saatanaa, mutta se onkin jo toisen aloituksen paikka.

fundamentalismi on se saatana.
        Otetaan esimerkkiä budhalaisuudesta, ei olisi sotia eikä mitään vääryyttä jos uskottaisiin jälleensyntymiseen ja karman lakiin. Kukan ei uskaltaisi tehdä pahaa kun se heijastuu karman lain mukaan takaisin. Joko tässä tai seuraavassa elämässä.
        Ei kannata luottaa ulkopuoliseen auttajaan vaan apu on löydettävä itsestä.

• Jumalan lapsi

Nyt huomaan sussa jotain mikä ei ole oikein kohdallaan, miksi alukirjoituksessa laitoit ettei meidän tule rukoilla Jeesusta ja oli siellä mutakin nimiä. Jeesuksen kautta meillä on yhteys Jumalaan, Jeesukselta meidän kuuluu pyytää syntimme anteeksi. Et mainitse kirjoituksissasi Jeesusta miksi, häpeätkö Jeesus nimeä jossa meillä on voitto, vain Jeesuksen kautta meillä on pelastus. Jeesus kuoli meidän tähtemme hirvittävän ristinkuoleman, myös sinununkin tähtesi, ei Jumala meitä pelasta vaan Jeesus. Eikä meillä ole suoraa yhteyttä Jumalaan vaan ainoastaan Jeesuksen kautta. Jumala on meidän uskovien Isä, minäkö Jumalani kieltäisin rakastan Jumalaani yli kaiken. Rakas Isä Jeesuksen nimessä anna anteeksi tämä tälläinen, miksi mun merkkini ottanu mua syyttää, että kiellän sinut Rakas Jumalani. Jeesus auta. Amen. Jumalani miksi tuo ihminen on tuollainen paljasta hänet jos hänellä on vääryys mielessä tai sydämessä.Amen.

• Jumalan lapsi

Nyt lopeta Jeesuksen nimessä, olet siellä taas syyttämässä jotakin henkilöä saatanan sokaisulla, kun on jättäny jotain pois. Et ole kenenkään tuomitsija muista Jumalan yksin tuomio, sinä kartutat tuomiota itsesi päälle, sanoohan sana mistä toista tuomitset, tuomitset myös itsesi ja mistä synnistä toista syytät olet syyllinen samaan syntiin. Jeesus avatkoon silmäsi näkemään totuuden. Miksi yhä käytät mun merkkiäni.

• Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Nyt lopeta Jeesuksen nimessä, olet siellä taas syyttämässä jotakin henkilöä saatanan sokaisulla, kun on jättäny jotain pois. Et ole kenenkään tuomitsija muista Jumalan yksin tuomio, sinä kartutat tuomiota itsesi päälle, sanoohan sana mistä toista tuomitset, tuomitset myös itsesi ja mistä synnistä toista syytät olet syyllinen samaan syntiin. Jeesus avatkoon silmäsi näkemään totuuden. Miksi yhä käytät mun merkkiäni.

Joka halveksii Jeesusta, halveksii Jumalaakin, ja päinvastoin. Jeesus on meidät lunastanut Jumalalle. Tässä aloituksessa on kyse saatanan juonesta estää meitä tuntemasta Jumala, jota olen jankuttanut tässä nyt ihan riittämiin. Sinunkin kirjoituksesi niinkuin Jari-pe-kan ja Usko Toivosenkin kirjoitus osoittaa että te ette tosiaankaan tunne, ettekä halua tuntea Jumalaa. Ketä sinä rukoilet ja keneltä sinä pyydät anteeksi loppujenlopuksi. Tutkippa sitä asiaa ihan ajan kanssa.

• body

Ihmetyttää tuo hellareitten utopistinen pilvissä kävely ja olemattomien näkyjen perässä juoksu.
      Miksi uskosta on tehty taiteenlaji jossa masokistit hilluvat taivaanportin vartijoina ja jauhavat omia rautalanka pelastuksia.

Jeesus sanoi " atuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." hän ei tarkoittanut henkisesti köyhät ja kun näyttää siltä että yksi ja toinen vääntää pelastuksen saranoita omaan muottiin.

