Television pois laittaminen - kokemuksia?

Televisio pois...?

Moikka!

Olen suunnittelut laittavani television pois syyskuun alusta alkaen. Samalla säästän tv-lupamaksun. Se ei ole kuitenkaan varsinainen syy vaan olen kyllästynyt kehnoon ohjelmatarjontaan ja aion syksyllä opiskella oikein urakalla.

Vaan mites se on lifestyle-ihmiset? Onko teillä kokemuksia ja millaisiä siitä, että luopuu televisiosta kokonaan ja panostaa sen ajan liikuntaan jo opiskeluun? Onko päätöstä ollut joskus hankala pitää? Mitä positiivista tai negatiivista olette asian suhteen kokeneet?

3

354

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäte jäppinen

Lupamaksuhan on päivää kohden melko pieni, ehkä 0.60€/vrk. Varsinkin syksystä kevääseen väli on senverran ankeaa aikaa.
      Maailmalla sattuu ja tapahtuu - mutta omapahan on valintasi.

• mayanna evk

Meillä ei ole ollut televisiota nyt aika tarkalleen 6 vuoteen. Exäni oli pahasti tv-riippuvainen ja lasten kanssa erilleen muutettuani ei tullut mieleenkään hankkia telkkaria, sen verran paljon sitä avioliitonpilaajana vihasin. Nykyisellä miehelläni ei myöskään ollut tellkkaria tavatessamme ja niinpä oli luonnollista jatkaa telkuttomana yhteen muutettuamme. Lapset tietysti joskus kapinoivat... Nykyään mietin, miten paljon tietokone vastaavasti haukkaa yhdessäoloaikaa perheissä... Telkutellessa ehkä sentään ollaan kaikki samassa huoneessa (paitsi jos joka teinillä on oma telsu).. Meillä katsellaan kyllä ohjelmia netistä - oman valinnan mukaan, samoin filmejä. Itselläni on aina elokuvaa/ohjelmaa katsellessa jonkinlainen käsityö menossa, joten aika ei mene hukkaan rentoutuessakaan :) Luonto-ohjelmia voi katsella lenkkeillessä tai puutarhaa hoitaessa.

Lyhyesti: Jätä telkku pois. Se on hyvä ratkaisu.

• Joo tv veke

Jätä vaan ihmessä pois, itselläni ei oo ollu sen jälkeen ku tuli digiaika enkä oo kaivannu, netistä näkee monia ohjelmia ja muutenki luulen että netissä pyöriminen on sitä aikaa mikä kuluis tv:n katseluun.. että en tiedä jos suoraan opiskeluun tai liikuntaan menis..;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      790
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      620
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      49
      600
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe