Minä erosin,miehestä josta ei ollut kantamaan vastuuta perheestään.
Mikään ei enää sujunut.
Onneksi tajusin ajatella omilla aivoilla.
Ei ole mitään järkeä tuhlata elää avioliitossa jos huomaa tehneensä virheen että edes meni naimisiin.
Kyllä uskova saa erota
27
100
Vastaukset
- vanha ja vakaa
nykyään erotaan kovin herkäst.
Itsekkäiden vanhempien takia lapset saavat kärsiä, riitaa ja kiukuttelua.
Se on sillee että jos riitelyn seuraksena vihassa erotaan niin kappas vaan seuraavassa elämässä ollaan taas kimpassa ja yritetään uudestaan.
Karma laittaa kaikki balanssiin.
Rakastavaiset ja vihamiehet syntyvät "käsi kädessä".- AIVOTNARIKASTAPOIS
eiköhän siinä enempi lapset kärsi jos isä on kakkapää.
Joka ei välitä hoitaa mitään asioita ja tiuskii lapsille.
- rouva-----
Jumalan kiitos, uskova SAA olla myös naimisissa, ei tarvitse koko ajan olla haku päällä. Tuntuu joskus siltä, että etsitään sitä täydellistä puolisoa (ei ole olemassa, muuten!). Monenlaisia vaikeuksia voi sisältyä avioliittoon, niin kuin elämäänkin, ei Raamatussa ole meille luvattu aina vain onnellista elämää, sen vuoro tulee taivaassa. Jokainen on tietysti itse vastuussa tekemisistään, eikä meillä ole lupa tuomita toisia.
- AIVOTNARIKASTAPOIS
Kuuleppas aivopesty rouvaseni...
Ei minulla haku ole ollut koskaan päällä.
Sain traumat tästä uskovaisesta avioliitosta ja sen jälkeen en ole miehen ottamista edes harkinnut.
Niin syvät haavat jäi minuun ja myös lapsiini.
Mietippä sitä tykönäsi.
ja en ole ikinä kuvitellutkaan elämän olevan ruusuilla tanssia.Uskovalla on yhtälaiset oikeudet mennä avioliittoon, avoliittoon, erota kumppanista, harrastaa esiaviollista seksiä, kasvattaa lapsia kuin uskonnottomallakin.
Uskovalla on myös oikeus olla eroamatta. Jos haluaa esimerkiksi pitää juopottelevaa ja hakkaavaa puolisoa niin se on oma asia.
Purkaa epäterve parisuhde, siinä ei ole mitään rikollista.
Uskova saa myös syntyä lesboksi ja homoksi ja olla sitä mitä on. Heidän ei ole pakko ottaa ulkopuolisilta paineita muuttua muuksi. Jos toiset uskovat alkavat rähistä, heille voi kääntää selkänsä.- l.salmela
suopursukka kirjoitti:
Uskovalla on yhtälaiset oikeudet mennä avioliittoon, avoliittoon, erota kumppanista, harrastaa esiaviollista seksiä, kasvattaa lapsia kuin uskonnottomallakin.
Uskovalla on myös oikeus olla eroamatta. Jos haluaa esimerkiksi pitää juopottelevaa ja hakkaavaa puolisoa niin se on oma asia.
Purkaa epäterve parisuhde, siinä ei ole mitään rikollista.
Uskova saa myös syntyä lesboksi ja homoksi ja olla sitä mitä on. Heidän ei ole pakko ottaa ulkopuolisilta paineita muuttua muuksi. Jos toiset uskovat alkavat rähistä, heille voi kääntää selkänsä.Kuuleppas pursukka.
Älähän rupea opettajaksi ja levittämään omia tuhoisia oppejasi, jotka ovat sinusta itsestäsi eikä Jumalasta.
Toiseksi. Tältä foorumilta en ole löytänyt ainuttakaan Jumalan palvelijaa, joten näille on yksi ja sama miten he elävät ja aikaansa kuluttavat. - normaali hetero.
Vaikuttaa siltä että rouva---- on ylimustasukkainen aviomiehestään, ja siksi hänellä on tarve nostaa ns.kevytkenkäiset naiset viesteissään esille.
- JeesuksenIlopilleri
No totta puhut.
Minä olen bi seksuaali ja olen helluntaiseurakunnassa lapsityössä mukana.
Baarissa ravaan vkonloppuisin.
Ei siinä ole mitään pahaa. - rouva-----
Nimimerkille "AIVOTNARIKASTAPOIS", en tarkoittanut, että juuri sinulla olisi haku päällä, mutta sellaisiakin tapauksia olen uskovien piirissä nähnyt. Kirjoitin yleisellä tasolla, siksi sanoin että jokainen kantaa vastuun omista teoistaan, niin sinä kuin minäkin. Jokainen avioliitto on erilainen. Mutta noin yleisesti puhuen, ihmisen on vaikea "mennä itseensä", siinä toisessa on paljon helpompi nähdä viat. Sanon tämän "kokemuksen syvällä rintaäänellä", yhtä ja toista itsekin kokeneena. Olen itse myös tehnyt paljon virheitä pitkässä liitossamme, ja puolisoni myös, emme silti kadu avioitumistamme vaikka ei ole todellakaan aina ollut helppoa. Anna anteeksi, jos loukkasin sinua.
- löysää moraalia
Eipä niitä monta syytä löydy Raamatusta joka oikeuttaa eroon, ihminen nykyään itse säätää itselleen oikeuden erota ja jäljet näkyy, lapset kärsii kun on monet isät ja äidit, ja paljon muita harmeja.
- turhaa leimaamista.
löysää moraalia kirjoitti:
Eipä niitä monta syytä löydy Raamatusta joka oikeuttaa eroon, ihminen nykyään itse säätää itselleen oikeuden erota ja jäljet näkyy, lapset kärsii kun on monet isät ja äidit, ja paljon muita harmeja.
Olisipa kiva tietää miten paljon Suomenmaassa on uusioperheitä, itse tiedän vain niitä, ja ne ydinperheet ovat muisto vain.. Puhutaan varmasti yli miljoonasta lapsesta
Et mitenkään voi sanoa"lapset kärsii kun on monet isät ja äidit ja paljon muita harmeja."
Minun kokemuksen pohjalta lapset eivät kärsi eroperheissä, kunhan vain elävät elämäänsä ja antavat vanhempiensa elää sitä omaansa.
Lapsille, joita minä tunnen, on hankittu harrastuksia, koulunkäyntiin menee oma aikansa. Niiden pikku söpöläisten onni ei olekkaan riippuvainen siitä miten joku nainen(äiti)tai mies(isä)onnistuu miellyttämään sitä jonka kanssa penska on aikaansaatu.
Lapsen onni tulee ihan siitä miten hänestä huolehditaan, eikä koskaan lasta saa käyttää oman avio-onnen välineenä.
Siitä tulee nimittäin pahaa jälkeä.. se traumatisoi lapsen mielen. - ei puolustella
turhaa leimaamista. kirjoitti:
Olisipa kiva tietää miten paljon Suomenmaassa on uusioperheitä, itse tiedän vain niitä, ja ne ydinperheet ovat muisto vain.. Puhutaan varmasti yli miljoonasta lapsesta
Et mitenkään voi sanoa"lapset kärsii kun on monet isät ja äidit ja paljon muita harmeja."
Minun kokemuksen pohjalta lapset eivät kärsi eroperheissä, kunhan vain elävät elämäänsä ja antavat vanhempiensa elää sitä omaansa.
Lapsille, joita minä tunnen, on hankittu harrastuksia, koulunkäyntiin menee oma aikansa. Niiden pikku söpöläisten onni ei olekkaan riippuvainen siitä miten joku nainen(äiti)tai mies(isä)onnistuu miellyttämään sitä jonka kanssa penska on aikaansaatu.
