Edullinen pankkitili toiminimiyrittäjälle

Heli321

Perustin toiminimen ja ajattelin avata tmi:lle erillisen tilin niin pysyvät omat ja tmi:n menot/tulot selkeästi erillään. Mitään yritystiliä tuskin tarvitsen joten ajattelin avata ylimääräisen henkilökohtaisen tilin (kuitenkin niin, että kun asiakas maksaa laskunsa, näkyy tilin omistajana toiminimeni eikä omat etu- ja sukunimeni, olen kuullut että se on mahdollista). Kysyisin, että mistä pankista mielestänne saa pankkitilin käyttöön edullisesti ja toki hyvällä palvelullakin on vaikutusta mutta pääasiassa nyt haluaisin pankkitilin mahdollisimman pienin kustannuksin koska tapahtumia tilillä tulee olemaan kuukausittain vain muutamia. Omaan pankkiini olen jo tiedustelun lähettänyt mutta haluan tehdä vertailua ja sitäpaitsi en ole pankkini palveluun tyytyväinen. Tilillä ei tule makaamaan suuria summia rahaa joten sillä ei ole juurikaan merkitystä, millaista korkoa tilillä oleville rahoille maksetaan. Tilin avauskulut, tilinhoitokulut ja laskujen maksukulut tms merkkaavat.

6

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapiolapankki

Hei

Minulla on kaikki pankki ja vakuutuspalvelut tapiolassa. Riittää kun nettipankissa avasin itselleni uuden tilin. Tilin nimen saa muutettua haluamaksi. Ja laskuun kirjoitat vain maksun saajaksi toiminimesi. Ei ole mitään kuukausittaisia maksuja.

• Tällasta kuulotietoa

"" näkyy tilin omistajana toiminimeni eikä omat etu- ja sukunimeni, olen ""

Käsittääkseni tuon näkymiseksi pitää avata juurikin se yritystili eikä henkilötili enää piisaa. Aivan varma en ole, koska en ole nähnyt millaisia tietoja Tiliote siellä laskun maksajan päässä näyttää.

Velipoika pitelee toiminimeä, ja hänellä on OP:ssä normaalit henkilötilit avattuna. Ensimmäinen tili jota käyttää henk.kohtaisiin asioihin ja toinen jota käyttää pelkästään toiminimensä yritystilinä. Kuukausimaksut ovat hyvin edulliset.

Pankki otti alkuvuodesta yhteyttä ja ehdotti firman käyttämän tilin muuttamista Yritystiliksi. Joku palvelu tai erittely tms. tulee vain Yritystilin kautta, en muista mikä. Samalla olisi noussut myös tilin kk-maksu aika lailla. Velipoika päätti pitää tilinsä ennallaan.

Sammosta velimies kolmisen vuotta sitten lähti kun meni sukset ristiin Danske-Bankiin liittymisen myötä tulleiden monien sotkujen vuoksi. Tuolloin kysyi tarjouksia ainakin Nordeasta, ja OP-pankkiin sitten lopulta päätyi. On ollut tyytyväinen toimintaan ja veloituksiin, toki liiketoimintakaan ei mitään maailman suurinta volyymeiltänsä ole.

• hmmmm....

Suosittelen myös tapiola pankkia. Toiminimi olet sinä itse, joten voit ihan hyvin vastaanottaa tilisiirtoja toiminimesi nimiin omalle pankkitilillesi.

Kuitenkin kannattaa harkita tarvitsetko erilaisia yrityksille tarkoitettuja palveluita mitä yritystunnukset toisivat. Hinta ei ole paha Tapiolassa ja heillä ei mm. veloiteta saapuneista tilisiirroista kappaleelta. Näin aluksi riittäisi näköjään ihan tavallinen käyttelytili ja sen jälkeen kun jos tulee tarvetta niin yrityspalvelun voi avata.

• Aina Tabiola pankkia

Olikos tämän viestiketju aloitettu sillä tarkoituksella että pari "vastaajaa" voisi sitten kehua ja mainostaa Tapiola-pankkia vai?

Okei, minäkin kannan korteni kekoon sitten:
      "Tapiola pankki on hyvä pankki, ja edullinen. Yrittäjänä käytän aina Tapiola pankkia, koska Tapiola pankki on yrittäjälle ystävällinen pankki."

• Heli321

Aika pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä, kun vastauksia on vain kolme ja niistäkin yksi viittasi OP-pankkiin (tarjous oli kysytty myös Nordeasta, mutta siihen ei päädytty). Jos on antipatioita Nordeaa kohtaan niin kannattaa valittaa suoraan Nordealle tai vasta silloin kun on oikeasti siihen syytä.

• oy:ksi?

Minulla on toiminimen tili ihan omalla nimelläni henkilötilinä.

Haluaisin vaihtaa osakeyhtiöön ja mietinkin juuri, että mistä saa yritystilin edullisimmin. Onko kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe