Moikka!
Olen suunnittelut laittavani television pois syyskuun alusta alkaen. Samalla säästän tv-lupamaksun. Se ei ole kuitenkaan varsinainen syy vaan olen kyllästynyt kehnoon ohjelmatarjontaan ja aion syksyllä opiskella oikein urakalla.
Vaan mites se on lifestyle-ihmiset? Onko teillä kokemuksia ja millaisiä siitä, että luopuu televisiosta kokonaan ja panostaa sen ajan liikuntaan jo opiskeluun? Onko päätöstä ollut joskus hankala pitää? Mitä positiivista tai negatiivista olette asian suhteen kokeneet?
Television pois laittaminen - kokemuksia?
3
230
Vastaukset
- jäte jäppinen
Lupamaksuhan on päivää kohden melko pieni, ehkä 0.60€/vrk. Varsinkin syksystä kevääseen väli on senverran ankeaa aikaa.
Maailmalla sattuu ja tapahtuu - mutta omapahan on valintasi. - mayanna evk
Meillä ei ole ollut televisiota nyt aika tarkalleen 6 vuoteen. Exäni oli pahasti tv-riippuvainen ja lasten kanssa erilleen muutettuani ei tullut mieleenkään hankkia telkkaria, sen verran paljon sitä avioliitonpilaajana vihasin. Nykyisellä miehelläni ei myöskään ollut tellkkaria tavatessamme ja niinpä oli luonnollista jatkaa telkuttomana yhteen muutettuamme. Lapset tietysti joskus kapinoivat... Nykyään mietin, miten paljon tietokone vastaavasti haukkaa yhdessäoloaikaa perheissä... Telkutellessa ehkä sentään ollaan kaikki samassa huoneessa (paitsi jos joka teinillä on oma telsu).. Meillä katsellaan kyllä ohjelmia netistä - oman valinnan mukaan, samoin filmejä. Itselläni on aina elokuvaa/ohjelmaa katsellessa jonkinlainen käsityö menossa, joten aika ei mene hukkaan rentoutuessakaan :) Luonto-ohjelmia voi katsella lenkkeillessä tai puutarhaa hoitaessa.
Lyhyesti: Jätä telkku pois. Se on hyvä ratkaisu. - Joo tv veke
Jätä vaan ihmessä pois, itselläni ei oo ollu sen jälkeen ku tuli digiaika enkä oo kaivannu, netistä näkee monia ohjelmia ja muutenki luulen että netissä pyöriminen on sitä aikaa mikä kuluis tv:n katseluun.. että en tiedä jos suoraan opiskeluun tai liikuntaan menis..;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254207
- 1002131
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa961438Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1691355- 591231
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561105Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2001062- 47973
- 61952
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M192936