Lapsen onni tulee ihan siitä miten hänestä huolehditaan, eikä koskaan lasta saa käyttää oman avio-onnen välineenä.
Siitä tulee nimittäin pahaa jälkeä.. se traumatisoi lapsen mielen.edelleenkään Raamatun mukaan erolle ei ole paljon perusteita, nykyajan lepsu ja helpon elämän tavoittelu ajaa näihin kun ei tunnu aina niiin kivalta.
- turhaa leimaamista:)
ei puolustella kirjoitti:
edelleenkään Raamatun mukaan erolle ei ole paljon perusteita, nykyajan lepsu ja helpon elämän tavoittelu ajaa näihin kun ei tunnu aina niiin kivalta.
Raamattu ja Raamattu.
Kamelikuskien nuotiotarinoista koottu väärin suomennettu kansan hallitsemiseksi tehty tekstikokoelma, jolla ei ole muuta tarkoitusta kuin se että sen avulla heikompia voi kyykyttää.
Jotkut pitävät sitä itsensä Jumalan sanana. Huvittaa seurata miten se "jumala"riitelee itseään vastaan, kas kun tuostakin eroasiasta kirjasta sattumoisin löytyy sekä sinun kantaa puoltavia että vastustavia jakeita.
Esm.1.Kor.7:15:Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tilanteessa sido mikään pakko."
Ni, että erota saa, katsos kun ei ole mikään pakko olla miehen kanssa joka ei ole tekojensa perusteella uskossa.
- l.salmela
Viestiketjun otsikkona oli: "Kyllä uskova saa erota".
Miten tämä raamatunkohtasi sopii viestiketjuun?
Esm.1.Kor.7:15:Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tilanteessa sido mikään pakko."- turhaa leimaamista
Juuri laitoin samaisen kohdan ketjuun, et tainnut huomata?
Ei oo pakko... - l.salmela
turhaa leimaamista kirjoitti:
Juuri laitoin samaisen kohdan ketjuun, et tainnut huomata?
Ei oo pakko...Kyllä huomasin ja viestini oli tarkoitettu nimenomaan sinulle.
Raamatunkohdassa sanottiin: "joka ei usko, erotkoon..."
Viestiketjun otsikko puhuu kokonaan muusta. - turhaa leimaamista
l.salmela kirjoitti:
Kyllä huomasin ja viestini oli tarkoitettu nimenomaan sinulle.
Raamatunkohdassa sanottiin: "joka ei usko, erotkoon..."
Viestiketjun otsikko puhuu kokonaan muusta.Ahaa, olipa yllättävä tieto.
Mitä ilmeisimmin aloittajan puolisokin on tahtonut eroa, ja täten ero on voinut tapahtua.
Perustelut tuossa kohdassa kuuluvat näin:"Jumala on kutsunut elämään rauhassa".
Voimme ajatella aloittajan puolison olleen se ei-uskova. Vai mitkä ne kriteerit on joilla määritellään kuka uskoo ja kuka ei.
Aloittajan entinen puoliso on jättänyt asioita hoitamatta, ja tiuskinut lapsille. .. turhaa leimaamista kirjoitti:
Ahaa, olipa yllättävä tieto.
Mitä ilmeisimmin aloittajan puolisokin on tahtonut eroa, ja täten ero on voinut tapahtua.
Perustelut tuossa kohdassa kuuluvat näin:"Jumala on kutsunut elämään rauhassa".
Voimme ajatella aloittajan puolison olleen se ei-uskova. Vai mitkä ne kriteerit on joilla määritellään kuka uskoo ja kuka ei.
Aloittajan entinen puoliso on jättänyt asioita hoitamatta, ja tiuskinut lapsille. .."Älähän rupea opettajaksi ja levittämään omia tuhoisia oppejasi, jotka ovat sinusta itsestäsi eikä Jumalasta."
Tuo nyt oli pöllöintä mitä ikinä olen kuullut.
Maailmassa e ole mitään muuta kuin ihmisten omia ajatuksia elämän niistä tai näistä puolista.
Raamatussa kaikki sanat, pilkut ja pisteet, ajatukset ja mietelmät ovat antiikin aikaisten ihmisten näkemyksiä. Ihmisten eikä kenenkään muun.
Parisuhteesta. Ihmiskunnalla on kokemusta elinikäisestä pakkoparisuhteesta. Niissä harvoissa maissa, jossa se on vielä lakina, siitä pyritään pois.
Ja vaikka se olisi lakina, se ei toteudu. Ei ole koskaan toteutunut. Ensinnäkin miehet ovat voineet melskata miten huvittaa pakkovaimon kyhjöttäessä lasten hoidossa. Jos vaimo on hymyillyt jollekin, mies on voinut hakata tämän.
Kristillinen uskonto laitoksineen siunasi pakkoaviossa "miehen oikeudet" naisen tappioksi. Kristityt elivät pakkoavion "onnen" valheessa vuosisatoja.
Ne jotka nyt saarnaavat pakkoaviota, ovat pahimpia kaksinaismoralisteja. Uskovaiset pakkoaviomiehet ovat suurempia syrjähyppääjiä kuin tervejärkiset kansalaiset.
Annetaan ihmisten itse päättää rakastumisesta, parisuhteesta ja sen kestävyydestä. Paavalikin UT:n ja hylättyjen evankeliumien mukaan kuljetti naisia saarnamatkoillaan. Jeesus harrasti esiaviollista seksiä naapurin lapsuudenystävättären kanssa.
Sanottakoon vielä. Ketkä haluavat olla pakkoparisuhteessa, saavat niin tehdä. Omapa on asiansa.- ex-hellari
suopursukka kirjoitti:
"Älähän rupea opettajaksi ja levittämään omia tuhoisia oppejasi, jotka ovat sinusta itsestäsi eikä Jumalasta."
Maailmassa e ole mitään muuta kuin ihmisten omia ajatuksia elämän niistä tai näistä puolista.
Raamatussa kaikki sanat, pilkut ja pisteet, ajatukset ja mietelmät ovat antiikin aikaisten ihmisten näkemyksiä. Ihmisten eikä kenenkään muun.
Parisuhteesta. Ihmiskunnalla on kokemusta elinikäisestä pakkoparisuhteesta. Niissä harvoissa maissa, jossa se on vielä lakina, siitä pyritään pois.
Ja vaikka se olisi lakina, se ei toteudu. Ei ole koskaan toteutunut. Ensinnäkin miehet ovat voineet melskata miten huvittaa pakkovaimon kyhjöttäessä lasten hoidossa. Jos vaimo on hymyillyt jollekin, mies on voinut hakata tämän.
Kristillinen uskonto laitoksineen siunasi pakkoaviossa "miehen oikeudet" naisen tappioksi. Kristityt elivät pakkoavion "onnen" valheessa vuosisatoja.
Ne jotka nyt saarnaavat pakkoaviota, ovat pahimpia kaksinaismoralisteja. Uskovaiset pakkoaviomiehet ovat suurempia syrjähyppääjiä kuin tervejärkiset kansalaiset.
Annetaan ihmisten itse päättää rakastumisesta, parisuhteesta ja sen kestävyydestä. Paavalikin UT:n ja hylättyjen evankeliumien mukaan kuljetti naisia saarnamatkoillaan. Jeesus harrasti esiaviollista seksiä naapurin lapsuudenystävättären kanssa.
Sanottakoon vielä. Ketkä haluavat olla pakkoparisuhteessa, saavat niin tehdä. Omapa on asiansa."Kristillinen uskonto laitoksineen siunasi pakkoaviossa"miehen oikeudet"naisen tappioksi.
Raamatussa on monta kohtaa nimenomaan naisten tappioksi. Esimerkiksi Paavali on sanonut sen surullisenkuuluisan lauseen"nainen vaietkoon seurakunnassa".
Paavalin ohjeen mukaan naisen oli kysyttävä kysymyksensä vasta kotona mieheltään jos jokin saarnasta jäi epäselväksi."
Paavalin asenne oli että nainen ei mistään mitään itse tajua,eikä ymmärrä.
Nämä kristinuskoiset pienet seurakunnat ottavat Raamatun vielä tänä päivänäkin kirjaimellisesti, ja seurakunnan johtoon,ja asioista päättämään hyväksytään vain ja ainoastaan miehiä.
Kyllähän aina muutama naisevankelista löytyy, mutta se milloin ja missä tilanteissa heitä"käytetään", siitä päättää mies.
Hengelliset laulut ovat kaivattua vaihtelua kokouksiin. Nuoret tytöt on ottaneet vastuulleen ne. Ja sekös nälille vanhemmistoukoille on mieleen.
Heidän vaimonsa kestävät kaiken sen eriarvoisuuden, vakavina ja hiljaisina penkeissään, vuosikausia...
Ihan oikean asian otit esiin. En ole missään muualla törmännyt moiseen eriarvoistamiseen kuin helluntaiseurakunnassa.
Itse olen elänyt liitossa uskovan miehen kanssa. Hän oli äärimmäisen itsekäs ja vaativa. Kaikki piti tehdä juuri niin kuin hän käski. Perustelut löytyi Raamatusta: nainen luotiin vasta miehen jälkeen jne. .
Ei liene sattumaa että näissä helluntailaisten kokouksissa rukoustukea kaipaavat juuri naiset. En koskaan sinä aikana kun hellari olin nähnyt rukousjonossa kun yhden miehen, ja hän oli päästään pipi.
En käsitä miksi naiset hyväksyvät kaiken eivätkä edes halua nähdä omaa tilaansa miehen "alamaisena". - l.salmela
suopursukka kirjoitti:
"Älähän rupea opettajaksi ja levittämään omia tuhoisia oppejasi, jotka ovat sinusta itsestäsi eikä Jumalasta."
Sanottakoon vielä. Ketkä haluavat olla pakkoparisuhteessa, saavat niin tehdä. Omapa on asiansa.Sinä olet kuule täysin ulalla noissa jutuissasi - pakkoavioliitoissa ja varsinkin Jeesuksen ja Paavalin seksihommissa.
Meillä päin ymmärretään pakkoavioliitola sitä, että oli eksytty metsän siimekseen puuhastelemaan himonkiihkossa sopimattomia ja seurauksena on tullut "lehtolapsi", jonka vuoksi on menty naimisiin jotta mies välttyy lapsenruokkomaksuista. Yksikin tällainen pakkoavioliitto päättyi siihen, että omasta kodistaan pois ajettu mies palasi eräänä marraskuisena iltana kotiinsa kiväärin kanssa, ampui ex-vaimonsa ja myös itsensä. Jäi kolme orpoa lasta.
Ramatun opetus on, että aviopuoliso pitää ottaa pyhyydessä ja kunniassa eikä himon kiihkoissa niin kuin pakanat. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että parisuhdetta suuntailtaessa pitää on niin paljon tervettä ymmärrystä ja ihmistuntemusta, jotta voi arvioida parisuhteen kestävyyttä pitkällä aikavälillä. Eli pitää tietää, mitä on tekemässä ja tietää myös vastuunsa toisesta osapuolesta ja tulevista lapsista. Tällä tavoin vältytään monilta parisuhteen haaksirikoilta.
Mitä taas avioerojen vaikutuksesta lasten henkiseen kehitykseen ja menestykseen tulee, niin tämä on kiistaton totuus, että lasten kehitys häiriintyy. Tämä näkyy niin päiväkodeissa kuin myös kouluissa, joissa häirikkölasten suhteellinen osuus on lisääntynyt samassa suhteessa kuin ovat lisääntyneet parisuhteiden erot yhteiskunnassamme. Eli nämä korreloituvat keskenään.