Olisi jo syytä jättää uskon määrittely pois ja alkaa tavallisiin hommiin.

• -------

Yhtä tyhjän kans on alkaa hellareitten kans kirjoitteleen. Hetihän ne vääntää ja kääntää kaikki väärinpäin.Minusta aloituksessa ei ole mitään vikaa, tarkistin ne vielä Raamatustani. niinhän sielä lukee. ja sitten ´Jumalan lapsi´ alkaa hokeen että miksi et kirjota mitään Jeesuksesta. Aloituksessaki on kirjoitettu Jeesuksesta tosi ihanasti ja kysehän on Jumalasta tällä kertaa. Tästäki tuli taas kolminaisuusoppi kysymys, kiitti hellareitten kun ne ei pysy yhtään asiassa.

• Jumalan lapsi

Vain ja ainoastaan Jumala on sydänten tutkija, et sinä voi tietää kenenkään sydämentilaa ja minne päin se on kääntynyt. Voisitko oikeesti lopettaa toisten arvostelun uskosta Jumalaan, meistä jokainen jota syytät uskoo Jumalaan. Koska me tunnustamme Jeesuksen ja olemme uskossa. Jos emme tunnustasi ja uskoisi Jeesukseen silloin emme uskoisi Jumalaankaan. Jos haluat tietää ja olen kyllä laittanu sinne, pyydän Jeesukselta syntini anteeksi ja vain Jeesuksen kautta meillä on yhteys Jumalaan. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisten välillä. Olen saanut syntini anteeksi, olen saanut syntyä uudesti, olen löytänyt aarteen kallehimman olen löytänyt Jeesuksen, kiitos Jeesus Rakas, että saan olla Sinun kauttasi Jumalan lapsi ja olla matkalla Taivaan kotiin sinne missä meidän oikea kotimme on, olemme täällä vain läpikulkumatkalla.Amen.

• jaikali

KENEN LAPSI SINÄ OLET?

Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen sekä isältäsi että äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Tämä on luonnollisen syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat.

Nyt puhumme toisesta syntymisestä. Puhumme hengellisestä syntymisestä. Puhumme uskoontulosta joka on uudestisyntyminen. Uudestisyntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudestisyntymiseen, siis uskoontuloon tarvitaan sekä Jumalan Sanaa että Pyhää Henkeä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoontulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudestisyntynyt uskova, olet syntynyt;

1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23)
      2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:5-8) 3. Jumalasta (Joh 1:13)

Koska olet syntynyt sekä Sanasta että Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet silloin myös Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on Jumalan lihaan tullut Sana. Olet myös Jumalan lapsi (1 Joh 3:1-2) koska olet syntynyt myös Jumalasta. Pyhä Henki ja Jumalan Sana on YKSI Jumala. Koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on yksi Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Näin olet kolmiyhteisen Jumalan; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet myös YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSI. Ylösnousemus on persoona. Tiedäthän kuka on ylösnousemus ja elämä? Herra Jeesus Kristus (Joh 11:25 ja 14:6).

"ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat JUMALAN LAPSIA, koska ovat YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSIA" (Luuk 20:35-36).

Tässä Jeesus todistaa olevansa Jumala koska Hän sanoo Jumalan lasten olevan ylösnousemuksen lapsia. Jeesus sanoo olevansa ylösnousemus ja elämä ja näin Jumala (Joh 11:25). Ylösnousemus ja elämä on siis persoona. Hän on Jumala. Hän on Herra Jeesus Kristus. Ja ELÄMÄ ilmestyi, ja me olemme NÄHNEET sen ja KÄSIN KOSKETELLEET iankaikkista elämää joka ilmestyi meille ihmisen olemuksessa Jeesuksessa Kristuksessa (1 Joh 1:1-2). Hänestä on KAIKKI elämä mitä on olemassa. Koska Jeesus Kristus on elämä, Hän on Jumala, sillä Jumala on elämä. Myös Johannes todistaa evankeliumissaan Jeesuksen olevan Jumala sitomalla Jumalan lapseksi tulemisen Jumalan Sanaan ja Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaiseen vastaanottamiseen. Jeesukseen uskomalla ja Jeesuksen vastaanottamalla ihmisestä tulee Jumalan lapsi (Joh 1:1-14). Tästä johtuen uskomalla Jeesukseen, uskotaan Jumalaan (Joh 12:44, 1 Piet 1:21). Koska Jeesus Kristus on Jumalan lasten hengellinen Isä, Hän puhutteli omiaan, melkein samanikäisiä miehiä lapsinaan.

