Television pois laittaminen - kokemuksia?

Televisio pois...?

Moikka!

Olen suunnittelut laittavani television pois syyskuun alusta alkaen. Samalla säästän tv-lupamaksun. Se ei ole kuitenkaan varsinainen syy vaan olen kyllästynyt kehnoon ohjelmatarjontaan ja aion syksyllä opiskella oikein urakalla.

Vaan mites se on lifestyle-ihmiset? Onko teillä kokemuksia ja millaisiä siitä, että luopuu televisiosta kokonaan ja panostaa sen ajan liikuntaan jo opiskeluun? Onko päätöstä ollut joskus hankala pitää? Mitä positiivista tai negatiivista olette asian suhteen kokeneet?

3

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäte jäppinen

Lupamaksuhan on päivää kohden melko pieni, ehkä 0.60€/vrk. Varsinkin syksystä kevääseen väli on senverran ankeaa aikaa.
      Maailmalla sattuu ja tapahtuu - mutta omapahan on valintasi.

• mayanna evk

Meillä ei ole ollut televisiota nyt aika tarkalleen 6 vuoteen. Exäni oli pahasti tv-riippuvainen ja lasten kanssa erilleen muutettuani ei tullut mieleenkään hankkia telkkaria, sen verran paljon sitä avioliitonpilaajana vihasin. Nykyisellä miehelläni ei myöskään ollut tellkkaria tavatessamme ja niinpä oli luonnollista jatkaa telkuttomana yhteen muutettuamme. Lapset tietysti joskus kapinoivat... Nykyään mietin, miten paljon tietokone vastaavasti haukkaa yhdessäoloaikaa perheissä... Telkutellessa ehkä sentään ollaan kaikki samassa huoneessa (paitsi jos joka teinillä on oma telsu).. Meillä katsellaan kyllä ohjelmia netistä - oman valinnan mukaan, samoin filmejä. Itselläni on aina elokuvaa/ohjelmaa katsellessa jonkinlainen käsityö menossa, joten aika ei mene hukkaan rentoutuessakaan :) Luonto-ohjelmia voi katsella lenkkeillessä tai puutarhaa hoitaessa.

Lyhyesti: Jätä telkku pois. Se on hyvä ratkaisu.

• Joo tv veke

Jätä vaan ihmessä pois, itselläni ei oo ollu sen jälkeen ku tuli digiaika enkä oo kaivannu, netistä näkee monia ohjelmia ja muutenki luulen että netissä pyöriminen on sitä aikaa mikä kuluis tv:n katseluun.. että en tiedä jos suoraan opiskeluun tai liikuntaan menis..;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      25
      4207
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      100
      2131
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      96
      1438
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      169
      1355
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      59
      1231
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1105
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      200
      1062
    8. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      47
      973
    9. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      952
    10. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      936
    Aihe