Mitä taas Jeesusta ja Paavalia koskevaan juttuusi tulee, nämä oli niin höpöä, etten kommentoi ollenkaan. - turhaa leimaamista
l.salmela kirjoitti:
Sinä olet kuule täysin ulalla noissa jutuissasi - pakkoavioliitoissa ja varsinkin Jeesuksen ja Paavalin seksihommissa.
Meillä päin ymmärretään pakkoavioliitola sitä, että oli eksytty metsän siimekseen puuhastelemaan himonkiihkossa sopimattomia ja seurauksena on tullut "lehtolapsi", jonka vuoksi on menty naimisiin jotta mies välttyy lapsenruokkomaksuista. Yksikin tällainen pakkoavioliitto päättyi siihen, että omasta kodistaan pois ajettu mies palasi eräänä marraskuisena iltana kotiinsa kiväärin kanssa, ampui ex-vaimonsa ja myös itsensä. Jäi kolme orpoa lasta.
Ramatun opetus on, että aviopuoliso pitää ottaa pyhyydessä ja kunniassa eikä himon kiihkoissa niin kuin pakanat. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että parisuhdetta suuntailtaessa pitää on niin paljon tervettä ymmärrystä ja ihmistuntemusta, jotta voi arvioida parisuhteen kestävyyttä pitkällä aikavälillä. Eli pitää tietää, mitä on tekemässä ja tietää myös vastuunsa toisesta osapuolesta ja tulevista lapsista. Tällä tavoin vältytään monilta parisuhteen haaksirikoilta.
Mitä taas avioerojen vaikutuksesta lasten henkiseen kehitykseen ja menestykseen tulee, niin tämä on kiistaton totuus, että lasten kehitys häiriintyy. Tämä näkyy niin päiväkodeissa kuin myös kouluissa, joissa häirikkölasten suhteellinen osuus on lisääntynyt samassa suhteessa kuin ovat lisääntyneet parisuhteiden erot yhteiskunnassamme. Eli nämä korreloituvat keskenään.
Mitä taas Jeesusta ja Paavalia koskevaan juttuusi tulee, nämä oli niin höpöä, etten kommentoi ollenkaan.Sinä ja sinun korreloitumiset. Et varmastikaan ole siellä päiväkodeissa ja kouluissa kärpäsenä katossa katsomassa miten eroperheiden lapset häiriköivät.
Totuus on varmasti montakertaa päinvastainen.
Eiköhän se häirikkö ole nimenomaan se ns.ydinperheen hemmoteltu ja turhan ylpeäksi kasvatettu räävis. - l.salmela
turhaa leimaamista kirjoitti:
Sinä ja sinun korreloitumiset. Et varmastikaan ole siellä päiväkodeissa ja kouluissa kärpäsenä katossa katsomassa miten eroperheiden lapset häiriköivät.
Totuus on varmasti montakertaa päinvastainen.
Eiköhän se häirikkö ole nimenomaan se ns.ydinperheen hemmoteltu ja turhan ylpeäksi kasvatettu räävis.Sinä et ilmeisesti seuraa aikaasi etkä sitä, mitä tässä maassa todella tapahtuu ja mikä on kehityksen suunta.
Minä seuraan ja senpä vuoksi tiedän, mistä kirjoitan. Aikanaan olin 35 vuotta "koulun vihtorina" ja tiedän, mitä koulumaailmassa tänä aikana tapahtui. Samoin tunnen läheltä erään päiväkodilla työskentelevän ja hänen kokemukset ja havainnot ovat yhteneväisiä koulumaailman tapahtumien kanssa.
Eli lapsen tasapainoinen henkinen kehitys vaatii turvallisen kodin henkisen suojakuoren, jonka sisällä lapsesta kehittyy terveen itsetunnon omava ja avoin persoona menestyäkseen elämässä. Sen sijaan niille lapsille, joilta tämä kodin henkinen turva puuttuu, tämä suojakuori kasvaa heihin itseensä ja ovat tunteettomia koviksia ja ainakin osaltaan nuorten väkivaltainen käyttäytyminen selittyy tällä.
- rouva-----
Nimimerkille "normaali hetero": aika veikeä johtopäätös sinulta ;) Näemmä tuo sana "rouva" ärsyttää joitakin ihan mahdottomasti, mutta en tuota "titteliäni" häpeäkään, sori...
- normaali hetero
Elä luulojas totuudeksi väitä kuitenkaan.
Miksi minua sinun nikkisi ärsyttäisi?
Kirjoitit aika vihjaavasti aloittajalle hakupäällä olemisesta. Eipä ihme että suuttus sinulle.
Aattelin että esiintuomasi avioliittosi ongelmat liittyi joidenkin sinkkujen parinetsintään, mutta sori jos olin väärässä.. normaali hetero kirjoitti:
Elä luulojas totuudeksi väitä kuitenkaan.
Miksi minua sinun nikkisi ärsyttäisi?
Kirjoitit aika vihjaavasti aloittajalle hakupäällä olemisesta. Eipä ihme että suuttus sinulle.
Aattelin että esiintuomasi avioliittosi ongelmat liittyi joidenkin sinkkujen parinetsintään, mutta sori jos olin väärässä.." Ramatun opetus on, että aviopuoliso pitää ottaa pyhyydessä ja kunniassa eikä himon kiihkoissa niin kuin pakanat. "
Missä maailmassa kirjoittaja elää? Ei ainakaan maapallolla.
Rakastuminen, rakkaus , ihastuminen, seurustelu; se kaikki on ja pitää olla suurta tunnekuohua ja siihen kuuluu "pakanoiden himokiihko".
Suuret tunteet seurustelussa , himon ja nautinnon osoittaminen seksiaktissa olisivat muka Perkeleen tekoja. Ei höhlempää käsitystä luonnollisesta tunteiden roihuamisesta voi olla.
Kirjoittaja suorastaan vaatii tunteiden lukitsemista purkkiin.
Tehköön hän niin. Normaalit ihmiset niin uskovat kuin pakanat nauttivat tunteiden henkisestä sekä fyysisestä hurmiosta.
Antaa patauskovan miehen tuikata pimessä huoneessa säkin takaa naistaan. Jos nainen tyytyy tähän, silloin he ovat samanlaisia tumpeloita ja jääkööt paitsi tunteiden palosta.
Itse olen pyrkinyt tuottamaan kumppanille iloa ja riemua kaikessa, enkä siitä luovu
hyörähtäneiden uskonoppien vuoksi.
- ????
suopursukalle: En ole Raamatusta löytänyt kohtaa, jossa kiellettäisiin intohimon tunteet ja "roihut" avioliitossa, päinvastoin! Olen ollut uskova kauan, mutta en ole koskaan tässä asiassa tarvinnut padota tunteitani. Seksi on kaunis Jumalan lahja, avioliitossa.
- AIVOTNARIKASTAPOIS
Minulla lapset voivat paremmin nyt kuin silloin kun elettiin tuon hirmuvaltiasaviomiehen kanssa.
Siis miten osaisinkaan pukea kaiken sanoiksi.
Lapset PELKÄSIVÄT isää...
Kaikki lapset on nyt helpottuneita,kun on vain äiti,rakastava sellainen kun olen.
En edes hermostu pienistä.
Puhumalla setvimme asiat,ei väkivallalla,ei henkisellä eikä fyysisellä.
Lapsistani ei ole ollut moitetta missään.
Koulussa vetävät hyviä numeroita.
Vaan miten oli kun isä oli mukana elämässä:
koulusta tuli viestiä että lapset on poissaolevia,masentuneen oloisia.
No sitä he todella olivat.
Tytöllä oli univaikeuksia.
Niitä ei ole enää ollut.
Itselläni oli migreeni mutta kummasti se loppui eron myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2054997Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1184083Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573565
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372957Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182579- 232336
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo322101UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami221960