"Niin Jeesus sanoi heille: "LAPSET, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
      "LAPSUKAISET, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
      "En minä jätä teitä ORVOIKSI; MINÄ TULEN teidän tykönne" (Joh 14:18).

Jeesus lupaa ettei Hän jättäisi omiaan ORVOIKSI. Isänsä kuolemassa menettänyt lapsi on orpo. Jeesus puhui tulevasta kuolemastaan ja Isän luokse taivaaseen paluustaan. Hän kuitenkin lupasi ettei Hän jättäisi omiaan isättömiksi ts. orvoiksi. Hän tulisi takaisin opetuslastensa luokse. Miten, missä ja koska Jeesus tuli takaisin?
      Jeesus tuli takaisin helluntaipäivänä Isänsä kanssa PYHÄSSÄ HENGESSÄ jolloin Jumala vuodatti Henkensä kaiken lihan päälle (Joh 14:23, Apt 2:1-4). Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja Pyhä Henki asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä ja Sanassa (Joh 14:23, 2 Kor 6:16). Jumalan Henkeä ja Jumalan Sanaa ei voi erotta toisistaan koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala ja yhtä (Ef 4:6, Joh 10:25-30). ”Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat Henki ja ovat elämä” (Joh 6:63).

Jeesuksen biologinen Isä on Pyhä Henki (Matt 1:18-20, Luuk 1:35). Silloin Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-15, Apt 5:1-4, 28:25-28). Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut JUMALAN SANA (Joh 1:1,14). Jumalan Sana on Jumala, HENKI ja ELÄMÄ
      (Jes 9:5, Room 9:5, Joh 6:63) Ilmoitettu ihmisen lihassa (Joh 1:1,14, 1 Tim 3:16, 1 Piet 1:14-23, Fil 2:5-11).

http://www.youtube.com/watch?v=KDBsd-gDCVQ&NR=1

• Kyllä vain ja myös Sinä yrität eksyttää.

Luehan uudelleen nuo Joh. 17:3:sta lainaamasi Jeesuksen sanat. Siinähän Jeesus sanoo, että iankaikkinen elämä on Jumalan ja Hänen (Jeesuksen) tuntemista.

Jeesus on Herra ja Raamattu todistaa, että jokainen joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Edelleen Raamattu opettaa, ettei ole muuta nimeä ihmisille annettua kuin Jeesus, jossa voimme pelastua.

Et voi oppia tuntemaan Jumalaa Isänä muutoin kuin Jeesuksen kautta. Sinä yrität ja kehotat muitakin yrittämään Jumalan valtakuntaan kuin varas aidan yli kiipeämällä etkä ovesta, joka on Jeesus, kuten Hän itse sanoikin: "Minä olen ovi. Jos joku Minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu".

Elämän kallein asia on Jeesuksen Kristuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen. Opimme tuntemaan Jumalan vain Jeesuksen Kristuksen kautta.

Kirjoituksesi henkii jehovalaisuudesta, mutta huomaamattasi kirjoitukseesi eksyi jotain Jehovan todistajien opin vastaista.

>>Jos siis haluat Jumalan kuulevan rukouksesi, muista Raamatun kehotus: "Jokainen, joka huutaa avukseen Jumalan nimeä, pelastuu."

• Jumalan lapsi

Amen. jukka.finland. laitoit oikeaa Jumalan sanaa joka on raamatunmukaista, ja totista Jumalan sanaa.Amen.

• Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Amen. jukka.finland. laitoit oikeaa Jumalan sanaa joka on raamatunmukaista, ja totista Jumalan sanaa.Amen.

Joh. 5:37 Ja Isä joka minut on lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa.
        Joh.17:3 Mutta tämä on iänkaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Joh.14:1 Älköön teidän sydämenne olkoon murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun..
        Joh 17:26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi, ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä.

Kuka meille siis on parempi opettamaan Jumalan tuntemusta kuin juuri Jeesus Kristus, Jumalan ainoa poika. Hänhän on tuntenut isänsä aikojen alusta asti ja voi sanoa hyvällä syyllä että hän heijastaa täydellisesti Isäänsä niin luonteensa kuin tekojensakin puolesta.

• Matteuksen evankeliumi 23
      9 "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä - y k s i - o n - teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Matteuksen evankeliumi 6
      9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;"

2.Mooseksen kirja 20
      12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa."

Galatalaiskirje 4
      26 "Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme"

[Jerusalem = Jumalan rauha]

• Ei ymmärrä ?

Mites sun vastaus liitty alotukseen?

• Ei ymmärrä ? kirjoitti:

Mites sun vastaus liitty alotukseen?

Pohdi sitä mielessäsi, niin ymmärryksesi lisääntyy! [Dan.12:4]

• JEESUSONHERRA

. raamattu sanoo Jeesus on tie totuus ja elämä rakkaus ja armo meidät pelastaa ja tottakai kun tulemme uskoon opettelemme tuntemaan jumalan. ja pyhähenki meitä johdattaa ja opettaa tuntemaan jumalan ja jumalan tahdon jumala on rakkaus hän on armo hän vapaus ja valo meissä sekä totuus ja sana. tärkeintä on se että me olemme ottaneet jeesuksen kristuksen meidän herramme vastaa ja hyväksyny hänet herrana ja uskomme hänen armoon ja rakkauteen ja pyrimme tekemään hänen tahtoaan pyrimme siihen ettemme enää sydämmestä tehe syntiä. me olemme armahdetut syntiset. ja se on totta saatana eksyttää jopa valittuja. siksi on tärkeä pysyä todellisessa jumalan sanassa raamatussa. ei muissa kirjoissa jotka on väärenetty kristin uskosta. ja se kyllä joka haluaa pysyä totuudessa siinä pysyy jos tahtoo sillä pyhähenki on meissä ja jumala puhuu hän ei ole hiljaa.
      ja kun jumala armahtaa oman se tapahtuu heti kun otat uskon vastaa eikä sitte vasta kun opit tuntemaan jumalan. meidän kaikki syntimme hän on unohtanu sillä usko on meidät pelastanu HERRAMME JEESUKSEN VEREN KAUTTA OLEMME LUNASTETUT JA EI MEISSÄ KUOLEMAA ENÄÄ OLE VAAN IÄNKAIKKINEN ELÄMÄ ISÄ KAIKKIVALTIAAN LUONA YLISTYS JA KIITOS HERRALLE JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JA ISÄLLE JOKA ON TAIVAASSA. Hän tiesi saatanan suunitelman ja teki sen tyhjäksi tuomalla meile pelastuksen. Kyllä sille eksyttäjälle tulee lähtö kun Isä Jumala sanoo jeesukselle aika on tullut. kukaan meistä ei ole täydellinen ja synnitön jumala armahtaa heidät jotka tahtovat pyrkiä elämään totuudessä ja synnitöntä elämää jotka tekee parhaansa onnistuakseen. ei jumala ole sellanen joka koko ajan vasara käessä tuomitsemassa vaan hän on armo ja rakkaus. hän rakkaudesta ja armosta jeesuksen tähden odottaa että mahdollisiman moni kääntyy hänen puoleensa. mutta heille jotka palvelevat pahuutta saatanaa on tuleva tuomio siksi meidän uskovien on tärkeää julistaa ilosanomaa kadulla syntisille ei pelkästään seurakuntien kesken vaa heille jotka eivät usko ja ole löytäneen JEESUSTA. niin se Herraki tuli syntisten luokse. meidän pitä etsiä kadonneita lampaita ei löydettyjä. HERRAN RAUHAA JA SIUNAUSTA KAIKILLE TEILLE JA KUNNIA JA YLISTYS JUMALALLE

• jumala-kanssamme

>>>me olemme armahdetut syntiset. ja se on totta saatana eksyttää jopa valittuja. siksi on tärkeä pysyä todellisessa jumalan sanassa raamatussa. <<<

Pysytään sitten luotettavassa todellisessa Jumalan ilmoituksessa Raamatussa.
        Puhutteliko Jeesus omiaan syntisinä vai vanhurskaina? Tekikö Hän eron syntisten ja vanhurskasten välillä? Miten luet Raamatusta?
        Missä Raamatussa Jumala, tai Jumalan palvelija, kutsuu Jeesukseen Kristukseen uskovia uudestisyntyneitä uskovia, Jumalan seurakuntaa, syntisiksi?

Jos oppi syntisistä uskovista on Raamatun oppi, se tulee olla siellä selvästi monessa jakeessa. Jos oppi vanhurskaista ja pyhistä uskovista on Raamatun oppi, se tulee esiintyä monissa jakeissa.

Kumpi oppi on helpompi löytää Raamatusta?

• jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

>>>me olemme armahdetut syntiset. ja se on totta saatana eksyttää jopa valittuja. siksi on tärkeä pysyä todellisessa jumalan sanassa raamatussa. <<<

Pysytään sitten luotettavassa todellisessa Jumalan ilmoituksessa Raamatussa.
        Puhutteliko Jeesus omiaan syntisinä vai vanhurskaina? Tekikö Hän eron syntisten ja vanhurskasten välillä? Miten luet Raamatusta?
        Missä Raamatussa Jumala, tai Jumalan palvelija, kutsuu Jeesukseen Kristukseen uskovia uudestisyntyneitä uskovia, Jumalan seurakuntaa, syntisiksi?

Jos oppi syntisistä uskovista on Raamatun oppi, se tulee olla siellä selvästi monessa jakeessa. Jos oppi vanhurskaista ja pyhistä uskovista on Raamatun oppi, se tulee esiintyä monissa jakeissa.

Kumpi oppi on helpompi löytää Raamatusta?

Katsotaan Raamatun todellista ilmoitusta uskovista:

Luukkaan evankeliumi:
        6:32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat. >> Jakeen lisätiedot
        6:33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
        6:34 Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.

KIRJOITTIKO PAAVALI SYNTISILLE USKOVILLE VAI PYHILLE USKOVILLE?

1.Korinttolaiskirje:1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, KRISTUKSESSA JEESUKSESSA PYHITETYILLE, JOTKA OVAT kutsutut ja PYHÄT, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

1.Korinttolaiskirje:6:11 Ja tuommoisia TE OLITTE, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, TE OLETTE PYHITETYT, TE OLETTE VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

KUN JUMALA ON VAN HURSKAUTTANUT JA PYHITTÄNYT JONKUN IHMISEN, HÄN ON VANHURSKAS JA PYHÄ. Muussa tapauksessa Jumala epäonnistui ihmisen vanhurskauttamisessa ja pyhittämisessä. Minä en uskaltaisi väittää Jumalan epäonnistuneen. Näistä vanhurskauttamistaan ja pyhittämistään ihmisistä Jumala sanoo meille: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi" , ts. syntiseksi (Apt 10:15).
        Apt 11:9 "Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi."

1 Kor 6:2 Vai ettekö tiedä, että PYHÄT (eivät syntiset) tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos TE tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

2.Korinttolaiskirje:1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle ynnä kaikille PYHILLE koko Akaiassa.

Efesolaiskirje:1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville PYHILLE ja USKOVILLE Kristuksessa Jeesuksessa

Filippiläiskirje:1:1 Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille PYHILLE KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, jotka ovat Filippissä, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille.

Kolossalaiskirje:1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus Kolossassa asuville PYHILLE ja USKOVILLE veljille KRISTUKSESSA. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!

MINKÄLAISEKSI USKOON TULLUT IHMINEN ON TULLUT PAAVALIN JA JEESUKSEN SANAN MUKAAN?

Gal 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista

• jumala-kanssamme
        jumala-kanssamme kirjoitti:

Katsotaan Raamatun todellista ilmoitusta uskovista:

Luukkaan evankeliumi:
        6:32 Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat. >> Jakeen lisätiedot
        6:33 Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
        6:34 Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.

KIRJOITTIKO PAAVALI SYNTISILLE USKOVILLE VAI PYHILLE USKOVILLE?

1.Korinttolaiskirje:1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, KRISTUKSESSA JEESUKSESSA PYHITETYILLE, JOTKA OVAT kutsutut ja PYHÄT, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

1.Korinttolaiskirje:6:11 Ja tuommoisia TE OLITTE, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, TE OLETTE PYHITETYT, TE OLETTE VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

KUN JUMALA ON VAN HURSKAUTTANUT JA PYHITTÄNYT JONKUN IHMISEN, HÄN ON VANHURSKAS JA PYHÄ. Muussa tapauksessa Jumala epäonnistui ihmisen vanhurskauttamisessa ja pyhittämisessä. Minä en uskaltaisi väittää Jumalan epäonnistuneen. Näistä vanhurskauttamistaan ja pyhittämistään ihmisistä Jumala sanoo meille: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi" , ts. syntiseksi (Apt 10:15).
        Apt 11:9 "Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi."

1 Kor 6:2 Vai ettekö tiedä, että PYHÄT (eivät syntiset) tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos TE tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

2.Korinttolaiskirje:1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle ynnä kaikille PYHILLE koko Akaiassa.

Efesolaiskirje:1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville PYHILLE ja USKOVILLE Kristuksessa Jeesuksessa

Filippiläiskirje:1:1 Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille PYHILLE KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, jotka ovat Filippissä, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille.

Kolossalaiskirje:1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus Kolossassa asuville PYHILLE ja USKOVILLE veljille KRISTUKSESSA. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!

MINKÄLAISEKSI USKOON TULLUT IHMINEN ON TULLUT PAAVALIN JA JEESUKSEN SANAN MUKAAN?

Gal 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista

Näin Raamattu todistaa, että uskova on vanhurskas ja pyhä.
        Mutta Jumala ei muuta syntistä ihmistä vanhurskaaksi ja pyhäksi.
        Jumala tappaa (tappoi) syntisen Golgatan ristillä 2000 vuotta sitten.
        Itsessään Hän luo (loi) uuden ihmisen. Uskovaa edustaa tämä
        uusi ihminen.

Syntisen (uskosta osattoman) uskoon tulossa syntinen kuolee
        Jeesuksen kanssa ristillä. Jeesuksen kuolema astuu voimaan
        ihmisen uskoon tulossa ja hän kuolee Jeesuksen kanssa.

Samassa silmänräpäyksessä Jumala luo itsessään,
        Kristuksessa Jeesuksessa, uuden ihmisen. Tämä uusi ihminen
        on Jumalasta, Sanasta ja Hengestä, syntynyt uusi luomus,
        uusi ihminen.

Näistä asioista Paavali kirjoittaa 2 Kor 5. luku.
        Siellä Paavali toteaa em. viitaten ettemme tästä lähtien
        tunne ketään lihan mukaan, ts. sen vanha aatamin/eevan
        mukaan vaan uuden luomuksen mukaan.

Minä en ole koskaan käsittänyt, että tämä oppi ei ole
        mennyt perille valta-osalle uskovia vaikka se on Raamatussa
        selvästi luettavissa, jopa selvemmin kuin Jeesuksen jumaluus.
        Jopa saarnapöntöstä saadaan joskus kuulla syntisistä uskovista.

Uskova ei voi olla syntinen koska hän on Jumalan luoma uusi ihminen.
        Ja Raamattu käskee meitä tuntemaan itsemme ja toisen uskovan
        sen uuden ihmisen mukaan. Uusi ihminen on vanhurskas ja pyhä.
        Hän omistaa Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurskauden uskon
        kautta Häneen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5896
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe